|
Legfrissebb hozzászólások (723 - 742) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | valaki tudja értelmezni a hegyi beszédet?
"boldogok a lelkileg szegények, mert övéké a mennyek országa"
ez mit jelent? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hmm ásítozni valami után? Esetleg sült galamb? Pont befér, ha épp ásítasz. :D
Titti ha gyűlölsz gyűlülködni akkor fejezd be a gyűlölködést. Én pl. besértődni nem szeretek, de aztán rájöttem, hogy ezt én csinálom és, hogy ilyenkor nem szeretem magam. Ennyi elég volt és abbahagytam a durcizást, érdekes volt. Ja és nem csipcsup dolog miatt, szóval volt rá "okom" (bár az mindig van ugye). |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A nyelvészek szerint leki szegény az, ki vagyon után nem ásítozik, s ha van is birtoka, ahhoz nem ragaszkodik, boldogságát nem helyezi benne. Úgy látszik tehát, hogy azt az életmódot, életrendszert kell megkeresnünk itt ebben az elanyagiasodott, elsősorban az érzékekre ható globalizált világban, amelyik nem a pénztől, a hatalomtól, a vagyontól, a hamis jóléttől függ, hanem ismeri a türelmet, megértést, irgalmat, a teljességet. Tehát a lelki szegények, vagy a ti szegények kifejezés azt az állapotot takarja, amikor is valaki nem e világtól, hanem Istennek teljessége által válik boldoggá."
Kösz, hogy utánanézettél velem ez mindig is érdekelt. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | arra gondoltam, hogy a lélekben vagy szellemben szegények = boldogok azt is jelentheti, hogy gyűlölettől , önmagát vagy másokat bántó gondolatoktól mentes
egyik ismerősöm azt mondta, hogy a buta v. fogyatékos emberekre vonatkozik , akiknek a szűk kis életében nincsennek olyan komoly problémák, (v. valami hasonló)
munkahelyemen hallgattam egy beszélgetést,az egyik nénike sajnálkozva mesélte, hogy milyen beteg az egyik ismerőse . dawnkóros kisfia,annyit mondott csak hogy ne sajnálja arra gondoltam hogy hasonlóan gondolhatja mint én, hogy tényleg nincs szükség sajnálatra, lehet az ember vak vagy hajléktalan vagy kurva, kinek mit esik jól sajnálni, de sajnálattal sokat nem ér az az ember. Beteg vagy bolond(kinek hova esik jól besorolni a skizofréniát ) emberként én ezt nagyon jól tudom. Vagy félnek az emberek vagy lenéznek vagy sajnálnak. Egyik sem jó semmire. Minden embernek tiszteletre van szüksége, arra hogy egyenrangú félként kezeljék , ide tartozik minden ember, ez alapvető szükségletünk , hogy érezhessük egyenértékűek vagyunk.
a gyűlöleten gondolkodtam-Én gyűlölöm a gyűlölködőket, így hát magamat is , és ezért ezen a Földön azt hiszem minden élő embert gyűlölök - erre a következtetésre jutottam :):):) biztos mindenki gyűlöl valamit, vagy valakit , de inkább csak utálom , és dühít, rosszat remélem tényleg nem akarok és nem akartam még senkinek, úgyhogy csak nagyon utálom a gyűlölködést , de el kell fogadni , mert természetes dolog, csak épp nem egészséges, én pl. gyönyörűen tudok káromkodni, de ez csak enyhe változata a rosszakaratnak asszem, remélem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Programming languages are like girlfriends: the new one is better because *you* are better. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ide is bocs a fórumba mánma befolytott sok energiáért, :D de FRÍ dö FRÍ. |
| | | | |
| | | | | | | | | | kiegészít:
kapanyányi monyó egy napig úgy gondolta, hogy ő síva fasz-jellegű reinkarnációja (de azért mégsem egy lingam, meg nem is a hétszünyű kapanyányi monyó, meg nem is halász, aki a veresszárnyú keszeget vadássza, sőt, lehet, hogy a kapanyányi monyóság is csak kesze-kusza töredékes illuziója volt ennek a vidám lénynek ...). ekkor monyó mindenkit legecizett. azóta a világban mindenki geci. én mondom néktek.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | kapanyányi monyó egy napig úgy gondolta, hogy ő síva fasz-jellegű reinkarnációja. ekkor monyó mindenkit legecizett. azóta a világban mindenki geci. én mondom néktek.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "ne csak nézz, láss. és ne azt lásd amit látni szeretnél" |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az ókori görögök négy dolgot hagytak ránk: a politikát, a demokráciát, a gyógyászatot és az anális szexet. Ezek közül csak az anális szex nem okoz fájdalmat. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "...életed merészséged arányában zsugorodik össze vagy tárul szét..." (anais nin) |
| | | | |
| | | | | | | | | | (nem is írtam, hogy egyedülálló. főleg nem tetszik pl.a magyar vebszájt, amit neki dedikáltak. amúgy... tudom, hogy... izé... meg minden, de nekem leni riefenstahl is egy kategória... habár... nagyon tetszik a képi világának a letisztultsága. simone weilnek a szabadságról írt dolgai jöttek be nagyon. vagy mondjuk akár rosa luxemburgot, akit ugyanolyan titokzatos körülmények között vertek agyon,mint alexandriai hüpátiát.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Azért nem tekinthető egyedülállónak a 20. században, sem női mivolta, sem pedig gondolkodása alapján. Ott van például Simone Weil - az is egy érdekes figura volt. Misztikus katolikus zsidó szocialista feminista. Vagy Edith Stein, aki zsidó származású karmelita apáca volt és Auschwitzban halt meg, később szentté avatták.
Szeretem az olyan gondolkodókat, akiket nehéz beskatulyázni. Szerintem az mindig a gondolkodói nagyság jele. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (ezt biztos akkor írta, amikor leni riefenstahl-al levelezett. :D ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "a tekintély elvesztése felér a világ alapzatának elvesztésével" ez is arendt. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | (egyébként nagyon örülök ennek a hannah arendtnek. nemcsak azért, mert javít egyet a 20. szd.-i, meg amúgyis férfiuralta filozófiai diszciplínán,meg nem csak azért, mert a heidegerrel egy egész életen át szerelmesek voltak egymásba, hanem, mert nagyon letisztult amit ír.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nargile. hannah arendt így gondolkodott ezzel kapcsolatban: a felismeréssel, hogy a mi (was) semmikor sem képes a hogy (dass) magyarázatára, a nyilvánvalóan üres realitás iszonyú sokkjával kezdődik a modern filozófia... |
| | | | |
| | | | | | | | | | (jáj... nem részletezem a véleményt, amelyet ez a legutóbbi hozzászólás indukál.) (szegény schopenhauer. kerülték is az óráit az egyetemen a diákok...)
hogy folytassam: ...az ember mindig a nemlétezőre tekint, állhatatlanul elfordítva szemét az Isten és az igazság szemléletéből. ilyen a bűn kezdete: az ember a tulajdonképpeni létből átlép a nemlétbe, az igazságból a hazugságba, a fényből a sötétbe, hogy maga váljon teremtő alappá, és a benne levő centrum hatásával uralkodjék minden dolgok felett... (schelling)
|
| | | | |
|