|
Legfrissebb hozzászólások (533 - 552) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | szerintem meg nincs veszélyesebb, mint fiatal értelmes kis tiniknek hit és ideológia nélküli tanokat átadni. noha én a magam részéről úgy gondolom, hogy a darwini evolúció megtörtént ami csupán anyagi leképeződése volt a teremtésnek, vagyis isten mondhatni valamin keresztül közvetve teremtett (mert szerintem a teremtésben sem jó sem rossz dolgok nincsenek, és nincsenek fölöslegesek sem és mindent bele kell építeni valahogy világképünbe, csak el kell vonatkoztatni a Descartes féle koordinátarendszertől) ... szóval szerintem nincs veszélyesebb mint sok értehetetlen tudományos magyarázatot átadni és telerakni a gyerek fejét azzal, hogy igen bármi megtörténhet a szervezete egy atomerőmű, erős de elég egy kis hiba és az egész leáll és senki sem vigyáz rád. a modern elméletek egyszerűen túlsúlyba kerültek, és a sok levegőbe feldobott áltudományos elmélettől az emberek, a felnövekvő generációk elmagányosodtak. mert egyfajta világnézet hit és bármilyen pro vagy kontra, tagadott, vagy megtartott istentől eltávolodtak, nem volt meg az az őserő, ami igenis kell, hogy átlendítsen az élet nehéz helyzetein.
persze vallások tovább éltek. és nem hiszem, hogy a pedagógusok jó része nem is tud arról, hogy 16 éves korban baromi nagy divat vallással misztikával, mágiával vagy épp a Mein Kampfal foglalkozni. igenis ezeket a gyerekek elolvassák és szerintem sokkal rosszabb ha ál-elméleteket szőnek róla, mintha szépen mindent meg lehet tárgyalni. a gyerekek nem hülyék és a legtöbb nem is elmebeteg. egy nagy baj van ilyen dolgokat tanulni, igenis erkölcsi érzék kell hozzá.
a 70es évek hippikorszaka alatt az oktatás ráeszmélt, hogy nem képesek erkölcsöt átadni a darwinizmussal vallástalan nézetekkel és a moden tudományokkal. (és az sem megoldás, haegy egyház moint valami inkvizíció rátelepszika világra és veri az erkölcsöt... csöbörvödör, szélsőségek) azért nem lehet ilyet, ilyen témákat, könyvekről stb. oktatni mert nincs hozzá kellő belső érzék. belső önvizsgálat és felelősségérzet. ERKÖLCS. hát kérem ezt kell kialakítani. a pobléma, hogy ehhez a célhoz ez az eszköz is!!!, ideológia nélküli száraz szarokból nem fog érték-ítélő rendszer kialakulni a csemetékben!!!
szerencsére megszerzik maguknak... persze az elhagyatottság, stb megmarad. és ennél az oktatásnál iskolánál az otthon tabnlás csak még fontosabb. merta pa meg anya, a két őserő isten és biztonság. aktív és passzív mozgatóerők. ennél fontosabb nincs. ezt kéne átadni. mert manapság a csemeték 30 évesen is gyerekagyúak, és az önkeresés, mit kezdjek magammal fázisa, nem 18 éves korig tart hanem egy életen át, és bizony sokan halnak meg úgy, hogy nem azt csinálták az életükkel amit szerettek volna... szerintem ez azért van szivacsosra szűrik az agyunkat! |
| | | | |
| | | | | | | | | | ja de én nem azt mondtam, h különb, meg azt se, hogy "a" "feminista" :), hanem a saját nyomi percepciós szokásaimmal kapcs. megj. h néha paradoxul kváliázok. :))))
a kommunista meg úgy jött, hogy közösségi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | metametta, "a feminista különb" nem, dehogy, részemről azért nem, mert magam mindkettő vagyok egyszemélyben.
egyszerűen incselkedés volt feminista- és kommunista-gyűlölő szeretteimnek. illetve télleg érdekelt,h neked konkrétan hogy jött (oda) a komcsizmó. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát látod... ez a különbség... amíg te mondjuk "drogozol", addig törvénybe ütköző cselekedet követsz el, viszont ha terjeszted a hülyeségedet akkor nem. hahhh micsoda világ ez. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az a vicc, hogy tényleg mindig van egy trend és egy ellentrend. aki filológus az tömi a fejét idegen szavakkal és ettől megbabonázva érzi magát a saját intelligánciájától? aztán muszáj követnie a dekadens áramlatokat, ami jelen esetben: olvassunk, értelmezzünk, de ne legyünk anarchisták, meg ne műanarchisták, mert az az én ellentrendi-trendi világképem szerint ciki. nyugodjunk csak bele aba ami van és maradjunk textuális és szájhősök.
többre becsülöm plautust homérosznál néha...
és a műanarchistát az sofasurfernél. |
| | | | |
| | | | | | | | | | jaja. ez a metazines cikk felületes és emiatt nem komolyanvehető. olyan, mint amikor az emoto doktorról előadja egy szlovák nyúédzses mamci, h kristályt csinált a vízbűl...
az atomenergia a lehető legkörnyezetkímélőbb áamfejlesztési módszer. a gp is csak akkor nyomul, ha szivárgásról van tudomása, amúgy kitűnő, ha van egy gps atomfizikus, ez emeli a szervezet színvonalát.
ha valaki budai villában lakik maces laptopja van ph-n ért, és lopik a teszkóban, az jófej. persze kérdés, h mit lopik? pl ha bomló állattetemeket, melyeket karácsonyi bevásárlás előtt raknak ki az embereknek, majd ezekkel eltorlaszolja a teszkó szállítóbejáratát az igazán szimpi lenne, vagy ha magának lop biókaját, mert akkor az fogy, és azt raknak ki többet. vagy ha mondjuk protézisragasztót, kutyakaját lopik, aztán elviszi egy ismerőse gyerekét a mekibe, ott gyorsan kicseréli a húst a kutyakajára és a szuperkidsz menű ajándékát meg a protkóragasztóra...
vagy ha csak azért lopik, mert teszkógazdaságos...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | kedves superego történészfilozófus, miért antipatikusak -illetve, ahogy te írtad únszimpatikusak... ezt a kifejezést habár nem igazán tudom értelmezni...- neked az általad és egyéb filológus társaidáltal "műanarchistának" titulált egyedek? szerintem kitűnő dolog, ha valaki részt vesz egy jó ügyben. így, úgy, amúgy... |
| | | | |
| | | | | | | | | | kommunális közösségekre kőkori civilizációkra, amikről a történelem szakosok azt szoktám mondani az nem úgy van, mert atankönyvükben nem az szerepel. a történelemről és segédtudományairól egyedi az elképzelésem:) ciklikus időhöz igazodó. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (tehát a taktilofília, mint erededő bűn? merhogy ezek az ókorban biztos marha sokat nyúlkáltak... és nekem az a meglátásom az ószövetség béli tanokról, hogy azok egyfajta élettanácsadási hozzájárulások. a kabbalah kicsit msá... de ez is az...) |
| | | | |
| | | | | | | | | | meg másrészt: akkor ezt most hogy érted? a mózes a tízparancsolathoz extra sötét rebellis tanításként az kapta, hogy ne nyúlkálj? |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát ajtóablak... az nyilvánvaló, hogy a kommunista hogyan jön a fentilenti sorba... asszem ezt marx meg jézus, meg buddha, de akár a félkötelező iszlámista hagyomnányok is megokolják. na de... mér keltesz olyan paradox asszociációt, hogy a feminista különb? |
| | | | |
| | | | | | | | | | a feministát is csak isten teremtette, vagy az evolúció
ehhez a meséhez mit szóltok? Mózes megkapta istentől a tízparancsolatot, amelyek közül a 6. azt mondja: ne paráználkodj! Mózes színes életet élt az istennel való randi után: felesége, a fehér Cippóra mellett hadjáratban zsákmányolt, feka rabszolganőjét is kúrta. Mózes húga, Mirjam csúnyán felemlegette Mózesnek azt, hogy a férfi megszegi istene törvényét. isten bosszút is állt: Mózes (férfi) istene leprával betegítette meg a csajszit. nem életfogytig. hiszen mégiscsak a férfival kötött szövetséget
és kommunista hogy/mért jön a lenti sorba? |
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem egy "atomizált-urbanizált" rurális közösségben élünk. nem is értem,hogy mit vártok? tudatalatti felszabadításából táplálkozó kvantom-kommunista-internacionális-létélmény-forradalmat? akkor várjunk együtt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az, hogy valaki otthon tanul még jelenti azt, hogy szar. ha apucianyuci elengedi e mellé társaságba gyerekek vele korúak közé. az, hogy darwinimus, hát kit érdekel... a tévéből is folyik meg az újságokból ha midnent leválogatnaka gyerekről úgy híjják zárda. egyébként régen otthon tanultak a gyerekek. különösena nők, akika házi teendőket nem igen tudták volna megtanulni egy egyetemen de még egy falusi iskolába sem. én nem vagyok ellenére, de ha már otthon tanul igenis kapjon széles választékot érdeklődésének megfelelően. azok a gyerekek akik burokban vannak nevelve, vagy csak szeretnéka szülők, de végül mégis általáűnosan agymosottak lesznek egy idő után felveszika csőlátást és nekik már mindegy, mindenütt otthon vannak. szerintem nem az a fontos hol, hanem hogy hogya, mit adsz mellé....
szegény gyerekem... ha lesz... itthon mi majd mindig megüljük ahalottak napját, jó kis rituálét rendezünk, a gyerek meg lefesti, hogy anya megy az erdőbe :PPPPPPPP |
| | | | |
| | | | | | | | | | sportember: tévedsz, én ELVÁROM az iskolától, hogy a Mein KampfRÓL is tanítsanak az iskolában - mint ahogy azt is, hogy tanítsanak neki a világ teremtésének különféle magyarázó elméleteiről, anélkül, hogy azt mondanák neki, hogy ez az abszolút igazság. Azt, hogy a gyerek aztán milyen értékrend szerint gondolja azt, hogy ez vagy az az igaz, azt már otthonról hozza magával: értékrendet, világnézetet stb. Ezért mondom, hogy az iskolának nem célja az indoktrináció, csak az ismeretek átadása, interaktív nevelés: nem véleményeket kell a gyerekeknek igazságként tanítani, hanem meg kell őket tanítani az információk alapján önálló véleményt formálni és megvédeni a saját véleményüket. |
| | | | |
| | | | | | | | | | sportman: nem azért tartom őket faroknak, mert otthon akarják taníttatni a gyereküket, hanem mert azt hiszik, hogy egyfajta burokban tudják felnevelni a gyereküket, és akkor majd megóvják őket a "veszedelmes" eszméktől meg dolgoktól. Pedig a burokban nevelt gyerek lesz a legvédtelenebb akkor, ha majd önállóan kell leélnie az életét. És egyébként sem szeretem, ha egy szülő nevelés szó alatt ideológiai indoktrinációt ért. Szerintem a jó nevelés nem az, hogy megmondod, hogy miben higyjél édes fiam, a kreácionistában vagy az evolucionistában, hanem hogy segítessz a gyereknek kifejleszteni azokat a képességeket, amelyekkel ő maga önállóan el tud igazodni a világban és el tudja dönteni, miben hisz, és hogy beléneveld a nyitottságot, hogy hallgasd meg mindkét fél álláspontját azelőtt, mielőtt bármelyiket is elvetnéd.
Ami az archaikus példákat illeti: más volt egy rurális közösségben felnevelkedni közoktatás nélkül, meg más egy atomizált-urbanizált nyugati társadalomban felnőni úgy, hogy a gyerek nem jár iskolába. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát szerintem inkább szívjon füvet egy tinédzser minthogy ilyen farok szülei legyenek, az ártalmasabb... |
| | | | |
| | | | | | | | | | értem. levelet nem kaptam, ha szántál. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem nagyon olvasgattam mélyrehatóan. Viszont originál héber volt.> Persze ez is csak átjött érzések egyike. |
| | | | |
|