|
Legfrissebb hozzászólások (443 - 462) (Témakör: Ayahuasca)
| | | | | | | | | | Pampalini:
Szertartás előtt kajázni szerintem se olyan frankó, mindazonáltal sokszor láttam már ilyet, sőt peyoterók néha azon versenyeznek (ezt most hallottam egy barátomtól), hogy ki tud nagyobb adag húst betolni, lehetőleg öt perccel a szertartás előtt, hogy ne hányjanak. :) Nem hinném, hogy követendő példa, de én azért túlpörgetni se akarnám ezt a böjt kérdést. Ha valaki úgy érzi, hogy nem akar böjtölni, ne böjtöljön. De ne trógerségből hagyja ki. Én hosszú ideje többnyire egyáltalán nem diétázom, előtte pár órával nem eszem és kész. (A dologhoz hozzátartozik hogy az életmódom/táplálkozásom alapján már amúgy is jórészt "diétában vagyok"
A befújt por, ha ayahuasca szertartáson volt, lehetett yopo, csak nem valószínű. Nagyon sok helyen, főleg Kolumbia környékén különböző tubákokat használnak előzetes kapunyitogatásokra, amiknek az egyik gyűjtőneve: rape. Ilyet sok félét próbáltam.
Jómagam többször szemtanúja voltam várandós hölgyek szertartáson való részvételének egészen különböző körökben (persze komoly csapatok, komoly sámánnal ). Sok helyen ezt amúgy is szeretik, amikor útban van a babóca.
Simán elképzelhető, hogy "nem hat" az ayahuasca, én túl vagyok már elég cifra dolgokon, meg pár alkalmon, e volt olyan hogy attól amitől én alig bírtam ülni, valaki aki először jött, "semmit nem érzett". Reggel megkérdezte a sámánt, aki viccesen annyit mondott: ezt úgy nevezik hogy super mind controller. :) A medicin dolgozik, csak valahogy az illető,nyilván nem szándékosan lezárta magát. Sok ilyet is láttam. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ha valóban yopo volt, akkor azt nem értem, hogy miért nem hatott. Lehet, hogy immunis vagyok a DMT-re:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha meg nem Yopo-t fújtak egymást orrába, akkor inkább nem akarom tudni hogy mit... Tipp: szárított egérkakit összemorzsolva... Vagy esetleg valami cuccot... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szép kis történet... A fújogatós dolog a Yopo (5-meo DMT). Azért nem hatott kellően a tea mert gyenge volt, ha az volt egyáltalán. A leírtak alapján azt kell mondjam nem értenek hozzá, 3 órával "szabad" előtte enni? Van aki 3 napot böjtöl előtte, és hetekkel előtte tudatosan étkezik, nem ilyen 3 órával előtte nasizunk egy kis zöldséget. Bocs, de azt kell írnom a beszámolód alapján hogy ez a csapat egy nagy rakás bullshit, és erősen elrettentő példa. Amit leírtál pontosan az amire általában köpni szoktam. Még az a szerencse hogy nem lett komolyabb bajod... Az nagyobb baj lett volna ha a Tea erős, és hozzá nem értő emberek vesznek körül, így egy hasznos élettapasztalat.... |
| | | | |
| | | | | | | | | | .... Lenne pár kérdésem a tapasztalt aya fogyasztókhoz és a sámáni szertartáron résztvevő fórumozókhoz: Van-e közületek olyan, akinél nem hatott a tea az első alkalmakkor? Ha igen, érdekelnének a tapasztalatai. Mit gondoltok, minek tudható be, hogy nálam nem hozta meg a várt hatást? Lehet, hogy túl nagyok az elvárásaim, vagy lelkileg nem vagyok rá felkészülve? Én azt gondolom, hogy a tudatalattim valami gyerekkori traumát rejteget, amire tudatosan nem emlékszem (pszichoterápián erre jutottunk korábban). Korábban azt olvastam, hogy járni vagy beszélni is alig lehet a tea hatása alatt, itt mégis mindenki nagyon tisztának tűnt. Ez miért lehet? Mi lehet az az anyag, amit egy csövön keresztül egymás orrába fújtak ez emberek és mi lehetett a szemcsepp? Nem veszélyes a szer egy terhes nőre? A gyerekekre nézve nem veszélyes-e egy ilyen szertartáson történő részvétel a szülő kontrolhiánya miatt. Van-e kontrollhiány. Itt látszólag a szülők folyamatosan tudtak reagálni a gyerekek jelzéseire.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ... Másnap beszélgettem az emberekkel és sokan azt mondták, hogy az megtörténhet, hogy valakinél csak több alkalom után hat a tea, de ők szinte biztosak voltak benne, hogy a második éjszaka már sikeres lesz. Mivel javasolták az orrba fújós port, így én is kipróbáltam, de pár percig tartó fizikai lazaságon kívül mást nem érzetem. Következett a második éjszaka. Mivel páran a befele figyelést javasolták, így csukva tartottam a szemem és a lélegzetemre figyeltem. Bennem nem indult el sok minden, körülöttem viszont annál erősebb és érdekesebb események történtek. Szinte mindenkiből erőteljesen tört elő a hányás, sok órán keresztül ment ez és én csak annyit láttam, hogy a legtöbbek tekintette még mindig ugyanolyan tiszta mint előző este, fura volt, hogy az emberek biztosan közlekednek a wc-re, egyesek sétálnak a szobába, semmilyen transz élményt nem látszódott az embereken. Érdekes volt, hogy a sámán sokkal többet énekelt és a ceremónia menete néhány dologban eltért az előző estétől, pl. a második kőr teázás nem jött olyan gyorsan, mint az előző este. És egyszer, kb. 3 óra elteltével úgy éreztem, hogy lehet, hogy hányni fogok. Azt éreztem/gondoltam, hogy a sámán nekem énekel, az én tisztulásom miatt. A hányási ingert nem kísérte semmilyen rossz érzés sem fizikai sem lelki szinten. Vettem a tálamat, hosszasan ölelgettem és egyszer csak megtörtént. Ettől nagyon boldog voltam. A tudatom még mindig nagyon tiszta volt, ezen csodálkoztam is, és még akartam a tisztulást, de nem volt bennem már semmi, ami kijöhetett volna (eső alkalommal is alig volt). Az egyik segítő ezt észrevette és javasolta, hogy igyak vizet, mert az segít. Megtettem és akkor megértettem, hogy az emberek miért isznak annyi vizet. Újabb hányás, újabb víz ivás, újabb róka, stb. A tudatom még mindig tiszta volt, a hányás pillanatában amikor kijött, akkor talán átléptem egy másik dimenzióba, de ez nagyon gyenge volt. Nagyon örültem és akkor azt gondoltam, hogy végre valami, amiért már érdemes volt eljönni. Azt éreztem, hogy mindez sokkal inkább a sámán éneke, mintsem az aya csalogatta elő belőlem. Miután már sok róka után valamennyire megtisztultam, visszaültem a helyemre, vártam, hogy jöjjenek a vizuális élmények. Itt már biztos voltam benne, hogy jönni fognak, a hányás nekem elég bizonyíték volt, hogy 3 óra elteltével működik a dolog, így nyugodtan figyeltem kifele. Újabb teázás, ennek nagyon örültem, várakozás, várakozás, várakozás és semmi. Csalódott voltam. Az esemény végén mindenki megosztotta, hogy mit kapott az ayától, az emberek fantasztikus dolgokat meséltek, olyan erős dolgokat éltek át, amiket azelőtt sosem tapasztaltak, pedig a legtöbbjük gyakorlott fogyasztó volt. Az emberek a kérdéseikre megtalálták a választ, az imák meghallgatásra találtam. Én ugyanezt sajnos nem mondhattam el, pedig volt kérdés és ima is előtte. Másnap reggel még tartott a csalódottságom. Azóta eltelt pár nap és most mégis örülök, hogy részese lehettem ennek, mert velem bár csak néhány apró dolog történt, de lehet, hogy ezt jobban meg kellene becsülni. A közösségi élmény, a tapasztalat, az emberek, a beszámolók miatt most azt gondolom, hogy megérte elutazni, de azt tény, hogy sajnos nem azt kaptam, amire számítottam. Talán nekem az aya most csak ennyit mutathatott, talán nem vagyok még felkészülve rá. Egyet biztosan tudok, mély tiszteletem az ayahuascának, fogunk mi még találkozni, és ha hozhat magával élményeket, akkor azt el fogja hozni. Hogyan tovább még nem tudom, most azt tervezem, hogy napokon belül egyedül folytatom ezt az utat. Mivel még sosem volt ilyen élményem még mindig félek ettől, de remélem, hogy ez a medicina valóban annyira intelligens, hogy nem engedi, hogy rossz dolog történjen velem (pl. fizikai baleset a teázás alatt). A belső félelmekre, fájdalomra számítok, jöjjön aminek jönnie kell, korábban is ezt gondoltam és ez most is így van. Azt gondolom, hogy tudatosan erre fel vagyok készülve. Azt hogy a tudat alatt mi van, nem tudom, de remélem a tudattalanom is elfogadja az ayát. ... |
| | | | |
| | | | | | | | | | ... Telt az idő, csak kevesen rókáztak, bennem és a többiek tekintetében sem történt semmi változás, így azt gondoltam, hogy nem hat a szer, valamit nagyon elrontottak. Eszembe jutott, hogy amikor megérkeztem még főtt a tea, később azt vettem észre, hogy nem ég a láng, valaki eloltotta, majd kb. fél óra múlva ismét tovább főtt. Valaki eloltotta a tüzet, pedig nem kellet volna. Azt gondoltam, hogy a főzet nem sikerült és ennek az estének annyi, de senki nem tette ezt szóvá, így hát én tovább hallgattam a zenét és azt csodáltam, hogy a sámán és a kísérője (egy nő), milyen szépen énekelnek. Órák teltek el, de közel semmi se történt. Gyerekkori képek jöttek elő. Ami ezekben érdekes, hogy egy dologhoz kötöttem ezeket: az apához és a kommunizmushoz, merthogy én egy erősen kommunista országban nevelkedtem, de ezeket pontosan nem tudom leírni. A halvány képeket az aya hatásának tudtam be, de én nem erre számítottam, valami sokkal erősebbre. Közben megittunk még egy kört a teából, meg még egyet. Én három körig jutottam el, itt meguntam, de volt olyan, aki negyediket is kért. A ceremónia alatt néhányan többször valami port szippantottak fel az orrukba, illetve egymásnak fújták át azt egy cső segítségével, a sámán kísérője valami cseppet csepegtetett azok szemébe, akik ezt kérték, de mivel én tiszta aya élményt akartam, így ebből inkább kimaradtam. Másnap megkérdeztem, hogy ezek a szerek pontosan mik voltam, de mivel nem tökéletes az angol tudomásom, így nem lettem sokkal okosabb, annyit tudtam meg, hogy a por az aya valamelyik komponensét (is) tartalmazza (a yoporól már hallottam, de ez nem az volt), a szemcsepp pedig arra jó, hogy kinyitja a harmadik szemet. E mellett az éjszaka során az egyik kísérő valamilyen füsttel járt kőrbe többször, illetve valami mentolos folyadékot kentek magukra az emberek, amiből a sámán egy alkalommal nekem is adott. Az éjszaka véget ért, én nagyon csalódott voltam és azt gondoltam, hogy a többiek is ugyanennyire, viszont a ceremónia után kiderült, hogy bár sokaknak gyenge volt a hatás, a legtöbb embernek mégis erős pszichedelikus élményei voltak. .... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Akkor következzen egy kis élmény vagy helyesebb szólva esemény beszámoló: Kb. két hónapja ismerkedem az ayahuascaval. Feldmár kapcsán LSD terápiáról hallottam először, de mivel ehhez nem olyan könnyű hozzájutni, így el is vetettem az ötletet. Akkor jött az ayahuasca. Sokat olvastam róla és a beszámolók, leírások meggyőzőek voltak, így biztos voltam benne, hogy nekem erre van szükségem. Mivel sosem volt még pszichedelikus élményem, így nem akartam belevágni egyedül, olyan félelmeim voltak, hogy mi lesz, ha ez annyira elviselhetetlenül erős érzéseket hoz magával, hogy kiugrom az ablakon. Mivel belföldön nem találtam ehhez segítőket, ezért úgy döntöttem, hogy Hollandiában vágok neki a kalandnak. Alaposan felkészültem az utazásra, sokat olvastam a témában, két hétig böjtöltem stb. Két ceremóniával terveztem azért, hogy bebiztosítsam magam arra az esetre, ha első alkalommal nem történne semmi, vagy nem azt kapnám, amire számítok. Kb. 18:00-kor érkeztem meg. Az egyik résztvevő bemutatta a helyet és megkínált a közös étellel. Mivel aznap nem ettem, mert én tisztességesen akartam nekivágni az útnak, nem nagyon értettem, hogy most miért kellene mégis ennem, de mivel azt láttam, hogy mindenki fogyaszt a vegetáriánus kajából, így nem álltam ellen. Megkérdeztem, hogy nem gond-e a ceremónia előtt, ők azt mondták, hogy kb. 3 órával előtte nem érdemes enni, a többi nem számít. 21:00-kor gyülekeztek az emberek, és újabb meglepetés ért. Mellém egy baráti társaság települt le, egy 4 hónapos gyerekkel és egy kb. 6-8 hónapos terhes nővel. Ezen kívül volt a teremben még egy kb. 5 éves gyerek is. Mivel én azt gondoltam, hogy az aya egy más világba repít, így fura volt, hogy a gyerekeket kimerték tenni a szüleik egy ilyen közegnek (persze a gyerekek nem fogyasztottak), és az is fura volt, hogy valaki terhesen ezt be merte vállalni. 22:00-kor elkezdődött a ceremónia, egy Huni Kuni törzsből származó sámán vezetésével. Megittuk az első pohárral. Bár én jeleztem, hogy első alkalommal fogyasztok a medicinából, örültem, hogy a sámán egy tisztességes adagot mért ki nekem. Leültem a helyemre és vártam. Közben próbáltam befele figyelni, de úgy tudtam, hogy a szer akkor is hat, ha az ember nem befele figyel, így a környezetemet és az embereket is figyeltem. Kb. 30 perc telt el mire néhányan kitették a rókát. Mivel én úgy tudtam, hogy a szer kb. 30 perc alatt el kezd hatni, így nagyon fura volt, hogy az embereknek a tekintette nagyon tiszta volt, sokan kimentek a mosdóba. Mivel én azt gondoltam, hogy itt felállni is nehéz lesz, így ezen csodálkoztam. .... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kíváncsi vagyok, írj majd beszámolót! Egyébként hiányolom a Peganum Harmala témakört, akartam volna nyitni neki egyet de nem jöttem rá hogy kell... :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Megvolt az elso Ayahuasca elmenyem. Az elmeny feldolgozas alatt. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Üdv. Tudnátok segíteni ayahuasca készítésének teknikájában. 3g syrian rue 12g mimosát főznék össze. Desztillált vízben +C-vitamin és egy citrom leve.
a végén raknák bele 2g iporurut.
Főzéshez elég sok teknika van. van aki egybe főzi meg van aki külön külön, mert a mimosa gyors felszívódású, és jobb előtte mao-gátolni már egy fél órával. Van aki 3x főzi át, de ez porrá őrölt mimosánál nem biztos hogy létfontosságú. Valaki osztana meg velem egy jó bevállt taknikát? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gén, ettől bizarrabb dolgokat is láttam már, de valóban nem volt semmi. :)) Ami nekem érdekes, hogy még mindig vannak vezetők akik olyan módon veszik komolyan amit csinálnak, és az olyan módon gyógyító, hogy mégiscsak benne van a hagyomány. De azon hogy egy shipibo sámán előkap egy műanyag palackot, Coca Colás címkével, nálam még semmi nem überelt, még a kibelezett golyóstollal orrbafújás se, aminek szintén szemtanúja voltam. :) Amúgy pl. pont ez a camino rojo vonal preferálja ezeket az egyesítéseket, igaz, ők jobbára az észak-amerikai hagyományokat kapcsolták hozzá a meglevő dolgaikhoz, ilyet is láttam már, és néha még on mani padme hum is volt:) , néhány santo daime dal Jézusról.....és a legszebb az egészben hogy valahogy mégis megmaradt a szellemiség is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egy új dolog jött fel bennem magyarázatként mikor fordulhat a fogyasztó ellen a folyamat, ezt pedig úgy nevezzük tiszteletlenség. Mert mi történik akkor ha egy fogyasztó tiszteletlen az Ayahuasca és a többi segítő szellemmel, vagy akár a Nagy Szellemmel, hát nem szép dolgok... Ezt megélheti úgy hogy "átkozzák" vagy az adott szertartást vezető sámán "átkozza". Ugyanis lehetségesnek tartom hogy a sámán vagy a segítő társ szemében látja visszatükrözni a lebontást végző szellemeket. A tiszteletlenséget pedig nem sokat szeretik... Várom a reakciókat... :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Megnéztem tehát a The Sacred Science (2011) ayahuasca-dokumentumfilmet innen: http://www.thesacredscience.com/screening_watchnow/
Mindenképpen érdekes film - közben elgondolkoztam a hanaura és mások által nemrégiben itt taglalt sámán-autenticitásról. Például amikor a filmben a Guinness-baseballsapkás(!) Amazonas-sámán San Pedroval(!!) kezeli a nyugati pácienseket, akik közben "Om Mani Padme Hum"-ot(!!!) énekelnek... De persze, a 21.században már globálisan integrált multikultúra van, és a lényeg mégiscsak a pragmatika, vagyis hogy a dolog müxik, a páciensek javarésze valóban meggyógyult. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Naná hogy érvényesek! Én még hozzáteszem hogy nem csak érvényes hanem fontos is... szeretem az öreg tapasztalt harcosokat... :))) Van miből választani és ez így van rendjén... :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem ezzel az van mint a legtöbb dologgal az életben: nincs egyetlen, a többit kizáró érvényes válasz. Ezért írtam, hogy az hagyomány újragondolása, saját hagyomány kialakítása ugyanúgy érvényes. Ahogyan az is ahogyan ezek az öregek csinálják. |
| | | | |
|