|
Legfrissebb hozzászólások (803 - 822) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | Bocs, de nem értem tehát a lelkem a halál után a pokolba kerül (vagy a mennybe :-) ), ott is marad örökre, a szellemem pedig reinkarnálódik? És a következő reinkarnációmhoz az új testemmel egy új lelket is kapok? Vagy az már nem jár több, vigyáztam volna rá jobban?
A buddhizmus az mondja, tudomásom szerint, a gondolkodás és az érzelmek a tudat különböző megnyilvánulási formái, tehát a szellem és a lélek a tudat különböző aspektusai és mindkettővel egyformán dolgozik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (Na jó, rosszabb esetben, és inkább ugye a testükkel azonosítják magukat az emberek (főleg nyugat), az már egy előrelépés, ha csak a lelket is még tudatosan hozzáveszik magukról alkotott lényegükhöz - ami szintén megmaradhat örökkévalónak, ha elég tiszta.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Dakini: Örülök, hogy megkérdezted! : ) Az embernek - bár kezdetben nagyon ódzkodtam mindenféle konkrét boncolgatástól és ezzel darabokra szedéstől, de megbékéltem vele, ha eccer ~szerintem így van - három része van, melyik a következők: -Test (fizikai) -Lélek -Szellem (tudat) Legtöbben csak előbbi kettőről beszélnek, és utóbbi kettőt összevonják léleknek - lehet tán azért is, mert most sincs teljesen különválva a két dolog, össze van mosódva még, és ez régebben méginkább így lehetett. Ez a test-lélek-szellem hármassága, mely szerintem egyben egy kiváló analógiás lehetőséget is nyújt. Gondoljunk csak bele, mit érzékelünk mi a világból, aztán megláthatjuk, hogy: -A test az, aminek érzetei, vagy érzései vannak; fáj, nyom, simogat, stb. -A lélek az, amelynek érzelmei vannak; szerelmes, gyűlöl, fél, stb. -A szellem pedig nem más, mint aki gondol, vele a gondolatokat lehet analógiába hozni. Nem akarom pofátlanul elvenni mások örömét azzal hogy írok még ide ehhez hasonlókat, elég annyi hozzá, hogy véleményem szerint csomó lehetőség van még ebben, és hasznos dolog ennek tudatában lenni. Próbáljuk csak meg analógiába hozni ezzel a Szentháromságot! : )
Tehát a lélek az, ami a pokolba kerülhet, és a szellem az embernek az a része, ami sohasem vész el, akárhány halál által, ő az, aki mindig reinkarnálódik, ameddig csak szükség van rá. A buddhizmus úgy vettem észre általában a szellemről ad tanításokat, a kereszténység többet foglalkozik a lélekkel - amivel például a nyugati ember nagyonis azonosítja magát - ezért sem tudnak tán kezdeni a halállal, annak tényével semmi érdemlegeset társadalmi szinten. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: azért ez így nem biztos, hogy igaz (vagy legalábbis attól függ, hogy definiálod az ateizmust). Az Avagósha Buddhacsarita konkrétan beszél istenekről, a mahajána buddhizmusban is vannak olyan tendenciák, amik távol állnak az ateizmustól. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bence: Azért írtam azt, hogy: "a többféle hit, (vessző!:) istenkép illetve értelmezés..." |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát akkor az hogy van, hogy vannak vallások ahol a mennyország kontra pokolba lehet jutni örökre és vannak ahol reinkarnáció van? Most akkor tényleg az egyiknek igaza van a másiknak meg nem? Vagy mindenkivel az lesz amiben hisz? Mert ezek azért eléggé más célok. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Pont az jött fent hogy "A szavak helytelen és szerencsétlen megválasztása remekül akadályozza a megértést.
Sir Francis Bacon"
Most nem tudok eleget írni, de este megpróbálok. Azért alapvető tévedés az istenhiteket összemosni a buddhizmussal, mivel ez utóbbi ateista. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Re: 172 Szerintem ugyanazt mondja minden világvallás, csak nem ugyanúgy! Ha úgy tetszik mondhatjuk azt is, hogy nem ugyanazt mondják, de a céljuk ugyanaz. Egyazon közös gyökérből erednek; a többféle hit, istenkép-illetve értelmezés a más és más földrajzi, időbeli helyzet miatt, tehát a különböző szociális körülmények miatt, az emberek, népcsoportok milyenségének megfelelően jöttek létre. NEM KÖZHELY, hogy ezek végső soron mind ugyanarról szólnak, bár szoktak ilyeneket mondani, azok akik nagyon nem vágják mi van. Vagy szerintetek egyiknek igaza van, másiknak nem? Vagy akkor? Netán úgy gondolja bárki is, hogy halála után lényegében más vár egy buddhistára, más egy keresztényre és más egy iszlámot követő emberre? |
| | | | |
| | | | | | | | | | PEACE LOVE EMPATHY
éééés kész |
| | | | |
| | | | | | | | | | És ha új vagy hát Légy Üdvözölve! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | De van. csak itt e-mailnek hívják. Kattints rá a nickre és kész. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát próbálom felvenni a fonalat, bár ahogy elnézem.... Még új vagyok itt. Nincs itt olyan, hogy privát üziut küldesz a másiknak? |
| | | | |
| | | | | | | | | | tetra, utálok lealacsonyodni. én még a büdösbogarat is felemelem, ha szembekerül velem. sajnálom az önérzetedet, ha megbántott, hogy idéztelek. többé nem szólítalak meg. szép napot továbbra is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sziasztok! Az utolsó oldalt olvastam csak vissza, majd igyekszem felvenni a fonalat. Én is határozottan azt gondolom amit Bence, a világ vallásai nagyon-nagyon mások! Mondjuk annyiban hasonlítanak, hogy ugyanazokra a kérdésekre keresik a válaszokat, hiszen minden embernek nagyjából hasonlóak a nagy kérdései, problémái akárhol is él, na de a válaszok azért nagyon, de nagyon mások. Így mások a célok és a módszerek is amik oda vezetnek. Mondjuk a buddhizmusnak nem végső célja a béke megtalálása önmagunkban, hanem ez inkább valamiféle melléktermék az úton ami kialakul. Bár a buddhizmusnak is nagyon sok iskolája van és nem zárom ki, hogy van ahol csak erre gyúrnak.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Azt nem értem, hogy jön ide a divat. Először is jövök én és pszichedelikus élményeken keresztül megtapasztalok valamit, amit utána szeretnék kontextusba illeszteni, megnézni, hogy ha szavbakkal kéne ezt átadnom valakinek, ez lehetséges - e és hogyan, mivel ez a legörömtelibb tapasztalat amit csak átéltem -jó lenne megosztani és az nem elég effektív, hogy egyél sok LSD-t. Nyilván megnéztem azokat a mémeket, amit az előttem élet emberek a "valóság és társai"-ról alkottak. Aztán találok egy olyan filozófiát (bár azon túlmutató dolog, hiszen a hangsúly a gyakorlatiasságon van) ami pontosan leírja az élményemet (míg a többi NEM teszi ezt - a TAPASZTALATOMMAL kerülnek ellentmondásba), és logikus, ellentmondásmentes. Ezek után nem értem mért furcsa, hogy ezt kezdem követni, és próbálom magam befegyelmezni - e szerint. Ha nem találtam volna a Dharmára akkor nem akarnám magam fegyelmezni? Nem lehetnének olyan tulajdonságaim amiket meg szeretnék változtatni? Ha pedig ezt találtam igaznak, akkor mért egy másik filozófia szerint kéne élnem - egy olyan szerint amit kisgyerek korom óta röhejesnek tartok és megvetek (a megvetést azért szeretném kinőni)? Én nem a befegyelmezéstől várom a békét, hanem a bölcsességtől, amit ki szeretnék fejleszteni. Ezen kívül nem tartok semmit értéknek - legfeljebb közvetetten, mert ebben a fejlesztésben segíthet, és így minden tapasztalat értékké vál6. Az tény, hogy akinek nem MEGGYŐZŐDÉSE pl a Dharma annak nem biztos hogy közvetlenűl haszna lesz belőle, de én nem az állítólagos népszerűségéért (mihez képest? alig néhány ezer gyakorló van ha egyáltalán van annyi) tartom értékesnek hanem mert igaznak tartom. (és ezen is már vitatkoztunk párszor - NEM kompatibilis más irányzatokkal (illetve volt kettő amelyikkel igen, de azok már többnyire kihaltak és nem is tudok róluk sokat (egy Bőn irányzat, és egy Hindu iskola, amelyikenek az alapítója Nagarjuna tanítványa volt)), NEM ugyanazt mondja minden "vallás").
Egyébként szívesen lennék szénégető is, szinte a kedvenc "munkám" a tűzrakás, fagyujtés - gyujtás, tűztáplálás stb.
(most is azért írok ennyit, mert dolgoznom kéne:( |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát ako próbálja magát minél távolabb tartani a vallástól, az örök életében ösztönösen fogja keresni a nagy semmit! Csak a saját egoja miatt nem hajlandó elfogadni a tényt, h Istentől van itt minden. Jó, ezt nem lehet egy topikban elmagyarázni úgy, h egyből vallásos legyen bárki is. Csak pici érdeklődést, keresést kell mutatni e téren és máris más lesz a helyzet. Ha az ember tudatában van annak, hogy ki ios irányít, egből mexűnik a sok depi meg stressz és hasonlók, amik ma oly divatosak. Nem akarok okoskodni, de ha rájön az ember a valós dolgokra, egyből minden kérdőjel világossá válik az életben és nem lesznek legőzhetetlen akadályok. A keletiek amúgy nagyon jó életfilozófiával élnek. Ők a lélekre koncentrálnak nem az anyagra mint itt nyugaton. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Persze az energiatöblet kifogy, bár rengeteg dühös öregember van. Ha nem bírsz magaddal menj el lovak mellé csicskásfiúnak, vagy vegyél egy bazi nagy baltát, vigyél haza egy méretes rönköt és osszad. Szerintem ez a nagy távolkeletifilozófiadivat nem eredményes ebben a kultúrában. Hülyeség, hogy egy csomóan magukra erőltetik,mert a befegyelmezéstől várják a békét. Azok ott keleten másképp vannak szocializálva. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hogy végre ontopic legyek, én semmiképp sem nevezném magam vallásosnak, sőt, ezt szeretném bármiáron elkerülni. Pusztán arról van szó, hogy a helytelen cselekedetekről szóló tanításokat megérteni véltem, és próbálom minnél inább ezt alkalmazni az indulataim helyett, ha egyáltalán néha képes vagyok zavaró érzelmek nélkül látni. Én ezt nem vallási, erkölcsi vagy hitbéli dolognak tartom, hanem kb mint hogy két hidrogén atom és egy oxikén kell a vízmolekulához. Ha szenvedésnek megélt dolgot okozok a valóság olyan részének amit nem-én-nek tartok akkor a valóság nem-én része is olyan tapasztalathoz fogja juttatni az ént amit szenvedésnek tapasztal. Ez tiszta sor, nem vallás.
Hogy ilyen szélsőségesek a nézeteim a férfi létről azért van, mert én az indulatok és agresszió kezelésének tapasztalom az életemet. Gyakorlatilag mióta az eszemet tudom, egy kéthetes szakasztól eltekintve (2003.12.13-2004.01.01) MINDEN NAP tapasztalok dührohamokat, bár legalább a napi 6-8 óráról már átlagban lecsökkent fél órára. A tömegközlekedés különösen sok gondot okoz, de ha minden múlandó akkor az infantilizmusom is:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A ló meghal, a madarak kirepülnek" -Kassák Lajos
Bence, ez egy nyitott fórum,bárki regisztrálhat,bárki szólhat... hozzzá... megengedi a szájt protokollja... asszem.
kábé a harmadik hagymahéj lehúzásánál kezd könnyezni a szemem. Ez az egovédelem.
((A Tetra is ezt vetíti ki, amikor (http://www.daath.hu/showTopic.php?id=35) rábírja a nejét, hogy "sikoly maszkban fizessen!!!" a tescoban!!! és nézzen vele ostobaságokat videjóról... meg, hogy vadászni akar nagykorában... Jó, persze Tetra alap kisegítő-ovi példány és emiatt jáccik a gonoszkodással. csak nehogy a saját nyelvét főzze meg.))
ez egy általános védekezési butaság.
Nincs semmi alapja annak, hogy lefikázd magad, még akkor sem, ha az valakinek tetszik -legrosszab esetben magadnak- és még akkorse, ha így akarod mutatni, hogy mennyire nem érdekes amit én iderittyentek.
(A Komjádyban ma csúnya emberek voltak egész kilencig és az égből flattyogó szatymag nem javított rajtuk, -de azért jót úsztam ám-
úgyhogy inkább ide közétek, szottyok közé jöttem, mert itthon legalább szép fehér hóesés van:)
és habár mind nyomeszpofesz fa jankók vagytok -nemre való tekintet nélkül - rólatok -minden próbálkozásotok, foltotok,jogvédelmi nameg főleg drogártalomprevenciós kattanásotok,filozófiafixációitok, szeretetflessábrángyaitok, különféle idióta szerepbeidegződésetek stb...ellenére legalább azt képzelem, hogy gondolkodtok,és fejlődni akartok, mint én is...-s szambázik picit arrébb az ecsettyével.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazából felesleges reflektálni arra amiket leírtam, mert magam is belátom, hogy ostobaság, de arra mindenképp hasznos, hogy letagadhatatlanul megmutatssa az egóm jelenlegi állapotát, szóval hogy primitív barbár volnék. Csak mostanában átálltam a több meditációra, és ez így jön ki belőlem, mármint a feszültség a között, hogy ésszel a Dharmát követném, szivem szerint pedig mindent baltával oldanék meg. De végül is most a gyakorlás nem más, mint az ész átültetése a szívbe. Az is érdekes tény, hogy a vadászat tényleg egy régi álmom volt, amikor még romantikusabban fogtam fel a dolgokat - tehát az ölést szükséges rossznak, a természetben vándorlás pedig csodálatos kalandnak. Mára azt is szeretném elkerülni, hogy véletlenül öljek, de azért a barbár énem még nagyon erős.
Hogy legalább kapcsolódjon a férfi-női vitához, azt fenntartom, hogy torz képet fest ha úgy tekintünk a jelen állapotokra, mintha ez annak az eredménye lenne, hogy a gonosz férfiak jól összebeszéltek, hogy elnyomják a nőket, és most ez lett a világrend, és a férfiak élvezkednek, a nők pedig senyvednek. Kettőn áll a vásár. |
| | | | |
|