|
Legfrissebb hozzászólások (753 - 772) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | "hogy valaki milyen filozófiát választ, az tehát attól függ, milyen ember: mert egy filozófiai rendszer nem valami holt ruhanemű, amelyet tetszés szerint felölthetünk és levethetünk, hanem átlelkesíti annak az embernek a lelke, akié. az a jellem, amely természettől fogva petyhüdt, vagy petyhüdtté tette és elpuhította a szellemi szolgaság, tudósi fényűzés és hiúság, soha nem fog felemelkedni az idealizmushoz." (fichte) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az Internet elveszi az időt és az energiát olyan offline tevékenységektől, mint amilyen a szex, a személyes találkozás, a tévézés, az újság és magazin olvasás." Ann Mack |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Nincs nagyobb tévedés, sőt együgyűség, mint ha valaki összekeveri a szeretet szabadon leereszkedő alázatát a szolgai alávalósággal, hasonlóan a fennköltség és a gőg összekeveréséhez. Valójában alázat és fennköltség egysége a szeretet androgynitása és amikor ez az androgynitás és hatalom megszűnik, akkor fellép a nemek különbsége, mint erőszak és erőtlenség, mint önteltség vagy zsarnoki sóvárgás és mint szolgaság, s egy vad házasságban egymáshoz láncolódnak."
Franz Xaver von Baader, Negyven mondat a vallásos erotikából |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Sosem késő azzá válnunk, akik valójában vagyunk" - Marianne Williamson |
| | | | |
| | | | | | | | | | je. (lemaradt a mondat végéről.szori.folytatás a verselős topikban.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | egyszerűbben: eddigi igen hiányos -de fejlesztés alatt álló - megszerzett tudásom szerint, jelenleg két nézőpont kergeti egymást a világban - és egyben az összehangolt lehetőséget keresi: 1. az anyagi tudat 2. a tudati anyag
szerintem -meg sok nálam sokkal nagyobb gondokodó már hitvallásnak nevezhető munkássága szerint is- a kettő - habár a görög idők nyomi korszakában megvált az egymást segítő nyugodt élményektől- mégis csak ugyanazt a folyamatot jellemzi. ennek pedig a halál nem egyedileg tárgyalt témája,maximum egy egyenletben jelzett -esetenként többszörös-ismeretlen tényező. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hopax. annyira igaz az állításod, mint az a megkérdőjelezhető digitális szekvencia, amit a buddha -most csak azok figyeljenek, akik a nirvánát keresik- a halálakor a 0-8-1-4 -. megvalósításával véghezvitt. avagy, ha a filozófiát a halál lélektanaként,afizikát az életékénét értelmezed, akkor azt mondod, hogy a fizika továbbviszi a folyamatait a halált követő létbe is, csak metafizika lesz. (erről, illetve hameroff szerinti dendritekben rejlő - még felfedezés alatt álló - tudatértelmezésről, csak folyamatértelmezéseket kapsz. a filozófia azonban biztosan állítja a tényt, hogy a létkerék, habár a lendkerék-effektus beszámításával is, de megállítható. az nagyon szép és jó, ha a fizika kezd már VÉGRE együtt fejlődni a filozófiával, de ez igen is bölcsességgeneráló folyamat.) :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | És ezt mire alapozod, Hopax? Mármint hogy gyűjtőpontba kerülsz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Itt most néhány hozzászólás átfedésbe került a halálos topiccal. Szerintem gyűjtőpont van amúgy Nargile, illetve nézőpont kérdése, hogy vajon a kis parányi fizikai létélményünknek odasakkoza -e a nagyobb parányi csáp, hogy átéljük. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "hogyan lehet felhasználni a jelenleg adott kiváltságot: a netet és a digitális tudatot ennek modellszerű ujjáélesztésére?"
Ezzel kapcsolatban egy érdekes cikk egy katolikus teológusról, aki sokak szerint megálmodta a cyberteret:
http://theoblogical.org/dlature/united/ph2paper/noosph.html
"tényleg lehetséges, hogy az emberiség boldogságban nyargaljon tovább az univerzumba?"
Louis Claude de Saint-Martin így ír:
"A legtöbb embernek az élet csupán két napból áll: az elsőben mindenben hisznek, a másodikban semmiben. Más embereknek az élet szintén két napból áll, de az különbözteti meg őket a hétköznapi emberektől, hogy az elsőben csak illúziókban hisznek, ami semmi, a második napon pedig mindenben, mivel hisznek az igazságban, ami minden."
Kérdés, hogy az emberiség mint egész vajon melyik kategóriába esik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (nargi, megint rengeteg remek tudásnyitány. dejó! deköszi. habár csak jegyzet magamnak nem esszé. :)
van olyan, hogy transzcendens realizmus? :D
amikor nem csupán tragikus fuldoklásként éled meg a sok feléd nyúló csáp között az egységélményt - a csápokon talán rengeteg információ ( mint gördülékeny angyalkönny ) özönlik minden irányba - : ha képes vagy nem megpróbálni elfojtani a ráció kétes tudat-uralmát, de ugyanakkor nem is fordulsz a lényegi történésekhez mentőövért.
schleiermacher a művei első számú célközönségeként a művelt embereket jelölte meg, mert talán az ő életük van a legtávolabb a vallásos léttől.
nietzche fuldoklott a rengeteg őt érő, beléáramló csoda-információ átadási, feldolgozási kényszerében.
miért ennyi a német a filosz bugyraiban? mi van a német nyelvben, ami a tudatot a transzcendencia keresésére irányítja? miért a németek élesztették föl az árja-kultuszt - mármint így, a nevesítve is?
a buddha anyja is egy fehér elefánttól esett teherbe, aki az orrmányát az oldalán vezette testébe. vajon akkoriban még képesek voltunk látni is a huzalokat, ha azok megjelentek? bárha szemeink már homályosultan földi attribútumokat kerestek kapaszkodóként. vajon a tisztánlátás igazi mesterei tényleg az alaktalan isteneket imádó őskultúrák egyedei lehettek?hogyan lehet felhasználni a jelenleg adott kiváltságot: a netet és a digitális tudatot ennek modellszerű ujjáélesztésére? tényleg lehetséges, hogy az emberiség boldogságban nyargaljon tovább az univerzumba?) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát szívesen. Bár azt nem tudom, miként segítette az esszédet Schleiermacher unio mystica élménye - amit ő geheimnisvoller Augenblick-nek nevez :)
Jakob Böhme ugyanezt a titokzatos pillanatot - mondhatjuk pszichedelikus élménynek? - még gyerekkorában élte át, amikor látta megtörni a Nap fényét egy bronzedényen. Azt állította, hogy akkor ott összeállt neki a világ egy nagy egésszé.
Ha jól emlékszem, nekem is gyerekkoromban volt az első hasonló élményem, amikor néztem egy vonat ablakából az esőcseppeket lehullani egy háztetőről. Úgy éreztem cseppfolyósodott az idő.
Aztán jóval később olvastam Jakab Ősevangéliumát, ahol egy felhő száll a barlang (nem jászól, platóni barlang) fölé, ahol Mária vajúdik, az idő megáll, fény hatol a barlangba, Jézus megszületik, az idő megy tovább. Teofánia: az inkarnáció pillanatában nem létezhet idő.
Vajon a mikrokozmoszunkban akkor következnek be ezek a geheimnisvolle Augenblick-ek, amikor egy idegen, intelligibilis tudat tapogatózik pneumatikus csápjaival az elménk után, vagy csupán az erővonalak konvergenciája folytán egy olyan gyűjtőpontba kerülünk, ahonnan rálátás nyílik a transzcendensre?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | (Nargi kösz a schleiermachert: jól jött a "görög antropomorfizáció,mint a bevándorló és ideológiai értelemben győztes 'indoszkitikus' -pfff... nekem így egyszerű- hagyomány virágzása" c. jegyzetemhez. :) - persze nietzche jó és rossz fölöttje, tragédia születése mellé.amúgy:)
" a gyorsaság célbaér, ha pontos is" (Xenophon -szabad fordítás.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A szabadság a szükségszerűség felismerése."
... Engels... :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ilyenkor a végtelen világ kebelén nyugszom: ebben a pillanatban én vagyok a végtelen világ lelke, mert annak minden erejét és végtelen életét sajátomnak érzem, ebben a pillanatban a végtelen világ az én testem, mert izmait és tagjait sajátjaimként érzem, s legbensőbb idegszálai éppúgy az én gondolatom és indulatom szerint mozognak, mint a sajátjaim."
Schleiermacher |
| | | | |
| | | | | | | | | | "... a metaforikus látás tehát rokon az álommal, és az agy vagy az elme betegségeinél a valóságfunkció megrendülései metaforikus látást eredményeznek. nos, kognitív szempontból ez történik vélhetőleg minden fölismerés (azaz metaforaalkotás) esetén. a tudományos elméletek megalkotásakor és megigazulásakor ugyanúgy alakul át a valóság, mint a skizofréneknél. a különbség "mindössze" az aktuális valósághoz idomítás, az uralkodó közeg szabályainak betartása. mondhatni: a fölismerés rendezett (kontextusba illesztett) elmebaj. vagy: az elmebaj rendezetlen valóságalakítás..."
uo. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "...nietzshe írja: " az igazság tehát nem valami létező és megtalálható hanem valami megalkotandó és ami nevet ad egy folyamatnak vagy inkább valami győzni vágyó akaratnak amely soha véget nem ér, sohasem fogy el: ebbe foglalandó az igazság mint processzus ad infinitum, egyfajta aktív meghatározás, nem pedig valaminek a tudatosulása ami "magánvalóan" szilárd és meghatározott." vagyis az eszmék: hiedelmek, szempontok, elképzelések, fölismerések, világképek, értékek, szabályrendszerek, tudományos és filozófiai rendszerek és paradigmák díszletei egy szándéknak, mely az intellektus állarca mögött rejtett (olykor tudattalan) akaratként valamiféle valóság létrehozására irányul. az eszmét tekinthetjük akár a varázsló mágikus eszközeként is a tapasztalás, a gondolkodás, és velük a világ átalakítására..."
farkas attila márton: az edény széttörése - bevezetés az iszonyológiába |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Vajjon oly nehezen tudná-e az anyag megőrizni a szépésget, ha annak ezen a világon kívül egy szebb hazája nem volna?..."
(Tafferner Béla: Virág és Divat - ez egy 1909-es divatkalauz a virágnyelvről. egyszerűen remek! ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | jó hozzáállás. ha fejleszted, akkor lehet, hogy már nem kell ideszületned. |
| | | | |
|