|
Legfrissebb hozzászólások (693 - 792) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | "Aki vadállatot csinál magából, megszabadul az emberi lét fájdalmától." Dr. Johnson |
| | | | |
| | | | | | | | | | "You can do anything, you just have to stand out of your own way."
Mary Poppins
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Muszlim, zsidó, keresztény vagyok az úton. Hogy minden ember szívét megérinthessem, minden egyes nap egy új álarcot húzok."
Jalal ad-Dín Rúmi, aki épp 800 éve született |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Békés gyermekkorom volt, jó neveltetésem. De amióta csak magamra eszméltem, érzem a velem született késztetést: misztifikálni, művészien hazudni. Nem a valószínű vonzott... nem, a hihetetlen. Még csak nem is a mértéke, hanem a természete szerint hihetetlen. És hogy imádtam a szellemit, a misztikusat, a homályosat!... Egész életem passzivitás volt és álom."
Jorma Uotinen |
| | | | |
| | | | | | | | | | ha álnok kígyó a barátod,s annak nyugodtnak tűnő, méhecskékre vágyó hüllők a barátai, akkor fejezd be a makrofotózást. (ha nehezen megy rá a panoráma lencse a gépre, akkor inkább állj fel. a nézőpont magasból teszi hitelessé a megismert alsóbbrendű egyedek fortélyait.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | mivel mindenki halott, leáldozott a titkok ideje. |
| | | | |
| | | | | | | | | | big brother is "inside" there |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A legjobb talaj bizonyosan nem katasztrofális, de tökéletes sem lehet. Az nem készítene fel a jövőre."
Barbara Somers, Ian Gordon-Brown: A gyógyító utazás |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A zongorajátéknál mind a tíz ujjunknak mozgásban kell lennie, nem lehet csak néhány ujjat mozgatni, s a többit nem. Ha azonban mind a tíz ujjunk egyszerre üti le a billentyűket, elvész a dallam. Jó zenét csak akkor kapunk, ha a tíz ujjunk ütemesen és összehangoltan mozog."(mao) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Nem lehet sokáig lábujjhegyen állni." (tao) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ha habfürdőzés közben tépsz, jól jön valami hideg üdítő is mellé :)" |
| | | | |
| | | | | | | | | | "For war is only understandable as a sacrificial ritual in which young men are sent by their parents to be hurt and killed as representatives of the independence-seeking parts of themselves." Lloyd deMause |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mindig írni akartam valami nagyot amit majd egyszer a kis emberek felolvasnak. Rájöttem hogy nem írhatok, én vagyok a kis ember. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Brekk"
Ismeretlen Bufo Bufo. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "talán" - terence mckenna |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Amúgy pedig ezen a magánfórumon csupán magánvélemények vannak..." -- Gén |
| | | | |
| | | | | | | | | | az élet egy híd, ne építs rá házat. (kínai közm.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Találgatni mások gondolatait, érzéseit olyan, mint egy idétlen levelezés, mintha mindig arról írnék neked Kanadából, hogy mi van Budapesten." Feldmár András |
| | | | |
| | | | | | | | | | From my experience of being responsible for drugs policy in the previous government, I came to the conclusion that legalisation and regulation of all drugs was the only way to reduce the harmful effects of this unstoppable activity.
Mo Mowlam volt brit miniszter, a kormány drogügyi főhivatalnoka, miután lemondott a miniszteri posztról |
| | | | |
| | | | | | | | | | "manapság az az általános helyzet - amely ténylegesen mindig is létezett, de csak most vált döntő jelentőségűvé - hogy képtelenek vagyunk a kölcsönös bizalomra; hogy meggyőződéseink, éppen mert annyira bizonyosak vagyunk bennük, ütköznek mások hitével; hogy mindig van egy határ, amelyen túl csak a harc látszik, a megegyezés reménye nélküli harc, amely elkerülhetetlenül eltiprást vagy megsemmisülést eredményez... ... de hát csak a másik emberrel kapcsolatban lehetünk valakik, önmagunkban semmik sem vagyunk. csak az értelem és értelem, érzet és érzet, elme és elme, tehát egzisztencia és egzisztencia közötti kommunikáció lehet személytelen jelentések és értékek közvetítője. védelem és támadás ilyen esetben olyan eszközökké válnak, amelyekkel nem győznek, hanem közelebb kerülnek egymáshoz a felek. a vital szeretetteljes vita lesz, amelyben mindkét fél leteszi a fegyverét a másik előtt. igazi létbiztonság csak ott lesz, ahol a kommunikáció hátsó gondolatok nélküli - a tapasztalás belső folyamát őszintén kinyilatkoztató - az együtt élő emberek között; akik egyébként szabad közösségekben vitatkoznak egymással, egymással való társulásukat ideiglenesnek tekintik, semmit sem tartanak örökérvényűnek, de megvitathatónak tartanak mindent"
karl jaspers |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Még a lustaságom sem hagy nyugodni." |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az igazság elválaszthatatlan a keresőjétől, a boldogság elválaszthatatlan a megtalálójától." |
| | | | |
| | | | | | | | | | Jah, a takarítónő az őrület határát súrolja... |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Úgy látszik, ebben a világban az épelméjűek között csak az őrültek tarthatják fönn a rendet."
Kosztolányi |
| | | | |
| | | | | | | | | | én még most is egyetértek a #8-cal. Oh yeah |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az élet nagyon rossz játék, de a grafika nagyon ott van! Graffiti. De hogy ne legyek ennyire off: A Hegyi beszédről Kurt Vonnegutnak van igazi mondanivalója A hazátlan ember-ben |
| | | | |
| | | | | | | | | | Abban, amiben hiszel, időnként nem árt néha belekötni. Szerintem a művészek folyton kötözködnek magukkal. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Véletlen nincs,csak egy ok,amiről nem tudunk. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mindannyian istenek vagytok (János 10;34). |
| | | | |
| | | | | | | | | | valaki tudja értelmezni a hegyi beszédet?
"boldogok a lelkileg szegények, mert övéké a mennyek országa"
ez mit jelent? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hmm ásítozni valami után? Esetleg sült galamb? Pont befér, ha épp ásítasz. :D
Titti ha gyűlölsz gyűlülködni akkor fejezd be a gyűlölködést. Én pl. besértődni nem szeretek, de aztán rájöttem, hogy ezt én csinálom és, hogy ilyenkor nem szeretem magam. Ennyi elég volt és abbahagytam a durcizást, érdekes volt. Ja és nem csipcsup dolog miatt, szóval volt rá "okom" (bár az mindig van ugye). |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A nyelvészek szerint leki szegény az, ki vagyon után nem ásítozik, s ha van is birtoka, ahhoz nem ragaszkodik, boldogságát nem helyezi benne. Úgy látszik tehát, hogy azt az életmódot, életrendszert kell megkeresnünk itt ebben az elanyagiasodott, elsősorban az érzékekre ható globalizált világban, amelyik nem a pénztől, a hatalomtól, a vagyontól, a hamis jóléttől függ, hanem ismeri a türelmet, megértést, irgalmat, a teljességet. Tehát a lelki szegények, vagy a ti szegények kifejezés azt az állapotot takarja, amikor is valaki nem e világtól, hanem Istennek teljessége által válik boldoggá."
Kösz, hogy utánanézettél velem ez mindig is érdekelt. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | arra gondoltam, hogy a lélekben vagy szellemben szegények = boldogok azt is jelentheti, hogy gyűlölettől , önmagát vagy másokat bántó gondolatoktól mentes
egyik ismerősöm azt mondta, hogy a buta v. fogyatékos emberekre vonatkozik , akiknek a szűk kis életében nincsennek olyan komoly problémák, (v. valami hasonló)
munkahelyemen hallgattam egy beszélgetést,az egyik nénike sajnálkozva mesélte, hogy milyen beteg az egyik ismerőse . dawnkóros kisfia,annyit mondott csak hogy ne sajnálja arra gondoltam hogy hasonlóan gondolhatja mint én, hogy tényleg nincs szükség sajnálatra, lehet az ember vak vagy hajléktalan vagy kurva, kinek mit esik jól sajnálni, de sajnálattal sokat nem ér az az ember. Beteg vagy bolond(kinek hova esik jól besorolni a skizofréniát ) emberként én ezt nagyon jól tudom. Vagy félnek az emberek vagy lenéznek vagy sajnálnak. Egyik sem jó semmire. Minden embernek tiszteletre van szüksége, arra hogy egyenrangú félként kezeljék , ide tartozik minden ember, ez alapvető szükségletünk , hogy érezhessük egyenértékűek vagyunk.
a gyűlöleten gondolkodtam-Én gyűlölöm a gyűlölködőket, így hát magamat is , és ezért ezen a Földön azt hiszem minden élő embert gyűlölök - erre a következtetésre jutottam :):):) biztos mindenki gyűlöl valamit, vagy valakit , de inkább csak utálom , és dühít, rosszat remélem tényleg nem akarok és nem akartam még senkinek, úgyhogy csak nagyon utálom a gyűlölködést , de el kell fogadni , mert természetes dolog, csak épp nem egészséges, én pl. gyönyörűen tudok káromkodni, de ez csak enyhe változata a rosszakaratnak asszem, remélem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Programming languages are like girlfriends: the new one is better because *you* are better. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ide is bocs a fórumba mánma befolytott sok energiáért, :D de FRÍ dö FRÍ. |
| | | | |
| | | | | | | | | | kiegészít:
kapanyányi monyó egy napig úgy gondolta, hogy ő síva fasz-jellegű reinkarnációja (de azért mégsem egy lingam, meg nem is a hétszünyű kapanyányi monyó, meg nem is halász, aki a veresszárnyú keszeget vadássza, sőt, lehet, hogy a kapanyányi monyóság is csak kesze-kusza töredékes illuziója volt ennek a vidám lénynek ...). ekkor monyó mindenkit legecizett. azóta a világban mindenki geci. én mondom néktek.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | kapanyányi monyó egy napig úgy gondolta, hogy ő síva fasz-jellegű reinkarnációja. ekkor monyó mindenkit legecizett. azóta a világban mindenki geci. én mondom néktek.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "ne csak nézz, láss. és ne azt lásd amit látni szeretnél" |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az ókori görögök négy dolgot hagytak ránk: a politikát, a demokráciát, a gyógyászatot és az anális szexet. Ezek közül csak az anális szex nem okoz fájdalmat. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "...életed merészséged arányában zsugorodik össze vagy tárul szét..." (anais nin) |
| | | | |
| | | | | | | | | | (nem is írtam, hogy egyedülálló. főleg nem tetszik pl.a magyar vebszájt, amit neki dedikáltak. amúgy... tudom, hogy... izé... meg minden, de nekem leni riefenstahl is egy kategória... habár... nagyon tetszik a képi világának a letisztultsága. simone weilnek a szabadságról írt dolgai jöttek be nagyon. vagy mondjuk akár rosa luxemburgot, akit ugyanolyan titokzatos körülmények között vertek agyon,mint alexandriai hüpátiát.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Azért nem tekinthető egyedülállónak a 20. században, sem női mivolta, sem pedig gondolkodása alapján. Ott van például Simone Weil - az is egy érdekes figura volt. Misztikus katolikus zsidó szocialista feminista. Vagy Edith Stein, aki zsidó származású karmelita apáca volt és Auschwitzban halt meg, később szentté avatták.
Szeretem az olyan gondolkodókat, akiket nehéz beskatulyázni. Szerintem az mindig a gondolkodói nagyság jele. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (ezt biztos akkor írta, amikor leni riefenstahl-al levelezett. :D ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "a tekintély elvesztése felér a világ alapzatának elvesztésével" ez is arendt. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | (egyébként nagyon örülök ennek a hannah arendtnek. nemcsak azért, mert javít egyet a 20. szd.-i, meg amúgyis férfiuralta filozófiai diszciplínán,meg nem csak azért, mert a heidegerrel egy egész életen át szerelmesek voltak egymásba, hanem, mert nagyon letisztult amit ír.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nargile. hannah arendt így gondolkodott ezzel kapcsolatban: a felismeréssel, hogy a mi (was) semmikor sem képes a hogy (dass) magyarázatára, a nyilvánvalóan üres realitás iszonyú sokkjával kezdődik a modern filozófia... |
| | | | |
| | | | | | | | | | (jáj... nem részletezem a véleményt, amelyet ez a legutóbbi hozzászólás indukál.) (szegény schopenhauer. kerülték is az óráit az egyetemen a diákok...)
hogy folytassam: ...az ember mindig a nemlétezőre tekint, állhatatlanul elfordítva szemét az Isten és az igazság szemléletéből. ilyen a bűn kezdete: az ember a tulajdonképpeni létből átlép a nemlétbe, az igazságból a hazugságba, a fényből a sötétbe, hogy maga váljon teremtő alappá, és a benne levő centrum hatásával uralkodjék minden dolgok felett... (schelling)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Schopenhauer állítólag színházi látcsövét nyújtotta a porosz katonáknak, hogy jobban tudják halomra lőni a párizsi népet - de ettől még mondott okos dolgokat a világról."
Fejhajtás és lábcsók, komolyan, a nap egyik legszebb pillanata volt, amikor ezt a mondatot olvastam, nagyon nevettem! :) Zseniális. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem: ezzel mondjuk nem feltétlenül értek egyet. Van igazság benne, éppúgy, ahogy az ellentétében is: gyümölcséről ismerszenek meg az eszmék.
Ez felveti azt a problémát is, hogy lehet-e eszmékről beszélni az interpretációjuk nélkül? Hiszen az eszmék is csak interpretáción keresztül léteznek. Nincs jel jelentés nélkül.
Viszont azt meg lehet különböztetni, ha egy eszme az őt megfogalmazó gondolkodó interpretációja alapján sui generis sérti mások emberi méltóságát, vagy pedig ezt csupán a nem autentikus értelmezők magyarázzák bele. Pl. Hitler élettér eszméje önmagában velejéig romlott. Nietzsche Übermensch eszméjéből azonban nem lehet linerálisan levezetni a Holocaustot - ez butaság lenne.
Viszont Nietzsche filozófiája - felerjesztve egy kis szociáldarwinizmussal - szociális szempontból egy veszélyesen szűk értelmezési horizontot nyitott meg a 19. század végén Németországban, akárcsak Wagner zenefilozófiája. És hát a történelem ismeretében nem csoda, ha sokakban kellemetlen érzelmeket kelt ma Nietzsche vagy Wagner - ez utóbbit Izraelben egészen a közelmúltig senki nem is merte játszani.
Szerintem a német idealizmusnál a helyzet nem ennyire egyértelmű. Ott még nagyon sokféle lehetséges alternatív jövő állt rendelkezésre, Fichte korában a nacionalizmus sem volt még az, amivé később vált, sokkal progresszívebb dolog volt.
Fichte nem volt mentes előítéletektől, pl. antiszemita is volt - de mondjuk Szent Ágoston teológiájának értékéből sem von le az, hogy normálisnak tartotta, hogy a földbe fúrt lyukba kakált és nem mindig mosta meg a kezét evés előtt... A kor korlátai. Schopenhauer állítólag színházi látcsövét nyújtotta a porosz katonáknak, hogy jobban tudják halomra lőni a párizsi népet - de ettől még mondott okos dolgokat a világról. |
| | | | |
| | | | | | | | | | a másik oldal: Egy eszme nem felel azért, hogy milyen emberek hisznek benne. (már volt egyébként) |
| | | | |
| | | | | | | | | | más beszélni általában dolgokról, amit aztán majd felhasználhatnak mindenféle eszmerendszer alátámasztására, és már dolog KONKRÉTAN beszélni dolgokról, mint pl. említett Schmitt. Szerintem. :)
Egyébként meg persze, anything goes. :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha azt nézzük, hogy kit hogyan és mennyire használtak fel tömegpusztító ideológiai tébolyban szenvedő utódok különféle véres háborúk és diktatúrák igazolására, akkor nagyon sok filozófust, írót, zenészt és költőt el kellene felejtenünk. Kezdjük mondjuk azzal a Jézus nevű fickóval? :) Vagy esetleg menjünk vissza Platónig, Buddháig, Zarathustráig? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nekem a mondás, nem mint egy életműből kiragadott fejezet, hanem mint egy elmés meglátás tetszik. Például a "magánvaló én" című agymenésétől is simán el tudom vonatkoztatni, pedig emlékeim szerint az idézet annak a könyvnek a bevezetőjéből való. Jó, persze, tudom én, hogy nem lehet eltekinteni a kontextustól, de hát egy ilyen "libsi fórumon" anything goes :)
10 lépés távolságot meg sztem minden nagyotmondóval érdemes tartani, legyen az petyhüdt jellemű, vagy emelkedett.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | értem én sevil, de nem érzel bizonyos eszmék közötti ellentmondást? :)
Mármint, az hogy Fichte-t dicsőítik egy egyébként magukat liberális beállítódottságú fórumon, az olyan, mint hogy mostanában pont a baloldali politikai filozófia talált rá Carl Schmittre, aki hát hogyismondjam, olyan náci fickó volt, aki még az 50-es években sem vonta vissza "tanait".
Persze, olyan ember volt, akinek ez állt jól. De akkor mit keres mindezek között az idealizmus? Persze, azzal hogy szegény sorból jött, csak alátámasztja azt az elméletet, hogy a radikalizmusra főleg a szegényebb sorból jött, de magasra szárnyalt egyének a hajlamosabbak.
Mindegyno, én továbbra is 10 lépés távolságot tartok minden idealistával szemben, szavaikat és meglátásaikat pedig duplán szűröm és mérlegelem. De nem azért mert "nem érek fel az idealizmushoz", nálam a kérdés vertikális iránya pont fordított. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Á, pont az a jó ebben a mondásban, hogy önmagára is alkalmazható. Fichte a nacionalista filozófiát választotta, mert ilyen ember volt. Ennyi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja, nekem meg a kedvencem tőle a nacionalista szövegei, amiket mérhetetlen korlátolt módon fogalmazott meg Napóleon idején, ezzel megalapozva a német nemzeti identitást, ami durván tagolt államközösség esetén sokkal erősebb, mint szomszédainak van, és hát azt meg mindenki tudja, hogy hova vezetett.
Csak óvatosan az idealistákkal! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Fichtétől nekem is ez a kedvenc :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "hogy valaki milyen filozófiát választ, az tehát attól függ, milyen ember: mert egy filozófiai rendszer nem valami holt ruhanemű, amelyet tetszés szerint felölthetünk és levethetünk, hanem átlelkesíti annak az embernek a lelke, akié. az a jellem, amely természettől fogva petyhüdt, vagy petyhüdtté tette és elpuhította a szellemi szolgaság, tudósi fényűzés és hiúság, soha nem fog felemelkedni az idealizmushoz." (fichte) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az Internet elveszi az időt és az energiát olyan offline tevékenységektől, mint amilyen a szex, a személyes találkozás, a tévézés, az újság és magazin olvasás." Ann Mack |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Nincs nagyobb tévedés, sőt együgyűség, mint ha valaki összekeveri a szeretet szabadon leereszkedő alázatát a szolgai alávalósággal, hasonlóan a fennköltség és a gőg összekeveréséhez. Valójában alázat és fennköltség egysége a szeretet androgynitása és amikor ez az androgynitás és hatalom megszűnik, akkor fellép a nemek különbsége, mint erőszak és erőtlenség, mint önteltség vagy zsarnoki sóvárgás és mint szolgaság, s egy vad házasságban egymáshoz láncolódnak."
Franz Xaver von Baader, Negyven mondat a vallásos erotikából |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Sosem késő azzá válnunk, akik valójában vagyunk" - Marianne Williamson |
| | | | |
| | | | | | | | | | je. (lemaradt a mondat végéről.szori.folytatás a verselős topikban.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | egyszerűbben: eddigi igen hiányos -de fejlesztés alatt álló - megszerzett tudásom szerint, jelenleg két nézőpont kergeti egymást a világban - és egyben az összehangolt lehetőséget keresi: 1. az anyagi tudat 2. a tudati anyag
szerintem -meg sok nálam sokkal nagyobb gondokodó már hitvallásnak nevezhető munkássága szerint is- a kettő - habár a görög idők nyomi korszakában megvált az egymást segítő nyugodt élményektől- mégis csak ugyanazt a folyamatot jellemzi. ennek pedig a halál nem egyedileg tárgyalt témája,maximum egy egyenletben jelzett -esetenként többszörös-ismeretlen tényező. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hopax. annyira igaz az állításod, mint az a megkérdőjelezhető digitális szekvencia, amit a buddha -most csak azok figyeljenek, akik a nirvánát keresik- a halálakor a 0-8-1-4 -. megvalósításával véghezvitt. avagy, ha a filozófiát a halál lélektanaként,afizikát az életékénét értelmezed, akkor azt mondod, hogy a fizika továbbviszi a folyamatait a halált követő létbe is, csak metafizika lesz. (erről, illetve hameroff szerinti dendritekben rejlő - még felfedezés alatt álló - tudatértelmezésről, csak folyamatértelmezéseket kapsz. a filozófia azonban biztosan állítja a tényt, hogy a létkerék, habár a lendkerék-effektus beszámításával is, de megállítható. az nagyon szép és jó, ha a fizika kezd már VÉGRE együtt fejlődni a filozófiával, de ez igen is bölcsességgeneráló folyamat.) :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | És ezt mire alapozod, Hopax? Mármint hogy gyűjtőpontba kerülsz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Itt most néhány hozzászólás átfedésbe került a halálos topiccal. Szerintem gyűjtőpont van amúgy Nargile, illetve nézőpont kérdése, hogy vajon a kis parányi fizikai létélményünknek odasakkoza -e a nagyobb parányi csáp, hogy átéljük. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "hogyan lehet felhasználni a jelenleg adott kiváltságot: a netet és a digitális tudatot ennek modellszerű ujjáélesztésére?"
Ezzel kapcsolatban egy érdekes cikk egy katolikus teológusról, aki sokak szerint megálmodta a cyberteret:
http://theoblogical.org/dlature/united/ph2paper/noosph.html
"tényleg lehetséges, hogy az emberiség boldogságban nyargaljon tovább az univerzumba?"
Louis Claude de Saint-Martin így ír:
"A legtöbb embernek az élet csupán két napból áll: az elsőben mindenben hisznek, a másodikban semmiben. Más embereknek az élet szintén két napból áll, de az különbözteti meg őket a hétköznapi emberektől, hogy az elsőben csak illúziókban hisznek, ami semmi, a második napon pedig mindenben, mivel hisznek az igazságban, ami minden."
Kérdés, hogy az emberiség mint egész vajon melyik kategóriába esik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (nargi, megint rengeteg remek tudásnyitány. dejó! deköszi. habár csak jegyzet magamnak nem esszé. :)
van olyan, hogy transzcendens realizmus? :D
amikor nem csupán tragikus fuldoklásként éled meg a sok feléd nyúló csáp között az egységélményt - a csápokon talán rengeteg információ ( mint gördülékeny angyalkönny ) özönlik minden irányba - : ha képes vagy nem megpróbálni elfojtani a ráció kétes tudat-uralmát, de ugyanakkor nem is fordulsz a lényegi történésekhez mentőövért.
schleiermacher a művei első számú célközönségeként a művelt embereket jelölte meg, mert talán az ő életük van a legtávolabb a vallásos léttől.
nietzche fuldoklott a rengeteg őt érő, beléáramló csoda-információ átadási, feldolgozási kényszerében.
miért ennyi a német a filosz bugyraiban? mi van a német nyelvben, ami a tudatot a transzcendencia keresésére irányítja? miért a németek élesztették föl az árja-kultuszt - mármint így, a nevesítve is?
a buddha anyja is egy fehér elefánttól esett teherbe, aki az orrmányát az oldalán vezette testébe. vajon akkoriban még képesek voltunk látni is a huzalokat, ha azok megjelentek? bárha szemeink már homályosultan földi attribútumokat kerestek kapaszkodóként. vajon a tisztánlátás igazi mesterei tényleg az alaktalan isteneket imádó őskultúrák egyedei lehettek?hogyan lehet felhasználni a jelenleg adott kiváltságot: a netet és a digitális tudatot ennek modellszerű ujjáélesztésére? tényleg lehetséges, hogy az emberiség boldogságban nyargaljon tovább az univerzumba?) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát szívesen. Bár azt nem tudom, miként segítette az esszédet Schleiermacher unio mystica élménye - amit ő geheimnisvoller Augenblick-nek nevez :)
Jakob Böhme ugyanezt a titokzatos pillanatot - mondhatjuk pszichedelikus élménynek? - még gyerekkorában élte át, amikor látta megtörni a Nap fényét egy bronzedényen. Azt állította, hogy akkor ott összeállt neki a világ egy nagy egésszé.
Ha jól emlékszem, nekem is gyerekkoromban volt az első hasonló élményem, amikor néztem egy vonat ablakából az esőcseppeket lehullani egy háztetőről. Úgy éreztem cseppfolyósodott az idő.
Aztán jóval később olvastam Jakab Ősevangéliumát, ahol egy felhő száll a barlang (nem jászól, platóni barlang) fölé, ahol Mária vajúdik, az idő megáll, fény hatol a barlangba, Jézus megszületik, az idő megy tovább. Teofánia: az inkarnáció pillanatában nem létezhet idő.
Vajon a mikrokozmoszunkban akkor következnek be ezek a geheimnisvolle Augenblick-ek, amikor egy idegen, intelligibilis tudat tapogatózik pneumatikus csápjaival az elménk után, vagy csupán az erővonalak konvergenciája folytán egy olyan gyűjtőpontba kerülünk, ahonnan rálátás nyílik a transzcendensre?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | (Nargi kösz a schleiermachert: jól jött a "görög antropomorfizáció,mint a bevándorló és ideológiai értelemben győztes 'indoszkitikus' -pfff... nekem így egyszerű- hagyomány virágzása" c. jegyzetemhez. :) - persze nietzche jó és rossz fölöttje, tragédia születése mellé.amúgy:)
" a gyorsaság célbaér, ha pontos is" (Xenophon -szabad fordítás.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A szabadság a szükségszerűség felismerése."
... Engels... :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ilyenkor a végtelen világ kebelén nyugszom: ebben a pillanatban én vagyok a végtelen világ lelke, mert annak minden erejét és végtelen életét sajátomnak érzem, ebben a pillanatban a végtelen világ az én testem, mert izmait és tagjait sajátjaimként érzem, s legbensőbb idegszálai éppúgy az én gondolatom és indulatom szerint mozognak, mint a sajátjaim."
Schleiermacher |
| | | | |
| | | | | | | | | | "... a metaforikus látás tehát rokon az álommal, és az agy vagy az elme betegségeinél a valóságfunkció megrendülései metaforikus látást eredményeznek. nos, kognitív szempontból ez történik vélhetőleg minden fölismerés (azaz metaforaalkotás) esetén. a tudományos elméletek megalkotásakor és megigazulásakor ugyanúgy alakul át a valóság, mint a skizofréneknél. a különbség "mindössze" az aktuális valósághoz idomítás, az uralkodó közeg szabályainak betartása. mondhatni: a fölismerés rendezett (kontextusba illesztett) elmebaj. vagy: az elmebaj rendezetlen valóságalakítás..."
uo. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "...nietzshe írja: " az igazság tehát nem valami létező és megtalálható hanem valami megalkotandó és ami nevet ad egy folyamatnak vagy inkább valami győzni vágyó akaratnak amely soha véget nem ér, sohasem fogy el: ebbe foglalandó az igazság mint processzus ad infinitum, egyfajta aktív meghatározás, nem pedig valaminek a tudatosulása ami "magánvalóan" szilárd és meghatározott." vagyis az eszmék: hiedelmek, szempontok, elképzelések, fölismerések, világképek, értékek, szabályrendszerek, tudományos és filozófiai rendszerek és paradigmák díszletei egy szándéknak, mely az intellektus állarca mögött rejtett (olykor tudattalan) akaratként valamiféle valóság létrehozására irányul. az eszmét tekinthetjük akár a varázsló mágikus eszközeként is a tapasztalás, a gondolkodás, és velük a világ átalakítására..."
farkas attila márton: az edény széttörése - bevezetés az iszonyológiába |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Vajjon oly nehezen tudná-e az anyag megőrizni a szépésget, ha annak ezen a világon kívül egy szebb hazája nem volna?..."
(Tafferner Béla: Virág és Divat - ez egy 1909-es divatkalauz a virágnyelvről. egyszerűen remek! ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | jó hozzáállás. ha fejleszted, akkor lehet, hogy már nem kell ideszületned. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én arra gondoltam,hogy mindaddíg emberként kell újjászületni,amig jó lélekké nem válsz.JÓ alatt pedigazt értem:A természettel,a természet rendje szerint együtt élő.Mint a fa,fű,állat satöbbi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | én mindig jól nézek ki, csak ez nem mindig látszik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | szent, ez egy sokdimenziós koordináta-rendszer függvénye. vallások és filozófiai áramlatok épülnek erre a kérdésre. az általam eddig megismert vallások közül egyedül a drúzoké az, amely kinyilatkoztatja, hogy teljesen mindegy mit és hogyan teszel, mert így is úgy is ujjászületsz, de ők ősi társadalmi szerepüket tekintve bérgyilkos nemzetség. a többi esetben akkor várhatsz bármiféle szabadulást, ha az általad felismert lehetőséget szem előtt tartva az életet és az élettel járó írott és iratlan törvényeket mind betartod. ebben az esetben bizonyos tanítások szerint akár már az életidődben is megszabadulhatsz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A lélekbíróság életre ítélt minket.Szabadulásunk pillanata,halálunk órájában jön el. ?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "...a szerelem a legtisztább tragikum: csak az individualitás lobbanthatja lángra s az individualitás meghaladhatatlansága töri szét."
"Valóban szabad szellem csak a szerető."
"Bizonyára semmi sem általánosabb az erotikus kapcsolatoknál, ám míg a férfi számtalanszor ilyennek is érzi és kezeli őket, addig a nő számára mintha sajátosan személyes sorsot jelentenének, nem egy vele megtörténő nembeli eseményt, hanem bensőleg legsajátabb tevékenységét."
(Georg Simmel: A kacérság lélektana ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Nem spirituális élményeket kereső emberek vagyunk, hanem emberi élményeket megélő spirituális lények."
Teilhard de Chardin |
| | | | |
| | | | | | | | | | Japán zenei stílus a Jakuza-ballada, egy részlet (ism.-tlen fordítás) "... a jakuza adós nem marad, kötelességét megteszi, ki nem adósa senkinek, kinek nincs kötelessége Nem ember..." Kicsit radikális, de helyes!! Mindent természetesnek venni amit kapsz, mindent a te jussodnak is érezni, ami egy másiknak sikerült (szerncséből, rátermettségből, jó/roszz bátorságból) LENÉZENDŐ... a vágyak, és a lehetőségek/képességek közötti különbséget magyarázkodással, bezzeg-filozófiával kitömni más célok felé törtetés/eredmlények elismerése helyett SZÁNALMAS... örömök/boldogság/szépség/szeretet keresése, hogy azután kisajátítsuk azt, vagy a másikat/a másét már észre sem vegyük SOKKAL NAGYOBB BUTASÁG, MINT DIPLOMA/DOKTORI NÉLKÜL ÉLNI... és nem látni saját VISSZAFIZETENDŐ adóssádunkkat a jóval/széppel/kedvessel/az élhetés szerencséjével a világ/szeretteink/önmagunk felé, csak mert rosszat is kaptunk... talán MIND EGYBEN... és megbocsájtani/kimagyarázni magunknak, amit ROSSZ SZÁNDÉKKAL/TESTI-SZELLEMI gyengeséggel tettünk MÁSOK vagy MAGUNK ellen VÉGZETESEN GYENGE kivétel ezek alól, aki minden másodpercében az életének csak rosszat szenvedett el: ő vagy HIÁBAVALÓAN VAK,vagy FURCSÁN TEHETETLEN, vagy SZENT...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Mi az élet?
Hát nem az, hogy ezen gondolkozz. Adja magát. Csináld. Élni öröm.
:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az élet kemény harc és a legmocskosabb dolog a vége. Elveszi egy csomó idődet és mit kapsz a végén? BELEHALSZ Ez a jutalom, mint valami bónusz. Pont fordítva kellene működnie: Meghalni kéne először ..letudni rögtön. Aztán jöhetne az öregek otthona. Ha már eleget fiatalodtál, kirúgnak, és leendő munkahelyedtől máris kapsz egy aranyórát. Ezután dolgozni mész. Ledolgozol 40 évet, amíg végre elég fiatal vagy ahhoz, hogy visszavonulhass, élvezd az életed, és költhesd a megkeresett pénzedet. Bulizol, piálsz, kipróbálod a kábítószert. Közben felkészülsz az iskolára: egyetem (még több buli, még több pia, nők minden mennyiségben), középiskola (ugyanaz visszafogottabban), majd általános. Utána kiskölyök leszel, és annyit játszol, amennyi csak beléd fér. Nincsen semmi felelősség. Aztán belebújsz egy kellemes meleg helyre ahova ha férfi vagy amúgy is mindig vágysz, ahol azután lebegve töltöd az utolsó 9 hónapodat, és alaposan kipihened magad. Végül egy hatalmas orgazmusban kimúlsz a világból... PEACE! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nincs miért,csak hogyan.Élni, KELL. |
| | | | |
| | | | | | | | | | re 1101
ki? - nézőpont kérdése, egyébként mindegy honnan? - részletkérdés hova? - részletkérdés miért? - jelenlegi formánkban soha nem tudjuk meg mert azzal elveszne a remény az ismeretlen iránt és megszűnne az értelme az egésznek. mert pont az az értelme hogy nem tudjuk az értelmét.. a "miért"jét ha igy jobban teteszik.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sonek, a válaszok:
Ki ő? - Én? Illúzió, mely egyszerre létezik, nem létezik, teszi mindkettőt és egyiket sem. Honnan jött? - Mindig is létezett, kezdet nélküli idők óta. Merre megy? - Miért? Megy? :-) Miért? - Hogy felismerje a tudat valódi természetét. :-)
Állandó és elpusztíthatatlan boldogságot!
CFP
http://www.buddhizmusma.hu |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ne aggódjunk raktárra!"
:-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem vagyok szörnyeteg,csak gyakran kitör belőlem az Ember. Szent |
| | | | |
| | | | | | | | | | kedves sonek!
Én az úton megyek, arra amere az vezet és egy utazó vagyok. Hogy miért? Mert szeretek utani. |
| | | | |
| | | | | | | | | | sonek, akkor olyan az élet, mint egy nagy party, ahol mindenki trippel... neeem? :D de akkor az a jó benne... neeem?
az öregedéssel meg az a baj, ami a legjobb benne: egyre több lesz a fiatal. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az élettel az a baj, hogy az abban manifesztálódó lelkek közül senki nem tudja ki ő honnan jött merre megy miért |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az élettel aza baj,hogy benne a legtöbb jó dolog illegális |
| | | | |
| | | | | | | | | | getting a life to make money to take drugs to make music to make sense of getting a life to make money to... |
| | | | |
|