|
Legfrissebb hozzászólások (783 - 882) (Témakör: EVER GREEN)
| | | | | | | | | | sima virág földben növekedtek.Igazából szépen fejlődtek meg szépen virágoztak,nem látszodott hogy bármiben hiányt szenvednének. Mi is a magra gyanakszunk,valószínüleg egy hermafrodita növény porozta be magát és így lettek.Biztos nem vadkender mert lakásban nőtt az is.A kicsi még mindig szépentolja ha minöségre szar lesz akkor tuti a magban van a hiba. következő kérdés:nem akartam tápozni mivel a hiány semmilyen jelét nem fedeztem fel és félek hogy az már tul sok lenne neki.Viszont arra gondoltam ,hogy vitaminos aminosavas táp nem tehet kárt benne,csak hasznára válhat. Szted?N+P+K vagy vitaminok és aminosav?:D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Micsoda talányok:)
Milyen arányú közegben voltak?
Biztos hogy WW F2? -lehet hogy vad porozta? -lehet hogy vad...? -lehet hogy feminizált volt a WW és egy herma önporzásából származtak a magok?
Így hogy csak az egyik "sokkolt" be ki tudja mi tehette.
A szar minőség, gyatra fejlődés sokszor nem vezethető vissza egyetlen körülményre. -lehet a túl meleg, magas pára, kevés szellőzés, túltáp, magas EC, rossz pH.... |
| | | | |
| | | | | | | | | | 2. generácios white widow magokból nött a 0,5x0,5-ös szekrényben 2 növény.1 honap vegetativ szakasz után megkezdték a virágzást a 250wattos hps alatt.Látszólag nem szenvedtek hiány semmibe mig a virágzás 2.honapjában !!!egy!!! napig nem volt locsolva.Anagyobbik növény(1 héttel idősebb)besokkolt elbarnultak a termőszálai ugyhogy levágtuk.A szaga és íze a gazét ídézi hatása csekély.Igazából meg sem duzzadt rendesen és nem is gyantás.Az eddigi próbálkozásaink sem hoztak dijnyertes mokkot de hatásra és ízre jobb volt ami az erkélyen nőtt.Mi lehet a gond?a másik kis növény azóta is zúzza tovább minden para nélkül. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Átfogó cikk az EC-vel kapcsolatos dolgokról
- mi az az EC, TDS, mit lehet mérni vele, miért fontos... - EC-TDS közötti átváltás - mértékegységek közötti átváltás (mg/l, ppm, mS/cm, μs/cm) - tápoldatok hígítása - 4 virágzáshoz használt tápon levezetve - ajánlott és határértékek hidrónál és földkeverékeknél - a kemény víz és az - EC, - a túltápozás, - a kicsapódás, - pH változás - tanácsok EC mérő vásárláshoz
Van benne 4 virágzási szakaszhoz használt táp is, NPK-val, ajánlott adagolással, és az ajánlott adagolást használva elért EC-ről, ha csapvízhez lettek hozzáadva.
http://www.egykalapalatt.info/index.php?title=EC |
| | | | |
| | | | | | | | | | Thx,erre számitottam kb...
Majd hétfőn oázis...
Vitaflórás virágzásinditóról valakinek tapasztalat?
Összetétel:
Nitrogén: 6,5%, Foszfor: 6,5%, Kálium: 11,5% + mikroelemek |
| | | | |
| | | | | | | | | | Több foszforra lenne szükség és kevesebb nitrogénre de ez nem ennyire egyszerű
Ha megnézed az arányokat azok a nitrogén kivételével nem az elemi állapotú valódi tápanyagokra vonatkoznak hanem egy vegyületre pl P2O5-ra , aminek csak egy része a P, nagy részben oxigénből áll):
-N: 0.24% -P2O5: 0.18% -K2O: 0.24%
A valódi, elemi állapotú tápanyag tartalmat így lehet kiszámolni P2O5 * 0.44 = P K2O *0.83 = K
-N: 0.24% -P: 0.08 -K: 0.20%
Mivel az eddigi leírásokban és a "szakirodalomban" sem tiszta hogy minek az arányát adják meg optimálisként, jobban jársz ha bemész egy boltba és megnézed a kender virágzásához ajánlott tápokon feltüntetett arányokat, aztán vagy megveszed őket vagy keresel egy hasonlót de olcsóbbat.
Amúgy a tápanyagok aránya benti termesztésnél nem számít véresen, de nem árt ha virágzáskor alacsonyabb az N és magasabb a P tartalom.
Ha találtál ilyen tápokat jó lenne ha le tudnád írni az arányokat ide vagy valahova. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Háj!
N: 0.24%
P2O5: 0.18%
K2O: 0.24%
Ez az arány jó virágzásra? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Minden termesztonek-Kivanom hogy az ujevben mindenkinek sikeruljon sok jo aratast elernie. amit persze nem a POLICE:-) visz el hanem baratokkal egyut fustoltok el. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A H2O2-s dolog főleg tabletta formában nem volt valami jó ötlet.
Igaz hogy vízre és oxigénre bomlik, de csak akkor ha nem érintkezik más anyaggal, mert ha ez megtörténik gyakorlatilag elégeti azt amivel reakcióba lép, legyen az a föld, a gyökerek, növényi vagy állati szövet, mikroorganizmusok stb.
Bomlás közben csak akkor lesz az O atomokból O2, ha nincs más molekula a közelben.
Fertőtlenítésre, hajszőkítésre is használják emiatt, ha majd egyszer a bőrödre cseppen megérzed.
A kísérleti alanyként kezelt növények könnyen belepusztulnak az ilyen meggondolatlan kísérletekbe.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | a hyperol egy rogtonzott dolog volt.. vizre emg o2re bomlik.. gondoltam hogy ebbena levegos kozegbe amit hasznalok nyugodtan tehetek. a lampa most 150W MH + 72w novenynoveszto fenycso :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | A hiperol tablettás megoldás honnan származik?
Szerintem nem érdemes túlbonyolítani a dolgokat főleg eleinte,mert ha valamelyik balul sül el nehéz lesz rájönni, hogy melyik volt a sok közül.
Szerintem semmi sem szereti ha agyon babusgatják.
Amúgy milyen lámpád van?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | kosz a valaszt! ugy nez ki minden rendbejon. a kis draga mar majdnem olyan mint tegnap ilyenkor. :) a foldbe egy szettort hyperol tablettat darabjait dugdostam, vagy 5 helyre, tavol a gyokertol. es ami meg szerintem tetszett neki, hogy ratettem egy felbe vagott asvanyvizes palackot, hogy ne szaradjon ki. ha esetleg harmi lenne a noveny es beporozza magat,az azokbol a magokbol kifejlodott novenyek,milyen potenciallal rendelkeznek majd egy ilyen elso generacioshoz kepest? ha a csucshajtast le akarom csippenteni, akkor a 7.-8. levelpar "kezdemeny"-t mar levaghatom? godnolom ez utan a sokk utan legalabb addig erdemes varni a vagassal, ameddig nem gyorsul fel a novekedes hasonlo szintre mint elotte.?! |
| | | | |
| | | | | | | | | | A gyökerek átültetés közben sérültek, ha eddig is jók voltak a külső körülmények (fényerősség, hőmérséklet, talaj stb ), és most is ugyanolyan jók akkor hamar rendbe jönnek.
A H2O2 szerintem nem volt valami jó ötlet, megfelelően alkalmazva vízkultúrás rendszereknél valóban jót tehet, de főleg földnél többet árthat mint amennyit használna. Túl nagy koncentráció megégetheti a gyökereket, elpusztíthatja a talajban élő hasznos mikroorganizmusokat, meg ki tudja még mi rosszat tehet.
Ha már oxigénnel szeretnéd dúsítani a locsolóvizet, rázd össze egy palackban vagy egy akvárium levegőztetővel dúsítsd fel egy kicsit.
Ha nem sérültek nagyon a gyökerek, 1-2 nap alatt helyrejön. |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem tortent valtozas.. a levelek le vannak konyulva, a legfrissebbeken kivul mind. nem erzem ugy, hogy halott.. a gyokerek serulese eseten altalaban mi a novenyek reakcioja? arra gondolok, hogy mivel megserult a gyoker, a vizhaztartas is felborult, es a levelekben levo viz egy resze kiaramlott. meglocsoltam, es tettem egy kis h2o2-t a foldbe, hogy a gyokerek kapjanak oxigent. a levelek nem fonnyadtak, de ez sajnos annyira nem biztat, mert ha vizbe teszunk egy novenyt, ugye akkor sem fonnyad el rogton a level. szoval most ki vagyok keszulve. :( ahogy vettem ki a gyapotkockakt a kapobol a gyoker mar tul angy volt, es a foldben is nott lefele.. amit nem is sejtettem... es balfa%!kent kiteptem... maximum az 5%a szakadt le. hajnal kettokor tortent az eset.. mennyi ido utan allapithato meg, es mibol hogy ez mar tuti felejtos? gyonyoruen fejlodott.. :\ |
| | | | |
| | | | | | | | | | atultettem a novenyemet.. aminek az lett a kovetkezmenye, hogy az osszes level lekonyult. 2 verziot tudok elkepzelni. 1 hogy megtortem a szarat.. ami ugye tuti kampec. 2 a gyoker vege kicsit megtepodott.. es ez valtotta ki.. lehetseges az utobbi? bar amikorra szerintem valaszoltok eltelik egypar ora, es addigra kideul hogy mi a helyzet.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | EC-t nem pontos, mert Hanna beszart ezen a téren, mérni mér, csak kalibrálni nem lehet. A 0 az valószínűleg tényleg 0 de a 0.14 nem. A pH biztos hogy pontos.
csapvíz : 7.6 pH; 0.14mS esővíz (eresz alatt gyűjtött): 7.1 pH; 0.01mS ionizált (winny): 6.3 pH; 0 mS
Majd egy ásványvizet még mérek de így hogy az EC nem fog kiderülni nem sok értelme lesz.
Ha van valakinek, megismételhetné ezeket, főleg az EC-t
Más fajta, vagy más palackozásból származó vizek persze jócskán eltérhetnek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | nekem a felelőtlen.jpg kép tetszik a legjobban :D:D:D:D:D:D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sőt még hozzá csapódott pár növény trágyaként/növényvédőként való felhasználása is pl a fekete nadálytő Spangla nyomán és még sokan mások.
Útközben be kell gyűjteni pár csokorral, kint beáztatni egy kannába pár napra, és lehet is használni az ingyenes, organikus, cipekedésmentes, több hasznú, tápanyag kiegészítő, gyökér és növekedés serkentő, növényvédő, rovarriasztó szereket.
Jobb úgy kimenni, hogy mellette csinál valami más hasznosat is az ember, és ez még alibi tevékenységnek is kiváló ha megkérdezné valaki mit csinál, vagy hova megy.
Tavasszal csalánt (teának, főzeléknek,lomb trágyának, növényvédőnek, elültetve ültetvény rejtőnek), gyógynövényeket, bodzát... Ősszel csipkebogyót, kökényt, gombát...
Rengeteg dolgot lehet csinálni kint egy-egy ültetvény látogatás mellett, ha valakinek van még ötlete igazán leírhatná.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Tester,nagyon jó lett az új gerilla cikk...és a fűzfás,gyökérerősítő külön pirospontot érdemel-bio miatt. és kösz az infót! További sok sikert,mert nagyon kezd összeálni! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerinted én nem ezt csináltam?Mivel nem volt perlit kevertem bele nikecellt mert halottam, hogy ugyanúgy lazítja a földet és SEMLEGES a PH-ja. Ezekszerint nem volt az.Túl sok vizet sem kapott.A perliten kívül tökéletes közeget teremtettem egy akármilyen super növény számára is. Felesleges 2. felvonás. |
| | | | |
| | | | | | | | | | akkor Szigya,vedd elő az általános iskolai bilógia könyvet és tanulmányozd... annó nem ártott volna megfelelő közeggel,értem ez alatt a perlitet lazítani,leszokni az állandó öntögetésről,bemérni a ph-t többet informálódni,mielőtt belevágsz valamibe. nem a legjobb ómen akkor kérdezni amikor már baj van,jobb felkészültnek lenni és meglőzni a problémákat,törekedni azon alap dolgok összességére amire egy a'la natur gyomnövénynek szüksége van nem nagy kunszt,nem kell hozzá doktorandusz |
| | | | |
| | | | | | | | | | Te úgy születtél, hogy ismerted ezekre a kérdésekre a választ?Az alapok akkor állnak össze amikor gyakorlatot szerzek, és amit még nem láttam, azt megkérdeztem itt, hogy miért is van.A fórumosok "agyszüleményeiből" táplálkoztam, az ő válaszuk volt a mérvadó. Mi az a pszihedelikus biológia? Másrészt haszontalan volt a hozzászólásod, se hátránya se haszna, de egy kicsit vicces.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Szigya. Neked nagyon nem kellene élőlényekkel foglalatoskodni,főképp tudatmódosító biológiával...ha leírod valamely elérhetőséged,biza én küldök neked karácsonyra néhány művirágot,abban ugyanis semmilyen kárt sem tehetsz,legalábbis gondoljuk így...de most tényleg miért teszel fel kérdéseket,vársz rájuk választ ha utána a megvalósítás úgyis a saját agyszüleményed produktuma? |
| | | | |
| | | | | | | | | | tester: egy fokkal jobb, de legjobb egy valódi növény lenne, olyan felvétellel, ami nem annyira macro, hogy a trichomák öklömnyi méretűek.
víz: a csapvíz simán jó. A kender gyomnövény és semmi baja se lesz a csapívztől, ha megfelelően tápozod. Ha szar, akkor azért szar mert elszartad. Fos a ph pl , mert szarul szar táppal nyomod. Szar lehet a ph, ha szar a talajod/talajkeveréked. Egyéb szaroktól is elszaródhat, de ezek a leggyakorobbi szarságok. A csapvíz nem szar. A csapíz a barátod. (És nem a cukros üdítők!) |
| | | | |
| | | | | | | | | | A helyzet változatlan, bár mintha növekednének szegények.A gyökerek jó szőrösek voltak amikor átültettem őket. Meglocsoltam őket ásványvízzel, kiderül mi lesz belőlele.Egyébként eszembe jutott hogy a régebbi növényeimet is azzal locsoltam és nem volt semmi hasonló bajuk, lehet hogy ez a víz a tökéletes. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sziasztok.
Új belépőként az érdekelne, hogy van-e valakinek tapasztalata erkélyen való termesztésről. A cserépméret befolyásolja a növényméretet illetve lehet/érdemes visszavágással kisérletezni? Komoly befolyással van ez a virághozamra? Kultúrnövényeknél tragikus a tapasztalat, 50l-es dézsa szükséges például egy komolyabb paradicsomtőhöz... Az erkély kelet-délnyugati tájolású, fehér hátfalú(emelt hőmérséglet) és 8-10 óra direkt napfényt tudnék biztosítani. A szaggal kapcsolatban felmerülő aggályokat egyelőre tegyük félre, és lowriderekkel nem kívánok foglalkozni.
Kösz előre is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát ez igaz.
Akkor itt van ez, valamivel jobban látszik rajta az összefüggés a gyantamirigyek érettsége és a bibeszálak állapota között.
http://egykalapalatt.info/images/Harvestcalyx.jpg
Az érettségi fok tényleg elég szubjektív szempont, kinek mi tetszik, kinek mi vált be, ki milyen hatást szeret, ki mit tapasztalt.
Előfordulhat hogy a bibeszálak nagy része már elhalt de a mirigyek nagy része még éretlen.
El is lehet velük bíbelődni ahogy pooshy írta, csak azokat a bugákat szeded le aminek mirigyeinek nagy része érett.
Az éretlenek hatása szativásabb, agytekerősebb, ezt sokan jobban szeretik.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | hát tester... most komolyan, szerinted ezek az amúgy gyönyörű makrófelvételek segítenek valakinek aki ott áll a növénye előtt :D Ha már kiba... gyantás és be van barnulva le lehet kapni, persze nem árt tudni a magcég szerint mikor jön le a növény, főleg ha indoorról van szó, az out meg a greenhouse az más játék. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szóval ha egy agyonsokkolt agyon stresszelt növény 3 nappal az átültetés után nem mutat javulást az azt jelenti, hogy a pH volt a ludas... Azért ezek a gondolat menetek....
A gyökereket nem nézted meg, hogy milyen állapotban vannak?
Szürettel kapcsolatban: http://egykalapalatt.info/images/Harvesthun.jpg a bibeszálak álalpota általában összefügg a gyantamirigyek érettségi fokával, de jobb ha a mirigyeket vizsgálod. Nincs olyan hogy legjobb időpont, de a hatás mirigyek érettségi fokától függően változhat.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Hasonló problémám volt Szigya,amig el nem kezdtem használni(spangla tanácsára)bolti szénsavmentes ásványvizet.Egyszer átmostam vele,és no problem. A változás drámai volt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Esővizet nem tudsz gyűjteni? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Felejtsd el a csapvizet örökre !!! Vegyél szénsavmentes ásványvizet jó az olcsó is nem kell Szentkirályi.
Az majd segít. vagy várj meg még egy két jótanácsot. Ha tanácsolok valamit nem azért teszem hogy eladjam neked a fél boltomat!
Peace |
| | | | |
| | | | | | | | | | Grat doktor bácsi.Most csapviz ioncserélt fiftyfifty arányban, nem értem hogy miért szar az ioncserélt viz, hiszen semleges a ph-ja.Most elkezdtem tápozni egy kicsit amig helyreállnak, ha egyáltalán túlélik.Stress és férfivá válás közti összefüggésről tapasztalat?Mert ha szar a helyzet akkor ültetek még egyet. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szigya : Szerinted miért téptem a szám hogy kizárt hogy túlöntözés ??????? Mondtam hogy a PH a ludas de mindenki aszonta hülye vagyok :D :D Faszán leírtad az összes jellemző tünetet..... A legjellemzőbb tünet a görbülő levélhegyek!! Nem az egész levél görbül csak a széle meg a hegye, szemben ha túlöntözöd az egész levél begörbül mint egy saskarom. Na meg a táphiány... Szerintem a vizeddel van gond még mindíg. Átültetés után kell neki legalább egy hét hogy magához térjen ebből a szar helyzetből. Milyen a vized? Elfelejtettem :D
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Szevasztok!
Átültettem a palálntákat perlites földbe.A 3. napon ugyanolyan rossz a helyzet, tehát minden nap egyre sárgábbak a levelek égy egyre jöbban rohadnak.Mindegyik levél molyan mintha karmok lennének a végén, tehát le van konyulva és a levél végek horog szerűek.a növekedés nagyon lelassult..Na most mi a probléma.Hőfok normális, nem kapnak sok vizet, elég a föld, tápanyagot sem használtam még.Valószinüleg a ph volt a ludas ahogy olvasgattam a vitátokat.Ez vajon mennyi idő alatt múlik el ha egyálktalán elmúlik, gondolom meg kell várni, mig a rossz PH-jú földből elég hgyökér növekszik az új földbe?érdekes egyébként, hogy az oldalágaknak nincs semmi bajuk.Ha túl is élik, a négyből vajon lesz egyáltalán lágy növény ennyi stressz után a 3. hétben? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sok féle módszer van...
Ha a szőrök nagy része bebarnul akkor kb oké,de attól is függ,hogy mikor szedik le,hogy mien izt szeretnének.
"Frank & Rosenthal: Marijuana Growers Guide
A virágok vizsgálata a legjobb módszer eldönteni jó-e a növény a célunkra. A maximális THC tartalom cirka egy héttel van azután, hogy lelassul a virág képzôdés. Arass, ha a termô növény virágjában lévô szálak fele elhalt. Így ugyan nyersebb lesz a füst mintha korábban szedted volna le, de magasabb lesz a gyantatartalom (következésképp több THC) Robert C. Clark: Marijuana Botany:
Érett, ha a legelsô a magot körülvevô gubó (hüvely) megbarnul, habár a legrégebbi virágok kivételével az összes többi még termékeny és a virágfüzérek fehérek. Ed Rosenthal: The Closet Cultivation
Ha a termô virágban lévô szálak sápadt fehérbôl vörösbe vagy barnába váltanak és kezdenek visszahúzódni a rossz hüvelybe; mikor a gyantamirigyek felduzzadnak Kajo: The Sinsemilla Technique:
A virágzás csúcsán, mikor a legrégebbi virágok kivételével mindnek fehér szálak vannak a virágban. Másik visszajelzô lehet a virágcsokor. Mikor a virágzás csúcsán van édes, pézsmaszagot áraszt. Késôbb elveszti az édes komponenst az illatból.
Meg kell vizsgálni a gyantamirigyeket minden bimbón külön. Ha átlátszóból borostyánszínûbe vált lehet aratni. Többnyire (a megvilágítástól függôen) fentôl lefelé érnek a virágok, így jobb, ha minden virágot egyenként vizsgálsz meg és szedsz le. "
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Hali. szerintetek miről lehet,leginkább megállapítani a "paradicsom"-megérett e? a flowering time,mikortól számolva igaz?a ciklus áttállástól vagy az első szőrtől?tapasztalatok?ja,persze,indoorra vonatkozva,mert kinnt már igencsak hűvi lenne nekik:-) vagy az a biztos,ha már nem nőnek új bud-ok?szőrök orange-osodnak......levelek,megkeményednek,száradnak....?
peace |
| | | | |
| | | | | | | | | | A ventit be is lehet dobozolni, a ki és bevezetését ki kell vezetni belőle egy alu vagy PVC csővel, aztán kitölteni a dobozt purhabbal. Ez egy csőventi hangján nem fog sokat tompítani, annál inkább a kiáramló levegő okozza a zajt, ezt egy szénszűrővel egyúttal halkíthatod is, de a teljesítménye erősen le fog csökkenni.
Csőventit egyébként obiban vagy villanyos dolgok boltjában kaphatsz, a fürdőszobákba/wc-kbe szoktak tenni a 100 vagy 120 mm-est, de a hangjuk van nekik relatíve, főleg ha egy csőbe van kötve.
Az ionizátorról megoszlanak a vélemények, de hátha van itt valakinek személyes tapasztalata. az viszont biztos hogy egy szimpla ionizátor nem csinál ózont, az már ózon generátor, de néha egybe vannak építve. szerintem.
Van egy cikk a szekrények kialakításáról, lehet hogy találnál benne valami érdekeset. (elég összevissza még szegény, ha van ötleted felvethetnéd)
http://www.egykalapalatt.info/index.php?title=Szekr%C3%A9nyek_(kender) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Létezik valami jó halk, 100mm csőventillátor? Esetleg valami "hangtompító doboz" a venti köré? Ha jól tudom hangszigetelt cső az van. A zajszint sajnos kritikus nálam :) a legnagyobb bunom hogy 4 szamítógép ventit használok egyelőre.. 3 a lámpa magasságában, szívja ki a meleget, közvetlen az izzóról, a 4. meg alul a növényre fújja a hűvösebb levegőt.
Valakinek van tapasztalata, véleménye negatív ion generatorokkal kapcsolatban? Azt olvastam, hogy a negatív ionok gyorsítják a növény fejlődését, és a keletkező ózon teljesen fertőtleníti a helyet és minden szagot semlegesít. Ezek mellett teljesen hangtalan, mozgó alkatrészektől mentes, de keveri és tisztítja a levegőt. Semmi cserélendő alkatrész, néhány hetente le kell söpörni egy kis fém tálcát amin összegyűlik a por és kosz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Éljenek a természetes szépségek :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Micsoda lámpa búrák :)
cambo: Jobban jársz ha nem számolsz előre a hozammal, aki ezt tartja szem előtt hajlamos adagolni a vizet/tápot/egyebet, hogy még...még pár gramm, aztán túltáp és szevasz.
a LEDekkel is lehet termeszteni de, nem lesz olyan tömör és nagy a buga mint HPS/MH nál vagy soksok CMH-nál.
Youtubon van jópár videó ezzel kapcs http://www.youtube.com/results?search_query=led+hps&search_type=
pooshy: Át lehet állni ígyis úgyis, a hirtelen átállásnál a hirtelen fényhiány miatti nyúlás valamivel nagyobb lehet, de ez nem feltétlenül akkora hátrány.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | 18/6-ról 12/12-re egyből át lehet állni,vagy jobb fokozatosan?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A 24/ 0 fölösleges bőven elég a 18/6 vagy a 16/8 is. Ha igazán jó fényt akarsz akkor CMH
Kerámia kisülőcsöves fémhalogén...... Jelenleg ez az a lámpa ami a legjobb spektrumú fényt adja. Hátránya hogy elég drága és rövidebb az élettartama mint a hps -nek. De a fényminősége ver mindent. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A mag femi, ebben az esetben viszont átállok 18/6ra, így legalább a hőmérséklet is lecsökken valamelyest. mindenkeppen scrog verziot fogok csinalni.. ennek a peldajan: http://www.rollitup.org/grow-journals/131013-master-kush-scrog-150w-hps.html
nagyon szépen megcsinalta a srác ahhoz képest, hogy egy mini hűtőben nyomja.. egy becslés szerint olyan 70g termése lesz. Én is valami hasonlót szeretnék.. de a legnagyobb
a neon tényleg kevés fényt ad, viszont eléggé rá voltam állva nemrég a ledes témára, és ott kék+vörös ledekkel nyomjak és kb 5000lm fény hasonlora képes elvileg mnt egy 400W mh sőt 125 W fogyasztás mellett. a neonok is ezekben a spektrumokban 450nm kék és 660nm pirosnál a legerősebb ami kisebb fényerőt jelent de visoznt jobban felhasznalható, mint egy mh vagy hps, a növeny számara.: http://www.420magazine.com/forums/journals-progress/81881-viva-las-vegas-procyon-1 00-led-grow-test-7.html |
| | | | |
| | | | | | | | | | A tápot meg a föld nélküli közeget passzolom.
Ha elkezd nyúlni a palánta megpróbálhatod közelebb rakni a lámpát, mellette növelni a szellőzést/hűtést (belső légkeverő venti, erősebb kifújó venti, messzebbre vezetni a kifújt hőt, beszívó ventik vagy nyílások )
A 24 óra szerintem pocséklás, ha nincs nagy különbség(tudtommal nincs) 18 és 24 órás megvilágítás között akkor szükségtelen.
Lámpákkal kapcsolatban: minden watt számít, kérdés hogy mennyire éri meg, a fénycsövek sokat fogyasztanak a lumen kibocsájtáshoz képest.
Nemtudom mekkora a helyed de ha 60 centire van a lámpa, lehet hogy beférne a két 150-es HPS, ha már ezek vannak, Cooltube-al.
Ha kicsi a belmagasságod ScrOG-al jól kordában lehet tartani a nyúlást.
1db palánta? Feminizált, (vagy klón)? Ha feminizál akkor lehet hogy a 24-órás megvilágítás is sokknak számít, főleg virágzásra való átállásnál. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Van egy kis 1hetes dp blueberry palántám a szekrényben :) . 150w mh-t használok, virágzásnál áttérek 150w hpsre. A növeny kb 60cmre van a lámpától. Most 24 óra fényt kap. A hőmérséklet 27-31 fok között mozog a növény magasságában, ha 21-25 fok a szoba hőmérséklete. A kaspó alján 2cm agyaggranulátum majd azon kb. 35% agyagg.+60% kókuszháncs+5%(kis zselés valami, ami jól megszívja magát vízzel:) mix van. A szekrényben van némi mylar. Az egyik oldalon 4db 18W osram floura fénycső lóg( fényspektrum: http://www.aquabase.org/member/album/pictures/17FE3BFEC7F50B3A3C2239DAC2680428_ful l.jpg ). Ezekből 2db ég napi 4 órát ,a későbbi virágzási ciklus közepéhez igazítva 550lumen/cső. Most hesi tnt+root+ powerzym+supervit -et használok.
Van tapasztalata valakinek ezekkel a tápokkal? Vélemény a táptalajról? A lámpá menyire gáz, hogy 60cm-re van? Mi a véleményetek az osram fluora felhasználhatóságáról növeledési és/vagy virágzási ciklusban(legalább elméletben)? 24 órás vegetatív stádium után volt valakinek hermafrodita növénye?.. esetleg blueberrynél is? ha jól tudom ezt a stressz válthatja ki a növényekből.
ez az első itthoni termesztésem, szóval legyetek tekintettel noobságomra:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kiváncsi lennék él e még az a hagyomány hogy csupasz nőket (esetleg lovakat) hajkurásznak át az ültetvényen aztán lekapirgálják róluk ami rájuk ragadt.
Jó lenne itthon is egy ilyesmit, beéréskor kitenni a netre az ültetvény pontos helyét, aztán mindenki annyit vihetne belőle haza amennyi ráragadt.
Volt ilyesmi régebben tán ausztriában vagy németben, hogy növényt tartani még nem, de szüretelve már büntették a dolgot. Egy körbekerített ültetvényt közhírré tettek, bárki mehetett a szüretre, biztos volt tolongás érte, a rendőrök meg csak néztek.
(na ezek aztán biztos forrásból származó infók lettek)
Tabi írjál már egy mélt mert a fiókod nem megy. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na erről szól ez a fórum is :) Mindíg tanulok én is jó más szemszögéből is látni a dolgokat. A lombtrágyát meg ha van lehetőséged csalánt meg hasonlókat szedni nyomasd az a jó ha kegyetlen a szaga :D
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Nekem sosem jutott volna eszembe ilyen lombtrágyákat bent bevetni, de ennek csak az az oka hogy túl erős bennem az a képzet(ami lehet hogy téves), hogy az ilyesmi büdös, nyákos, és eltömít, (ezek nem feltétlenül vannak tényleg így, csak bennem) de a lemosása sem jutott eddig sosem az eszembe, úgyhogy jó hogy megemlítetted :)
Az esővíz tényleg a legjobb (ha nem savas), és még a tömbházban lakóknak sem lehet kifogásuk, ha van ereszcsatorna egy kisebb-nagyobb hordót egy esős napon könnyen meg lehet tölteni, aztán vagy így vagy csapvízzel keverve lehet vele öntözni.
A rövidebb veg szakaszt tényleg a nagyobb tőszámmal együtt kell érteni, a nagy előnye szerintem az hogy a növények (klónokról van szó) egy egybefüggő lombozatot alkossanak a lámpa alatt, így nem lesznek olyan lyukak, ahol a fény a padlót érné, mert az kárba megy. Kevesebb de nagyobb növénynél mindig marad egy kis rés főleg a korai szakaszban, ez az energia mind a fűtésbe megy, nem a növényekbe.
Magonc trágyázásról még mindig az a véleményem hogy több kárt okozhat mint esetleges hasznot
A túllocsolás meg..., a pontot tényleg az rakja fel számomra az i- re vagy a mondat végére vagy mire, hogy locsolás után lekonyul. Ennél egyértelműbb szerintem már nem is lehetne.
Tényleg jó erről vitatkozni, főleg valakivel aki ért is hozzá mint Te, végülis ha csak azt hajtogatnánk hogy "aha igazad van" abból nem alakulna semmi különös.
A kérdéseknek is ezért tudok örülni egyébként, mert azzal hogy valaki feltesz egyet, - én meg ha nem tudom (ami gyakran kiderül) akkor utána nézek-, így én is tanulok miközben keresem a választ és az is aki kérdezett. Tulajdonképp nekem még nagyobb hasznom van belőle, mint akinek válaszolok ragad rám egy csomó minden közben.
Viszont gyakori kérdésekre unalmas tud lenni újra és újra elszajkózni ugyanazt, ráadásul lehet hogy rosszakat vagy nem pontosan vagy hiányosan, ezért készül az egykalapalatt, jó lenne ha mindenki átnézné azokat a cikkeket amik érintik, ha kérdés van vagy kiegészítés vagy javítás mindegy, mind jöhet, nem kell még regisztrálni sem ha valaki nem akar, nincs IP loggolás, és talán a sötétség is oszolhatna jobban.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ma sok hasznosat tanultunk...
Vitatkozhatnál többet testerrel :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Rövidebb vegszakasz = magasabb tőszám
Tréningelttel más a helyzet többet hoz de a veg is hosszabb. Fajtánként eltérő hogy melyik módszer válik be jobban, ki kell tapasztalni. Elsőre sose éred el az adott fajtánál a teljes növényben rejlő potenciált. Kell hozzá 2-3 kör hogy jól kiismerd. A stílusod amiben dolgozol részben meghatározza a fajtákat is ami passzol ahhoz ahogy mondjuk te kertészkedsz . A többi tapasztalat kérdése. Nem kell ahhoz kertészeti hogy fasza eredményeket érj el csak egy kevés "greenthumb"
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Használtál te már csalánt? Ha nem, tedd meg 1 kiló / 10 liter víz. Addig áztasd amíg jó büdös lesz. Na meg a nadálytövet se felejtsük el. Aztán utána mondd hogy többet árt mint használ :D Főleg a magoncnak. Eltőmődés? Azé vagy hogy permetezz rendszeresen nem? elvégre bent te vagy a természet minden eleme nem? Hát akkor ne hagyd rajta rohadni napokig a cuccost permetezd csak le. Játszd el az esőt is rendszeresen.
A többi tök egyértelmű ebben legalább egyetértünk. A légcserét meg a többi környezeti feltételt sokan csak félvállról veszik. Lásd "jó lesz a számítógépventi a boxba ?" meg a hasonló kérdések. Sose mérek ph-t vagy Ec-t csak azt kapják amit a természet megalkotott és a lehető legjobb formában ami nekik megfelelő. Cukornádmelasz? használod? Jó hogy valakivel lehet faszán vitázni ezekről a dolgokról Peace |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az esővizet tudom én is ajánlani. Egy nagy hordóban gyüjtöm, szóval még áll is hetekig, szerintem ez is jót tesz neki. Soha nem tátoztam, nem is ismerem a tápokat igazából, mégis bőven megvan a W/g termés, sőt. 7 l-es cserépben 1/3 föld (akár a legolcsóbb), 1/3 perlit, 1/3 biohumusz, én így csinálom. Öntözés a cserépemelgetős módszerrel, de ez az utolsó 1-2 hetet leszámítva mindig 3 naponta van. Tester, hogy értetted azt, hogy rövidebb veg szakasz és tréningelt növények=termés növekedés? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Először megáll a fejlődésben, főleg ha még palánta.
De az hogy locsolás után lekonyul aztán egy idő után visszább áll.
A híg csalánlé is több kárt okozhat mint hasznot, fiatal növények lombtrágyázásával könnyen el lehet tömíteni a sztómákat, meg hát érted... kicsi.
Nemrég halottam a rádióban egy védőnőtől hogy tapasztalta hogy 3 hónapos gyereknek csipszet, 7 hónaposnak pörköltet adtak.
Ilyen korai szakaszban több hátrányos következménnyel járhat a tápozás mint előnyössel, még ha sikerül is a megfelelő (alacsony) szinten tartani a trágyázást, ennek előnyei minimálisak, nem járulnak hozzá a nagy mértékben a növény fejlődéséhez. A tápozás is csak részese a megfellő termesztési körülményeknek, ott van a gyakran elhanyagolt szellőzés, a jó állagú közeg, a megvilágítás, az EC, pH...
Sokan elköbvetik azt a hibát hogy tápozással és más kiegészítő szerek hozzáadásával akarnak segíteni a növények hozamán, fejlődésén, pedig ezt gyakoribb/jobb szellőzéssel, légcserével, jobb fénykihasználással (fényvisszaverő anyagok, rendelkezésre álló hely kihasználása,) rövidebb veg szakasz, több vagy tréningelt növény alacsonyabb hőmérséklet. stb-vel könyebben elérhető, hiszen főleg ezek a körülmények játszanak szerepet a fejlődésben, a rendelkezésre álló tápok és a tápozás csak egy a sok közül. túl van. Túl van lihegve a tápozás. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A túllocsolás okozza a nitrogén hiányos tüneteket (gyakorlatilag a nedves közegben nem képes a növény felvenni a nitrogént, de ettől még nem fog sárgulni."
Vazze akkor most hogy van ez nem képes felvenni a nitrogént de nem sárgul :D Akkor mit csinál zöldül? attól még hogy nedves a közeg a N felvehető csak ugye O2 nincs a közegben ezért állnak le a dolgok. Viszont ha a pH megy el akkor nem képesek a molekulák a gyökereken keresztül felszívódni mert a kématás nem megfelelő. Nem jön létre az ozmózis
Hát nemtom a csalánnál mi szervesebb...
A magas pH jellemző tünete a lefele görbülő levélhegyek és a pontszerűen megjelenő sárguló barnuló pontok. Esetleg hosszírányban csavarodó levélujjak. Jellemző a N hiány mert az az első ami megjelenik majd követi az összes többi.Nem a a locsolás következtében begörbülő majd felálló levelekről beszélek. Ha a levélhegy nem áll egyenesen akkor gond van. Úgyanúgy lekonyul meg visszaáll a levél de a hegye görbe marad!!
Peace
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha nem sóalapú műtrágyát használsz nincs minek felhalmozódni és kicsapódni!! Feleslegesen vitázunk az igaz mert egy képet se láttam. Mindkettőnknek megvan a maga igaza..... Nincs szentírás hogy a 6,8 as ph a jó inkább 6-7 között de a hatoshoz közelebb eső tartományban jobb az összes tápanyag felszívódása. Ha van egy jól bekevert talajod( nem shopos hanem amit te kevertél ) nem lesz gond a ph-val csak ha szar a víz amivel öntözöl. Ez tény. Ha magasabb a ph könyebben feljebb is szalad ha alkalom adódik rá mert valami gáz van a vízzel vagy mással. A táp meg igenis jót tesz a a magoncnak ha szerves és nem SÓalapú. A műtrágyát hanyagolni kell és kész Szigyának meg aszondom ha már vidéken lakik akkor szerváljon már esővizet a szomszédból és soha többet nem lesz ilyen gondja :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | A túllocsolás okozza a nitrogén hiányos tüneteket (gyakorlatilag a nedves közegben nem képes a növény felvenni a nitrogént, de ettől még nem fog sárgulni.
Egy pusztán nitrogénhiányos közegben nem sárgulás és kókadás a tünet, hanem a növekedés lassulása, megállása.
Ha ehhez hozzájárul a túlöntözés okozta fulladás, a gyökérszőrök elhalása, kezdődő rothadás, akkor kezd a növény látványosan haldokolni, a gyökerek nincsenek olyan állapotban hogy BÁRMIT is képesek lennének felvenni ezért elkezdik saját tartalékaikat felhasználni, megkezdődik a sárgulás.
Ha ehhez hozzávesszük hogy locsolás után a növény lekonyul, azztán viszont visszaáll, az elsődleges ok biztos hogy a túlöntözés.
3-4 napos növényt még szervesnek vagy organikusnak nevezett trágyával sem szabad tápozni, még az extrémen híg oldatok is csak a földben felhalmozódó toxikus anyagok felhalmozódásához járulnak hozzá, az összes szükséges tápanyag ott van a földben (akár felvehető állapotban akár nem, de) további tápok adagolásával azok csak kicsapódnak, felhalmozódnak, savanyítanak, égetnek...
A föld optimális pH-ja 6.8 körül mozog kendernél. Gyakran pont a tápszerek okozta savanyítás (pH csökkenés), és a kicsapódó ásványi sók okozzák a tápanyagok kizárását és nem a talaj lúgossága, de igazad van, mivel a lúgos víz általában kemény is, így ezek sói is hozzájárulnak a kicsapódáshoz.
A fél literes tejfölös dobozokhoz volt szerencsém, bár tiszta virágfölddel, de heti 1 max 2 locsolással, tápszerek nélkül sosem bukkant fel táphiány, maximum túllocsolásból eredő konyulás sárgulás.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Egyébként normális az, ha minden öntözés után azonnal lekókadnak a levelek és egy nap múlva javulnak meg?"
Ha elolvastad volna látnád hogy egyértelmű hogy szar a közeg. Az nem normális hogy egy nap múlva áll ismét a levél!!!!!! Le se szabadna annyira kókadnia hogy az már a túlöntözésre hasonlítson. Mivel szar a víz amivel locsolt és nem volt benne semmi ezért szar a közeg Ph-ja és kész. Lehet imákat mondani de egy szar közegre csak az átültetés a megoldás semmi más. Szerinted mitől sárgul? Hát a táphiánytól!! Fél liter cserép 2/3 arányban virágföld: lássuk csak 3- 3,5 dl föld . Na ez aztán a rengeteg táp :D Ráadásul ez a hatalmas mennyiség is felvehetetlen állapotban van.......
Peace |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az a fél literes cserép 30 fokban nem tartja sokáig a nedvességet. Föleg hogy nikecell van benne !!!! A talaj Ph tuti szar, majd két hónap szenvedés után rájön. A B föld 6,2 es Phezzel még nem is lenne gond mert jó, ha erre rendszeresen olyan vízzel öntözöl aminek lényegesen magasabb mondjuk 7 körüli akkor simán elmegy a ph és beindul a törpenövés , szenvedés.... Főleg hogy semmi puffer a talajban mert ugye táp se kell:D Igen ha szerves a trágya mehet rá már 3-4 naposan. Lombtrágya miért ne baj nem lehet belőle ha szerves :D A tiszta higítatlan csalánlé nem égeti meg a magoncot és imádják. Erre a történetre senki nem gondolt..... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Spangla most ezzel tényleg azt akarod mondani, hogy 9 napos növényt ami 2/3os virágföldes keverékbe van trágyázzon, sőt lombtrágyázzon, és ha locsolás után egyből lekókad, az nem azért van mert túl van locsolva, hanem mert elmászott a virágföld pH-ja (mitől?). (bár azóta nem 9 napos az tény, ha még egyáltalán él)
Lehet hogy az ionizált víz a ludas(pHban is ha ez van), ez is le lett írva már, hogy érdemesebb lehet keverni inkább, vagy csapvizet vagy mást használni helyette.
Az átültetés minden tápanyaggal kapcsolatos növényproblémánál jó ötlet, de egy szar állapotban lévő, valszínűleg túllocsolt palántánál lehet hogy annyira szerintem nem.
Szinte biztos hogy a túllocsolás és az ebból eredő problémák a gond.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "sárgák lettek az első levelek (nem szik) és a többi is fakul, az egyik pontokban szárad és fakul. Egyébként normális az, ha minden öntözés után azonnal lekókadnak a levelek és egy nap múlva javulnak meg?"
Mér nem mondja már meg senki hogy a talajod ph-ja elmászott!!!! Nem tudja felvenni a nitrogént a talajból, azért sárgul. Ültesd át és adjál neki tápot de ha nem muszáj ne műtrágyát hanem valami szerveset. Ne hanyagold el a lombtrágyázást sem!! Attól hamar helyrejönnek. 29-31 fokban fél literes cserepet elég nehéz túlöntözni......
|
| | | | |
| | | | | | | | | | a probléma a hozzáállásodból fakad |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tehát minden probléma a túl sok vízből fakad?Egyszerűen nem bírom ki, hogy 2naponta ne öntözzek.Lecsökkentem a vízmennyiséget...ennyire hülye nem lehetek.A ságulás megáll ha hagyom száradni a földjüket, vagy azoknak a leveleknek annyi?Nem lehet hogy egyszerűen kevés a földjük?Mert elég terebélyesek kezdenek lenni és már pár napja kilógnak a gyökerek.
A kisszemű perlitről vélemény? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mégis mi más tudna rádöbbenteni hogy túlöntözöd |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kösz az ötleteket megoldódott a probléma. Itt az új: A helyzet az hogy NINCS a lakóhelyemen perlit.Vagyis van de az 2mm szemcséjű, olyan mintha por lenne..Az is megteszi egy kis nikecellel keverve, hogy levegősebb legyen?Fontos lenne, mert szerintem kinőtték azt a kicsi földet amiben vannak, napról napra rosszabb nem bírok vármni.sárgák lettek az első levelek (nem szik) és a többi is fakul, az egyik pontokban szárad és fakul. Egyébként normális az, ha minden öntözés után azonnal lekókadnak a levelek és egy nap múlva javulnak meg? |
| | | | |
| | | | | | | | | | -"Szigya...főleg télen eléggé lehül a lakás/padló, figyelj arra oda hogy a cserép ne érintkezzen a hideg padlóval...tegyél valamit a cserepek alá ami jól hőszigetel...a gyökerek nem szeretik a hideget(se a túl meleget)"
Ez tényleg jó ötlet, ha már úgyis kéznél van tehetsz alájuk hungarocelt is.
-"Ioncserélt víz szerény véleményem szerint nem a legjobb... A csapvízben(legalább is errefelé) sok Ca és más cucc van, ezek hiánya okozhat problémákat a későbbiekben..."
A tiszta ioncserélt víz valószínáleg tényleg nem a legjobb választás, számomra mondjuk nem tiszta hogy milyen hatással lehet a növényekre, de csapvízzel hígítva jobb ötletnek tűnik, van is erre példa a neten.
A csapvíz minősége keménysége az országon belül keménynek mondható és városonként eltérhet. A kemény víz inkább szokott gondot okozni mint hogy haszon lenne belőle, főleg hidfróban, de a földben kicsapódó sók is gondokat okozhatnak főleg az érzékeny palánta korban, és a virágzó szakaszban ha nagyobb mennyiségben felgyülemlik.
-"Állítólag jobb úgy öntözni, hogy megvárod hogy kiszáradjon a talaj, aztán jól átnedvesíted... "
Ha a földben nincs tőzeg tényleg jó ötlet, általában jobb ritkán de kiadósabban locsolni, sok kis locsi a föld tetején marad, nem ér le a mélyebb rétegekbe ahol a gyökérzet nagyja van, fent hamarabb el is párolog. A tőzeg viszont ha egyszer kiszárad nehezen szívja meg magát újból, és rászikkad, rákeményszik a gyökerekre.
-"ha megemeled a cserepet a súly alapján könnyedén meg lehet tanulni mikor kell öntözni..."
Ez is jó ötlet. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szigya...főleg télen eléggé lehül a lakás/padló, figyelj arra oda hogy a cserép ne érintkezzen a hideg padlóval...tegyél valamit a cserepek alá ami jól hőszigetel...a gyökerek nem szeretik a hideget(se a túl meleget) Ioncserélt víz szerény véleményem szerint nem a legjobb... A csapvízben(legalább is errefelé) sok Ca és más cucc van, ezek hiánya okozhat problémákat a későbbiekben... Én mindig is csapvizet használtam, soha nem volt semmi problémám.... Állítólag jobb úgy öntözni, hogy megvárod hogy kiszáradjon a talaj, aztán jól átnedvesíted... ha megemeled a cserepet a súly alapján könnyedén meg lehet tanulni mikor kell öntözni...
Persze ezek csak a saját kis gondolataim, nem kell komolyan venni.... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Meg szerintem nem ártana senkinek, ha felcsapna egy szoba/kerti növények gondozásáról szóló könyvet, vagy cikket a neten, hogy legalább valamennyire képbe legyen.
A kendert persze nem kell telelteni meg ilyenek de növény ez is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A túl öntözés miatt a gyökerek elhalnak, elrothadnak, még ha ez nem is annyira súlyos, hogy szemmel látható lenne. A kis gyökérszőrök, amik a tápanyag felvétel nagy részét bonyolítanák elhalnak.
Lehet hogy a lámpa is közel van egy kicsit.
Érdemes mindenből eleinte a lehető legkevesebbet adni, fényből vízből tápból is
mert ha valamelyikből több van mint kéne, azz sokkal súlyosabb gondot okoz mintha hiány lenne belőle, ráadásul a hiánytüneteket könnyebb azonosítani és korrigálni is.
-sok fény éget, főz -kevéstől elkezd nyúlni a szár
-sok víztől megrohadnak a gyökerek -kevéstől csak lekókadnak a levelek (amikre vizet permetezve 1-2 óra alatt helyre is jönnek)
-túltáptól tönkremegy a gyökérlabda, egyik tápanyag többlete felvehetetlenné tesz egy másikat is, a tünet a levelek égése mellett szinte mindegyik elem hiányának vagy többletének a tüneteiként is feltűnhet, helyrehozni csak flush-al és átültetéssel lehet. -alul táptól (mivel először valszinűleg N hiány lesz) elkezdenek sárgulni az alsó levelek, ahogy feltűnik korrigálható.
Ezért lámpát inkább távolabbról (kb 45 centi) kezdeni (egy csemete ennek a 250W-nak még csak a töredékét tudja felhasználni) és akkor közelíteni jobban, ha a növény szára elkezd nyúlni.
Akkor locsolni ha elkezd kókadozni. (amúgy attól, hogy föld teteje száraz még lehet hogy az alján áll a víz.) Így lassan bele lehet jönni, rá lehet érezni.
Akkor tápozni ha a levelek elkezdenek sárgulni. Az első hiány földben biztos hogy nitrogén lesz, a másik jól felismerhető hiány a magnézium hiány.
De a helyedben megvárnám tabi véleményét is.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "két skunk is HELYET foglal a HELYEN" jó hely lehet mi?... |
| | | | |
| | | | | | | | | | A növény aminek baja van skunk#1 fajtájú, a cserép kb fél literes.A fölkeverék 1/3 nikecellgolyó és a többi B típusú semleges ph-jú virágföld.A víz amivel locsolok ioncserélt.Kb naponta egyszer öntözöm a földjüket, úgy hogy mindehol vizes legyen, néha nem locsolok, ha még nem száradt ki a föld felső 2-3 centije.A növények kilenc naposak, kb 4centi magasak és a 3. levélpár éppen most alakul ki, valszeg holnap estére már a 4. fog nőni, tehát a fejlődés gyorsaságával nincs gond.Nem használok semmilyen tápot.A csúcsoknál kb 29-31 fok van, ennél nem megy magasabbra.250wattos MH lámpát használok.kb 30centire van anövényektől és a kúltúbban van egy 80m3/h elszívó venti.Ez az egész fél négyzetméteren működik.Egyébként két skunk is helyet foglal a helyen, de csak az egyiknek vannak lehajló levelei.Lehet hogy ez nem is probléma?Mert pont olyan gyorsan fejlődik mint a többi |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tényleg jó lenne ha feltennél egy képet (akár az egykalapalattra ), meg ha összefoglalnál mindent egy posztban, (kora, volt-e tápozva, hány fok van a növény tetejénél, föld összetétele, minél többet összeszedsz annál jobb)
Vagy tudod mit válaszolj erre mindre, és akkor biztos hogy kiderül mi a baja. http://www.egykalapalatt.info/index.php?title=Speci%C3%A1lis:AWCforum&action=st/id 21
Még Cervantes is írhat hülyeségeket, ez ilyen.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Szigya: tápozol ? ha nem az is lehet gond, ha igen az is , dobj fel képeket
Tester: Cervantez is lehet mo ndd hülyeségeket. (Bár a hasiskészítést végülis tőle lestük el......vagy ő tőlem ?! nem tom , mindketten be voltunk tépve)
gram per wattos növénnyel: 400W-os lámpa sima reflektorral, jó (mondjuk fehér) fényvisszaveréssel 1nm-re ajánlott, nem többre. hozam 400g
awing reflektorral, 400W hps 1,5 négyzetméterre kb 500g (mylar fényvisszaverő felületek)
fél négyzetnél nagyobb, egynél kisebb területre is be lehet tenni cooltube-al, a hozam gram per watt alatt természetesen.
Forrás: John Teletabi Escobar (The last hashmaker strikes back! - DVD - directed by KOVI, Teletabi, George Lucas. executive producers: Quenteen Tarantino, Trey Parker)
*** DVD megjelenés HUN : 2009.?.?. Fogy.Ár: 16 euro ; 4000 HuF ; 2.00 gWeed; 4 XTC(Mdxx high) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Újabb gondom van.Tehát az egyik túlöntözött kendercsemetém 2 nap öntézmentes időszak után ugyanúgy ívbe hajlott leveleket hoz és mutat, a levelek vége leér a földre.Most egy napja öntözöm és nem változik a helyzet.ey másik növényenaz egyik levél hegye besárgult és száradni kezd.Most meg túl kevés vizet kapott?A száradt részt levágtan róla.Ezenkívül jól fejlődnek egész gyorsan, csak zavar egy kicsit hogy gömböjű levelek hoz az a bizonyos növény. Valami okosságot hátha tudtok nekem mondani.Légyszives! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Akkor te teszed ki az olvasók kb 30%-át mert a maradék kb 100 olvasás én vagyok :)
de felkerült egy új, kiterjedtebb cikk kender témában a csíráztatásról
http://www.egykalapalatt.info/index.php?title=Cs%C3%ADr%C3%A1ztat%C3%A1s_(kender)
Ha találsz benne hibát, vagy valamit amivel nem értesz egyet, vagy ki tudnád egészíteni, ott is, vagy itt is megteheted, ahogy kényelmesebb, és ez vonatkozik mindenkire.
Ha egyértelmű egyből át is lehet javítani, kiegészíteni is bármikor ki lehet mindenféle engedély nélkül, ha meg valami vit tárgyát képezi, minden laphoz tartozik egy vita lap, ott fel lehet vetni.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ezért vagyunk.és ne vedd támadásnak,nem cinkelés volt. kb 3x olvastam már végig a honlapod a-zig.gratu |
| | | | |
| | | | | | | | | | Javítva.
Kösz hogy szóltál, amúgy nem hiszem hogy észrevettem volna.
Ha van még valami akár ott is javíthatod. Minden javítás nyomon követhető, ha nem tetszik valakinek legfeljebb majd vitatkozunk rajta egyet. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Akkor tovább passzolnám a cikkben is feltüntetett forrásnak
Marijuana horticulture the indoor/outdoor medical grower's bible 5. kiadásának (2006)
irójának (Jorge Cervantes)
Az ábra onnan származik, bár ő 1.8 négyzetmétert ír. A közvetlenül a lámpa alatt lévő növény nyílván több fényt kap, van is erről egy másik ábra.
Amúgy ha úgy gondolod hogy sok az az 1.9m2 akkor fűzd hozzá a cikkhez nyugodtan, azért wiki hogy bárki szerkeszthesse ha valami nem úgy van ahogy ott le van írva.
Most olvasom hogy a kép alá már azt írja hogy 4*4 feet-et világít meg rendesen ez kb 1.5 m2 ha jól számolok.
Ha gondolod javíthatod, nincs IP log vagy ilyesmi sem.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | nos igen megint az 1nm2-400w történet. csak halkan búgom 400watt képes 1,9nm2(megfelelő )bevilágítására is de ettől nem lesz több zözi,feltétlen... vagy tévednék? tester honlapján megjelenített,és onnan kiragadott adatokat közöltem,reklamációval hozzá forduljatok. amúgy kissé sokkalom én ezt a 1,9nm2 történetet |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem mindkettotoknek igaza van es az eszmecseret egyikotok sem vegye folenyeskedesnek a masikkal szemben.En olvasom mindkettotok irasait es szerintem profik vagytok.(Teszter,Teletabi)de ezenkivul a termesztesnel meg sok tenyezo(viz,paratartalon feny...stb)is hat es valtoztat is a dolgokon a termesztes folyamata alatt.Jojjon a kovetkezo tema-Lampa mozgatas (kerdes-lehet ezzel megnovelni a termoterulet teruletet?Ertem ez alatt 400w ami jo 1nm-re azt lehetne-e 2nm-ren mozgatni?)Na ezzel van valakinek tapasztalata? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem arról van szó hogy nincs tapasztalatod, max arról hogy a tapasztalataidból lehet hogy elhamarkodottan vontál le egy következtetést.
Foszfor hozzáadása miatt azért kezd kivirágozni egy növény, mert eredetileg a foszfor hiánya miatt nem virágozhatott.
Ha elegendő mennyiségű foszfor állna rendelkezésre a virágzáshoz, akkor még több foszfor hozzáadásával nem lehetne arra késztetni, hogy hamarabb kivirágozzon.
Ehhez hozzá tartozik, hogy nincs az az isten aki megmondja hogy az adott növénynek mennyi az "elegendő" mennyiség, de az is hogy attól ,hogy valaki vitaflórát ad egy növénynek még nem fog hamarabb kivirágzani, csak ha nem volt elegendő mennyiségű, felvehető állapotban lévő foszfor.
De persze én is tévedhetek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | látom értetlen vagy és csak hajtogatod amit olvastál... Nem is tudom minek írok én ide TAPASZTALATOT (idő,típus,táp,f*szom stb), amikor te olvastál valamit a vitaflórán meg az interneten.... |
| | | | |
| | | | | | | | | | A foszfor csak hiánya késleltetheti a virágzást, attól hogy több van belőle még nem fog egy növény hamarabb virágzani.
Vagyis nem a foszfor többlet okozhatta a kivirágzást a két növénynél, hanem pont a foszfor hiánya miatt késhetett a többi tesztalanynál.
...eddigi olvasott dolgaim alapján.
De ha találnál olyan forrást amiből más derül ki hálás lennék érte ha megosztanád.
A vitaflóra reklámszövege is nagyon óvatosan de persze félreérthetően van fogalmazva:
"A virágzásindító-serkentő tápoldat segítségével elindítható és fenntartható a folyamatos virágzás. A dúsan virágzó mediterrán és dézsás növények TÁPANYAGHIÁNY ESETÉN NEM VIRÁGOZNAK folyamatosan, vagy csak kevés, apró virágot fejlesztenek."
"...és a makacs foltokat is kihozza" :)
Nézzünk utána jobban a dolognak, azt pereljük be őket pár millióra...?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Állítsd le magad. Nem hinném.
A táp pedig a vitaflóra virágzásindító volt, másfeles-dupla dózisban, a nemek megállapítása volt a cél (sexálásnak hívják). (ugye virágzásra nem használ ilyet az aki hozamot is akar)
Más hatás nem játszott közre, mivel nem volt időzítőn lámpa, mert napfény volt és ennyi.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Szóval a TESZTed alapján arra következtetsz, hogy azért virágoztak ki ezek a növények hamarabb, mert sok volt nekik a foszfor a talajban.
Esetleg fenn állhat annak az esélye, hogy más dolgok játszottak közre ebben?
Mert ha szerinted nem, akkor javaslom tegyél a módszerre szabadalmat, és írasd át az összes biológia, mezgáz szakkönyvet, mert ezzel a módszereddel felforgathadnád az egész világgazdaságot tabi!:)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | tester látom nem tudsz olvasni
EZ NEM KÖVETKEZTETÉS
Ez egy TESZTELÉS volt.... Léda uno (KC BRAINS) és AK-47 (SERIOUS SEEDS) típusokkal
Mielőtt oltani kezdessz előtte TESZTELJ TESTER !
Amúgy greenhouse-ban voltak, nem lámpa fény alatt, május-június vegetatív szakaszban.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A fotoszintézisnek még úgy nagy betűvel sincs köze a talajból felvett tápanyagokhoz, nem mintha ennek nagy jelentősége lenne most.
A rendelkezésre álló foszfor mennyiségének sem kéne egy növény kivirágzásához vezetni. Van ehhez esetleg valami forrás a saját következtetéseden kívül?
Amúgy meg leülhetsz fiam EGGYES! :)
csak hogy ne alkossunk már ilyen elhamarkodva megállapításokat. |
| | | | |
| | | | | | | | | | kyra: sz*r a magod, vagy szarul tápoztál (túl sok foszfor) az ak47 és a léda volt, hogy úgy beindulta foszfortól, hogy nem lehetett visszaveggantani...de valszeg, hogy valami fűből bányászott csoffadékkal van dolgod.
a Spangli 16 órában vegel és ÁLLÍTÓLAG nem virágzik be csak incifinci kicsi fini elővirágok (?!) vannak.... de nem ez a megnyúlós téma..tehát 18tól nem tud beindulni, csak ha szar, vagy ha lowryder(de az meg kb azt jelenti hogy SZAR)....mind1....20óra rulez TÉlleg!!!! TUdod milyen fajtájú ?
Szigya: Perlit nem kell , de zene igen ?! Egy kezdőnek nem kell törvényszerűen hülyének is lennie... túllocsolni is nehezebb ha van perlit, mert még talán nem fog megfulladni a gyökér, ha többet nyomatsz balfaszságból és talán még meg is tudod menteni!
tanulságot levonni! húzás vissza termeszteni ! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem ezzel a zenés dologgal már abszolút túlzásba viszitek,annyi energiából amit elvisz a hifitorony a kender hipp-hoppra abból inkább rakjatok be egy lámpát oldalra is(mondjuk egy envirolite-ot),így az oldalágak is jobban fejlődnének,mivel a kender is tartalmaz zöld színtesteket,ami pedig azt jelenti hogy FOTOSZINTETIZÁL és a fény segítségével tudja felvenni a tápanyagokat a talajból!!NEM a zenével!!De persze ez csak egy jótanács! peace |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha magról kezdted akkor lehet hogy van benne egy kis ruderalis vér (honnan van?)
Előfordulhat egyébként hogy elővirágzik, de ez csak egy pár bibét jelent elszórva, főleg a hónaljakban. Ha klónról indult akkor főleg megtörténhet.
Valamilyen sokk hatására is hajlamosak kivirágzani (meleg, fényciklus változás, szárazság stb) |
| | | | |
| | | | | | | | | | 1hónapos csemetém elkezdtett virágozni,ugyhogy 18órában kapta a fényt.Nem tudom mire vélni ezt a hirtelen váltopzást. 250 Hps-est kap virágzáshoz való izzóval(vöröses fény),lehet hogy emiatt kezdett bele amint megnött fél méteresre? |
| | | | |
|