|
Legfrissebb hozzászólások (2123 - 2172) (Témakör: legalize)
| | | | | | | | | | huha talán kicsit sok benned a düh, nem? lehet hogy más is "él" ezen a bolygón és lehet hogy olyan személy is tud teljes életet élni, aki végigment a "legyen egy egyéniséged. legyen egy munkád, legyen feleséged, legyen életed." szörnyű illúziókon. Meg talán azok is ki tudnak nyílni akik már "öregek" és netalántán nem mindegyikük reagál arra, ha "valaki valamit mond, ami megkérdőjelezi a rendszer"üket, úgy, hogy mérges lesz és nem szívesen találkozik veled többet. Szeretni kell őket, és azzal neked is, nekik is könnyebb lesz.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | nem kis bátorság ezt elhinni, mert az eddigi kényelmes világképet, gyakorlatilag az egyén eddigi életet kérdőjelezi meg és kormányozza a félelmetes tökismeretlen felé, de a következő a helyzet: soksoksok idő után mostanság az ember már annyira megváltozott, (mondhatjuk akár természetellenesnek is,) hogy az már vicc. mindenki agya szanaszét van mosva, erőszakosan kínálják, és rádtukmálják az alapanyagokat, és még sürgetnek is, "nesze, nézd, ez van, kemény lesz, de legyél erős!' gyúrjál mi ki valamit abból ami van, és legyen egy világképed. legyen egy egyéniséged. legyen egy munkád, legyen feleséged, legyen életed. te miután ez első megilletődésen túl vagy, hát tényleg kialakítasz magadnak egy világképet, egy mindennapi gondolkodást, de nem hagyod kialakulni, hanem kialakítasz! miután ezzel végeztél észreveszel hibákat a rendszerben, néha mintha ledöntenék az egészet, kezdheted előről, aztán megunod, és azt mondod a másiknak, hogy NEM! ez így van, ahogy mondom. (jóesetben) 30 éves korodban már öreg vagy. nem vagy képes belemenni az újba, pedig arról szól az élet hogy légy benne a pillanatban, mindegy mit hoz. zombi leszel, valódi érzelmeid nincsenek, nem is éltél igazán soha. bár azt tudod mi az élet. láttad a tévében. meg a nagyi is mesélte mik történtek vele, ez van kb veled is, jól élsz. ha valaki mond valamit ami megkérdőjelezi a rendszered és nem tudod megmagyarázni akkor mérges leszel rá és nem szívesen találkozol vele. előítéletek, önigazolások, hajszolt érzelmek, és ilyesmik. gyönyörű élet. csak szerintem nem az.
szóval ez a helyzet szerintem elég abszurd. miért lenne az sokkal durvább ha esetleg kiderülne hogy ezt a sok mocskot az enteogének segítségével lehet a legrövidebb időn belül, és a leghatékonyabban letisztítani? (leghatékonyabban: úgyértem van aki már túl "öreg" a spirituális úthoz, már nem engedi a kialakult kényelmes világkép hogy belemenjen ilyesmibe. de ha egyszercsak az ágyán fekve elkezd valami tompát érezni abból hogy ki is ő, hogy tényleg létezik valahol Ő, és nem az akit nap mint nap a tükörben lát, na ez már más.)
persze honnan tudnám hogy bármilyen pszichedelikum okoz-e szatorit a szomszédomnak, lehet nem. viszont ha nekem egyszer igen, akkor rossz érzés ha üldöznek azért mert meg akarom váltani magam. a világot.(gom.)
különben szerintem egyáltalán nem hihetetlen. miért ne lehetnének a pszichedelikumok az emberiség, (talán a föld) gyógyszere? elvégre az emberek gondolkodásával, az életükkel van a "gond". (amit a többi emberek fejében lévő gondok is alakítottak ki mikor még gyerek volt.) hát akkor nem oda kell az ébresztőszer? hahó, mi ebben olyan hihetetlen?
egyébként semmi. csak ahhoz hogy ezeket elhihesse valaki, bele kell mennie egy olyan játékba, ahol az értékrendje, mindene amit eddig hitt valaminek megváltozik. el kell dobnia az egész eddigi világképét. de miért dobná el? ki védi meg majd ha olyan helyre kerül ahol a nője,kocsija,pénze,perverzitása nem ad neki biztonságot, és nem ad neki semmit? mi lesz akkor vele? neem, jó ez a kényelmes kis álélet, kicsit ugyan hányásízű, de legalább biztos. a félelem, azzal van a gond. az életfélelemmel. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#700
Nem. Ha azt mondom, hogy ne használj semmit, csak a saját tudatodat, fejleszd, hatolj a mélyére, lásd át a valóság szerkezetét, akkor ezzel ugyanazt mondom, mint Buddha 2500 évvel ezelőtt.
Ez az út valóban létezik, mindig is létezett, és működik is. A probléma abból fakad, hogy minden korban csak nagyon kevés ember volt képes arra, hogy ezen az úton komoly eredményeket érjen el, azaz a gyakorlás eredményeképp a tudata abban az irányban változzék meg, amelyet én alább a túlélésünk szempontjából üdvösként jellemeztem.
A pszichedelikus szerek ezzel szemben olyan embereknél is képesek - akár egyetlen trip leforgása alatt - előidézni ezeket a változásokat, akik semmiféle meditációs előképzettséggel nem rendelkeznek.
Ezért ez az út pl. a mi társadalmunkat figyelembe véve jóval kecsegtetőbb, mintha pusztán azt mondanánk, hogy "gondolkodj, figyelj oda, jöjjél rá". Ezt a tanácsot - bármennyire jó tanács legyen is - ma nálunk nem túl sok ember lenne képes sikerrel követni.
Az út ugyanaz, de a pszichedelikus szerek használatával jelentősen lerövidíthető. És ezt a lehetőséget az emberiség mai helyzetében bolondság nem kihasználni.
(Egy szélsőséges helyzet szélsőséges megoldásokat igényel.)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát végülis mindenki úgy érti ahogy akarja... Nekem pl. a Liquid Crystal Vision c. film jutott eszembe, vagy pl. Leary, vagy épp McKenna, akik úgy tudom nem csináltak titkot belőle, hogy cuccoznak az éppen aktuális törvények ellenére... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem hiszem, hogy szó szerint a személyes coming-outról beszélt. Hanem egyáltalán, a jelenség társadalmi szintű felvállalására, talán. Ez a "come out of the closet"-dolog képletesen értendő, szerintem. Ne felejtsük el a jogi helyzetet, ugye... |
| | | | |
| | | | | | | | | | McKenna jól beszél, és az a szép benne, hogy ezt a coming out-ot csak _ténylegesen_ büszke drogosok tudják megtenni... Szerencsére vannak... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kedves U_I, Bármi lehet meggyőző... csak a közlő retorikájának, és a befogadó beállítottságának kérdése. Cellux leírta, amiben hisz. Ön is leírta, amiben Ön hisz. Nem tudom, közeledtek-e az álláspontok, valszeg nem. De az mindenképpen jó, hogy meghallgatjuk egymást... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én nem hiszem, hogy a legalizáció valami automatikus dolog lenne, amit az érintettek távolról szemlélehetnek, hogy "kicsikék vagyunk mi ehhez, a nagy emberek a nagy pénzükkel majd eldöntik helyettünk, hogy mi legyen"...
Hadd idézzem erről Terence McKenna véleményét:
>>Progressive human civilization in the area of defining human freedom is not made from the top down. No king, no government, no parliament ever extended to the people more rights than the people insisted upon. And I think we've come to a place with this psychedelic thing. And we have the gay community as a model, and all the other communities, the ethnic communities... We simply have to say: Look, LSD has been around for fifty years now, we've just celebrated the birthday. It ain't going away. We are not going away. We are not slack-jawed, dazed, glazed, unemployable, psychotic creeps. We are pillars of society. You can't run your computers, your fashion houses, your publishing houses, your damn magazines, you can't do anything in culture without psychedelic people in key positions. And this is the great unspoken truth of American creativity. And so I think it's time basicly to come out of the closet, and just say: "you now... I'm stoned, and I'm proud, so... if it's a problem for you, you've got a problem, fella'!" |
| | | | |
| | | | | | | | | | JAVITOM, hátha igy értelmesebb: Re#696 Érdekes, de számomra nem ismeretlen vélemény, hozzáállás. Nem kivánok érdemben vitába szállni vele, csak annyit jegyzek meg, hogyha az egészet visszájára forditanám, pontosabban a pszichedelikus szerhasználat negáltját tenném bele, akkor ugyanúgy állna az érvelés, de akkor a szerhasználat nélküli elmélkedés, szemléletválást és világmegváltást propagálná! Ugyanilyen meggyözöen. Nemde? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#696 Érdekes, de számomra nem ismeretlen vélemény, hozzáállás. Nem kivánok érdemben vitába szállni vele, csak annyit jegyzek meg, hogyha az egészet, pontosabban a pszichedelikus szerhasználat negáltját tenném bele, akkor ugyanúgy állna az érvelés, de akkor a szerhasználat nélküli elmélkedés, szemléletválást és világmegváltást propagálná! Ugyanilyen meggyözöen. Nemde? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ó, semmi kifogásom Kína ellen. Sőt, remélem és szinte várom ezt a fajta hatalomváltást. A távol-kelettel kapcsolatban még vannak illúzióim. :-) De nem igazán érdekel, hogy mit csinál a világ politikailag. Illetve van egyfajta tényekkel nem kellően megalapozott intuitív véleményem arról, hogy mi folyik itt, és mi várható, de nem akarok érdemben beszélni róla, mert állandóan dezinformálnak, és más dolgok jobban érdekelnek annál, minthogy azzal töltsem az időmet, hogy mepróbáljam kideríteni mi is a pontos helyzet úgy en bloc. Szóval a világ tegye csak a dolgát, én meg kellően kis pont vagyok benne ahhoz, hogy nagyjából én is azt tehetem, ami a dolgom, a karmám, bármi. Néha beveszek egy bélyeget, néha meg szívok egy kicsit. Szívesen megfizetném az adótartalmát is, ha engednék, hogy legyen... A többi, meg a lényeg, no az meg ott van Cellux hozzászólásában... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mondhattam volna akár Indiát vagy egy mohamedán vallású országot is. A lényeg: a globalizálódó világban a vonatkozó nemzetközi egyezmények módositása igen-igen nehéz, és talán az egyes országokat képviselö politikusok nem mennek bele a közelharcba. Hollandiát is elég sok kritika éri: a kábitószer forgalmakról szóló jelentésekben a fö "exportáló" ill. tranzit ország épp Hollandia (pl. kokain tranzit, ectasy-forrás, nederwiet). És a beszedetlen adóEURok is ott csapódnak le. Szóval nehéz elképzelni az alkohol- és kábitószertilalomhoz keményen ragaszkodó és az ezek fogyasztását - ill. az utóbbiak termelését általában nem - türö "világok" a globális egymásmellettélését. Nekem legalábbis ilyen szegényes a fantáziám... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az én szívügyem a pszichedelikus szerek, enteogének használatának legalizációja. Úgy érzem, ezért a célért tényleg érdemes küzdeni.
Saját bőrömön tapasztaltam meg ezeknek az anyagoknak a szemlélet- és életformáló (mindent egybevetve pozitív) hatását és úgy gondolom, a társadalom nagyon sokat veszít azzal, hogy e rendkívüli lehetőségeket kínáló szerekről nem vesz tudomást (illetve azokat pusztán deviáns szubkultúrák tagjainak öncélú szórakozását és önfelejtését szolgáló "kábítószereknek" tartja).
Meggyőződésem, hogy a jelenlegi globális válságból az emberiség csak egy minél több emberre kiterjedő tudati forradalom révén juthat ki. A cél az lenne, hogy az emberek döntő többségében (és leginkább a döntéshozókban) tudatosuljon: nemcsak önmagunkért vagyunk felelősek, hanem azokért az ökológiai/társadalmi rendszerekért is, amelyeknek emberi születésünknél fogva részesei vagyunk. Egyedül e felelősség felvállalásával képes az ember arra, hogy megfelelő döntéseket hozzon, e nélkül minden, amit csinál, legfeljebb tüneti kezelés, a problémák passzív elodázása lehet.
Ennek a felelősségérzetnek a kialakulásához kizárólag az ember önismeretének elmélyülése vezethet el. A puszta gondolkodás nem elég, mert nem érinti meg elég mélyen a személyiséget. Csak az vezethet sikerre, ha valóban, a teljes lényünkkel átérezzük azt a kapcsolatot, amely a külvilággal összeköt bennünket. Ha feltárjuk pszichénk mélységeit, ha szembekerülünk saját szorongásainkkal,félelmeinkkel és legyőzzük azokat, csak akkor leszünk képesek a világ kihívásaival is adekvát módon szembenézni.
A nyugati civilizáció az önismeret megszerzésére sokáig egyetlen módszert ismert: a pszichoanalízist, amely bár jelentős eredményeket ért el, mindig beleakadt abba a problémába, hogy az átlagember megfelelő segédeszközök nélkül nem képes tudatának egy bizonyos szintjénél mélyebbre menni. Ennek következtében a pszichoanalízis freudi hagyománya nem is foglalkozik mással, mint a pszichének azokkal a szintjeivel, amelyek a normális (neurotikus) XX. századi ember számára, annak hétköznapi tudatállapotában elérhetőek. Ez pedig vajmi kevés ahhoz, hogy lehetővé tegye a tudat gyökeres átalakítását.
Az ötvenes években Stanislav Grof és más pszichiáterek felfedezték, hogy az LSD és a pszilocibin révén a pszichoanalitikus terápia addig ismeretlen mélységekbe képes eljutni, sőt, megfelelő terápiás támogatás esetén egyetlen pszichedelikus "ülés" képes az emberi pszichében olyan alapvető pozitív változásokat előidézni, amelyek épp a fent említett tulajdonságok - globális felelősségérzet, egységérzés - megjelenését, a tágabb összefüggések meglátását eredményezik.
Amikor az USA a hatvanas évek végén betiltotta a pszichedelikus szerek használatát, akkor ezzel azokat a kutatásokat is leállította, amelyek e szerek társadalmi méretekben való biztonságos alkalmazásának, és így az emberi tudat felszabadításának lehetőségeit kutatták.
Mára kialakult az a faramuci helyzet, hogy a társadalom életének jobbra fordításán elvileg munkálkodó akadémikusok, tudósok és társadalomkutatók helyett a hozzánk hasonló "drogosok" azok, akik progresszív módon ezeket a szereket kutatják, mindezt mindenféle anyagi támogatás nélkül, sőt, az állam üldöz bennünket azért, mert megpróbálunk rájönni, miképpen lehetne e szereket az egyéni, társadalmi és ökológiai problémák orvoslása érdekében a legbiztonságosabban felhasználni.
És engem ez a helyzet kissé zavar.
Ruzsa Balázs (cellux)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "... ha tetszik, ha nem..." Én is ezt üzenem... mondjuk Kínának :) Kína tegye az ő dolgát, én meg teszem az enyémet... |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Hit, szexuális élet, válás, stb?" Ezen magatartásfomák ill. problémáik drog nélkül is léteznek. A kémiai (bár eleinte nem annak ismert) szerhasználat szabályozása évezredekig pusztán vallási / kulturális / morális volt. A jogi "kezelés" csak 100éves.
"A törvényi szigor, mert igazságtalannak, aránytalannak és értelmetlennek tartom." Én úgy látom és jósolom, hogy a kodifikált szigor érdemben nem fog enyhülni, legfeljebb az érvényesitésére lesznek variációk.
Az EU joghomogenizáló jövöjével kapcsolatban nincsenek illúzióim. Az EU az, ami. A világ lakosságának kb. 4/5 része Ázsiában, Afrikában és D-Amerikában él. És szaporodik. A nemzetjözi szabályozásban az ö véleményük lesz a mérvadó (pl.Kináé. ha tetszik, ha nem.) Félek,hogy az erö- és manipulálóképesség már nem ay EU és USA sajátja (lásd a terrorizmusra adott válaszlépéseket). |
| | | | |
| | | | | | | | | | A legalizáció alapjául annak a felismerése kellene, hogy szolgáljon, hogy ez egy olyan dolog, amit ilyen módon nem lehet kezelni. U.I., az, hogy nem kerülnek le a szerek a kábítószerlistáról az egy dolog. De az tény, hogy sok országban enyhülnek az alkalmazott szankciók. Egyébként is az, hogy adott társadalom adott időben mire gondolja azt, hogy nem magánügy, az is mindig változott. A társadalom változásával együtt. Mondjak elcsépelt tételeket? Hit, szexuális élet, válás, stb? Továbbá az is van, hogy az emberek egy jó része tisztában van azzal, hogy az érthető társdalmi önszabályozási törekvések mellett iszonyatos mértékű, nem igazán a többség érdekei szolgáló manipulációnak is ki van téve. Ezért szkeptikus a mainstream véleményekkel szemben, ezen belül a tudomány eredményeivel szemben is. Hozzáteszem a tudomány sem tudja kihúzni magát az alól, hogy benne él egy manipulatív közegben, ráadásul emberi lények művelik, akik maguk sem tévedhetetlenek, és nagyon sok kérdésben nincs is konszenzus. Ergó az van, ami mindig. Vélemény- és hitbéli különbségek ember és ember között... Amit én szeretnék az pusztán annyi, hogy ne fenyegessen a törvényi szigor, mert igazságtalannak, aránytalannak és értelmetlennek tartom. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A legalizáció fokozatosan fog megtörténni. Mind időben, mind térben, mind erősségben. Nyugateurópa felől terjed felénk a dekriminalizáció, és ha meg is torpan valahol keleten, az nem Magyarországon lesz. Az EU-n belül egységes lesz végül a szabályozás, csak amíg az összes országot fokozatosan óvatosan összehangolják, addig időnek kell eltelnie.
Ezt egy jobbos ismerősöm magyarázta el nekem, akiben az volt a vicces, hogy minden fontos kérdésben a jobbos pártok oldalán állt, de akárminek az okát magyarázta, az köszönőviszonyban sem volt azzal, amit a sajtóban látni-olvasni lehet, amit a politikusok, vagy a hivatalos megmondóemberek, szakártők stb. mondanak...
Szal a legalizáció ugyanolyan lefutott ügy már mint pl. amilyen az EU csatlakozás volt már közvetlenül a rendszerváltás után... Ami most van az műbalhé az egyszeri drogos szempontjából...
Csak tudnám minek írok akkor még mindig ide... :-)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Mivel a drogok ill. kábitószerek szabályozása és a kapcsolatos legalizáció jogi úton, törvényes keretek között valósul/valósitható meg, és nem pedig kulturális területen, szokások révén "terjed", ezért a társadalom beleszól a törvénykezésbe. Még akkor is, ha sokak szerint erre nem lenne joga (lásd "A lerészegedés joga"). Pont az általad felsorolt problémák miatt is mondható, hogy a civilizált(?) ipari/nyugati világban "no man is an island", cselekedeteink másokat is érintenek, esetleg közvetve v. közvetlenül károsithatnak. Fel lehetne tenni a kérdést, hogy mi lenne/lett volna, ha az ópium forgalmát, stb. nem szabályozták volna úgy 100 évvel ezelött. Ugyanoda vezethetett volna, mint a most kiemelt népegészségügyi problémává váló dohányzás vagy alkoholfogyasztás? Amik legálisak (bizonyos, de egyre szükölö keretek között). |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én nem ebben az irányban látom a legalizáció útját. Az, hogy a drogok "károsak" az nyilván tény, bár nem ártana valamiféle rangsort felállítani, hiszen a legtöbb anyagról az átlagember csak azt tudja, hogy árt. (hogyan, milyen távon, milyen mennyiségben, maradandó -e, stb.-ről fogalma sincs senkinek). Csakhogy nem a drogok jelentik az egyedüli problémát a világban, van még elég, sőt még válogatni is lehet, és a közös mindezekben ugyanaz: az ember akkor gondolkodik hosszútávon, amikor kedve van, mindenáron próbálja a felelősséget áthárítani, és kifogásokat keres, hogy időt nyerjen, és ne kelljen itt és most megoldani a problémákat. A problémák pedig sokkal súlyosabbak, mint azt a legtöbben gondolnák: környezetszennyezés, túlnépesedés, önzés, globális politikai helyzet eldurvulása, stb. A drogháború csak egy eszköz arra, hogy ne kelljen ezekkel foglalkozni. Ezeket MIND úgy kellene megondani, hogy az egyes emberek felismerik az egyéni felelősségüket, és aszerint cselekszenek. Ha a társadalom ezt fel tudná ismerni, nem lenne szükség rá, hogy törvényekkel szabályozzák, milyen anyagot fogyaszthat valaki. Azt nyilván nem fogják bebizonyítani, hogy a fű egészséges, de azt esetleg beláthatnák, hogy magánügy. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A legalizávió, int valós esély? Nekem ebben vannak kételyeim. Persze ez nektek nem újdonság... Hadd vessek fel egy gondolatot ée egy analógiát. (A rövidség kedvéért eltekintek a pontos jogi szóhasználattöl.) Az egységes kébitószerlista magja immáron 43 éves. 1961. óta csak felkerültek anyagok, onnan le még nem. Csupán egyes országokban a orvosi használat korlátozásának apróbb módosulási ill. a csekély mennyiségek fogyasztásának különleges kezelése (dekriminalizálás ill. legalizálás) történt meg egyes országokban. A kábitószerlista 1961- óta csak bövült (MDA, MDMA, 2C-B, ETC,). A listára kerülés alapelve: bünös, ameddig be nem bizonyosodik róla, hogy ártatlan. Mivel elsösorban orvosi felüegyelet nélüli, rekreációs használatról van szó. [Elnézést a müvészektöl, akik igyekeznek a kreáció segédeszközeként ( is) feltüntetni a fogyasztást.] A legalizációért küzdök kb. 40 éve az értalmatlanságra vonatkozóan új és érdemi bizonyitékokkal nem tudnak elöállni, viszont idöközben a fránya tudomány halad, és egyre-másra produkálja a hol aggasztó, hol pedig egyértelmüen az ártalmasságra utaló jeleket, és alkalmanként bizonyitékokat a kevésbé károsnak hitt szerekre vonatkozóann. Emiatt a mérleg nyelve nem kétslges, melyik irányba billent ki. Analógia: számámrfa egy kicsit hasonló a helyzet a (másik) Zöldek által a génmanipulált szervezetekkel kapcs. álláspontjához: be kell bizonyitani, hogy azok ártalmatlanok, és csak ezt követöen engedélyeztethetök. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Lehet hogy egy idő után a dolog legalizálni fogja önmagát. Szerintem egy picit hasonlít a dolog a graffitire. Egyrészt a társadalom megtanulta tolerálni, másrészt a graffitisek közül is megszelídültek azok az elemek amelyek csak a rongálás miatt csinálták (és a legnagyobb szálka ők voltak a társadalom szemében). Mára ők vagy abbahagyták, vagy megtanultak szépen rajzolni-festeni :) Ma meg a folklór része, graff versenyek szerveződnek, sőt, tavaly nyáron a MÁV megengedte néhány lepukkant vagon legális festését is.
Vissza a legalize-ra, ... én egyelőre a cselekedeteimben foglalok állást az ügyben :) Csak a graffel szemben ez bonyolultabb eset mert a tudatmódosításnak rosszabb a sajtója... :-/ |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát igen.. alapkérdés, hogy jó stratégák legyünk-e, vagy egyszerűen mondjuk, amit gondolunk... talán itt ezen a főrumon ez utóbbi az elégséges és kielégítő... bár azt is tudom, hogy a nagy karizmatikusok és stratégák sokszor nagyvonalúan eltekintettek ettől... de én nem vagyok nagy stratéga, sem nem vagyok nagy karizmatikus, úgyhogy csak mondom, amit gondolok... amúgy bizonyos szempontból igazad van, czr... |
| | | | |
| | | | | | | | | | szentseg,ego,tunde-magia...talan elrugaszkodtunk egy kicsit,nemde?
ahoz,hogy erdemleges eszmecseret folytassunk a legalizaciorol-sajnos meg- nagyon is foldhozragattnak kell lennunk.
csak nezem a topicot es (nemtom miert!?)az egyik nyers cimboram sokat emlegetett mondata jutott eszembe :" drogosok nem tudnak ezen vilag dolgaival mit kezdeni,nemhogy valtoztatni rajta!"
senkit nem szeretnek megbantani de csodalkozunk azon,hogy "a nagyerdemunek"-mellesleg pont annak amit meg szeretnenk valtoztatni 1kicsit-halvany lila goze sincs,hogy mi mirol(mit?,miert?) kavarunk itt ossze-vissza.
farkasok kozt farkaskent kell uvolteni...legalabbis azert,hogy megertsek
sajnos a legalizacio cimu szindarab nem a mi podiumunkon,plane nem a mi musorfuzetunk szerint fog lejatszodni
abban segitsunk-es ez a mi/ti? felelossegunk-,hogy legalabb kozos nyelven irodjon a mu
(es pont en beszelek?...:))
czr,akinek csak kicsit fajt mar a feje |
| | | | |
| | | | | | | | | | Narc, én is bocs, sokat gondolkoztam tegnap és ma. Ha lesz érdemi gondolatom legalize témában, írom is :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szent, nem szent. Az, hogy "szent" az csak egy szó, mindenkinek más a jelentése...
Én azt mondanám, hogy az LSD leginább valamiféle tünde mágia... Galadriel tükre mondjuk... ;-)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | :)) "Én már most nyertes vagyok "- Nyereményed az esély, hogy kitörj énközpontú gondolkodásmódodból végre...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#679 1) "[U I, mielőtt besérülnél, nem téged kritizállak, általában az előítéletes többségi társadalmat, amit jelenleg te reprezentálsz e fórumon, hozzáteszem - hogy fényezzem az egódat - nagyon karakánul és bátran." Most az apróságoktól eltkeintek (pl. az ellenitélet miért lenne elöitélet?): bátorságom mozgatóereje az igazság megismerésének vágya, amihez energiát az ad, hogy nekem nincs vesztenivalóm. Én már most nyertes vagyok (meg beképzelt-;). 2) Nem jött megfejtés az kendermagos EU-zászló cimlapra! Nme kell a kenderzöld-hasú?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Most már tényleg sok lesz az offból. Át lehetne vezetni ezt egy másik topikba. Tényleg van jópár topik, aminek nagyon témájába vág ez a párbeszéd. Az on-topik felvetések totál elvesznek az offolás között -- már ha szabad így panaszkodnom; harmadszor azért nem jövök elő ugyanazzal a kérdéssel... |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ez teljesen rendben is van, azt hiszem ezt mindkettőnk elmondhatja magáról :)"
Nos ezt én mondtam az imént a tiszteletlenséggel kapcsolatban. Ezután olvastam, István a 675. hozzászólásod és rájöttem hogy a fenti gondolatom elhamarkodott volt. Vannak olyan szituációk amikor fejet kell hajtanunk a nálunk bölcsebb ember vagy hatalmasabb erő előtt. De az a legjobb, ha minden embernek és erőnek megadjuk a tiszteletet. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Számámra a tudomány eszköz, hogy a bennem megfogalmazódó kérdésekre választ kapjak. A kérdések megfogalmazásában pedig egyrészt saját magam ötletei és lehetöségei, másrészt kollégáim problémái, s végül - DE NEM utolsósorban - a jelen és a közeljövö társadalmi igényei, poblémái az útmutatóak."
Itt szerintem kettőnk megközelítése tér el. Én inkább önmagamat szeretném megtalálni-megvalósítani és ebben a folyamatban a vallás, a tudomány és a művészet nem eszközként van jelen, hanem mint nyelvezet játszik közre. Én ebbe a körbe egyébként belevettem a természet és a nem-emberi élőlények igényeit-problémáit is.
"Az általam müvelt "tudományban" nincs Szentség, söt azon vagyok / vagyunk, hogy ha kell minden dogmát elvessünk, és újravizsgáljunk sok mindent. Az új(donság) keresése sokszor tiszteletlenséggel párosul."
Ez teljesen rendben is van, azt hiszem ezt mindkettőnk elmondhatja magáról :)
"Ami szent a tudományban az a korrektség, elfogulatlanság."
Szerintem ez nem szent a tudományban - hanem a tudomány jellemzője, tulajdonsága.
"A természettudomány (science) nem mindenható. Nem is akar az lenni. Egy módszer és az az által felhalmozott tudás együttese. A gondok a felelötlen vagy meggondolatlan használatától erednek."
Igen, ez a lényeg! Ahogy már említetted is, a gond nem a tudományban hanem a hozzá viszonyuló ember felfogásában van.
"Nem gondoltam, hogy el kell magyarázni."
Szerintem nagyon jó hogy elmondtad, hogy mindannyian elmondhassuk! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Alázat, Uraim és Hölgyeim, igen alázat a természet eröivel szemben, és azzal szemben, amivel a természet minket felruházott. És azzal szemben is, ami bennünk és a másik emberben lakik. Alázat a természet igazával, és a másik ember szenvedésével szemben. De bátor és kitartó küzdelem a minket vagy önmagukat megalázókkal szemben. Uti, non abuti.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#672 "Mit akarsz a tudománytól? Általa szent emberré válni? Mit akarsz a szent emberré válástól? Uralkodni, befolyásolni? Hmm..."
Nem értem, mit kell annyit aggódni a tudomány szó olvastán! Számámra a tudomány eszköz, hogy a bennem megfogalmazódó kérdésekre választ kapjak. A kérdések megfogalmazásában pedig egyrészt saját magam ötletei és lehetöségei, másrészt kollégáim problémái, s végül - DE NEM utolsósorban - a jelen és a közeljövö társadalmi igényei, poblémái az útmutatóak. Az általam müvelt "tudományban" nincs Szentség, söt azon vagyok / vagyunk, hogy ha kell minden dogmát elvessünk, és újravizsgáljunk sok mindent. Az új(donság) keresése sokszor tiszteletlenséggel párosul. Ami szent a tudományban az a korrektség, elfogulatlanság. A természettudomány (science) nem mindenható. Nem is akar az lenni. Egy módszer és az az által felhalmozott tudás együttese. A gondok a felelötlen vagy meggondolatlan használatától erednek. Ilyen egyszerü ez. Nem gondoltam, hogy el kell magyarázni. Sajnálom, hogy az öniróniát félreértettétek... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Foly---tatás: Holy Urine Kiegészités elözö irásomhoz: van Szent Vizelet is! Bár e körben jólismert, árdemes felidézni a Szóma egy sajátos finn-ugor változatát: az Ob-Irtisz környékén nyelvrokonaink körében még a XVIII-XIX. században is élt az Amanita muscaria ottani rekreációs (tehát nem a Rig-Védai értelemben vett valláso) fogyasztásának sajátos változata. A tehetösebbek mulatozásaik során légyölö galócából készült italt fogyasztottak, majd amikor az udvarra mentek könnyiteni magukon (megnyiltak az Érzékelés Kapui!), az odagyülekezett szegények fatálakban fogták fel a vizeletet, ami elegendö muszcimolt tartalmazott ahhoz, hogy majd az azt megivó pórnép is deliriumos állapotban élvezhesse a hatást. Állitólag még a 3. ilyen körben is volt elegendö hatóanyag... A fentiek biokémiai háttere: a gombában az eredetileg meglevö állitólagos fö pszichoaktiv muszcimol mellett levö iboténsav az emberi szervezetben dekarboxilezödéssel muszcimollá alakul; mindkettö GABA agonista.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "...akkor én, a vegyész az adott drog vallásának a papja, szent embere vagyok?"
Azért, mert ez így kijött belőled, lenne egy gondolatom még.
Mit akarsz a tudománytól? Általa szent emberré válni? Mit akarsz a szent emberré válástól? Uralkodni, befolyásolni? Hmm...
A szent emberek nem külsőségek alapján lettek azok, akik-amik. Nem is azért, mert egy jó producer mögéjük állt és szentet csinált belőlük. (Lsd. mai sztárkultusz, annak minden vonásával) A szentség belülről és/vagy Istentől fakad.
Kapzsiságukról, uralkodásvágyukról lemondani képtelen emberek sosem lettek szentek. Maximum ideig-óráig, amíg magukat szentnek merték nevezni és erőszakkal vagy manipulációval váltották ki önmaguk istenítését. Ugyanez a helyzet a mai sztárkultusszal is. A külsőségek megvannak, de az elhivatottság, önzetlenség, szerénység és mindenek felett a tehetség és a harmónia már hiányzik. Kuka. |
| | | | |
| | | | | | | | | | UI: "Tehát nem az Istenekkel, hanem saját magunkkal találkozunk..."
A saját magunkkal való találkozás nem zárja ki az Istennel való talákozást. Istenképtől függ, hogy Istent magunkon belülre vagy kívülre helyezzük. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ha ez a tisztitás felszentelés, akkor én, a vegyész az adott drog vallásának a papja, szent embere vagyok?"
Ezt a cselekedetek alapján az utókor dönti el. Az én olvasatomban: ha a célod a megtisztítással hogy jót nyújts az embereknek és/vagy a Természetnek, de egyiket se sértsd semmilyen módon - akkor igen, érdemesnek találhatlak arra hogy megfogadjam némely tanácsod. De ez még mindig távol van a szent ember fogalmától (és ennek a fogalomnak véleményem szerint nincs definíciója).
Ha a célod csupán önmagad szent emberként való beállítása és ebből fakadóan önmagad kiemelése és megkülönböztetése önös érdekekből kifolyólag - akkor csak azt mondom: hát igen, ő csak egy a millióból. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#655 - 667. A kábitószer, mint Szentség - Holy Shit? Nem kivántam visszatérni a témára, de meg kell tegyem. Itt valami nagy zürzavart látok / olvasok. Tudtommal a pszichoaktív szerek semmi mást nem csinálnak, mint 1) a fogyasztóban már meglevö tapasztalatokat hívják elö, rendezik át, vagy helyezik más megvilágításba, illetve 2) az aktuális percepciót torzítják és elegyitik korábbi élményeinkkel (lásd 1.). Hogyan megy ez végbe? Nem tudjuk. Tehát nem az Istenekkel, hanem saját magunkkal találkozunk úgy, ahogy a szer nélkül csak ritkán illetve bizonyos meditációs technikák elsajátitásával (no meg bizonyos betegségekkel ill. hipnózissal) lehet elérni. A szer nem szentség, hanem csupán / legfeljebb a szentély kulcsa. A Doors of Perception tárulnak ki a szer által. Semmi más. Nem istenek eledele, mert fogyasztása által magunk nem lehetünk istenek. Ha pl. én vegyészként elöállitok egy hallucinogént (DOB, 2C-I) vagy valami indolszármazékot, netán salvinorint, az bizony mind sötét trutyi addig, amig fáradságos munkával meg nem tisztitom. Ha ez a tisztitás felszentelés, akkor én, a vegyész az adott drog vallásának a papja, szent embere vagyok? Akkor döntsétek el: én egy brujo vagy egy diableró (vagy segédjük) vagyok? Ráadásul az LSD és a DOB tkp. nem is természetes anyagok. Még valami a középkórról: Galvani és Faraday elött a vitustáncot járó élettelen békacombban mi lakozott?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#667 "Te nem tartod Isten és a természet elleni perverziónak és bűnnek azt, hogy egy növény be van tiltva?" Rossz a fogalmazás. Milyen növény van betiltva? Engedéllyel még morfint adó mákot is lehet termeszteni, nemhogy kendert, ipari célra. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Siphersh: "Hogy a templom nem szent? Ebben most elbizonytalanodtam. Nem sikerült utánanéznem, de azt hiszem, a felszentelt templom szent természetű. Mondjuk, csak a katolikus teológia nevében nyilatkozhatok." -írtad. Igazad volt az ez előtti hozzászólásban, ugyanis a templom nem szentség, mert templom azóta nem is létezik, mióta Kr.u.70-ben Titus lerombolta! A zsidóság és a keresztyénség azóta nem ismer templomot, nincs ilyen. Majd lesz, nemsokára, de most nincs.... U I: Te nem tartod Isten és a természet elleni perverziónak és bűnnek azt, hogy egy növény be van tiltva? Vagy ezt is "trutyi"-nak tartod?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Akkor játsszunk!
MELYIK angolnyelvü képes (politikai) hetilap európai kiadasának MELYIK számának cimlapján látható kék alapon 12 s'rga kenderlevél körben elrendezve? Aki a helyes megfejtést email cimemre hétfö délig (febr. 23.) megküldi, annak egy "I grew hemp" felülbélyegzésü, (G. Washingtont ábrázoló) 1 USD zöldhasú beszkennelt JPG változatát e-postázom. Üdv, UI istvan@chemres.hu |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az európai középkor - szerintem ez egy fejen talált szög. Itt most talán abban a kontextusban sötét, hogy akkor (a hangszedő most az ezerszer forgatott bakelitjeim egyike fölé ér, 3...2...1...) az egyházak mondták meg a frankót. Ma a tudományos intézmények teszik ugyanezt. Nincs joga megsértődnie senkinek sem, túl kéne lépni a vagdalkozáson meg ezen a harcoláson. Az embernek a logikája és az érzelmei egyaránt fontosak és egyenrangúak - ha a harmónia megvan a kettő között, abból baj nem lehet. (serc-katt... surr surr surr ... hopp, lemez vissza a lemeztasiba) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja, ja. Nem illik sértegetni a másikat. Én is ezt mondom. Sőt, csak annyit, hogy nem árt tudni, hogy ki mit érezhet sértőnek. Nem is valami elvárásról, vagy számonkérésről beszélek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja. Biztos igazad van. Én csak azt mondom, hogy ha egy vallásos hindu jön vendégségbe, akkor jó tudni, hogy mit illik, mit nem illik. És ha én megyek vendégségbe a hindukhoz, akkor meg főleg. Nem azt mondom, hogy nem beszélhetek a templomról mint épületről, de nem árt tudni, hogy a szenteltvizes edény nem köpőcsésze.
Attól nagyon messze vagyunk, hogy kinek mit "kell" elfogadnia. De ha valaki nem akar sértő lenni, akkor jó, ha tudja, mi merre mennyi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Siph: Indiában a tehén szent állatnak számít, itthon viszont pl. én, meg az emberek nagy többsége mégis a húsát eszi. Ha egy hívő hindu itt van Magyarországon, akkor semmi értelme elkezdenie magyarázni, hogy egyes emberek sértőnek találhatják, ha a tehénről, mint haszonállatról beszélünk. Szerintem valami olyasmi a tartható középút, hogy az egyik oldalnak el kell fogadnia, hogy a másik oldal a tehenet / varázsgombát / felszentelt templomot szentnek tartja, a másik oldalnak pedig el kell fogadnia, hogy az egyik oldal ezeket haszonállatnak, növénynek illetve épületnak tartja. Persze "élni és élni hagyni" jelleggel nem illik sértegetni a másik oldalt...
Amúgy nem vagyok otthon semmilyen teológiában olyan szinten, hogy a templomok szent természetéről tudjak vitázni, csak egy példa akart lenni :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hogy a templom nem szent? Ebben most elbizonytalanodtam. Nem sikerült utánanéznem, de azt hiszem, a felszentelt templom szent természetű. Mondjuk, csak a katolikus teológia nevében nyilatkozhatok.
De mindegy az elmélet. A lényeg az, hogy jó tudni, hogy ki mit tarthat esetleg hitében sértő dolognak, ha nem akarok sértő és tapintatlan lenni. Jó tudni. Ennyi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja, és a templom speciel nem szentség. |
| | | | |
|