|
Legfrissebb hozzászólások (873 - 892) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | Ez a nőismerősöd is ebben a világban él. Mint az emberek nagyrésze, nyilván ő is alulértékeli a nőiességet. Erről van szó. Ez egy ilyen világ. A férfi-domináltság nem csak a férfiak fejében van, hanem mindenkinek a fejében, szerintem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | van egy nőismerősöm, akinek meg az volt a baja, hogy a férfiak nagyon elnőiesednek, túl sok időt töltenek a tükör előtt. hát, ilyen is van, de nem általános. |
| | | | |
| | | | | | | | | | De van egy olyan feminizmus is, ami arról szól, hogy a nőiességből nagy hiány van a mi világunkban, és jobban meg kellene becsülni és kultiválni. A mi világunk egy nagyon férfias világ. Mindenkinek nőiesebben kellene gondolkodnia, a nőknek is, és a férfiaknak is. Paradox módon ez érintőlegesen akár szembe is állítható az egyenjogúsági mozgalom bizonyos vetületeivel, mert az szép dolog, hogy a nőknek jogukban áll úgy élni, ahogy a férfiak, csak éppen bizonyos szempontokból a férfiaknak kellene utánozniuk a nőket, nem pedig fordítva. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem a képlet egyszerű: a feminizmus (ami NEM egyenlő az amerikai radikális feminizmus férfigyűlölő idiotizmusával, annál sokkal többféle irányzatot és megközelítést magába foglal) egy olyan mozgalomként jelent meg, amely egy legitim törekvést képvisel: azt, hogy a nőkre is ugyanúgy vonatkozzanak az emberi jogok, mint a férfiakra. Magyarul, hogy a nőket is fogadja el a társadalom egyenjogú polgárokként, akik szavazhatnak, akik véleményt formálhatnak a társadalomról és politikáról, akik ugyanolyan állásokban dolgozhatnak, ugyanolyan egyetemeken tanulhatnak, akiket nem lehet szalonképesen bántalmazni stb. Az más kérdés, hogy a 20. században sok feminista átesett a ló másik oldalára és férfigyűlölő frusztrált picsa lett belőle (már bocsánat), aki mindent a férfi-nő alá-felérendeltségi viszony rögeszméje szerint ítél meg. De szerintem ez önmagában nem ássa alá az olyan törekvések legitimitását, mint hogy szorítsuk vissza a családon belüli erőszakot vagy hogy a nők ne kapjanak azért gázosabb munkákat mert nők, ha a képességük meg van hozzá. |
| | | | |
| | | | | | | | | | egyenjogúság = a nők is dolgozhassanak, de a férfiak is mosogassanak :) ...és legyen jogunk gyereket szülni! azért meg lehet nézni, hány női vezető van, és milyen elismerést kap, kimutatták, hogy pízt pl kevesebbet kap egy középvezető beosztásban dolgozó nő, mint az azonos beosztásban dolgozó férfi. de biztos hogy hazugság... én egyet se ismerek... vagy a reklámok. ott is milyen témában reklámoznak nőkkel? szépség takarítószer. többnyire. hiába, old customers die hard... az évezres rendszert nehéz megreformálni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | vagyis a tetrahidizmus szerint a feminista olyan nőnemű, aki egyetlen férfinak sem kell, aki férfigyűlölő, álszent, buzi. nincs mit hozzátennem. kérem kikapcsolni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | nlwarez, a verbális erőszak jól megy neked, az láccik, :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | szeretem az ilyen cikkeket, mert évente vagy naponta sokan meghalnak (vegyesen) mert élettársuk/barátjuk/kocsmatársuk megöli őket, sok ember hal meg továbbá erőszakos dolog miatt, vernek halálra szúrnak le stb., és ezekből kiemelik a nőket, és rámondják hogy ilyen és ilyen a nők helyzete magyarországon, sztem pont ez a diszkrimináció hogy külön veszik a nőket; " az elmult évben 742 kopaszodó embert öltek meg, 20%ukat családon beüli erőszak miatt, 40%ukat az utcán fényes nappal kirablás közben, és 40%ot egyéb tényezők miatt. élete során pedig minden ötödik kopaszodó férfi kerül olyan helyzetbe szórakozó helyeken, ahol rendszeresen megütik vagy megverik. tehát magyarországon a A kopaszodó férfiak elleni erőszak társadalmi kód." (elmegyek melózni valami bulvárszennyhez) ja és a családon belüli erőszakról meg még annyit hogy ahol van gyerek, ott az is kapja, és az esetek min.80%ában azért mert egy alkoholista barom az ember és valakin le kell vezetnie a sikertelen életéből fakadó napi kudarcait egy kis piával fűszerezve ésatöbbiésatöbbi de nem azért veri meg az asszonyt mert az nő. és ezt hasonlítgatni az iszlámhoz? (attól függetlenűl hogy milyen az iszlám) hogy a picsába jön ide európa toleráns szexizmusa? bocs de nem vagyok Dr pszichopeupsziphocszpihperpszihoaszpiupeutalógus és nem nagyon vágom, igaz én nem ebből élek hogy ilyen könyveket publikálok... bocs, tudom hogy off, de mindíg felbasz az ilyen picsogás... |
| | | | |
| | | | | | | | | | a bodhiszattva is csak romlandó hústömeg.
rehabilitációs okok miatt kérem törölni a regisztrációmat és az összes bejegyzésemet,
kösz
aki illegálisnak neveztetett meg is érdemli. |
| | | | |
| | | | | | | | | | némileg off
Benedek István - Mandragóra - Tibet c. (1979 Gondolat,Budapest) könyvét mindenkinek ajánlom;rengeteg mindent meg lehet tudni benne az originál buddhizmusról,hinduzimusról.Kiemelt témája a miszticizmus,sámánizmus,illetve gyógyítás különféle növények segítségével.Rengeteg részlet van benne a Tibeti Halottaskönyvből,ami tulajdonképpen egy halál utáni trip how-to :) Mivel a könyv elég régi,gondolom nehéz beszerezni,de ha kiolvasom (ez jövöhéten esedékes) bárkinek szívesen kölcsönadom.
on
A legtöbb láma illetve buddhista vallási vezető szerette volna zártan kezelni tanitásait,ez alól valóban csak Gandhi volt kivétel.(Bár biztosan voltak elfogadási ambíciókkal rendelkező egyének) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gandhit azért ölte meg egy hindu, mert megbékélést és egységet hirdetett a muzlimokkal. Nem vagyok járatos a buddhisták történelmében. tudtok buddhistát, akinek Gandhihoz hasonló nézetei vannak/voltak? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na mindegy, szerintem rekesszük be a vitát, már kezd olyan lenni, mintha arról vitatkoznánk, hogy a tyúk volt előbb vagy a tojás :) Eredetileg csak annyit akartam mondani, hogy a terrorizmus mögött az esetek többségében nem (túlnyomóan) vallásos motivációk állnak, hanem politikaiak: szabadítsuk fel ezt azt, függetlenséget ennek annak a népnek/országnak stb. Ebből következik, hogy ha háborúkat indítunk az arab országok ellen, akkor csak további terrorizmust kreálunk. Mintha Buddha is mondott volna olyasmit, hogy a gyűlöletet nem lehet gyűlölettel kioltani, nem? Szóval szerintem nem a toleranciával van baj, és a toleranciának nem alternatívája a realizmus. A toleranciának kell reálisnak lennie. Ne vessük el a toleranciát csak azért, mert sokat visszaélnek a szóval. Ebből a szempontból most mellékes, hogy a kínai vagy arab etnikai öntudatot meg különféle rendű és rangú gyűlölködéseket lehet-e modern értelemben vett nacionalizmusnak nevezni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | tetrahíd: először azt írod, hogy a nacionalizmus Keleten is létrejöhetett európai befolyás nélkül, ugyanakkor később te is elismered, hogy az arab nemzetállamok mesterséges csinálmányok, magyarul egyáltalán nem egy szerves belső fejlődés eredményeként jöttek létre.
Tévedés lenne azt állítani, hogy a nacionalizmus nem komoly motiváció a terrorizmus mögött: a palesztínok a független Palesztínáért gyilkolnak, a kashmíri háború sem egyszerűen vallási konfliktus, hiszen a vita arról megy, hogy melyik nemzetállamhoz tartozzon a terület, a kurdok is saját nemzetállamról álmodnak, az iraki terrorizmus célja is az amerikai megszállás megszüntetése stb. stb. Ráadásul a muzulmán világ egyáltalán nem olyan egységes, nézd meg a libanoni-szíriai, iraki-iráni ellentéteket pl. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az arab világból még mindig hiányzik a kaotikus rendezéselmélet felülírása. pl. amikor egy metropoliszban"inshallah" -al predesztinálja magát az úrvezetö, mert kizárólag a fraktáli- káoszelmélméletböl fakadó szbályok alapján müködik a közlekedés-etika, akkor azt gondolom, hogy ez ahely lehetne tibetben is. ... csak, hogy visszatérjek a vitainditó gondolatokhoz.
még egy: soon, te akárhányszor írsz mindig jó vita lesz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | lagelli: csak annyit mondtam, hogy a politikai nacionalizmus és független nemzetállam modern fejlődési termék. Szerintem Te csak szélesebb értelemben veszed a nacionalizmust, mint én, beleértessz patriarchális, törzsi meg etnikai különbözőségtudatot és autokritér gondolkodásmódot, ami valóban mély gyökerekkel rendelkezik Keleten is.
Egyébként wikipedián van egy érdekes szócikk a kínai nacionalizmusról:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_nationalism
"Although there has been a self-consciously Chinese state for several thousand years, the Chinese concept of the world was largely a division between the civilized world and the barbarian world and there was little concept of the belief that Chinese interests were served by a powerful Chinese state. Some authors such as Lucian Pye have argued that the modern "nation state" is fundamentally different from a traditional empire, although some have controversially argued that dynamics of the current People's Republic of China (PRC) share an essential similarity with the Ming and Qing Empires. There were only a few periods in Chinese history when China fought total wars against foreigners (most notably the Mongols and Manchus), whereas all other conflicts were mainly civil wars that led to dynastic changes. This particular property of Chinese history was not conducive to realize a Chinese nation-state until contact with Western countries in the 19th century." |
| | | | |
|