|
Legfrissebb hozzászólások (693 - 712) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | a horogkereszt tiltása teljesen más, mint a kenderlevél. azért nevezik ezeket tiltott 'önkényuralmi jelképeknek' mert a mai demokratikus berendezkedésű európai államok alkotmányaival teljesen ellenkező mint a kommunizmus, mint a fasizmus.
nekem inkább a holocaust tagadás, mint bűncselekménnyel van bajom. tény, hogy létezett, de mint önálló szuverén gondolkodású ember, jogomban áll az objektív dolgokat szubjektívként kezelni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Oroszországban állítólag a kenderleveles pólók is be vannak tiltva. Mivel a füvezés bűncselekmény, azzal az erővel, hogy a vörös csillag meg a horogkereszt be vannak tiltva, a kenderlevél is be lehetne tiltva. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egyetértek, mi értelme például tiltani a horogkeresztet?
Aki hordani akarja magán, stb. had hordja, nekünk szvsz jobb is ha rögtön látjuk kiféle-miféle emberrel van dolgunk.
Igen persze mert sok embernek a látványtól feltörnek az emlékek, felháborodnak stb. a jelkép eltörlését úgy élik meg mintha ezzel az adott eszmét is eltörölték, de sajnos ez csak önálltatás. Akinek fontos, az úgy is talál egy hasonló jelet vagy nemzeti jelképet, megkülönböztető stílust - ami viszont megtévesztő is lehet, a dolog nem egyértelmű, innentől fekete ruhában, bakancsban levő kopasz ember (márc15.-én még kokárdával is húú) automatikusan rasszistának tűnhet az átlagember szemében (vagy az egyébként antirasszista skinheadek).
Mint ahogyan ha felveszem az üzbég tübitejkámat (szvsz nagyon csinos kis sapka) gyakran nézik valamiféle vallásos fejfedőnek, többnyire zsidónak (néha még kevésbé vallásos zsidók származásúak is).
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile: És a tiltott önkényuralmi jelképek mint ideokratikus állami cenzúra? |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A Hamasz politikai vezetője feltételeket szabott a Nyugatnak ahhoz, hogy lenyugtassa azokat a muzulmánokat, akiket felbőszítettek az európai lapokban megjelent Mohamed-karikatúrák. Háled Mesaal tegnap, a francia rádióban nyilatkozva leszögezte: amennyiben a nyugati kormányok bocsánatot kérnek a gúnyrajzok miatt, a Hamasz megkísérli a kedélyek lecsillapítását ... A Hamasz Damaszkuszban élő vezetője utalt arra, hogy több nyugati államban törvényileg tiltják a holokauszt tagadását. - Szükség van olyan törvényre is, amely nemcsak Mohamed, de az összes próféta és az összes vallás elleni támadásoknak is útját állja - idézte az MTI Mesaalt."
Érdekes ez a párhuzam a Holocaust-tagadást tiltó törvényekkel. Én pontosan azért nem tartom jónak, hogy törvényileg tiltják a Holocaust tagadását, mert az egy inkonzekvenciát teremt a jogrendszerben. Ha már egy kivétel van a szólásszabadság alól - mégha rendkívül nemes és fennkölt célból is - akkor már joggal vetheti fel más is, hogy az ő "Szent Tehenének" gyalázását is tiltsák be. Aztán máris jöhet a teokratikus állami cenzúra. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Most tehenem van meg szamaram, mangalicám, kecském, nyulam, kacsám, kutyám és macskám. Az állatoknak nem az a fontos, hogy korán etessem őket, hanem a rendszeresség a lényeg, de ők az elsők amikor felkelek. Aztán a környékbeli időseknek segítek. Ebédet is legtöbbször tőlük kapok, bár magam is szívesen főzök. Ma melegszendvics lesz, tegnap Dodó néninél ettem. Legtöbbször viszek neki egy vödör tejet, cserében kemencében süt túrós lepényt. Ha segítek az öregeknek, pénzt nem kérek, hanem mézet, krumplit, ilyesmit. Sokkal többet adnak, mint amennyiért a boltban meg tudnám venni a silányabb minőséget. Jó ez az élet. Én nagyon szeretem, pedig nagyon kevés benne a pénz. Delelni csak nyáron szoktam, amikor hosszú a nap. Télen rajzolok, festegetek. Négykor újra kezdődik az etetés. A tehenet most csak egyszer fejem, a kecskéket szintén apasztom. Februárban ellik mind a hét anya. Este olvasgatok. Jó egyedül élni, bár majdnem mindig van vendégem. Viktor, a földházas, sokszor meglátogat, de kijár a Móni is. Valamikor nagyon labilis lány volt, öngyilkosság, ilyesmi. Helyrejött. Barátnő? Nem akarok senkivel együtt élni. Nem akarom az apró súrlódásokat, amelyek az együttlétnél kijönnek. Lehetett volna most valaki, akinél a tetőt javítottam. Úgy szoktam dolgozni, hogy egy-két hónap munka, aztán egy-két hónap pihenés. nincs szükségem pénzre. Szóval ez a lány majdnem beszippantott. Amikor látszott, ebből lesz valmi, leültettem. Na, mit szeretnél, kérdeztem. Először költözz ide, mondta. Hát, itt hagytuk abba. Jó, rendben, a nőnek támasz kell, megértem. De nekem meg szabadság kell. Ennyi. Bár még bele is mennék, ha egy évben négy hónapig azt csinálhatom, amihez kedvem van. Amikor az enyém a döntés, nem kell magyaráznom, miért mentem ki az erdőbe, vagy miért megyek el egy barátomhoz. Ha nem kell előre bejelentenem. Nem vagyok én öntörvényű, elfogadok egy halom törvényt, csak nem mindet. Az emberi törvényeket kell áthágni, nem a természetét. Azt nem lehet. Rengeteg dolgot elrontottam az életben. És ha bizonyos fázis újra jönne, a tapasztalataim alapján másképp csinálnám. De nem akarok én visszamenni. Mindig is azt az igazi buddhizmust akartam megélni, hogy tanul az ember, alkot, gyereket nevel, épít. Aztán ezeket odahagyja, és visszavonul a természetbe. Az irányt megtartottam, csak túl korán sikerült kilépnem. Nem sok mindent szoktam elhatározni, csak a nagy dolgokat. Kicsiben alkalmazkodó vagyok. De amit csinálok, szeretem megélni. Tévém nincs, könyveket olvasok. Imádkozni nem szoktam, vallásos nem vagyok. Szerintem a vallás mindenkinek a magánügye. Nekem a templomom: az éjszakai égbolt holdtöltekor. Vagy az erdő csöndje. Néhány barátom azt mondta, úgy élek mint egy buddhista. De én szívbaj nélkül leszúrom a disznót, mert megeszem. Bizonyos dolgokat persze megköszön az ember magában, de én ezt azzal tudom le, hogy mindent tisztelek. Így állok hozzá a fűhöz, fához, állathoz. Megköszönni igazán csaka nagyobb dolgokat szoktam, azokat, úgy történnek meg, hogy nem én irányítom őket. Az életemet, ahogy eddig sikerült." |
| | | | |
| | | | | | | | | | Minap olvastam erről az emberről. Fábián Tamásnak hívják. Nagyon megtetszett, annyira, hogy beírtam ezt a sokat itt. Jó olvasgatást.
"Baskíriába vágyom - vág bele a történetbe - A nomádok érdekelnek, akik együtt élnek még a természettel. Először Szegedről mentem ki falura, mikor leszreltem a honvédségtől. Megkerestem az ottani állatorvost, kérdezetm, dolgozhatok-e mellette. Hat hónapra maga mellé vett. Aztán elmentem fél évre favágónak az erdőre. Addig a szekercét megfogni sem tudtam. Amikor már jól állt a kezemben, vettem egy tanyát harmincnégy hektár legelővel Ágasegyháza mellett, de Anna, a jövendőbelim beszólt, ha nincs áram, nincs gyerek. Eladtam és vettem egy másik tanyát Ópusztaszer mellett. Ott elkezdtem fazekaskodni, meg fuvaroztam a jónépet szamárral. Oda született a három gyerekünk is. Hat éve aztán elegem lett mindenből. Befogtam a szamaramat és eljöttem tőlük ide, ebbe a tanyába. Áram nincs, fürdőszobám nyáron az a nagy tó ott hátul. Télen a lavór. Így is terveztem én csak kicsit későbbre. A két kicsi el van tiltva tőlem, a legnagyobb látogat. De nem voltam ám mindig ilyen remetefajta. Szentesen születtem. Apám, aki eredetileg építészmérnökként végzett a Lomonszovon, éppen ott szolgált, késobb Fehérvárra, majd a minisztériumba helyezték, katonatiszt volt. Apám külön életet élt, el is váltak a szüleim. Lett két féltestvérem, ők most Pesten élnek. Anyám szegedre került, én vele maradtam. A textilipari szakközépiskola után az újpesti szövőgyárban dolgoztam, hogy megszerezzem a technikusi végzettséget, majd lementem Apám után Fehérvárra. A Videotonban melóztam mint műszerész. Jöttek a tévék futószallagon...Egy hónapig bírtam. (...) A haláláig anyámmal laktam. Akkor halt meg mikor elvittek katonának, huszonnégy és fél éves koromban. Huszonhat évesen szereletem le, és mindenből elegem volt. Jöttek a negatív tapasztalatok, piálni kezdtem. Amikor az ember iszik agresszív lesz, majd nagyon okos. A gyökérségnek vannak fázisai. Ahogy megláttam a jeleket magamon, megijedtem. Mezőtúr után történt, ahol a haverom kocsmájába éjszaka nem engedtem be senkit. Nem bántottak, mert tudták, hogy a kocsmáros a barátom. De ekkor már megváltozott az emberekkel a viszonyom. Eltávolodtam, vagyis ők távolodtak el tőlem, mert gyökér lettem. Leálltam. Nem igaz, hogy egy kortyot sem iszom, de tizenvalahány éve nem rúgok be. Utána jöttem Ópusztaszerre. Néhányan láttak, ahogy mentem szamárháton a pusztában. Kíváncsiak lettek rám. Beszélgettünk. Kiderült, hogy tudok nádtetőt csinálni. Hívtak, csináljak. A nádtetőkészítést még Ágasegyházán tanultam. Akartunk is egy barátommal szakkönyvet írni erről. Régen a parasztok nem díszítettek, csak mostanában álltak elő olyan igényekkel, hogy tetőablakot szeretnének meg kéményszegést. Na, amikor meglett a tető, nem kértem pénzt, csak azt, hogy vegyenek be a csapatba. Bevettek. Azóta építem a házakat az amatőr honfoglalás-kutatókkal. Régészeti leletek alapján rekonstruáljuk az Árpád kor házakat. Egy egész falut akarunk felépíteni negyvennégy hektáron. Jó ötlet ez a földházfalu, csak sok pénz kellene, hogy befejezzük. A kérdés az, hogy Viktor, a tulajdonos, beengedi-e a turistákat vagy nem. Ha beengedi, én otthagyom őket. ... |
| | | | |
| | | | | | | | | | re: http://daath.hu/showTopic.php?id=328 (291-es hozzászólás)
jajj, bocs elbasztam
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | A hitet a bizonyosság inkább erősíti. Ez a bizonyosság lehet mondjuk egy 'jel; csoda; megnyilatkozás'. Ha pedig folyamatos 'jelek' nélkül elgyengül a hit, az a bizalom hiánya. A hit és bizalom szervesen együtt...
Jah és az érzelmi jutalom alatt a jelentéktelenül kis gondjaink fölé tornyosuló helyesnek vélt és empátiában gazdag magasabb Rend-ben való megnyugvást érted (vagy ilyesmit)? -Mert ha full mást, akkor még hozzátenném: a "nyereségvágyból elkövetett hitet" szerintem külön dossziéban tartják számon :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem az emberek buták. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A bonddotcom felvetését követő vitára pedig csak azt javasolnám, hogy mindenki, aki arról szeretne véleményt kifejteni, hogy szerinte milyen egy vallás, hit egyház stb, előbb DEFINIÁLNI szíveskedjék, különben nem lesz sok remény a kommunikációra.
Saját elképzelés: Vallás: olyan mémrendszer, amelynek létezik olyan eleme, amely a józan észnek ellentmond, és ezen elletmondás feloldására nem létezik ismert megoldás. Hit: egy olyan logikai bukfenc, melynek segítségével a logikusan bár ellentmondásos, de nagy érzelmi jutalommal kecsegtető mémet elkezd vallani valaki. (fontos eleme, hogy a bizonyosság elpusztítja) Bizalom: ha valaki egy hétköznapi észnek ellentmondó mémet, melynek van ismert feloldása akár a feloldás megértése nélkül is elfogad. (a bizonyosság erősíti) Egyház: olyan emberek csoportja, akik ugyanazt a főmémet tartják magukénak (pl ügyvédi kamara:).
Őszintén szólva ilyen definiciókkal bongdotcom véleménye nem igazán következetes. A hatalom összefonódása egy egyházzal, pláne valláson alapuló egyházzal elég szerencsétlen. De ettől még a kizsákmányoló uralkodók népigázási eszközének látni - elég paranoid szerintem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | re vannak e szellemek, és istenek a buddhizmusban:
A Dharma tele van olyan utalásokkal, és tanításokkal, amelyekben nem csak az általunk érzékel két érző lény formája (ember, állat) hanem továbbiak szerepelnek - konkréten még négy fő típus - mindegyik a domináló érzelme szetrinti születésben, és nem mind képes érzékelni a többit. Sőt ráadásul az alsóbb világok lényei vannak óriási túlsúlyban, ahogy megyünk az egyre kellemetlenebb tapasztalatok felé, egyre több olyan lény lesz, aki azt tapasztalja (mármint a világkorszak hanyatló részében). Az istenek pedig, akik úgymond köztudomásuak voltak a történelmi Buddha idejében(nem akartam hindut írni pont egy ilyen okítás után:), végül is akár az egyiptomi, görög, stb. is ide passzol), pedig archetipikus sémák szerint vannak felosztva, teremtő-pusztító, háború-béke, stb. helyi istenek. Ha valaki az érzékelés kapuin (melynek egyike az elme) bejövő fraktálfolyamnak tekeinti az életét, akkor nem csodálkozik, ha meghallja, hogy egyes lények milyen módokon tapasztalják a világot, sőt sokkal logikusabbnak és teljesebbnek érezheti képet. Ha pedig e testként született anyaghalmaz bioelektromos működésének, akkor nyilván azt mondja hogy hiszem, ha látom, addig ez baromság.
Amit ezzel ki szeretnék fejezni, hogy lehet, hogy az érzékszervi tapasztalatoknak homlokegyenest ellentmond a szellemvilág (nevezzük ennek a jelenleg érzékelhetetlen erőket/lényeket), de ha belegondolunk, hogy mennyiféle tapasztalatunk lehet szenvedés és élvezet között, akkor nem kell túl sok ész, hogy olyan sarkításokat találjunk ki, hogy lehet, hogy valaki csak örömöket tapasztal egész életében, míg mások kizárólag kínlódást. Az egyiket elnevezni menynek, a másikat pokolnak még csak definíció. Ha pedig a tettenik befolyásolják azt, hogy mi történik velünk, akkor az ilyen tapasztalatok megszerzésének nincs elvi akadálya. Ha mindenki egy általa kivetített álomvilágban él, akkor semmiféle logikus oka nincs annak, hogy mért ne születhetne valaki Shivának, már ha ennek megfelelőek a tettei. Ráadásul meg lehet tanulni érzékelni ezeket a dimenziókat, és nem valami mesterségesen indukált őrületként fognak előttem megjelenni, hogy végre szellemeket látok - ha már hat éve folyamatosan ilyeneket képzeltem magam köré, hanem konszenzusvalóság lesz, mind a ketten azt fogjuk látni, amennyire most is ugyanazt a fát látjuk.
Ami különbség a vallások és a buddhista istenképek között, hogy a vallások ezek imádatára épülnek, a buddhizmusban pedig ezek kb olyan lények, amilyenek mi vagyunk, és az ő megszabadulásukért is kell munkálkodnunk. Szóval vannak benne istenek meg szellemek rendesen, de ezek nem fontosabbak, mint egy teljesebb kép mellékszereplői. Ami meg a bőnből és máshonnan átvett szellemeket illeti, nem csak emberi lények gyakorolják a Dharmát, a tipikus szellem, akit tetrahíd említ is egy olyan lény, akit Padmaszambhava térített meg, és ezáltal bekerült a buddhista segítők közé. Egyébként ahhoz, hogy buddhista értelemben számítson (egy gakorlónak felhasználható támasza legyen) az illető "lény" minimum nyolcadik szintű boddhiszattva kell legyen, "akinek" más nincs ego-illuziója, szóval csakis nem-lények lehetnek fontos lények a buddizmusban. |
| | | | |
| | | | | | | | | | oooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The following is an accurate list of Indian religions often wrongly confounded under the term `Hinduism'. The colloquial English term is first in bold letters, with the technically correct English term in round brackets, followed by the colloquial Sanskrit terminology in italics in triangular brackets, and the technically correst Sanskrit term in square brackets at the end.
magyarul: "A következő lista azoknak az indiai-eredetű vallásoknak gyűjteményes felsorolása,amelyeket gyakran "hinduizmusként" értelmeznek. Az általánosköznyelviszó van az elején,majd kerekkk zárójelekkk közötta tekni... kuss... és (itt) nézzetesben a zeredet szanszkrit ki fejezés. avagy: http://mb-soft.com/believe/txo/hinduism.htm |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The following is an accurate list of Indian religions often wrongly confounded under the term `Hinduism'. The colloquial English term is first in bold letters, with the technically correct English term in round brackets, followed by the colloquial Sanskrit terminology in italics in triangular brackets, and the technically correst Sanskrit term in square brackets at the end. Brahmanism ( Brahmanism, `Hinduism' ) [ astika brahmana dharma , sanatana dharma ] Vedanta Sri-Vaishnavism [ Vishisht Advaita Vedanta ] Tengalai (Southern; Tamil) Vengalai (Northern; Sanskrit) Madhva Vaishnavism [ Dvaita Vedanta ] Bengali Vaishnavism [ Bheda-bheda Vedanta ] Mahapurushiya Sect Assam ISKCON (International Society for Krishan Consciousness) West Indian or Gujarati Vaishnavism [ Shuddh Advaita ] Smartism ( Smarta Pantheism ) [ Advaita Vedanta ] Yoga Mimamsa ( Vedist Ritualism ) Samkhya ( Brahmanic Analytical Atheism ) Nyaya ( Logical Theism ) Vaisheshika ( Atomic Naturalism ) Sudra Religion ( Shaivism ) [ Shaiva Dharma ] Dravidian Shaivism Proper Old Dravidian Shaivism ( Adishaivism ) [ adisaivar ] Tamil Shaivism [ saiva siddhanta dharma ] Kannada Shaivism [ virasaiva dharma ] Chandalla Shaivism (Dalits & Adivasis) Gond Religion Bhil Religion Kol Shaivism ( Kolarian Religions ) Munda Religion Santal Religion Kaul Shaktism Others Sramanism ( Sramanic Heterodoxies ) Buddhism [ bauddhas ] Jainism [ jainas ] Carvaks or Materialists [ carvakas ] Shaktism [ shaktas ] Right-Handed ( "Daskhinachari") Left-Handed (" Bamachari" ) Kowls or Extreme Shaktas : cf. Kolarian Religion Rajput Religion ( Rajput Solar Religion ) Tantrism ( Tibetic Tantric Religions ) Bon or Old Tibetan Religion Kashmir Shaivism Lamaism"
(-teccik, hogy a "félreértett hinduizmus" címszó alá bekerült a buddhizmus is... :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nagy kulonbseg van az elmeleti, es gyakorlati hinduizmus kozott. |
| | | | |
|