|
Legfrissebb hozzászólások (5286 - 5295)
| | | | | | | | | | Igazából egy kérdés ami régota érdekel és talán emailre valoó az alapanyagokra vonatkozik. Hogy ki honnan? Honnanlehet? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Miska, hogy hányszor hány óráig kell főzni a caapit, azt forrása válogatja. Tényleg olyan az Aya mint a halászlé, minden portának megvan a maga receptje amire esküszik.
Ha meg akarsz tudni sokat az Ayáról, akkor ajánlom a dmt-nexus wikit: dmt-nexus.me |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gén nem tudok írni ha a nevedre kattintok azt irja ki hogy új tagokna nem elerheto mások emailcime. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Metronóm: Szerintem a legnagyobb kockázat az ayahuascával kapcsolatban nem maga a szer, hanem a kókler, önjelölt, öntelt, profitorientált sámánok mentalitása.
Átnéztem a kéznél lévő szakirodalmat, és mind egybevágóan fiziológiailag alacsony kockázatúnak, relatíve is nagyon biztonságosnak tartják az ayahuasca használatát és alkalmazását. Úgyhogy lécci ne dobálózz itt a szívroham, agyvérzés stb. -vel, ha az anekdotákon kívül nincs tényalapú adat halálesetek megtörténtére, kivizsgált okaira, és pontosabb körülményeire.
A tényleges problémás esetek okai tehát nem az ayahuasca fiziológiai és pszichés hatásaiban, hanem leginkább a szetben és szettingben kereshetőek. Sem a laborkísérletekben, sem az egyházi csoportoknál nem fordul elő ayahuascához köthető szisztematikus halálozás, úgyhogy a legnagyobb kockázatot a harmadik fajta fogyasztási közeg, a sámáni rituálék jelenthetik. Itt lehetséges, hogy a sámán toxikus növényeket is tesz a DMT+MAOI mellé, pl. atropin/szkopolamin/hioszciamin hatóanyagtartalmúakat, vagy a keringést megterhelő és alacsony adagokban is mérgező dohánylevet használtat orálisan/nazálisan. Vagy órákon át táncoltatja az - esetenként gyógyulás céljából odaérkező, ergó potenciálisan beteg - alanyokat. Az anekdotikus balesetek sem a szer, hanem a szerhasználati közeg és környezet biztonságáról árulkodnak - ezek megelőzhetőek és kiküszöbölhetőek a megfelelő mértékű előkészülettel, felügyelettel és segítőkkel. A modern sámáni szertartás-környezet óriási hiányossága, hogy egyáltalán nem készít fel a pszichés terhelésre: eleve nem szűri meg az alanyokat, nem készíti fel őket a tájékozott szerhasználatra, nem nyújt elegendő támogatást képzett és tapasztalt segítők által ("trip sitting") az utazáshoz, nem képez közösséget az egyéni utazókból, nem segít az utólagos élményértelmezésben és integrációban, stb.
Források pl. (kérésre küldök fulltexteket):
Barbosa, P. C. R., Mizumoto, S., Bogenschutz, M. P., & Strassman, R. J. (2012). Health status of ayahuasca users. Drug Testing and Analysis, 4(7-8), 601-609. doi: 10.1002/dta.1383
Bouso, J. C. & Riba, J. (2011). An overview of the literature on the pharmacology and neuropsychiatric long term effects of ayahuasca. In: dos Santos, R. G. (Ed.), The Ethnopharmacology of Ayahuasca, pp. 55-63. ISBN: 978-81-7895-526-1
dos Santos, R. G. (2013). A critical evaluation of reports associating ayahuasca with life-threatening adverse reactions. Journal of Psychoactive Drugs, 45(2), 179-188. doi: 10.1080/02791072.2013.785846
dos Santos, R. G. (2014). Immunological Effects of Ayahuasca in Humans. Journal of Psychoactive Drugs, 46(5), 383-388. doi: 10.1080/02791072.2014.960113
Kavenská, V., & Simonová, H. (2015). Ayahuasca Tourism: Participants in Shamanic Rituals and their Personality Styles, Motivation, Benefits and Risks. Journal of Psychoactive Drugs, 47(5), 351-359. doi: 10.1080/02791072.2015.1094590
Riba, J., McIlhenny, E. H., Valle, M., Bouso, J. C., & Barker, S. A. (2012). Metabolism and disposition of N,N-dimethyltryptamine and harmala alkaloids after oral administration of ayahuasca. Drug Testing and Analysis, 4(7-8), 610-616. doi: 10.1002/dta.1344 |
| | | | |
| | | | | | | | | | csücsökmiska: Kattints a nevemre és ha a zölddel jelzett kategóriába esik a témád, akkor írj. Más esetekben lécci ne írj. És kérlek, ne nyaggass másokat a "gyere emailre"-vel. A régebbi fórumozók le tudják kérni a te emailcímedet a nevedre kattintva, te pedig a regisztrációdtól számított 49 nap után tudod lekérni az ő emailcímeiket. Ezalatt lesz időd visszaolvasni több száz hozzászólást a választott témakörödben. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hello Gén. Te tudnál emailra jönni? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kissé hihetetlen (vagyis talán naggyon) amit irtál mert mindenhol máshol ezek ellenkezóit állítják. De tudál jónni emailra egy kerdes erejéig? qxy88@freemail.hu. Címre? Van egy kerde amit itt nem tudook feltenni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Metronóm: "Nem kevesen vannak, akik meghaltak Ayahuasca hatása alatt."
Forrás? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem kevesen vannak, akik meghaltak Ayahuasca hatása alatt. Ez lehet attól, hogy fizikailag nem bírja az ember, például nem tartott diétát és az anyagok összevesztek a testében, vagy túl sok volt neki az élmény és szívrohamot, agyvérzést kapott, vagy ijedtében ölte meg magát, szenvedett balesetet. Több komolyságot és tiszteletet érdemelne az Ayahuasca. Persze nem muszáj elhinni, és megfogadni, amit mi itt tanácsolunk neked, a Szellem majd úgyis megtanít az alázatra. De a Szellem nem ilyen türelmes és megértő. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazabol azt nem ertem, maivel kis problemam van hogy nehany receptben miert több a p. Virdis mint a caapi. |
| | | | |
|