|
Legfrissebb hozzászólások (743 - 842) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | "Schopenhauer állítólag színházi látcsövét nyújtotta a porosz katonáknak, hogy jobban tudják halomra lőni a párizsi népet - de ettől még mondott okos dolgokat a világról."
Fejhajtás és lábcsók, komolyan, a nap egyik legszebb pillanata volt, amikor ezt a mondatot olvastam, nagyon nevettem! :) Zseniális. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem: ezzel mondjuk nem feltétlenül értek egyet. Van igazság benne, éppúgy, ahogy az ellentétében is: gyümölcséről ismerszenek meg az eszmék.
Ez felveti azt a problémát is, hogy lehet-e eszmékről beszélni az interpretációjuk nélkül? Hiszen az eszmék is csak interpretáción keresztül léteznek. Nincs jel jelentés nélkül.
Viszont azt meg lehet különböztetni, ha egy eszme az őt megfogalmazó gondolkodó interpretációja alapján sui generis sérti mások emberi méltóságát, vagy pedig ezt csupán a nem autentikus értelmezők magyarázzák bele. Pl. Hitler élettér eszméje önmagában velejéig romlott. Nietzsche Übermensch eszméjéből azonban nem lehet linerálisan levezetni a Holocaustot - ez butaság lenne.
Viszont Nietzsche filozófiája - felerjesztve egy kis szociáldarwinizmussal - szociális szempontból egy veszélyesen szűk értelmezési horizontot nyitott meg a 19. század végén Németországban, akárcsak Wagner zenefilozófiája. És hát a történelem ismeretében nem csoda, ha sokakban kellemetlen érzelmeket kelt ma Nietzsche vagy Wagner - ez utóbbit Izraelben egészen a közelmúltig senki nem is merte játszani.
Szerintem a német idealizmusnál a helyzet nem ennyire egyértelmű. Ott még nagyon sokféle lehetséges alternatív jövő állt rendelkezésre, Fichte korában a nacionalizmus sem volt még az, amivé később vált, sokkal progresszívebb dolog volt.
Fichte nem volt mentes előítéletektől, pl. antiszemita is volt - de mondjuk Szent Ágoston teológiájának értékéből sem von le az, hogy normálisnak tartotta, hogy a földbe fúrt lyukba kakált és nem mindig mosta meg a kezét evés előtt... A kor korlátai. Schopenhauer állítólag színházi látcsövét nyújtotta a porosz katonáknak, hogy jobban tudják halomra lőni a párizsi népet - de ettől még mondott okos dolgokat a világról. |
| | | | |
| | | | | | | | | | a másik oldal: Egy eszme nem felel azért, hogy milyen emberek hisznek benne. (már volt egyébként) |
| | | | |
| | | | | | | | | | más beszélni általában dolgokról, amit aztán majd felhasználhatnak mindenféle eszmerendszer alátámasztására, és már dolog KONKRÉTAN beszélni dolgokról, mint pl. említett Schmitt. Szerintem. :)
Egyébként meg persze, anything goes. :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha azt nézzük, hogy kit hogyan és mennyire használtak fel tömegpusztító ideológiai tébolyban szenvedő utódok különféle véres háborúk és diktatúrák igazolására, akkor nagyon sok filozófust, írót, zenészt és költőt el kellene felejtenünk. Kezdjük mondjuk azzal a Jézus nevű fickóval? :) Vagy esetleg menjünk vissza Platónig, Buddháig, Zarathustráig? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nekem a mondás, nem mint egy életműből kiragadott fejezet, hanem mint egy elmés meglátás tetszik. Például a "magánvaló én" című agymenésétől is simán el tudom vonatkoztatni, pedig emlékeim szerint az idézet annak a könyvnek a bevezetőjéből való. Jó, persze, tudom én, hogy nem lehet eltekinteni a kontextustól, de hát egy ilyen "libsi fórumon" anything goes :)
10 lépés távolságot meg sztem minden nagyotmondóval érdemes tartani, legyen az petyhüdt jellemű, vagy emelkedett.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | értem én sevil, de nem érzel bizonyos eszmék közötti ellentmondást? :)
Mármint, az hogy Fichte-t dicsőítik egy egyébként magukat liberális beállítódottságú fórumon, az olyan, mint hogy mostanában pont a baloldali politikai filozófia talált rá Carl Schmittre, aki hát hogyismondjam, olyan náci fickó volt, aki még az 50-es években sem vonta vissza "tanait".
Persze, olyan ember volt, akinek ez állt jól. De akkor mit keres mindezek között az idealizmus? Persze, azzal hogy szegény sorból jött, csak alátámasztja azt az elméletet, hogy a radikalizmusra főleg a szegényebb sorból jött, de magasra szárnyalt egyének a hajlamosabbak.
Mindegyno, én továbbra is 10 lépés távolságot tartok minden idealistával szemben, szavaikat és meglátásaikat pedig duplán szűröm és mérlegelem. De nem azért mert "nem érek fel az idealizmushoz", nálam a kérdés vertikális iránya pont fordított. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Á, pont az a jó ebben a mondásban, hogy önmagára is alkalmazható. Fichte a nacionalista filozófiát választotta, mert ilyen ember volt. Ennyi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja, nekem meg a kedvencem tőle a nacionalista szövegei, amiket mérhetetlen korlátolt módon fogalmazott meg Napóleon idején, ezzel megalapozva a német nemzeti identitást, ami durván tagolt államközösség esetén sokkal erősebb, mint szomszédainak van, és hát azt meg mindenki tudja, hogy hova vezetett.
Csak óvatosan az idealistákkal! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Fichtétől nekem is ez a kedvenc :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "hogy valaki milyen filozófiát választ, az tehát attól függ, milyen ember: mert egy filozófiai rendszer nem valami holt ruhanemű, amelyet tetszés szerint felölthetünk és levethetünk, hanem átlelkesíti annak az embernek a lelke, akié. az a jellem, amely természettől fogva petyhüdt, vagy petyhüdtté tette és elpuhította a szellemi szolgaság, tudósi fényűzés és hiúság, soha nem fog felemelkedni az idealizmushoz." (fichte) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az Internet elveszi az időt és az energiát olyan offline tevékenységektől, mint amilyen a szex, a személyes találkozás, a tévézés, az újság és magazin olvasás." Ann Mack |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Nincs nagyobb tévedés, sőt együgyűség, mint ha valaki összekeveri a szeretet szabadon leereszkedő alázatát a szolgai alávalósággal, hasonlóan a fennköltség és a gőg összekeveréséhez. Valójában alázat és fennköltség egysége a szeretet androgynitása és amikor ez az androgynitás és hatalom megszűnik, akkor fellép a nemek különbsége, mint erőszak és erőtlenség, mint önteltség vagy zsarnoki sóvárgás és mint szolgaság, s egy vad házasságban egymáshoz láncolódnak."
Franz Xaver von Baader, Negyven mondat a vallásos erotikából |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Sosem késő azzá válnunk, akik valójában vagyunk" - Marianne Williamson |
| | | | |
| | | | | | | | | | je. (lemaradt a mondat végéről.szori.folytatás a verselős topikban.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | egyszerűbben: eddigi igen hiányos -de fejlesztés alatt álló - megszerzett tudásom szerint, jelenleg két nézőpont kergeti egymást a világban - és egyben az összehangolt lehetőséget keresi: 1. az anyagi tudat 2. a tudati anyag
szerintem -meg sok nálam sokkal nagyobb gondokodó már hitvallásnak nevezhető munkássága szerint is- a kettő - habár a görög idők nyomi korszakában megvált az egymást segítő nyugodt élményektől- mégis csak ugyanazt a folyamatot jellemzi. ennek pedig a halál nem egyedileg tárgyalt témája,maximum egy egyenletben jelzett -esetenként többszörös-ismeretlen tényező. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hopax. annyira igaz az állításod, mint az a megkérdőjelezhető digitális szekvencia, amit a buddha -most csak azok figyeljenek, akik a nirvánát keresik- a halálakor a 0-8-1-4 -. megvalósításával véghezvitt. avagy, ha a filozófiát a halál lélektanaként,afizikát az életékénét értelmezed, akkor azt mondod, hogy a fizika továbbviszi a folyamatait a halált követő létbe is, csak metafizika lesz. (erről, illetve hameroff szerinti dendritekben rejlő - még felfedezés alatt álló - tudatértelmezésről, csak folyamatértelmezéseket kapsz. a filozófia azonban biztosan állítja a tényt, hogy a létkerék, habár a lendkerék-effektus beszámításával is, de megállítható. az nagyon szép és jó, ha a fizika kezd már VÉGRE együtt fejlődni a filozófiával, de ez igen is bölcsességgeneráló folyamat.) :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | És ezt mire alapozod, Hopax? Mármint hogy gyűjtőpontba kerülsz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Itt most néhány hozzászólás átfedésbe került a halálos topiccal. Szerintem gyűjtőpont van amúgy Nargile, illetve nézőpont kérdése, hogy vajon a kis parányi fizikai létélményünknek odasakkoza -e a nagyobb parányi csáp, hogy átéljük. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "hogyan lehet felhasználni a jelenleg adott kiváltságot: a netet és a digitális tudatot ennek modellszerű ujjáélesztésére?"
Ezzel kapcsolatban egy érdekes cikk egy katolikus teológusról, aki sokak szerint megálmodta a cyberteret:
http://theoblogical.org/dlature/united/ph2paper/noosph.html
"tényleg lehetséges, hogy az emberiség boldogságban nyargaljon tovább az univerzumba?"
Louis Claude de Saint-Martin így ír:
"A legtöbb embernek az élet csupán két napból áll: az elsőben mindenben hisznek, a másodikban semmiben. Más embereknek az élet szintén két napból áll, de az különbözteti meg őket a hétköznapi emberektől, hogy az elsőben csak illúziókban hisznek, ami semmi, a második napon pedig mindenben, mivel hisznek az igazságban, ami minden."
Kérdés, hogy az emberiség mint egész vajon melyik kategóriába esik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (nargi, megint rengeteg remek tudásnyitány. dejó! deköszi. habár csak jegyzet magamnak nem esszé. :)
van olyan, hogy transzcendens realizmus? :D
amikor nem csupán tragikus fuldoklásként éled meg a sok feléd nyúló csáp között az egységélményt - a csápokon talán rengeteg információ ( mint gördülékeny angyalkönny ) özönlik minden irányba - : ha képes vagy nem megpróbálni elfojtani a ráció kétes tudat-uralmát, de ugyanakkor nem is fordulsz a lényegi történésekhez mentőövért.
schleiermacher a művei első számú célközönségeként a művelt embereket jelölte meg, mert talán az ő életük van a legtávolabb a vallásos léttől.
nietzche fuldoklott a rengeteg őt érő, beléáramló csoda-információ átadási, feldolgozási kényszerében.
miért ennyi a német a filosz bugyraiban? mi van a német nyelvben, ami a tudatot a transzcendencia keresésére irányítja? miért a németek élesztették föl az árja-kultuszt - mármint így, a nevesítve is?
a buddha anyja is egy fehér elefánttól esett teherbe, aki az orrmányát az oldalán vezette testébe. vajon akkoriban még képesek voltunk látni is a huzalokat, ha azok megjelentek? bárha szemeink már homályosultan földi attribútumokat kerestek kapaszkodóként. vajon a tisztánlátás igazi mesterei tényleg az alaktalan isteneket imádó őskultúrák egyedei lehettek?hogyan lehet felhasználni a jelenleg adott kiváltságot: a netet és a digitális tudatot ennek modellszerű ujjáélesztésére? tényleg lehetséges, hogy az emberiség boldogságban nyargaljon tovább az univerzumba?) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát szívesen. Bár azt nem tudom, miként segítette az esszédet Schleiermacher unio mystica élménye - amit ő geheimnisvoller Augenblick-nek nevez :)
Jakob Böhme ugyanezt a titokzatos pillanatot - mondhatjuk pszichedelikus élménynek? - még gyerekkorában élte át, amikor látta megtörni a Nap fényét egy bronzedényen. Azt állította, hogy akkor ott összeállt neki a világ egy nagy egésszé.
Ha jól emlékszem, nekem is gyerekkoromban volt az első hasonló élményem, amikor néztem egy vonat ablakából az esőcseppeket lehullani egy háztetőről. Úgy éreztem cseppfolyósodott az idő.
Aztán jóval később olvastam Jakab Ősevangéliumát, ahol egy felhő száll a barlang (nem jászól, platóni barlang) fölé, ahol Mária vajúdik, az idő megáll, fény hatol a barlangba, Jézus megszületik, az idő megy tovább. Teofánia: az inkarnáció pillanatában nem létezhet idő.
Vajon a mikrokozmoszunkban akkor következnek be ezek a geheimnisvolle Augenblick-ek, amikor egy idegen, intelligibilis tudat tapogatózik pneumatikus csápjaival az elménk után, vagy csupán az erővonalak konvergenciája folytán egy olyan gyűjtőpontba kerülünk, ahonnan rálátás nyílik a transzcendensre?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | (Nargi kösz a schleiermachert: jól jött a "görög antropomorfizáció,mint a bevándorló és ideológiai értelemben győztes 'indoszkitikus' -pfff... nekem így egyszerű- hagyomány virágzása" c. jegyzetemhez. :) - persze nietzche jó és rossz fölöttje, tragédia születése mellé.amúgy:)
" a gyorsaság célbaér, ha pontos is" (Xenophon -szabad fordítás.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A szabadság a szükségszerűség felismerése."
... Engels... :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ilyenkor a végtelen világ kebelén nyugszom: ebben a pillanatban én vagyok a végtelen világ lelke, mert annak minden erejét és végtelen életét sajátomnak érzem, ebben a pillanatban a végtelen világ az én testem, mert izmait és tagjait sajátjaimként érzem, s legbensőbb idegszálai éppúgy az én gondolatom és indulatom szerint mozognak, mint a sajátjaim."
Schleiermacher |
| | | | |
| | | | | | | | | | "... a metaforikus látás tehát rokon az álommal, és az agy vagy az elme betegségeinél a valóságfunkció megrendülései metaforikus látást eredményeznek. nos, kognitív szempontból ez történik vélhetőleg minden fölismerés (azaz metaforaalkotás) esetén. a tudományos elméletek megalkotásakor és megigazulásakor ugyanúgy alakul át a valóság, mint a skizofréneknél. a különbség "mindössze" az aktuális valósághoz idomítás, az uralkodó közeg szabályainak betartása. mondhatni: a fölismerés rendezett (kontextusba illesztett) elmebaj. vagy: az elmebaj rendezetlen valóságalakítás..."
uo. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "...nietzshe írja: " az igazság tehát nem valami létező és megtalálható hanem valami megalkotandó és ami nevet ad egy folyamatnak vagy inkább valami győzni vágyó akaratnak amely soha véget nem ér, sohasem fogy el: ebbe foglalandó az igazság mint processzus ad infinitum, egyfajta aktív meghatározás, nem pedig valaminek a tudatosulása ami "magánvalóan" szilárd és meghatározott." vagyis az eszmék: hiedelmek, szempontok, elképzelések, fölismerések, világképek, értékek, szabályrendszerek, tudományos és filozófiai rendszerek és paradigmák díszletei egy szándéknak, mely az intellektus állarca mögött rejtett (olykor tudattalan) akaratként valamiféle valóság létrehozására irányul. az eszmét tekinthetjük akár a varázsló mágikus eszközeként is a tapasztalás, a gondolkodás, és velük a világ átalakítására..."
farkas attila márton: az edény széttörése - bevezetés az iszonyológiába |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Vajjon oly nehezen tudná-e az anyag megőrizni a szépésget, ha annak ezen a világon kívül egy szebb hazája nem volna?..."
(Tafferner Béla: Virág és Divat - ez egy 1909-es divatkalauz a virágnyelvről. egyszerűen remek! ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | jó hozzáállás. ha fejleszted, akkor lehet, hogy már nem kell ideszületned. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én arra gondoltam,hogy mindaddíg emberként kell újjászületni,amig jó lélekké nem válsz.JÓ alatt pedigazt értem:A természettel,a természet rendje szerint együtt élő.Mint a fa,fű,állat satöbbi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | én mindig jól nézek ki, csak ez nem mindig látszik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | szent, ez egy sokdimenziós koordináta-rendszer függvénye. vallások és filozófiai áramlatok épülnek erre a kérdésre. az általam eddig megismert vallások közül egyedül a drúzoké az, amely kinyilatkoztatja, hogy teljesen mindegy mit és hogyan teszel, mert így is úgy is ujjászületsz, de ők ősi társadalmi szerepüket tekintve bérgyilkos nemzetség. a többi esetben akkor várhatsz bármiféle szabadulást, ha az általad felismert lehetőséget szem előtt tartva az életet és az élettel járó írott és iratlan törvényeket mind betartod. ebben az esetben bizonyos tanítások szerint akár már az életidődben is megszabadulhatsz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A lélekbíróság életre ítélt minket.Szabadulásunk pillanata,halálunk órájában jön el. ?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "...a szerelem a legtisztább tragikum: csak az individualitás lobbanthatja lángra s az individualitás meghaladhatatlansága töri szét."
"Valóban szabad szellem csak a szerető."
"Bizonyára semmi sem általánosabb az erotikus kapcsolatoknál, ám míg a férfi számtalanszor ilyennek is érzi és kezeli őket, addig a nő számára mintha sajátosan személyes sorsot jelentenének, nem egy vele megtörténő nembeli eseményt, hanem bensőleg legsajátabb tevékenységét."
(Georg Simmel: A kacérság lélektana ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Nem spirituális élményeket kereső emberek vagyunk, hanem emberi élményeket megélő spirituális lények."
Teilhard de Chardin |
| | | | |
| | | | | | | | | | Japán zenei stílus a Jakuza-ballada, egy részlet (ism.-tlen fordítás) "... a jakuza adós nem marad, kötelességét megteszi, ki nem adósa senkinek, kinek nincs kötelessége Nem ember..." Kicsit radikális, de helyes!! Mindent természetesnek venni amit kapsz, mindent a te jussodnak is érezni, ami egy másiknak sikerült (szerncséből, rátermettségből, jó/roszz bátorságból) LENÉZENDŐ... a vágyak, és a lehetőségek/képességek közötti különbséget magyarázkodással, bezzeg-filozófiával kitömni más célok felé törtetés/eredmlények elismerése helyett SZÁNALMAS... örömök/boldogság/szépség/szeretet keresése, hogy azután kisajátítsuk azt, vagy a másikat/a másét már észre sem vegyük SOKKAL NAGYOBB BUTASÁG, MINT DIPLOMA/DOKTORI NÉLKÜL ÉLNI... és nem látni saját VISSZAFIZETENDŐ adóssádunkkat a jóval/széppel/kedvessel/az élhetés szerencséjével a világ/szeretteink/önmagunk felé, csak mert rosszat is kaptunk... talán MIND EGYBEN... és megbocsájtani/kimagyarázni magunknak, amit ROSSZ SZÁNDÉKKAL/TESTI-SZELLEMI gyengeséggel tettünk MÁSOK vagy MAGUNK ellen VÉGZETESEN GYENGE kivétel ezek alól, aki minden másodpercében az életének csak rosszat szenvedett el: ő vagy HIÁBAVALÓAN VAK,vagy FURCSÁN TEHETETLEN, vagy SZENT...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Mi az élet?
Hát nem az, hogy ezen gondolkozz. Adja magát. Csináld. Élni öröm.
:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az élet kemény harc és a legmocskosabb dolog a vége. Elveszi egy csomó idődet és mit kapsz a végén? BELEHALSZ Ez a jutalom, mint valami bónusz. Pont fordítva kellene működnie: Meghalni kéne először ..letudni rögtön. Aztán jöhetne az öregek otthona. Ha már eleget fiatalodtál, kirúgnak, és leendő munkahelyedtől máris kapsz egy aranyórát. Ezután dolgozni mész. Ledolgozol 40 évet, amíg végre elég fiatal vagy ahhoz, hogy visszavonulhass, élvezd az életed, és költhesd a megkeresett pénzedet. Bulizol, piálsz, kipróbálod a kábítószert. Közben felkészülsz az iskolára: egyetem (még több buli, még több pia, nők minden mennyiségben), középiskola (ugyanaz visszafogottabban), majd általános. Utána kiskölyök leszel, és annyit játszol, amennyi csak beléd fér. Nincsen semmi felelősség. Aztán belebújsz egy kellemes meleg helyre ahova ha férfi vagy amúgy is mindig vágysz, ahol azután lebegve töltöd az utolsó 9 hónapodat, és alaposan kipihened magad. Végül egy hatalmas orgazmusban kimúlsz a világból... PEACE! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nincs miért,csak hogyan.Élni, KELL. |
| | | | |
| | | | | | | | | | re 1101
ki? - nézőpont kérdése, egyébként mindegy honnan? - részletkérdés hova? - részletkérdés miért? - jelenlegi formánkban soha nem tudjuk meg mert azzal elveszne a remény az ismeretlen iránt és megszűnne az értelme az egésznek. mert pont az az értelme hogy nem tudjuk az értelmét.. a "miért"jét ha igy jobban teteszik.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sonek, a válaszok:
Ki ő? - Én? Illúzió, mely egyszerre létezik, nem létezik, teszi mindkettőt és egyiket sem. Honnan jött? - Mindig is létezett, kezdet nélküli idők óta. Merre megy? - Miért? Megy? :-) Miért? - Hogy felismerje a tudat valódi természetét. :-)
Állandó és elpusztíthatatlan boldogságot!
CFP
http://www.buddhizmusma.hu |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ne aggódjunk raktárra!"
:-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem vagyok szörnyeteg,csak gyakran kitör belőlem az Ember. Szent |
| | | | |
| | | | | | | | | | kedves sonek!
Én az úton megyek, arra amere az vezet és egy utazó vagyok. Hogy miért? Mert szeretek utani. |
| | | | |
| | | | | | | | | | sonek, akkor olyan az élet, mint egy nagy party, ahol mindenki trippel... neeem? :D de akkor az a jó benne... neeem?
az öregedéssel meg az a baj, ami a legjobb benne: egyre több lesz a fiatal. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az élettel az a baj, hogy az abban manifesztálódó lelkek közül senki nem tudja ki ő honnan jött merre megy miért |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az élettel aza baj,hogy benne a legtöbb jó dolog illegális |
| | | | |
| | | | | | | | | | getting a life to make money to take drugs to make music to make sense of getting a life to make money to... |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát... az a szar kaszt i.q.-s törekvése a tömegek megnyerésére a kasztok versenyében. |
| | | | |
| | | | | | | | | | tennap pont a keleteuropai populizmusrol irtam, elmeselned kerlek, hogy milyen politikai formacio az "analis populizmus"? :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | (neokereszténykommunista-radikál-atombarokkopportunista-kanális populizmus.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | ön nyert, én amikor megtudtam, hogy ezt ő mondta, kapálózva röhögtem. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | (re:ny.a.f.: o.v.)
gandhi után szabadon: egy demokrácia nagysága és erkölcsi fejlettsége híven tükröződik abban, ahogy a perempolgáraival bánik.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "valóság, ideológia nélkül"
aki kitalálja, hogy melyik magyar személy mondta ezt az egyébként Jacques Lacantól lopott mondatot, az kap egy piros nyuszipöttyöt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mint észrevétlenül álomba hull az ember, úgy hull az ifjukorból a férfikorba át; már múltja van s leül szemközt komoly szeszekkel s apányi lett körötte már egyre több barát.
Radnóti
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Az ember gondolkodik, tehát vagyok mondja a Világegyetem. -Paul Valéry |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A fanatizmus mindig az elfolytott kétségek jele" a hit pedig az egység jele, minden Isten kezében van és tőle függ, pl.: van e reinkarnáció vagy nincs,Isten tudja,és ahogy van ,az úgy jó, máshogy nem is lehet nekem az hogy van az szimpibb, de nem az én gondolataimtól vágyaimtól félelmeimtől függ, asszem |
| | | | |
| | | | | | | | | | a boldogság igazi hála Isten felé a hála öröm |
| | | | |
| | | | | | | | | | Isten ha egy minden ami van Isten ha kettő női fele minden energia, mi összetartja férfi fele minden tudás, mi irányítja e világot Isten ha én, gyermeke leszek Isten ha te, szevasz tesó |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mintha egy doboz zsírkrétát kaptatok volna az élethez. Lehet, hogy 8-as csomag, lehet, hogy 16-os. De minden azon áll, hogy mit csinálsz a zsírkrétákkal, az adott színekkel. Ne zavarjon, hogy vonalakon rajzolsz vagy túlszínezel a kereten. Színezz a vonalakon kívül! Színezz le a lapról, én mondom! Ne skatulyázzatok be!
Waking Life c. filmből |
| | | | |
| | | | | | | | | | számodra a letisztult realitás nem más, mint a megélt dolgaid objektumainak szubjektuma . vannak emberek akik könnyen és egyben egyszerűbben relativizálják szubjketumukkal az őket körülvevő élhető objektumokat, s vannak olyanok kiknek ez kevésbé könnyed és egyszerű. Az utóbbiaknak szóltam. De az ember mint az univerzális objektum szubjektuma mindenkébb tudatossággal van felruházva, amit a születés és a halál közötti életút tökéletesen bizonyít. Minden egyes szubjektum (ember) a saját útját járja, ugyanis nincs két tökéltesen egyező szubjektum. Sőt továbbmegyek nincs még egy és ugyanaz objektum sem. A megélt út során felvett szemüveg által fordítom le az objektumot realitássá, s lesz saját szubjektumom. ha ez a kép gáz, ratyi, szolga, ..., akkor ne az út változtatása legyen, mert az csak egy igazi van, önmagam, a megélt szubjektumom. bármi más út önmagamon kívűl "jellembeli pangáshoz" vezethet. egyszerűen az ember ne önmagán, hanem az őt körbe vevő dolgok felfogásán változtasson, ami változás visszahat jellemére. igzad van tyron, elég sok jellembeli pangás látható. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ez egy kamikaze mudra, vagy a középkori inkvizíció motivációs eszméje? bocs csak cinizmussal élek az eleven elrendeltetettség felé. mert gyakran a pangásba viszi a jellemet. ha a döntés,gondolkodás, -bizonyos fokú - választás lehetőségét vesszük elrendeltetettnek az még szerintem OK, de 1000.000-ból 0.5 ember éli azt,és úgy az életét, ahogyan az TELJESEN a saját útja. azzal a szemüveggel, amiben ez tetszik is neki. de én elfogult vagyok... küzdj, és bízva bizzál... vagy ahogyan a németek rég óta mondják: várd a legrosszabat, és reméld a legjobbat TGC. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az út amin jársz te magad vagy. ha nem tetszik amit látsz ne térj le az útról hanem cseréld le a szemüveged |
| | | | |
| | | | | | | | | | (pontosabban, itt ő is leírja majdnem azt amit én: "Neve nincs, de ami látszik az az, hogy a gerincvelőben egy rész elvékonyodott. Nem szakadt el, de történt vele valami; talán egy kis ér, ami elzáródott így az idegek oxigénellátása rövid időre leállt. Két tibeti láma szerint, akikkel Magyarországon találkoztam, ez olyan, mint egy naga harapás, mint valami külső szellemi lények beavatkozása (a nagák a tibeti vallás szerint azok az értelmes szellemi lények, akik az emberek előtt voltak, és a naga-harapás nevű ritka betegséget azok kapják meg, akik valahogy megsértették az ő köreiket tudatosan vagy tudat alatt, akár az álmukban is, és akár régebben is). A nagák kígyó testű, emberfejű lények, és ez annál is érdekesebb, mivel én egy emberfejű, kutyatestű lényt faragtam mielőtt lebénultam volna. Azért nem részletezném ezt most, nehogy megkavarjam az olvasókat, és mert én elég racionális embernek ismerem magam, nem is tudom, hogyan állok a hittel. Nem zárkózom el semmi elől, mert tudom azt, hogy igenis vannak olyan dolgok, amiket nem tudunk leírni vagy megmagyarázni, és mégis hatással vannak ránk. De nem vagyok elvakult semmilyen ilyen vallási és hitbéli ügyben sem. Persze az elmúlt másfél év alatt ez is sokat változott bennem, de most inkább egy nagy zavart érzek a fejemben a hittel kapcsolatban is. Tény az, hogy magam is úgy éreztem, amikor a fájdalom a mellkasomból a gyomorszájamon át a gerincembe vándorolt, hogy valami rajtam kívül álló dolog történt akkor velem. Ma sem értem, miért pont velem és hogy mi történt. Szeretném megérteni, és meg is gyógyulni belőle." ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | naga tárgyas raggal. :p
itt a nagaharapásra gondoltam/céloztam. tudod, amikor felmérgesít egy ember egy nagát - akár álmában elkövetett tettével - akkor a naga jön és megharapja. legutóbbi ilyen eset - legalábbis az elhíresültek közül: http://keljfellaci.popivan.com/ |
| | | | |
| | | | | | | | | | "az életben ingyen adni, és kapni általában csak az értéktelen, és a megfizethetetlen dolgokat szokták..." saját "minél többet látok a világból annál jobban becsülöm a vakok békéjét, a süketek megfontoltságát, és a rabok szabad álmait..." detto
|
| | | | |
| | | | | | | | | | élj úgy, hogy álmod se mérgesítsen fel egy nagat. |
| | | | |
| | | | | | | | | | He who binds to himself a joy Does the winged life destroy; But he who kisses the joy as it flies Lives in eternitys sun rise.
blake: eternity
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Hallgass a lelkiismeretedre."
anjou. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "a bölcs ember alakítja önmagát, csak a bolond születik meghalni" "az igazi bölcsességet onnan ismered fel, hogy mikor hallod rájössz: ezt már régen tudtad..." Frank Herbert: Dűne messiása "a víz folyton változik, a folyó sohasem változik" Japán mondás
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az álmok létrehoznak egy burkot, ami nem más, mint a valóság. A valóság az álmok árnyéka"
Csögyam Trungpa
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A felelősség az álmoknál kezdődik. Ahol nincs képzelőerő, ott nem jön létre felelősségérzet.
Yeats |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Gyávák! - mondta a szar a járdán. - Mindenki kikerül engem, mindenki fél tőlem!" (Ladislav Klíma) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Jajj anjou! :D Beöntést nekik!
CandyFlip ez nagyon szép volt. Elfogadni a mostot. Van még mit gyakorolni! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hm, ez tetszik. Legalább lesz mivel megnyugtatnom az ismerőseimet: ha seggbe dugják a faszukat, ne csodákozanak, ha szarros lesz. :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Egy ismerősöm írta. Még mindig hat. :-))
Az embernek ismernie kell a "zápor tanítását". Akit útközben egy váratlan zápor elkap, elkezd rohanni, nehogy elázzon. Ha viszont természetesnek vesszük, hogy esőben vizesek leszünk, akkor kedélyünk megnyugszik, még akkor is, ha bőrig ázunk. Ez a lecke mindenre vonatkozik.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ( csak nemnagyon lehet kijelenteni ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | " Amit egy tripp mélységeiben is biztosan ki lehet jelenteni, az már valami |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A képesség, hogy azt lássa az ember, amit a többiek nem látnak, sokkal fontosabb, mint nem látni azt, amit mindenki lát." Lewis Carroll |
| | | | |
| | | | | | | | | | kedvenc japán bölcsességeim: "Érdemtelen az ki mindenben csillog, de nem dédelgeti a szerelmet, mert olyan ő, mint a szép arany boroskupa, aminek nincs alja." Yosida Kenko "...a jakuza adós nem marad, kötelességét megteszi, ki nem adósa senkinek, nincs kötelessége nem ember..." régi jakuza-ballada "A férfi úgy hal meg, ahogyan az esőcsepp viszatér az óceánba." ismeretlen szerző "Járj magányosan, ne kövess el bűnt. Kevés kívánsággal, mint elefánt az erdőben" Zen mondás Üvd.-el Tyron
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az élet csodállatos" - heo - A bölcsességet ne mások szavaiban keressük, hisz az igazi bölcsesség a dolgok megértésből ered. A megértés pedig a tapasztalásból. - a szavak nem tesznek senkit bölcsé.... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Aki eltévedt az irányt váltson, ne sebességet!
[Zen tanítás] |
| | | | |
| | | | | | | | | | "If the human mind was simple enough to understand, we'd be too simple to understand it." -- Emerson Pugh |
| | | | |
| | | | | | | | | | "...A megzápult társadalmi létben a metafizikai protéziseket, melyek az emberi agyra növesztett szimbólumteremtő ektoplazmákként léteznek egy értelemmel belakható világ helyett, kiváltja ez a fajta zene - a ma egyedül létező pozitív ellenállás racionális nyelve -, az egyetlen híd, amely kvázi jógatechnikaként elvezethet a kollektív elidegenedés ideiglenes feloldódásához, abba a sartori-állapotba, ahol az individuális lét önkorrekciója hozzájárul a világ jobbá válásához..."
-- Hortobágyi László: Guologia (esszé a Gáyan Uttejak Orchestra-ról) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Lehet. Lehet, hogy kezdetben Isten már megalkotott minden lehetséges gondolatot, azután minket, hogy elgondoljuk azokat? Vagy lehet, hogy Bach olvasta Ismeretlen könyvét? 8-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | És nem lehet,hogy ő is csak felhasználta? :)) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tanulni annyi, mint felismerni, amit régóta tudsz. Cselekedni: bizonyságot tenni arról, hogy tudod. Tanítani: emlékeztetni másokat, hogy tudják ők is ugyanolyan jól.
Ezt a a lap tetején megjelenő bölcsességet Richard Bach írta az Illúziók c. könyvben (Itt "Ismeretlen"-nek tulajdonítva). |
| | | | |
| | | | | | | | | | A legfontosabb dolgokat a legnehezebb elmondani. Ha ezekről beszélsz, nevetségesnek érzed magad, hiszen szavakba öntve összezsugorodnak - amíg a fejedben vannak, határtalannak tűnnek, de kimondva jelentéktelenné válnak. Ám azt hiszem, többről van itt szó. A legfontosabb dolgok túl közel lapulnak ahhoz a helyhez, ahol a lelked legféltettebb titkai vannak eltemetve, irányjelzőként vezetnek a kincshez, amit az ellenségeid oly szívesen lopnának el. Ha mégis megpróbálsz beszélni róluk, a hallgatóságtól csak furcsálló tekinteteket kapsz cserébe, egyáltalán nem értenek meg, nem értik, miért olyan fontos ez neked, hogy közben majdnem sírva fakadsz. És szerintem ez a legrosszabb. Amikor a titok nem miattad marad titok, hanem mert nincs, aki megértsen. King, Stephen
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Mit ér hogy itt vagyunk,ha nem tudjuk hogy hol vagyunk..."
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az illúziók: egy üres fiók, melyet még nem nyitottunk ki." |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az embernek olyan szép, lágy, határozatlan érzései vannak sokszor, de nem veszi észre... úgy látszik, ezek az érzések lappanganak bennünk, amikor valami szebbet, jobbat szeretnénk az életünknél... Mert nem vagyunk boldogak, pedig lehetnénk... csak a belülről zengő, halk, finom csengettyűkre kellene hallgatnunk, amik homályos időkbe, elmúlt emlékekbe hívnak vissza bennünket... Az ember mindent, ami szép, boldog, harmonikus, mindent abbahagy, hogy kemény, rideg, ostoba dolgok után fusson, amikről azt hiszi, hogy fontosak."
Karinthy Frigyes, Fürdő-monológok |
| | | | |
|