|
Legfrissebb hozzászólások (703 - 712) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | A hitet a bizonyosság inkább erősíti. Ez a bizonyosság lehet mondjuk egy 'jel; csoda; megnyilatkozás'. Ha pedig folyamatos 'jelek' nélkül elgyengül a hit, az a bizalom hiánya. A hit és bizalom szervesen együtt...
Jah és az érzelmi jutalom alatt a jelentéktelenül kis gondjaink fölé tornyosuló helyesnek vélt és empátiában gazdag magasabb Rend-ben való megnyugvást érted (vagy ilyesmit)? -Mert ha full mást, akkor még hozzátenném: a "nyereségvágyból elkövetett hitet" szerintem külön dossziéban tartják számon :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem az emberek buták. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A bonddotcom felvetését követő vitára pedig csak azt javasolnám, hogy mindenki, aki arról szeretne véleményt kifejteni, hogy szerinte milyen egy vallás, hit egyház stb, előbb DEFINIÁLNI szíveskedjék, különben nem lesz sok remény a kommunikációra.
Saját elképzelés: Vallás: olyan mémrendszer, amelynek létezik olyan eleme, amely a józan észnek ellentmond, és ezen elletmondás feloldására nem létezik ismert megoldás. Hit: egy olyan logikai bukfenc, melynek segítségével a logikusan bár ellentmondásos, de nagy érzelmi jutalommal kecsegtető mémet elkezd vallani valaki. (fontos eleme, hogy a bizonyosság elpusztítja) Bizalom: ha valaki egy hétköznapi észnek ellentmondó mémet, melynek van ismert feloldása akár a feloldás megértése nélkül is elfogad. (a bizonyosság erősíti) Egyház: olyan emberek csoportja, akik ugyanazt a főmémet tartják magukénak (pl ügyvédi kamara:).
Őszintén szólva ilyen definiciókkal bongdotcom véleménye nem igazán következetes. A hatalom összefonódása egy egyházzal, pláne valláson alapuló egyházzal elég szerencsétlen. De ettől még a kizsákmányoló uralkodók népigázási eszközének látni - elég paranoid szerintem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | re vannak e szellemek, és istenek a buddhizmusban:
A Dharma tele van olyan utalásokkal, és tanításokkal, amelyekben nem csak az általunk érzékel két érző lény formája (ember, állat) hanem továbbiak szerepelnek - konkréten még négy fő típus - mindegyik a domináló érzelme szetrinti születésben, és nem mind képes érzékelni a többit. Sőt ráadásul az alsóbb világok lényei vannak óriási túlsúlyban, ahogy megyünk az egyre kellemetlenebb tapasztalatok felé, egyre több olyan lény lesz, aki azt tapasztalja (mármint a világkorszak hanyatló részében). Az istenek pedig, akik úgymond köztudomásuak voltak a történelmi Buddha idejében(nem akartam hindut írni pont egy ilyen okítás után:), végül is akár az egyiptomi, görög, stb. is ide passzol), pedig archetipikus sémák szerint vannak felosztva, teremtő-pusztító, háború-béke, stb. helyi istenek. Ha valaki az érzékelés kapuin (melynek egyike az elme) bejövő fraktálfolyamnak tekeinti az életét, akkor nem csodálkozik, ha meghallja, hogy egyes lények milyen módokon tapasztalják a világot, sőt sokkal logikusabbnak és teljesebbnek érezheti képet. Ha pedig e testként született anyaghalmaz bioelektromos működésének, akkor nyilván azt mondja hogy hiszem, ha látom, addig ez baromság.
Amit ezzel ki szeretnék fejezni, hogy lehet, hogy az érzékszervi tapasztalatoknak homlokegyenest ellentmond a szellemvilág (nevezzük ennek a jelenleg érzékelhetetlen erőket/lényeket), de ha belegondolunk, hogy mennyiféle tapasztalatunk lehet szenvedés és élvezet között, akkor nem kell túl sok ész, hogy olyan sarkításokat találjunk ki, hogy lehet, hogy valaki csak örömöket tapasztal egész életében, míg mások kizárólag kínlódást. Az egyiket elnevezni menynek, a másikat pokolnak még csak definíció. Ha pedig a tettenik befolyásolják azt, hogy mi történik velünk, akkor az ilyen tapasztalatok megszerzésének nincs elvi akadálya. Ha mindenki egy általa kivetített álomvilágban él, akkor semmiféle logikus oka nincs annak, hogy mért ne születhetne valaki Shivának, már ha ennek megfelelőek a tettei. Ráadásul meg lehet tanulni érzékelni ezeket a dimenziókat, és nem valami mesterségesen indukált őrületként fognak előttem megjelenni, hogy végre szellemeket látok - ha már hat éve folyamatosan ilyeneket képzeltem magam köré, hanem konszenzusvalóság lesz, mind a ketten azt fogjuk látni, amennyire most is ugyanazt a fát látjuk.
Ami különbség a vallások és a buddhista istenképek között, hogy a vallások ezek imádatára épülnek, a buddhizmusban pedig ezek kb olyan lények, amilyenek mi vagyunk, és az ő megszabadulásukért is kell munkálkodnunk. Szóval vannak benne istenek meg szellemek rendesen, de ezek nem fontosabbak, mint egy teljesebb kép mellékszereplői. Ami meg a bőnből és máshonnan átvett szellemeket illeti, nem csak emberi lények gyakorolják a Dharmát, a tipikus szellem, akit tetrahíd említ is egy olyan lény, akit Padmaszambhava térített meg, és ezáltal bekerült a buddhista segítők közé. Egyébként ahhoz, hogy buddhista értelemben számítson (egy gakorlónak felhasználható támasza legyen) az illető "lény" minimum nyolcadik szintű boddhiszattva kell legyen, "akinek" más nincs ego-illuziója, szóval csakis nem-lények lehetnek fontos lények a buddizmusban. |
| | | | |
| | | | | | | | | | oooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The following is an accurate list of Indian religions often wrongly confounded under the term `Hinduism'. The colloquial English term is first in bold letters, with the technically correct English term in round brackets, followed by the colloquial Sanskrit terminology in italics in triangular brackets, and the technically correst Sanskrit term in square brackets at the end.
magyarul: "A következő lista azoknak az indiai-eredetű vallásoknak gyűjteményes felsorolása,amelyeket gyakran "hinduizmusként" értelmeznek. Az általánosköznyelviszó van az elején,majd kerekkk zárójelekkk közötta tekni... kuss... és (itt) nézzetesben a zeredet szanszkrit ki fejezés. avagy: http://mb-soft.com/believe/txo/hinduism.htm |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The following is an accurate list of Indian religions often wrongly confounded under the term `Hinduism'. The colloquial English term is first in bold letters, with the technically correct English term in round brackets, followed by the colloquial Sanskrit terminology in italics in triangular brackets, and the technically correst Sanskrit term in square brackets at the end. Brahmanism ( Brahmanism, `Hinduism' ) [ astika brahmana dharma , sanatana dharma ] Vedanta Sri-Vaishnavism [ Vishisht Advaita Vedanta ] Tengalai (Southern; Tamil) Vengalai (Northern; Sanskrit) Madhva Vaishnavism [ Dvaita Vedanta ] Bengali Vaishnavism [ Bheda-bheda Vedanta ] Mahapurushiya Sect Assam ISKCON (International Society for Krishan Consciousness) West Indian or Gujarati Vaishnavism [ Shuddh Advaita ] Smartism ( Smarta Pantheism ) [ Advaita Vedanta ] Yoga Mimamsa ( Vedist Ritualism ) Samkhya ( Brahmanic Analytical Atheism ) Nyaya ( Logical Theism ) Vaisheshika ( Atomic Naturalism ) Sudra Religion ( Shaivism ) [ Shaiva Dharma ] Dravidian Shaivism Proper Old Dravidian Shaivism ( Adishaivism ) [ adisaivar ] Tamil Shaivism [ saiva siddhanta dharma ] Kannada Shaivism [ virasaiva dharma ] Chandalla Shaivism (Dalits & Adivasis) Gond Religion Bhil Religion Kol Shaivism ( Kolarian Religions ) Munda Religion Santal Religion Kaul Shaktism Others Sramanism ( Sramanic Heterodoxies ) Buddhism [ bauddhas ] Jainism [ jainas ] Carvaks or Materialists [ carvakas ] Shaktism [ shaktas ] Right-Handed ( "Daskhinachari") Left-Handed (" Bamachari" ) Kowls or Extreme Shaktas : cf. Kolarian Religion Rajput Religion ( Rajput Solar Religion ) Tantrism ( Tibetic Tantric Religions ) Bon or Old Tibetan Religion Kashmir Shaivism Lamaism"
(-teccik, hogy a "félreértett hinduizmus" címszó alá bekerült a buddhizmus is... :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nagy kulonbseg van az elmeleti, es gyakorlati hinduizmus kozott. |
| | | | |
|