DAATH

A világ nagy eseményeinek története nem egyéb a bűntettek történeténél.

Voltaire

 
KöszöntőGyarapodásAnyagokKönyvtárFórumKeresésKapcsolatok


Felmérés: ELTE kannabiszhasználat önkontrollja
Felmérés: MOKE országos orvosi kannabisz felmérés
Felmérés: Global Drug Survey 2021
Tiltás: (jan. 1.) szigorúbb ÚPA büntetési tételek
Tiltás: (szept. 24.) 207 anyag lett C-listás
Könyv: Ayahuasca – A Lélek Indája


Legfrissebb hozzászólások (803 - 822)
 (Témakör: legalize)

 
 
>>> legalize <<<
Én+te+ö=gén2007. január 21. 14:36
 
 
Álommanó:
De hát a te morálodat letesztelte; az eredményt alább olvashattuk...
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 21. 11:49
 
 
(((( előzőleg erre a modus tollensre válaszoltam, csak, hogy ne kelljen lapozgatni lefelé:
"A kábítószerek pont azt mutatják meg, hogy a világ mérhetetlenül sokszínű. Szörnyű látni azt, hogy némely kábítószerhasználó ezt a sokszínűséget kisajátítja, és egyetlen látásmódra kárhoztatja. A kábítószereknek ha van is tanítása, akkor az az, hogy nem lehet egy nézőpontból nézni a világot. Mégis, pont a kábítószerhasználók esnek bele abba a hibába, hogy a saját világnézetüket kizárólagosságnak fogják fel." Ezt még kiegészíteném azzal, hogy a sokszínűség "elviselése" erőt igényel. És a kábítószerfogyasztók jelentős hányada nem azért kezd bele a "keresésbe", mert olyan "erősen" viseli a mindennapokat... szóval a csapdábaesés nem meglepő."
különösen persze az utolsó mondat....))))
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 21. 11:42
 
 
azok a modus tollens vélemények pedig,
melyek szerint itt egyoldalú látásmód uralkodik akkor helytállóak,
ha a bíráló személy folyamatosan externalista szkepszissel szemléli
az itt gyakran episztemikus fogalombugyorként megjelenő,
ontológiailag gyakorta intuitív belövellések és részben objektivitást megkérdőjelező tapasztalatfolyamok által generált igazság-valóság értelmezést.
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 21. 05:21
 
 
((((ja, meg ha má rawls akkó má inkább nozick
-tök jót agyaltam a nevén, egy portré festése közben -nyilván az orrnál :D- most, végre beugrott...))))
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 21. 04:39
 
 
jamegezis.nagy nehezen előkotorásztam.

http://users.ox.ac.uk/~jrlucas/libeqsor/equality.html
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 21. 04:13
 
 
amiről te beszélsz az részben a későbbi adminisztratív gonosz, másrészt egy konzervativista általánosítás,
amelyet
éppenhogy a mainstream széfkatonaságába soroltam.
talán keveset idézek, az a baj.
persze a filoszgyárban ez elvárt.
dennett aranyos pl.

A further worry -- in some ways the opposite of the bogeymen anxieties -- is that if
determinism is true then there is no agent in control at all, since we are really nothing more than
mere machines or automata responding in predictable ways to stimulus in our environment. On
this view of things, human beings are not much different from simple insects, which can be easily
manipulated by more sophisticated beings who control their environment. A wasp, for example,
may look as if it makes choices and decisions, but it is really just biological machinery operating
according to established causal laws -- there is no real agent at work. If determinism is true, then human beings are not much better off than an insect operating
in this fashion.

....

An agent who is able to
examine and monitor his own beliefs and desires will detect . With this ability, an agent can unmask "sneaky manipulators" or "evil
tricksters" -- which makes it difficult to trap him in disturbing situations of the kind suggested by
middle-distance bogeymen. These abilities to self-monitor and escape the clutches of (evil)
manipulators, evolve and develop naturally and gradually -- both in the individual and in the
species. Nothing about the thesis of determinism suggests that we do not possess and exercise
abilities of this kind. What is crucial, however, is that we do not allow ourselves to be deceived
by "intuition pumps" that conceal the complexity of our rational and reflexive powers. For the
purposes of understanding human freedom, complexity matters.

...

Central to getting a clear idea of the nature of freedom -- and escaping our worries about
bugbears -- is recognizing that what we want or value is control. "We want to be in control", "and to control both ourselves and our destinies"

....

Any individual who is a "controller" must have states that include desires about the
states of the "controllee", which must in turn have a variety of states that it can be in

.......


szal nem vagyunk egyenlőek...

:DDDD
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 21. 03:47
 
 
nem igazán.

szokásos teaátrális kirohanásos betűevőfityma.

relatív morál van.

ajánlok én is mán párat ebben a témában, mint hobbireader...
strawson, dennett, kelly, kuppermann stb.

a morális felelősségre gondoltam.
 

 
 
>>> legalize <<<
Álommanó2007. január 21. 02:32
 
 
:DDDD
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 21. 02:27
 
 
akkor te a többség érdekében tiprod az alanyi jogaidat...
:D
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 21. 02:23
 
 
ja.
akkor tehát beáldozod magadat azzal, hogy átkozol engem
-az mindig visszafelé hat...amit leírtál megkapod... a föld gömbölyű hátulról jön amit előre gurítasz stb...-
a daathos többség felmentéséért egy teszt elvégzése alól?
 

 
 
>>> legalize <<<
Álommanó2007. január 21. 01:44
 
 
-hogy
 

 
 
>>> legalize <<<
Álommanó2007. január 21. 01:41
 
 
Meta, ne haragudj, de nem kertelek: hogy ez a teszt nagyon gagyi! Ha van igazság a földön, te annyiszor húsz perccel hamarabb halsz meg, ahány DAATH-os kitölti :P
(jk)
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 20. 23:19
 
 
ha nem indul el, akkor:
http://moral.wjh.harvard.edu/index2.html
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 20. 23:11
 
 
http://wjh1.wjh.harvard.edu/~moral/test_message.html
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 20. 23:07
 
 
a jog léte nem függ, de az alanyé sok esetben igen, és ha az alany nem ismeri a saját jogait, akkor az a jog nem létezik...

morális szempontból sem vagyunk egyenlőek, mert pusztán attól, hogy embernek születtünk mindannyian nem ugyanazon morális társadalom tagjai vagyunk-
kivéve, ha nagyon felületesen szemléled,
az viszont nem visz sehovase, csak tovább ki az űrbe,
illetve a robotikába...
a robotikában vagyunk egyenlőek.

 

 
 
>>> legalize <<<
Nargile2007. január 20. 22:15
 
 
metta: a jog léte vagy nemléte nem függ attól, hogy valaki felismeri-e vagy sem. Az egyenlőség pedig nem az adottságok és képességek egyformaságát jelenti, hanem azt, hogy az emberek az emberek morális közösségének (Dworkin) tagjaiként egyenlőek.

"A morális közösség befogadó és egalitárius. Nincs jó indok arra, hogy bárkit kizárjanak belõle, aki képes megérteni és alkalmazni az erkölcs elõírásait, képes szembesíteni a saját és mások tetteit ezekkel az elõírásokkal, képes morális vitát folytatni, ha mégoly rudimentárisat is. És nincs jó indok arra, hogy a morális közösség tagjaiként az emberek egyenlõtlen pozíciót töltsenek be. Az olyan különbségek, mint a faji, etnikai, nemzeti, vallási, foglalkozási, jövedelmi hovatartozás irrelevánsak a morális közösségben való részvétel képessége szempontjából; az ilyen megkülönböztetés nyilvánvalóan önkényes volna. Maguk az erkölcsi képességek persze szintén egyenlõtlenül oszlanak meg az emberek közt: az egyiknek jobb érzéke van az erkölcsi szempontból érdekes helyzetek elemzéséhez, mint a másiknak, az egyik nagyobb áldozatra kész az erkölcs kívánalmainak teljesítése érdekében, mint a másik. Ezek releváns különbségek. De azt állítottam, hogy ez sem elégséges indok a megkülönböztetésre.
A pozíciók egyenlõtlensége ugyanis két dolgot jelenthet. Vagy azt, hogy két ember cselekedeteire más és más szabályok vonatkoznak. Ez elfogadhatatlan volna. Az erkölcsi elõírások azt mondják meg, hogy mit helyes és mit helytelen tenni; ez pedig a cselekedet természetétõl függ, nem a cselekvõ adottságaitól. A szabályok diverzifikálása olyan volna, mintha a versenyjátékokon elõnyt adnának a tehetségesebb résztvevõknek. A morális közösség tagjai közt még egy további értelemben lehetne egyenlõtlen a viszony: az erényesebb emberek több jogot élvezhetnének a tettek értékelése és a szabályok értelmezése során. A szabályjátékok esetében ez a megkülönböztetés nem tûnik védhetetlennek. Minden sakkjátékosnak ugyanazon szabályok szerint kell játszania, de ha a sakk szabályait módosítanák, nem volna megindokolhatatlan, hogy a még élõ világbajnokok vagy a nemzetközi nagymesterek kitüntetett szerepet kapjanak a módosítások vitája és elfogadása során. A sakk azonban játék, melyet szabályainak összessége teremt. Az sakkozik, aki a szabályokat betartva tologatja a bábukat a táblán. Játék közben senki nem mondhatja, hogy jobb volna, ha a bástya keresztirányban is mozoghatna, tehát õ most ezt teszi. A játékszabályok alkotása és alkalmazása élesen elkülönül egymástól. A morál más. Az, hogy valaki erkölcsileg megengedett dolgot tesz-e, amikor teljesítve egy haldokló kérését halálba segíti õt, attól függ, hogy milyen elvek vonatkoznak a cselekedetére, s hogy ezeknek mi a helyes értelmezése. Ezek a kérdések nincsenek eleve, a kritika és az igazolás gyakorlatától függetlenül rögzítve. A tett erkölcsös lehet, ha szokatlan is, feltéve, hogy jóhiszemûen megindokolható. Ezért az erkölcsi elvek alkalmazása és vitatása, tartalmuk meghatározása nem különül el egymástól. Ha az alkalmazás terén a morális közösség tagjai egyenlõk, akkor egyenlõnek kell lenniük az elvek vitatása terén is.
Egyszóval, a morális közösséghez tartozás sajátos státust ruház a közösség tagjaira, és ez a státus egyenlõ. Ezt neveztem el az egyenlõ méltóság elvének." Kis János
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 20. 20:51
 
 
" A szabadság nem a kötelmek hiánya, hanem felelősség."

Ennek az az oka, hogy egyek vagyunk, de nem vagyunk egyenlőek.
Azt tudjuk, hogy nem vagyunk egyformák...
de egyenlőek sem.
A legtöbb alany például nem ismeri fel az alanyi jogokat, mert nincs igénye rá
-szerencsére.
Ők gyengénlátók, vagy vakok.
nekik kellenek azok, akik átsugározzák a szabadságérzetet, és egyben levszik a vállukról a felelősség terhét.
Ez most is műxik.
A központosított rendszer leveszi a terhet az alanyról:
- legalábbis működését tekintve-
az életidő eltöltésének gondját
a szabad gondolkodásmechanizmus problematikáját
stb
 

 
 
>>> legalize <<<
Nargile2007. január 20. 20:03
 
 
MMM-Felhívás!

2007. májusában ötödik alkalommal rendezzük meg a Million Marijuana March demonstrációt, ezúttal nem csak Budapesten, hanem az ország más pontjain is.
De csak a ti segítségetekkel!

Ha vidéken laksz, és van kedved, időd, energiád, hogy ne csak részvételeddel, hanem önkéntes munkáddal fejezd ki a kannabisz-tilalom elleni tiltakozásodat, kérjük, írj nekünk az aktivista@kendermag.hu e-mail címre!

Kendermag Egyesület

Már több vidéki városból is jeleztek vissza, hogy szerveznének demonstrációt, pl. Szeged, Győr, Szombathely...
 

 
 
>>> legalize <<<
Nargile2007. január 20. 19:59
 
 
Szerintem ha valaki igazán ráérez a szabadságjogaira, akkor egyben mások szabadságjogaira is ráérez, mert a szabadságjogok természetük szerint univerzálisak és attól szabadságjogok, mert minden ember rendelkezik velük csupán attól, mert embernek született. Ezért nem tudom értelmezni az olyan véleményeket, amik a túlzott szabadságtól óvnak minket. A szabadság nem a kötelmek hiánya, hanem felelősség.

Az más kérdés, hogy a rosszul értelmezett szabadság rabszolgaságot eredményez.
 

 
 
>>> legalize <<<
metametta2007. január 20. 15:41
 
 
igenigen.
a mainstream programot követelők csak akkor változnak, ha mainstream változik.
a mainstream akkor változik, ha elindul egy fúziós folyamat és a rendszer dominósorszerűen megdől, majd új dominókból újjáépül.
ehhez nem kell mindenkinek tudatosítania a tudatos létet, elég ha ezt a mémet
-mert ez sem több, csak hasznos a közösség fennmaradása szempontjából-
elindítjuk és manipuláljuk.

hiszen, ha mindenki ráérez a szabadságjogaira hirtelen, annak a történelem szerint nincs jó vége.

ezért jobb talán, ha csak azok tudják teljes mértékben szabadnak érezni magukat, és azt kiterjeszteni másokra is, akik ezt az amúgy mindenki számára dott állapotot kezelni és fentartani és képesek egyéb vírusok behozatala nélkül, vagy minimális terjesztésével.
 

Korábbi 10 20 50 100 hozzászólás (összesen: 2779)


Ecstasy tabletta adatbázis

Pszichonauták

DÁT2 Psy Help

RIASZTÁSOK

DAATH - A Magyar Pszichedelikus Közösség Honlapja

Alapítás éve: 2001 | Alapító: Minstrel | Dizájn: Dose | Kód: Minstrel
Rendszer: Cellux | Szerkesztő: Gén

 

A személyi adatok védelmének érdekében a DAATH óvatosságra int a Facebook-csoportoldalon saját névvel megosztott, mások számára is látható információiddal kapcsolatban!