|
Legfrissebb hozzászólások (993 - 1092) (Témakör: Gomba termesztés)
| | | | | | | | | | Szerintetek hol tud a drága jó nagyim, jó minőségű zárt többször felhasználható fecsit venni ?
Don_Juan |
| | | | |
| | | | | | | | | | igen, 20°C-on ez az elvárható sebesség. tedd fel a szekrény tetejére, vagy egy másik szobában a szekrényre és zárd el a fénytől például alufóliával.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | hali! kb 4-5 hete/lassan 5/ oltottam pár pf-et, és az a helyzet nagyon szép fehér a micc, ott ahol nő.ugyanis vagy nagyon lassú, vagy megállt egy ponton.igaz a szobámban 20 fok van, de szerintetek szabadna ennek ennyire lassúnak lennie? |
| | | | |
| | | | | | | | | | mészpor, tőzeg, vermikulit casing beüzemelve, verseny a feketefölddel.
nehéz lesz lenyomni.
még nem próbáltam ki a leszedett pineket, de azt hiszem mennyiségi pinrekordot döntött a szürke kavicsos fedőréteg. a potencia nincs kipróbálva, de majd beszámolok, az eddigi legjobbra számítok. |
| | | | |
| | | | | | | | | | elmeroggyanás történt. hogy hívják a gombász medvét?
mici mackó |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem tudom, összesen kb. nyolc-tíz üveg fertőződött el, de utólag mindről kiderült hogy rozsdás volt a fedő vagy a vatta szarul volt benne vagy alapból repedt volt,, szóval a releváns adat inkább nulla elfertőződés.
voltam baumaxxban, nem tartanak bécsi fehéret, de google elég sok találatot ad rá, hétfőn utánamegyek. ph értéket én sose méregetnék, mint ahogy párát se mérek... de zúzok a tőzegbe meszet az száz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sziasztok! Miután megtörtént az oltás, (alufóliás poharakat használok), tegyek még a tetejére + alufóliát, illetve ezt leragasztózzam, vagy a tetején lévő vermi réteg úgyis megvédi a sütiket?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Paul Stamets and J. S. Chilton: The Mushroom Cultivator "The casing should be balanced to an initial pH of 6.8 - 7.2. "
elég régi már |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát próbáld ki ha gondolod. Annak sem ártana utána nézni, hogy milyen kémhatású közeg az ideális a cubensisnek (meg más gombáknak), nekem erről csak egy hozzászólás ragadt meg az meg nem valami megbízható forrás.
Hány üveg fertőződött el kb?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | bocs, elírás, 3,5-4-es... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ilyen alacsony pH tőzegeknél is ritka, az ecetnek 3 a pH-ja. Szerintem túl savas. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hetekig tartott a sterilizálás, nem napokig minden nap hajnalban és késő este.
igen, akkora printet használtam, négy fecskendőben :) egy fecsi = 30 üveg, az üvegek kétdecistől a literesig ami kéznél volt. egy ötliterest is megpróbáltam de az ment a szemétbe...
ma már nem tudok kiszaadni baumaxba, és a hétvégén sem...
azt az egy dobozt, amiben para van, a takaróréteg eltávolítása után bevonom fele vermi fele rostos moha tőzeggel. de ezt csak este, most nincs időm sajnos... de nyugtass meg, hogy nem lehet para a 2,5-3-as ph miatt a tőzegben :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | A takarást is szokták pasztörizálni, de lehet meg lehet úszni anélkül is, nem tudom a tőzeg hogy viselkedne. Egy vékony réteg kókuszrost működött pasztörizálás nélkül is, pasztörizálva is, sterilizálva (kuktában) szinte mindig bepenészedett (pókhálós).
Sokan írták mekkorát dobott a mész a termésen, és a fertőzésekkel szemben is ellenállóbb lesz a magasabb pH-jó takaróréteg.
Meszet ha máshol nem a baumaxban (vagy praktikerben?) lehet kapni bécsi fehér néven a festékeknél. A gyártó azt mondta tiszta, kezeletlen, őrölt fehér puha mészkő, más semmi.
De a legjobb szerintem akkor is az lenne, ha magad próbálod ki hogy az egyik tálca takarása mészköves, a másik kevésbé, a harmadik egyáltalán nem... csak ne vonj le elhamarkodottan következtetéseket. Egy tálcát is fel lehet osztani és be lehet takarni különböző takaróanyag keverékkel.
10 liter csíra az kb 20 db 7 decis üveg, ha ekkorákat használsz. Ha nincs kuktád és 3* főzöd frakcionális sterilizálással az bele telik pár napba nem? Mindezt egy 1 centinyi printtel oltottad be? |
| | | | |
| | | | | | | | | | a másik sima fekete virágföld volt, sárga zacsiban árulják minden benzinkúton, a márkáját nem tudom. az szénfekete ez meg kavicsos undorító szinte száraz (!) szürkésfekete volt. kopogott az üvegben amikor feltettem főzni :(
ennek szerintem semmi tápanyagtartalma nincs, még azt is el tudom képzelni hogy a suttyó virágárus otton kaparta bele a zacsiba.
most vettem kölest és gipszet beoltáshoz, a casing cseréhez pedig vermikulitot és mohatőzeget. a tőzegem erősen savas, a mész elengedhetetlenül fontos szerinted? meg lehet próbálni ezzel is? fertőtleníteni ezt ugye nem kell? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Melyik virágföld működött, és mi lehet a különbség a nem működő és e között?
Ha a lekaparást kérdezed szoktak ilyet csinálni dunkolás előtt, overlaynél, vagy ha elfertőződik a takarás (pl pókhálós penésszel) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tester!
megvan, hogy mi volt a gond.
az első doboz kétharmnadára még volt elég földem, utána kimentem a virágboltba és m,egvettem azt az egy fajtát amit tartottak (Blumenland Prémium). barátnőm juttatta eszembe, hogy amikor először belenéztem hogy kiborultam hogy ennyi pénzért milyen egy fost kapok.
a korábbi virágfölddel működött, ez csődöt mondott.
sajnos hétvégén már nincsen rá időm, de jövő hét elején kezelésbe veszem a dolgot, elvégre is tízliter micélium menne kárba. hétfőn lekaparás, kikaparás, bekaparás.
ilyet csinált már valaki előttem? |
| | | | |
| | | | | | | | | | lehet hogy ebben is volt már szklerócium :s |
| | | | |
| | | | | | | | | | Jó hogy mondod, megyek is veszek egyet ha még nyitva lesz. Milyen a tőzeg/mészkőpor arány?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Szkleróciumot több gomba fajta is fejleszt a Psilocybe-k közül: mexicana tampanesis atlantis meg biztos van még.
Több hónap kell mire kifejlődik, de nem kell vele semmit csinálni, csak beoltani és elfelejteni, aztán már csak a megtisztítás lehet nehézkes.
Azt olvastam legjobban a ryegrass seeds-en fejlődik, és tisztítani is könyebb ezen, ez valami fűféle magja lehet de mást nem tudok róla. Azt is olvastam hogy kölesen is kifejlődik.
A 3-4 hónapos csírát is fel lehet még használni, én is használtam és másokról is tudok, de jobban ki lesz téve a fertőzéseknek és lassabban is fejlődik elméletben. Persze ha ki van száradva vagy áll az üvegben a pisi akkor annyira már nem érdemes. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Próba alatt van a mészkőpor tőzeg fedőréteg. viszont egy baj van vele, az alsó réteg túl vastag a felső kárára. (2cm-0,3cm) és nem 100%ban fedi le gabonacsírát.
Bátran ajánlom a shroomer közösség számára a H2O2 oldat/tabletta használatát[< 3%] minden casinget érintő penész elleni harcban. Pezseg egyet, oxigénre bomlik meg vízre. Nedvesít és párolog.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | meglegyezgettem, hátha kisül belőle valami.
a két set összeállítása ugyanaz, de míg a másikról megvolt az első (igaz, soványka) flush, ezen csak bonsai gombák nőnek.
a kinyílt kalapok arányát tekintve ezt már le kéne szedni, de ha leszedném, kiszárítva lenne belőle három gramm. veszek lenyomatot, de még nem nyúlok hozzá, figyelem kicsit.
nem tudsz valamit arról, hogy a három-négy hónapja átszőtt micéliumnak milyen gyengeségei lehetnek?
ugyanabból a lenyomatból lett eddig négy doboz összerakva, és a mérettel sose volt baj, mindig irdatlan méretű erdő nőtt.
ja és még valami: philosopher's stone melyik fajtából fejlődhet, és mennyi idő alatt? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha sok a gombakezdemény a csírához és a tápanyaghoz képest, akkor előfordulhat hogy a rengeteg pint nem képes eltartani a micélium.
Azért is erre tippelnék mert a kalapok nyílnak, a gomba nem állt meg a fejlődésben csak a növésben, ha megáll vagy sok az abort akkor van igazán gond.
Főleg hogy csak madáreleség a táptalaj, mindenféle kiegészítés nélkül.
A szellőztetést meg lehet próbálni növelni, az ilyen jó pinszet azt is jelenti hogy magas volt a CO2 tartalom a fejlesztése közben, azért is lett ennyi. De ha nem nyúlnak vagy vékonyodnak nem (csak) ez lehet az oka hogy korán nyílnak a kalapok.
De lehet hogy a fajtád ilyen, főleg hogy a print is ilyen pici volt, azt hiszem a hawaii-re mondják hogy ilyen picik a kalapok. Ha ez így van majd cserélhetnénk egy printet.
Attól hogy picik még nem biztos hogy annyival gyengébbek is lesznek
Ha a másik dobozban minden rendben, akkor össze kell hasonlítani a kettőt, főleg a szellőzésüket,a táptalaj és takarás vastagságát és még ami eszedbe jut, a szerint.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | tester!
nagyon nagy parám van, bízom benne, hogy Te tudsz segíteni.
az egyik termesztődobozban pinelt rendesen, kb 500 db kisgomba nőtt.
gyanús volt már korábban is, hogy a pinelés még mindig tart, de most elkezdték kinyitni a kalpjukat, mikor a gombák még csak éppen elérték a két centimétert. mi lehet a gond? találkozott már előttem valakiilyesmivel?
a másik dobozban nőnek szépen, de nem olyan sűrűn, mint korábban. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Csináld, lehet hogy igazad lesz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | most nézem, hogy az egykalapalatton az én könyvem egy újabb kiadása fel van töltve. ez a köny így fogalmazza meg a dolgot: "A gombacsíra mennyisége 100 kg komposztra számítva 0,5-1,0 l lehet, ennél többet felhasználni felesleges és költséges. A csíra mintegy10%-át mindig hagyjuk meg, és a csírázás befejeztével szórjuk a zsákok, a komposzt felszínére." :)
na én is megpróbálom ezt :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Akkor nyomjad :)
Dunkolás: víz alatt kell tartani pár órán át hogy megszívhassa magát.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | idézek a könyvből:
"A csíra nyagát illetően van "szemcsíra" és "trágyacsíra", noha az utóbbi mind ritkábban fordul elő a gombatermesztésben. A trágyacsíra 1 literes hengerekben kapható, és egy henger 100-150 kg komposzthoz elegendő. Szemcsíra felhasználása esetében (0,5-0,7 l / 100 kg) a csírát szétmorzsoljuk és a felszínre szórjuk, majd 5-7 cm mélységig bedolgozzuk" Szili István
meglátásaim szerint a varázsgomba legalább annyira gyorsan csírázik, mint a csiperke, ha nem jobban. szerintem csak a termesztés nagyságrendje miatt biztosítják ennyire túl az oltást, de ezt a gyakorlat vagy igazolja, vagy cáfolja majd. azért köszönöm a figyelmeztetést :)
a zsákok dunkolása hogy történik? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem érdemes lenne több részre osztani, hogy ha az egyik elfertőződne a többi még megmaradjon.
zsákba, vagy vödrökbe, de két liter köles nem olyan sok, ha az ajánlott 1:10hez arányt használod az kb 20 liter szalmát jelent, az meg két nagyobb vödör.
Cukor helyett inkább méz, de ezek le vannak írva az egykalapalatton.
Takarással (casing-el) jobb a hozam, de a nagyobb sütik is jók tudnak lenni ha hullámonként dunkolod, aztán véknyan takarod. |
| | | | |
| | | | | | | | | | köszi az infót! az lc sima cukrot kapott, igen.
most már nem annyira érdekel a mostani termés (egyébiránt szépen nőnek, kivettem őket a hűtőből és kedden lesz az első szüret, igaz, nem lesz olyan fényes mint az eddigiek). a héten oltok kölest...
rápörögtem a shroomgod szalma tekre, egy kádra való szalmát beoltok a meglévő két liter köleses micéliummal, és meglátom mi sül ki belőle.
még a kihelyezést meg kell oldani, te melyiket ajánlod jobban: párnahuzat vagy casing? a casinget nehezebb lenne megoldani, mert semmi tárolóedényem nincs, amit fel tudnék használni. bár padlóra, fóliára lehetne rakni.
ha fellógatom seprűnyélre casing nélkül, a hozam ugyanannyira magas lesz, vagy csak annak a töredéke? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem a dobozban lévő meleghez inkább a gomba életfolyamatai járulnak hozzá mint a pára lecsapódás, főleg hogy hideg páráról van szó, ami egyszerűen összegyűlik valahol. Még ha a dobozban lévő víz párologtatásáról is van szó, az a párolgás közben hőt von el, hidegebb közeggel érintkezve - mivel a hideg levegő nem képes annyi víz párát magában tartani - lecsapódik, de a lecsapódás előfeltétele, hogy (jelen esetben) a külső hőmérséklet hidegebb legyen mint a belső. Ráadásul a dobozba hideg párát juttatunk ami a víz porlasztott formája, ez szerintem nem ugyan az mint a vízgőz.
Az LC-hez sima asztali cukrot használtál?
A hőmérséklet nem teljesen mindegy a cubensisnek sem, de hideg a legújabb spekulációk és megfigyelések szerint nem kell neki, mint ahogy hideg sokk sem. Persze ez nem biztos, de mostanában ezt hangoztatják a külföldi fórumokon, de a termőtest képzéshez nyilván megvan egy szükséges hőmérséklet tartomány
Ha a Psilocybe alatt az azurescens érted, másik alatt meg a Panaeolus cyanescens-t akkor még nem tudok róluk semmit. Az biztos hogy a fát kedvelik, kint is lehet őket termeszteni, és erősebbek mint a cubesis-ek.
A hűtést meg szerintem még úgy is meg lehetne oldani, hogy a hungarocel doboz tetejére csinálsz egy lyukat, ebbe lehetne tenni a vizes vagy jeges flakont. Minél jobban beleeresztenéd a flakont a dobozba, annál jobban hűtené a belsejét, de ez csak egy elképzelés, lehet hogy nem működne gyakorlatban.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Tester: köszönöm a hidemyass-t! a print tényleg egymilliószor kisebb volt, mint amit mi ép ésszel valaha is csinálnánk, azon röhögtem amikor megjött, hogy szopatás, de működött. kb. akkora mint a legkisebb kinyitott kalapú gombáink.
a lecsapódáskor keletkező hő az elforraláshoz szükséges hővel egyenlő. de mivel a cubensisnek mindegy, mindegy nekem is a benti hőmérséklet :) amúgy az utolsó bejegyzésem óta pinel ezerrel, cold shock megtette a hatását :)
tényleg rengeteg micéliummal indultam neki, most két litert tettem félre, hogy kipróbálhassam a Shroomgod szalma teket. csinálta ezt közülünk már valaki?
szkennerrel nincs dolgom, de az antikváriumok tele vannak hasonló szakkönyvekkel, ha valaki komolyan gondolja a termesztést, ne sajnáljon rá 200 forintot.
Psilocybe-ről és Panaelous-ról mit tudsz? mit kell máshogy csinálni, ill. potenciával hogy állnak? |
| | | | |
| | | | | | | | | | azt hsizem az emailcserekor valami probléma adódott, mert nem tudok hozzászólni. ha ez megjelenik újra próbálom... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha jól emlékszem én is így időzítettem.
A zölderdős vermi szemcse méretileg szerintem túl apró, (0-2mm), emiatt a süti viszonylag tömör lesz.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A gazdabolt árával nehéz lenne versenyezni (bár ekkora mennyiséget egyedül nem is tudnék felhasználni), de a petneten 790Ft az ötliteres és 1100Ft a négyliteres kiszerelés, igaz hogy a szemcseméret eltérő a webshop állításával ellentétben. (http://www.petnet.hu/index.php?m=productlist&mode=search&searchstring=vermiculit)
Ha állítható az adaptered feszültsége az könnyebb megoldás, én egy régi elemtöltőét használom, az fix 12V (papíron), ezért kellett a poti. Tegnap kipróbáltam, sikerült leszabályozni a lehető legkisebb feszre amin még beindul, bízom benne hogy így nem kavar majd túl nagy huzatot. Milyen időzítéssel próbálkoztál? Úgy tervezem hogy órántként/kétóránként kapcsoltatom be 15 percre... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gravevorm: A perlit nem vermikulit, de lehet hogy valamennyire jó lesz. Az egykalapalatton le van írva hogy mivel és hogy lehet helyettesíteni
jasszer: a petnet drága, még ha growshopból (300Ft/l), vagy gazdabolt online (5000Ft/100l) akkor is olcsóbb. Ráadásul a vermiculite nem kukoricaszárból készült, mint ahogy a petneten állítják, hanem egy ásványból.
A kis ventit én adapterrel próbáltam leszabályozni, az adaptert meg egy időzítőbe dugtam.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Tester: próbálkozom a már említett terrárium ventivel, sajnos nehezen kaptam olyan potmétert amivel kellően le lehet lassítani a ventit...
Vermikulittal kapcs.: én a petnet.hu-ról rendeltem, ott kiszállítással együtt kerül annyiba, mint az eddig próbált belvárosi boltokban. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Megse kell, kaptam nagynehezenn egy ceget ami forgalmaz perlitet. Hullok tojasanak keltetesehez vagy mihez :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Azt szeretnem megkerdezni, hogy a Pf-hez lehet vermikuliton kivul valami mast hasznalni? pl osszetort mufoldet (az az atlatszo kis bogyo ami kb 20x-ara no mert megszivja magat vizzel) vagy macskaalom vagy akarmi? Mert sajnos nem all modombann vermikulitot szerezni :(....(itt nalunk csak agyaggranulatom kaphato) |
| | | | |
| | | | | | | | | | az UH párásítóhoz van egy kiegészítés amivel meg lehet szüntetni a túl nedves levegőt. ahol jön ki a pára oda felerősítesz méter slagcsövet és azt vezeted be a terkóba. A csőben lecsapódik a fölösleges pára, de vigyázz, mert ha függőleges irányú kanyar van benne akkor ott megáll a víz és mindent elront. Extra feature ként eloszthatod a csövet többágra vagy tehetsz bele h2o2-t. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tényleg 0.7*0.7cm-est vagy elírtad? Vagy egy lap volt feldarabolva te meg pont egy olyan darabot kaptál amin csak egy printcikk volt?
Bálam is rozsdál a befőttesüvegek teteje, itt nincs belőle gond, lehet a kukta miatt, vagy lehet neked nem volt szerencséd.
Ha egy szkenner kerülne a közeledbe nem próbálnád ki ezen a könyvön? Ha egyszerre mindkét oldala ráfér fél-egy óra alatt bent van, aztán már csak szövegfelismerni kell, de azt sem muszáj.
Virágföldet ami a lavór alján/tetején van hogy sterilizáltad? 10-13 centi vastag micélium ez a köleses "csíra" és semmi más? Ahhoz azért jó sok üveg kellhetett.
Ez a hungarocell doboz teljesen zárt, a szellőzést csak a párologtató biztosítja semmi más?
A párologtatódnak mekkora a tartálya milyen gyakran kell benne cserélni a vizet?
Szerinted a páralecsapódás okozza azt hogy a doboz belseje melegebb mint a külső hőmérséklet? Kifejtenéd bővebben?
Szerintem jégaksival vagy egyszerűen egy hideg vizes palackkal is hidegen lehet tartani egy hungarocell dobozt belülrő mert nagyon jól szigetell, kívülről egy vizes törölköző érhet valamit, de a cubensisnek nem kell hideg a termőtest képzéshez, melegben is teremnie kell.
Elméletileg nekem is volt már dolgom egy B+ printtel, de nem tudnám megkülönböztetni az amazon-tól ami az első gomba volt amivel megismerkedtem, de azt sem tudnám megkülönböztetni a többi cubensistől.
adatvédelemmel kapcs használhatod a http://www.hidemyass.com-ot, akkor nem tudnak bemérni az IP-d alapján, ugyanitt egyszer használatos email címet is csinálhatsz a regisztráláshoz, szerintem max ennyi amit az épp ész keretein belül meg lehet tenni, de az itt lévőknek szerintem az 1%-a, ha használja ezt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | fsre-től rendeltem spórát, abból készült egyszerre négy fecskendő és egy fecskendő liquid culture (cukros víz, spóra és levegő a fecsibe, két nap és oltás). nagyon kicsi lenyomatot kaptam, kb 0,7 cm X 0,7 cm-est, de óvatosan kapirgáltam nem volt para az öt fecsivel. az lc csődöt mondott, kettő üveg maradt hasznosítható.
sterilizálással nem volt gond, ami csődöt mondott ott szétrohadt-rozsdált a befőttesüveg-tető, vagy repedt volt az üveg, de volt, hogy a vatta volt bénán a tetejében. háromszor másfél óra forralás.
a casing ötlete tőletek jött, a megvalósítás antikvár könyv: Szili István - Vécsey Ede: Csiperke és más gombák háztáji termesztése. azt írja, hogy gyakorlatilag mindegy a micélium mennyisége, ha vastag azzal a fertőzést inkább el lehet kerülni, de a tápanyagból mindenképpen gomba lesz (kisebb felület-kisebb veszély). a csiperkét hatalmas zsákokban termesztik, és a tápanyag akármilyen messziről is a gombában köt ki. a gomba csodálatos élőlény!
a lavór (magas falú macskaalom) alja és fala 3-4 cm sterilizált föld, rá 10-13 cm micélium, teteje 3-4 cm steril virágföld. bekészítés után be a kazánházba 26 fokra, egész addig amíg a tetején megjelenik a fehér folt. a könyv szerint ez a legfontosabb pont: ha sok a fehér, nehezen indul, ha nincs, kevés lesz a termőtest.
amiben van: házi készítésű hungarocell doboz, rá fólia, fölé energiatakarékos izzó, mellé ultrahangos párologtató, ami közvetlen nyomja be a gőzt éjjel-nappal.
a szellőztetés értelemszerűen a géppel történik, ami levegő bemegy, ki is jön.
a páralecsapódással van kis bajom (a túl sok párával nincs!), vettem plexit, a mégis belekerülő vizet hetente leöntöm a cuccról (fél-egy-kettő liter, de volt már hogy megfeledkeztem róla és ellepte teljesen).
a párologtatóval a legnagyobb baj, hogy a lecsapódás hőátadással jár, bent a dobozban 28 fok van, a szobában 22. tegnap reggel óta hűtőben a cucc, mindjárt rakom ki, remélem beindul (első kör lesz). nem tudom, amikor az előző első kör volt, odakint még messze nem volt húsz fok felett. tanácsot erre szívesen vennék.
remélem az elmondottakból van, ami még neked is hasznos lehet.
neked milyen fajtád van? szerinted mekkora a különbség a különböző potenciájú gombák között? kiváncsi lennék a szélsőértékekre, amikkel találkoztál.
és még valami: daath-ból és egykalapalattból lehet gond? vigyázzak valamire, vagy a személyes adatot a szerver folyamatosan törli? megbízható tulajdonban van? a rendőrség ha kéri mit derít ki belőle? az informatikához nem értek, ezért szeretném ezeket tudni, te ebben is biztosan segítségemre lehetsz, látva az aktivitásodat. jó lenne ha egy ajánlott proxy vagy útmutató is benne lenne a faq-ban, de lehet hogy ez csak ábránd. [ kedves Én+Te+Ö=Gén, ha ezt olvasod, nem sértegetni akarlak, de ezek nagyon fontos dolgok.] |
| | | | |
| | | | | | | | | | Helló,
Ez mind jól hangzik, úgyhogy kérdeznék is egyből :)
Mivel takarsz hogy ilyen jó a pinszetet kapsz? Milyen vastag a táptalaj és a takaróréteg? A lavórt használod terráriumként, vagy az is be van rakva valahová? Kézzel szellőztetsz? Spóra vagy klón, esetleg izolált kultúra? |
| | | | |
| | | | | | | | | | szia tester!
köszönöm a gyors választ. igazad van a túléréssel kapcsolatban, de korábban két okból sem tudom leszedni őket, az egyik, hogy amikor nőni kezdneek a lavórban akkor kb. 4-500 db nő egyszerre, és közöttük az ég egy adta világon nincs egy milliméter szabad hely sem, ha megpróbálok kivenni egyet akkor a mellette lévő tíz (kisebb) is egyszerre szakad ki a földből. a másik ok az, hogy az egyik órában még csukva a kalap a másikban pedig már szórja is szét a spórát. erre különben már volt példa, fél nap alatt az egész fólia fekete spóralétől csöpögött, a hungarocell azóta barna.
szüretkor egyébként a teljes casing réteg szakad ki, és csak a fehér micélium és a köles figyel.
a tápanyaggal mindenképpen fogok valamit kezdeni, benézek a lovardába és elhozok egy vödör szart, szalmát is szerzek valahonnan.
teszek egy próbát a jelenlegi lenyomattal, de rendelek is ezzel egyidőben fsre-től másikat, másik fajtát (ha ajánlasz valamit örömmel veszem).
megtisztelő, hogy attól az embertől kaptam választ, akitől tudtán kívül rengeteget tanultam :) és a jövőben én is segítek megválaszolni a hülye kérdéseket, habár nem tudom ehhez nektek hogy van ennyi türelmetek :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha köleses casingen azt érted hogy a beszőtt köles jelenti önmagában a táptalajt, amit aztán betakarsz valamivel, akkor lehet hogy a köles (főleg ha madáreleség és keverve van valamivel) tápanyag szegénysége is hozzájárulhat a relatíve alacsony potenciához,. De 30-40 gramm friss gomba kb 3-4 gramm szárítottnak felel meg, ha 20g (2g szárított) már hat, az annyira azért nem alacsony. Na jó, akkor alacsony.
Ha tényleg a tápanyagszegény közeg miatt van, a kölest keverheted valamivel, szalma, trágya stb.
Lehet hogy túlérnek a gombák, próbálj meg még az előtt szüretelni,hogy felszakadna a burok.
Lehet hogy a fajta olyan amilyen, ossz szét pár lenyomatot de a potenciáról ne beszélj senkinek, vagy kérj az FSRE-től egy újat, rendelj egyet máshonnan, cserélj valakivel külföldi fórumon... |
| | | | |
| | | | | | | | | | sziasztok!
először is köszönetet szeretnék mondani Nektek, mert Nélkületek sohasem jutottam volna idáig a termesztésben. az egész fórumot letöltöttem, és párszor végigolvastam (ez minden hülyének elég kell legyen)
kölesen (madáreleség) casinggel b+ gombát tartok, de ismerőseim szerint a hatóanyagtartalommal van egy kis gond. nyersen 30-40 g kell egy jó nevetős bulihoz, 20 g elég egy lebutuláshoz.
hogyan növelhető a hatóanyagtartalom, mit tudnátok tanácsolni? volt, aki azt tanácsolta hogy fsre helyett vegyek spórafecskendőt. én arra gondolok, hogy talán a fehérrizs-barnarizs különbség állhatott elő most is, lehet, hogy az alapannyaggal van baj. oltás előtt vagyok, ezért lenne szükségem tanácsra.
szerintetek? |
| | | | |
| | | | | | | | | | köszi szépen a tanácsot, inkább betartom a "valamit csinálni kell, hogy jobb legyen"-t :P :D remélem jók lesznek, amúgy sima PF-ek, és remélem az ecuador is elég strapabíró lesz:) minden jót üdv |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha nem ázott el a repedésen beszivárgó víz miatt, akkor szerintem simán jó lehet, ha biztosabbra akarsz menni le törölgetheted kívülről egy kis hipós vízzel aztán le is ragaszthatod szigszalaggal hogy ne kerülhessen be fertőzés. Szerintem ez amúgy szükségtelen, csak azért hoztam fel hogy kielégítsem "a valamit tenni kell hogy jobb legyen"-t :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sziasztok! Velem az történt, hogy forraláskor nem figyeltünk eléggé, és pár poharunk megrepedt. nem mozognak a törés mentén, de elég repedtek:S szerintetek ezzel érdemes még foglalkozni, vagy hagyjam inkább őket?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "AZ FBS-es üveg az én téveszmém volt, mivel nem igazán szükséges egy oltási port. A fedőn úgyis ott van a légcsere nyílás (pl egy lyuk kitömve vatelinnel), és ezen keresztül is be lehet szúrni a tűt."
Szerintem az ötlet nem rossz, az előző oltás sikertelensége miatt most amúgy is félelmeim vannak minden hibalehetőségtől, csinálok majd 2 FBS-es és egy vatelines nyílást minden üvegre.
Jövő hét közepén lesz időm megcsinálni a ventit, majd postolom az eredményeket. |
| | | | |
| | | | | | | | | | AZ FBS-es üveg az én téveszmém volt, mivel nem igazán szükséges egy oltási port. A fedőn úgyis ott van a légcsere nyílás (pl egy lyuk kitömve vatelinnel), és ezen keresztül is be lehet szúrni a tűt.
Terráriumon belüli ventivel nekem nem sikerült megoldani a szellőzést, úgyhogy majd vissza szólhatnál hogy neked hogy sikerült végül. (azért nem sikerült mert a 100%-os páratartalom ellenére is kiszárította a micéliumot ami rendesen be is kékült, pedig egy 3 voltos kis venti volt.)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | OFF: Elkészült a gloveboxom, gyorsan fel is avattam két poharas-alufóliás sütivel, fazekas módszerrel, kíváncsi vagyok hogy sikeresebb lesz-e a glovebox nélküli körnél (így kiderülne hogy a box, vagy a csírátlanítás volt-e a "szűk keresztmetszet")... Következő lépés a kukta beszerzése lesz, ebbe már FBS-es befőtteseket fogok tenni, ill. a párásító csövét bevezetem a terrárium oldalába, időzítővel és egy szintén időzített ventivel lesz megfejelve a rendszer azokra a napokra mikor nem tudunk foglalkozni a gombákokkal.
De amiért offoltam eddig: jól gondolom hogy a terráriumban a ventit a doboz oldalának aljára érdemes helyezni? A terv az hogy vatelinnal szigetelt apró lyukakon jut majd be a friss levegő, a venti meg óránként 10 percre bekapcsol és kifújja a doboz aljára szálló CO2-t. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sziasztok!
Készítettem egy LC-t, ami elég jól fejlődött, tovább is oltottam nagyobb üvegekbe, az eredetit pedig tegnap hűtőbe tettem. Ma reggelre a sárgás-fehér micéliumok zöldes-szürkék lettek, amik pedig feltapadtak az üveg tetejére, és nem értek vízbe, azok elfeketedtek. Ez normális, hogy így megváltozott a színe? Egyébként már kivettem a hűtőből, nem merem visszatenni, a tetőt pedig lecseréltem, így csak néhány fekete, gondolom halott micéliumdarab maradt az üveg falán. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ok, kösz szépen az infókat |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem felesleges túlbonyolítani főleg ha először csinálod, minden változó amit bevezetsz csak nehezíti a dolgot ha ki kell deríteni hogy melyikükkel lehetett a gond, nem mintha olyan bonyolult lenne a gombatermesztés. A perlit sokáig megtartja a nedvességet, de úgyis szokás permetezni is termőre fordítás közben. A legyezés is elég tud lenni, minimum napi 3-5 alkalmat szoktak írni ilyenkor permetezni is lehet de ne legyen a sütiken állóvíz, ne tocsogjanak.
De ezek is megvannak az egykalapalatton, először olvasd el azt aztán ha marad még kérdés azt felteheted itt is vagy ott is, itt azért jobb mert más is hozzá szokott szólni nem csak én mint ott :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ok. Akkor kolonizálásra inkább marad szekrény. De perlit jobban párologtat, mintha víz lenne alján fűtővel, (jó, nem 23-ra állítva, legyen csak 20-21)? Ha perlit lesz alatta, akkor azt benedvesítem előtte jól természetesen, de azt idővel majd újra nedvesíteni kell, vagy kibírja azt a pár hetet azzal a beszívott nedvességgel? Ha a dobozon nem lenne netán lyuk, hanem csak legyezgetem párszor egy nap, az is jó lesz? Bocs, hogy ennyit kérdezek:) Kösziii |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha lehagyod a belső dobozt tiszta víz lesz minden, még a belső dobozban is sok szokott lenni ha nem zár rendesen. Lehet hogy főleg a sütik amik általában nincsenek lezárva teljesen csak alufóliával, ki lehetnek téve a párás és meleg környezetet kedvelő organizmusoknak. Csináltam már így egyébként és nem lett fertőzés de ez még nem azt jelenti hogy ne lenne nagyobb az esélye, de lehet hogy tévedek.
Szerintem is a vízben kéne mérni a hőmérsékletet, de a legjobb (csak éppen szükségtelen) megoldás az lenne ha egy beoltatlan vagy akár beoltott süti belső hőmérsékletét nézed. De ennyire azért nem fontos a hőmérséklet, nem éri meg ennyit bajlódni vele szerintem. Valami melegebb helyen (szekrény teteje, egy felső polc, egy felső szekrény, egy szigetelt doboz a szoba egy melegebb pontján), ahol nincsenek nagyobb hőmérséklet ingadozások végbe megy a kolonizáció, viszont ha egy TIT-ben túl magasra szökik a hőmérséklet akkor lehet hogy odaveszik minden.
termőre fordításnál szerintem nem jó ötlet melegíteni, magasabb hőmérsékleten nagyobb az esélye egy fertőzés elszaporodásának, a páratartalom sem lenne magasabb, de ha arra használnád hogy kiküszöböld a hőingadozásokat az lehet hogy jobb ötlet lenne.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Kösz tester
Még csak annyit, hogy ha TIT-el csinálom, de a második T-t lehagyom, vagyis a kis poharaim lennének közvetlenül a vízben az is jó megoldás? és a hőmérséklet érzékelőt vajon hova tegyem? a vízbe vagy csak lifegjen a levegőben? (sztem a vízbe) Teknősöket keltettem már ki ezzel a módszerrel, talán ez sem tér el sokban Telepfejlődéshez tudom, hogy alacsonyabb hő kell, pára miatt gondoltam, hogy jó lenne úgyan ez a megoldás, persze alacsonyabb hővel, 23 fok körül pl. és ferde tetővel, hogy ne rájuk csepegjen a víz és szellőzhessen is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Shroomy: Egy pici 3 voltos venti nekem kiszárította telepet (a mici kékült a gomba repedezett) pedig egy zárt vödörbe volt belógatva, és a páratartalom is végig 90-100% között maradt. De ha tompításként és szűrésként van mögötte egy szűrő lehet hogy jó lesz.
Úgy már jobban működött a dolog hogy ha a venti egy szekrénybe szívta befelé a levegőt, ahol egy terrárium volt rajta pár lyukkal amikbe vatelin volt tömve. Volt egy LEDes lámpa is a szekrényben, ami a ventivel együtt ha jól emléxem óránként 15 percre bekapcsolt.
mertj: Ajánlom az inkubátor cikket: http://www.egykalapalatt.info/index.php?title=Inkub%C3%A1tor
Amikor beszőtte a sütit már nem kell melegen tartani, szobahőmérsékleten is termőre lehet fordítani.
Vermikulit beszerzéssel és helyettesítéssel kapcs (ami kukta nélkül elég nehéz lesz) http://www.egykalapalatt.info/index.php?title=Vermikulit
Lenyomat készítéshez érdemes megvárni míg a kalap teljesen kinyílik, szétterül. Ezt is lehet fogyasztani, semmi hátránya nincs, legfeljebb annyi hogy mivel még éretlenebb állapotban eléri a maximális hatóanyag szintet, már csak a súlya fog gyarapodni, a hatóanyagok nem. Magyarul ha egy gombát akkor vagy az előtt szüretelsz mikor a burok felszakad, akkor egy 10 grammos gombát eszel meg, ha megvárod hogy kiterüljön akkor egy 10,5 grammosat kell megenned hogy ugyan azt a hatást tapasztald mint a fejletlenebbnél.
A lenyomaton pár évig is életképesek maradnak a spórák, egy sötét száraz helyen vagy hűtőben tárolva. Erről a gomba kvízben van egy kérdés: http://www.egykalapalatt.info/kviz/Gomba/Gomba.html
A gombák általában a fény felé nőnek, és ott ahol a telepet fény éri. Pl ha egy átlátszó dobozban van a telep az a doboz oldalán is fog pinelni ami elég szar mert nem könnyű leszedni őket meg hozzá nyomódnak a doboz oldalához, viszont ha körberagasztod fekete szikszalaggal az alsó részt akkor nem ott már nem fognak pinelni (annyira), csak ott ahol a telepet fény érte. Ha túl erős a fény az is lehet hogy az árnyékos részen fognak pinek nőni.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Világos, akkor az lesz. Viszont a "terráriumot" sztem felszerelem egy ilyen elvű ventivel, azokra a napokra amikor nem leszek otthon. Rákötöm az időzítőre a már meglévő ultrahangos párásító mellé, így kicsit jobban cserélődik majd a levegő, csak be kell lőni hogy ne legyen túl huzatos. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A dobozt én csináltam de hozzá kell tennem, hogy a ventilátor részt végül soha nem kapcsoltam be, utánaolvasás után neccesnek tartottam a vatelin szűrőt. Szal egyszerűbb sima still air boxnak megcsinálni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | még azt elfelejtettem megkérdezni, hogy ha a doboz egy polc alatt lenne, és csak egyik oldalról kapna fényt, akkor csak abba az irányba fognak nőni, illetve a sütinek csak arról az oldaláról ahonnan a fény jön? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sziasztok!
Lenne pár kérdésem, olvasgattam, de azért rákérdezek. A sütik kolonizálásához 26-30 fok kell, sötét. Ha ezt úgy oldom meg, hogy egy edénybe vizet rakok, abba vízmelegítőt hőfokszabályozóval 27 fokra állítva, a sütiket pedig egy olyan tálcára, hogy ne a vízben legyenek, vagy akár benne is lehetnek, hisz poharakban vannak még ekkor és persze edény letakar. Így sötét lenne, állandó hőfok, pára? az gond ha ekkor magas? Másik, hogy mikor már beszőtte az egész sütit, utána is jó lenne ez a megoldás? persze nem a vízben állna, és a doboz is átlátszó lenne, és teteje ferdén rajta, hogy szellőzzön, itt igazából a vízmelegítős megoldás a kérdés. Vermikulit helyett mit használhatok? Néztem spóralenyomat készítéshez mikor optimális leszedni a kalapot. Az igazából egybe esik a szürettel? Szóval ígyis úgyis akkor szedném le, nem? Spóralenyomat alufóliában, zacsiban, milyen körülmények között tárolandó és meddig tárolható?
Előre is köszönöm a válaszokat! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ma már elkezdtem délután megdolgozni, gyak. ugyanúgy álltam neki mint a cikkben a srác, szerencsére nem rideg a műa., simán bírta a kézi fúrót (bár óvatos is voltam), de a következő lépésnek én is a hevített kést gondoltam. Kevesebbet is kell smirglizni úgy... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az nem az én cikkem, úgy küldte valaki emailben hogy rakjam fel ha jól emlékszem, nem tudom mért nem írtam bele.
Én egy "4 kezest" csináltam de elég szar lett. Amúgy a 4 kéznek nem sok előnye van, csak az egyik oldalon a lyukak lentre, aztán a másikon meg fentre sikerültek, max annyiban jó hogy tűket fecsiket tudok pakolni abba a kesztyűbe amit éppen nem használok.
A box 26 literes és túl kicsi, G2G-t már elég nehézkes benne csinálni mert alacsony hozzá. A dobozt szerintem ne fúrd meg ne vágd majd mert könnyen tovább reped, hanem rajzold körbe aztán vágd ki egy felhevített rossz késsel.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Jogos, szerintem középtájékra (függőlegesen) fogom őket helyezni eleinte egy-egy kisebb lyukkal, ha a főpróba sikertelen lenne pedig kitágítom majd a lyukakat, hogy szabadabb legyen a mozgás.
P.S: most látom hogy pont olyan a dobozt vettem mint amilyen a "Túlnyomásos glovebox" c. cikkedben szerepel, de ennek szerencsére átlátszó a teteje. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Majd jól találd ki hogy hol legyenek a lyukak a kezednek, mert ha túl alacsonyra sikerül akkor G2G-t, meg klónozást lesz nehéz csinálni, ha túl magas és leejtesz valamit nem fogod tudni felvenni :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Köszi. :) Ez jó hír, legalább a nyolc sütiből egy életképes lett ezek szerint. Ma megvettem a gloveboxhoz a dobozt, a héten nekiállok fúrni-faragni hogy a klónozásnál ne lehesen gond. |
| | | | |
| | | | | | | | | | jasszer: épp hogy az érezhető mennyiség alsó határát súroltátok. ne keskenyedj el, kapsz tőlem egy nagy piros kalapot a fokozatosság miatt. elsőre mi is csak annyit ettünk hogy a legnagyobb vizuál a fénykorona volt meg szél nélküli hullámzás. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Újra itt. Beértek a korábban linkelt képen lévő gombák, kipróbáltuk őket, hatás gyakorlatilag minimális. Egy óra alatt elrágtunk egy-egy kisebb, kb. kétcentis, ill. egy-egy három-négy centi nagyságút is (szárítás nélkül voltak ekkorák, utóbbi pedig már "kinyílt"), de egyedül az árnyékokat találtuk érdekesnek a falon, meg a periférikus látás csorbult.
Létezik hogy fertőzés hatására drasztikusan csökkent a hatóanyag-tartalom, vagy csak a mennyiség volt kevés? (sajnos szűz fogyasztó vagyok, nincs ilyen irányú tapasztalatom sem, plussz mérlegünk sincs) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Rozzsal dolgozok, befőttes üvegben. Oltáshoz ki kellett nyitnom, mert nem tudtam tenni rá oltási portot vagy levegőztető nyílást. Amikor kinyitottam persze cuppant egy nagyot, de tudtam hogy ez lesz ezért aWC-ben csináltam és hipóval permeteztem 20 perccel előtte alaposan. Már 5 napja sterilizáltam, nem mozdult benne semmi. Így működnie kell, ugye?
A másik probléma meg az hogy a vatta csomó az egyikbe belecsúszott már amikor kint volt a WC-ből, gyorsan rászorítottam a tenyerem és tisztasági betétet ragasztottam rá, de horgolótűvel ki kellett húznom a vattát. Ergó rövid ideig nyitva volt. Lehet hogy rendben lesz? |
| | | | |
| | | | | | | | | | ha a salakmotorozás és a bázisugrás között még ráér :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én egyik nagyimtól hallottam, aki lánykorában nagy laska és pereszke farmer volt, hogy az UV jót tesz, de utánanézve csak a D vitaminos dolgot találtam. De lehet majd megkérem h végezzen nekem ezzel egy dokumentált kisérletet, és ha sikeres, akkor (természetesen a nagyi beleegyezésével) publikálom. :D
Don Juan |
| | | | |
| | | | | | | | | | A fénynek annyi szerepe van, hogy az alapján tudja a gomba, hogy merre kell nőni, viszont tapasztalataim szerint a micélium a legdurvább homály árnyékban is elkezd termőtestet képezni attól a pár kósza fénysugártól is ami ott éri. Az UV fény hatására is beindulhat a termőtest képződést, ha azt vesszük alapul, hogy valószínűleg egy bizonyos energiájú fotonok hatására aktiválódó enzim (vagy enzimek) indítja el a termőtestképzés folyamatát. Az infra pedig valószínűleg hatástalan, mert a növények is bocsájtanak ki infrasugárzást, mégsem indítja be a termőtestképzést, és az energiája is kisebb a látható fénynél/infránál. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egyébként nem értem hogy miért lenne igaz az hogy
" ha lenne hatása [az UV fénynek] akkor az infravörösnek is lenne"
Az egyik a látható fénynél rövidebb hullámhosszú sugárzás, a másik attól hosszabb. Még a látható fényen belül is lehetnek olyan tartományok amiknek vannak közvetlen élettani hatásai egy gombánál, és olyanok is amiknek egyáltalán nincsen. A fény még a növények életében is rengeteg szerepet tölt be a fotoszintézis ezek közül csak egy, és attól hogy a gombákban nem folyik fotoszintézis, más dolgokat még befolyásolhat.
Amúgy az előző posztomban az első mondat értelemsen úgy nézett volna ki hogy:
Egy kolóniának csak azon a részén fejlődnek primordiák ahol fényt kap a micélium, azon a részen, ahol nem kap fényt ott nem. Ha a kolóniát egyáltalán nem éri fény akkor is fejleszt termőtesteket egy idő után, ha más körülmények is (CO2, hőmérséklet, tápanyagok elfogyása, nedvesség tartalom, meg ki tudja még mi ) adottak ehhez. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sok gombafajnál a látható fénynek is szerepe van a primordia képződésben, pl a cubensisnél ha a kolónia egy része fényt kap, egy másik része meg nem, akkor ott fognak termőtestek képződni ahol a fény érte.
A termőtestek is a fény irányába nőnek, ha ez nincs akkor meg a légmozgás irányával szemben.
Az infra vagy hő sugaraknak is van szerepe, ha az okozott a hőmérséklet változást nézzük.
Az UV-nek még könnyen lehet hogy van fel nem ismert szerepe.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem az uvfény szinte mindegy, ha lenne hatása akkor infravörösnek is lenne, illetve a látható fénynek is, és mivel a gombák nem fotoszintetizálnak ezért igazából tökmindegy hogy van e fény vagy hogy nincs, addig amíg a fény nem "bántja" a fejlődésben, bár ez az én véleményem, meg szerintem ha működne akkor már tudnánk róla :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Attól hogy megállt az LC még lehet hogy jó. A gombákról is csinálhatsz lenyomatokat, sőt klónozhatod is őket de glovebox nélkül ezt valószínlűeg csak biopsziával tudnád fertőzésmentesen megoldani.
Én úgy tudom hogy a nagytestű gombák nem képesek vegyületeket (pl toxinokat) felvenni, legfeljebb elemeket (pl nehézfémeket amik viszont veszélyes mértékben felgyűlhetnek a termőtestekben, ha a táptalajban is jelen voltak). A veszélyt inkább az jelenti, hogy a baktériumok vagy a penész micéliuma anélkül fertőzi meg a termőtestet hogy azt látni lehetne. Vagy néhány penészfajta toxinja a saját spóráira is rátapad, így ha a termőtestre szállnak megmérgezik azt.
A süti egy belső, épp részét is tovább lehet szaporítani akár LC-ben is, mintha csak termőtestet klónoznál, csak ez nem feltétlenül klón lesz, inkább izolált kultúra.
UV-vel kapcsolatban én nem hallottam ilyesmit, ezek szerint te igen? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Köszi Csokker és Tester!
Sajnos ez a két süti az utolsó reményem, a biztosítéknak bekészített LC is megállt a fejlődésben, pedig szépen kimatekoztam a kellő mézmennyiséget -> egyre inkább úgy tűnik hogy a glovebox+kukta hiánya bosszulta meg magát. Elvetélt ötlet ezekből a gombákból újraoltani új sütiket? Gondolom ha fertőzöttek akkor a spóra viszi magával azt is...
(Ha nem muszáj nem rendelnék új spórákat - anyagilag nem vagyok toppon - persze az volna az ideális megoldás) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Valaki halott már esetleg olyanról, hogy ha UV-vel világitja meg a telepet termőtestképzés közben, akkor az jobb/nagyobb/potensebb vagy valamilyenebb gombikat fog hozni ? Mert én csak annyit tudtam kideríteni h D vitaminban gazdag lesz :D, de hát az is valami.
Don Juan |
| | | | |
| | | | | | | | | | az igen.. az a cordyceps nem gyenge.. kíváncsi vagyok anatómiailag milyen részeket távolítottak el a tag arcából, és miért nem tudtak neki beplasztikázni egy maszkot hogy ne ugy nézzen ki szegény mint egy kiharapott alma
tudtam én hogy a gombák még tartogatnak bőven meglepetéseket és jobban kellene kutatni őket, ha meg már termeszted is akkor meg szerintem : smoke it. ugyis van elég. kivonatot kellene csinálni vagy valahogy stabilizálni a hatóanyagot.. felverni valamivel hogy megálljon porba és akkor lehetne füstölni meg szippantani is.. mekkora flash lenne.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát ezt a zenét nem vágom hogy gondolta komolyan egy ilyen videóhoz :S |
| | | | |
| | | | | | | | | | Azt tényleg jó lenne tudni hogy miért nincs beszőve az a rész, és mért néz ki olyan trutyisan.
Arra van valami referencia hogy a nagytestű gombák termőtestei képesek felvenni más gombák által termelt toxinokat?
Egyébként nem valószínű hogy a penész a kolonizálás közben kívülről jutott volna be, tehát ha azért szakítottad meg a kolonizálást hogy ne terjedjen egyik sütiről a másikra akkor nem kellett volna, persze jobb ha a fertőzött sütiktől minél hamarabb megszabadulnak.
Valószínű hogy a táptalaj nem lett eléggé csírátlanítva, vagy az oltáskor a tűvel, vagy az oltóanyaggal került be a penész.
Én sem biztos hogy megenném, de ebben amúgy nem kell követni, és az a biztos hogy ha nem eszed meg, ha valami fertőzés gyanús. Ki tudja hogy mit sikerült ott kitenyészteni.
Abból kiindulva hogy az ízelt lábúak nagy részének megvan a saját (végzetes) gomba parazitája, az emberé sem várathat már sokat magára.
A Cordyceps egyik fajtája megfertőz egy hangyát, arra készteti hogy magasra másszon majd utolsó erejével ráharapjon valamire, hogy még a pusztulása után is stabilan álljon. Ezután egy termőtest nő ki a hangya fejéből, ami megint szélnek ereszti spóráit hogy újabb hangyákat fertőzzön meg. A megfertőzött egyedeket a többi hangya megpróbálja minél messzebb juttatni a kolóniától, de a spórát nem ismerik fel így egész hangya kolóniák is kipusztulhatnak, amerikában használják is termeszek, hangyák és darazsak ellen. http://www.youtube.com/watch?v=CCOQ0VU24xw
Amúgy az embernek is van egy hasonló parazitája csak még nem ébredt rá erre. A még fiatal, fejletlen egyedeket fertőzi meg a hallójáraton keresztül aztán agyban fejlődik tovább újabb hálózatokat kialakítva. Ha a hordozó folyamatosan újrafertőződik vagy a parazita gomba számára kedvező a táptalaj, a gazdatestet akár a saját társai pusztítására is késztetheti még akkor is ha eközben ő maga elpusztul. A szájon át terjed gyakran hanghullámok segítségével, de komolyabb hálózatokat is kialakított az egész bolygó felületén amin aztán a fertőzés elterjedése is hatalmas méreteket ölthet.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez bakteriális fertőzés, casinggel láttam már ilyet, nagyon durva, ahogy a 2 telep határvonalat alakít ki. Azokat a kalapos kisfiúkat meg ne edd meg, nagyon el tudja csapni a gyomrodat! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát én erről a telepről nem szívesen ennék gombát ki tudja a felső rész mért nem kolónizálódott be . Lehet akár bakteriális fertőzés hódította meg az érintett területet .A gomba fonalhálózata pedíg felveheti a baktériumok által termelt toxinokat.Másrészt meg gusztustalan. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ilyenkor tavasszal nagyon beindul a zöld penész. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Köszi, kipróbálom majd.
A trutyi a kolonizálatlan része a sütinek, megszakítottam a folyamatot mielőtt teljesen benőtték volna a fonalak a múltkori masszív "penészhullám" miatt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha végighúzol egy fültisztító pálcikát a színezett részen és a szín ráragad a vattára akkor penész, ha nem akkor csak bekékült. Mi az a trutyi a tetejükön? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem sem a degeneráció hanem a fertőzés lenne a gond, de amúgy szoktak ilyet csinálni főleg letermett sütivel, az általában tisztább meg könnyebben is tisztítható.
Ha nagyjából steril körülmények között teremne, vagy nem is terem le hanem az oltás és a g2g transzferek így néznek ki hogy spóra->1l gabona->10l gabona->100l gabona->1000l gabona akkor még nincs észrevehető degeneráció.
Amúgy a legtöbb terméshullám cubensisről azt hiszem 10 vagy 11 volt de valószínűleg vegyszereket is segíthettek benne.
LC-nél meg könnyen át lehet lépni a sokadik generációval járó problémát ha a mester kultúrát, azaz az első LC-t csak LC-k oltására használjuk és csak ezekkel oltunk gabonát így az oltóanyag mindig csak második generációs lesz, a mester kultúra meg eláll a hűtőben.
Még jobb egy gomba vagy micélium darabka desztillált vízben hűtve tárolva, vagy agar-agaron kémcsőben, mert ezek biztosabban maradnak sterilek, és bármikor lehet belőlük gyártani egy mester LC-t, így egy törzs vagy klón éveken keresztül fenntartható.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | én a letermett dolgokkal nem foglalkoznék, szerintem durván megnő vele a fertőzés esélye |
| | | | |
| | | | | | | | | | a letermett gabonát hozzá keverni a strilizálthoz 1:8-10 arányban, ezek szerint nem akkora hülyeség? de nem lesz-e idő után degenerált a kalapos a sor dns átírástól? mint a sokadik generációs LC esetében?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | hella, rég jártam erre, remélem mindenki sikeresen növesztget :) ismerőssel történt jópofa dolog, gondoltam megosztom veletek:
srácék tartanak lovakat és a trágyát egy kupacba gyűjtik meg letakarják fóliával hogy ne terjedjen a szag a letermett táptalajt ehhez szokta hozzá borítani, mondván hogy kuka úgyis, egy szép napon faterja gondolta elviszi már a trágyát és leszedve a fóliát látta, hogy az egész rakás totál fehér - micélium, nem beszélve a fólia lyukain/szélén kinőtt kalaposokról, srác azt mondta ha 1 kg gombát nem tudott volna leszedni akkor semennyit... mindenesetre nem tűntek egészségesnek, így a szüret elmaradt, meg hát a fater is ott volt :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | közben kiderült hogy nem az :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Csak ha a fecsiket nem egyszerre csinálod az oltással, mert mondjuk nem használod el az összes fecskendőt egyszerre, akkor illik sterilizálni a tűt mielőtt oltanál vagy újra oltanál vele.
Két süti között is szokás lángolni a tűt, mert ha az egyik süti fertőzött volt, az a tűvel együtt átkerülhet a másikra és megfertőzheti. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát én steril tűt vennék nem gyujtogatnék.. mindegy kösz az infot |
| | | | |
|