|
Legfrissebb hozzászólások (783 - 802) (Témakör: legalize)
| | | | | | | | | | Álommanó: király, hogy belinkelted!
Vannak benne egész komoly dolgok, a kétkedőket talán meggyőzhetik, hogy a társadalom attitűdjeit igenis lehet formálni.
"Összességében azt a következtetését vonhatjuk le, hogy a kutatásban résztvevők a drogfogyasztást sem bűncselekménynek, sem pedig betegségnek nem tartják."
"Összességében a 2005. évi fókuszcsoportos vizsgálatok során, a drogprobléma kezelésére vonatkozó véleményekben sokkal nagyobb szerepet kapott az oktatás, felvilágosítás, az ismeretek terjesztése, mint ahogy azt a 2003. évi kutatásunk során tapasztaltuk. 2003-ban a megkérdezettek háromnegyede a legfontosabbnak a terjesztők büntetését tartotta. A terjesztés szigorú büntetését 2005-ben is mindenki fontosnak tartotta, de a beszélgetések során közel sem szántak akkora szerepet ennek az eszköznek, mint ahogy azt a 2003. évi eredményeink alapján feltételeztük. 2003-ban a megkérdezettek egyötöde tartotta szükségesnek a kábítószer-fogyasztók büntetésének a szigorítását. 2005-ben a legtöbb fókuszcsoportban hosszas vita alakult ki a fogyasztás büntetésével kapcsolatban. Bár ezzel kapcsolatban elég sokféle véleménnyel találkoztunk, a fogyasztás büntetésének egyértelmű, feltétel nélküli helyeslése csak egy csoportban fordult elő. Új elemnek tekinthetjük, hogy a beszélgetések során többször felvetődött a különféle alternatív büntetési formák lehetősége (közmunka, kényszergyógykezelés), a büntetés korhatárhoz kötése, illetve a büntetésnek a fogyasztás következményeire történő korlátozása. Azaz a megkérdezettek túlnyomó többsége ellenezte a drogfogyasztás börtönnel történő büntetését. Az egészségügyi ellátásnak a 2003. évi eredményekhez hasonlóan 2005-ben sem tulajdonítottak túl nagy jelentőséget a fókuszcsoportokban részt vevők. Összességében azt a következtetését vonhatjuk le, hogy a kutatásban résztvevők a drogfogyasztást sem bűncselekménynek, sem pedig betegségnek nem tartják. Ugyanakkor a drogprobléma kezeléséről szóló vitákban is visszatért a már korábban felvetett társadalmi felelősség kérdése is. Az a baj, hogy Magyarországon sem a rendőrök, sem a pedagógusok, sem a politikusok nem tudják megfelelően kezelni a kérdést. Egy másik csoport véleménye szerint a mostani törvénykezés egyáltalán nem jó. Nem egyértelmű a szabályozás (börtön vagy elterelés), kiszámíthatatlan és emiatt visszatartó ereje sincs. A törvények következetes betartására lenne szükség.
Azt gondolom, ez nem kis részben a TASZ tűcsere-ügyének következménye is:
" A drogprobléma kezelésével kapcsolatos vélemények kiegészítéseként kérdeztük meg a fókuszcsoportok résztvevőit a tűcsere programokkal kapcsolatos véleményükről. Fiatalok helyeslik a steril tűk osztásának a gyakorlatát ha már csinálja, akkor steril dologgal. Más vélemények szerint az nem növeli a fogyasztást, hanem megelőzi a fertőzések terjedését. Inkubátorhoz hasonló segítség. Az inkubátor hasonlat a fiatal intoleráns csoportban is előkerült, ahol az általános legalizálás és dekriminalizálás elleni érvelés mellett, a tűcsere programot egyértelmű helyeslés fogadta. Vegyes korú csoportunk szintén jó dolognak tartotta a tűcserét. ha már egyszer fogyasztó valaki, akkor ne kapjon el fertőzéseket. A középkorúak csoportokban megoszlottak a vélemények. Egyik csoportban szintén úgy vélekedtek, hogy a tűcserének köszönhetően elkerülhetőek az AIDS és az egyéb fertőzések. Másik középkorú csoportban többen nem helyeselték a tűcsere-programokat. Vagy azért, mert látszattevékenységnek tartották, vagy azért mert ez felhívás keringőre. A középkorú diplomás csoportban a fertőzések elkerülhetősége miatt helyeselték a tűcsere programokat. Itt hangzott el azonban az a vélemény is mely szerint ha már fejbe lövi magát, legyen tiszta a fegyver. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez így helytálló. Egyébként személyes véleményem szerint a magzatnak vannak jogai, nem csak érdekei. De nem lehet ezt az egészet leegyszerűsíteni arra, hogy vannak-e jogai a magzatnak. Ami az abortusz-kérdést bonyolulttá teszi, az az, hogy a magzat nem képes önálló életre - létezését tehát az anya elutasító magatartása esetén csak "kierőszakolni" lehet. És az a kérdés, hogy ez a kierőszakolás miként ítélendő meg emberi jogi szempontból. Ez jóval bonyolultabb probléma, mint a droghasználat kérdése, ott szinte egyértelmű logikával lehet érvelni.
Van Thompson híres hegedűs-hasonlata: vajon ha holnap álmodból felébredve rájönnél, hogy a Hegedűbarátok Terrorcsoport álmodban sebészi úton hozzádillesztett egy híres hegedűművészt, aki csak úgy maradhat életben, ha 9 hónapig a saját szervezetedből nyeri az életed adó nedveket, akkor vajon jogod van-e ahhoz, hogy eltávolítsd és ezzel megöld? |
| | | | |
| | | | | | | | | | A meta által felvetett gondolatot én úgy értelmezem, hogy meg lehet különböztetni két kategóriát: azokat, akik felfogják és így képesek gyakorolni és/vagy védeni a jogaikat, valamint azokat, akik nem fogják fel és így nem képesek gyakorolni és/vagy védeni a jogaikat. Utóbbi kategória pld. a csecsemök, magzatok, értelmi fogyatékosok, vagy akár az indiai szent tehén. Ezen esetekben teljesen mások döntésétöl függ, hogy azok kiknek adnak jogokat, védik jogaikat, stb. A döntés pedig kultúrfüggö; erre mondhatta meta hogy: "nem ugyanazon morális társadalom tagjai vagyunk". Azt a választóvonalat pld., hogy a 2.5 hónapos magzatnak még nincsen, a 3.5 hónaposnak viszont már van életbenmaradási joga, valaki más húzta meg helyettük (nem pedig a Nagy Magzatlázadás utáni politikai nyomások hatására kaptak ilyen alapvetö jogokat). Ez tehát kategorikusan más folyamat, mint pld. a rabszolgák, feketék, etnikumok, melegek, nök, stb. esetében, akik együtt, mozgalomként is képesek (voltak) tenni valamit a saját jogaik érdekében. |
| | | | |
| | | | | | | | | | meta: nem hivatkoztam én semmilyen nyilatkozatra. De nem is ez a lényeg: a te értelmezésed szerint se a csecsemőnek, sem a foetusnak nincs joga az élethez, mivel erről egyik sem tud...
Egyébként az abortusz-kérdésbe is belemehetünk, kapcsolódik valamelyest a legalizáció témához, bár lehet, hogy messzire visz. Ott a helyzet annyiban bonyolódik, hogy beszélnünk kell a foetust kihordó nő jogairól is - ugyanis a foetus nem képes önálló létezésre, az anyától nyeri létét. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ne csinaljuk ezt gyerekek. megint tetracsalad vs. genmetasiph. ha igy folytatjuk tenyleg be lehet zarni a boltot :( |
| | | | |
| | | | | | | | | | (((szerintem az arrogáns a csúvakka mémje....))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | holist: Nem az én szavam, kérdezd az illetékesebbtöl. SQL-query results for "%arrog%": 5 tetrahíd 3 superego 2 holist 2 Én+te+ö=gén |
| | | | |
| | | | | | | | | | (((( a hamisított verziót függetlenségi nyilatkozatnak hívják)))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nargile, te a függetlenségi kiáltványról beszélsz? azt is elírták ám alaposan. (Az eredetiben nem szerepel a "god" szó pl.) a csecsemőnek eszerint van "kötelező" életjoga. az öthónapos koraszülöttnek is, a háromhónapos kikaparandó foetusnak nincs. klassz.egyenlőség...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | [Álommanó: Két állítást tettem: 1) A válaszreakcióid (szóhasználatod, asszociációid stb.) jellemeznek. 2) A felsorolt stílusjegyeket mások is használták/használják. Házi feladatnak megfigyelendö, ki(k)re hasonlít leginkább ez a stílus.] |
| | | | |
| | | | | | | | | | ???[Nagyfokú értetlenség az indulatok láttán]
Tényleg nem akartam megsérteni senkit, legfőképpen metát nem, de ha gondja van, majd jelzi ő. Első hsz-em egy (ezek szerint nagyon rossz) poén akart lenni, utalva arra, hogy elvett húsz percet az életemből egy (tartom!) nagyon ócska teszttel. Ha vallásos lennék azt mondanám, hogy Isten látja lelkem, azért választottam véleményem közlésének ezt a (így sajnos rosszul elsült) vicces módját, hogy kevésbé tűnjek bunkónak. A biztonság kedvéért ezért oda is biggyesztettem a hsz végére zárójelekbe a "just kidding" kifejezés rövidítését. Úgy tűnt, hogy semmi baj nem lett a dologból, megnyugodva, és mosolygva vettem tudomásul a címzett remek válaszát(de szar dolog olyan emberről E/3-ban beszélni, aki olvassa amit írok: mi van, ha olyan dolgot magyarázok bele, ami nem?), erre jössz te, és -azt hiszem jó szó ez- beszólsz. Nem tudtam hova tenni a dolgot, ezért hagytam meg azt a kiskaput magamnak, hogy mi van, ha félreértettelek - de ezek szerint nem.
A vádjaidról annyit, hogy az első, a harmadik és a negyedik pont csak ebben a két postodban gyönyörűen fellelhető.
Ha valóban csúnyán megbántottam volna valakit, és biztos is lehetnél benne ,hogy ez bizony direkt volt, akkor megérteném, hogy ilyen stílusban szólsz hozzám, de így még mindig nem tudok rájönni, hogy miért. Nem is folytatom, de rosszul esett. |
| | | | |
| | | | | | | | | | [Álommanó: Túl ismerös ez a stílus, amikor: - a hozzászólásról áttereled a témát a hozzászóló személyére - megértésröl/félreértésröl beszélsz - jellemzed a hozzászólót - elmondod, hogy a másik mit gondol/érez stb. - hagysz egy "nem gondoltam komolyan" kiskaput] |
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintema társadalom egyes elemeiben éljük meg magunkat kultúrában egységben, csapatoknban, körökben... a társadalomnak van egy morálja és a közösségeknek,me zeknek önmagukbane gyezik, de akisebbe gységeké nem efeltétlenül egyezik a nagyobbal. aze gyén moráljának megfelelően illeszkedik be ebbe. amúgy meg a jog nagyon jó de nagyon veszélyes dolog. sok a kiskapu és igazána kkor lenne JOG ha midnenki gyerekkorától ismerné és tanulná. amit nem tudunk használni az nem jó. minden esetre jó lenne valódi jog állambanaélni ahol vannak és nézve vannak jogaink és nem csak "jog" államban élni... hiszek benne egyszer lesz ilyen, most még nem látom ezt. sorry ha ez bárkit megbántott, őszinte voltam. peace. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Miért kéne bárkinek "viselni"? Mintha a jog valami teher lenne. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ki viselné másképp a jogait annak, akiét te képviseled? |
| | | | |
| | | | | | | | | | A jog és a kötelesség nem egymás ellentétei. Az emberek morális közösségének tagjaként pedig egyenlő méltósággal rendelkezik egy csecsemő és egy felnőtt. A morális méltóság értelmében vett egyenlőség nem egyformaság. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazad van. Sőt, a csecsemőnek sokkal több joga van. És mennyivel kevesebb kötelessége! Szóval nem vagyunk egyenlőek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "a jog léte nem függ, de az alanyé sok esetben igen, és ha az alany nem ismeri a saját jogait, akkor az a jog nem létezik..."
Ezzel a gondolattal nagyon nem értek egyet. Ennyi erővel a csecsemőnek nincsenek emberi jogai... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha nem értettelek félre -pedig sajnos gyakran megesik velem az ilyesmi- akkor valószínűleg elkerülte a figyelmedet ez: jk=just kidding!
Ne vedd ilyen komolyan a világot. |
| | | | |
|