DAATH

Az életnek lehet, hogy nincs értelme. Vagy ami még rosszabb, olyan értelme van, ami nekem nem felel meg.

Ashleigh Brilliant

 
KöszöntőGyarapodásAnyagokKönyvtárFórumKeresésKapcsolatok


Felmérés: ELTE kannabiszhasználat önkontrollja
Felmérés: MOKE országos orvosi kannabisz felmérés
Felmérés: Global Drug Survey 2021
Tiltás: (jan. 1.) szigorúbb ÚPA büntetési tételek
Tiltás: (szept. 24.) 207 anyag lett C-listás
Könyv: Ayahuasca – A Lélek Indája


Legfrissebb hozzászólások (903 - 912)
 (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
Bence2005. december 16. 18:14
 
 
Nargile:
"Ráadásul éppen a mi "toleráns" európai civilizációnk exportálta az olyan az eszméket és módszereket a harmadik világba, mint például a nacionalizmus, sovinizmus és terrorizmus" - Szerintem ezeket sehová sem kellett exportálni, mert volt már belőle mindenütt, bár ez részetkérdés. Ezen kívül lényegében egyetérek, de én mégis olyan tanulságokat szürtem le, ami szerinted általánosítás. Remélem neked lesz igazad, én is ezt szeretném:) Félelmen biztos nem alapulhat hülyeségtől különböző dolog.
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
Nargile2005. december 16. 14:06
 
 
Még egy gondolat: a legnagyobb ellenségünk a félelelm. Az európai kultúra legnagyobb ellensége is a félelem. Bibó István is megmondta, hogy demokratának lenni annyit jelent, mint nem félni. Nekem az ilyen "féltem az európai kultúrát ettől meg attól" dumákkal éppen az a bajom, hogy a félelmen alapulnak. Ugyanúgy, mint a jelenlegi drogpolitikák, amik szintén a drogoktól való páni félelmen alapulnak. Mit akarunk mi tulajdonképpen? Félelemkultúrát? Miközben annyira rettegünk a politikusok meg vallási vezetők által a falra festett ördögöktől, addig éppen azokról az értékekről feledkezünk meg, amelyeket féltünk.
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
Nargile2005. december 16. 14:00
 
 
Tetrahíd és Bence: az érvelésetekkel az a fő problémám, hogy "az" Iszlámról beszéltek és "a" muzulmánokról. Ez éppúgy parttalan általánosítás, mint "a" keresztény Európáról beszélni vagy "a" keresztényekről. Márpedig ha nem vagyunk tisztában az alapfogalmakkal, akkor mit akarunk megvédeni és mitől? Ezt a kérdést kell tehát először is tisztázni.

Az Iszlám tulajdonképpen éppolyan heterogén, sokszínű, mint bármely más világvallás. Az a fundamentalista-konzervatív irányvonal, amelyet ti az egész Iszlámmal azonosítotok, és amelytől valóban lehet(ne) félteni az európai kultúrát, valójában egy olyan radikális kisebbség, amely jócskán felülreprezentáltan szerepel a médiában és az európai köztudatban. A legtöbb muzulmán ember nem akar Shariát bevezetni Európában, nem akarja, hogy kötelezővé tegyék a csadort a nők számára, nem lóbál gránátot kidülledt szemekkel a metróban stb. A muzulmán hívők többsége azt akarja, mint a keresztény vagy buddhista hívők többsége: békében és megértésben élni felebarátaival. Megtartani a hitüket, nem egyetérteni a másik hittel vagy világnézetettel, de élni és élni hagyni.

A mi "toleráns" európai civilizációnk azonban már évszázadok óta a harmadik világ kolonizációjára törekszik, nem csak katonai-politikai, hanem gazdasági úton is. Vajon az ázsai, afrikai muzulmánok, vagy éppen buddhisták mit szóljanak, az ő kultúrájukat vajon nem fenyegette/fenyegeti -e alapjaiban ez a gyarmatosítás? Ráadásul éppen a mi "toleráns" európai civilizációnk exportálta az olyan az eszméket és módszereket a harmadik világba, mint például a nacionalizmus, sovinizmus és terrorizmus. Azzal, hogy egyes politikusok saját hatalmuk növelése érdekében elhitetik az emberekkel, hogy a nyugati kultúrát további erőszakkal és intoleranciával lehet megvédeni, meghirdetik a "war on terrort" és hasonló ostobaságokat, azzal tulajdonképpen éppen az ellenkezőjét érik el annak, mint amit hirdetnek: megerősítik az Iszlámon belül a radikális fundamentalizmust, és tovább csökkentik a liberális-mainstraim Iszlámot.

Konklúzió: az európai civilizációt nem lehet megvédeni olyan eszközökkel és olyan hozzáállással, amely alapvetően idegen éppen ettől az európai civilizációtól. Különben a végén azzá válunk, ami ellen harcoltunk.
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
Biga Cubensis2005. december 16. 12:20
 
 
Akit még mindig megvisel, a vallási-ideológiai vita, az gondolkozzon el, hol áll a szabadsággal, és mennyire függ, kapaszkodik egy személyes hithez. Mindegy, hogy gyülit cserélünk LSD-re, majd azt buddhizmusra, csak függésünk tárgyai váltokoznak. Próbáljunk olyan ártatlanok lenni, hogy kinevessük bármelyiket, hogyha szükséges, sértődékeny egonkal egyetemben. Már régóta nem az a tét, hogy begyűjtsük a minden igazságot lefedő hitet, elméletet, tant, hanem, hogy megszabaduljunk mindentől, ami nem az.

Épp elszúnyókáltam, azt álmodtam, hogy búvárszerkóban levitálok, tárgyakat lebegtetek bosszúból, mert az orvos letiltott a merüléstől. Na ja, a reakciók az álomban is működnek tovább...
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
valmont2005. december 16. 11:16
 
 
Szerintem az a nehéz a vallások közötti kommunikációban, hogy mindegyik akarva vagy akaratlanul, de következetesen a maga elméletét és a mások gyakorlatát állítja szembe, ahelyett, hogy belátná, hogy az elv mindegyikben szép, a gyakorlat pedig félrecsúszik.
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
Bence2005. december 16. 11:14
 
 
Egyrészt Gén már igértél Aktuális archíválást pl. 500anként , ez szerintem most aktuális:)

Ez a muzulmános vita pedig voltmár, akkor sem jutottunk kettőről az egyre, talán nem is azért kell erről beszélni. Szerintem ez politikai és szociális kérdés, és nem pedig vallási. Ha a buddhizmus abbó a felismerésből indul ki, hogy minden lény boldog szeretne lenni és el akarja kerülni a szenvedést, és mivel a többiek többen vannak, ők fontosabbak, mint a én - meg Istennek való békés alávetettség, nyilván nincs ellentét. De azért vizsgáljuk meg az elúlt időszakokat is, amelyekben ezek a tanítások terjedtek, működtek. A kommunizmusban is elvileg mindenkinek majd tök jó kellet volna lennie, de nem valósult meg. Egyszerűen én a saját merev elképzeléseim ködén keresztül nem látom nagyobb GYAKORLATI jónak ha Európa is muzulmánabb lesz (nem a kinek van spirituálisan igazabba), mert nem tartom olyan óriási főnyereménynek, hogy pl. hajlamosak újra és újra felvetni a Sharia alkalmazását. Meg eleve - ezt anélkül mondom, hogy jártam már volna ilyen helyen - amit a szemellenzőimen keresztül látok azokról az országokról, ahol ez a fő irányzat - nem vagyok tőle hanyattesve. Tiszta középkor, és mintha a jelenlegi Iszlám vezetők nem is tartanák fontosnak, hogy ezen változtassanak. Persze szegénység meg minden, de annak sem a népvándorlás a megoldása, legfeljebb ha még lennének üres területek. Az olyan vallási ideológiákat pedig, hogy legyen minnél több gyerek és no születésszabályozás - tökmindegy, hogy Katolikus, Izslám, vagy magát buddhistának valló, mélységesen elítélem. Aki ilyen mémeket terjeszt az mindennél jobban hozzájárul a jelen problémákhoz, ennél az ideggáz is csak szembetűnőbben káros.

Most nyugodtan nevezhettek alaptalanul parás előítéletes rasszistának, de engem zavarna, ha egy olyan csoport kerülne többségbe egy "demokráciában", aki egy túlnyomórészt középkori közeget tekintenek hátországuknak, és a mémjeik is nagyrészt innen származnak (vagy nekem származnak onnan a mémjeim, hogy ilyeneket gondolok). Szóval szerintem azt kéne megérteni, hogy nem ideológiai a vita, hanem szocpolitilag. Cigánkölcsönre. Mert nem Szufi mesterek fognak a gettókba költözni, hogy a gyárakban dolgozzanak, hanem 8 gyerekes családok, akiknek a gyerekei azt fogják tapasztalni, hogy mekkora paraszt velük mindenki, és ez biztos azért van, mert a hitetlenek elnyomják őket - többek között nyilván ez is . De nem ez lesz az összes oka a problémáknak. Szerintem is alapvető, hogy egy magát világvárosnak nevező helyen minnél több vallást lehessen szabadon gyakorolni, de ebben szerintem nem sokat segítene egy csomó muzulmán gettó. Ha meg Európa nem tudja megoldani az eddigi ebből származó jelenlegi problémáit, akkor nem kezdjen tárt karokkal rabszolgákat fogadni a szomszédos országokból, csak hogy pörögjön a gazdaság.

Természetesen a Dharmának és az Iszlámnak vannak jócskán ideológiai különbségei is, de itt most nem erről van szó szerintem.
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
Én+te+ö=gén2005. december 16. 11:00
 
 
tetrahíd:
"nem értetted a hozzászólásom. majd ha felfogtad, esetleg válaszolok"

Ha ez most a
párbeszéd folytatásának megtagadása
és
kognitív képességeim kétségbevonása,
akkor soon pontosan rád utalt a 2711.-ben:
"az érvek kicseréléséből egymás lealázása lett."
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
Én+te+ö=gén2005. december 16. 06:59
 
 
soon.:
"Nem fogom megvédeni az álláspontomat"

Nem is védeni kellene, hanem indokolni. Akkor esetleg egy érdekes beszélgetés alakulhatna ki, ha nem a beszélgetöpartnereid - általad kitalált - támadási szándékait elemeznéd válasz helyett. Valószínünek tartom, hogy az elözö "soha"-hozzászólásod alapján rólad kialakult képem téves, és remélem, hogy ez a további beszélgetés során kellemes csalódást okozva ki is fog derülni.

Nargiléhez hasonlóan nekem sincs semmi bajom azzal, hogy te a buddhizmust választottad - gondolom másoknak sincs. Az általad említett "tájékozatlan beszűkült módon" választott buddhizmust viszont azért hívnám divatbuddhizmusnak, mert az a kép jött le, mintha lefölöznél belöle egyes neked tetszö dolgokat - a mentalitást és a tanításokat - ám szemet hunysz a buddhizmus történelmi tényei, illetve jelenlegi gyakorlatának negatívumai felett. Szerintem aki igazán mélyen meg akar ismerni egy -izmust, az nem zárkózik el kritikátlanul a több, részletesebb infó feldolgozásától, hanem azt is helyre rakja magában, világképébe illesztve a kevésbé csillogó részeket is.

Ahogy Siphersh mondta: "Az, hogy a vallás nevében bűntetteket követnek el, az nem a vallást minősíti". Persze, mivel teljesen valószínütlen azt alapfeltételezni, hogy akármilyen módszerrel 100.00%-osan egységesíteni lehetne milliók tevékenységét. De nem mindegy, hogy ilyen esetekben mit csinál az adott vallás képviselöje:
1) "Ezt nem hiszem el! Ne sértegess minket!"
2) "Elhiszem, de ezek mások voltak, mi ilyet sohasem csinálunk!"
3) "Tényleg? Na akkor nekem elég, kiszállok ebböl!"
4) "Tényleg? Utánanézek és megpróbálok hatni hittestvéreimre."

Szerintem ez az utolsó egy fenntarthatóbb, érettebb -izmus-felvállalás: nem olyan alapon választom az -izmust, mert naívan beoltottam/beoltattam magam, hogy ez az abszolút-tökéletes legjobb út, és nem is kizárólag abból a sekély okból, mert ez relative a legsimább út nekem a sok közül, hanem azért, mert az ezt képviselö emberekkel alapvetöen jóban-rosszban közösséget érzek és elfogadom a kölcsönhatáson alapuló szerepemet a nagyobb egység részeként, akármilyen göröngyös is legyen az út mögöttünk és elöttünk.

Tetrahíd:
Akkor keress a 2703.-ban egy olyan jelzöt, amelyiket nem szeretnéd, ha pld. az anyukádra mondana valaki. Tipp: ez egy, a görög-római müveltséggel rendelkezésre utaló, elitista szemszögü, pejoratív melléknév.
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
Nargile2005. december 15. 22:23
 
 
soon: mivel én indítottam el ezt a vitát a buddhizmusról, ezért engedd meg, hogy bocsánatot kérjek tőled, nem állt szándékomban lealázni téged vagy bárki mást. Szerintem senki nem állította, hogy beszűkült lennél, amiért a buddhizmust választottad. Sőt. Ne csinálj ebből személyes ügyet, ennek az egész vitának semmi köze a Te vagy Tetra személyéhez. Személyesen mindkettőtöket tök jó fejnek tartalak és sajnálnám, ha nem írnátok többet a daathra.
 

 
 
>>> Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik <<<
bombadiltoma2005. december 15. 21:27
 
 
"akiket szintén imádok és a testvéreim"

Nem, nem a testvéreid, Kedvenc Talamoncom. Egyek veled :-)
 

Korábbi 10 20 (összesen: 953)


Ecstasy tabletta adatbázis

Pszichonauták

DÁT2 Psy Help

RIASZTÁSOK

DAATH - A Magyar Pszichedelikus Közösség Honlapja

Alapítás éve: 2001 | Alapító: Minstrel | Dizájn: Dose | Kód: Minstrel
Rendszer: Cellux | Szerkesztő: Gén

 

A személyi adatok védelmének érdekében a DAATH óvatosságra int a Facebook-csoportoldalon saját névvel megosztott, mások számára is látható információiddal kapcsolatban!