|
Legfrissebb hozzászólások (853 - 872) (Témakör: daath gyarapodások)
| | | | | | | | | | Sevil: szerintem szép munka. Az, hogy lehetett volna még sok más dologról meg nézőpontról írni, nem von le az értékéből, ez egy szakdolgozat nem négykötetes lexikon. Egyébként kicsit olyan bemutatni a fórumon ezt a szakdolgozatot, mintha a második világháborúról írt könyvedet mutatnád be egy veterán-találkozón a 40-es évek végén...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | 7) A kulturális színpad hasonlat nagyon tetszik. :) 8) "minden tag egyöntetűen magáénak vallana" Alapvető félrecsúszás a dolgozatban. Közösséget nem csak eszmék építenek fel, hanem cselekvések is. Pl. egy fociklub tagjai - ha szimpatikusak egymásnak a játék során - utána eljárnak sörözni heti egyszer. Ők közösség, bár nincs közös értékrendjük, viszont egy közös cselekvés összeköti őket. Pszic. közösség esetében: rekreációs és spirituális drogfogyasztás cselekvése, és ezen tapasztalatok megbeszélése a fő összekötő erő. Szerintem. 9) A szegény spirituális drogfogyasztókat elítélik a többségi társadalom tagjai részre: az egész dolgozat erre domborodik ki, és sajnálom, hogy erre megy ki, mert ez is félrecsúszás. Az elítélés oka a lényeg, nem maga az elítélés tárgya, meggyőződésem, hogy a pszichonauták c. film szereplőit egyetlen épésszel gondolkodó ember sem ítéli el, maximum néha megmosolyogja. De nem akarja börtönbezárni, ugyanis nem a rekreációs és spirituális drogfogyasztók miatt alakultak ki az előítéletek a többség fejében. Persze ez egy másik kutatás lenne. :) 10) Hiányoltam a hálózatelméletet, bár az nem antropológiai kérdés, amivel sokkal hatékonyabban lehet vizsgálni a szubkult. határait, amire a választ végső soron kerested. 11) A hazai internethasználatról szóló adatok hibásak, de ez nem lényeges. :) 12) Az "útkeresés" kérdését én kibontottam volna kicsit jobban, szerintem fontos, és ha mindenképpen közös eszmét akarsz találni, akkor talán ez lehetne az. 13) A közösség határai: erre tényleg nem tudok mit mondani, minthogy egy kapcsolathálót kellett volna kreálni, ami nem befektetés, egy rövid kérdőívvel megoldható, amit a fórumhasználóknak kiküldenek az üzemeltetők, és ők részletezik, hogy hány fórumozót ismernek személyesen is. Erről valószínűleg kiderülne az, hogy van egy belső kör, ahol mindenki mindenkivel, és a külső kör belső körhöz fűzött tagjai, majd a külső kör, ahol csupán párok, vagy magányos pontok vannak. 14) Daath közösség tagja az, aki "annak tartja magát" és legalább 1 embert ismer a többi fórumozó közül. A többi már csak a kapcsolat erősségét méri. Az, hogy olvassa néha, az csupán látogató. 15) A legösszeszedettebb és legjobb része a dolgozatnak a Turner nyomvonalon haladó leírás-rész. Nagyon tetszett.
Figyelembe véve, hogy egy ilyen közösség jellemzésére ez magyarul az első kísérlet így elnézhető a "felületesség". Viszont az általam említett két félrecsúszást (8. és 9. pontok), és két hiányosságot pótolnám (hálózatelmélet, "útkeresés"-attitűd kibontása).
Egyébként meg: Gratulálok, hogy elkészült, és hol fog megjelenni?? :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nyuszika megígérte tegnap spanyolarcnak, hogy elolvassa irományát. Úgyhogy ahogy olvasom a dolgozatot, úgy rövid "lábjegyzetszerűségekbe" fűzöm a véleményemet, remélen érdekes lesz. Természetesen először a kritikával kezdem, aztán majd. Mert így előre is: nekem nagyon tetszett.
1) a virtuális közösségek a 90-es évek 'közepén' (nem elején) alakultak ki, és jellemző rájuk a lokalitás, és a közösségiség. A tapasztalat az, hogy rendszeresen összejárni csak egy v. közeli városokban lehet, akkor is, ha a kapcsolattartás zöme neten zajlik. 2) "A csoport társadalmi hálóban elfoglalt helyzete és szimbolikus határai ezen a ponton kezdenek kirajzolódni. A kutatást alapját tehát e határok pontosabb feltérképezése jelentette, de természetesen a csoport fórumával és tagjaival való megismerkedés során számos további kérdés merült fel" Ez mindjárt az első oldalon van. Lagelli ráérzett, és igaza van, szerintem is túl sokat akartál elérni, és mindehhez a módszerek nem fedték le a témát, ami rendkívül tág. Tehát ha pl. ezekre koncentráltál volna: a) közös normák és értékek a pszichedelikus közösség tagjainak viszonyrendszerében b) a daath közösségének viszonya a többségi társadalomhoz, pro-kontra c) társadalmi státuszrendszer a pszich.közösség tagjai esetében, stb stb stb. Ezek mind olyan "kisebb" témák, amikről születhet átfogó elemzés, akár kevesebb módszertannal is. De úgy általában a "Daath's life" nyilván felületkarcolást fog eredményezni. ETTŐL FÜGGETLENÜL rendkívül élveztem az olvasmányt, de tényleg. 3) Amit fent említettem abban is megnyilvánul, hogy túl sok a kérdésed, ami nagyon-nagyon jó, csak akkor kellene még kb. 1 év, meg még 150 oldalnyi anyag a megválaszolásra. :) 4) Előítéletek és személyes érintettség fejezeted: nagyon örültem, szerintem minden társadalomtudományos kutatásnak úgy kell kezdődnie, hogy tisztázod a saját értékeidet az olvasóval, hogy tudja hová tenni a következtetéseidet, és bár a téma necces, de én a pszichedelikumok kipróbálását is említettem volna részedről. 5) "karosszék-antropológusi munkát is végeztem" díjazom az öniróniát! :D 6) "nem szándékozik szembefordulni a társadalommal..." kezdetű mondatoddal kategórikusan nem értek egyet, több okból sem. a) ritkán van olyan, hogy egy szubkultúra magától szembefordul valamivel, többnyire a mások ellenében való meghatározás esetén fordul csupán elő - mármint ha az értékrend egyik sarokpontja a "bűnbakképzés" a "ellenpontozás". Ilyen nem jellemző a pszich.közösségre, persze. Viszont az ellentartás igen, vagyis, ha a többség kiveti a kisebbséget szintű közhely érvényesül, akkor a kisebbség ellentart a többség általi nyomásnak, ezzel is gerjesztve a feszültséget. Tehát a mondatod elfogult - ami nem gond - túl optimista és csöppet sem árnyalt. A dolog persze kétirányú, és a többség részéről nagyobb a nyomás - integráció igénye - de nem jelenthető ki, hogy "csak ők". Sőt, de itt most akkor meg is állok... ... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na igen, az itt megismerkedett baráti körökről tényleg kb annyit írtam, hogy vannak :) nem jutottam el hozzájuk... Ez a belső megroggyanás és az ekibázis meg szerintem elég fontos jelenségek, csomó folyamatot jeleznek. Ami sztem jogos, hogy viszonylag kevés ember lett megszólítva, annál is kevesebb interjúban. Emiatt az elméleti túlerő is. Érzelmileg tényleg nem vagyok semleges és ez nyilván érződik, akár az előző hozzászólásom +/- aiból is. Igazából úgy képzeltem ezt áthidalni, hogy ketten írom egy psykult-on teljesen kívül álló vkivel, de végül mono lett, álarcoskodni meg nagyon nem akartam. Hát így lett ez.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | helló kedves kt. nem beleolvastam, hanem elolvastam rendesen. és úgy hiszem, hogy azon túl, hogy kissé érzelgősre és felületesre sikerült a cuccos - emiatt nem igazán informatív -szerintem...- nem kívánok jobban belemenni mostmár a hiányosságok részleteibe. (gondolom az, hogy a belső alapító mag "széthullik" nem a legfontosabb a daath jelenét tekintve, mintahogy a tabi adatbázis csak egy kísérőjelensége valaminek. tudtommal rengeteg kis ill. nagyobb közösség övezi a daathot. fiatal emberek baráti körei, akik itt ismerkedtek meg. ezekről is érdemes lett volna tudomást szerezni, hamár offline életről is szólsz. a régi arcok közül pedig hiányolok sokakat a dolgozatodból akik már nem is nagyon írnak ide, vagy ritkán -ezek a bálnákok- de jelenlétük így-úgy-amúgy meghatározó.namindegymegminden.részemről ennyi.de azért nagyon szép munka ám... csak én meg mindenbe belekötök, ami jobb is tudna lenni :) ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | kedves lagelli, örülök, hogy beleolvastál :)
"ez a kultúrantropológia? ez nem inkább felületérzékeltetés a szociológia eszközeivel? vagy esetleg az ipm-nek írtál egy hosszabb, meghúzandó cikket? jaj de szép ez a tanulmáy, de hol a lényeg? hol az a lelkület amit bemutatni kívánsz?és annak az ányalatai? sajátos dekadens sértettség a végkifejlet, miközben rengeteg dolognak nem jártál utána. ja idő és kapacitáshiány? az nem lehet ok."
A psy lelkület számomra leginkább a 2. interjúban van benne, azt próbálja a 6. fejezet megragadni. A végkifejlet meg szerintem +/- + : társadalmi érdeklődés, megnyilvánulási lehetőség növekszik - : daath belső magja széthullóban (vagy legalábbis alakulóban)
Igaz, hogy rengeteg dolgonak nem néztem utána. Ezeket találtam érdekesnek. Nyilván mindenki teljesen más tanulmányt hozna össze a daathból, mert a készítő nézetei és érdeklődései óhatatlanul belekerülnek. Szerintem ezzel nincs gond, ha tudatos. Amennyire tudom, ez az első ilyesmi munka a daathról, kiindulási pontnak jó, amit más munkákban jól meg lehet kritizálni és azon keresztül bemutatni a saját meglátásokat.
"(megemlítettem volna sok embert sok nézőpontot a helyedben, akikhabár szinte mindig itt voltak, régen se szóltak sokat, és ma sem, csak fejlődnek velünk együtt a háttérben. mint csendes bálnák úsznak ezen a tengeren. tisztítják a vizet, és táplálják a tengert, pedig nem is feltűnőek. satöbbi ... )"
A régi, belsőbe nem került fórumozókra gondolsz? Ők is meg vannak említve, bár a nézőpontjaikat külön nem feszegettem. Veszélyes belemenni túl sok nézőpontba, mert a végén egy kezelhetetlen massza lesz. Ezért próbáltam olyan nézet-közöstöbbszöröst találni, ami karakteresen jellemzi a daatht és amibe nagyjából(!) mindenki belesorolható. Nyilván ez csak egy modell és nem egy teljesen precíz valami.
A 622-es hozzászólásod pontjait meg fejtsd ki jobban, ha van kedved, mert így nem nagyon tudok velük mit kezdeni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | >A spirituális modell jellemzően a pszichedelikus drogokat fogyasztók sajátja. Esetükben a drogfogyasztás elsődleges mozgatórugója valamilyen transzcendens élmény elérése, az ember önmagának és a világnak a jobb megismerése reményében. A DAATH fórumon a pszichedelikumokkal kapcsolatos témakörökbe jellemzően az utóbbi modellbe beilleszthető személyek írnak, akik a droghasználat mellett érdeklődést tanúsítanak az általuk fogyasztott anyagok történelme iránt és előszeretettel hivatkoznak a pszichedelikus irodalom kulcsfiguráira: Timothy Learyre, Albert Hofmannra, Alan Wattsra vagy Feldmár Andrásra. Így érthető módon kerülnek szembe a társadalom többségével, akik felszínesebb ismertetekkel rendelkeznek ezekről az anyagokról és a tömegmédiából kapott információk alapján alakítják ki nézetüket, ami jelenleg a már említett orvosi és büntetőjogi megközelítés.
... Te ne haragudj. pontosan a tömegmédiával példálozol: azokra a személyekre, akik a tömegmédiát szolgálják. Mongyuk azt le lehet írni, hogy ez egy vonzzerrő, és a felületes pfikonyautya belekóstál ezekbe az arcokba... de ... azzééé... aztán:
>A szubkultúra-dilemma, ahogyan azt az előző alfejezetekben is említettem, a terepmunkám egésze során végigkísért és a kutatásom végére sem találtam rá megnyugtató választ. Leginkább a szubkultúrába taszítottságból szabadulni kívánó csoport jellemzést tartom találónak a közösség e dimenziójának leírására
Mennyémá.Aluljáró turné? aztán:
>. Ez a személy megnyilatkozásaiban eltávolodik a drogtémát a társadalmi szinten uraló hivatalos, azaz a büntetőjogi és egészségügyi diskurzusoktól, így a droghasználatra vonatkozó általános közvélekedéstől is, és egy olyan diskurzusban vesz részt, melynek elsődleges célja kifelé, a témában jelentkező jelenlegi társadalmi szintű párbeszéddel szemben a tájékozottság és a társadalmi elfogadottság növelése a pszichedelikus drogok és használóik tekintetében (Drogriporter 2006). Ezek a tagok szinte kivétel nélkül meghívást nyernek a DAATH közösségének belsőbb magjába, az innercircle --be.
Dezinfo.
á meg még széjjel tudnám az egészet részleteiben rakosgatni, mert ha már valaki erre vetemedik, akkor miért teszi ezt ilyen kicsinyes "szerecsendiós" szűklátószöggel. Egy ilyen csodálatos anyagot így összetoszni. Bocs, hogy nem vagyok nyugis bálna, csak iszonyatosan idegesítő játékos delfin, és emiatt sípolgatok, ha kedvem tartja. :p
|
| | | | |
| | | | | | | | | | (elnézést)
RE:" A Magyar Pszichedelikus Közösség online-offline élete és küzdelmei a társadalmi stigmatizáció ellen"
"Az érzelgősség legrikítóbb példái azok a regények és filmek, ahol a szereplőket szét lehet válogatni a jók és gonoszok csoportjába. Legangyalabbak a főszereplők, kikkel az olvasó együtt sír és nevet, szinte egybeolvad velük; de ha jobban megnézzük ezeket a főszereplőket, nem is olyan angyalok: kicsinyes, kapzsi, édeskés vágyaik vezetik őket. A többi szereplők aszerint minősülnek jóvá és rokonszenvessé, vagy gonosszá és gyűlöletessé, hogy a főhősöket támogatják-e, vagy gátolják-e. Legtöbb mai ember az érzelgős regények módjára nézi a világot: amerre vágyai terelik és akik e vágyakat segítik, azok a jók; vágyainak gátlói a rosszak."
tudom, hogy ocsmány és kínos, hogy ez a véleményem, de kedves kt eztet jól összecsaptad! :)
ez a kultúrantropológia? ez nem inkább felületérzékeltetés a szociológia eszközeivel? vagy esetleg az ipm-nek írtál egy hosszabb, meghúzandó cikket? jaj de szép ez a tanulmáy, de hol a lényeg? hol az a lelkület amit bemutatni kívánsz?és annak az ányalatai? sajátos dekadens sértettség a végkifejlet, miközben rengeteg dolognak nem jártál utána. ja idő és kapacitáshiány? az nem lehet ok.
(megemlítettem volna sok embert sok nézőpontot a helyedben, akikhabár szinte mindig itt voltak, régen se szóltak sokat, és ma sem, csak fejlődnek velünk együtt a háttérben. mint csendes bálnák úsznak ezen a tengeren. tisztítják a vizet, és táplálják a tengert, pedig nem is feltűnőek. satöbbi ... )
bocsánat még egyszer.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ez a tanulmány több, mint megható. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Újabb gyarapodás:
Könyvtár -> Tanulmány Kardos Tamás: A Magyar Pszichedelikus Közösség online-offline élete és küzdelmei a társadalmi stigmatizáció ellen (2007) http://daath.hu/showText.php?id=152 |
| | | | |
| | | | | | | | | | A régi,tök jó külföldi beszámolókat (Chakos,Sárkány,zsákoshippi-rétes) nem lehetne külön külföldi beszámolók kat.ként visszatenni? |
| | | | |
| | | | | | | | | | én és az egyetlen, de legjobb barátom, a lagelli kérjük az általunk 2005. decemberében kiadott kérelem felülbírálását, az oldal kedves szerkesztőitől, fentartóitól és alapitóitól: szeretnénk, ha az összes 2005. decembere előtt keletkezett hozzászólásunkat hozzáférhetővé tennék. előre is köszönjük kérelmünk jóváhagyását. |
| | | | |
| | | | | | | | | | azt mien paranccsal lehet megcsinálni júzer felületen, hogy mondjuk az összes topik 504-es hozzászólását kilistázza? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bard ez nagyon nagy! De most komolyan, ezt meg kéne játszani. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hortobágyi László: Az Alien-paradigma http://daath.hu/showText.php?id=137
Narcowboi jóvoltából az oldal tetejére felkerült az MP3 hangjáték olvasvahallgatását megkönnyítö pontos szövege és a megértését segítö szószedete. Köszönjük! |
| | | | |
| | | | | | | | | | kritikus: Igazad van, ez a szelekció aránytalanul kedvez az amúgy is legpörgösebb témaköröknek - mint ahogy a frissességi sorrend szerinti listázás is. Az ötlete viszont az, hogy egy rövidebb lista-oldallal könnyebb követni az aktuális beszélgetést. Ha valaki éppen visszaolvasgatós kedvében van, az megtalálja a többi témakört is. Ha pedig valaki egy bizonyos témában akar hozzászólni, akkor - remélhetöleg - úgyis végignézi a teljes listát mielött kiválasztja a témájának legmegfelelöbb témakört. |
| | | | |
| | | | | | | | | | észrevétel: a topikok csoportositása ota döntő többségben azokba a topicokba van írva, ami alapból megjelenik. így esetleg elveszíthetik az egyes topikok a specifikusságukat, és ez elősegítheti a más sokat említett "felhígulás" jelenségét. |
| | | | |
|