|
Legfrissebb hozzászólások (843 - 942) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | Előző megnyilvánulásomban nem méltattam a feminizmus érdemeit, vagy helytállóságát, pusztán, mint társadalom-evolúciós folyamat-tényezőt szemléltem.
A világ "civilizáltabb"-értsd:gyorsabban transzformálódó- részén végbemenő iparosodással és a xx. században begyorsult technikai fejlődéssel -és... kemény háborúkkal - járó szocio-revolúcionista, egyben világrend-módosító folyamatok egyik velejárójaként kialakult a nemi szerepek transzfúzió-processzusa is.
(On topic:ennek egyik későbbi vektorkövetkezményeképp új vallásokra és prófétákra van-lesz szükség, kiváló út a pszichedélia...)
A Bence által említett keltetőgép nem kell, hogy fantasztikus, jelenbeli rémálomként találjon helyet: a férfi szerepe a géntechnológia fejlődésével kizárólag élvezeti helyet kap majd, egészen addig, amíg -az akár klónozott- egyedek behúzódott és a másik oldalon kitolódott nemi szervekkel lesznek ellátva.(Mely nemi szervek összehangolása az emberi kultúrában nem csak-szaporodási, hanem evolúciós szempontból is felettébb értékelhető színvilágot jelentenek.)
Aztán jön a teljes egyenjogúság, a nemtelen boldogság. A kettő között pedig lesz egy korszak, ami a Nargile által említett elnyomott emberegyedek szenvedéseit kompenzálva a nőt helyezi az élvezeti piramis csúcsára.
De jelenleg a gyereknevelés még mindig nem kódolódott ki a női biogépből, így Ajtóablak kérdésére válaszolva: igen, ha a nevelés szó növelés jelentés-etimológiáját nézzük, úgy igen, a gyermeknevelés -klasszikus értelemben- női feladat, biológiai és pszichológiai alapszempontokból .Az apáé -klasszikus értelemben- megint, a példamutatás, a szocializáció. A jó pedagógia. (Persze ezek a szerepek a többi bipoláris emberi szerep közeledés-hasonulásával együtt változnak) Ezzel kapcsolatban még egy: Ma kihallgattam a buszon egy beszélgetést két parasztnéni között, akik unokáik neveltetését vitatták, az egyik apjának az akkoriban jellemző mémrendszer szerint az volt a jelmondata, hogy ami állat a csizma szára fölé ér, az az ő hatásköre, a többi az asszonyé. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Talán kapcsolódik ez a téma a topikhoz. Aki bántja a nőket az rossz karmát von magára, amit a későbbiekben ki kell dolgoznia. Ezért Buddha, vagy Jézus valószínüleg nem ártott soha semmilyen lénynek, legyen az nő, vagy néger vagy akármi, ezzel megelőzve egy csomó szenvedést. Ha az emberek tudatában lennének tetteik következményének, a férfiak nem bántanák a nőket, úgy bánnának velük, mint ahogy ők szeretnék, hogy velük bánjanak, amikor nők lesznek.... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Azért itt teljesen más dolgokról beszélünk, amikor a fejlett világról van szó vagy amikor a harmadik világról. Ázsia és Afrika egyes részein még konkrétan árucikknek számítanak a nők akiket adnak-vesznek, esetleg 12 évesen hozzáadnak egy öregemberhez negyedik feleségnek az adósságok fejében. Évente 79 millióval kevesebb lány nő föl azért, mert főleg Ázsiában a lánymagzatokat előszeretettel abortálják vagy hagyják magukra a lánycsecsemőket, évente kb. 4 millió nőt adnak el akaratán kívül, 130 millió nőnek csonkítják meg a nemi szervét, hogy ne élvezhesse a szexet. Nyugaton meg már arról van szó, hogy hány százaléka tanulhat az egyetemen vagy kerülhet be vezető munkakörbe. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én nem értelek titeket igazán. Számomra léteznek EMBEREK és aztán vki férfi,vki+nő, van aki fekete bőrű, van aki fehér, van aki felszínes és ostoba, van aki elmélyült és intelligens, van aki szeretne gyereket nevelni, van aki nem, van amelyik gyerek szeretné, hogy neveljék, van amelyik nem, van olyan aki csak szeretni akar és van aki gyűlöl csak és persze van aki úgy látja, hogy nem jó ez így és van aki nem tud jobbat...
Szerintetek melyik a legfontosabb? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na -re Siphers 130- pont ezt szerettem volna kifejezni, hogy nem túlságosan férfias, inkább túlságosan nőies (nekem), legfeljebb a nők nem elég arrogánsak és törtetők (egyenlőre) ahhoz, hogy ők legyenek a kulcspozíciókban. De nekem akkor is az egész egy keltetőgéphez hasonlít (ez nem a nőiességet jelenti, hanem hogy a puszta fennmaradásért, termelni kell a teméket, a vásárlóerőt és a keresletet). Ha túlságosan férfias lenne, akkor minden reggel kilovagolnánk az ivócimboráimmal, és más falut gyujtanánk fel. Termelés nem lenne semmi csak a készeltek felélése-elrablása, és minden civilizávciós "javat" (étel, ital, drog, nő) meg lehetne szerezni a harcban (mármnint a rabló hadjáratokban) tanusított bátorság/kegyetlenség segítségével (máshogy nem). Na ez lenne szerintem a férfias világ és erre nem is hasonlít a mostani.
Azzal egyetértek, hogy a jelen állapot semelyik "félnek" sem optimális. |
| | | | |
| | | | | | | | | | úgy is elképzelhető feministoid módon a világ, hogy nem a nőket nyomják el (a férfiak), és nem a férfiak igényei szerint mennek a dolgok, hanem mindkét fél rosszul jár, ha a társadalom nem eléggé nőies. foghatjuk a kapitalizmus szellemére is, hogy túlhangsúlyozza a versengés fontosságát, a racionális, logikus megértés fontosságát a kooperáció, az analogikus gondolkodás rovására; akármi is az oka, nem csak a nők vannak elnyomva, ha el vannak nyomva, hanem a férfiak animája, nőies oldala is, amitől mindkét nem szenved(het). egyedül még bebukni se lehet.
ismeritek a drog(os) gyűlölő drogost, a buzigyűlölő buzit, a nőgyűlölő nőt, stb.? az áldozat még fogékonyabb az előítéletekre, mint a tettes, így lehetséges az a látszólagos pszichológiai abszurdum, hogy a koncentrációs táborok lakói elkezdik gyűlölni önmagukat, és isteníteni kínzójukat -- így magyarázzák meg maguk számára, hogy miért vannak az adott helyzetben. a magasabb státuszú meg azt is jelenti, hogy az illető hitelesebb. vagyis a közös nemelégségen közösen kell változtatni. aki nem teszi, első körben bebukta. végül mindenki a menyországba kerül, hogy ontopik legyek.
http://www.alfiekohn.org/books/nc.htm http://mentalhelp.net/psyhelp/chap9/chap9o.htm |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ajtóablak: Tetszik a nicked, meg az hogy "nyitott" vagy komoly dolgokra is. Na jó, nem viccelődni akarok, csak egyet szeretnék érteni Siphers-el, aki a 130-ban írt le egy-két dolgot.
Még elkell olvasnom azegész topic-ot, hogy tudjam, miről is van szó , aztán majd írok értelmesebbet is.
Most csak azéírtam, mert ez amolyan "ajtóablak" helyzet volt.
Na, tsáó!
Tablettajelentő |
| | | | |
| | | | | | | | | | hell
en egyaltalan ne azt moondtam hogy ez noi cssak epp elenkezoleg mind a ketton all a vasar az apu nevelese ugyan ojan fotos mitaz anyukae ... nekem csak az nem tetszet vagyis nem ertem hogy jutottak el ehez a temahoz az istenektol es filozofusoktol .. es hogy a keresztenyseg menyire ferfiparti es no elnyomo amugy ha tudod annak az e-mail cimet aki az anyagok rovatot szerkeszti es lehet hozza egy ket kerdesem akkor megkosszonem ..:) elore is kosz |
| | | | |
| | | | | | | | | | hat az teljesen megosztott komplex dolod nem noies es nem ferfias ..kozos de mi a koze ennek buthahoz vagy a keresztenyseghez ,mert el a keresztenyseg nyomta nyomja es fogja elnyomni a noket ... miert nincs katolikus papano miert fogadtak meg a colibatust a papok ...azert mert ok a ferfiak bujalkodtak es ok fojtattak bunos eletet ..az amas sztori is csak a ferfiak a keresztenyek irtak le .. amugy miert csak a noket vadoltak boszorkanysaggal amikor ok csak a "pogany valasokat kovettek"esetleg meg is egettek egyparat hogy a pogany papnok ne tudjak terjeszteni a vallasukat ... Isten o is szuz a biblia szerint de miert ? nem valos ez .. nem vagyok feminista se himsovinista csak ez a ki be valasos kereszteny felfogas idegesit ne csak fosoltam bocs a sok sorert.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem tudom, mi az a "nevelés", de a csecsemő gondozása női dolog. Sokak szerint már az sem egy természetes dolog, hogy a pár hónapos csecsemő nincsen folyamatosan az anyja testén.
Ami a feminista világnézetet illeti, persze, hogy a világ _túlságosan_ férfidominált, ez egy relatív dolog. Azt nem tudjuk biztosan megállapítani, hogy milyen volt húszezer éve, de arról mindenkinek meglehet az elképzelése, hogy mi lenne az ideális. Az, hogy _vannak_ a világunkban feminin vonások, önmagában nem mond el semmit arról, hogy nem túlságosan férfidominált-e. |
| | | | |
| | | | | | | | | | a gyereknevelés női(es) dolog? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tegyük hozzá azt is, hogy ha nem lett volna nőmozgalom, akkor a lányok most nem írhatnának ilyen okos dolgokat ezen vagy más fórumokon, hanem az apjuk által választott férjük hozná a döntéseket helyettük... |
| | | | |
| | | | | | | | | | ez így igaz. a feminizmus nem is a történelmi értelemben vett női szerepről szól, hanem a nők mozgásigényéről. a túlnépesedéssel járó, azt visszaszorítandó létrejött mém. a nők nem monogám matriarcha-családfő szerepre vágynak, hanem a férfiakra jellemző viselkedésmintákat kívánnak követni. Egyfajta szerepcsere, vagy inkább szerepösszemosás. Első körben csak tanulni akarnak, kognitív utazásokat tenni, majd miután adott a lexikális kompetencia, a következő lépésben direkt -és nem a hagyományos nőszerep szerinti közvetett - irányítószerepre vágynak. Aztán jön a többférjűség... és a hímanyák. :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Alapvetően nem értek egyet egy gyakran hangoztatott feminista állítással, miszerintem férfiuralom van, és ez egy partiarchális társadalom. Egyrészt szerintem nincs is értelme egy letelepedett és földművelő társadalmat patriarchálisnak hívni, ennél nőiesebb már nem is lehetne, ráadásul az egész a könnyebb gyereknevelésre alapul, hogy többet és jobban lehessen felnevelni. Az más kérdés, hogy gondolom az öröklés révén a vagyon apáról fiúra szállása, a hatalom családban tartása volt a kiindulás, de ha valódi férfiuralom lenne, akkor nem lenne egy csomó felesleges civilizációs betegség, mint család, otthon, fix lakhely, törvények és még sorolhatnám. Mindent azonnal el lehetne dönteni agresszióval, és az erőszak - a leggyorsabb megoldás mindenre, feleslegessé tenné, hogy legyen perspektíva fejlődésre, hiszten a puszta fennmaradás lenne a cél. Így szerintem a puszta kijelentése, hogy férfiuralom van, magában hordozná, hogy a világ még csak nem is hasonlítana a jelenlegi állapotokra. Szóval szerintem a feminsiták baja, nem az, hogy a társadalom férfias, hanem hogy nem eléggé nőies. Ezzel az egész hülyeségfuttatással csak azt szerettem volna kifejezni, hogy hiába van néhány(?) nőben benne, hogy őket mennyire elnyomják, és itt a férfiak igényei szerint mennek a dolgok, az biztos, hogy az én igényeimmel nincs sok közös pontja a jelen társadalmi rendnek (persze nyilván nagyképűség magamat egy archetipikus férfi alapnak tekintenem). Tehát a társadalmi rend puszta léte, és a helyhezkötött életmód már eleve matriarchális mémeket feltételez szerintem (sőt ordít róla). Azt a mémet pedig, ami a nők társadalomban elfoglalt alacsonyabb státuszát okozza pont ők tudnák a legeffektívebben megszüntetni a gyereknevelésen keresztül, ha pedig ezt nem megy, akkor no comment, bukták.
persze ez is csak akkor nem off, ha ez az általános vitatopic. |
| | | | |
| | | | | | | | | | http://www.alienangels.hu/11+.szam.htm#parkapcsolat
ez uj nekem, ilyen modellt meg nem gondoltam el, miszerint a him es a no nem fejlodese igy ellentett, hogy egyikbol apa mikozben a masikbol lany. elkepzelheto.
hogy jon ide ez az egesz? ha mashogy nem sikerul beasszocialni, hat akkor legalabb mint ...barataik |
| | | | |
| | | | | | | | | | meta: ne haraguggyá má',de annak ellenére, hogy én értem a te idegen szavakkal teletűzdelt monológjaidat, attól még más/ok nem biztos,hogy értik.
Szóval,magyarul írj,légyszi...!:(
Mr.Pillreporter |
| | | | |
| | | | | | | | | | elnézést a monoverzális sztereotip monoverbál miatt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | avagy érdemesül-e a várakozó, fennkölt nyugalom? |
| | | | |
| | | | | | | | | | de mi a jó példa? kinek érdemes nyomot hagyni az úton, s miként? milyen nyomtávolságot jó hagyni? ... ? |
| | | | |
| | | | | | | | | | egy reformer -buddha, jézus, mohamed és barátai-által indukált mém-rendszerben élünk. még mindig tartja magát a közel 190millió évnyi tapasztalat:a férfi megóv. a feministák szerepe a férfiérzés transzformációjában fontos. minél kedvesebb, okosabb -és az ősi hagyományokat követve genetikáját kifejezően- szebb a nőstény annál tökéletesebb hímpéldányra van igénye a tökéletes szaporodási folyamat betetőzéséhez. vagy az olyan irányba folyó tendenciákhoz. a feminista hidat képez, és ez jó. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az europid félisten-kultusz is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | a mohamedán világ a nőkre épül. |
| | | | |
| | | | | | | | | | jaj be szép! "az ember kicsi..satöbbi" milyen kedves gondolat! így működjön a világ! gondoltam ha egyszerű paraszt ésszel reagálok, sok "kedves" hozzászólás történik majd, igaz engem egy pár szavas kis gondolattal letudtatok de aranyos kis vita alakult ki, még a Siphersh méretű emberek is hozzászoltak, ennek örülök. ha feldmár lennék és tanulmányozni akarnám a pszihedelikus közösséget, biztos itt dobnék fel gondolatokat, hogy aztán figyelemmel kísérjem a kialakult kis vitákat! igazából engem már nem nagyon érdekel semmi, ugyanis holnap ilyenkor már úton leszek......amúgy hót részeg vagyok.....ritka de jó....a csajom azt mondja közben: nem tudom kivel üzengecc ijenkor de jó raj vagy...:))))))))))))) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "és kijavitalak a korrektség kedvéért, a tetrahidizmus szerint a femnista olyan ember, akinek a neme nemszámít (de többnyire nőnemű), és egy eszmét olyan nagyra nagyít magában, hogy ettől felülértékeltnek érezheti magát, maga előtt leplezve a tényt, miszerint a környezete alulértékeli."
mint "ae vita" -t jellemzően semleges és elfogulatlan szemlélődő megállapítom, hogy a nárcisztikus, s személyiségtípusokon felülemelkedni nem tudó/kívánó kijelentések habár úgy oszlanak el idővel az éterben, mint madárlátta legyek, mégsem gondolom, hogy fontos velük fertőzni a közös életteret.
az ember ha kicsinek és gyengének is érzi magát, találjon lehetőséget a jó, harmóniára törekvő mechanizmusok erősítésére. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "vagyis a tetrahidizmus szerint a feminista olyan nőnemű, aki egyetlen férfinak sem kell, aki férfigyűlölő, álszent, buzi. nincs mit hozzátennem. kérem kikapcsolni." de ha kikapcsolod attól még ottmarad, és visszahatólagosan hat a környezetére.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez a nőismerősöd is ebben a világban él. Mint az emberek nagyrésze, nyilván ő is alulértékeli a nőiességet. Erről van szó. Ez egy ilyen világ. A férfi-domináltság nem csak a férfiak fejében van, hanem mindenkinek a fejében, szerintem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | van egy nőismerősöm, akinek meg az volt a baja, hogy a férfiak nagyon elnőiesednek, túl sok időt töltenek a tükör előtt. hát, ilyen is van, de nem általános. |
| | | | |
| | | | | | | | | | De van egy olyan feminizmus is, ami arról szól, hogy a nőiességből nagy hiány van a mi világunkban, és jobban meg kellene becsülni és kultiválni. A mi világunk egy nagyon férfias világ. Mindenkinek nőiesebben kellene gondolkodnia, a nőknek is, és a férfiaknak is. Paradox módon ez érintőlegesen akár szembe is állítható az egyenjogúsági mozgalom bizonyos vetületeivel, mert az szép dolog, hogy a nőknek jogukban áll úgy élni, ahogy a férfiak, csak éppen bizonyos szempontokból a férfiaknak kellene utánozniuk a nőket, nem pedig fordítva. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem a képlet egyszerű: a feminizmus (ami NEM egyenlő az amerikai radikális feminizmus férfigyűlölő idiotizmusával, annál sokkal többféle irányzatot és megközelítést magába foglal) egy olyan mozgalomként jelent meg, amely egy legitim törekvést képvisel: azt, hogy a nőkre is ugyanúgy vonatkozzanak az emberi jogok, mint a férfiakra. Magyarul, hogy a nőket is fogadja el a társadalom egyenjogú polgárokként, akik szavazhatnak, akik véleményt formálhatnak a társadalomról és politikáról, akik ugyanolyan állásokban dolgozhatnak, ugyanolyan egyetemeken tanulhatnak, akiket nem lehet szalonképesen bántalmazni stb. Az más kérdés, hogy a 20. században sok feminista átesett a ló másik oldalára és férfigyűlölő frusztrált picsa lett belőle (már bocsánat), aki mindent a férfi-nő alá-felérendeltségi viszony rögeszméje szerint ítél meg. De szerintem ez önmagában nem ássa alá az olyan törekvések legitimitását, mint hogy szorítsuk vissza a családon belüli erőszakot vagy hogy a nők ne kapjanak azért gázosabb munkákat mert nők, ha a képességük meg van hozzá. |
| | | | |
| | | | | | | | | | egyenjogúság = a nők is dolgozhassanak, de a férfiak is mosogassanak :) ...és legyen jogunk gyereket szülni! azért meg lehet nézni, hány női vezető van, és milyen elismerést kap, kimutatták, hogy pízt pl kevesebbet kap egy középvezető beosztásban dolgozó nő, mint az azonos beosztásban dolgozó férfi. de biztos hogy hazugság... én egyet se ismerek... vagy a reklámok. ott is milyen témában reklámoznak nőkkel? szépség takarítószer. többnyire. hiába, old customers die hard... az évezres rendszert nehéz megreformálni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | vagyis a tetrahidizmus szerint a feminista olyan nőnemű, aki egyetlen férfinak sem kell, aki férfigyűlölő, álszent, buzi. nincs mit hozzátennem. kérem kikapcsolni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | nlwarez, a verbális erőszak jól megy neked, az láccik, :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | szeretem az ilyen cikkeket, mert évente vagy naponta sokan meghalnak (vegyesen) mert élettársuk/barátjuk/kocsmatársuk megöli őket, sok ember hal meg továbbá erőszakos dolog miatt, vernek halálra szúrnak le stb., és ezekből kiemelik a nőket, és rámondják hogy ilyen és ilyen a nők helyzete magyarországon, sztem pont ez a diszkrimináció hogy külön veszik a nőket; " az elmult évben 742 kopaszodó embert öltek meg, 20%ukat családon beüli erőszak miatt, 40%ukat az utcán fényes nappal kirablás közben, és 40%ot egyéb tényezők miatt. élete során pedig minden ötödik kopaszodó férfi kerül olyan helyzetbe szórakozó helyeken, ahol rendszeresen megütik vagy megverik. tehát magyarországon a A kopaszodó férfiak elleni erőszak társadalmi kód." (elmegyek melózni valami bulvárszennyhez) ja és a családon belüli erőszakról meg még annyit hogy ahol van gyerek, ott az is kapja, és az esetek min.80%ában azért mert egy alkoholista barom az ember és valakin le kell vezetnie a sikertelen életéből fakadó napi kudarcait egy kis piával fűszerezve ésatöbbiésatöbbi de nem azért veri meg az asszonyt mert az nő. és ezt hasonlítgatni az iszlámhoz? (attól függetlenűl hogy milyen az iszlám) hogy a picsába jön ide európa toleráns szexizmusa? bocs de nem vagyok Dr pszichopeupsziphocszpihperpszihoaszpiupeutalógus és nem nagyon vágom, igaz én nem ebből élek hogy ilyen könyveket publikálok... bocs, tudom hogy off, de mindíg felbasz az ilyen picsogás... |
| | | | |
| | | | | | | | | | a bodhiszattva is csak romlandó hústömeg.
rehabilitációs okok miatt kérem törölni a regisztrációmat és az összes bejegyzésemet,
kösz
aki illegálisnak neveztetett meg is érdemli. |
| | | | |
| | | | | | | | | | némileg off
Benedek István - Mandragóra - Tibet c. (1979 Gondolat,Budapest) könyvét mindenkinek ajánlom;rengeteg mindent meg lehet tudni benne az originál buddhizmusról,hinduzimusról.Kiemelt témája a miszticizmus,sámánizmus,illetve gyógyítás különféle növények segítségével.Rengeteg részlet van benne a Tibeti Halottaskönyvből,ami tulajdonképpen egy halál utáni trip how-to :) Mivel a könyv elég régi,gondolom nehéz beszerezni,de ha kiolvasom (ez jövöhéten esedékes) bárkinek szívesen kölcsönadom.
on
A legtöbb láma illetve buddhista vallási vezető szerette volna zártan kezelni tanitásait,ez alól valóban csak Gandhi volt kivétel.(Bár biztosan voltak elfogadási ambíciókkal rendelkező egyének) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gandhit azért ölte meg egy hindu, mert megbékélést és egységet hirdetett a muzlimokkal. Nem vagyok járatos a buddhisták történelmében. tudtok buddhistát, akinek Gandhihoz hasonló nézetei vannak/voltak? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na mindegy, szerintem rekesszük be a vitát, már kezd olyan lenni, mintha arról vitatkoznánk, hogy a tyúk volt előbb vagy a tojás :) Eredetileg csak annyit akartam mondani, hogy a terrorizmus mögött az esetek többségében nem (túlnyomóan) vallásos motivációk állnak, hanem politikaiak: szabadítsuk fel ezt azt, függetlenséget ennek annak a népnek/országnak stb. Ebből következik, hogy ha háborúkat indítunk az arab országok ellen, akkor csak további terrorizmust kreálunk. Mintha Buddha is mondott volna olyasmit, hogy a gyűlöletet nem lehet gyűlölettel kioltani, nem? Szóval szerintem nem a toleranciával van baj, és a toleranciának nem alternatívája a realizmus. A toleranciának kell reálisnak lennie. Ne vessük el a toleranciát csak azért, mert sokat visszaélnek a szóval. Ebből a szempontból most mellékes, hogy a kínai vagy arab etnikai öntudatot meg különféle rendű és rangú gyűlölködéseket lehet-e modern értelemben vett nacionalizmusnak nevezni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | tetrahíd: először azt írod, hogy a nacionalizmus Keleten is létrejöhetett európai befolyás nélkül, ugyanakkor később te is elismered, hogy az arab nemzetállamok mesterséges csinálmányok, magyarul egyáltalán nem egy szerves belső fejlődés eredményeként jöttek létre.
Tévedés lenne azt állítani, hogy a nacionalizmus nem komoly motiváció a terrorizmus mögött: a palesztínok a független Palesztínáért gyilkolnak, a kashmíri háború sem egyszerűen vallási konfliktus, hiszen a vita arról megy, hogy melyik nemzetállamhoz tartozzon a terület, a kurdok is saját nemzetállamról álmodnak, az iraki terrorizmus célja is az amerikai megszállás megszüntetése stb. stb. Ráadásul a muzulmán világ egyáltalán nem olyan egységes, nézd meg a libanoni-szíriai, iraki-iráni ellentéteket pl. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az arab világból még mindig hiányzik a kaotikus rendezéselmélet felülírása. pl. amikor egy metropoliszban"inshallah" -al predesztinálja magát az úrvezetö, mert kizárólag a fraktáli- káoszelmélméletböl fakadó szbályok alapján müködik a közlekedés-etika, akkor azt gondolom, hogy ez ahely lehetne tibetben is. ... csak, hogy visszatérjek a vitainditó gondolatokhoz.
még egy: soon, te akárhányszor írsz mindig jó vita lesz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | lagelli: csak annyit mondtam, hogy a politikai nacionalizmus és független nemzetállam modern fejlődési termék. Szerintem Te csak szélesebb értelemben veszed a nacionalizmust, mint én, beleértessz patriarchális, törzsi meg etnikai különbözőségtudatot és autokritér gondolkodásmódot, ami valóban mély gyökerekkel rendelkezik Keleten is.
Egyébként wikipedián van egy érdekes szócikk a kínai nacionalizmusról:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_nationalism
"Although there has been a self-consciously Chinese state for several thousand years, the Chinese concept of the world was largely a division between the civilized world and the barbarian world and there was little concept of the belief that Chinese interests were served by a powerful Chinese state. Some authors such as Lucian Pye have argued that the modern "nation state" is fundamentally different from a traditional empire, although some have controversially argued that dynamics of the current People's Republic of China (PRC) share an essential similarity with the Ming and Qing Empires. There were only a few periods in Chinese history when China fought total wars against foreigners (most notably the Mongols and Manchus), whereas all other conflicts were mainly civil wars that led to dynastic changes. This particular property of Chinese history was not conducive to realize a Chinese nation-state until contact with Western countries in the 19th century." |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile, le lettél politikusozva. |
| | | | |
| | | | | | | | | | masreszt utanagondoltam... nem vitatkozhatom egy vallastorteneszpolitikussal, de arabiaban mar tobb ezer eves hagyomanya van a nemzeti-nacionalizmusnak. minel patriarchalisabb egy allam, nemzet,(vallas, csalad) berendezkedese, annal nagyobb az esely a nacionalizmusra, vagy az autokrata eszmek megvedesenek, halmaznagyitasanak a kiterjesztesere. a kozel-keleti orszagban, ahol jartam a minap erdekes volt latni a demokracia kozel tokeletes manifesztalodasat. egy icipici orr szag, ahol egyutt el 18 vallas, es egyuttesen megdontik az oket uralo masik arab orszag helyi uralmat.
ole nydahl felekben a narcizmuson, es annak nagyfoku terjesztesen kivul meg karos, hogy nem a szubjektumra, mint az objektiv halmaz reszesere osszpontosit -lsd:muzul-mania- hanem, szubobjektiv halmazokat propagal.
vajon egy lama nagyobb ralatast nyer a fraktalmezore, mint egy joszandeku elegedett gondolkodo ember?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | az arabokrol nem igazan tudom. a minapi kozel-keleti latogatasom alkalmaval nem az egysegukrol gyoztek meg. -a humorukrol es a kedvessegukrol viszont igen- persze az ottani nemzetallamok europai gyartmanyok. gyarmaterdekek.
kinaban viszont jellemzove valt, nem csak a kommunista diktatura alatt. a hanok kis allama, hogyan nott birodalomma, hogyan hajtotta uralma ala egy kis nep a fel tavol-keletet... az is nacionalizmus, ha nem is a modern politologia ertelme szerinti. az sem veletlen, hogy a nemet nemzeti szocialistak az okori keletrol kolcsonoztek szimbolumaikat.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | lagelli: az etnikai, dinasztikus stb. szembenállást ne tévezd össze a modern nacionalizmussal. A nacionalizmus születése összefügg a modern nemzetállamok születésével. Az arab világtól például egészen a modern időkig távol állt a független nemzetállam gondolata, amiért harcolni és meghalni érdemes. |
| | | | |
| | | | | | | | | | na es milyen volt o´lé? felallt tole valamiket? vagy volt aki felallt?
erdekes, hogy mint turistak egy uj osvenyen, a vezetot dicsoititek, nem az utat. |
| | | | |
| | | | | | | | | | nacionalista hagyomanyok keleten ugyanugy leteznek. emberek alkotta egysegek tagjai feltik egyseguket. pelda: hanok. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: a nacinalizmus egyértelműen a modern nyugati civilizáció terméke, a modern terrorizmus pedig nagyrészt nacionalizmus által motivált. Egyébként ha jól értelmezem a négy nemes igazságot, akkor buddhista szempontból a nyugati világ féltése is csak dukkha, szenvedés, kötöttség valami olyanhoz, ami múlandó, mókuskerék. |
| | | | |
| | | | | | | | | | bt: Lehet, hogy csak elhanyagoltam régen, és pont ezzel a kompenzálással szünik meg. És dédelgetek még egy mémet, hogy sürgősen add vissza az animeCDimet:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: én azért nem bírok kettőről az egyre, mert nem tudom elképzelni, hogy közelebb visz téged a megvilágosodottság nem-kettősségéhez, ellentétek, határvonalak, konvencionális félelmek nélküli, mindennel azonosságot érző, isteni tudatállapotához, ha plusz egy szamszára-mém magját többet dédelgeted, mint korábban. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Emberek azert szervezodnek holarchikus hierarchia-egysegekbe, mert felnek. vallas, egyhaz es nemzetallam, vagy csalad, kozosseg kozott csak nagysagrendi, illetve az ezen hierarchiaban elfoglalt helyek kozti kulonbsegek vannak. (az emberiseg, mint halmaz fraktalszeruen rendezodo kisebb halmazokbol all. a sejt molekulakat tartalmaz, azok atomokat. ez forditva nem igaz.) az egy enek, mint egyenek fogalom elfogadtatasa es az ilyen aspektusu holisztikus vilagszemlelet minden homo sapiensbe bememelese a nagy feladat. akkor majd nem kell felni -egymastol...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile: "Ráadásul éppen a mi "toleráns" európai civilizációnk exportálta az olyan az eszméket és módszereket a harmadik világba, mint például a nacionalizmus, sovinizmus és terrorizmus" - Szerintem ezeket sehová sem kellett exportálni, mert volt már belőle mindenütt, bár ez részetkérdés. Ezen kívül lényegében egyetérek, de én mégis olyan tanulságokat szürtem le, ami szerinted általánosítás. Remélem neked lesz igazad, én is ezt szeretném:) Félelmen biztos nem alapulhat hülyeségtől különböző dolog. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Még egy gondolat: a legnagyobb ellenségünk a félelelm. Az európai kultúra legnagyobb ellensége is a félelem. Bibó István is megmondta, hogy demokratának lenni annyit jelent, mint nem félni. Nekem az ilyen "féltem az európai kultúrát ettől meg attól" dumákkal éppen az a bajom, hogy a félelmen alapulnak. Ugyanúgy, mint a jelenlegi drogpolitikák, amik szintén a drogoktól való páni félelmen alapulnak. Mit akarunk mi tulajdonképpen? Félelemkultúrát? Miközben annyira rettegünk a politikusok meg vallási vezetők által a falra festett ördögöktől, addig éppen azokról az értékekről feledkezünk meg, amelyeket féltünk. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tetrahíd és Bence: az érvelésetekkel az a fő problémám, hogy "az" Iszlámról beszéltek és "a" muzulmánokról. Ez éppúgy parttalan általánosítás, mint "a" keresztény Európáról beszélni vagy "a" keresztényekről. Márpedig ha nem vagyunk tisztában az alapfogalmakkal, akkor mit akarunk megvédeni és mitől? Ezt a kérdést kell tehát először is tisztázni.
Az Iszlám tulajdonképpen éppolyan heterogén, sokszínű, mint bármely más világvallás. Az a fundamentalista-konzervatív irányvonal, amelyet ti az egész Iszlámmal azonosítotok, és amelytől valóban lehet(ne) félteni az európai kultúrát, valójában egy olyan radikális kisebbség, amely jócskán felülreprezentáltan szerepel a médiában és az európai köztudatban. A legtöbb muzulmán ember nem akar Shariát bevezetni Európában, nem akarja, hogy kötelezővé tegyék a csadort a nők számára, nem lóbál gránátot kidülledt szemekkel a metróban stb. A muzulmán hívők többsége azt akarja, mint a keresztény vagy buddhista hívők többsége: békében és megértésben élni felebarátaival. Megtartani a hitüket, nem egyetérteni a másik hittel vagy világnézetettel, de élni és élni hagyni.
A mi "toleráns" európai civilizációnk azonban már évszázadok óta a harmadik világ kolonizációjára törekszik, nem csak katonai-politikai, hanem gazdasági úton is. Vajon az ázsai, afrikai muzulmánok, vagy éppen buddhisták mit szóljanak, az ő kultúrájukat vajon nem fenyegette/fenyegeti -e alapjaiban ez a gyarmatosítás? Ráadásul éppen a mi "toleráns" európai civilizációnk exportálta az olyan az eszméket és módszereket a harmadik világba, mint például a nacionalizmus, sovinizmus és terrorizmus. Azzal, hogy egyes politikusok saját hatalmuk növelése érdekében elhitetik az emberekkel, hogy a nyugati kultúrát további erőszakkal és intoleranciával lehet megvédeni, meghirdetik a "war on terrort" és hasonló ostobaságokat, azzal tulajdonképpen éppen az ellenkezőjét érik el annak, mint amit hirdetnek: megerősítik az Iszlámon belül a radikális fundamentalizmust, és tovább csökkentik a liberális-mainstraim Iszlámot.
Konklúzió: az európai civilizációt nem lehet megvédeni olyan eszközökkel és olyan hozzáállással, amely alapvetően idegen éppen ettől az európai civilizációtól. Különben a végén azzá válunk, ami ellen harcoltunk. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Akit még mindig megvisel, a vallási-ideológiai vita, az gondolkozzon el, hol áll a szabadsággal, és mennyire függ, kapaszkodik egy személyes hithez. Mindegy, hogy gyülit cserélünk LSD-re, majd azt buddhizmusra, csak függésünk tárgyai váltokoznak. Próbáljunk olyan ártatlanok lenni, hogy kinevessük bármelyiket, hogyha szükséges, sértődékeny egonkal egyetemben. Már régóta nem az a tét, hogy begyűjtsük a minden igazságot lefedő hitet, elméletet, tant, hanem, hogy megszabaduljunk mindentől, ami nem az.
Épp elszúnyókáltam, azt álmodtam, hogy búvárszerkóban levitálok, tárgyakat lebegtetek bosszúból, mert az orvos letiltott a merüléstől. Na ja, a reakciók az álomban is működnek tovább... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem az a nehéz a vallások közötti kommunikációban, hogy mindegyik akarva vagy akaratlanul, de következetesen a maga elméletét és a mások gyakorlatát állítja szembe, ahelyett, hogy belátná, hogy az elv mindegyikben szép, a gyakorlat pedig félrecsúszik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egyrészt Gén már igértél Aktuális archíválást pl. 500anként , ez szerintem most aktuális:)
Ez a muzulmános vita pedig voltmár, akkor sem jutottunk kettőről az egyre, talán nem is azért kell erről beszélni. Szerintem ez politikai és szociális kérdés, és nem pedig vallási. Ha a buddhizmus abbó a felismerésből indul ki, hogy minden lény boldog szeretne lenni és el akarja kerülni a szenvedést, és mivel a többiek többen vannak, ők fontosabbak, mint a én - meg Istennek való békés alávetettség, nyilván nincs ellentét. De azért vizsgáljuk meg az elúlt időszakokat is, amelyekben ezek a tanítások terjedtek, működtek. A kommunizmusban is elvileg mindenkinek majd tök jó kellet volna lennie, de nem valósult meg. Egyszerűen én a saját merev elképzeléseim ködén keresztül nem látom nagyobb GYAKORLATI jónak ha Európa is muzulmánabb lesz (nem a kinek van spirituálisan igazabba), mert nem tartom olyan óriási főnyereménynek, hogy pl. hajlamosak újra és újra felvetni a Sharia alkalmazását. Meg eleve - ezt anélkül mondom, hogy jártam már volna ilyen helyen - amit a szemellenzőimen keresztül látok azokról az országokról, ahol ez a fő irányzat - nem vagyok tőle hanyattesve. Tiszta középkor, és mintha a jelenlegi Iszlám vezetők nem is tartanák fontosnak, hogy ezen változtassanak. Persze szegénység meg minden, de annak sem a népvándorlás a megoldása, legfeljebb ha még lennének üres területek. Az olyan vallási ideológiákat pedig, hogy legyen minnél több gyerek és no születésszabályozás - tökmindegy, hogy Katolikus, Izslám, vagy magát buddhistának valló, mélységesen elítélem. Aki ilyen mémeket terjeszt az mindennél jobban hozzájárul a jelen problémákhoz, ennél az ideggáz is csak szembetűnőbben káros.
Most nyugodtan nevezhettek alaptalanul parás előítéletes rasszistának, de engem zavarna, ha egy olyan csoport kerülne többségbe egy "demokráciában", aki egy túlnyomórészt középkori közeget tekintenek hátországuknak, és a mémjeik is nagyrészt innen származnak (vagy nekem származnak onnan a mémjeim, hogy ilyeneket gondolok). Szóval szerintem azt kéne megérteni, hogy nem ideológiai a vita, hanem szocpolitilag. Cigánkölcsönre. Mert nem Szufi mesterek fognak a gettókba költözni, hogy a gyárakban dolgozzanak, hanem 8 gyerekes családok, akiknek a gyerekei azt fogják tapasztalni, hogy mekkora paraszt velük mindenki, és ez biztos azért van, mert a hitetlenek elnyomják őket - többek között nyilván ez is . De nem ez lesz az összes oka a problémáknak. Szerintem is alapvető, hogy egy magát világvárosnak nevező helyen minnél több vallást lehessen szabadon gyakorolni, de ebben szerintem nem sokat segítene egy csomó muzulmán gettó. Ha meg Európa nem tudja megoldani az eddigi ebből származó jelenlegi problémáit, akkor nem kezdjen tárt karokkal rabszolgákat fogadni a szomszédos országokból, csak hogy pörögjön a gazdaság.
Természetesen a Dharmának és az Iszlámnak vannak jócskán ideológiai különbségei is, de itt most nem erről van szó szerintem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | tetrahíd: "nem értetted a hozzászólásom. majd ha felfogtad, esetleg válaszolok"
Ha ez most a párbeszéd folytatásának megtagadása és kognitív képességeim kétségbevonása, akkor soon pontosan rád utalt a 2711.-ben: "az érvek kicseréléséből egymás lealázása lett." |
| | | | |
| | | | | | | | | | soon.: "Nem fogom megvédeni az álláspontomat"
Nem is védeni kellene, hanem indokolni. Akkor esetleg egy érdekes beszélgetés alakulhatna ki, ha nem a beszélgetöpartnereid - általad kitalált - támadási szándékait elemeznéd válasz helyett. Valószínünek tartom, hogy az elözö "soha"-hozzászólásod alapján rólad kialakult képem téves, és remélem, hogy ez a további beszélgetés során kellemes csalódást okozva ki is fog derülni.
Nargiléhez hasonlóan nekem sincs semmi bajom azzal, hogy te a buddhizmust választottad - gondolom másoknak sincs. Az általad említett "tájékozatlan beszűkült módon" választott buddhizmust viszont azért hívnám divatbuddhizmusnak, mert az a kép jött le, mintha lefölöznél belöle egyes neked tetszö dolgokat - a mentalitást és a tanításokat - ám szemet hunysz a buddhizmus történelmi tényei, illetve jelenlegi gyakorlatának negatívumai felett. Szerintem aki igazán mélyen meg akar ismerni egy -izmust, az nem zárkózik el kritikátlanul a több, részletesebb infó feldolgozásától, hanem azt is helyre rakja magában, világképébe illesztve a kevésbé csillogó részeket is.
Ahogy Siphersh mondta: "Az, hogy a vallás nevében bűntetteket követnek el, az nem a vallást minősíti". Persze, mivel teljesen valószínütlen azt alapfeltételezni, hogy akármilyen módszerrel 100.00%-osan egységesíteni lehetne milliók tevékenységét. De nem mindegy, hogy ilyen esetekben mit csinál az adott vallás képviselöje: 1) "Ezt nem hiszem el! Ne sértegess minket!" 2) "Elhiszem, de ezek mások voltak, mi ilyet sohasem csinálunk!" 3) "Tényleg? Na akkor nekem elég, kiszállok ebböl!" 4) "Tényleg? Utánanézek és megpróbálok hatni hittestvéreimre."
Szerintem ez az utolsó egy fenntarthatóbb, érettebb -izmus-felvállalás: nem olyan alapon választom az -izmust, mert naívan beoltottam/beoltattam magam, hogy ez az abszolút-tökéletes legjobb út, és nem is kizárólag abból a sekély okból, mert ez relative a legsimább út nekem a sok közül, hanem azért, mert az ezt képviselö emberekkel alapvetöen jóban-rosszban közösséget érzek és elfogadom a kölcsönhatáson alapuló szerepemet a nagyobb egység részeként, akármilyen göröngyös is legyen az út mögöttünk és elöttünk.
Tetrahíd: Akkor keress a 2703.-ban egy olyan jelzöt, amelyiket nem szeretnéd, ha pld. az anyukádra mondana valaki. Tipp: ez egy, a görög-római müveltséggel rendelkezésre utaló, elitista szemszögü, pejoratív melléknév. |
| | | | |
| | | | | | | | | | soon: mivel én indítottam el ezt a vitát a buddhizmusról, ezért engedd meg, hogy bocsánatot kérjek tőled, nem állt szándékomban lealázni téged vagy bárki mást. Szerintem senki nem állította, hogy beszűkült lennél, amiért a buddhizmust választottad. Sőt. Ne csinálj ebből személyes ügyet, ennek az egész vitának semmi köze a Te vagy Tetra személyéhez. Személyesen mindkettőtöket tök jó fejnek tartalak és sajnálnám, ha nem írnátok többet a daathra. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "akiket szintén imádok és a testvéreim"
Nem, nem a testvéreid, Kedvenc Talamoncom. Egyek veled :-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gén linkjének erre vonatkozó részére, és Talamon 46. -Re: azt szeretném mondani, hogy nem tartom vitaalapnak, vagy megfelelő érvelésnek egy tantra szövegének vagy részleteinek internetes elolvasását. Tehát a Kalacsakra Tantrával nem mérvadó így foglalkozni - ebből tanulságokat, megállapításokat leszűrni. Ezek a szövegek nem véletlenül voltak mesterről tanítványra hagyományozva, a szimbólumok megértése nélkül - egy megvalósított tanító segítsége nélkül - a tantrák nem értelmezhetőek teljes mélységükben. Pont ezért is fog eltünni néhány száz év múlva ez a tan. Hiába maradnak meg a szövegek számítógépen, az élő átadás nélkül nem lehet majd hasznát venni. Ennyit a tantrás részről.
Egyébként nagyon jó oldalnak tartom arra, hogy kevesebb divatbuddhista legyen. Már a Buddha megmondta, hogy 2500 év múlva eltűnik Ázsia nagy részéről az igazi Dharma, és mára ez majdnem le is zajlott. Szóval az itt felsorolt háborúkban és erőszakban való szerepválalások igazán sajnálatos de előre látott események voltak. Azt mindenesetre biztosan elmondhatja minden buddhista, hogy a tanainak a terjesztésére soha nem fognak háborút kezdeményezni, mert egyetlen valódi gyakorló azt jelenti, hogy továbbadódhat és hasznára lehet annak aki kapcsolatba lép vele, de ha tetszőleges számú lény csak hisz benne, akkor az teret ad a hatalomvágyóknak. Aztán már teljesen úgy használják, mint bármely más hasonlóan kifacsart "vallás", amely csak a világi hatalom eszköze.
Jó, hogy a Karmapás résznél Tomek Lehnertet linkelik. Többit még nem néztem meg. |
| | | | |
| | | | | | | | | | If you wanna be a yogi,be a yogi,if u wanna take drugs,thats what you need to do. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Elmegy a rabbihoz egy zsidó, akit nagy sérelem ért. Elpanaszolja a bánatát és hosszú ideig érvel. A rabbi bólogat, majd így szól: -Teljesen igazad van, fiam! Eljön a másik fél is, és kétszer olyan hosszú ideig beszél. A rabbi hallgat egy ideig, majd azt mondja: -Igazad van. Kétségtelenül igazad van. Miután elmegy, a tanítványa türelmetlenül megkérdezi: -De hát miért mondtad mindkettőnek, hogy igaza van? Nem lehet mindkettőnek igaza! -Neked is igazad van, édes fiam! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha Allahot követed aza baaj, ha buddhista leszel aza baaaj.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile idézetének forrása: http://www.hondaklub.com/customers/sztupa/buddhismh.htm Találtam ezen az oldalon még ilyet is: "Ha megvizsgáljuk a legtöbb bálványozott istent a világ körül, akkor látjuk, hogy erősen birtoklóak, féltékenyek, vagy Allah esetében kifejezetten bosszúállók. A hétköznapi józan ész szerint jobb, ha nem kerülünk velük kapcsolatba." Viszont néhány bekezdéssel odébb meg ilyet is: "Minden ember kövesse azt, ami felé bizalmat érez. Ha valaki muzulmán és Allah iránt bizalma van, kövesse vallását, az neki magának fog hasznára válni. A keresztény is magának segít, ha Jézusban hisz és őt követi."
Most akkor mi az üzenet? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Miért jó, ha egy buddhista irányzat a muzulmánokkal való összehasonlításban definiálja magát úgy, hogy egyben értékítéletet is tartalmaz? Hogyan lehet így meghaladni az ellentéteket?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ne higgy senkinek, hallgasd meg magad holnap;)) az egész csak reklám, híveket toborzunk, én a piramis közepén vagyok de ígyis meglesz a jaguár tavaszra;))))
tréfára fordítva a szót -->gOogle--> "Kalachakra tantra" vagy és "kalachakra tantra arab" ....pééöldául
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Buddha azonban csupán a lények megszabadulásáért és megvilágosodásáért dolgozik, ezen kívül nincs más célja. Kollégákat szeretne, nem pedig követőket. Nem terheli józanságunkat és alapvető intelligenciánkat a barbár muzulmánokkal - akik megköveznek embereket vagy levágják kezüket és lábukat -, vallásos halálbüntetéssel vagy egyházi dogmákkal, amelyeket el kell hinni."
Például egy ilyet találtam. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Lehetne kérni, hogy menjünk vissza az alapokhoz Ole-arab ügyben? Nem itt a fórumon találkoztam ezzel először, de bizos van infóhiányom. Szóval leírná valaki, hogy pontosan milyen módon fogalmazódnak meg az iszlámmal/arabokkal (egyáltalán melyikkel?) kapcsolatos kérdések, válaszok, álláspontok ebben a buddhista közösségben, vagy hogy mit mond pontosan Ole? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én is szeretem a cigányokat, bár szerintem inkább olyanok, mint az indiaiak, nem mint az arabok. Az arabok szerintem túl prűdek.
Az Iszlám pedig a szeretet és a béke vallása, ahogy a kereszténység is az. Az, hogy a vallás nevében bűntetteket követnek el, az nem a vallást minősíti, szerintem. És a kereszténység nevében most is követnek el bűnöket az emberek ellen, nemcsak hétszáz évvel ezelőtt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | a divatnetdrogisták álélpszichedelikus fó ruma ruma -rumba csa csa csa-k az ol tás
fogalmazzunk csak fogalmazzunk és fogal mazunk így fog almazhatóvá válik az izmus ezmus azmus
én divatból vagyok drogos és buddhista, csak így lehetek menő...;)) nem azért, mert jó, mert tetszik, mert ez vagyok én, mert hanem mert pucceráj vagyok ez, maga a diktátor jó ez a szájt, mindenki olyanokat beszél, hogy közben a legképtelenebb baromságaimat ideírva sem lógok ki a sorból
ja és imádom az arabokat, a nyelvet, a zenéjüket, a festészetüket, a lányaikat és a vízipipát(éjjen a Nargile;) mégis képes vagyok azt mondani, hogy durvák, s olyanok mint a cigányok -akiket szintén imádok és a testvéreim
ez is csak egy vélemény, mely nem tör uralomra senki fejében
aki járt már arab-török-stb országban, az ezt érzi, a többi meg beszél róla - majdhogynem feleslegesen, hisz nem-igen vágja ezt, de azért joga,lehetősége,kedve attól lehet, hogy véleményét kinyilvánítsa *vigyor* |
| | | | |
| | | | | | | | | | "a buddhisták csoportja még soha nem járatta le magát amikor 'Isten nevében' kegyetlenkedéseket, háborúkat vitt véghez."
Soha? Ez egy abszolút kritikátlan, naív és tényhiányos divatbuddhista állítás.
http://www.trimondi.de/EN/links.htm |
| | | | |
| | | | | | | | | | émmeg . (pont) most olvas/tam/om Oomm.. a hamvastól a mágia szutrát és hamár ilyen két ségben itt az egy ség :) ide alább hadd jöjjön pár idézet:
"Szellem, anyag, lélek nincs külön. Mint ahogy nincsen külön értelem, érzelem és akarat, és nincsen külön bűn, betegség és őrület. De éppen mert nincs külön, a három világnak van közepe.
...
A szellemnek hatalma van az anyagnak tömege van, a léleknek értelme van; a szellemnek ereje van, az anyagnak súlya van, a léleknek alakja van, a szellem tevékenysége a hatás, az anyagé a tehetetlenség, a léleké a szemlélet; a közép: az imagináció.
...
Az imagináció az a hely, ahol az emberi lélek üdvtervét látomásában őrzi, és erre a látomásra építi fel életét, vagyis önmagát életterve szerint formálja meg. Az életterv elkészítés tehát nem a szellem műve, más szóval nem ésszerű, spiritualizmusnak helye nincs. De az életterv elkészítése nem is a test műve, más szóval nem ösztönös, materializmusnak helye nincs. Az élettervet az ember létezési középpontjával teremti, éspedig imaginációjával (életképzeletével). Ez az imagináció nem külön értelem és külön érzelem és külön akarat, hanem a három egysége és középpontja, vizionárius mámor és a kép felrobbanó villáma végül is elementáris és primordiális teremtő aktus"
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A Coomaraswamyból nem bírok idézni... az túl tömör :-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez dobódott be, hogy ezt fűzzem hozzá az Ole Nydahl diskurzushoz. Épp ezt olvastam. Amúgy persze nem új gondolatok és persze mindig aktuálisak :-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | BT: idézhetnél a Coomaraswamy könyvemből is ami még nálad van :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Á, Bítí, újra itt?! Ez a Wilber egyébként uganazt mondja, amit Csuang Ce kb. 2500éve. Persze aktuális. Játék határok nélkül. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A világ nagy misztikus áramlataiban azt az embert, aki felülemelkedik az ellentétek látszatvilágán, _felszabadultnak_ nevezik. Az ellentétpároktól megszabaduló beavatott száműzi életéből azokat az alapjában véve értelmetlen gondolatokat és konfliktusokat, amelyeket az ellentétek háborúja szül. Nem fordítja többé szembe egymással az ellentétpárok két végletét, hogy végre békére találjon, hanem túllép mindkettőjükön. Nem a jó áll szemben a rosszal, hanem túl kell lépnünk jón és rosszon. Nem az élet áll szemben a halállal, de olyan tudati szintre kell törekednünk, ahol ez a szembenállás érvényét veszti. Az ellentétek elválasztása és a pozitívumra törekvés helyett, egyesítenünk és összebékítenünk kell a pozitív és negatív pólust, éspedig olyan alapállásból, amely mindkettőt meghaladja. Ez az alapállás, mint látni fogjuk, nem egyéb mint az egység tudata." (Ken Wilber: Határok nélkül) |
| | | | |
| | | | | | | | | | MInden olyan vallás mely közösségformáló és pozitív értékeket helyez szem elé hasznos, de nem értem hogy ezek a (vall. és kulturális) közösségek (bármelyik) miért nem nyitnak kellőképpen kifelé, mikor együttműködve (és nem tolerálva) egy magasabb kúltúrát, az emberi kúltúrát hozhatnánk létre. Lehetnénk együtt - nem egymás mellett. Ez itt nem végcél, csak alap. Ennyire alábbadtuk volna? ...Persze tudom, ezt magyarázzam szájkopásig inkább a többi pármilliárd embernek... Reménytelen hogy ez bekövetkezzen? Ha igen, van jövőnk? |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az iszlámról meg csak annyit (mint a katolicizmusról, stb.), hogy a buddhisták csoportja még soha nem járatta le magát amikor "Isten nevében" kegyetlenkedéseket, háborúkat vitt véghez."
:) a buddhisták isten nevében tényleg nem tesznek semmit
de a magukat akármilyen vallás híveinek vallók vallásuk nevében követnek el háborúkat, kegyetlenkedéseket, ettől természetesen a buddhizmus sem menekült meg. itt van például Talduwe Somarama buddhista szerzetes története, aki meggyilkolta Sri Lanka szintén buddhista (demokratikusan választott) elnökét, tán azért, mert Somarama eccerűségpárti és túlhatalom-ellenes lehetett, egy kis erőszakos jézus, és nem tetszett neki, hogy az elnök választási célból lepaktált a buddhista egyház hatalompárti szárnyával, meg is nyerte a választást és elkezdte durván elnyomni a korábban az európai gyarmatosítók kegyéből uralkodó kisebbséget, a tamilokat, akik egyébként hinduk. a Sri Lankán kitört háborúban aztán a buddhista szingalézek és a tamilok nagy szorgalommal ölték egymást, csak a cunami fékezte őket kicsit. a buddhista egyház hatalompárti szárnya meg ugyanazt műveli a világi hatalommal, mint bármely más egyház. hatalomért cserébe rád szavazunk, mondják a világi főnöknek, mint nálunk is. de hát ez mért is lenne meglepő? alapvetően mindannyian emberek vagyunk, a muzulmánok is testvéreink. tényleg, Tetrahíd, fogadj örökbe pár afgán árvát, hátha úgy képes lennél gyakorolni a keresztényi szeretetet :) bár te azt vallod, hogy te beleszülettél a gazdagságba, ez a te kasztod, ez a te földed, a szegényebbje meg, főleg ha muzulmán, maradjon otthon? ja, és melyik országban volt először nő a miniszterelnök? nem a Tetrahíd által toleránsnak hitt Nyugaton, hanem Sri Lankában, 1960-ban, a buddhista szerezetes által meggyilkolt csávesz lánya. mától muzulmán vagyok. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "egy felkészülés a 'munkaésfogyasztás' végcélra, ezek az emberek már nem teremtenek a világon semmit, még gyereket sem."
hát... talán jobb is, hogy nem szaporodnak. meg minek MÉG TÖBB gyermek erre a világra? mikor évente legalább 11 millió (!!!) bébiből száll ki az élet ezen a bolygón
unicef
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Biga: Teljesen egyetértünk, én csak a szerintem logikus sorrendjét írtam le. Mivel a megélés nem olyan könnyű dolog, és kitartást igényel, számomra érthetetlen, hogy mért ne támogathatná ezt a megértés ereje? Ha már meggyőződéssé vált, könnyebb gyakorolni. Ez nyilván nem végcél csak eszköz, hogy a végén tényleg megéljük.
Nargile: "Egyébként úgy tűnik, az összes világvallás közül a buddhizmus és az Iszlám közötti konfrontáció a leghevesebb."
Ez azért túlzás, legfeljebb a fórumon:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | infotarsadalomban elunk. ha meg akarsz tudni valamit megtudod. az iszlamrol ollé nüdal meg a divatbuddhizmus egy aspektus, a druzoke egy masik, a siitake egy harmadik, a szunitake egy negyedik, a zsidoke egy otodik, a dalai lamat az agit-prop plakatjukon behizelgo ven kejenckent abrazolo katolikusoke egy hatodik, az enyem meg egy a lehetseges tobb milliard hetedik kozul, ami az ismeretanyagaimra epul.
ami az europai osallamokban zajlo zavargasokat illeti, addig oruljunk amig zajos a nep es nem pusmog es hirtelen kitor, mint vulkan.
a zavaros vizek lecsendesulnek:minden folyo a tengerbe omlik egyszer.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | tetrahíd: pont ez az értelmezés, amit a párizsi balhé idején Nicolas Sárközy és társai próbáltak sulykolni a francia társadalomba. Mármint: a probléma az, hogy túl megengedőek vagyunk egy olyan agresszív kultúrával szemben, amely a pusztulásunkra tör. Ahelyett, hogy inkább megnézték volna, hogy ez a bizonyos "befogadó" és "toleráns" Európa vajon mennyire volt befogadó és toleráns a bevándorlókkal szemben az elmúlt évtizedekben. Nekem meggyőződésem, hogy a bevándorlással kapcsolatos problémák gyökere 90%-ban a szegregáció, izoláció, rasszizmus, szociális marginalizáció miatt keletkeznek. Azok a fekete és arab fiatalok, akik autókat gyújtogattak Párizsban, nem a mi keresztény kultúránkra voltak dühösek, és nem valamiféle Iszlám fundamentalista államért harcoltak. Egyszerűen kiborult a bili: a szegregáció bilije, az a bili, amit az évtizedes francia politika okozott, amelyet a francia társadalom általános hozzáállása okozott: szeretjük a fekákat, amíg a macdonaldsban mossák fel a wc-ét, de ha valami komolyabbra vágynának... akkor a sorok összezárnak, nincs több lehetőség, nincs több felelősség. És az arab terrorizmusról általában elmondható, hogy 90%-ban politikai-nacionalista motivációjú. A Közel-Keleten és Közép-Ázsiában élő muzulmánok egyáltalán nem a békés és toleráns nyugati civilizációval találkoznak, hanem tengerészgyalogosokkal meg bombázókkal, kizsákmányoló multinacionális cégekkel és fennsőbbrendűség-tudattal. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A vallásról meg a hitvilágokról egy elég radikális, ellenben érdekes dalszöveg jutott eszembe:
..."Milyen lehetett annak idején az inkvizíció, vagy Torquamada ki máglyára küldött minden eretnek lelket! Vagy azok az őrült próféták, akik csúcsra járatták a gázkamrát, Hogy teljesítsék az aznapra előírt tervet! Résztvehetsz te is ha kedved van, a jópontszerző akcióban, Ahol üldözheted az éppen ügyeletes Sátánt! Persze veled minden rendben van, úgyhogy holtbiztos, Hogy mások terjesztik a világölő kénköves járványt!..."
másik:
http://www.toolband.hu/public/dalszoveg_aen.html#aen02
A vallás szerintem egy közösségre vetített egyéni akarat. Sokkal nagyobb hatásosságot lehet elérni ha olyan emberek hoznak létre valamiféle "gyülekezetet" akik egymásra találtak gondolataik által. Nem úgy, hogy "apád is templomba járt, te is kereztelkedj meg és légy hívő" Csak a gyenge akarat jele felekezetbe járkálás. Megmondják mit csinálj, miről mit gondolj.
"Get up and free yourself from yourself. Locked up inside you, like the calm beneath castles, is a cavern of treasures that no one has been to."
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: a megértés az elméhez tartozik, a tudathoz a megélés és a figyelem.
Aki az elmébe kapaszkodik, nem látja meg az elmén túli igazságot. /Tilopa/
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Az Iszlám legjobb tudomásom szerint annyit jelent, mint Istennek való békés alávetettség. Ezzel lenne baja Olének? Az írásaiból nekem inkább úgy tűnik, hogy azzal van baja, amiről Biga írt, magyarul egy középkori fejlődési szinten lévő civilizáció "barbár" megnyilvánulásaival. Nem túl nagy intelligenciára vall viszont, ha valaki ilyen általánosító előítéletet alkot egy egész világvallásról.
Egyébként úgy tűnik, az összes világvallás közül a buddhizmus és az Iszlám közötti konfrontáció a leghevesebb. Hamvas Béla nagy mestere, René Guénon, aki szúfi sejkként fejezte be életét, ugyanilyen idegenkedést érzett a buddhizmussal szemben, amíg egy buddhista barátja el nem magyarázta neki, hogy az is csak egy út: nem rosszabb, nem jobb, mint a többi. Talán Olének is csak arra lenne szüksége, hogy egyszer leüljön beszélgetni egy szúfi bölccsel. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Buddha csak a tanítványainak magyarázott, akik már olyan élményeken voltak túl, hogy értették a szavak mögött lévő valóságot."
Ezt meg honnan szeded? Szó sincs róla. Így eleve lehetetlen lett volna elkezdeni tanítania. A tanítások legtöbbször a hallgatók (szerzetesek és világiak, emberek és más lények) kérdésére lettek válaszolva. Csak ha megértette valaki, volt értelme elkezdeni gyakorolni.
" Kényelmetlen helyeken meditáltak, ahol a jelen szinte elfogadhatatlan volt, s amikor átéltek valamit, akkor megkapták rá a magyarázatot."
Kényelmetlen helyeken azért kellet meditálni, mert ott nem zavarta őket senki. És nem érdemes addig meditálni amíg nincs bizalmad a tanításban, ennek a legkönnyebb kiépítése pedig a tanítások megértése:)
A születések körforgása nem csak olyan tapasztalatból szűrhető le, hogy valaki visszaemléketett, hanem a függve keletkezés tizenkettes láncolatának megértéséből is. Az teljesen elfogadható, ha valaki szkeptikus ezzel kapcsolatban, nem is kell elhinni csak azért mert a Buddha mondta. De abban nincs igazad, hogy nem lehet megszerezni a tapasztalatot erről:)
A Lehet meditálni-tól egyetértek. Én azért fogok oda menni, mert olyan jóóóó érzés a lámával találkozni (+ még hasznos is).
Soon:"... akik még nem reinkarnálódtak, és ez az első életük itt." Ezt honnan veszed? Ez mindenképpen személyes vélemény mert a Dharma féle megközelítésben szó sincs "első" életről "itt" épp hogy megszámlálhatatlan - kezdedttelen idők óta tartó születések vannak. Persze ha azt mondod, hogy az utóbbi N élet óta először születik embernek, és N egy elég nagy szám akkor lehet. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Itt valószínűleg nagyon szétválnak a véleményeink, persze ez nem probléma. Szerintem a tanítások szinte semmit sem érnek egy zavaros, hangos elmének. Buddha csak a tanítványainak magyarázott, akik már olyan élményeken voltak túl, hogy értették a szavak mögött lévő valóságot. Kényelmetlen helyeken meditáltak, ahol a jelen szinte elfogadhatatlan volt, s amikor átéltek valamit, akkor megkapták rá a magyarázatot. Sajnos sokan vannak "plázabuddhisták" is, akiknek az összejövetel egy jó buli, de megfelelő tapasztalatok hiányában csak egy újabb elméletet és hitet tesznek magukévá. Pont amit el akartak kerülni... De hiszen tudjátok, miről beszélek, hiszen többek között éppen ezért nyúltatok pszichedelikus szerekhez, mert untátok a sok elméletet, hitet és rizsát. Karmikus kapcsolat? Igen, lehet, talán. Amíg azonban az embernek nincsen olyan ritka álma vagy meditáció közbeni élménye, ami "tripszerűen" a reinkarnációra mutat saját személyes láncolatában, addig ez csak spekuláció. És éppen ebből van elegetek, nemde? Érezni, tapasztalni akartok valamit, ahogy írod, ami túl van még a tripen is. Lehet meditálni, de hányan teszik rendszeresen? A legtöbben inkább eljárnak ide, áldást venni. Jobb híján elhiszik azt, hogy az áldás majd segít. Miben különbözne akkor ez egy hitgyülis tanítástól, ahol a lelkész szentlelket oszt az egybegyűlteknek? Ettől függetlenül jók lehetnek az előadások, azoknak, akik most ismerkednek a tannal. Elindíthatja őket. Önmagunkat pedig meg kell vizsgálni, mi visz minket oda. Valóban segít minket vagy csak energiáért járunk oda, hogy kicsit feltöltődjünk a mindennapokban? Mert ha így van, semmit sem ér. Akkor csak lecseréltük a függőségünket egy másikra.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ole előadásán órákon keresztül ment az elmélkedés, majd rövid meditáció/áldás. Szerény véleményem szerint az arányok elhibázottak."
Ezt már más is mondta, de szerintem nincs igaza mert egy előadásra megyünk el, nem az volt odaírva, hogy nyilvános meditáció.
A Buddha tanításainak alapvető sémája mindíg ez volt: a téma elmagyarázása , gondolkozás rajta / kételyek tisztázása- kérdések, és végül miután meggyőződtünk az igazukról meditáció segítségével megvalósítani - hogy lényünk részévé tegyük. Mivel Ole bevezető előadásokat szokott tartani, inkább nagy öröm, hogy még van utána idő meditálásra és áldásra. Azért vannak a meditációs központok, hogy lehessen gyakorlolni, minden nap van meditáció, és egyébként is be lehet menni, lényegében korlátlanul, ha valaki akar éjjel-nappal medizhet.
Az jogos kérdésnek tűnhet, hogy mért nem lehet vele együtt többet meditálni, hiszen állandóan úton van. De pont a lényege a tanításoknak, hogy a lámák lényege a tér (nekünk is:), mely mindíg és mindenütt ott van, függetlenül attól, hogy tisztán érzékeljük-e vagy sem. Szóval minden olyan tapasztalat, hogy most a láma közelében milyen jól tudok meditálni miattunk történik, mint ahogy a kisugárzása érzékelése, és az áldás érzékelése is, hiszen jelenlegi szintünkön még aligha tudjuk megítélni egy áldás erejét. Szóval mint Gén mondta szet-szetting stb. Ezeket egyébként Ole is szokta mondani.
Egyébként szerintem a kisugárzás érzékelése tipikus előző életek karmikus kapcsolata lehet. Nekem személy szerint még nem volt erőteljesebb ilyen élményem, mint előszöt találkozni a lámával. Igazából szénné voltam készülve, de akkora fless volt, hogy simán ütötte szinte minden trippemet. |
| | | | |
|