|
Legfrissebb hozzászólások (323 - 342) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | Na: hát pont ezért nem szabad más vallását gúnyolni.
Én sok vallási tanítást, dogmát stb. ostobaságnak tartok, de sosem merném azt mondani, hogy ez vagy az a vallás ezért hülyeség, és mindenki, aki ebben hisz, az hülye. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A vallást nem tudod különválasztani a hívő embertől. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: nem akarom feloldani az ellentmondásokat, és nem is vagyok hivatott megvédeni az Iszlám hittételeket. Csak szeretném, ha éreznénk annak a súlyát, amit írunk. Nem lehet egy világvallást az összes hívével együtt így megítélni, még akkor sem, ha az adott vallásnak az alapítója, az egyháza stb. egyébként durva dolgokat is művelt a múltban. Persze mindenki azt gondol és mond Mohammedről amit akar, vallásszabadság van. De együttérzés nélkül az egész szabadság nem ér semmit. Ha nem tévedek, a buddhizmusban is az együttérzés az egyik kulcsfogalom: ebből pedig következik, hogy ne űzzünk gúnyt a másik ember hitéből, még ha egyébként mi nevetségesnek tartjuk is. Nem a vallást kell tisztelni, hanem a hívő embert. |
| | | | |
| | | | | | | | | | 1. kérdés: umma. az umma mindig "a nő" köré épül. (umma etimológiája még.)
2. kérdés: lásd szaúd-arábia. |
| | | | |
| | | | | | | | | | 711: "az iszlám egy eredendően nőközpontú vallás amúgy." wow, ezt kifejtenéd?
"a sivatagban nomádozó arab hordák hirtelen -európai erőszakolás általi- meggazdagodása, megmohamedánulása és szentirat-értelmezése nem összetévesztendő a vallással. stb."
ezt hogy kéne értelmezni, mármint mi miatt mohamedánultak meg?
709-710: Mármint a mohamedánok komolyan veszik-e vagy sem, az iszlám nem tud komolyan venni: az maga a szabály.
Kiváncsi vagyok Nargile, hogyan oldod fel azt az ellentmondást, hogy a korán egy kezdettől fogva és örök időkön át a menyben lévő KÖNYV szó szerinti másolata - isten írásának közvetlen másolata - tehát tökéletes. Mohamed Mekkában még toleranciát és békés együttélést hírdet a keresztények és zsidók mellett. [2:256] Aztán miután elég karavánt kifosztottak és már egy medinai hadúrrá rabolta össze magát, hirtelen isten kinyilatkoztatja [2:106], hogy ha a koránban többször szerepel ugyanarra vonatkozó parancs, akkor a későbbit kell figyelembe venni, mert az a jobb (!!!). Hadúrként már azt a parancsot nyilatkoztatja ki a szent próféta, hogy öld meg a keresztényeket, zsidókat, hitetleneket és hitehagyottakat. [2:190-193][8:39][9:5][9:29]
Nyilvánvaló, hogy nem minden mohamedán fog azonnal kardot ragadni, és kezd el öldökölni (azért épp elég), de hogyan reformálsz meg valamit, ami isten tökéletes szava? |
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem az olyan honlapokat kéne kicsit regula alá vetni, amit az ajtóablak belinkelt. az iszlám egy eredendően nőközpontú vallás amúgy. mohamed sokat agyalt azon is, hogyan tudná a zsidókat inherálni. a sivatagban nomádozó arab hordák hirtelen -európai erőszakolás általi- meggazdagodása, megmohamedánulása és szentirat-értelmezése nem összetévesztendő a vallással. stb. a belinkolt nyilvánvalóan az usa iszlámellenes propagandájának az egyik féregnyúlványa. vagy pedig nyissunk egy minden drogos szuicid, minden mohamedán gyilkos, minden keresztény jótétlélek topikot. (a két biónénike által a baráccságról írt könyv reklámját én is olvastam a minap kakilás közben az anyámtól kölcsönkért nők lapjában. miért is jó az?) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja, csak pont ez az, hogy nem lehet azt mondani, hogy az "Iszlám komolyan veszi..." - ez ugyanolyan, mintha azt mondod, hogy "a drogosok". |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bocs, hogy belepofázok, de talán pont az a baj az iszlámmal, hogy még komolyan veszik azokat a parancsokat, nem? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ajtóablak: szerintem ez az álláspont úgy ahogy ezen a website-on van, nem tartható - hacsaknem akarsz globális vallásháborút hirdetni. És hát az Iszlám sok szempontból sokkal toleránsabb vallás volt a középkorban, mint a kereszténység, gondolj csak arra, hogy a keresztények és a zsidók sokkal szabadabban gyakorolhatták a vallásukat a muszlim országokban, mint fordítva. És azt is figyelembe kell venni, hogy egyáltalán nem az Iszlám hozta az intoleranciát és az erőszakot: nézzük már meg, hogy mi volt a helyzet az arab törzsekkel az Iszlám előtt... (vonatkozik ez a nők helyzetére is) A szúfi sejkek, a táncoló dervisek, a csodálatos mór kultúra, az egyetemeken folyó vallásbölcselet, a jótékonykodás, a tolerancia: ez is az Iszlámhoz tartozik. Az Iszlámmal sokkal inkább az a probléma, hogy a hívek nagy része még mindig középkori anyagi és szellemi színvonalon él, és ez határolja be a perspektíváikat. A zsidókat vagy a keresztényeket is lehetne ugyanígy fikázni: ki az a zsidó, aki ma komolyan veszi azt a parancsot, hogy meg kell kövezni a házzaságtörő asszonyt? Vagy hogy a melegek 'halálnak halálával haljanak'? |
| | | | |
| | | | | | | | | | ez itt a könyvajánló helye: Albert Fruzsina, Dávid Beáta: Embert barátjáról. A barátság szociológiája; Századvég kiadó, 2007 |
| | | | |
| | | | | | | | | | Épp ellenkezőleg !Magamat idézve:"Csak a mindenTkit összekötő akármi létezésében hiszek,hogy valahol mindenki ugyanabból van.Ami nem egy,vagy több Isten."
Amit az előzőben írtam az nem az én képem róluk.A görögöké,(szigonyos bácsi,szép néni,villám hajigáló apó)Keresztényeké(Atya,úr)Vikingeké(Frey,Odin)?
A pápa és a pap?Talán tényleg nem kell,csak így látszik.(Az én szememmel)De ezt a részt inkább hagyjuk.Nem akarok leragadni a kereszténységnél.Mint írtam nem vagyok túl tájékozott.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | szent: talán az istenképeddel van a baj. Istent úgy képzeled el, mint aki egy közülünk, egy jól körülhatárolható lény, egy ősz szakállas öregapó aki ül az égben és marionett-bábúként irányítja az embereket. A nagy manipulátor. Ráadásul még több is van belőle. Ha így lenne, akkor igazad lenne. De nem így van.
"Ha jól tudom a keresztény isten szemében mindenki egyenlő.Ha így vanMiért kell JOBBAN tisztelni a papot,vagy a pápát?"
Nem kell. Ki mondta? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Eszembe jutott még valami. Minden nép különböző Istenhez ,Istenekhez imádkozik. Általában azért,hogy jól menjen a saját dolguk,az ellenségnek meg(ha van)rosszúl.Mi van ha mindkét nép Egy Istenben hisz?Vagy ahol több van szemben eggyel?Esetleg több többel?Szerintem ezért baromság feltételezni olyan isten,vagy istenek létét ,aki vagy akik,személyiséggel-öntudattal(és az emberekkel)rendelkeznek. +Ha jól tudom a keresztény isten szemében mindenki egyenlő.Ha így vanMiért kell JOBBAN tisztelni a papot,vagy a pápát?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | AhhHa.ok. Egyébként mindegy.Soha nem hittem hogy ez a világ teremtve lett.Világ van és pont.Vallások is vannak.Emberek is.JómegRossz....?ezt nemtom.Csak a mindenTkit összekötő akármi létezésében hiszek,hogy valahol mindenki ugyanabból van.Ami nem egy,vagy több Isten. Részemről ennyi. Ég veletek!(Vagyis,Akármi veletek) |
| | | | |
| | | | | | | | | | kénytelen vagyok píszíségemet korrigálni: azt írtam korábban (33.), hogy muzulmán vagyok. no, ezt megszüntetem. lehet, hogy az iszlám egy gonosz vallás, és meg kéne, ha lehetne, szüntetni? és Mohamed nevét törölni kéne a topik címéből, ne legyen már egy sorban emlegetve a másik kettővel?
"I do not condemn Islam because of "some peoples backward interpretation of it". I condemn Islam for what Muhammad did and said. I condemn Islam because he assassinated those who criticized him including a 120 year old man and a poetess, mother of five small children. I condemn him for raiding civilians without any warning for killing unarmed men who had gone after their daily business and for enslaving their women and children, for selling humans and for looting innocent people. I condemn Muhammad for traitorously beheading 750 innocent Jews of Bani Quraiza after they surrendered to him without a fight. I condemn him for torturing and blinding people with red hot bars of iron to force them to reveal where they had hidden their treasures and then after killing them he showed their beheaded corpses to their wives and took one of them (Safiyah) to the tent and slept with her on the same day. I condemn him for introducing religious intolerance in a very tolerant Arabian society and for inaugurating religious wars and killings that has lasted up to this day and is still taking its tolls."
aki ezt írta, szintén kitért a muzulmánságból, de úgy tűnik, egy kicsit tájékozottabb az ügyben, mint én: http://www.faithfreedom.org |
| | | | |
| | | | | | | | | | szent: egyik fogalom (természetellenes, természetfeletti) sem illik Istenre - egyszerűen túl van a természeten, de nem idegen tőle, mivel a teremtő-teremtmény kapcsolat fűzi össze őket. Megyőződésem, hogy Isten természete az értelem számára felfoghatatlan, ezért nem is fogalmazhat senki tökéletesen, legfeljebb jobban. Például nálam jobban. A vallásos költészet igazából közelebb kerül a jobb fogalmazáshoz, mint a teológia.
metta: Karl Barthot sokan a leghumorosabb teológusnak tartják. Szerinte a humor az emberi létezés szimptómája. Sosem szégyellte kigúnyolni akár saját magát sem mint teológust. Ez is szimpatikus benne. Egy teológus ne vegye túl komolyan magát. |
| | | | |
| | | | | | | | | | 697.re Nem gondoltam egyformának.Bár nem tartok egyetlen istent sem természetfelettinek.Ott a tenger istene,a szerelem istene... Ha egyisten(vagy külön kell írni?mindegy)hitről van szó,az sem lehet természetellenes,amennyiben nem tartjuk természetellenesnek a földön kívűli világmindenséget.Máskülönben "Isten" a nagy alaktalan valami teremtett maga köré egy végtelen világot,amihez semmi köze.?!
Yaésmégvalami,.Ha te csak a sötétben tapogatózol, nem tudva azokat a dolgokat ,amiket az idézeteid megalkotói,akkor miért hiszed hogy jól fogalmaztak?
Csak kérdezem.Nem kötekszem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Meta, Ezek a Lévinasra felsorolt dolgok nem ütik egymást. A fenomenológia és az egzisztencializmus gyakran együtt jár (pl: Heidegger és Sartre bizonyos korszakaikban, hogy csak a legismertebbeket említsem), ugyanakkor mindkét irányzatnak (és a keveréküknek) létezik számos keresztény képviselője. Nekem Lévinas olvasását a nyelvezete teszi nehézkessé, pedig nagyon izgalmas elképzelései vannak.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | csak ha teista vagy akkor igaz ez "istenre".
(lévinasz fura. elindul, mint nagy fenomenológus, husserl fordítója, majd néha súrolja az ateizmus határait, és egzisztencializmusba csapkod, néha pedig elmegy neoplatonista irányba, eckhartot plagizál, katekizál, stb. nem szeretem. számomra zavaros. persze ez biztos az én tudatlanságom miatt van.
barth bácsi vicces néha, bár a spanja vót sztem egy igazi jóarc katesz maci bácsika - a hans ursus (vagy uri) von balthasar.nagyon komoly humorista... szétröhögöm a fejemet rajta... pl.: "... Isten Jézus Krisztusban való önátadásának kellõképpen explicit formát öltött normája alapján ítéli meg.
...Ha az ember nem ismeri fel - a kereszténységgel ellentétben -, hogy ezt a szabadságot a kegyelem Istenének köszönheti, szükségképpen arra törekszik, hogy azt önmagában alapozza meg; az erkölcsi cselekvést továbbá törvények szabad és önálló meghatározásaként értelmezi, kezdetben talán még ugyan a korábbi kozmoszértelmezés lényegének elfogadásával (vö. Spinoza, Goethe, Hegel), majd azt is elutasítva (vö. Feuerbach, Nietzsche). ... Az emberi létnek a kereszténységtõl függetlenedõ szemlélet által feltételezett "természete" vagy "struktúrája" azoknak a szabadságoknak a kölcsönös viszonya, amelyek csak a másik megszólítása révén ébrednek önmagukra, és csak ekképpen alakul ki bennük az a képesség, hogy feleljenek e megszólításra, és maguk is megszólítsák a másikat. Ezzel, úgy tûnhet, újfent az "aranyszabálynál" vagyunk. Csakhogy mivel a megszólított szabadság önnön létét nem köszönheti mindenestõl a másik - megszólító - ember szabadságának (hiszen ekképpen végsõ soron heteronóm lenne), s minthogy semmiféle szerepet nem játszik a mindkét szabadságot megalapozó isteni megszólítás, a két szabadság kapcsolata és önátadása korlátozott és kiokoskodott. Az interszubjektivitás vagy a teljességet alkotó szubjektum másodlagos móduszaként jelenik meg, vagy pedig a szubjektumok átjárhatatlan monaszként viszonyulnak egymáshoz. ..."
stb) |
| | | | |
|