|
Legfrissebb hozzászólások (533 - 632) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | szerintem meg nincs veszélyesebb, mint fiatal értelmes kis tiniknek hit és ideológia nélküli tanokat átadni. noha én a magam részéről úgy gondolom, hogy a darwini evolúció megtörtént ami csupán anyagi leképeződése volt a teremtésnek, vagyis isten mondhatni valamin keresztül közvetve teremtett (mert szerintem a teremtésben sem jó sem rossz dolgok nincsenek, és nincsenek fölöslegesek sem és mindent bele kell építeni valahogy világképünbe, csak el kell vonatkoztatni a Descartes féle koordinátarendszertől) ... szóval szerintem nincs veszélyesebb mint sok értehetetlen tudományos magyarázatot átadni és telerakni a gyerek fejét azzal, hogy igen bármi megtörténhet a szervezete egy atomerőmű, erős de elég egy kis hiba és az egész leáll és senki sem vigyáz rád. a modern elméletek egyszerűen túlsúlyba kerültek, és a sok levegőbe feldobott áltudományos elmélettől az emberek, a felnövekvő generációk elmagányosodtak. mert egyfajta világnézet hit és bármilyen pro vagy kontra, tagadott, vagy megtartott istentől eltávolodtak, nem volt meg az az őserő, ami igenis kell, hogy átlendítsen az élet nehéz helyzetein.
persze vallások tovább éltek. és nem hiszem, hogy a pedagógusok jó része nem is tud arról, hogy 16 éves korban baromi nagy divat vallással misztikával, mágiával vagy épp a Mein Kampfal foglalkozni. igenis ezeket a gyerekek elolvassák és szerintem sokkal rosszabb ha ál-elméleteket szőnek róla, mintha szépen mindent meg lehet tárgyalni. a gyerekek nem hülyék és a legtöbb nem is elmebeteg. egy nagy baj van ilyen dolgokat tanulni, igenis erkölcsi érzék kell hozzá.
a 70es évek hippikorszaka alatt az oktatás ráeszmélt, hogy nem képesek erkölcsöt átadni a darwinizmussal vallástalan nézetekkel és a moden tudományokkal. (és az sem megoldás, haegy egyház moint valami inkvizíció rátelepszika világra és veri az erkölcsöt... csöbörvödör, szélsőségek) azért nem lehet ilyet, ilyen témákat, könyvekről stb. oktatni mert nincs hozzá kellő belső érzék. belső önvizsgálat és felelősségérzet. ERKÖLCS. hát kérem ezt kell kialakítani. a pobléma, hogy ehhez a célhoz ez az eszköz is!!!, ideológia nélküli száraz szarokból nem fog érték-ítélő rendszer kialakulni a csemetékben!!!
szerencsére megszerzik maguknak... persze az elhagyatottság, stb megmarad. és ennél az oktatásnál iskolánál az otthon tabnlás csak még fontosabb. merta pa meg anya, a két őserő isten és biztonság. aktív és passzív mozgatóerők. ennél fontosabb nincs. ezt kéne átadni. mert manapság a csemeték 30 évesen is gyerekagyúak, és az önkeresés, mit kezdjek magammal fázisa, nem 18 éves korig tart hanem egy életen át, és bizony sokan halnak meg úgy, hogy nem azt csinálták az életükkel amit szerettek volna... szerintem ez azért van szivacsosra szűrik az agyunkat! |
| | | | |
| | | | | | | | | | ja de én nem azt mondtam, h különb, meg azt se, hogy "a" "feminista" :), hanem a saját nyomi percepciós szokásaimmal kapcs. megj. h néha paradoxul kváliázok. :))))
a kommunista meg úgy jött, hogy közösségi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | metametta, "a feminista különb" nem, dehogy, részemről azért nem, mert magam mindkettő vagyok egyszemélyben.
egyszerűen incselkedés volt feminista- és kommunista-gyűlölő szeretteimnek. illetve télleg érdekelt,h neked konkrétan hogy jött (oda) a komcsizmó. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát látod... ez a különbség... amíg te mondjuk "drogozol", addig törvénybe ütköző cselekedet követsz el, viszont ha terjeszted a hülyeségedet akkor nem. hahhh micsoda világ ez. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az a vicc, hogy tényleg mindig van egy trend és egy ellentrend. aki filológus az tömi a fejét idegen szavakkal és ettől megbabonázva érzi magát a saját intelligánciájától? aztán muszáj követnie a dekadens áramlatokat, ami jelen esetben: olvassunk, értelmezzünk, de ne legyünk anarchisták, meg ne műanarchisták, mert az az én ellentrendi-trendi világképem szerint ciki. nyugodjunk csak bele aba ami van és maradjunk textuális és szájhősök.
többre becsülöm plautust homérosznál néha...
és a műanarchistát az sofasurfernél. |
| | | | |
| | | | | | | | | | jaja. ez a metazines cikk felületes és emiatt nem komolyanvehető. olyan, mint amikor az emoto doktorról előadja egy szlovák nyúédzses mamci, h kristályt csinált a vízbűl...
az atomenergia a lehető legkörnyezetkímélőbb áamfejlesztési módszer. a gp is csak akkor nyomul, ha szivárgásról van tudomása, amúgy kitűnő, ha van egy gps atomfizikus, ez emeli a szervezet színvonalát.
ha valaki budai villában lakik maces laptopja van ph-n ért, és lopik a teszkóban, az jófej. persze kérdés, h mit lopik? pl ha bomló állattetemeket, melyeket karácsonyi bevásárlás előtt raknak ki az embereknek, majd ezekkel eltorlaszolja a teszkó szállítóbejáratát az igazán szimpi lenne, vagy ha magának lop biókaját, mert akkor az fogy, és azt raknak ki többet. vagy ha mondjuk protézisragasztót, kutyakaját lopik, aztán elviszi egy ismerőse gyerekét a mekibe, ott gyorsan kicseréli a húst a kutyakajára és a szuperkidsz menű ajándékát meg a protkóragasztóra...
vagy ha csak azért lopik, mert teszkógazdaságos...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | kedves superego történészfilozófus, miért antipatikusak -illetve, ahogy te írtad únszimpatikusak... ezt a kifejezést habár nem igazán tudom értelmezni...- neked az általad és egyéb filológus társaidáltal "műanarchistának" titulált egyedek? szerintem kitűnő dolog, ha valaki részt vesz egy jó ügyben. így, úgy, amúgy... |
| | | | |
| | | | | | | | | | kommunális közösségekre kőkori civilizációkra, amikről a történelem szakosok azt szoktám mondani az nem úgy van, mert atankönyvükben nem az szerepel. a történelemről és segédtudományairól egyedi az elképzelésem:) ciklikus időhöz igazodó. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (tehát a taktilofília, mint erededő bűn? merhogy ezek az ókorban biztos marha sokat nyúlkáltak... és nekem az a meglátásom az ószövetség béli tanokról, hogy azok egyfajta élettanácsadási hozzájárulások. a kabbalah kicsit msá... de ez is az...) |
| | | | |
| | | | | | | | | | meg másrészt: akkor ezt most hogy érted? a mózes a tízparancsolathoz extra sötét rebellis tanításként az kapta, hogy ne nyúlkálj? |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát ajtóablak... az nyilvánvaló, hogy a kommunista hogyan jön a fentilenti sorba... asszem ezt marx meg jézus, meg buddha, de akár a félkötelező iszlámista hagyomnányok is megokolják. na de... mér keltesz olyan paradox asszociációt, hogy a feminista különb? |
| | | | |
| | | | | | | | | | a feministát is csak isten teremtette, vagy az evolúció
ehhez a meséhez mit szóltok? Mózes megkapta istentől a tízparancsolatot, amelyek közül a 6. azt mondja: ne paráználkodj! Mózes színes életet élt az istennel való randi után: felesége, a fehér Cippóra mellett hadjáratban zsákmányolt, feka rabszolganőjét is kúrta. Mózes húga, Mirjam csúnyán felemlegette Mózesnek azt, hogy a férfi megszegi istene törvényét. isten bosszút is állt: Mózes (férfi) istene leprával betegítette meg a csajszit. nem életfogytig. hiszen mégiscsak a férfival kötött szövetséget
és kommunista hogy/mért jön a lenti sorba? |
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem egy "atomizált-urbanizált" rurális közösségben élünk. nem is értem,hogy mit vártok? tudatalatti felszabadításából táplálkozó kvantom-kommunista-internacionális-létélmény-forradalmat? akkor várjunk együtt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az, hogy valaki otthon tanul még jelenti azt, hogy szar. ha apucianyuci elengedi e mellé társaságba gyerekek vele korúak közé. az, hogy darwinimus, hát kit érdekel... a tévéből is folyik meg az újságokból ha midnent leválogatnaka gyerekről úgy híjják zárda. egyébként régen otthon tanultak a gyerekek. különösena nők, akika házi teendőket nem igen tudták volna megtanulni egy egyetemen de még egy falusi iskolába sem. én nem vagyok ellenére, de ha már otthon tanul igenis kapjon széles választékot érdeklődésének megfelelően. azok a gyerekek akik burokban vannak nevelve, vagy csak szeretnéka szülők, de végül mégis általáűnosan agymosottak lesznek egy idő után felveszika csőlátást és nekik már mindegy, mindenütt otthon vannak. szerintem nem az a fontos hol, hanem hogy hogya, mit adsz mellé....
szegény gyerekem... ha lesz... itthon mi majd mindig megüljük ahalottak napját, jó kis rituálét rendezünk, a gyerek meg lefesti, hogy anya megy az erdőbe :PPPPPPPP |
| | | | |
| | | | | | | | | | sportember: tévedsz, én ELVÁROM az iskolától, hogy a Mein KampfRÓL is tanítsanak az iskolában - mint ahogy azt is, hogy tanítsanak neki a világ teremtésének különféle magyarázó elméleteiről, anélkül, hogy azt mondanák neki, hogy ez az abszolút igazság. Azt, hogy a gyerek aztán milyen értékrend szerint gondolja azt, hogy ez vagy az az igaz, azt már otthonról hozza magával: értékrendet, világnézetet stb. Ezért mondom, hogy az iskolának nem célja az indoktrináció, csak az ismeretek átadása, interaktív nevelés: nem véleményeket kell a gyerekeknek igazságként tanítani, hanem meg kell őket tanítani az információk alapján önálló véleményt formálni és megvédeni a saját véleményüket. |
| | | | |
| | | | | | | | | | sportman: nem azért tartom őket faroknak, mert otthon akarják taníttatni a gyereküket, hanem mert azt hiszik, hogy egyfajta burokban tudják felnevelni a gyereküket, és akkor majd megóvják őket a "veszedelmes" eszméktől meg dolgoktól. Pedig a burokban nevelt gyerek lesz a legvédtelenebb akkor, ha majd önállóan kell leélnie az életét. És egyébként sem szeretem, ha egy szülő nevelés szó alatt ideológiai indoktrinációt ért. Szerintem a jó nevelés nem az, hogy megmondod, hogy miben higyjél édes fiam, a kreácionistában vagy az evolucionistában, hanem hogy segítessz a gyereknek kifejleszteni azokat a képességeket, amelyekkel ő maga önállóan el tud igazodni a világban és el tudja dönteni, miben hisz, és hogy beléneveld a nyitottságot, hogy hallgasd meg mindkét fél álláspontját azelőtt, mielőtt bármelyiket is elvetnéd.
Ami az archaikus példákat illeti: más volt egy rurális közösségben felnevelkedni közoktatás nélkül, meg más egy atomizált-urbanizált nyugati társadalomban felnőni úgy, hogy a gyerek nem jár iskolába. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát szerintem inkább szívjon füvet egy tinédzser minthogy ilyen farok szülei legyenek, az ártalmasabb... |
| | | | |
| | | | | | | | | | értem. levelet nem kaptam, ha szántál. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem nagyon olvasgattam mélyrehatóan. Viszont originál héber volt.> Persze ez is csak átjött érzések egyike. |
| | | | |
| | | | | | | | | | te miazhogy kabbala? héber? arámi? vagy arab ami hasonlít esetleg maybe szanszkirt ami lightosan hasonlít, vagy bolygószimbólumok amit valamelyik okos könyvben láttál. milyen könyveket olvastál a témában? nem midnegy, mi az ami rögzülhetett kép... namajírsz.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A leírásom szerintem olyan lesz minthja lerajzolnám :) :
Pár téglalap alakú vékony fémtábla (rezes jellegű) bennük 3-4 sor Kabbala szöveg.Az álomban teljesen egyértelmű volt,hogy Kabbala. Talán varázsszövegek voltak,de egyértelműen nagyon ősi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hopax ha lerajzolod lehet tok segítni.... nem nagyon tok képet küldeni. a kabbala egy csomó alkimistának középkori heretikusnak és hermetikusan lezárt agyú modern ez ott erika? tíusúnak olyan alap, hogy rengeteg rituáléhoz használnak héberül megírt cuccokat, kabbalára utaló mágikus jeleket. vagyis, pl mitől volt kabbalás? érted?! mailbe is jó, perszenemnekemneked:D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ma hajnalban rézbe (vagy valamilyen más színesfémbe) karcolt Kabbala feliratokkal álmodtam. Valaki, vagy valami mutogatta nekem, elég nagy beleéléssel. Létezik a Földön valami híresebb Kabbala-karcolat? Emlékszem annyira, hogy kép alapján beazonosítható lenne egy hasonló. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát..., hogy szophroszüné, vagy hübrisz? -aszebiaáról nem is beszélve... esetleg? |
| | | | |
| | | | | | | | | | huhh! ... az apgrédelés igen jó szokás, dehát előtte megis kő írni ám a programfrissítést. ... god+1projectsample.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Hihi.....
Naigen valahogy így már korrekt a dolog:
De hogy nehogymá itt hűde profán legyek "Aki bűn nélkül van közületek, az vese rá az első követ!" Mert ki nem esett át azon a perióduson az életében amikor Énje (vagy csak azt hitte hogy Énje?!) mélyén kezdett kivirágozni icipici ember és társadalomfasiszta nézete miszerint "ittmindenkizombi"....
De már tudjuk: a bűn nem egy fals állapot hanem ha ez az állapot állandósul.....
Igen főhősünk (-alvódroid-) olajszagú múltját kezdi felváltani egy szebb frisebb és mindenekelött békésebb lét, ahogy lábát az Útra tette.....Célba ér e?( Van cél?) Ez már egy másik fejezet.....
És Igen! Kezdetben vörösen izzó szemmel kutatta droidtársait kik békésen éldegéltét gyárszallagi tevékenységeiket......Aztán a frusztrációt (melyet főként önnön mivolta váltott ki) felváltotta a szomorúság érzete......"Ők nem láthatják...."
És végül ha happy endet kívánunk jöhet a Végső boldogság stb....hiszen minden1 , és amúgy is mindennek van értelme ami a semmi.......................................................
Peace |
| | | | |
| | | | | | | | | | jaja. cskhát én a magam hárveréből kifolyólag - amire aztán pakolhatok én vitgejnstejntől ejtstejnen át a neurólingvisztikáig és a meditácijóig meg a kabalájig meg a jézusmárijáigtejóééég mindent- én azt gondolom, hogy inkább nem gondolok senkiről se semmitse. hanem szerintem az a jó, hogy jó. meg ilyenek.... kábé. |
| | | | |
| | | | | | | | | | például. na. mongyuk profin/profánul programozod magad... lényeg, hogy lelépsz azokról a metsíkokról, amelyek a képlékeny, de a tudatalattidba mint szilárdtest ~quantumfolyamt~tehát,mint szubatomi tértényező~ behatolnak . és akik nem azokat alantasnak tekinted és ezt kommunikálod feléjük. pedig. mégha a lény nemis van tudatában a szellemprocijának akkor is ráébred a millió éves sejttanítások alapján, hogy mindenki saját magát tükrözi. ezért kell mindig megpróbálni mindent amit lehet cél nélkül csak azért mert a vagyunk algebráját követjük. -asszem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | igen.igazad van. nem tudom néha megfontalatlanul használom a kifejezéseket. a tudatfasizmust pölö úgy értettem h van egy kialakulófélben -és egyben hanyatlóban is, de ez má ócseny bonya- lévő nem zettség akik a tudatosságot, mint az ember-ség !!!!-mármint ez a sok felkiáltójel az ő nézetük izéje- és akkor aki nem az hanyag. holott... nem halott aki szépen néz... ... hát ezmegint nem sikerült valami túl populárisra. bocsesz everymindenki. |
| | | | |
| | | | | | | | | | metametta: "ja most ez a tudatosság a kedvenc lova mindenkinek. ez is egyfajta fasizmus. tudatfasizmus."
Hihi Tetrahíd kérlek ne érts " nagyon is egyet " valamivel ami számodra ( "a közösség érdekében") bővebb kifejtést igényel...
Számomra viszont tényleg szükség lenne egy kifejtésre az elmédnek abból a pontjából ahonnan ez a hozzászólás is kipattant .( a mentális maszturbációt plz mellőzzük . . .)Mondhatni: Nem...nem elégséges....
A tudatosság fogalmával vagyunk eltájolva , vagy már szimplán rossz és elitélendő lenne minden ami épp populárisabb? Miért lenne tudatfasizmus a felismerések hosszú folyamata amin keresztülmegy egy akarata nélkül programozott alvódroid hogy aztán szépen felismerhesse gépi mivoltát, majd egy gyors mozdulattal ledobja vázát hm?
Sztem azzal a fogalomzavarral lesz itt a baj..remélem...:)
Peace.FM |
| | | | |
| | | | | | | | | | Akarat és vágy között hol a határ? |
| | | | |
| | | | | | | | | | hhááát izzé. végülis megy a folyamatos intellektuális csapdlecsacsi, mint evolúciós féregnyúlvány,olyan a magányos introspektív kontemplatív szellem léte ebben a frusztrált önkielégítő-vetélkedőben. positive vibe-ok és textuális önkényuralomban tobzódó metavitézek hadserege mögött a személyiség,mint ágon maradt áfonya várja a macit. remélem terjengősre sikerült monorekurzív válaszom elégséges. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | ja most ez a tudatosság a kedvenc lova mindenkinek. ez is egyfajta fasizmus. tudatfasizmus. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát igen! Nem szeretném felborzolni a kedélyeket, de: Hogyan lehet egy vallás alapja egy olyan eszme, amelyet csak adományként kaphatunk az élettől, természettől vagy Istentől? Vagyis mi értelme? De nem is ez a lényeg. Erre nem érdemes alapozni. Ez a szeretet. De ha jobban megnézzük ilyen a szerelem, a barátság, a megbocsátás, a nyugalom, stb. is. Szinte minden érzés ide tartozik. Az ezekhez vezető utat meg lehet tanulni, vagy el lehet sajátítani, magyarul lehet rajta járni, de a végére csak valaki vagy valami segítségével lehet. (ÉLET? TERMÉSZET? ISTEN?). Nem tudhatjuk biztosan és ez itt a lényeg. A kijelentéstől nem lesz valóság a hazugság sem. Így tényként kezelni egy véleményt felesleges időrabló és életet elvevő gondolatsor. Ha Isten létezik (ezt ugyebár nem tudhatjuk minden embernél, hogy mit hisz igazán) azt csak érezni lehet, nem bebizonyítani és ráerőltetni másokra. Egyszerűen ezzel a kérdéssel, hogy létezik-e Isten csak saját magunktól vennénk el az időt, kivéve persze, ha valóban foglalkoztat ez a téma és nem a félelem vezérel bennünket. Szerintem mi az igazi vallás? A tudatosság az életemben minden témában. Így a testemet, az érzéseimet és a gondolatimat illetően is. Ha úgy élek, hogy igazán jót teszek magamnak, amivel nem ártok másoknak, akkor akár mi is lesz az életünk után (ha lesz egyáltalán. De ez ugyebár megint nem tény lenne, ha kijelentenénk) biztosan az sem lehet rosszabb (mármint a halál). És ami igazán fontos, az, hogy legalább úgy éltem az életemet, hogy igazán boldog lehetek, a minél hosszabb életem folyamán. Szóval, ha erőlteted azt, hogy szeress, ezzel csak megjátszod magad, de a valósághoz vezető út eltűnik a szemed elől. Attól, hogy megütünk egy gyereket és mondjuk neki: - SZERESS vagy kapsz még egyet! nem fog szeretni, csak hazudja, mi pedig becsapva magunkat elhitetjük magunkkal, hogy most már minden rendben van. De a meggyőzés sem segít. Az út a következő lehet a szeretethez (természetesen ezek sem tények) Tudatosság az életben, hogy már itt vagyunk, és ha nem teszünk semmit az életünkben a jó érzéseink felé, mások sokkal kevesebbet tehetnek értünk. Tudatosság, hogy a halál biztos (legalábbis most így látjuk, gondoljuk, érezzük, hisszük, vagy így tanítják), de ha teszek valamit, akkor még valami jó dolog is történhet velem. Akár az élet értelmének a megtanulása, egy szerelem, egy gazdagság, amelyet szintén ajándékba kaptunk. Ezután azon dolgok elfogadása, amelyek tőlünk nem függenek elsősorban. Vagyis minden, ami a világon van a saját életem miatt való elfogadása, természetesen ezt is saját magam miatt, hogy megtaláljon a nyugalom, kreativitás, majd szeretet, stb. Ezután úgy változtatni a dolgokon, ahogy nekünk lesz jó. Természetesen ezt globálisan érdemes megvizsgálni, ami nem is olyan nehéz, ha igazán el kezdünk gondolkodni. (Pl. nem biztos, hogy jó, ha cola-t eszem, vagy hülyeségeket képzelek a világról és túlvilágról, nem biztos, hogy jó, ha hirdetem a tényektől való eltávolodást, stb.) Ez után elindul a vágy, vagy a reális gondolat, amely elindít a problémák megoldása vagy a jobb élet irányába, vagyis önmagunk legyünk boldogok a saját életünkben. Gondolatok, vagyis tervek afelé, hogyan érhetem ezt el. Tettek, és tapasztalatok amelyekben tovább erősödik az életösztön. Majd egyszer csak ránk találhat valamikor a szeretet, am
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ami meg a provokatív kérdéseket illeti, minden csak viszonyítási pont kérdése :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | meta: Arra gondolsz, hogy minden emberben benne van az isten? Mert szerintem csak a lehetőség adott, ha valaki nem tesz semmit érte, akkor azért van különbség. Másrészt a sámánizmusban talán nem ugyanazt jelenti az a szó, hogy isten, mint a kereszténységben, ami jézussal foglalkozik. A sámánizmusnak kevés köze van jézushoz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | sámán? hát a sámánok pedig szokják tudni, hogy nincs különbség. de jó a prezentáció. biztos van aki nagyra értékeli. csak egy picit idejétmúlt. te szerinted a nap forog a föld körül? a nap nagyobb értékű a földnél? van különbség a nap és a bolygók között, a helyi folyamatokat leszámítva? szerinted tök más az anyaga? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile: gondolom tiszta, hogy mi a különbség az isten ÉS ember és a pusztán ember között. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Érdekes és értékes lehetőség lesz hétvégén, Petőfi Irodalmi Múzeumban, sok megvalósító ereklyéjét lehet majd körbejárni. Többek között: Sákjamuni Buddha a jelen korszak buddhája, Kásjapa Buddha, az előző korszak buddhája, I. Karmapa aki a legrégebb óta újjászülető láma, Milarepa "tibet legnagyobb jógija", Nagardzsuna, aki letette a középút filozófiájának alapjait, Jese Cögyal, a nyigma vonal alapítójának Padmaszambhavának fő társnője tibetben, Atisa a kadam vonal alapítója, Congkapa ,aki megreformálta a a kadam vonalat (utána gelug-nak hívják, ennek a tartója a Dalai Láma) és Sákjamuni Buddha három legfontosabb tanítványának ereklyéi, Ananda, Modgaljajana és Sáriputra.
Egyébként ingyenes és 10.00-17.00 szombat, vasárnap Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest V. Károlyi Mihály u. 16.
http://www.freeweb.hu/tarcenter/hun/ereklye.php |
| | | | |
| | | | | | | | | | saamaan: Miért ne lehetne azt mondani, hogy Jézus ember?
A khalkédóni zsinat (451) óta a katolikus krédó szerint Jézus Krisztus igenis ember - is. "Tökéletes istenségében és tökéletes emberségében", "az Atyával egylényegű istensége szerint, és velünk egylényegű embersége szerint". Csak az egyiptomi monofiziták vallják azt, hogy Jézus csak Isten és nem ember. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Jézusról ne beszéljünk már úgy, mint egy emberről, elveszíti a szimbolikus jelentőségét ezáltal, okos ember sok volt mégsem lesz mindegyik után egy új vallás. A halál meg nem bizonyít semmit, a világon a legkülönbözőbb hitrendszerekért haltak meg milliók. |
| | | | |
| | | | | | | | | | perszeee. biztos már rég ismerted. (franccbaa nem tudok aludni, hát mien hüjje idő van itt. most a meleg, jön, vagy a hideg? vagy mi nem állandó... nem nyugodt a légkör.---hoooofff) |
| | | | |
| | | | | | | | | | + nem egész életében csak felnevelték,+ bocsi csak néha tudásnak vélem azt amit elhiszek egy gondolat ami talán butaság: szerintem Jézusban ugyanúgy megvolt a hét eredendő bűn , biztos hazudott , figyelmetlenségében talán hagyott valakit meghalni, lopott talán almát más kertjéből , biztosan voltak nem egészen tiszta, nőkkel kapcsolatos gondolatai stb , azt olvastam hogy azt mondta nem különb nálunk , ő is egy kerekegésznyi ember volt , csak az egész életét Istennek szentelte. |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem azt olvastam egy ezoterikus könyvben, bocs ha félreérthető vagyok |
| | | | |
| | | | | | | | | | És a suliban azt mondták,hogy Jézust életén át tanították zsidó papok? |
| | | | |
| | | | | | | | | | őket megölték metametta, annak ellenére egyre többen voltak hogy nagyon sokat megöltek közülük nem akartam bántani a mohamedánokat egyáltalán, csak mondtam amit tanultam, katolikus suliba jártam látszik , sokszor feldühített a tanár , mert kiröhögte a többi vallás hiedelmeit , de amit tanított elhittem , töri tanár |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát az fasza kis vallás, amiben minél többen halnak meg, annál többen vannak. te, szted a szélsőséges muzulmánok nem ugyanezt csinálják? |
| | | | |
| | | | | | | | | | metametta. milliók haltak meg az első században, áldozták fel az életüket , mert kereszténynek vallották magukat , ezétrt kiírtották őket , ez történelem, bizonyíték hogy élt és egyszerű emberek hittek benne , az még igazi kereszténység volt a mai 0 ehhez képest ; minnél többet megöltek annál többen lettek , életet feláldozni bizonyíték |
| | | | |
| | | | | | | | | | tetra: muhaha titty: van aki szerint indiában nevelték és van aki szerint ő az árgyélus királyfi. lényeg, hogy abban az időben izráél területén a zsidóknak voltak előjogaik, a többiek csináltak egy vallást egy jó gurura alapozva, amit aztán az évszázadok és a zsinatok során addig butítottak, amíg globalizálható lett. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Úgy tudom Jézust egész életében erre nevelték zsidó papok, a születési körülményei miatt választották ki erre a szerepre , ő benne hiszek , de inkább emberként aki sokat tudott és tett. |
| | | | |
| | | | | | | | | | mér jézus nem ezt csinálta? |
| | | | |
| | | | | | | | | | elnézést de nem tudok angolul én úgy tanultam , hogy mohamed kereskedő volt a messiást váró zsidóktól lopta az ötletet és lemásolta, felvette a megváltó szerepét és terjesztette önmaga hírét , ez így elég durva , de elhittem ,és ezért nem tartom igazi vallásnak , de nem tudhatom. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (az oldal tetején olvasható bölcsesség szerintem remek... --- ajtóablakra reagálva is ----- Being generous is inborn; being altruistic is a learned perversity. No resemblance- ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Miért, te is hasonló babérokra (vagy inkább vértanú-koszorúra) pályázol? :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | megvilágosodott lény lehetett Bolyai János is. arra nem sikerült rájönnöm, mért tanult meg tibetiül.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Mint jeleztem téma volt még régebben ebben a topikban mik is ezek a szattva-radzsasz-tamasz, meg mit jelentenek. Aztán erre írtam rá hogy anyag, energia, tudat, de nemtudtam melyik származik melyikből, vagy hogyan, és mondtam, majd utánanézek. Aztán ez megtörtént.
Másrészt ma volt beszámolásom ind filozófiából, és mivel ez a téma tetszett, de volt amit nemvágtam, elhatározásom lett e téma irányába terelni a beszélgetést; s hogy ezt tudjam-vágjam, még le is írtam ide a fórumra, mert akkor mégiscsak összeszedtem már egyszer.
Az érzés meg a gondolat régebben szerintem nagyon össze volt forrva, ma már szerintem kevésbé, de persze egyéntől is függ. Mivel a gúnák egymásba átalakulnak és létrehozzák egymást, rövid időn belül követhetik egymást, egyszerre érezheti őket az ember; de mégis más jellegűek. Van olyan is, hogy egy gondolat nem szavakból álló, hanem kép, vagy bármi, (akár értelmezhetetlen is lehet,) egy érzelem vagy egy érzet gondolata is lehet, és utána ez kiváltja az érzelmet, vagy akár érzetet is. Mivel ez a gúnákra jellemző. A gúnákat értelmezve, alkalmazva el lehet jutni a szuggesszióhoz, vagy egy agykontrollos programozáshoz; csak a gúnákról szóló tudás a Krisztus előtti időkből származik, utóbbiak meg mostanság témák ebben a formában.
Ha valamit jelezni szeretnék ezzel az csupán az, hogy érdekes, érdemes, figyelemreméltó.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | esetedben teljesen különválik a gondolat az érzéstől? ezt az egyet tudtam szintézisként leszűrni.
(a gunák és a szent ágostoni időfilozófiával, valamint kvantumfizikai tapasztalattal rendelkező tudathálóban manipuláló máguscsemeték sorsa ez magyar indológusok filozófia öncsömörgyönyörét olvasgatva?)
vagy mit szerettél volna jelezni e hozzászólással?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Re: 340-343 A 3 ősminőseg meg a szánkja-filozófia témához
Tamasz, radzsasz, szattva
Tamasz: sötétség. súlyos és befed, természete a csüggedés, dolga a megfékezés. Tehetetlenség, az anyagi síkon nem csupán a tömeg képviseli, hanem a merev rendszerek változtatatlansága is. Lelki oldalát közömbösség, tudatlanság, változással szembeni ellenállás jellemzi.
Radzsasz: por, légtér, a középső világ a föld és ég között, szenvedély is asszociációs körébe tartozik. Oszlopként tart, de ingatag; mibenléte a viszály, funkciója a mozgatás. Energia jellege közismert, ám ezt lelki síkon - tán tévesen - a szenvedéllyel szokták azonosítani.
Szattva: létezés, lényeg, jóság, helyénvalóság, lény, értelem, kiválóság, szubsztancia. Könnyű, ragyogó, lényege a vonzódás, célja a megvilágítás (ragyogás, megjelenítés). Információjelentésére a definíciójában kétszer is szereplő megvilágítás utal elsősorban. A szattvára nekünk sincs igazán megfelelő szavunk, a koherenciát és a struktúrát is magában hordozó információról van szó.
Nagyon tömören ez van Ruzsa Ferenc: A klasszikus szánkhja filozófiája című könyvében, meg még egy csomó jó dolog erről a témáról, érdemes.
Ez egy nagyszerű analógia, nagyon sok dologra jó, írja a könyv is, hogy jól rá lehet érezni a használatára, meg pl. pontos megfelelői a mi tehetetlenség, energia, és ~információ szavainkra.
Szerintem az anyag és energia majdnemhogy magától értetődik, de lehet mondani tehetetlenségnek is az anyagot, az nekem nem tetszik annyira. Az meg, hogy intelligencia, megvilágít, megjelenít dolgokat, ez különben is, de a kvantumfizikában a tudat(megfigyelő) szerepét még hozzávéve főleg elég szerintem ahhoz, hogy a szattvát tudatnak hívjuk, vagy hívjam.
anyag, energia, tudat, test,lélek, szellem, érzet,érzelem,gondolat tér, idő, ???élet??? stb
Szent Ágoston jutott arra még, hogy az idő a lélek kiterjedése, és ha jól megnézzük az érzelmek megélésére jellemzőbb inkább az időbeliség; a gondolatok, ideák azok számomra inkább időn kívül eső természetűek. Mondjuk érzelem és gondolat szerintem régen nem volt ennyire tisztán különválva, mint most. Aztán a gunákra jellemző hogy "párosodnak, támogatják, megszülik, felülmúlják egymást"; belelépek egy szögbe kivált egy érzetet(fájdalom), aztán gondolatot (beleléptem a szögbe), majd érzelmet (bosszúság). Persze ez mehet oda-vissza, stb.
Szerintem ezekre a gúnákra ráérezve, tudva milyen jellegűek, meg alkalmazva őket analógiás láncban a misztikában, és a mágiában lehetett és lehet kezdeni dolgokat.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | a 394-et nem értem de nem baj. |
| | | | |
| | | | | | | | | | jaa... hetedikes közeli rokonom most írt szládsót a témában... érdekes részaspektus. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Vhogy jobban tetszik ez a "nyers" megfogalmazás tőled, mint ez az elszállós dolgok, pláne hogy az első két hozzászólásoddal 395-396al még egyet is értek. De ez a "cél szentesíti az eszközt" elv,ez azért nem mindenben állja meg a helyét, bár ebben a helyzetben igen. |
| | | | |
| | | | | | | | | | persze. ez is egyfajta próbálkozás-módszer a kiugrásba a szociofolyamatossági oda-vissza ható soroskapcsolásos körtáncból. ezzel egy újabb kör nyílik a körön belül. jelenleg is ezt példázod textuálisan: azt mondja egy senki, hogy ő senki akar maradni, erre jön egy senky, aki azt mondja, hogy az nem lehetséges... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igen ez ok, de ő arra hivatkozik, hogy "nem tud senkit sem kihasználni" és ezért él úgy ahogy... erre értettem... |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem sántít az. mindenki él valakiből. a munkás és a munkaadó szimbiózisban vannak, ugyanúgy, mint a koldus és a jótevő, alkotó és modellje, elemző és tárgya...
a pénz, a munkaerő, így az energia körbe forog.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | félelemésreszketéshez: attól, hogy "tiszta" vagy, attól, hogy olyan tudati szinten vagy, mint Jézus (mint ahogy arról az emberről írtad akivel találkoztál) attól még megteremthetnéd magadnak a mindennapi betevőt... neked is enni kell meg lakni valahol mert az, hogy kéregetsz az utcán az pont az szerintem, hogy másokból élsz meg... nem?lehet, hogy nem használod ki, de hülye helyzetbe hozod magad... nekem ez valahol sánítít. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Irományom hösének több esze van mintsem hogy bármien idelógiát valljon... Igaza van...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Az a baj hogy aki ma olyanná válik mint jézus(tehát megérti a tanításai értékét, mélységét és a lényegét (bigott kiesett): feltétlen bizalom és szeretet alapu élet) az ebben a felületes önmagába visszaforduló igaz értékeket nem kereső nyugati társadalomban életképtelenné válik. Hiszen olyan amitől az emberek menekülnek hisz tudják hogy a világ nem ilyen és bizony asszimilálódni kell...(pfff) Egy este a gödör elött találkoztam 1 mai jézussal A pénznek számára nem volt értéke és kérte hogy segítsek mert nem képes senkit kihasználni és lassan éhenhal... Kértem 1 papírt és felépítettem neki, hogy képes megélni a feleségével a tanításból. Megköszönte és utána átbeszélgettük az éjszakát! Azt is elmondta (32 éves volt) hogy még soha nem segített neki idegen csak így pedig sokszor kereste. Egy hullámhosszon voltunk mert éreztem hogy nála tisztább embert ma nemigen találhatok és amire magamtól vagy lélekbarátom segítségével jöttünk rá, azt ő idézetekkel támasztotta alá.(életét végigolvasta) Felesége 13 nyelven beszél (9 középfokú, 2 felső...) De megélni nem tudnak rendesen. Az ilyen emberek a jóságukba halnak bele, de ők legalább nyugodt szívvel ásznak át a folyon, mert tettek valamit... Beszédem nem vezet sehová mert sajnos kevesen vállnak ilyenné, de keressük a hasonszőrűeket, legalább a microkozmoszunk legyen önzetlen és szeretetteljes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
| | | | |
| | | | | | | | | | a Biblia, ugyanolyan szent irat, mint a többi, és a vallásos élményhez - legyen kelet vagy nyugat - télleg ráhangolódás kell. a szimbolizmus foglama a köztudatban és a művészetben csak a felvilágosodás és romantika kora után érkezett meg. addig csak mérsékelten volt jelen, így Jézus tanításait valódi lényegükben egyetemes szimbolikájukban értelmezni nehéz lehetett uszkve több mint 2000 éve.
meta: az előbbinek utána lehet nézni, kérdezni történész manuszoknál, minen esetre érdekes:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | sétálgatás közben összetalálkozva új-idegen félismerősökkel megtudtam, hogy csokonai a jakobinusok kivégzésén az általa a szellem halálának vélt állami példamutatásba halt bele és kazinczy is szabadkőműves volt... nekem ez új info. van aki többet tud erről? |
| | | | |
| | | | | | | | | | nyilván. jó szellemi alapanyagból szép gyakorlat lesz, a gyakorlatból tanítás, a tanításból eszmerendszer, az eszmerendszerből hatalmi paradigma. buddha és martin h. "ideológiája" között is ez lehet a különbség. az egyik életvezetési tanácsadó, az ürességet, mint a nagy pulzáló létegység részét értelmezi, a másik eszmerendszertani szakértő, az életet, mint a semmi részét adaptálva táplálkozik az első tanításaiból... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Felvetnék valamit, amire most jutottam, és fogalmam sincs, hogy igaz-e.
Szóval, olvasva a Szent Bibliából az újszövetséget, arra jutottam, hogy egy bizonyos szempontból olyanok, mint a szútrák: "A szútrák akkor működnek igazán, ha teljes odaadással rájuk hagyatkozunk. Ez azonban - főként a nyugati ember számára - nem egyszerű feladat. A buddhista kolostorokban éveket szentelnek arra, hogy meditációs gyakorlatokkal létrehozzák a szútrák valóban eredményes vizsgálatának alapját: a tiszta, nyugodt, kényszerképzetektől és neurózisoktól mentes tudatot. Ennek hiányában a szútrák olvasásának az intellektuális élvezeten túl nem sok haszna van, sőt, tanulmányozásuk erősítheti is az ember zavarodottságát." (cellux írta a szútrák topic elején)
Tehát én úgy gondolom, tekintve a keresztény egyház tevékenységét, elért eredményeit, történelmét, jelenlegi állását, arról lehet szó, hogy ugyan Jézus tanításaival nincsen probléma, hanem csak az emberek nem voltak felkészülve rá, még a hívei sem, és az idők során félreértelmezték az egészet, és egy idő után (arányában nem sokkal a vallás megszületése után) már szinte semmi köze sem volt hozzá. Persze nem pont ugyanaz mint a szútrák, hanem sokkal közérthetőbb és persze lehet hogy nem olyan hatású, de mégis egy bizonyos tudatosság szükséges hozzá.
Lehetséges ez, vagy csak álmos vagyok? :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | amikor ezt olvastam épp az elsőtől idéztek fenn. csípem ezeketa véletleneket:) mért, üresek voltak??? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sziddhártha Gautama üressége és Martin Heidegger semmije között mi a különbség? |
| | | | |
| | | | | | | | | | fantastic musical instruments
hyper-dimensional turtle geometry and organic flight simulators
nem voltál,vagy az egod hasadt túl szét,és az enyém nem rekognizálta.pedig jo volt |
| | | | |
| | | | | | | | | | vómen tó jó jígá tyjáo mindző tyjá' zsungó... |
| | | | |
| | | | | | | | | | dr. Gonzo helyett:
---Timsel*----
(*: lehet, avagy a választás mindig rajtad áll)
FM |
| | | | |
| | | | | | | | | | Buddha, Jézus, Mohamed 1 barátja: Ami irányítani akar az eredendően rossz, ami adni akar + 1 alternatívát, nézőpontot, lehetőséget hogy ezáltal jobban tudd irányítani magad az eredendően jó! Kár h nem ismertem őket... ,de szerencse h. a barátaim!
Gonzo mit mond erre Steinbeck leghíresebb regényének kínai hőse? - Mond ki! |
| | | | |
| | | | | | | | | | -- párhuzamos vonulat lesz. Az összes vallási formát át kell ültetni nyugati közegbe. Nyugati kulturális formába kell a tanítást öltöztetni. A szertartásokat egyszerűsíteni és egységesíteni kell. Nem tudunk mit kezdeni azzal az elburjánzott szertartásossággal, ami az idők során Tibetben a különböző hagyományokon belül kialakult, mivel szinte minden egyes nemzedék változtatott egy kicsit ezeken a formákon. Minden adott tantrán belül sok száz eltérő szertartást találhatunk, amelyek között igen kevés a lényegi különbség-- legyen szó akár beavatásról, akár napi liturgiáról. Mindezeket egységbe kell ötvözni, hogy kikristályosodhasson belőlük egy szilárd forma, a sok apró eltérés pedig el fog veszni, mert ezek mindig az adott kultúrára jellemzőek. Később aztán a nyugati hagyományon belül is kialakulhatnak majd apró eltérések, amelyeknek kulturális különbségeket kell tükrözniük. De a nyugati hagyomány párhuzamos vonulat lesz. Az egész vonalon meg kell találni a kulturális megfeleléseket. Egy lángeleme vagy lángelmék egész serege szükséges ahhoz, hogy ezt az átültetést véghezvigye. A lényeg a fontos, amit nyugati módon kell átvenni. Meg kell szabadulni a tibeti kulturális formáktól és sajátságoktól. Teljesen nyugati hagyományt kell létrehozni, s akkor nyugati energiával fog átitatódni, amitől életre kel. Nincs szükség azokra az élettelen, járulékos kulturkellékekre, amelyekhez nincs közünk, amelyek csak a tibeti kultúrára nézve bírtak jelentőséggel. -- tényleg olyan nagy lenne a különbség a nyugati és a keleti elme között? hiszen végtére is Buddha tanításai egyetemes érvényűek, és nem hiszem, hogy olyan nehéz lenne ezeket egyik kultúráról a másikra átültetni. -- persze, de mégis azt kell mondanunk, hogy miután ez az áthagyományozódás lejátszódott, többé már nem tibeti buddhizmusról lesz szó, hanem magyar buddhizmusról. A magyar hagyománynak pedig meg kell szabadulnia a tibeti kulturális formáktól és sajátos magyar elemekkel kell ezeket pótolnia. Ki kell fejleszteni a buddhista tantra nemzeti formáját. -- mit gondol a New Age-ről általában? nem tartja veszélyesnek? -- de igen. A New Age az a veszély, amely a lehetőségek skálájának túlsó végén fenyeget minket. Sőt, talán még károsabb, mert ez a tudat nem képes a különbségtételre. A meg nem különböztető tudat persze végső soron kívánatos, de a Mahámudrá-típusú meg nem különböztető tudat egészen más, mint a New Age-féle tudat, amely egyszerűen nem képes a különbségtételre. Ez a szellemi áruház bevásárló-tudata. Roppant veszélyes, mert nagyon nehéz kifogni rajta. Olyan fajta tudat, amelyre elméletileg, vagy ha úgy tetszik, metafizikailag -- lehet építeni, gyakorlatilag azonban rettentő ingatag. Az ingatagság azonban semmiféle szerepen nem játszhat a tantrában -- legyen szó akár a hagyományos, akár a nyugati tantráról. Nagyon világosan meg kell ugyanis érteni, hogy miből áll az ösvény és hová tart rajta az ember. Teljes elkötelezettségre és egyhegyűségre van szükség, ezek a tulajdonságok pedig nem jellemzők a New Age-re. A New Age egykor szép eszme volt, s talán, ha általánosan elfogadott világnézetté vált volna, akkor megőrizhette volna az értékeit. Ezzel szemben egyre inkább behatárolódott, egyre szűkebb rétegeket érintett és kommercializálódott. A társadalom alternatív vonulatának vesszőparipája lett, amin a saját fogyatékosságai miatt nem tud túllépni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | -- igen és ezt a saját megfigyeléseim is alátámasztják. A 60-as években pl. jól elkülönült egymástól két személyiségtípus. Akik elég lelkierőt éreztek magukban, hogy megbírkózzanak az üresség fogalmával -- vagy ha úgy tetszik, élményével --, azok a buddhizmushoz vonzódtak; míg azok, akik nem voltak annyira biztosak magukban és valamiféle fogódzót, támaszt kerestek, a saivizmushoz közeledtek. A kettő között ugyan nincs lényegi különbség, de ez az eltérés mégis elég ahhoz, hogy első, felszínes pillantásra más és más személyiségtípusokat vonzzanak magukhoz. -- nyugaton úgy vélik, hogy minden vallás egy és alapvetően ugyanaz a céljuk. -- Ha az ember benne él egy eleven és működőképes hagyományban, amely kielégíti az igényeit és rendelkezik azokkal a módszerekkel és eszközökkel, amelyekkel el tud jutni oda, ahová akar, akkor azt a hagyományt tisztán, épségben meg kell őrizni úgy, ahogy van, külön az összes többitől. Akkor semmi értekme azt mantrázni, hogy "minden egy, egy minden". Ám ha egy új, nyugati tantrikus tradíció megteremtéséről beszélünk, akkor érdemes behozni bárhonnan bármit, ami módszerként felhasználható. A dolgok közben majd összemosódnak és sokáig egyáltalán nem lesz világos, hogy mi lesz az egészből. Kicsit olyan lesz, mint egy olvasztótégely. Sok szálból fog összeszövődni és idő kell hozzá , hogy kialakuljon. Közben hibákat követünk el és egy ideig olyan lesz, mintha sötétben tapogatóznánk. Ellenkező esetben azonabn félő, hogy a tibeti hagyomány a kultúra peremére kerül. Én személy szerint az egész életemet erre a tibeti buddhista hagyományra áldoztam, és mégis félek, hogy egy nemzedék leforgása alatt -- mondjuk 2020-ra -- a tibeti hagyomány teljesen a perifériára kerül, elveszti jelentőségét. A ma még működő tibeti vallási formák, a rituális elemek elértéktelenednek, de továbbra is tibetiül fogják mondani a szövegeket, a liturgikus nyelv továbbra is a tibeti lesz, mint a katolikus egyházban a -- szintén teljesen marginalizálódott -- latin. Ez persze nem feltétlenül rossz, de az igazi veszélyt a hagyomány kiüresedésében, ellaposodásában látom; abban, hogy egyszer csak semmi köze nem lesz a valósághoz, mert egyéb területeken a kulturális fejlődés teljesen más irányt vesz. Addigra már nyugatiak fogják játszani a tibeti lámák szerepét, mert a tibeti népesség kiveszik a gompákból. A buddhizmus nem lesz más, mint kiüresedett rítusok összessége, amelyekből minden életszerűség kiveszett. Ugyanarra a sorsra jut, mint Szvámi Vivékananda egyháza, amit a századelőn alapítottak az Egyesült Államokban -- mára teljesen kiüresedett, pedig még mindig óriási az érdeklődés a keleti vallások iránt. Azért ment tönkre, mert nem olvasztott magába eredeti nyugati elképzeléseket, hanem átültetett indiai eszme maradt. Ezzel érvényét vesztette. A tibeti buddhizmus is ugyanígy veszendőbe megy, érvényét veszíti, ha átültetett tibeti vallás marad. Ahhoz, hogy érvényes legyen, a mi szükségleteinkben kell, hogy gyökerezzék, a mi kérdéseinkre kell, hogy választ szolgáltasson, a mi saját tudati valóságunkból kell hogy kibontakozzon. Meg kell vizsgálnunk a valóságot a tibeti modell szemszögéből, ebből kell merítenünk a példákat és a módszereket, és ezeket a módszereket felhasználva kell megoldanunk a modellben rejlő problémákat. Azután ki kell dolgoznunk a saját modellünket... -- gondolja, hogy a nyugati hagyományvonal egészen másfajta vonulat lesz majd, mint a tibeti? |
| | | | |
| | | | | | | | | | -- a hínajána szinten valóban nagy különbség van az atman és az anatman elve között, hiszen az előbbi pozitív abszolútum, az utóbbi pedig meghatározatlan. A XII. századra azonban a hinduk már jóval közelebb kerültek a buddhista gondolkodásmódhoz, a buddhisták pedig pozitív kifejezéseket kezdtek el alkalmazni az ürességre -- olyanokat, mint pl. szahadzsa vagy tathágatagarbha. Ezek a szavak már pozitív jelentést hordoznak. A tantrikus korszakban tehát lassan megszűnt a kettő közötti szakadék, mivel az eszmék kicserélődése folytán már nem voltak olyan fontosak azok az elvek, amelyek elválasztották egymástól a hindukat és a buddhistákat. Ekkor már nem bírtak akkora jelentőséggel ezek a hitelvi és metafizikai kérdések, így megjelenhetett pl. Matszjéndranáth és Górakhnáth -- két jógi, akiknek buddhista és hindu gurujuk is volt, akik mindkét hagyományvonalat örökölték, buddhista és hindu jógatechnikákat is alkalmaztak anélkül, hogy ez bennük bármiféle meghasonulást okozott volna, Ez a keverék-jóga került aztán Kathmanduba, ahol mindmáig fennmaradt. Itt a buddhista és hindu fogalmak elválaszthatatlanul összefonódtak egymással. -- a két irányzat célja is ugyanaz? -- nem. Fogalmilag teljesen más a buddhaság és a Sívával való egyesülés. A gyakorlatban azonabn... ki tudja? Mindenesetre tény, hogy a 60-as években a hindu hagyomány gyors hanyatlásnak indult. Akkoriban még sok hindu szádhu (szerzetes) gyakorló volt, manapság már csak tíz százaléka az akkorinak... Óriási hanyatlás! -- a szellemi utat járók közül sokan úgy gondolják, hogy lényegileg minden vallás egy követendő elvről beszél, csak mindegyik más és más típusú embereknek való? lenne szíves elmondani a véleményét erről az állításról? |
| | | | |
| | | | | | | | | | meglepő: interjú Keith Dowman dzogcsen mesterrel, aki angliai születésű buddhista tanító és író -- a tibetei buddhista hagyomány Nyingma vonalának beavatott képviselője (megjelent a Javaslap ehavi számában, az előző számban pedig az interjú első része olvasható) -- manapság mi a helyzet, kik jutnak közel a Dharmához? -- nincsenek statisztikai adataim, de úgy gondolom, hogy azok az emberek, akik a Dharma-központokba járnak, a Dalai Láma és más lámák előadásaira, még mindig nagyrészt füvet szívtak. Lehet, hogy a 90-es években, miután a buddhizmus már korábban megérkezett, még mindig van valami összefüggés a két jelenség között. Nem tudom biztosan, nehéz megállapítani. Mindenesetre, ahogy a hindu tantrában, a proto-buddhista tantrikus mozgalomban sem megy ritkaságszámba az az eljárás, hogy valamilyen szer alkalmazásával megpróbálják lerövidíteni a célhoz vezető utat. A kétfajta atapasztalat -- a meditációval, ill. a drogok által kiváltott -- persze némileg eltérő, s valószínűleg van némi különbség a cél megfogalmazásában és magában a célban is -- amennyiben egyáltalán beszélhetünk erről, mint valami megvalósítható állapotról. A két dolog azonban nagyon közel áll egymáshoz, és tény, hogy a nyugati tantrikus mozgalom lényegileg mindmáig ezen alapszik-- függetlenül attól, hogy a tibeti buddhizmus hívei többségükben füveznek-e vagy sem. Ha ezt nem vesszük tekintetbe, akkor a motorjától fosztjuk meg a mozgalmat. Vannak olyan emberek, akiket csak a meditáció érdekel, de ők inkább zenre vagy vipassaná meditációra járnak. Maradnak a tisztán elméleti érdeklődésűek, akik a bonyolultan kifinomult fogalmi rendszerekhez vonzódnak, és végezetül van néhány komoly gyakorló, akik a felépítés és beteljesítés fokozatait gyakorolják, bár ezeknek a száma igen csekély. -- azt mondta, nem szívesen tesz lényegi különbséget a hindu és a buddhista tantra között. igen ám, de akkor mivel magyarézza azt, hogy miután a Buddha több hindu tanítót kipróbált, egyikőjükkel sem volt megelégedve és teljesen új módszert alkotott? számomra úgy tűnik, kell lennie valamilyen lényeges különbségnek. (interjúer: Hendrey Tibor és Jakab Katalin) |
| | | | |
| | | | | | | | | | olyasmi ez a lét-nemlét, selét-senemlét, mint az elektronnál a részecske-hullám, ami se részecske, se hullám, hanem tézis-antitézis helyett meta- ill. szintézis? megfogalmazhatatlan, hogy milyen, de ha a részecskeségét akarjuk kihasználni, és arra építünk gépeket, akkor az, ha a hullámságát, akkor az? "Az abszolút értelmezési tartomány" meg az, amiről lehetetlen fogalmat alkotni, beszélni, megmondani a tutifrankót? s ha beszélni akarsz róla, kénytelen vagy részkedni, duálkodni (látszólag nemvágni)? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Siphers: 'Egy állítás cáfolata pont ugyanolyan természetű igénnyel lép fel és pont ugyanarra vonatkozólag, mint az állítás.'
Nem, egyszerűen csak bebizonyítja, hogy az állítás az adott kontextusban, értelmezési tartományon hibás, de nem kell semmit sem feltételeznie, kijelentenie. Ha azt mondom nem igaz, hogy 3+4=8 attól még nem mondtam, hogy hanem 7 vagy hogy EZ az igazság, egyszerűen a számok és a += jelek ilyen kombinációja értelmetlen.
'Hanem azt értem dogmatikusság alatt, hogy ez "nem vágja", az meg tudja a tuti frankót. Ha ez valóban egy módszerről szólna, aminek az érvényességét az eredménye adja, akkor szóba se kerülne, hogy ki mit "vág", és mit nem.'
Módszer és az eredmény szempontjából teljesen igazad van, de ha valaki megállapításokat tesz róla, és ezek hibásak, akkor ezekre mért ne lehetne reagálni? Az abszolút értelmezési tartományon a létezésnek és a nemlétezének nincs értelme, így ha valaki ilyen kijelentéseket tesz, az nem vágja. Sőt pont a létezés és a nemlétezés duális felfogása az alapja az általunk tapasztalt feltételekhez kötött világnak. Igy ha valaki ugyanezeket NAGYBETŰVEL írja, attól nem lesz mélyebb a jelentése.
'Nem is hiszem el, hogy ez a könyvtárnyi absztrakt filozófia egy módszerről szólna.'
Ne is hidd el, de utánanézhetsz:)
'Ha arról szólna, akkor mindenkinél működne.'
Így van.Mindenkinél működik, aki veszi a fárdtságot, hogy megértse, és gyakorolja.
'Ha ezerből egy gyakorló éri el a célt, az több mint gyanús.'
Attól függ mit értesz azon, hogy eléri. Ha ebben az életben, akkor szerintem még sokkal drámaibb az arány. Inkább többszázezerből. De ha megérted, hogy min alapul a jelenlegi tapasztalásunk, akkor azt is megérted, hogy a halállal cseppet sincs vége a tapasztalásnak. Mivel a megvilágosodás az egyetlen tartós tudatállapot, előbb-utóbb kivétel nélkül minden lény eléri.
'Ha valaki jó ember és megelégedett ember lesz attól, hogy buddhista, hát hurrá. De egy milliomos playboy éppúgy lehet jó ember és megelégedett ember, mint egy buddhista, ami szerintem elég húsbavágóan megkérdőjelezi ezt az évezredes "vonalról" szóló történetet.'
Sákjamuni Buddha is milliomos playboy volt -eleinte:) Ha valakinek az a célja, hogy jó ember legyen, akkor a buddhizmusnál sokkal egyszerűbb módszerekkel is elérheti. Ezt akkor érdemes gyakorolni, ha valaki megvilágosodni szeretne.
'Ha a buddhizmusnak valóban az a mércéje, hogy kipróbálod, akkor pontosan mi alapján mondod valamire, hogy "nem vágja"? Kipróbáltad olyan odaadással, mint a tuti frankót?'
Igen, személyes tapasztalatból. De mivel ezt jelenleg nem tudom átadni, ezért várnod kell még néhány évet:(
'És ha igen, hogyan vonhatnál le az eredményből többet annál, hogy éppen neked éppen itt és és éppen most ez működik, az pedig nem?'
Mert ez ráépül egy szofisztikált absztrakt filozófiára, ami megérthető.
'Ha a buddhizmusnak az a mércéje, hogy elérem-e azt a bizonyos egy tudatállapotot, akkor mennyi ideig kell a tanoncnak megtapasztalás nélkül elhinnie, hogy ezzel a módszerrel elérheti? Mennyi ideig kell a saját tapasztalata helyett a főbuddhistáknak hinnie? Egy évig? Tíz évig? Vagy ha nincs szerencséje, akkor élete végéig?'
Hinni semmiképpen nem kell, de a bizalom hasznos. Nem szerencse kérdése, hogy valaki eléri-e vagy sem, hanem azé, hogy mennyit foglalkozott vele, és milyen mélyen építette be a mindennapokba. Azért mert nem mindenki éri el egy életen belül a megvilágosodást, attól még lehet olyan élménye, ami apalján megérti, hogy nem pazarolta el az idejét hiába, és meg fogja valósítani valamikor. Ilyen pl. a szatori. |
| | | | |
| | | | | | | | | | " egy milliomos playboy éppúgy lehet jó ember és megelégedett ember, mint egy buddhista"
Na ezzel tökéletesen egyetértek!!!!!!!! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Amit a Helio mond, az valahogy úgy tűnik, hogy a valóságról szól. A ténylegesről. És szó sincs benne tanításról, vonalakról meg iskolákról.
Egy állítás cáfolata pont ugyanolyan természetű igénnyel lép fel és pont ugyanarra vonatkozólag, mint az állítás. Nem attól lesz valami dogma, hogy nem belátni, hanem elhinni kell. Hanem azt értem dogmatikusság alatt, hogy ez "nem vágja", az meg tudja a tuti frankót. Ha ez valóban egy módszerről szólna, aminek az érvényességét az eredménye adja, akkor szóba se kerülne, hogy ki mit "vág", és mit nem. Nem is hiszem el, hogy ez a könyvtárnyi absztrakt filozófia egy módszerről szólna. Ha arról szólna, akkor mindenkinél működne. Ha ezerből egy gyakorló éri el a célt, az több mint gyanús. Kifejezetten azt sejteti, hogy nincs is semmiféle "módszer", csak egy szofisztikált filozófikus mitológia van egy kegyelemből elnyert élmény köré építve.
A keresztény felekezetek is mind azt állítják, hogy ők az egyenes ági örökösei az egyetlen, igazi, eredeti, abszolút faszaságnak. Közben meg ahány, annyi féle, és egymásra mutogatnak, hogy az nem vágja, amaz meg még annyira sem vágja.
Ha valaki jó ember és megelégedett ember lesz attól, hogy buddhista, hát hurrá. De egy milliomos playboy éppúgy lehet jó ember és megelégedett ember, mint egy buddhista, ami szerintem elég húsbavágóan megkérdőjelezi ezt az évezredes "vonalról" szóló történetet.
Ha a buddhizmusnak valóban az a mércéje, hogy kipróbálod, akkor pontosan mi alapján mondod valamire, hogy "nem vágja"? Kipróbáltad olyan odaadással, mint a tuti frankót? És ha igen, hogyan vonhatnál le az eredményből többet annál, hogy éppen neked éppen itt és és éppen most ez működik, az pedig nem? Ha a buddhizmusnak az a mércéje, hogy elérem-e azt a bizonyos egy tudatállapotot, akkor mennyi ideig kell a tanoncnak megtapasztalás nélkül elhinnie, hogy ezzel a módszerrel elérheti? Mennyi ideig kell a saját tapasztalata helyett a főbuddhistáknak hinnie? Egy évig? Tíz évig? Vagy ha nincs szerencséje, akkor élete végéig? |
| | | | |
|