|
Legfrissebb hozzászólások (773 - 872) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | ja csak nem mindegy mit ettünk előtte, hehe |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na még csak gyorsan láttam írtál megint Bence: A teremtés nem feltétlen valaki műve, nagyon nem tetszik ez neked, a Mindenség műve hogyha úgy tetszik, megint az, hogy látszólagos ellentét hogy személyes vagy személytelen jellegről beszélünk. Isten pedig mivel mindenható, megtehetne mindent télleg, de ő sem fogja megtenni valószínűleg azokat, amiket a Buddhák nem tesznek meg, mert azzal saját maga művét, a teremtést, és azzal saját magát tagadná meg, azt meg minek, hogyha lényegében tökéletesre teremtette meg a világot. Az, meg hogy a buddhizmusban ezeket leírták, hogy na azért tudd, hogy ezeket azért nem lehet, (-->nem fogod ha azon a szinten leszel, szóval ennek tudatában műveld magad,) az megint csak nézőpontbeli különbség véleményem szerint. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Most csak röviden, mert menődni kell mindjárt.
Dakini: Bocs, ha nem fogalamazok világosan, de számomra tök fura is a kérdésed. Az egész létforgatagba azért került az ember, mert bűnbe esett, és a cél az, hogy ezt a hibát felszámolja, vagyis az hogy elérje azt a szintjét a tudásnak, és vele együtt a tudatos létnek olyan szintjét, amikor már _tudja_ és minden izében benne van ez a tudat, hogy nem kell neki a bűn - akkor kerül vissza Istenhez. Namost ezzel a tudással, amit ugye nem vehetnek el tőle, nem fog bűnbe esni még egyszer, az fix. Mondhatnám úgy is, hogyha van egy programhiba, és azt kijavítod ügyesen okosan, de télleg kijavítod, akkor az még egyszer ugyanúgy nem fog megtörténni az fix. A kiinduló és a az az állapot mikor az ember "hazatér" nem teljesen ugyanaz, mert egy többlettel tér vissza, tudatosulva, ami azelőtt nem így volt. És az, hogy Isten a maga képére teremtette az embert, az azt jelenti, hogy adott nekik szabad akaratot, ami neki is van. Pont emiatt a látszólag "tökéletlenség" miatt tökéletesek. Az meg hogy mit csinálta Isten a teremtés előtt, meg ilyesmi, az azért értelmetlen, mert a teremtéssel együtt teremtette az időt is.
Bence: Már tényleg csak röviden mert indulok, csak ami nagyon szemet szúrt nekem, mikor olvastalak: Többek közt azzal érvelsz a mahajána buddhizmus nem kegyelmi voltára, hogy a menedékkérés sem személyhez szól igazán, dehát pont ezt próbálom leírni, hogy ez annyira tök mindegy. Az, hogy valaki személynek szereti tekinteni, mert jobban tud hozzá imádkozni, segíti az egész megértésében/érzésében, az nem jelent semmi, menedéket kérni egy mindent átfogó alkotó és fölötte álló erőtől is lehet, az attól még kegyelmi mozzanat szerintem. És még az is bőven belefér, hogy nem valójában kívülálló valakitől kérem a kegyelmet, hanem magamtól, azon részemtől ami Isteni, és amivel természetesen a hétköznapi életben nem tudok mindíg azonosulni érzelmi és cselekvés szinten semmiképp, mégha értelmileg igen is.
Szerintem nagyon felszínesen nézve különböznek, kicsit felszínesen hasonlóak, belemélyedve megintcsak különbözőnek tűnnek, de a végén észreveszi az ember, hogy ugyanaz, másképp, másoknak, és nem véletlenül. Vagy szerintetek lényegében más dolog történik halála után azzal aki ebben hisz, azzal aki abban hisz, attól függően alakul majd a következő felvonás? Vagy egyet kivéve - amiben éppen hisz az ember - észre kéne venni hogy a többi hamis tanítás, és végső soron hiba azokat követni teljes szívvel, lélekkel?
Szerintem is fogunk még vitatkozni, és ennek nagyon örülök. : ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile: Átjöttni vélem, de ezt majd állapítsd meg te:) Abban igazad van, hogy elég felszinesek az ismereteim a kereszténységről (bár jártam hittanra meg templomba gyerekkoromban - talán a járatak jobb szó, de néha azért tetszett - a hittan tanár jó fej volt), de én nem a kereszténység, hanem bármely teista vallást elutasító vagyok. Az időbeliség csak egy pont. A lényeg inkább, hogy a teremtés egy szándékos tett. Ráadásul egy valakié. Itt most még írnék valamit, de per pillanat nem tudom nekem tetszően megfogalmazni, később...
Egy másik pont, ami még nem került elő, az a mindenhatóság. A buddhizmusban például a Buddhák nem mindenhatóak nem tehetnek meg mindent - majd utánanézek, mi az a három dolog, de az egyik mindenképpen, hogy nem tudják megváltoztatni az ok-okozati törvényeket, egy másik hogy nem tudnak "erőszakkal" buddhistává tenni senkit, aki nem nyitott a Dharmára, azt nem tudják az akarata ellenére "megvilágosítani" - megfogni a nem létező lényt és megmutatni neki, hogy nem létezik. De itt is lényeges az első. Ha Isten mindent meg tud változtatni, akkor az ok-okozati törvénynek nincs is értelme. Akkor viszont semmiféle megállapítást nem tudunk tenni a valóság természetéről, hiszen nem ismerhetjük a szabályokat, sőt nincsenek is. A legfőbb problémám ezekkel az elméletekkel, hogy ez nem más mint a józan ész sutba vágása, a megismerés feladása. És ráadásul utána még magyarázatnak is nevezik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Kezdetben volt az Ige (Logosz), és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige."
az Ige cselekvést, létezést, történést fejez ki. Ezek nélkül nincs változás, ami nélkül az idő sem értelmezhető. Ezért elég valószínű hogy a teremtés időn kívüli, az idő is annak "kiáramlásából" keletkezett, vagyis vált értelmezhetővé (meg amúgy is: ha nincs aki értelmezze??!..) Illetve ha a teremtés időben történt volna, kellene egy kezdeti időpont...
"Kezdetben alkotta Isten az eget és a földet" (Ter 1,1). "Kezdetben alkotta Isten a relativitást" (daath 1,1). =nehogy már megérthető legyen :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: nem tudtam még végigolvasni mindent, de egy dologra azért szeretnék reagálni. Azt mondod, hogy a világ időben való teremtése szerinted egyfajta dualista világképen alapul, összeegyezhetetlen a buddhista megismeréselmélettel. Szerintem ez egy tipikus olyan pont, ahol meg lehet fogni a kereszténységgel való szembenállásod lényegét. Illetve azt, amit kereszténységnek gondolsz.
Valóban sok keresztény gondolhatja azt a Genezis felületes olvasata alapján, hogy a világot időben teremtették: Isten egyszer csak gondolt valamit nemtudoménhányezer éve, és megteremtette a világot. Lőn világosság, megpihent meg minden. Azért vannak olyan keresztény bölcsek, akik a Genezist jóval mélyebben értelmezték és továbbgondolták. Órigenész például, a 4. századi egyházatya a Genezishez írott homíliájában. Összekapcsolja ugyanis a Genezis első versének értelmezését János evangéliumának értelmezésével.
"Kezdetben alkotta Isten az eget és a földet" (Ter 1,1).
"Kezdetben volt az Ige (Logosz), és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige." (Jn 1,1-3)
Órigenész: "Nem beszél itt egyfajta időbeni kezdetről, hanem azt mondja, hogy kezdetben, vagyis az Üdvözítőben lett az ég, a föld és minden, ami lett." (Első Homília)
Órigenész ezenkívül azt is leírja, hogy nem véletlen, hogy a világosság és sötétség elválasztása után a Genezis ezt írja: "Akkor este lett és reggel lett: egy nap", és nem azt, hogy "első nap". Azért nem írja, hogy első nap, mert ezt az egész teremtést az időn kívül kell értelmezni. Az idő nem az Egyel veszi kezdetét, hanem a Kettővel. Remélem valamennyire átjött, mit akarok ezzel. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Xerfield, Te írtad: "Sztem azért nem kellene tartani még egy bűnbeeséstől, mert hogyha az ember elkövet valami hibát, ide kerül a létforgatagba, és aztán lassan, nehezen megtisztulva újra visszaemelkedik Istenhez, akkor ezzel pont azt tette, hogy megismerte a bűnét, és feloldozta azt. Hogy néha személyes, néha személytelen formában írok róla az így van, mert fel lehet fogni így is, úgy is, nem ez a lényeg mint azt a taoizmusnál igyekeztem szemléltetni."
Kicsit úgy érzem úgy kicsúszol a kérdéseimből, nem válaszolsz igazán. 210.-ben kifejtettem miért nem értem hogy ha ugyanaz a kiinduló és a végpont akkor miért ne esnénk ki újra és újra az ideális állapotból. Illetve, hogy egy tökéletes lény(?) hogyan teremthet nem tökéletes lényt a saját képére?
Amit Bencének írtál: Nem kell Istennek, és nem kell teremtésnek sem hívni, de a lényeg sztem nem veszik el, az hogy te itt vagy, te vagy valaki, származol valahonnan; az megint csak más kérdés, hogy te magadat mivel azonosítod abból amit érzékelsz a tudatoddal, netán csupán a tudattal, de valami akkor is létezik, és ha nem akarod teremtésnek hívni akkor hívd úgy, hogy a tudat formát öltött, megnyilvánult, kiáramolt a vanság és milyenségbe alakult időlegesen egy meghatározott céllal, tökmindegy szerintem. : )
Lehet, hogy nem ugyanazt értitek tudat alatt. Nem lehet a buddhista gondolkodásmód szerint csupán a tudattal azonosítani magad úgy, hogy közben azon kivül létezzen valami. Buddhista felfogás szerint a tudatnak tér természete van, mindent magában foglal, ebben jelennek meg a dolgok, vannak benne, majd tűnnek el. Ezenkivül nincs Isten illetve amennyiben van, (mert a buddhizmusban egyfajta létállapot az Istennek világa ami nem a végső cél sőt!, egyeltalán nem cél) az ezen a téren, a tudaton belül van. Az istenek világa a buddhizmusban még mindig csak egy illuzió, melyet komolyan véve énilluzióval, egoval rendelkezőek az istenek, így tudatállapotuk nem válhat céllá. Szóval istennek lenni a buddhizmusban még mindig csak a tér játéka és nem maga a tér. Egy hullám az óceán tetején, de nem maga az óceán.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Akkor nem jött át amit írni akartam, remélem jó példa lenne pl a szivárvány. Az egy olyan jelenség, ha valaki a megfelelő szögből látja, számára szivárványnak néz ki. Ha senki sem látja nincs is értelme szivárványról beszélni. Ugyanígy az én is csak kontextusban értelmezhető - én+tapasztalat+tárgy. Nincs róla szó, hogy egyszer Isten megteremtette volna az én énemet, ami azelőtt nem létezett, de utána már igen, és most egy földi életet tapasztal, aztán majd ugyancsak az énem beleolvad Istenbe. Azért tűnök énnek, mert közben úgy is tűnik, hogy cselekszem egy világnak tűnő dologban, de ezek elválaszthatatlanok. Engem és mást sem teremtett valaki, hanem a nemtudásom miatt énnek tűnök.
Az is tévedés, hogy a bajom a kegyelemmel lenne. A Vajrayánában a láma kegyelméből lehet elérni egy életen belül a megvilágosodást, egyébként sokkal hosszabb lenne. És az is hogy most gyakorolhatunk egy Buddhán múlott, aki tanított, mielőtt számunkra érzékelhetetlenné vált volna. Nekem azzal van bajom ha valaki egy kívülálló erő önkényes törvényeinek tartja azt, ami "önmaga" kivetítése. Azaz megértve hogy miről van szó le is bomlik teljesen - nem csak a világ, az én is. Ami a menedékvételt illeti, ha jobban ki van fejtve, azaz : Menedéket veszek a Buddhában, a tudat teljesen kibontakozott állapotában - akkor ez inkább tulajdonság, semmiképp sem személy.
Amit reggel elfelejtettem leírni, hogy vannak eternalista, nihilista és középút tanítások, ezeket hiba lenne összekeverni. Márpedig a Dharma középút az Istenhitek pedig eternalisták. Pont hogy felszínesen tűnnek ugyan olyannak, mélyebben nézve lényegesen eltérnek.
Úgy érzem még fogunk vitatkozni:) és legalább nem offtopic. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem a hinajána buddhizmus nem volt még kegyelmi vallás, viszont a mahajána már annál inkább, "Buddhába vetem bizalmam, a Tanba vetem a bizalmamat, a Közösségbe vetem bizalmam" én erről is mindenhol úgy olvasok, hogy ez a menedékkérés. Persze lehet tévedek, szerintem a kereszténység óta kegyelmi vallások vannak. Mahajána hívők naponta el szokták imádkozni: "A hat világtáj felé küldöm együttérzésemet, Minden lénynek szeretetet, együttérzést, örömet küldök. Fektemben is irgalomért esedezem, Ültömben is irgalomért esedezem, Békességért könyörök, ha állok, Békességért könyörgök, ha járok. Om mani padme hum." Én ezt elég kegyelminek látom, nemmintha bajom lenne vele, sőt. Az meg, hogy mindenki maga éri el a dolgokat ez természetesen így van, ez csak a köntös, a ruha amiben éppen járunk, most az a helyzet hogy ilyen kegyelmi kontextusban történik mindez. Az egyének szintjén persze nem feltétlen, Bence te például kifejezetten ódzkodsz ha jól látom attól, hogy bárkinek is a kegyelmére szoruljál, vagy hogy bárki is teremtsen téged, de nagy vonulatában nézve szerintem észrevehető ez.
Dakini: Sztem azért nem kellene tartani még egy bűnbeeséstől, mert hogyha az ember elkövet valami hibát, ide kerül a létforgatagba, és aztán lassan, nehezen megtisztulva újra visszaemelkedik Istenhez, akkor ezzel pont azt tette, hogy megismerte a bűnét, és feloldozta azt. Hogy néha személyes, néha személytelen formában írok róla az így van, mert fel lehet fogni így is, úgy is, nem ez a lényeg mint azt a taoizmusnál igyekeztem szemléltetni.
Bence: Nem kell Istennek, és nem kell teremtésnek sem hívni, de a lényeg sztem nem veszik el, az hogy te itt vagy, te vagy valaki, származol valahonnan; az megint csak más kérdés, hogy te magadat mivel azonosítod abból amit érzékelsz a tudatoddal, netán csupán a tudattal, de valami akkor is létezik, és ha nem akarod teremtésnek hívni akkor hívd úgy, hogy a tudat formát öltött, megnyilvánult, kiáramolt a vanság és milyenségbe alakult időlegesen egy meghatározott céllal, tökmindegy szerintem. : )
Na most aztán viszont lépnem kell, pedig írnék még, de majd. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na igen ezt ki is felejtettem. A buddhizmus mint kegyelmi vallás... A buddhizmus kőkeményen az ok-okazat elvéről szól ahol semmiféle kegyelemnek helye nincs. Tetszik-nem tetszik csak az történik velünk aminek mi ültettük el a magjait, hozzon az akár szenvedést vagy boldogságot, kibújni alóla vagy bárkitől kegyelmet kapni nem lehet. A megvalósított tudatállapotokhoz épp így el kell ültetnünk a magokat. Pl. sok-sok meditációval és egyéb módszerekkel. A buddhizmus így gondolkszik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem győztél nagyon meg, hogy mégegyszer miért ne esnénk bűnbe... Ha egyszer Isten a maga képére teremtett minket és ugyanoda jutunk vissza, azaz az Ő tudatállapotát megvalósítva érjük el a célt, akkor miért nem? Azt se értem, hogy mi nagyon akartuk azt az almát. Ha ez a lehetőség bent, volt a tudatunkban mikor olyanok voltunk mint Isten, akkor később is bent lesz. VAgy azt feltételezzük, hogy mégiscsak akkor még tökéletlenek voltunk az Ő tudatállapotához képest, ezek szerint ha visszatérünk Istenbe, akkor viszont már tökéletesek leszünk mint Ő és ezért nem fogunk újra bűnbeesni. Nekem csak így logikus. Akkor viszont a saját képére teremtett minket, de valahonnan vett egy a saját tudatállapotán kivül lévő dolgot, egy tökéletlenséget, egy hibát amit beépített a mi rendszerünkbe. Azt pedig csak akkor szedhette elő ha ismeri, azaz Ő rendelkezik ezzel a tökéletlenséggel.
Nekem még az is fura, hogy néha úgy beszélsz Istenről mint egy különálló teremtő, mindenható személyről, néha meg úgy mint egyfajta személytelen mindentátható dologról, egyfajta térről, amibe visszatér az energia meg ilyesmi és keletkezik belőle mindenféle újabb.
Persze sokan próbálnak vallásokat szintetizálni, de az, hogy lehet találni közös vonásokat a vallásokban az nem jelenti azt, hogy ugyanazt mondanák mélyebb értelemben. És szerintem ez a szintetizálás csak olyan szinten fog valaha is működni, hogy a szintetizáló egyén minden vallásra rávetíti a saját megértési szintjét, a saját különböző vallásokból összerakott igazságát, így létrehozva egy újabb vallást. A vallások és kővetőik pedig élhetnek békében és szeretetben anélkül, hogy ugyanazt kéne gondolniuk a nagy dolgokról és ugyanoda akarnának menni. Szerintem pont ez a tolerancia lényege, nem azért szeretni a másikat mert hisz látom én, hogy Ő is csak olyan mint én, hanem a különbözőségét tisztelve, még akkor is ha teljesen mást gondol a dologról mint én, teljesen mások a válaszai.
Persze vitázni atól még lehet... ;-)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Már megint nincs idő:) csak egy rövid és fonros észrevétel: "Egyébként mindkettő, a kereszténység és a buddhizmus is kegyelmi vallás, felsőbb hatalmak kegyelméből lehet feltámadni ill kikerülni a létforgatagból, és társaik." Ez egyáltalán nem igaz. A buddhizmusban pont ellenkezőleg történik: a te saját egyéni erőfeszítéseid, áldozathozatalaid segítenek a megnemértés feszámolásában. Olyannyira nem igaz ez, hogy egyenesen vannak olyan "lények" bár a felismerés után már nem lények:), a pratyjéka-buddhák az önbuddhák, akik a tanításthozó buddhák idejék kívül is felismerik a valóság természetét, és hogy ebben nincs semmiféle én. Az, hogy ez történik velük egy múltbéli kívánságuk eredménye, egyedül szeretnék felismerni a "valóságot". Tehát ilyen állapotban lehet kerülni, anélkül, hogy a buddhizmus mém jelen lenne éppen a világban, ha valaki a függő keletkezés tizenkettes láncolatán meditál - visszafelé, és így lebontja "önmagát".
Az meg hogy az egómnak mi tetszik - és szívesen hódolnék bármely istennek, ha reálisnak érezném, hogy ő teremtett, de pont ezt próbálom magyarázni: engem (és bárki mást sem) SENKI sem teremtett, "mindenki" azért az, mert azt tapasztalja ami az élete, és azért tapasztalaj azt, mert ennel az okait ültette el, és így tovább a végtelenségig. Azért nem teremtett senki, mert nincs is olyan, hogy én, legfeljebb függésben. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Dakini, azt az idézetet csupán a Daath bölcsességgenerátor küldte nekem pont akkor, gondoltam mókás, és bírom. A keresztény egyház az, ahogy a papok értelmezik a szentírást (tudnak különbözni azért ők is rendesen, de mondjuk a hivatalos álláspontjukról beszélek-van ilyen), és ami a templomokban folyik. A kereszténység meg az, ami általad és a Szentírás által létrejön. Belevetítem és rázós, nemhinném, neked ezek szerint igen, nekem cseppet sem. Tudom, hogy nem baj, sőt, jó, ha elkezdünk foglalkozni a gondolattal, hogy az elérendő cél ugyan abszolút értelemben egy, de nem tudsz olyan tanítást adni, ami a világon mindenfajta embert vezetni fog. Viszont lehet több látszólag tök eltérő tanítás, melyeket mindenki saját egyénjéhez megtalálva és illesztve eljut oda ahova kell. Az, hogy megkisérlem ezeket kibékíteni egymással, összehangolni őket, sztem egy nagyon hasznos dolog. Különben nem én vagyok az első, és nem is az utolsó, ki ilyen irányú tevékenységet folytat, jópár kulcsot kaptam jómagam is ezekhez. Viszont amellett, hogy akár hatékonyabban is megértetheti az útját keresővel a lényeget, ezzel közelebb kerülhetnek az emberek egymás megértéséhez és elfogadásához, sőt, őszinte szeretetéhez. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Dakini: A bűnbeesésről. Kérdezik többen, ha Isten tökéletes, miért nem olyan világot teremtett, amiben nincs bűn? És pont a lényeg, hogy Isten az embert a saját képére teremtette, szabad akarattal. Megtehette azt, hogy bűnbe esik, ez a lényeg. Bár Isten nagyon kis lehetőséget hagyott meg neki abűnbeesésre, (ugye egyetlen fa gyümölcséből nem szabadott enni,) hogy csak akkor eshessen bűnbe az ember, ha nagyon akar, de megtette. Ez az egész így tökéletes a maga tökéletlenségében. A biztosíték, hogy nem lesz még egy ilyesmi, ha az ember visszajutott oda ahonnan elindult, az maga az ember, erre nem lehet mást mondani. Isten pedig ott van mindenkiben, örökkévaló, változatlan, és meghalhatatlan, ha az ember észreveszi magában, akkor halkan mindig megsúgja az egyénnek, hogy mi a helyes - ha akar rá figyelni persze.
Még Bence: Akartam még írni, nézd meg a kínai univerzizmust. Kezdetben a mindent átfogó, felölelő, irányító Tao személytelen volt, az erő, ami a Minden. Aztán később az embereknek igényük volt arra, hogy egy személyhez szóljanak, hozzá imádkozzanak, és csináltak belőle egy személyt: Ő a Tao, ha úgy tetszik személyesen. Ez a lényegen csöppet sem változtat, sztem max egónknak nem tetszik hogy na nehogy már legyen egy felsőbb valaki személy aki teremtett minket meg uralama alatt vagyunk meg kénye kedve szerint kelll cselekedni hogy visszafogadjon minket?! Pedig ugyanez érvényes a buddhizmusra is, ott is bizonyos életvitel folytatásával kerül közelebb az ember a Nirvanahoz. Egyébként mindkettő, a kereszténység és a buddhizmus is kegyelmi vallás, felsőbb hatalmak kegyelméből lehet feltámadni ill kikerülni a létforgatagból, és társaik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na persze, hogy minden ugyanaz másképpen... Pl. az alma meg a cipőtalp is csak anyag. Atomok, elektronok. Cipőtalpat azért mégse ennék, talán nem is volna egészséges. Nem célravezető a relatív szinten lévő dolgokról szóló vitában, abszolút szintről hozott megállapításokkal érvelni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | xerfield! A kereszténységet én pl. nem nevezném hamis tanításnak, biztos, hogy hinajána és talán még mahajána szinten is nagyon jól műkődik. De azért én nem vagyok biztos abban, hogy ami buddhista látásmódót Te belelátsza keresztény tanításokba azok valóban ott is vannak. Pl. ez az egész reinkarnáció belevetítés nekem egy kicsit rázós! Vagy akkor ugye kérdés, hogy mit nevezünk kerszténységnek, amit a papok mondanak a templomba, és ami írva vagyon a könyvekbe, vagy a Te megértésedet a keresztény tanításokról!!? |
| | | | |
| | | | | | | | | | (Miután elküldtem a hozzászólást az idézet amit kaptam: "Minden ugyanaz másképp" : )
Gén: "Ez fogalomaszturba; elnevezések koherenciakényszeres hibridált leírásai."
Sajnos nincs itthon idegen szavak értelmező kéziszótára, és hiányos műveltségem, úgyhogy ha gondolod újrafogalmazhatod akár bővebben és közérthetőben is. De így is mondanék annyit hogy és akkor mi van? : ) Különböző vallási rendszereket összeegyeztetni nemtudom lehet-e másképp, és ha lehet is, akkor sincs rá annak szüksegé, aki valójában meg szeretné érteni. (Biztos lehet egyébként, és ahogy múlik az idő remélem én is egyre igényesebben fogom ezt megtenni, de a lényeg nem ez.)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Na, szerintem Bence elég jól leírja a buddhista látásmódot. Szerintem ezt így végiggondolva azért látszik, hogy elég komoly különbségek vannak vallások, látásmódok között. Én pont azt gondolom, hogy amíg nem mész egyiknek igazán a mélyére addig tűnnek csak úgy mintha ugyanazt mondanák. Ez nem jelenti azt, hogy csak az egyiknél volna a bölcsek kőve. Szerintem a vallások különböző szintekig jutnak el, más célokkal, különböző szintű és stilusú embereknek valók. Szóval mindegyikkel mész fel a hegyen különböző utakon, de szerintem nem mindegyik visz fel a hegy tetejéig. Kővezzetek meg, de én így látom.
Bence! Küldtem Neked egy mail-t! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence, akkor úgy gondolod, hogy a kereszténység egy hamis tanítás? : ) Számomra egyáltalán nem jelent ellentomondást az, hogy a keresztény közeg a végsőt Istennek nevezi, a buddhizmus pedig Mahaparinirvananak. Ezt próbáltam kifejteni még vmivel korábban, hogy ezek a különbözőségek a térben és időben máshol megtalálható emberek, népek különböző szociális körülményeiktől és gondolatviláguktól függenek. Mindegyiket ugyanaz az erő alakította ki, a végső, hogy utat mutasson magához, ami ezekben a vallásokban a végcél. Különböző szűrővel rendelkező tudatok különböző módszerekkel, utakon haladva jutnak el ugyanoda. Az, hogy neked a kereszténység nem megfelelő, de a buddhizmus igen, az még nem jelenti azt, hogy ezek a vallások lényegükben tényleg különböznének. Egyénre - rád vetítve megeshet és persze meg is esik, hogy érzed nem ugyanazt a hatást váltja ki nálad a kettő, de ebbe erősen benne vagy te, és a te milyenséged. : ) A buddhizmus sztem pont erre tanít, hogy az ilyeneket az ember észrevegye, a kereszténységből nehezebb kilátni véleményem szerint, ez mondhatjuk egy hibája... Én is a buddhizmust kedveltem jobban, nem volt túl jó véleményem a kereszténységről, de pont a buddhizmus jótékony hatása miatt láttam meg a kereszténységben is azt, ami kell, és ami miatt ma már talán közelebb áll hozzám - és emellett szeretem és hiszem a buddhizmust is, nem látom ezek összeegyeztethetetlenségét; bár bizonyos, hogy a keresztény gondolatvilágban ragadt elmével nem érteném meg a buddhizmust, és ez így igaz fordítva is.
"és semmivel sem bizonyították, hogy az anyag független lenne a tapasztalótól" Ennek ellenkezőjét viszont már bebizonyította a kvantumfizika, nem a parafizika, az akadémiailag elsimert nagytudományos kvantumfizika.
Amikben egyébként különböznek a tanítások télleg, (persze ez még nem jelenti azt, hog yellentmondásban állnának, csak azt, hogy nem lehet mindenben benne minden) az például az, hogy az üdvözülés felé vezető úton a kereszténységben kimaradt a gnózis, a tudás útja; viszont nagyon fontos plussz benne a kereszténység örömüzenete: Az ember _egyszeri_ személyisége is feltámadhat és válhat Isten részévé, erről szól Jézus feltámadása.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Namost ha van egy leírásunk, amely következetes, és nincs benne olyan entitás, nincs az egyenletben oylan változó, amelyiket elfogadni kéne, minden tapasztalatokon alapul, akkor mégis beletenni egyet azaz ISTENT teljesen értelmetlen. Félreértés ne esség én NEM MEGCÁFOLNI szeretném Isten létét, mert szerintem ezt nem lehet - és értelmetlen, mindössze arra rámutatni, hogy alkotható kohetens világkép nélküle, és pont emiatt gyökeresen ellentmond a józan észnek, hogy mégis felvegyük a világképbe. Tehát nem eltántorítani szeretnék senkit a hitétől, legfeljebb rámutatni hogy ezen értelmetlen vitatkozni, mert pont az ÉRTELEM hiányzik belőle. És nem fogadom el azt a "magyarázatot" sem hogy én nem érthetem Istent, mert végtelenül hatalmas, és kifürkészhetetlen stb. mert igen is van olyan tapasztalatom, és szerintem nem csak nekem amelyikben pont hogy meg lehetett érteni a világot - az, hogy ez nem megragadható, megint csak más kérdés. Tehát az ateizmus összefoglalásaképp - az a buddhista nézőpont, hogy ha valaki b evezet egy teremtőt az egyenletbe, azzal bebiztosítja, hogy ne sikerüljön megismernie a világot.
És mielőtt még azzal vádolnátok, hogy csölátásom van (a csö tibetiül a Dharma:), szeretném leszögezni, hogy miután megvolt az az élményem, ami alapjaiban változtatott meg, én nyitott voltam a buddhizmusra is és az Istenhitre is, sőt én is azt gondoltam, hogy ugyan az a kettő. (nagyon örültem is amikor megtudtam, hogy buddhistaként is lehetek hívő, és nem kell egyiket vagy másikat választani - eleinte mindekettőnek vallottam magam) Aztán ahogy elkezdtem komolyabban foglalkozni a témával, derült ki számomra, hogy az Istenhitekben mennyi a homályos folt, ellentmondás, és a józan ész hiánya. Ráadásul párhuzamosan elolvastam azokat a buddhista tanításokat, amik pont az ilyen Istenhitek cáfolatáról szólnak, nem lehetett más választásom, mint a Dharma, az Isten mémet pedig kinőttem.
És hogy árnyaltabb legyen a kép a buddhisták azt mondják, hogy aki valamilyen vallást követ (ha nincs benne olyan ostobaság, hogy pl élőáldozatot kell felszolgálni, hogy a menybe kerülj) simán oda is lehet kerülni, tehát működnek. A félreértés csak annyi, hogy egyetlen duális állapot sem lehet tartós. (Mivel minden ami feltételekhet kötött múlandó), tehát nincs örök meny és pokol - bár mind a kettő nagyságrendEKKEL hosszabb ideig tart, mint az emberi élet. Szóval ez a re Dakini 185: Vagy elhiszed, hogy van örök élet a menyben, vagy a józan észer alapozva elfogadod, hogy lehet sok csodálatos dolgot tapasztalni egymás után és ezt menynek hívni, de mivel most nem ezt tapasztaljuk,és feltételektől függ, hogy ezt kezdjük el tapsztalni, nem lehet tartós - a feltételek megváltoznak, és kiesünk a menyből. A buddhista hozzáállás tehát az (következve a kezdetnélküli időből és az összetett dolgok múlandóságából), hogy már számtalanszot voltunk az összes menyben, pokolban, és már minden lény volt a szülőnk valamelyik előző életben. És mivel a menyekben nincs sok motiváció a gyakorlásra, hogy próbáljunk leszokni a duális gondolkodásról, a Buddha nem is javasolja hogy ott szülessünk ujjá, mert az emberi létezésben lehet a legtöbb erényt felhalmozni, és a legeffektívebben gyakorloni.
Szóval féreértés ne essék, és nem nézem le a hívőket, és azt kivánom nekik hogy érjék el a legmagasabb és maradandó boldogságot, csak egyszerűen ezt nem tartom lehetségesnek, mivel a gyökérok a netudás, annak a nemtudása, hogy nincs külön valaki aki tapasztalna, tapasztalat és tárgy. Amíg ezt nem ismerik fel, addig nem fognak tudni megszabadulni a feltételekhet kötött léttől és körforgásban a szamszárában maradnak.
És egy gyakori félreértés az is, hogy a buddhista alapot amit tudatnak fordítanak, egyenlővé teszik Istennel. A tudat "az" ami most olvassa ezt a szöveget, de nem valami, nem valaki, nem létező és nem nem létező (és nem e kettő keveréke és nem egyik sem). Csak egy szó. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bocs, hogy este nem írtam, most megpróbálom: Először is Nargile: (Szerintem Ashvagosha), de valóban jogos, hogy amíg nem mondom ki mit értek ateizmus alatt, nem érdemes ilyen kijelentéseket tennem:) Ateimus alatt azt értem, hogy nem ismerek el egy külső teremtőt, aki a világot alkotta. A buddhizmusban számos említés van istenekről, de ezeket csak a fordítás miatt hívják így. A szanszkrít nevük dévák, ők azok a lények, akik folyamatos érzéki örömöket tapasztalnak rendkívül hosszú időn át. A nyugati fordításokban ezeket hajlamosak isteneknek fordítani, de már ennél vadabb dolgokat is olvastam, nevezetesen hogy a Buddha aspektusokat a jidamokat hívják istenségnek. Ezek a félrefordításból eredő hibák, sokkal célszerűbb szerintem meghagyni az eredeti nevüket -DÉVA, hiszen ilyen fogalom a magyar nyelvben nincs. Tehát a Dharmában a világ - NEM TEREMTETT, NINCS egy felső hatalom, akinek az instrukciói szerint kéne cselekedni, hogy megjutalmazzon, stb.
A most következő gondolatmenetnek pedig NEM célja, hogy valakit megbántsak, valakinek megingassam a hitét, vagy hogy akár a vallások, akár Xerfield leírását CÁFOLJAM (kivéve ami a buddhizmusra vonatkozik), egyszerűen egy alternatív gondolatmenetet szeretnék kínálni, remélem sikerül értelmesen leírni.
Hogy rögtön egy cáfolattal kezdjem:) a buddhizmusban SOHANEM VOLT olyan, hogy önálló független lélek és szellem - ez a kettéosztás már eleve értelmetlen ebből a szempontból- az meg, hogy bármi halhatatlan lenne egészen konkrétan kizárólag olyankor merül fel buddhista tanításokban, ha a Buddha arról magyaráz, hogy ilyen NINCS. A tapasztalásunk leírásában nem test, lélek, szellem szerepel, hanem az öt halom. Azért hívja a Buddha halomnak, mert a halmaz szó valamiféle rendezettségre utalna. Azt tanította, hogy minden tapasztalatunk besorolható az öt halomba, persze vannak olyanok amik többe is. Az öt halom logikus sorrendben pedig a következő: Formák (szín, szag, alak, stb.) , ezt érzékeljuk (eldöntjük, hogy tetszik, nem tetszik, semleges), megkülönböztetjük más tapasztalatoktól (besoroljuk, fogalomhoz kötjük), kialakul egy késztetés (a rosszat szeretném elkerülni, a jót újra megtapasztalni), és végül a tudatosság (hogy visszaemlékszem rá, tudom, hogy volt ilyen tapasztalatom). Szóval pl almaevés: kerek, szilárd, illatos izé, beleharapok - tetszik, finom, -áhá szóval ez az alma, - szeretnék még ilyeneket enni - és emlékszem rá, hogy már máskor is ettem almát. (Ez a felosztás eleve nem külső és belső - világ és én alapján osztályoz!)) Minden buddhista tanítás alapja, hogy az maradandó független én egyik halomban sincs, attól külön sincs, és máshogy sem létezik. Az én a duális gondolkozás terméke, amelyik különbontja a tapasztalat tárgyát, a folyamatát és a tapasztalót. Ebből következik az az állítás, hogy amíg van valaki aki tapasztal, addig lesz körforgás, idő, stb. Tehát értelmetlen az a felvetés, hogy az időnek van kezdete - azaz egyszer csak megteremtették a világot. A másik ami szükségtelenné teszi Istent a világ leírásához az a felismerés, hogy létezik szabad akarat, meg lehet változtatni a dolgokat. Ha felismerem, hogy éntőlem függ minden tapasztalatom, akkor mégis miféle "világot" teremtettek az értelmezhetetlen időkezdetkor?
Ehhez az idő kezdethez hozzátenném, hogy amit a materialisták ősrobbanásnak hívank, és elintézik hogy előtte nem értelmezhető az idő, azt a buddhizmusban is hasonlóan tanítják, csak itt a fizikai világ manifesztálódását jelenti, és ősrobbanások végtelen soráról van szó. Mivel a materialisták az anyagi világban végzett mérésekre alapoznak - ha nincs anyagi világ, akkor nincs is mit mérni, tehát nincs ellentmondás. A materialimzus hibája, hogy a tudatot az anyagról eredezteti (minden ISMERETÜNK az anyagról az ÁLTALUNK tapasztalt tulajdonságaiból vontuk, le - áthatolhatatlan (szilárd) stb. és semmivel sem bizonyították, hogy az anyag független lenne a tapasztalótól (kinek a számára bizonyítanák ezt?????)), és az anyagot valósnak tartja.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | dakini: "És mi az Isten? Ő mindig is meg volt világosodva és meg is lesz? És mi a szerepe ebben az egészben? Van valami befolyása itt a folyamatokra? Ő tudatosan teremtett minket? Akkor tudatosan elhomályosította önmagának egy részét? Ilyennek akart minket teremteni vagy csak félresikerültünk?"
én úgy képzelem, hogy az egyetemes, tökélete, teremtő tudat-entitás, mint isten-fogalom, egy -nyilván- végtelen, magát állandóan transzformáló, újrageneráló fraktál. ebben a folyamatos tökéletesedési processzusban száguldunk mi is a szubjektív és objektív tudatjainkkal. egy-egy fejlődési szintet átlépve válunk istenekké. a minket teremtő entitás annyiban tervezett tudatosan, amennyire a folyamatai voltak azok. részeként új irányokba is fejlődhetünk, de az alap fraktálmotívumot mindenképp megőrizzük. |
| | | | |
| | | | | | | | | | xerfield: Ez fogalomaszturba; elnevezések koherenciakényszeres hibridált leírásai.
Dakini: A legjobb válaszokat úgy kapod, ha átírod a kérdöjeleidet felkiáltójelekké. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Akkor egy lélek több testben is meg tud jelenni?
A lélek és a szellem külön úton jár és különböző testekhez különböző lelkek és szellemek kapcsolódnak? Azaz lehet, hogy következő életben ugyanahoz a szellemhez egy másik lélek kapcsolódik?
Ha egyszer volt egy ilyen ideális állapot a bűnbeesés előtt akkor ha most végre elérjük a frankót, akkor mi a biztosíték, hogy nem lesz megint egy bűnbeesésszerű kiesés ebből az állapotból? Vagy az eredendő bűnbeesés előtti állapot nem azonos azzal amit majd el fogunk érni? Az nem volt még annyira tökéletes?
A szellemünknek az a része ami most nincs velünk az öntudatlan állapotban van? Vagy valahonnan figyel minket? Vagy az maga az Isten és mi vagyunk az Ő elhomályosult tudatállapotai? Ő rajtunk kivül lesz mindig is vagy egyszer mi is a részei leszünk?
És mi az Isten? Ő mindig is meg volt világosodva és meg is lesz? És mi a szerepe ebben az egészben? Van valami befolyása itt a folyamatokra? Ő tudatosan teremtett minket? Akkor tudatosan elhomályosította önmagának egy részét? Ilyennek akart minket teremteni vagy csak félresikerültünk?
Bocs a túl sok kérdésért!!! És még mindig nem látom azt, hogy miért mondaná mindegyik vallás ugyanezt....
|
| | | | |
| | | | | | | | | | (Egyébként meg távol álljon tőlem, hogy kekeckedésnek vegyem kérdéseidet; sőt, kifejezetten jók ezek, mert olyan részleteken is gondolkodom ilyenkor, amiken egyébként nem, így csak teljesebb lehet a kép.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem tennék ilyen kijelentéseket, hogy igen, igazából minden úgy van, ahogy én írom, mert akkor halálra röhögném magam/on, mondjuk utána frankón tudnám mi van, az biztos. : )
A lélek, hogyha egyszer teljesen megtisztul, akkor nem reinkarnálódik többé, ez a Földi élet célja mind a lélek, mind a szellem számára. Viszont aki egyszer a Földön van, annak mindenképp van élő teste-lelke, egyik sincs a halálban. Más kérdés, hogy a lélek ki tud szállni a testből, és ezt meg is teszi gyakran, olyankor az ember alszik, vagy bélyeget eszik, vagy asztrális projektál,stb. A szellem meg igazából az isteni szikra az emberben, azért szikra csupán, mert nincs teljes egészében velünk itt a Földön, csak kis szeletét érzékeljük. De a cél az lenne, hogy felé haladjunk, azáltal hogy egyre egészségesebbek leszünk, minden lehetséges téren. (Pár hozzászólással ezelőtt kifejtettem ezügyben a véleményemet arról, hogy az ember valójában szellemi lénynek volt teremtve, s bűnbeesés után jött "rá" a többi.) A szellem is csak addig reinkarnálódik újra meg újra új testbe, amíg el nem éri azt a szintet maga az ember itt a Földön, hogy el tudja érni a szellemet teljes egészében - ilyenkor az ember meghal, és megy haza, vagy marad akár a Földön boddhiszattvaként. Amíg ez nem következik be, úgy képzeld el, hogy halál után más dolog történik a szellemmel, és más a lélekkel. Azt hiszem a léleknek is több esélye lehet, több testetöltése a Földön, de nem ~emlékszem pontosan, ám mivel azért nekem is szívügyem a téma, rajta leszek/vagyok a dolgon. : ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja asszem kezdem érteni. A lélek ha megtisztul és visszatér Istenbe akkor megint onnan kiválik és kapcsolódik egy új testhez és szellemhez. Ugye? Ez már reinkarnáció akkor csak közbe van iktatva Isten? Viszont ha akkor is visszatér Istenbe ha nem tisztul meg a pokolban, akkor a pokol nem örökké tartó kárhozat. Tehát a lélek is mindenképp reinkarnálódik csak más utakon mint a szellem? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tényleg nem kekeckedni akarok, de azt nem értem, hogy mondjuk lehet, hogy az előző életemben a lelkem a pokolba (vagy a mennybe remélem) került és most csak a szellemem van itt? Ezek így elválaszthatóak?
Meg erről az egészről a kereszténységben pl. nem hallottam, hogy a szellem megy életről életre...
Akkor minden úgy van ahogy TE írod és a vallások csak különbőző képpen értik (félre) a dolgot, de ugyanazt mondják amit Te is? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igen, a lélek a halál után pokolba kerülhet, itt lehetősége van arra, hogy megtisztuljon, vagy ha ez nem történik meg, akkor a személyiség elveszik, és csupán az őt alkotó energiák térnek vissza Istenbe.
Szerintem végső soron az egész világ a tudat megtestesülése, így természetesen az érzelmek és gondolatok is. Megeshet, hogy hülyeséget mondtam azzal, hogy többet foglalkozik a buddhizmus a szellemmel, mint a lélekkel, mert talán pont hogy a szellemhez akarja "igazítani" a lelket, hogy az is elnyerje a halhatatlanságot. Lehet, hogy ezért tűnt nekem úgy, hogy a szellemmel foglalkozik, mert annak megismertetésével alakítja, dolgozik magával a lélekkel. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bocs, de nem értem tehát a lelkem a halál után a pokolba kerül (vagy a mennybe :-) ), ott is marad örökre, a szellemem pedig reinkarnálódik? És a következő reinkarnációmhoz az új testemmel egy új lelket is kapok? Vagy az már nem jár több, vigyáztam volna rá jobban?
A buddhizmus az mondja, tudomásom szerint, a gondolkodás és az érzelmek a tudat különböző megnyilvánulási formái, tehát a szellem és a lélek a tudat különböző aspektusai és mindkettővel egyformán dolgozik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (Na jó, rosszabb esetben, és inkább ugye a testükkel azonosítják magukat az emberek (főleg nyugat), az már egy előrelépés, ha csak a lelket is még tudatosan hozzáveszik magukról alkotott lényegükhöz - ami szintén megmaradhat örökkévalónak, ha elég tiszta.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Dakini: Örülök, hogy megkérdezted! : ) Az embernek - bár kezdetben nagyon ódzkodtam mindenféle konkrét boncolgatástól és ezzel darabokra szedéstől, de megbékéltem vele, ha eccer ~szerintem így van - három része van, melyik a következők: -Test (fizikai) -Lélek -Szellem (tudat) Legtöbben csak előbbi kettőről beszélnek, és utóbbi kettőt összevonják léleknek - lehet tán azért is, mert most sincs teljesen különválva a két dolog, össze van mosódva még, és ez régebben méginkább így lehetett. Ez a test-lélek-szellem hármassága, mely szerintem egyben egy kiváló analógiás lehetőséget is nyújt. Gondoljunk csak bele, mit érzékelünk mi a világból, aztán megláthatjuk, hogy: -A test az, aminek érzetei, vagy érzései vannak; fáj, nyom, simogat, stb. -A lélek az, amelynek érzelmei vannak; szerelmes, gyűlöl, fél, stb. -A szellem pedig nem más, mint aki gondol, vele a gondolatokat lehet analógiába hozni. Nem akarom pofátlanul elvenni mások örömét azzal hogy írok még ide ehhez hasonlókat, elég annyi hozzá, hogy véleményem szerint csomó lehetőség van még ebben, és hasznos dolog ennek tudatában lenni. Próbáljuk csak meg analógiába hozni ezzel a Szentháromságot! : )
Tehát a lélek az, ami a pokolba kerülhet, és a szellem az embernek az a része, ami sohasem vész el, akárhány halál által, ő az, aki mindig reinkarnálódik, ameddig csak szükség van rá. A buddhizmus úgy vettem észre általában a szellemről ad tanításokat, a kereszténység többet foglalkozik a lélekkel - amivel például a nyugati ember nagyonis azonosítja magát - ezért sem tudnak tán kezdeni a halállal, annak tényével semmi érdemlegeset társadalmi szinten. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: azért ez így nem biztos, hogy igaz (vagy legalábbis attól függ, hogy definiálod az ateizmust). Az Avagósha Buddhacsarita konkrétan beszél istenekről, a mahajána buddhizmusban is vannak olyan tendenciák, amik távol állnak az ateizmustól. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: Azért írtam azt, hogy: "a többféle hit, (vessző!:) istenkép illetve értelmezés..." |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát akkor az hogy van, hogy vannak vallások ahol a mennyország kontra pokolba lehet jutni örökre és vannak ahol reinkarnáció van? Most akkor tényleg az egyiknek igaza van a másiknak meg nem? Vagy mindenkivel az lesz amiben hisz? Mert ezek azért eléggé más célok. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Pont az jött fent hogy "A szavak helytelen és szerencsétlen megválasztása remekül akadályozza a megértést.
Sir Francis Bacon"
Most nem tudok eleget írni, de este megpróbálok. Azért alapvető tévedés az istenhiteket összemosni a buddhizmussal, mivel ez utóbbi ateista. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Re: 172 Szerintem ugyanazt mondja minden világvallás, csak nem ugyanúgy! Ha úgy tetszik mondhatjuk azt is, hogy nem ugyanazt mondják, de a céljuk ugyanaz. Egyazon közös gyökérből erednek; a többféle hit, istenkép-illetve értelmezés a más és más földrajzi, időbeli helyzet miatt, tehát a különböző szociális körülmények miatt, az emberek, népcsoportok milyenségének megfelelően jöttek létre. NEM KÖZHELY, hogy ezek végső soron mind ugyanarról szólnak, bár szoktak ilyeneket mondani, azok akik nagyon nem vágják mi van. Vagy szerintetek egyiknek igaza van, másiknak nem? Vagy akkor? Netán úgy gondolja bárki is, hogy halála után lényegében más vár egy buddhistára, más egy keresztényre és más egy iszlámot követő emberre? |
| | | | |
| | | | | | | | | | PEACE LOVE EMPATHY
éééés kész |
| | | | |
| | | | | | | | | | És ha új vagy hát Légy Üdvözölve! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | De van. csak itt e-mailnek hívják. Kattints rá a nickre és kész. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát próbálom felvenni a fonalat, bár ahogy elnézem.... Még új vagyok itt. Nincs itt olyan, hogy privát üziut küldesz a másiknak? |
| | | | |
| | | | | | | | | | tetra, utálok lealacsonyodni. én még a büdösbogarat is felemelem, ha szembekerül velem. sajnálom az önérzetedet, ha megbántott, hogy idéztelek. többé nem szólítalak meg. szép napot továbbra is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sziasztok! Az utolsó oldalt olvastam csak vissza, majd igyekszem felvenni a fonalat. Én is határozottan azt gondolom amit Bence, a világ vallásai nagyon-nagyon mások! Mondjuk annyiban hasonlítanak, hogy ugyanazokra a kérdésekre keresik a válaszokat, hiszen minden embernek nagyjából hasonlóak a nagy kérdései, problémái akárhol is él, na de a válaszok azért nagyon, de nagyon mások. Így mások a célok és a módszerek is amik oda vezetnek. Mondjuk a buddhizmusnak nem végső célja a béke megtalálása önmagunkban, hanem ez inkább valamiféle melléktermék az úton ami kialakul. Bár a buddhizmusnak is nagyon sok iskolája van és nem zárom ki, hogy van ahol csak erre gyúrnak.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Azt nem értem, hogy jön ide a divat. Először is jövök én és pszichedelikus élményeken keresztül megtapasztalok valamit, amit utána szeretnék kontextusba illeszteni, megnézni, hogy ha szavbakkal kéne ezt átadnom valakinek, ez lehetséges - e és hogyan, mivel ez a legörömtelibb tapasztalat amit csak átéltem -jó lenne megosztani és az nem elég effektív, hogy egyél sok LSD-t. Nyilván megnéztem azokat a mémeket, amit az előttem élet emberek a "valóság és társai"-ról alkottak. Aztán találok egy olyan filozófiát (bár azon túlmutató dolog, hiszen a hangsúly a gyakorlatiasságon van) ami pontosan leírja az élményemet (míg a többi NEM teszi ezt - a TAPASZTALATOMMAL kerülnek ellentmondásba), és logikus, ellentmondásmentes. Ezek után nem értem mért furcsa, hogy ezt kezdem követni, és próbálom magam befegyelmezni - e szerint. Ha nem találtam volna a Dharmára akkor nem akarnám magam fegyelmezni? Nem lehetnének olyan tulajdonságaim amiket meg szeretnék változtatni? Ha pedig ezt találtam igaznak, akkor mért egy másik filozófia szerint kéne élnem - egy olyan szerint amit kisgyerek korom óta röhejesnek tartok és megvetek (a megvetést azért szeretném kinőni)? Én nem a befegyelmezéstől várom a békét, hanem a bölcsességtől, amit ki szeretnék fejleszteni. Ezen kívül nem tartok semmit értéknek - legfeljebb közvetetten, mert ebben a fejlesztésben segíthet, és így minden tapasztalat értékké vál6. Az tény, hogy akinek nem MEGGYŐZŐDÉSE pl a Dharma annak nem biztos hogy közvetlenűl haszna lesz belőle, de én nem az állítólagos népszerűségéért (mihez képest? alig néhány ezer gyakorló van ha egyáltalán van annyi) tartom értékesnek hanem mert igaznak tartom. (és ezen is már vitatkoztunk párszor - NEM kompatibilis más irányzatokkal (illetve volt kettő amelyikkel igen, de azok már többnyire kihaltak és nem is tudok róluk sokat (egy Bőn irányzat, és egy Hindu iskola, amelyikenek az alapítója Nagarjuna tanítványa volt)), NEM ugyanazt mondja minden "vallás").
Egyébként szívesen lennék szénégető is, szinte a kedvenc "munkám" a tűzrakás, fagyujtés - gyujtás, tűztáplálás stb.
(most is azért írok ennyit, mert dolgoznom kéne:( |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát ako próbálja magát minél távolabb tartani a vallástól, az örök életében ösztönösen fogja keresni a nagy semmit! Csak a saját egoja miatt nem hajlandó elfogadni a tényt, h Istentől van itt minden. Jó, ezt nem lehet egy topikban elmagyarázni úgy, h egyből vallásos legyen bárki is. Csak pici érdeklődést, keresést kell mutatni e téren és máris más lesz a helyzet. Ha az ember tudatában van annak, hogy ki ios irányít, egből mexűnik a sok depi meg stressz és hasonlók, amik ma oly divatosak. Nem akarok okoskodni, de ha rájön az ember a valós dolgokra, egyből minden kérdőjel világossá válik az életben és nem lesznek legőzhetetlen akadályok. A keletiek amúgy nagyon jó életfilozófiával élnek. Ők a lélekre koncentrálnak nem az anyagra mint itt nyugaton. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Persze az energiatöblet kifogy, bár rengeteg dühös öregember van. Ha nem bírsz magaddal menj el lovak mellé csicskásfiúnak, vagy vegyél egy bazi nagy baltát, vigyél haza egy méretes rönköt és osszad. Szerintem ez a nagy távolkeletifilozófiadivat nem eredményes ebben a kultúrában. Hülyeség, hogy egy csomóan magukra erőltetik,mert a befegyelmezéstől várják a békét. Azok ott keleten másképp vannak szocializálva. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hogy végre ontopic legyek, én semmiképp sem nevezném magam vallásosnak, sőt, ezt szeretném bármiáron elkerülni. Pusztán arról van szó, hogy a helytelen cselekedetekről szóló tanításokat megérteni véltem, és próbálom minnél inább ezt alkalmazni az indulataim helyett, ha egyáltalán néha képes vagyok zavaró érzelmek nélkül látni. Én ezt nem vallási, erkölcsi vagy hitbéli dolognak tartom, hanem kb mint hogy két hidrogén atom és egy oxikén kell a vízmolekulához. Ha szenvedésnek megélt dolgot okozok a valóság olyan részének amit nem-én-nek tartok akkor a valóság nem-én része is olyan tapasztalathoz fogja juttatni az ént amit szenvedésnek tapasztal. Ez tiszta sor, nem vallás.
Hogy ilyen szélsőségesek a nézeteim a férfi létről azért van, mert én az indulatok és agresszió kezelésének tapasztalom az életemet. Gyakorlatilag mióta az eszemet tudom, egy kéthetes szakasztól eltekintve (2003.12.13-2004.01.01) MINDEN NAP tapasztalok dührohamokat, bár legalább a napi 6-8 óráról már átlagban lecsökkent fél órára. A tömegközlekedés különösen sok gondot okoz, de ha minden múlandó akkor az infantilizmusom is:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A ló meghal, a madarak kirepülnek" -Kassák Lajos
Bence, ez egy nyitott fórum,bárki regisztrálhat,bárki szólhat... hozzzá... megengedi a szájt protokollja... asszem.
kábé a harmadik hagymahéj lehúzásánál kezd könnyezni a szemem. Ez az egovédelem.
((A Tetra is ezt vetíti ki, amikor (http://www.daath.hu/showTopic.php?id=35) rábírja a nejét, hogy "sikoly maszkban fizessen!!!" a tescoban!!! és nézzen vele ostobaságokat videjóról... meg, hogy vadászni akar nagykorában... Jó, persze Tetra alap kisegítő-ovi példány és emiatt jáccik a gonoszkodással. csak nehogy a saját nyelvét főzze meg.))
ez egy általános védekezési butaság.
Nincs semmi alapja annak, hogy lefikázd magad, még akkor sem, ha az valakinek tetszik -legrosszab esetben magadnak- és még akkorse, ha így akarod mutatni, hogy mennyire nem érdekes amit én iderittyentek.
(A Komjádyban ma csúnya emberek voltak egész kilencig és az égből flattyogó szatymag nem javított rajtuk, -de azért jót úsztam ám-
úgyhogy inkább ide közétek, szottyok közé jöttem, mert itthon legalább szép fehér hóesés van:)
és habár mind nyomeszpofesz fa jankók vagytok -nemre való tekintet nélkül - rólatok -minden próbálkozásotok, foltotok,jogvédelmi nameg főleg drogártalomprevenciós kattanásotok,filozófiafixációitok, szeretetflessábrángyaitok, különféle idióta szerepbeidegződésetek stb...ellenére legalább azt képzelem, hogy gondolkodtok,és fejlődni akartok, mint én is...-s szambázik picit arrébb az ecsettyével.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazából felesleges reflektálni arra amiket leírtam, mert magam is belátom, hogy ostobaság, de arra mindenképp hasznos, hogy letagadhatatlanul megmutatssa az egóm jelenlegi állapotát, szóval hogy primitív barbár volnék. Csak mostanában átálltam a több meditációra, és ez így jön ki belőlem, mármint a feszültség a között, hogy ésszel a Dharmát követném, szivem szerint pedig mindent baltával oldanék meg. De végül is most a gyakorlás nem más, mint az ész átültetése a szívbe. Az is érdekes tény, hogy a vadászat tényleg egy régi álmom volt, amikor még romantikusabban fogtam fel a dolgokat - tehát az ölést szükséges rossznak, a természetben vándorlás pedig csodálatos kalandnak. Mára azt is szeretném elkerülni, hogy véletlenül öljek, de azért a barbár énem még nagyon erős.
Hogy legalább kapcsolódjon a férfi-női vitához, azt fenntartom, hogy torz képet fest ha úgy tekintünk a jelen állapotokra, mintha ez annak az eredménye lenne, hogy a gonosz férfiak jól összebeszéltek, hogy elnyomják a nőket, és most ez lett a világrend, és a férfiak élvezkednek, a nők pedig senyvednek. Kettőn áll a vásár. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (nekem például biztos balkezes és nyugisan gondolkodó üssmagor ősöm volt.ha nagyon megfeszítem látszik az alsókarokon, de "csakúgy" csak a bal felsőn... http://www.nlvk.hu/vik/sinka.htm) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az így néz ki:
))) I (((
jelmagyarázat: )))-íjfeszítőránc potenciális elhelyezkedése a felsőkaron I-belső könyé/ökhajlat (((-íjfeszítőránc potenciális elhelyezkedése az alsókaron
érdemes nézegetni az embereken. a zenmbereken meg főleg. állítólag az az igazi üssmagor,ami a könyé/ökhajlat alatt van kicsivel és hajlítás nélkül is erősen látható. (tényleg ritka)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | najó. de van íjfeszítőráncod? |
| | | | |
| | | | | | | | | | a gyereknövesztés férfi(as) dolog? http://news.nationalgeographic.com/news/2003/02/0214_030214_genghis.html nekem is ükazixediken nagyapám lehetett, mert van egy ezen a vonalon öröklődő mongolfoltom. amikor erre rájöttem, mármint hogy úgy születtem, hogy a harcos nagyfater megerőszakolta a hadjárat során nagymutert, hááát, beleborzongtam. úgyhogy átélem, amiket Nomád mond :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | vagyis -bocs az "ömleny" miatt, de közben "így" alakul a kép- Hogyan,milyen úton tökéletesedsz tovább, ha egy befogadott tan sikeresen megnyitotta az utat a békéhez, de ugyanakkor felnyitottál, megismertél magadban olyan ősi hozományokat, amelyeket nem muszáj elnyomni/kiírtani, (inkább átalakítani)? , ha ragaszkodsz egy békés tanhoz, amelynek útjai kitöltenék, felcserélnék a benned fellelt ősiséget -először kiűrtve, majd újra töltve a lélektégelyt- akkor egy másik világ hagyatékának adaptere lettél. Ez nemcsak a Dharma, hanem a Biblia útjairól -Ábrahámostúl, Jézusostúl-, és még többek között a brahmanista hagyományokról is szól. Mind globalizáló vírus. Mik a közös legfontosabb tanításaik, és hogyan lehet implikálni "abba" ... pl. egy nomád Földanya-, elemtisztelő sámánbékét? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: "...de mivel próbálom a Dharmát követni, ez nyilván megengedhetetlen (de ha nem ezt követném már most is vadász lennék legszívesebben). Egy nekem tetsző és szerintem férfias életpálya pl. a mongol hordák tagjaként egész Európáig elöldökölni, majd visszafelé ugyanez..."
Egy végtelenül kedves ismerősöm nyilatkoztatta ki az ezzel kapcsolatos igazságot a minap:
((( -kicsit pironkodom, az arcomba húzom a sálat, meg felakasztom a fokhagymát és mosolyogva szemlélem a boldog jelenből asszociálódó jövendőt mielőtt leírom: )))
Buddha, Jézus, Mohamed és barátai popzenészek.
A maguk módján hirdetik a rászoruló, rossz sorsba döntött népnek, a rekreáció legelérhetőbb methodusát: a belső nyugalomban fellelhető istenérzés felé fordulást.
Gyerekként tetszik a popzene, meg a Belga is pl, de kérdés, hogy tudatosítva a nyugalom mindenkiben fellelhető csíráját, és megismerve a saját elementáris, genetikus-spirituális lényegedet - a te esetedben az üssmagor vándort- képes vagy-e komolyabb irányzatok felé fordulni? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Elnézést, engem úgy invitáltak ide valahonnan, és most ide is jöttem, de őszintén szólva fogalmam sincs mi ez, mert ahogy olvasgattam itt egy kicsit, semmit se értek, és semmi hozzáfűznivalóm sincs, mert azt se tudom, mihez fűznék mit, szóval én egy buta ember vagyok, és ez nagyon nehéz nekem, de azért megpróbálok vele együtt élni. A viszontlátásra, és még egyszer elnézést az alkalmatlankodásért! |
| | | | |
| | | | | | | | | | (((elnézést, kissé téves néhol a ragozás, de mindig egy mondat/gondolat közepén jön egy harmóniafelelősségi felkérés...azért remélem érthető a kérdés))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile. 1996ban lehetőségem volt szemlélődőként részt vennem a Nők Világtalálkozóján, amelyet egy keleten fekvő nagyvárosban rendeztek. (Két csupamosoly 60as hölggyel - a hawaii-i küldöttséggel- barátkoztam össze, akikkel néha együtt látogattuk a rengeteg előadóteremben és a nagy konvertcsarnokban folyó előadásokat.) Érdekes volt a közép-afrikai küldöttség beszámolójáról átmenni a belgákéra... pl. A harmadik napon az iszlám fundamentalisták és a leszbikusok összeverekedtek... Én leginkább azon gondolkodtam el, hogy -ha már nőbántalmazásóról szólsz- mennyiben más és esetleg fájdalmasabb egy gyermeknevelési-hagyományérdekkörből életfogytig összekényszerült diszharmónikus, egymást felemésztő emberpár gyermekeként megsérülni, (és esetleg a közvetlen környezetben naponta szembesülni a hasonló anyagi helyzetű, lokálus- de harmonikus család-gyökér-hátterű társakat, ezáltal pszichoszociális hátránnyal indulni), mint egy olyan helyzetből indulni, ahol a közvetlen -és néha annál makróbb- környezetben minden nőnemű gyermek megaláztatik -kivéve a törzsfőnök lányát és az odalátogató fotóst...? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ok, az igaz, hogy az általam felsorolt dolgok inkább pszichopatásak mint férfiasak, de általánosságban szerintem a közösség értékének az egyén fölött állósága egyértelműen nőies és a család mémjéből fakad, míg az individualizmus és hogy az agresszió maga a társadalmi érintkezés pedig férfias. Amiből NEKEM túl sok van - embersűrűség, törvény, szabály, a kényelem túlértékelése. Amiből meg kevés - veszély amivel dacolhatunk (a saját hülyeségen kívül), vándorló életmód, a vadászatot is mondhatnám, de mivel próbálom a Dharmát követni, ez nyilván megengedhetetlen (de ha nem ezt követném már most is vadász lennék legszívesebben). Egy nekem tetsző és szerintem férfias életpálya pl. a mongol hordák tagjaként egész Európáig elöldökölni, majd visszafelé ugyanez.
Ha erre az a válaszod, hogy akkor menjek ki a pusztába hupákolni, igazad lesz, csak arra akartam utalni, hogy lehet, hogy a férfiak a fejesek, de az egész rendszer a nőért-nek-től-hoz van. Legfeljebb nem tudják megfelelően lefoglalni a férfiak képességeit, és a frusztráció így vezetődik le. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sajnálom ha megbántottalak, nem állt szándékomban. De ha neked lejött az, hogy én mit írtam, akkor szerintem az is lejött, hogy nekem lejött az, amit te írtál. De ha neked nem jött le amit írtam, csak az a része amire azt írtad, amit most én írok neked, akkor sajnálom. ; )
Mert a háború témájához nagyjából ugyanazt véleményeztük, mióta itt a Földön ember van, azóta háború és harc is.
Szerintem szerintünk... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Még jó, hogy háborúk vannak, és háborúk voltak. Bűn. A bűnbe esett emberi szellem van a Földön fizikai testébe zárva, nem is igazán büntetésből, lehetőségből. A Földi élet célja az hogy a beteg emberi szellemet ki-ki mindenki magának meggyógyítsa, hogy aztán Istenhez közelebb kerülve újra folytassa e tevékenységét egy másik, nem fizikai testben, míg végül el bírja viselni azt az erőt, ami maga Isten. Ekkor hazatér, innentől kezdve ott tart, mint mikor Isten az embert hajdanán SZELLEMI LÉNYNEK MEGTEREMTETTE. És eztán volt a bűnbeesés, a bűntől szennyezett emberi szellem(tudat) azon a szinten ahova teremtve lett nem bírt létezni, ezért lett pl. a Föld megteremtve, itt ezen az alja helyen tud élni az ember, és lehetősége van a tisztulásra.
Az, hogy háborúk vannak és voltak mindig is, csöppet sem meglepő, azért vagyunk itt, hogy ezzel a problémával kezdjünk valamit. Minden jól van úgy ahogy van, és minden maga útján a cél felé halad, persze ez csöppet sem azt jelenti, hogy jól van úgy, hogy háborúk vannak. Jól van úgy, hogy háborúk vannak, és ez nem tetszik az embereknek.
tetrahíd: Leszólod McKennát, leszólod Learyt, pedig ezek az emberek akkor épp tudtak valamit. (Sőt.) Azt várod, hogy leszóljanak téged is? : ) Te mit tudsz?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | persze az is lehet, hogy mint Az időgép jövőképében pl. kettéválik a fejlődés, és lesz egy brutális -örök elégedetlen- és egy békés -harmóniában létező- faj. (Persze ez is csak egy fokozatlépcső az istenné válás útján...) Ebben a beszélgetésben mindkét potenciális típusra látunk gyökérpéldát... :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | a tökéletes béke a tökéletes harmónia eredménye a változásara való igyekezet nélküli állapot. talán azért szól erről a "megvilágosodás" és alapjaiban minden vallás ezt az isteni létállapotot hirdeti. mert valószínűleg az a következő fejlődési állomás. vagy egy végállomás, az örök pulzárban.-?- |
| | | | |
| | | | | | | | | | "a vadászó-gyűjtögető társadalmakban, amiben a H. sapiens története 99 százalékában élt, ritka volt a háború."
A társadalom változása sem volt olyan dinamikus mint mostanában. Nagy változások, feszítő különbözőség. Az ember (mint egyed) kevéssé agresszív. Az okok sokáig csak gyűlnek, aztán jól lemészároljuk egymást. Addig se esünk egymás torkának a villamoson.
Ha majd elmúlik a rohanó "fejlődés" kora, lehet újra békésebb, egyenletesebben eloszló faj leszünk. De addig, csak zuhanunk az erőszak spiráljában a megtisztulásig. |
| | | | |
| | | | | | | | | | De a főemlősök szinte kivétel nélkül nagyon agresszív, hímdominanciára épülő kapcsolatban élnek egymással. Terence McKenna szerint a pszilocibin gomba oldotta ki az ősinket ebből a tudatvilágból, és ezért éltek békében. De az éghajlatbeli változások elszakítottak minket a gombától, blelekerhettek minket a történelembe, amikor feladtuk a nomád életmódot, letelepedtünk és városokat építettünk, és visszajöttek a tipikus főemlős reflexek. És ezért van szó a mítoszainkban egy elveszett édenkertről. Mert valóban volt egy elveszett paradicsomi életmód.
Bence, nem értem, amit mondasz. Azt mondod, hogy a falugyújtogatás, a harc és a kegyetlenség férfias dolgok. És azt mondod, hogy a mi világunk túl nőies. Úgy gondolod, hogy túl kevés a falugyújtogatás, a harc és a kegyetlenség? Azt mondod, hogy a keltetőgép nem nőies. Akkor mik azok a nőies dolgok, amiknek túl nagy a súlya a világunban, és mik azok a férfias dolgok, amiknek túl kicsi? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igaz, amennyiben a ramapithecust és az australopitechust homo sapiens sapiensnek tekintjük.
A mai ember 35 ezer éve lakult ki. Mióta letelepedtünk öljük egymást, de előtte sem számított embernek a másik törzs tagja. |
| | | | |
| | | | | | | | | | húú, most néztem jobban utána az általam tegnap belinkelt Alfie-nak, és megdöbbentem. eddig olyasmit gondoltam, hogy az emberiség agresszív, háborúzik folyton, de én optimista vagyok, majd kinövi, a dinoszauruszoknak is volt 150 millió évük. most találkoztam először azzal a véleménnyel, hogy a háborúzást azért gondoljuk annyira általánosnak, mert a legutóbbi ötezer évben valóban sok volt belőle. amióta kialakult a földművelés, majd az állam, az erős hierarchia a hálózatok helyett. e szerint a vélemény szerint az emberi természet nem agresszív, és a vadászó-gyűjtögető társadalmakban, amiben a H. sapiens története 99 százalékában élt, ritka volt a háború.
(Palaeoanthropological evidence and interpretations indicate that the human line evolved at least by 4 million years ago, agriculture about 10,000 years ago, and the state around 5,000 years ago (Gowlett 1984). During the hunter-gatherer stage of cultural evolution, which dominated 99 percent of human existence on this planet (Lee and DeVore 1968: 3), lack of archaeological evidence for warfare suggests that it was rare or absent for most of human prehistory.)
ez öröm, ez boldogság
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Előző megnyilvánulásomban nem méltattam a feminizmus érdemeit, vagy helytállóságát, pusztán, mint társadalom-evolúciós folyamat-tényezőt szemléltem.
A világ "civilizáltabb"-értsd:gyorsabban transzformálódó- részén végbemenő iparosodással és a xx. században begyorsult technikai fejlődéssel -és... kemény háborúkkal - járó szocio-revolúcionista, egyben világrend-módosító folyamatok egyik velejárójaként kialakult a nemi szerepek transzfúzió-processzusa is.
(On topic:ennek egyik későbbi vektorkövetkezményeképp új vallásokra és prófétákra van-lesz szükség, kiváló út a pszichedélia...)
A Bence által említett keltetőgép nem kell, hogy fantasztikus, jelenbeli rémálomként találjon helyet: a férfi szerepe a géntechnológia fejlődésével kizárólag élvezeti helyet kap majd, egészen addig, amíg -az akár klónozott- egyedek behúzódott és a másik oldalon kitolódott nemi szervekkel lesznek ellátva.(Mely nemi szervek összehangolása az emberi kultúrában nem csak-szaporodási, hanem evolúciós szempontból is felettébb értékelhető színvilágot jelentenek.)
Aztán jön a teljes egyenjogúság, a nemtelen boldogság. A kettő között pedig lesz egy korszak, ami a Nargile által említett elnyomott emberegyedek szenvedéseit kompenzálva a nőt helyezi az élvezeti piramis csúcsára.
De jelenleg a gyereknevelés még mindig nem kódolódott ki a női biogépből, így Ajtóablak kérdésére válaszolva: igen, ha a nevelés szó növelés jelentés-etimológiáját nézzük, úgy igen, a gyermeknevelés -klasszikus értelemben- női feladat, biológiai és pszichológiai alapszempontokból .Az apáé -klasszikus értelemben- megint, a példamutatás, a szocializáció. A jó pedagógia. (Persze ezek a szerepek a többi bipoláris emberi szerep közeledés-hasonulásával együtt változnak) Ezzel kapcsolatban még egy: Ma kihallgattam a buszon egy beszélgetést két parasztnéni között, akik unokáik neveltetését vitatták, az egyik apjának az akkoriban jellemző mémrendszer szerint az volt a jelmondata, hogy ami állat a csizma szára fölé ér, az az ő hatásköre, a többi az asszonyé. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Talán kapcsolódik ez a téma a topikhoz. Aki bántja a nőket az rossz karmát von magára, amit a későbbiekben ki kell dolgoznia. Ezért Buddha, vagy Jézus valószínüleg nem ártott soha semmilyen lénynek, legyen az nő, vagy néger vagy akármi, ezzel megelőzve egy csomó szenvedést. Ha az emberek tudatában lennének tetteik következményének, a férfiak nem bántanák a nőket, úgy bánnának velük, mint ahogy ők szeretnék, hogy velük bánjanak, amikor nők lesznek.... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Azért itt teljesen más dolgokról beszélünk, amikor a fejlett világról van szó vagy amikor a harmadik világról. Ázsia és Afrika egyes részein még konkrétan árucikknek számítanak a nők akiket adnak-vesznek, esetleg 12 évesen hozzáadnak egy öregemberhez negyedik feleségnek az adósságok fejében. Évente 79 millióval kevesebb lány nő föl azért, mert főleg Ázsiában a lánymagzatokat előszeretettel abortálják vagy hagyják magukra a lánycsecsemőket, évente kb. 4 millió nőt adnak el akaratán kívül, 130 millió nőnek csonkítják meg a nemi szervét, hogy ne élvezhesse a szexet. Nyugaton meg már arról van szó, hogy hány százaléka tanulhat az egyetemen vagy kerülhet be vezető munkakörbe. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én nem értelek titeket igazán. Számomra léteznek EMBEREK és aztán vki férfi,vki+nő, van aki fekete bőrű, van aki fehér, van aki felszínes és ostoba, van aki elmélyült és intelligens, van aki szeretne gyereket nevelni, van aki nem, van amelyik gyerek szeretné, hogy neveljék, van amelyik nem, van olyan aki csak szeretni akar és van aki gyűlöl csak és persze van aki úgy látja, hogy nem jó ez így és van aki nem tud jobbat...
Szerintetek melyik a legfontosabb? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na -re Siphers 130- pont ezt szerettem volna kifejezni, hogy nem túlságosan férfias, inkább túlságosan nőies (nekem), legfeljebb a nők nem elég arrogánsak és törtetők (egyenlőre) ahhoz, hogy ők legyenek a kulcspozíciókban. De nekem akkor is az egész egy keltetőgéphez hasonlít (ez nem a nőiességet jelenti, hanem hogy a puszta fennmaradásért, termelni kell a teméket, a vásárlóerőt és a keresletet). Ha túlságosan férfias lenne, akkor minden reggel kilovagolnánk az ivócimboráimmal, és más falut gyujtanánk fel. Termelés nem lenne semmi csak a készeltek felélése-elrablása, és minden civilizávciós "javat" (étel, ital, drog, nő) meg lehetne szerezni a harcban (mármnint a rabló hadjáratokban) tanusított bátorság/kegyetlenség segítségével (máshogy nem). Na ez lenne szerintem a férfias világ és erre nem is hasonlít a mostani.
Azzal egyetértek, hogy a jelen állapot semelyik "félnek" sem optimális. |
| | | | |
| | | | | | | | | | úgy is elképzelhető feministoid módon a világ, hogy nem a nőket nyomják el (a férfiak), és nem a férfiak igényei szerint mennek a dolgok, hanem mindkét fél rosszul jár, ha a társadalom nem eléggé nőies. foghatjuk a kapitalizmus szellemére is, hogy túlhangsúlyozza a versengés fontosságát, a racionális, logikus megértés fontosságát a kooperáció, az analogikus gondolkodás rovására; akármi is az oka, nem csak a nők vannak elnyomva, ha el vannak nyomva, hanem a férfiak animája, nőies oldala is, amitől mindkét nem szenved(het). egyedül még bebukni se lehet.
ismeritek a drog(os) gyűlölő drogost, a buzigyűlölő buzit, a nőgyűlölő nőt, stb.? az áldozat még fogékonyabb az előítéletekre, mint a tettes, így lehetséges az a látszólagos pszichológiai abszurdum, hogy a koncentrációs táborok lakói elkezdik gyűlölni önmagukat, és isteníteni kínzójukat -- így magyarázzák meg maguk számára, hogy miért vannak az adott helyzetben. a magasabb státuszú meg azt is jelenti, hogy az illető hitelesebb. vagyis a közös nemelégségen közösen kell változtatni. aki nem teszi, első körben bebukta. végül mindenki a menyországba kerül, hogy ontopik legyek.
http://www.alfiekohn.org/books/nc.htm http://mentalhelp.net/psyhelp/chap9/chap9o.htm |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ajtóablak: Tetszik a nicked, meg az hogy "nyitott" vagy komoly dolgokra is. Na jó, nem viccelődni akarok, csak egyet szeretnék érteni Siphers-el, aki a 130-ban írt le egy-két dolgot.
Még elkell olvasnom azegész topic-ot, hogy tudjam, miről is van szó , aztán majd írok értelmesebbet is.
Most csak azéírtam, mert ez amolyan "ajtóablak" helyzet volt.
Na, tsáó!
Tablettajelentő |
| | | | |
| | | | | | | | | | hell
en egyaltalan ne azt moondtam hogy ez noi cssak epp elenkezoleg mind a ketton all a vasar az apu nevelese ugyan ojan fotos mitaz anyukae ... nekem csak az nem tetszet vagyis nem ertem hogy jutottak el ehez a temahoz az istenektol es filozofusoktol .. es hogy a keresztenyseg menyire ferfiparti es no elnyomo amugy ha tudod annak az e-mail cimet aki az anyagok rovatot szerkeszti es lehet hozza egy ket kerdesem akkor megkosszonem ..:) elore is kosz |
| | | | |
| | | | | | | | | | hat az teljesen megosztott komplex dolod nem noies es nem ferfias ..kozos de mi a koze ennek buthahoz vagy a keresztenyseghez ,mert el a keresztenyseg nyomta nyomja es fogja elnyomni a noket ... miert nincs katolikus papano miert fogadtak meg a colibatust a papok ...azert mert ok a ferfiak bujalkodtak es ok fojtattak bunos eletet ..az amas sztori is csak a ferfiak a keresztenyek irtak le .. amugy miert csak a noket vadoltak boszorkanysaggal amikor ok csak a "pogany valasokat kovettek"esetleg meg is egettek egyparat hogy a pogany papnok ne tudjak terjeszteni a vallasukat ... Isten o is szuz a biblia szerint de miert ? nem valos ez .. nem vagyok feminista se himsovinista csak ez a ki be valasos kereszteny felfogas idegesit ne csak fosoltam bocs a sok sorert.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem tudom, mi az a "nevelés", de a csecsemő gondozása női dolog. Sokak szerint már az sem egy természetes dolog, hogy a pár hónapos csecsemő nincsen folyamatosan az anyja testén.
Ami a feminista világnézetet illeti, persze, hogy a világ _túlságosan_ férfidominált, ez egy relatív dolog. Azt nem tudjuk biztosan megállapítani, hogy milyen volt húszezer éve, de arról mindenkinek meglehet az elképzelése, hogy mi lenne az ideális. Az, hogy _vannak_ a világunkban feminin vonások, önmagában nem mond el semmit arról, hogy nem túlságosan férfidominált-e. |
| | | | |
| | | | | | | | | | a gyereknevelés női(es) dolog? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tegyük hozzá azt is, hogy ha nem lett volna nőmozgalom, akkor a lányok most nem írhatnának ilyen okos dolgokat ezen vagy más fórumokon, hanem az apjuk által választott férjük hozná a döntéseket helyettük... |
| | | | |
| | | | | | | | | | ez így igaz. a feminizmus nem is a történelmi értelemben vett női szerepről szól, hanem a nők mozgásigényéről. a túlnépesedéssel járó, azt visszaszorítandó létrejött mém. a nők nem monogám matriarcha-családfő szerepre vágynak, hanem a férfiakra jellemző viselkedésmintákat kívánnak követni. Egyfajta szerepcsere, vagy inkább szerepösszemosás. Első körben csak tanulni akarnak, kognitív utazásokat tenni, majd miután adott a lexikális kompetencia, a következő lépésben direkt -és nem a hagyományos nőszerep szerinti közvetett - irányítószerepre vágynak. Aztán jön a többférjűség... és a hímanyák. :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Alapvetően nem értek egyet egy gyakran hangoztatott feminista állítással, miszerintem férfiuralom van, és ez egy partiarchális társadalom. Egyrészt szerintem nincs is értelme egy letelepedett és földművelő társadalmat patriarchálisnak hívni, ennél nőiesebb már nem is lehetne, ráadásul az egész a könnyebb gyereknevelésre alapul, hogy többet és jobban lehessen felnevelni. Az más kérdés, hogy gondolom az öröklés révén a vagyon apáról fiúra szállása, a hatalom családban tartása volt a kiindulás, de ha valódi férfiuralom lenne, akkor nem lenne egy csomó felesleges civilizációs betegség, mint család, otthon, fix lakhely, törvények és még sorolhatnám. Mindent azonnal el lehetne dönteni agresszióval, és az erőszak - a leggyorsabb megoldás mindenre, feleslegessé tenné, hogy legyen perspektíva fejlődésre, hiszten a puszta fennmaradás lenne a cél. Így szerintem a puszta kijelentése, hogy férfiuralom van, magában hordozná, hogy a világ még csak nem is hasonlítana a jelenlegi állapotokra. Szóval szerintem a feminsiták baja, nem az, hogy a társadalom férfias, hanem hogy nem eléggé nőies. Ezzel az egész hülyeségfuttatással csak azt szerettem volna kifejezni, hogy hiába van néhány(?) nőben benne, hogy őket mennyire elnyomják, és itt a férfiak igényei szerint mennek a dolgok, az biztos, hogy az én igényeimmel nincs sok közös pontja a jelen társadalmi rendnek (persze nyilván nagyképűség magamat egy archetipikus férfi alapnak tekintenem). Tehát a társadalmi rend puszta léte, és a helyhezkötött életmód már eleve matriarchális mémeket feltételez szerintem (sőt ordít róla). Azt a mémet pedig, ami a nők társadalomban elfoglalt alacsonyabb státuszát okozza pont ők tudnák a legeffektívebben megszüntetni a gyereknevelésen keresztül, ha pedig ezt nem megy, akkor no comment, bukták.
persze ez is csak akkor nem off, ha ez az általános vitatopic. |
| | | | |
| | | | | | | | | | http://www.alienangels.hu/11+.szam.htm#parkapcsolat
ez uj nekem, ilyen modellt meg nem gondoltam el, miszerint a him es a no nem fejlodese igy ellentett, hogy egyikbol apa mikozben a masikbol lany. elkepzelheto.
hogy jon ide ez az egesz? ha mashogy nem sikerul beasszocialni, hat akkor legalabb mint ...barataik |
| | | | |
| | | | | | | | | | meta: ne haraguggyá má',de annak ellenére, hogy én értem a te idegen szavakkal teletűzdelt monológjaidat, attól még más/ok nem biztos,hogy értik.
Szóval,magyarul írj,légyszi...!:(
Mr.Pillreporter |
| | | | |
| | | | | | | | | | elnézést a monoverzális sztereotip monoverbál miatt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | avagy érdemesül-e a várakozó, fennkölt nyugalom? |
| | | | |
| | | | | | | | | | de mi a jó példa? kinek érdemes nyomot hagyni az úton, s miként? milyen nyomtávolságot jó hagyni? ... ? |
| | | | |
| | | | | | | | | | egy reformer -buddha, jézus, mohamed és barátai-által indukált mém-rendszerben élünk. még mindig tartja magát a közel 190millió évnyi tapasztalat:a férfi megóv. a feministák szerepe a férfiérzés transzformációjában fontos. minél kedvesebb, okosabb -és az ősi hagyományokat követve genetikáját kifejezően- szebb a nőstény annál tökéletesebb hímpéldányra van igénye a tökéletes szaporodási folyamat betetőzéséhez. vagy az olyan irányba folyó tendenciákhoz. a feminista hidat képez, és ez jó. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az europid félisten-kultusz is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | a mohamedán világ a nőkre épül. |
| | | | |
| | | | | | | | | | jaj be szép! "az ember kicsi..satöbbi" milyen kedves gondolat! így működjön a világ! gondoltam ha egyszerű paraszt ésszel reagálok, sok "kedves" hozzászólás történik majd, igaz engem egy pár szavas kis gondolattal letudtatok de aranyos kis vita alakult ki, még a Siphersh méretű emberek is hozzászoltak, ennek örülök. ha feldmár lennék és tanulmányozni akarnám a pszihedelikus közösséget, biztos itt dobnék fel gondolatokat, hogy aztán figyelemmel kísérjem a kialakult kis vitákat! igazából engem már nem nagyon érdekel semmi, ugyanis holnap ilyenkor már úton leszek......amúgy hót részeg vagyok.....ritka de jó....a csajom azt mondja közben: nem tudom kivel üzengecc ijenkor de jó raj vagy...:))))))))))))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "és kijavitalak a korrektség kedvéért, a tetrahidizmus szerint a femnista olyan ember, akinek a neme nemszámít (de többnyire nőnemű), és egy eszmét olyan nagyra nagyít magában, hogy ettől felülértékeltnek érezheti magát, maga előtt leplezve a tényt, miszerint a környezete alulértékeli."
mint "ae vita" -t jellemzően semleges és elfogulatlan szemlélődő megállapítom, hogy a nárcisztikus, s személyiségtípusokon felülemelkedni nem tudó/kívánó kijelentések habár úgy oszlanak el idővel az éterben, mint madárlátta legyek, mégsem gondolom, hogy fontos velük fertőzni a közös életteret.
az ember ha kicsinek és gyengének is érzi magát, találjon lehetőséget a jó, harmóniára törekvő mechanizmusok erősítésére. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "vagyis a tetrahidizmus szerint a feminista olyan nőnemű, aki egyetlen férfinak sem kell, aki férfigyűlölő, álszent, buzi. nincs mit hozzátennem. kérem kikapcsolni." de ha kikapcsolod attól még ottmarad, és visszahatólagosan hat a környezetére.
|
| | | | |
|