|
Legfrissebb hozzászólások (723 - 822) (Témakör: legalize)
| | | | | | | | | | Nargile: Szerintem meg meg kell vesztegetni pár politikust. Máshogy egyszerűen nem megy a dolog.
Gondolj bele. Ha azt mondjátok, hogy nincs annyira káros a marihuána, mint az alkohol, akkor ezt a bulvármédia és az átlagemberagy csak alacsony pontossággal tudja tárolni a fejében, elvesznek az alacsonyabb helyiértékű bitek, és a végeredmény az lesz, hogy "TASZ szerint viszont ártalmatlan a fű". Már ha egyáltalán megmarad az az info, hogy "a TASZ szerint" és nem csak "a drogosok szerint" marad. És aztán a későbbi cikkeknek elég ezt az állítást cáfolniuk, hogy a szavazók még jobban meggyőzödjenek. Nem azért, mert hülye minden szavazó, hanem csak azért, mert legtöbb emberből hiányzik a korlát, ami megakadályozza, hogy olyan dolgokról foglaljon állást kategorikusan és visszavonhatatlanul, amikhez egyrészt nem ért, másrészt a határozott kérésre se hajlandó velük kapcsolatban információt befogadni, mert őt ezek nem érdeklik.
Ellenben ha a jelenlegi kormány sutyiban elkezdene teljes gőzzel haladni a teljes droglegalizáció felé, és valami csoda folytán Orbánék nem kiálltanák ki őket ezért az ifjúság megrontójának, nos, akkor az egész sima ügy volna, a Blikk, meg a Balázs show is gyorsan alkalmazkodna. Szóval dobjunk össze fejenként pár milliárdot, és fizessük le az összes képviselőt. Előbb meglesz, mint az emberek meggyőzése... :S |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sajnos sokszor azt látjuk, hogy nem az érvek súlya és meggyőzőereje számít, hanem az, hogy milyen gyakran kerülnek be a médiába. Lehet választani: vagy gőgösen visszahúzódunk az elefántcsonttoronyba, vagy felvesszük a kesztyűt és mi is használjuk a mocskos médiát. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A legalizációs mozgalom célja tehát, hogy a leghülyébbek számára is érthetően megfogalmazza a legalizáció melletti érveket... ;-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A baj akkor kezdődött, amikor a tudomány rájött arra, hogy ezt a dopaminfelszabadulást mesterséges úton is elő lehet idézni, ezzel kezdődött a kábítószer-fogyasztás története."
5000 évvel ezelőtt valahol a mexikói dzsungelben:
A: Szia! Mi újság ? B: Semmi jól vagyok. Hallod öreg szabadíccsunk má fel egy kis dopamint bazzeg ! A: Jóvan...
Bocs... de ez (azegész) durva nagyon... És ilyen arcoktól függnek a drogtörvények... húú... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Álommanó: a parlamenti vitákhoz hozzátartozik a vetélkedés, ha a brit parlament üléseinek közvetítését megnézed, sokkal parázsabb viták zajlanak le ott, élénkebb bekiabálásokkal stb. Szerintem ezzel nincs gond.
A gond ott azzal van, amiket mondanak a képviselők.
És itt lehet azt is lemérni, hogy milyen kártékony hatással van a politikára a bulvármédia (Independent cikk) és Freund Tamás agykutató szakköre.
Félreértés ne essék: egy parlamenti vitát nem lehet legyintve elintézni. Ezek az emberek hoznak törvényeket rólunk, amelyek beépülnek a mindennapjainkba. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez bohózat! Ez szánalom! Ez cirkusz! Mi az hogy "(Taps az ellenzéki padsorokban)" meg "(Taps a kormánypárti padsorokban)" Ezeket a seggfejeket érdekli valami is a saját kicsinyes hatalmi játékaikon kívül? Mért nem lehet megtapsolni azt a felszólalót, aki a másik oldalon van?! Ő nem is ember?! Mint az ovi, komolyan mondom! Lányok meg fiúk, vagy ások meg bések. Megette ezt az egészet a fene:(
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Legalább tudjuk,hogy akkor az összes kávéivó parlamenti képviselő,nagyon-nagyon skizofrén. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Április 3-án parlamenti vita volt drogügyben, a felszólalásokat el lehet olvasni itt:
http://href.hu/x/2k27
Gyöngyszem a KDNP-től:
"Hogyan hat a drog? Nos, minden drog rövid idő alatt függőséget vált ki, tehát az agy hozzászokik a külső drogok által kiváltott dopaminfelszabaduláshoz. Ez akár félévnyi közepes intenzitású drogozás után is a személyiség széteséséhez vezet. Majd hozzáteszi az agykutató team, hogy - a példa kedvéért - a marihuána tartós fogyasztása, például heti két szál fél éven át, skizofréniát okoz az arra hajlamosaknál. Ez tehát a személyiség szétesése."
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A Karesz végakarata című film végén, illetve a honlapon látható képen nem azért néz ki úgy Karesz feje,mert megverték, hanem ahogy az a filmben is elhangzik tüdőembóliát kapott, nem bírták az erei a megterhelést,ezért szétrobbant az arca.(főleg az orra) Valószínűleg nem minden aranylövés után néznek ki így a delikvensek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kannabisz birtoklása személyes használatra
Miként szabályozzák az Európai Unió államai a kannabisz személyes használatát? Az EMCDDA táblázata bemutatja a jogalkotói- és alkalmazási sokszínűséget.
http://href.hu/x/2h6q |
| | | | |
| | | | | | | | | | úgy értem, hogy miért kell kiélezni a "másik oldal" "butaságát" ? bé de inkább tyé vagy zsé
gyerekek. nincs már meg a rugós focitok? |
| | | | |
| | | | | | | | | | sziin -
avagy: ahogy a lengyengébbet látod, úgy látod majd saját magadat. |
| | | | |
| | | | | | | | | | MEGHÍVÓ Március 21-én 19 órai kezdettel újra
Vészfék társadalmi kitekintő
A rendezvény vendége: Juhász Péter Kendermag Egyesület alelnöke
Téma: "Ne szúrd be a füvet" A Kendermag Egyesület a drogliberalizáció mellett teszi le a voksát. Illetve a drogfogyasztó mellett. Provokál és ellenőriz, tüntet vagy önfeljelent. Hogy állunk ma ezzel a problémával Magyarországon? Mennyire van tisztában a magyar társadalom a drogkérdéssel?
Moderátor: Jászberényi Sándor Helyszín: Kiserkel. (Bp. Erkel u. 14. - Ráday u.-ból nyílik) További információk: Pfliegel Dóra 06-30-621-99-97 szaffy@gmail.com |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Szerintem nem alakulna ki hiány a kínáltaban; az afgán hadurak majd bizniszelnének az olaszokkal, a kisparaszt meg a feketepiacra termelne."
Jelenleg ez úgy működik, hogy a hadúr vásárolja fel a kisparaszttól az ópiumot, vagy elveszi tőle adósságának fejében. Az ópium az első számú valuta Afganisztánban. Az egy jó kérdés, hogy hogyan akarják az olaszok megvalósítani a felvásárlást: a hadurak kiküszöbölésével közvetlenül a parasztoktól vagy a haduraktól. Mindenesetre ha a felvásárlás sikeres, akkor bizony hiány alakul ki a nemzetközi heroinpiacon, legalábbis egy időre. Az afgán ópium biztosítja a világ herointermésének 90%-át. Ugyanez történt 2001-ben, amikor a tálibok betiltották az ópiumot a saját területeiken, és Európában az egekig kúszott a heroin ára. De abban egyetértünk, hogy előbb-utóbb lesz jelentkező.
"Globális rendszer létrehozásához globális hatalomra lenne szükség...."
Nem feltétlenül. Jelenleg is működik egy globális rendszer: a globális drogtilalom, az ENSZ kábítószer-ellenőrzési szervein keresztül.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem nem alakulna ki hiány a kínáltaban; az afgán hadurak majd bizniszelnének az olaszokkal, a kisparaszt meg a feketepiacra termelne. Az olaszországi törvényi szabályozás egyébként nem fogja megváltoztatni a heroin iránt támasztott globális keresletet, aminek a kielégítésére biztos hogy lesz "jelentkező".
"Az egyetlen kiút az ördögi körből, ha egy globális rendszert hoznak létre a legális ópiumtermelés szabályozására"
Globális rendszer létrehozásához globális hatalomra lenne szükség..... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Olaszország felvásárolná és legalizálná az afgán ópiumot
http://index.hu/politika/kulhirek/?main&303086
Érdekes. Ugyanezt a megoldási javaslatot vetette fel egy drogpolitikai agytröszt, a Senlis Council nemrégen:
http://href.hu/x/2e7s
Kérdés, mi lenne a hatása egy ilyen lépésnek a nemzetközi illegális heroinpiacra. Valószínűleg 1-2 évig drámai hiány alakulna ki a kínálatban, a függők szenvednének, a legális gyógyszeriparból kiáramló opiátok szerepe nőne, akárcsak a metadonprogramokra jelentkezőké (már ahol van ilyen), sokan áttérnének intravénás kokainhasználatra (ami egyébként sokkal veszélyesebb). Viszont valószínűleg átvenné Afganisztán szerepét egy másik régió, talán Latin-Amerika (már most is elég jelentős az ópiumtermelés ott), és szép lassan újra telítődne a piac. Ugyanez lejátszódott már egy párszor a történelemben: India szerepét Törökország, Törökországét Burma, Burmáét Afganisztán vette át az ópiumtermelésben. A nemzetközi bűnözés és terrorizmus pedig abból is hasznot húzna. Amint kiszorítják valahonnét az ópiumot, felbukkan másutt. Ezt nevezik hidra-effektusnak. Az egyetlen kiút az ördögi körből, ha egy globális rendszert hoznak létre a legális ópiumtermelés szabályozására, ami kielégíti mind a gyógyszeripar, mind a függők igényeit, akik orvosi felírásra és kontroll mellett juthatnának hozzá a szerhez, mint pl. Svájcban jelenleg is.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ti hogy ítéltetek volna a bíró helyébe? Jog szerint nyilvánvalóan nem lehet elítélni JP-t, egyébként meg muszáj, különben mionimum lőttek az állásodnak, de még olcsón megúsztad akkor... Valami ócska ürügy kellett, ez sikerült. |
| | | | |
| | | | | | | | | | 500 forintot átvállalok a bírságból majd odaadom a nargilének ideírom, hátha ragadós az ingerenciám meg rögzítendő elhatározásomat |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha jól értelmezem az ítéletet, és az érvelést, akkor ez óriási siker, nem? Precedens született arra, hogy otthoni termesztésért (ez vajon magában foglalja az elfogyasztását is? :) nem ítélnek el. Segítsen már valaki, aki otthon van a jogban. |
| | | | |
| | | | | | | | | | persze, ez gyönyörű: a cselekedet azáltal válik társadalomra veszélyessé, hogy kriminalizálva vagyon. ez már-már tautológia. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Eszembe jutott valami: Ha otthon van mondjuk kendered és egymagad, otthon szívod, az ezek szerint nem veszélyes a társadalomra, mert nem tudnak róla, de ha följelented magad, mert mondjuk belátod, hogy ha nem is voltál közveszélyes, mégis illegális, amit csináltál, eljárást indítanak ellened...erre ráugrik a média és reklám lesz az egészből.
Akkor gondolkozzunk el azon, hogy valójában mi veszélyes: Szerintem a jog, mert te kötelességtudatból jelented föl magad, tehát te nem vagy hibás, de ha nem indul ellened eljárás, nincs reklám se és semmi. Vagy esetleg a média veszélyes a társadalomra, mert nagy dobra veri ezeket a dolgokat |
| | | | |
| | | | | | | | | | nargile itt van valahol? jól emlékszem, hogy a joggyakorlat - súlyosabb bűncselekményeknél - általában méltányolja az önfeljelentést? |
| | | | |
| | | | | | | | | | És ha valóban veszélyes lenne? Akkor miért nem ítélik el egy KÜLÖN perben kábítószerrel való visszaélésre való felbujtásért, vagy valami ilyesmiért?!
Ez nonszensz. Az ilyen ítéleteknél látjuk hogy rogyadozik a rendszer nagyon...
Más ami azóta eszembe jutott:
Ezek szerint kvázi dekrimilaziálták a cannabis otthoni termesztését! Örüljünk!:) Juhéé!:) Ha nem vagy a kendermag elnöke, meg nem is jelented fel magad, és még a sajtónak se nyilatkozol, akkor nem ítélhet el a bíróság:) Szal ha következetes a magyar bírósági joggyakorlat, akkor Juhász Péter végülis elérte a célját:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Felháborítóó!!! Ha valaki fölvállalja álláspontját, ami ellentétes a törvényekkel (a rendszerrel), azt megbüntetik, mert a társadalomra ártalmas és "komoly veszélyt jelent a társadalmi együttélésre" ...ez kezd hasonlítani a diktaturákra |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kutya legyek, ha értem.
"Azonban Juhász Péter az önfeljelentéssel és az elektronikus médián keresztül felhívta a kábítószer fogyasztására a társadalom figyelmét, és a sajtóban, valamint az egyesület honlapján a kábítószer fogyasztása mellett foglalt állást. Ezáltal a bíróság szerint komoly veszélyt jelent a társadalmi együttélésre, ezért van szükség büntetőjogi felelősségvonásra."
Oké rendben, mondjuk a biróságnak volt igaza, ez valóban csúnya dolog. De a fenti tények benne voltak a vádirati tényállásban? Figyelembe lehet venni a konkrét cselekménnyel közvetlenül össze nem függő tényeket a bűnösség megállapításában? Ehh...
Lehet fellebbezni? Megteszitek? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Juhász Péter különösen veszélyes a társadalomra Index 2007. február 7., szerda 11:53 A Fővárosi Bíróság 2006 december 8-án meghozott ítéletében helybenhagyta az önfeljelentő Juhász Péter ügyében született első fokú ítéletet. A Kendermag Egyesület szóvivője jogerősen 70 000 forint pénzbírságot köteles fizetni, mert otthonában saját használatra kis mennyiségű marihuánát termesztett. http://index.hu/politika/belfold/jp0207/
TASZ sajtóközlemény:
http://href.hu/x/29q7 |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem lehetne za alábbi levélből egy jó kis hoaxláncot csinálni? ez lehetne az első hasznos hoax... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Apu olyan sötét, hogy világít a negró a szájában :O( Két marihuánás cigarettából következik az aranylövés. Akkor én már vagy többezerszer aranylőttem :o) Karesz halálát meg egy izomagyú kopasz dílerre keni, pedig csak a család az oka. Ha nem így lenne, ma tömegével hullanának a Kareszok, de a többség valahogy mégsem akar... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az apja azt mondja, hogy "talán ha szigorúbb lettem volna...". Én erre azt mondom: talán ha őszintébb lehetett volna hozzá a fia, az jobb lett volna. És ha az öreg nem mond ilyeneket, hogy: "egy kurva szál marihuánás cigarettát se szívj el, mert nem fogsz tudni megállni". Ezzel ugyanis mintegy megátkozta a fiát, hogy egy olyan ember, aki képtelen önuralomra. És persze nem ismeri a fű hatását sem, ezért mondott ilyet, és tudjuk hova vezet ez, volt már ilyen a 60-as években. (A fű nem árt, akkor a heroin sem) Jobb lett volna, ha apuka előbb elszív egy jointot a fiával, és azután nem mond hülyeségeket :o)) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bár lehet hogy tetemes summát kapnak ezért a gyógyszergyáraktól. Akkor tuti hogy hullarablók. Nagy biznisz manapság a "drogprevenció", van rá állami lóvé is dögivel. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez rettenet! Van aki ezt végig bírta nézni? Karesz családja egy rakás hullarablóból áll, nem tisztelik az emlékét, az tuti. Az anyja milyen jót röhögött nővérékvel a kölcsönadott puskán :O( |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem bírom végignézni, mert üvölt belőle a hazugság! Bebaszott fiatalokat mutatnak, akik azt éneklik, hogy marihuana, és ezt úgy adják el, mintha be lennének tépve, pedig csak részegek. Meg Konrádtól idéznek, közben Karesz tántorog balra el, hogy úgy nézzen ki, mintha ez a fűtől lenne! Basszus! Danténál melyik bugyorba is kerülnek a csalók, hazugok? Majd megnézem :o) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Karesz apja egy fasz! Nem elég hogy elrontotta a gyerekének a nevelését (valszeg kommunikációs hiba lépett fel) annyira, hogy így járt, még halála után is kiteszi annak, hogy ezeket a filmeket nézve szidják szegény Kareszt, mert az ő és a hozzá hasonlók hülyesége is táplálja ezt a "brogosok" elleni boszorkányüldözést. Üldöznek a saját befizetett adómból, mert Karesz hülye volt? Van benne logika, de nagy. Az apu egy kártékony hülye, aki kudarcot vallott apaként, és ezt a boszorkányokra akarja hárítani. Erre nincs mentség. Én sem bántottam, ő se akarjon bántatni engem az állammmal. De mérges vagyok, szívok is egyet a pipszimből. Peace! |
| | | | |
| | | | | | | | | | na meg persze könnyen okoskodok. A kemény drog az kemény drog és tényleg nem érdemli senki, hogy ez legyen vele vagy a családtagjaival... nekem is volt heroinista évfolyamtársam és hát láttam élőben 1-2 dolgot. borzalmas. :-( ez a drog tényleg egy szemét. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha már definiálni kell, akkor mondjuk vegyük azt, hogy mindennapos használat. Ok, hogy ez nem mindig problémás, de valahogy meg kell határozni... de ha van valami kutatás, ahol meghatározzák valahogy másképp az is jó. Igazából egy ilyen vita tört ki, hogy a füvezők nagyobb része problémás vagy nem nagyobb része. És sokan bátran állítják, hogy nagyobb része problémás (mondjuk mindennap szív és ez visszaveti őket bizonyos dolgokban). És ennek járnék utána...
A Karesz témához: igen szörnyű lehetett az apának... de azért megnézném a családdinamikát meg a játszmákat, amik ugye jellemzőek a szenvedélybetegségeknél. És a felelősséget nem háríthatjuk ennyire durván másra. |
| | | | |
| | | | | | | | | | mosolygó kék szemek:
megnéztem, sztem a legmegrázóbb amikor az anya röhög a heroinfüggő fián... a legdurvább h még terjesztik is a felvételt... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Karesz apja drogszakértő lett... no comment. |
| | | | |
| | | | | | | | | | mosolygo kék szemekröl részemröl annyit, hogy nagyon is jol látszanak a filmen (akárhogy is el akarták rejteni) azok a körülmények, amik közt sztem én is simán heroinfüggő lennék akár. persze ha nem jön szembe akkor nem. aki látta a filmet.. könyörgön, nézzen már rá azokra a "barátokra" meg azokra az emberekre akik ott vannak a családban meg a-körül. remélem nem mondtam hülyeséget mert rég láttam de ugyemlékszem, szilárdan ez volt a véleményem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | makilány: attól függ, hogyan definiálod a problémás használatot.
Egyébként nem akarom védeni a filmet, de kevés rosszabb dolog van annál, mint amikor a szülő elveszíti a gyerekét (ha van egyáltalán). Szóval nem csoda, hogy megkattant. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Amúgy én láttam azt a Kareszos filmet amit iskolákba drogmegelőzés címén küldözgetnek. Csak annyit mondanék, hogy az apa mondja, hogy halálbüntetést akar kiharcolni a dílereknek, de magába nem nézne, hogy ő mit rontott el... ez ahogy megnyilvánul itt is meg a filmben is... borzalmas. Hiába, nincsenek véletlenek, a heroinfüggőséget a család is befolyásolja nem kicsit... az egész egy borzasztó történet amúgy szerintem nem megrendezett SAJNOS. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ide is beírom, hogy olyan kutatást keresek, amiből nagyjából ki lehet venni, hogy milyen arányban vannak a mariszívók közül "problémás" fogyasztók. köszi. :-) vagy az is jó, ha a fiatalok közül stb.... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem. Az más miatt van. Egyszer már ki lett fejtve valamelyik topikban, de már nem emlékszem, és arra sem hogy hol. |
| | | | |
| | | | | | | | | | De most komolyan, nagyon szeretném tudni, hogy a fényképeken mi történt a fiúval, miért olyan fura az arca? A mosolygós kék szemek végén lehet megnézni, ha van gusztusotok. Valaki, aki nálam tájékozottabb, informáljon már, a heroinhalál tényleg együttjár azzal, hogy az arc darabokra esik (vagy mi) ? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Biztos néztétek már a másodikat is, ahol raskétával kapargatják a sirályszart, így szabadulván a drog karmai közül.
Igen meggyőző az is ! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Dawn, tévedsz...nem a második, már az első spangli után jön xD |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nekem az egyik kedvenc részem az, amikor a srác testvére beavatja a nézőt az öngyújtó hangjától való irtózatos félelmébe. Meg a fecskendő kupakjának pattanásának hangjától is. Amit nem is értem hogyan hallhatott, ha a srác mindig "elvonult" lőni.
Tudja valaki, hogy a film végén, a képeken miért nézett úgy ki, ahogy? Mintha viaszbábu lenne, nem értem....
Egyébként meg jobb ha mind megjegyezzük, hogy két spangli után jön az aranylövés! |
| | | | |
| | | | | | | | | | De a legjobb, amikor a szigetet mutatják, részeg punkokkal és alá tuc-tuc zenét vágtak. Ez bizonyítja azt, hogy ezek az emberek tudják, miről beszélnek, hajrá, csak így tovább! |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ön ezzel 400 forint+ÁFA értékben azt támogatja, hogy egy újabb iskolába küldhessük el ingyenesen a drogprevenciós filmeket!" mi ez a 400 Ft+áfa? postaköltség vagy benzinpénz +a DVD ára vagy mi? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Karesz végakarata valószínűleg az volt, hogy 400 Ft+áfát gyűjtsön az apja esemesekből. Amúgy nekem több dolog sem tetszett amellett, hogy ebből pénzt csinálnak, pl h miért kell ehhez belinkelni különböző (szélső) jobboldali szervezetek oldalait és miért kell az "Assisi Szent Ferenc Cserkész Alapítvány" szar dumáját kirakni beköszöntőnek. Másrészt nem tudom, hogy ez tényleg egy valós történet-e, de nekem furcsának tűnt. pl a haja elég természetellenesen áll sztem, amikor "leszokóban van"...ha valaki leszokóban van a herkáról, akkor úgy áll a haja, mint a mesékben akit megrázott az áram? meg pl kiírják, hogy a szakértők szerint tévhit, hogy mákteát kell adni a leszokóban lévő herkásnak...akkor miért adnak neki azt? csak utólag táékoztatták őket erről? Meg azt nem értettem még, hogy az oldal bal szélén van egy kép, amin úgy néz ki, mintha összeverték volna...mitől néz ki így? Nem láttam még leszokóban lévő herkást, de nekem valahogy megrendezettnek tűnt az egész.
Meg az a beszélgetős rész is egy vicc...a drogost annyira leköti a drog megszerzése és elfogyasztása, hogy mást nem is csinál...és ezt értették a füvesekre is...hát ez egy vicc... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mikor hagyják már szegény lúzer Kareszt békében nyugodni? Undorító az a sóbiznisz, amit apuja összehaknizik vele :( |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ugyan 2004-es, de még ma is aktuális, főleg itthon:
Regarding Medical Mariujana |
| | | | |
| | | | | | | | | | Álommanó: király, hogy belinkelted!
Vannak benne egész komoly dolgok, a kétkedőket talán meggyőzhetik, hogy a társadalom attitűdjeit igenis lehet formálni.
"Összességében azt a következtetését vonhatjuk le, hogy a kutatásban résztvevők a drogfogyasztást sem bűncselekménynek, sem pedig betegségnek nem tartják."
"Összességében a 2005. évi fókuszcsoportos vizsgálatok során, a drogprobléma kezelésére vonatkozó véleményekben sokkal nagyobb szerepet kapott az oktatás, felvilágosítás, az ismeretek terjesztése, mint ahogy azt a 2003. évi kutatásunk során tapasztaltuk. 2003-ban a megkérdezettek háromnegyede a legfontosabbnak a terjesztők büntetését tartotta. A terjesztés szigorú büntetését 2005-ben is mindenki fontosnak tartotta, de a beszélgetések során közel sem szántak akkora szerepet ennek az eszköznek, mint ahogy azt a 2003. évi eredményeink alapján feltételeztük. 2003-ban a megkérdezettek egyötöde tartotta szükségesnek a kábítószer-fogyasztók büntetésének a szigorítását. 2005-ben a legtöbb fókuszcsoportban hosszas vita alakult ki a fogyasztás büntetésével kapcsolatban. Bár ezzel kapcsolatban elég sokféle véleménnyel találkoztunk, a fogyasztás büntetésének egyértelmű, feltétel nélküli helyeslése csak egy csoportban fordult elő. Új elemnek tekinthetjük, hogy a beszélgetések során többször felvetődött a különféle alternatív büntetési formák lehetősége (közmunka, kényszergyógykezelés), a büntetés korhatárhoz kötése, illetve a büntetésnek a fogyasztás következményeire történő korlátozása. Azaz a megkérdezettek túlnyomó többsége ellenezte a drogfogyasztás börtönnel történő büntetését. Az egészségügyi ellátásnak a 2003. évi eredményekhez hasonlóan 2005-ben sem tulajdonítottak túl nagy jelentőséget a fókuszcsoportokban részt vevők. Összességében azt a következtetését vonhatjuk le, hogy a kutatásban résztvevők a drogfogyasztást sem bűncselekménynek, sem pedig betegségnek nem tartják. Ugyanakkor a drogprobléma kezeléséről szóló vitákban is visszatért a már korábban felvetett társadalmi felelősség kérdése is. Az a baj, hogy Magyarországon sem a rendőrök, sem a pedagógusok, sem a politikusok nem tudják megfelelően kezelni a kérdést. Egy másik csoport véleménye szerint a mostani törvénykezés egyáltalán nem jó. Nem egyértelmű a szabályozás (börtön vagy elterelés), kiszámíthatatlan és emiatt visszatartó ereje sincs. A törvények következetes betartására lenne szükség.
Azt gondolom, ez nem kis részben a TASZ tűcsere-ügyének következménye is:
" A drogprobléma kezelésével kapcsolatos vélemények kiegészítéseként kérdeztük meg a fókuszcsoportok résztvevőit a tűcsere programokkal kapcsolatos véleményükről. Fiatalok helyeslik a steril tűk osztásának a gyakorlatát ha már csinálja, akkor steril dologgal. Más vélemények szerint az nem növeli a fogyasztást, hanem megelőzi a fertőzések terjedését. Inkubátorhoz hasonló segítség. Az inkubátor hasonlat a fiatal intoleráns csoportban is előkerült, ahol az általános legalizálás és dekriminalizálás elleni érvelés mellett, a tűcsere programot egyértelmű helyeslés fogadta. Vegyes korú csoportunk szintén jó dolognak tartotta a tűcserét. ha már egyszer fogyasztó valaki, akkor ne kapjon el fertőzéseket. A középkorúak csoportokban megoszlottak a vélemények. Egyik csoportban szintén úgy vélekedtek, hogy a tűcserének köszönhetően elkerülhetőek az AIDS és az egyéb fertőzések. Másik középkorú csoportban többen nem helyeselték a tűcsere-programokat. Vagy azért, mert látszattevékenységnek tartották, vagy azért mert ez felhívás keringőre. A középkorú diplomás csoportban a fertőzések elkerülhetősége miatt helyeselték a tűcsere programokat. Itt hangzott el azonban az a vélemény is mely szerint ha már fejbe lövi magát, legyen tiszta a fegyver. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez így helytálló. Egyébként személyes véleményem szerint a magzatnak vannak jogai, nem csak érdekei. De nem lehet ezt az egészet leegyszerűsíteni arra, hogy vannak-e jogai a magzatnak. Ami az abortusz-kérdést bonyolulttá teszi, az az, hogy a magzat nem képes önálló életre - létezését tehát az anya elutasító magatartása esetén csak "kierőszakolni" lehet. És az a kérdés, hogy ez a kierőszakolás miként ítélendő meg emberi jogi szempontból. Ez jóval bonyolultabb probléma, mint a droghasználat kérdése, ott szinte egyértelmű logikával lehet érvelni.
Van Thompson híres hegedűs-hasonlata: vajon ha holnap álmodból felébredve rájönnél, hogy a Hegedűbarátok Terrorcsoport álmodban sebészi úton hozzádillesztett egy híres hegedűművészt, aki csak úgy maradhat életben, ha 9 hónapig a saját szervezetedből nyeri az életed adó nedveket, akkor vajon jogod van-e ahhoz, hogy eltávolítsd és ezzel megöld? |
| | | | |
| | | | | | | | | | A meta által felvetett gondolatot én úgy értelmezem, hogy meg lehet különböztetni két kategóriát: azokat, akik felfogják és így képesek gyakorolni és/vagy védeni a jogaikat, valamint azokat, akik nem fogják fel és így nem képesek gyakorolni és/vagy védeni a jogaikat. Utóbbi kategória pld. a csecsemök, magzatok, értelmi fogyatékosok, vagy akár az indiai szent tehén. Ezen esetekben teljesen mások döntésétöl függ, hogy azok kiknek adnak jogokat, védik jogaikat, stb. A döntés pedig kultúrfüggö; erre mondhatta meta hogy: "nem ugyanazon morális társadalom tagjai vagyunk". Azt a választóvonalat pld., hogy a 2.5 hónapos magzatnak még nincsen, a 3.5 hónaposnak viszont már van életbenmaradási joga, valaki más húzta meg helyettük (nem pedig a Nagy Magzatlázadás utáni politikai nyomások hatására kaptak ilyen alapvetö jogokat). Ez tehát kategorikusan más folyamat, mint pld. a rabszolgák, feketék, etnikumok, melegek, nök, stb. esetében, akik együtt, mozgalomként is képesek (voltak) tenni valamit a saját jogaik érdekében. |
| | | | |
| | | | | | | | | | meta: nem hivatkoztam én semmilyen nyilatkozatra. De nem is ez a lényeg: a te értelmezésed szerint se a csecsemőnek, sem a foetusnak nincs joga az élethez, mivel erről egyik sem tud...
Egyébként az abortusz-kérdésbe is belemehetünk, kapcsolódik valamelyest a legalizáció témához, bár lehet, hogy messzire visz. Ott a helyzet annyiban bonyolódik, hogy beszélnünk kell a foetust kihordó nő jogairól is - ugyanis a foetus nem képes önálló létezésre, az anyától nyeri létét. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ne csinaljuk ezt gyerekek. megint tetracsalad vs. genmetasiph. ha igy folytatjuk tenyleg be lehet zarni a boltot :( |
| | | | |
| | | | | | | | | | (((szerintem az arrogáns a csúvakka mémje....))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | holist: Nem az én szavam, kérdezd az illetékesebbtöl. SQL-query results for "%arrog%": 5 tetrahíd 3 superego 2 holist 2 Én+te+ö=gén |
| | | | |
| | | | | | | | | | (((( a hamisított verziót függetlenségi nyilatkozatnak hívják)))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nargile, te a függetlenségi kiáltványról beszélsz? azt is elírták ám alaposan. (Az eredetiben nem szerepel a "god" szó pl.) a csecsemőnek eszerint van "kötelező" életjoga. az öthónapos koraszülöttnek is, a háromhónapos kikaparandó foetusnak nincs. klassz.egyenlőség...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | [Álommanó: Két állítást tettem: 1) A válaszreakcióid (szóhasználatod, asszociációid stb.) jellemeznek. 2) A felsorolt stílusjegyeket mások is használták/használják. Házi feladatnak megfigyelendö, ki(k)re hasonlít leginkább ez a stílus.] |
| | | | |
| | | | | | | | | | ???[Nagyfokú értetlenség az indulatok láttán]
Tényleg nem akartam megsérteni senkit, legfőképpen metát nem, de ha gondja van, majd jelzi ő. Első hsz-em egy (ezek szerint nagyon rossz) poén akart lenni, utalva arra, hogy elvett húsz percet az életemből egy (tartom!) nagyon ócska teszttel. Ha vallásos lennék azt mondanám, hogy Isten látja lelkem, azért választottam véleményem közlésének ezt a (így sajnos rosszul elsült) vicces módját, hogy kevésbé tűnjek bunkónak. A biztonság kedvéért ezért oda is biggyesztettem a hsz végére zárójelekbe a "just kidding" kifejezés rövidítését. Úgy tűnt, hogy semmi baj nem lett a dologból, megnyugodva, és mosolygva vettem tudomásul a címzett remek válaszát(de szar dolog olyan emberről E/3-ban beszélni, aki olvassa amit írok: mi van, ha olyan dolgot magyarázok bele, ami nem?), erre jössz te, és -azt hiszem jó szó ez- beszólsz. Nem tudtam hova tenni a dolgot, ezért hagytam meg azt a kiskaput magamnak, hogy mi van, ha félreértettelek - de ezek szerint nem.
A vádjaidról annyit, hogy az első, a harmadik és a negyedik pont csak ebben a két postodban gyönyörűen fellelhető.
Ha valóban csúnyán megbántottam volna valakit, és biztos is lehetnél benne ,hogy ez bizony direkt volt, akkor megérteném, hogy ilyen stílusban szólsz hozzám, de így még mindig nem tudok rájönni, hogy miért. Nem is folytatom, de rosszul esett. |
| | | | |
| | | | | | | | | | [Álommanó: Túl ismerös ez a stílus, amikor: - a hozzászólásról áttereled a témát a hozzászóló személyére - megértésröl/félreértésröl beszélsz - jellemzed a hozzászólót - elmondod, hogy a másik mit gondol/érez stb. - hagysz egy "nem gondoltam komolyan" kiskaput] |
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintema társadalom egyes elemeiben éljük meg magunkat kultúrában egységben, csapatoknban, körökben... a társadalomnak van egy morálja és a közösségeknek,me zeknek önmagukbane gyezik, de akisebbe gységeké nem efeltétlenül egyezik a nagyobbal. aze gyén moráljának megfelelően illeszkedik be ebbe. amúgy meg a jog nagyon jó de nagyon veszélyes dolog. sok a kiskapu és igazána kkor lenne JOG ha midnenki gyerekkorától ismerné és tanulná. amit nem tudunk használni az nem jó. minden esetre jó lenne valódi jog állambanaélni ahol vannak és nézve vannak jogaink és nem csak "jog" államban élni... hiszek benne egyszer lesz ilyen, most még nem látom ezt. sorry ha ez bárkit megbántott, őszinte voltam. peace. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Miért kéne bárkinek "viselni"? Mintha a jog valami teher lenne. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ki viselné másképp a jogait annak, akiét te képviseled? |
| | | | |
| | | | | | | | | | A jog és a kötelesség nem egymás ellentétei. Az emberek morális közösségének tagjaként pedig egyenlő méltósággal rendelkezik egy csecsemő és egy felnőtt. A morális méltóság értelmében vett egyenlőség nem egyformaság. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazad van. Sőt, a csecsemőnek sokkal több joga van. És mennyivel kevesebb kötelessége! Szóval nem vagyunk egyenlőek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "a jog léte nem függ, de az alanyé sok esetben igen, és ha az alany nem ismeri a saját jogait, akkor az a jog nem létezik..."
Ezzel a gondolattal nagyon nem értek egyet. Ennyi erővel a csecsemőnek nincsenek emberi jogai... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha nem értettelek félre -pedig sajnos gyakran megesik velem az ilyesmi- akkor valószínűleg elkerülte a figyelmedet ez: jk=just kidding!
Ne vedd ilyen komolyan a világot. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Álommanó: De hát a te morálodat letesztelte; az eredményt alább olvashattuk... |
| | | | |
| | | | | | | | | | (((( előzőleg erre a modus tollensre válaszoltam, csak, hogy ne kelljen lapozgatni lefelé: "A kábítószerek pont azt mutatják meg, hogy a világ mérhetetlenül sokszínű. Szörnyű látni azt, hogy némely kábítószerhasználó ezt a sokszínűséget kisajátítja, és egyetlen látásmódra kárhoztatja. A kábítószereknek ha van is tanítása, akkor az az, hogy nem lehet egy nézőpontból nézni a világot. Mégis, pont a kábítószerhasználók esnek bele abba a hibába, hogy a saját világnézetüket kizárólagosságnak fogják fel." Ezt még kiegészíteném azzal, hogy a sokszínűség "elviselése" erőt igényel. És a kábítószerfogyasztók jelentős hányada nem azért kezd bele a "keresésbe", mert olyan "erősen" viseli a mindennapokat... szóval a csapdábaesés nem meglepő." különösen persze az utolsó mondat....)))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | azok a modus tollens vélemények pedig, melyek szerint itt egyoldalú látásmód uralkodik akkor helytállóak, ha a bíráló személy folyamatosan externalista szkepszissel szemléli az itt gyakran episztemikus fogalombugyorként megjelenő, ontológiailag gyakorta intuitív belövellések és részben objektivitást megkérdőjelező tapasztalatfolyamok által generált igazság-valóság értelmezést. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ((((ja, meg ha má rawls akkó má inkább nozick -tök jót agyaltam a nevén, egy portré festése közben -nyilván az orrnál :D- most, végre beugrott...)))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | amiről te beszélsz az részben a későbbi adminisztratív gonosz, másrészt egy konzervativista általánosítás, amelyet éppenhogy a mainstream széfkatonaságába soroltam. talán keveset idézek, az a baj. persze a filoszgyárban ez elvárt. dennett aranyos pl.
A further worry -- in some ways the opposite of the bogeymen anxieties -- is that if determinism is true then there is no agent in control at all, since we are really nothing more than mere machines or automata responding in predictable ways to stimulus in our environment. On this view of things, human beings are not much different from simple insects, which can be easily manipulated by more sophisticated beings who control their environment. A wasp, for example, may look as if it makes choices and decisions, but it is really just biological machinery operating according to established causal laws -- there is no real agent at work. If determinism is true, then human beings are not much better off than an insect operating in this fashion.
....
An agent who is able to examine and monitor his own beliefs and desires will detect . With this ability, an agent can unmask "sneaky manipulators" or "evil tricksters" -- which makes it difficult to trap him in disturbing situations of the kind suggested by middle-distance bogeymen. These abilities to self-monitor and escape the clutches of (evil) manipulators, evolve and develop naturally and gradually -- both in the individual and in the species. Nothing about the thesis of determinism suggests that we do not possess and exercise abilities of this kind. What is crucial, however, is that we do not allow ourselves to be deceived by "intuition pumps" that conceal the complexity of our rational and reflexive powers. For the purposes of understanding human freedom, complexity matters.
...
Central to getting a clear idea of the nature of freedom -- and escaping our worries about bugbears -- is recognizing that what we want or value is control. "We want to be in control", "and to control both ourselves and our destinies"
....
Any individual who is a "controller" must have states that include desires about the states of the "controllee", which must in turn have a variety of states that it can be in
.......
szal nem vagyunk egyenlőek...
:DDDD
|
| | | | |
| | | | | | | | | | nem igazán.
szokásos teaátrális kirohanásos betűevőfityma.
relatív morál van.
ajánlok én is mán párat ebben a témában, mint hobbireader... strawson, dennett, kelly, kuppermann stb.
a morális felelősségre gondoltam. |
| | | | |
| | | | | | | | | | akkor te a többség érdekében tiprod az alanyi jogaidat... :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | ja. akkor tehát beáldozod magadat azzal, hogy átkozol engem -az mindig visszafelé hat...amit leírtál megkapod... a föld gömbölyű hátulról jön amit előre gurítasz stb...- a daathos többség felmentéséért egy teszt elvégzése alól? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Meta, ne haragudj, de nem kertelek: hogy ez a teszt nagyon gagyi! Ha van igazság a földön, te annyiszor húsz perccel hamarabb halsz meg, ahány DAATH-os kitölti :P (jk) |
| | | | |
| | | | | | | | | | a jog léte nem függ, de az alanyé sok esetben igen, és ha az alany nem ismeri a saját jogait, akkor az a jog nem létezik...
morális szempontból sem vagyunk egyenlőek, mert pusztán attól, hogy embernek születtünk mindannyian nem ugyanazon morális társadalom tagjai vagyunk- kivéve, ha nagyon felületesen szemléled, az viszont nem visz sehovase, csak tovább ki az űrbe, illetve a robotikába... a robotikában vagyunk egyenlőek.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | metta: a jog léte vagy nemléte nem függ attól, hogy valaki felismeri-e vagy sem. Az egyenlőség pedig nem az adottságok és képességek egyformaságát jelenti, hanem azt, hogy az emberek az emberek morális közösségének (Dworkin) tagjaiként egyenlőek.
"A morális közösség befogadó és egalitárius. Nincs jó indok arra, hogy bárkit kizárjanak belõle, aki képes megérteni és alkalmazni az erkölcs elõírásait, képes szembesíteni a saját és mások tetteit ezekkel az elõírásokkal, képes morális vitát folytatni, ha mégoly rudimentárisat is. És nincs jó indok arra, hogy a morális közösség tagjaiként az emberek egyenlõtlen pozíciót töltsenek be. Az olyan különbségek, mint a faji, etnikai, nemzeti, vallási, foglalkozási, jövedelmi hovatartozás irrelevánsak a morális közösségben való részvétel képessége szempontjából; az ilyen megkülönböztetés nyilvánvalóan önkényes volna. Maguk az erkölcsi képességek persze szintén egyenlõtlenül oszlanak meg az emberek közt: az egyiknek jobb érzéke van az erkölcsi szempontból érdekes helyzetek elemzéséhez, mint a másiknak, az egyik nagyobb áldozatra kész az erkölcs kívánalmainak teljesítése érdekében, mint a másik. Ezek releváns különbségek. De azt állítottam, hogy ez sem elégséges indok a megkülönböztetésre. A pozíciók egyenlõtlensége ugyanis két dolgot jelenthet. Vagy azt, hogy két ember cselekedeteire más és más szabályok vonatkoznak. Ez elfogadhatatlan volna. Az erkölcsi elõírások azt mondják meg, hogy mit helyes és mit helytelen tenni; ez pedig a cselekedet természetétõl függ, nem a cselekvõ adottságaitól. A szabályok diverzifikálása olyan volna, mintha a versenyjátékokon elõnyt adnának a tehetségesebb résztvevõknek. A morális közösség tagjai közt még egy további értelemben lehetne egyenlõtlen a viszony: az erényesebb emberek több jogot élvezhetnének a tettek értékelése és a szabályok értelmezése során. A szabályjátékok esetében ez a megkülönböztetés nem tûnik védhetetlennek. Minden sakkjátékosnak ugyanazon szabályok szerint kell játszania, de ha a sakk szabályait módosítanák, nem volna megindokolhatatlan, hogy a még élõ világbajnokok vagy a nemzetközi nagymesterek kitüntetett szerepet kapjanak a módosítások vitája és elfogadása során. A sakk azonban játék, melyet szabályainak összessége teremt. Az sakkozik, aki a szabályokat betartva tologatja a bábukat a táblán. Játék közben senki nem mondhatja, hogy jobb volna, ha a bástya keresztirányban is mozoghatna, tehát õ most ezt teszi. A játékszabályok alkotása és alkalmazása élesen elkülönül egymástól. A morál más. Az, hogy valaki erkölcsileg megengedett dolgot tesz-e, amikor teljesítve egy haldokló kérését halálba segíti õt, attól függ, hogy milyen elvek vonatkoznak a cselekedetére, s hogy ezeknek mi a helyes értelmezése. Ezek a kérdések nincsenek eleve, a kritika és az igazolás gyakorlatától függetlenül rögzítve. A tett erkölcsös lehet, ha szokatlan is, feltéve, hogy jóhiszemûen megindokolható. Ezért az erkölcsi elvek alkalmazása és vitatása, tartalmuk meghatározása nem különül el egymástól. Ha az alkalmazás terén a morális közösség tagjai egyenlõk, akkor egyenlõnek kell lenniük az elvek vitatása terén is. Egyszóval, a morális közösséghez tartozás sajátos státust ruház a közösség tagjaira, és ez a státus egyenlõ. Ezt neveztem el az egyenlõ méltóság elvének." Kis János |
| | | | |
| | | | | | | | | | " A szabadság nem a kötelmek hiánya, hanem felelősség."
Ennek az az oka, hogy egyek vagyunk, de nem vagyunk egyenlőek. Azt tudjuk, hogy nem vagyunk egyformák... de egyenlőek sem. A legtöbb alany például nem ismeri fel az alanyi jogokat, mert nincs igénye rá -szerencsére. Ők gyengénlátók, vagy vakok. nekik kellenek azok, akik átsugározzák a szabadságérzetet, és egyben levszik a vállukról a felelősség terhét. Ez most is műxik. A központosított rendszer leveszi a terhet az alanyról: - legalábbis működését tekintve- az életidő eltöltésének gondját a szabad gondolkodásmechanizmus problematikáját stb |
| | | | |
| | | | | | | | | | MMM-Felhívás!
2007. májusában ötödik alkalommal rendezzük meg a Million Marijuana March demonstrációt, ezúttal nem csak Budapesten, hanem az ország más pontjain is. De csak a ti segítségetekkel!
Ha vidéken laksz, és van kedved, időd, energiád, hogy ne csak részvételeddel, hanem önkéntes munkáddal fejezd ki a kannabisz-tilalom elleni tiltakozásodat, kérjük, írj nekünk az aktivista@kendermag.hu e-mail címre!
Kendermag Egyesület
Már több vidéki városból is jeleztek vissza, hogy szerveznének demonstrációt, pl. Szeged, Győr, Szombathely... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem ha valaki igazán ráérez a szabadságjogaira, akkor egyben mások szabadságjogaira is ráérez, mert a szabadságjogok természetük szerint univerzálisak és attól szabadságjogok, mert minden ember rendelkezik velük csupán attól, mert embernek született. Ezért nem tudom értelmezni az olyan véleményeket, amik a túlzott szabadságtól óvnak minket. A szabadság nem a kötelmek hiánya, hanem felelősség.
Az más kérdés, hogy a rosszul értelmezett szabadság rabszolgaságot eredményez. |
| | | | |
| | | | | | | | | | igenigen. a mainstream programot követelők csak akkor változnak, ha mainstream változik. a mainstream akkor változik, ha elindul egy fúziós folyamat és a rendszer dominósorszerűen megdől, majd új dominókból újjáépül. ehhez nem kell mindenkinek tudatosítania a tudatos létet, elég ha ezt a mémet -mert ez sem több, csak hasznos a közösség fennmaradása szempontjából- elindítjuk és manipuláljuk.
hiszen, ha mindenki ráérez a szabadságjogaira hirtelen, annak a történelem szerint nincs jó vége.
ezért jobb talán, ha csak azok tudják teljes mértékben szabadnak érezni magukat, és azt kiterjeszteni másokra is, akik ezt az amúgy mindenki számára dott állapotot kezelni és fentartani és képesek egyéb vírusok behozatala nélkül, vagy minimális terjesztésével. |
| | | | |
|