|
Legfrissebb hozzászólások (5281 - 5290)
| | | | | | | | | | Miska, a sourcing az nem csak hogy a fórumra nem való, de szerintem kifejezetten illetlenség e-mailen zaklatni kvazi idegeneket is ez ügyben, meg nem is hiszem hogy sok infit kapnál így. Gén profilján meg ott is van kerek perec hogy nem segít beszerzésben, így ezzel kár csesztetni.
A Daath kultúrális és ártalomcsökkentő fókuszú portál, nem dílerkereső. ;)
Google a barátod, ill. ott van még a search.disconnect.me meg a duckduckgo ha nem akarsz nyomot hagyni. Tovabb ismerkedj, barátkozz, építs kapcsolati hálót. (és ne úgy hogy "holvegyekcaapit") |
| | | | |
| | | | | | | | | | Elég sok minden elhangzott ezen a fórumon megint… Ezért leírom néhány dologról a véleményemet:
Lassan ott tartunk, hogy a legbiztonságosabb módja Ayahuasca-t fogyasztani, az nem más, mint otthon, megfelelő set-settinggel, alapos felkészüléssel, guide-al. Miért írom ezt? Ugyanis Dél-Amerikában és Európában is olyan szinten elterjedt a „brujo” vagy „biznisz” hozzáállás, hogy az ember nagy valószínűséggel beleszaladhat egy ilyenbe. Emiatt megfigyeltük egy barátommal, hogy lassan már „rossz ajánlólevél” lesz az, ha valaki Dél-Amerikában ismerkedett ezen a történettel, ugyanis egy laikus azt hinné, hogy biztos forrásból tanulta, ami tanult, és szépen benyalja a „szakértő” minden szavát, most kapásból feltudnék sorolni 10 nevet, aki megjárta Dél-Amerikát és akkora baromságokat terjeszt különböző célzattal, hogy eldobom az agyam, nem csak Aya témában. Jelenleg úgy érzem a Dzsungelben 80-20% lehet már az arány a Brujok javára, ugyanis rengetegen megtanultak Ayát főzni, fű-fa ceremóniát vezet. Én magam ezért sem megyek ki a „dzsungelbe” mert jelenleg egy olyan helyet sem ismerek, ahova nyugodt szívvel szívesen mennék… A kocsimnak az árát meg sehol sem szeretnék ott hagyni… Ugyanez megfigyelhető itthon.
Azt szomorúnak tartom, hogy Magyarországon azok a „szakértők”, akik évek óta foglalkoznak a témával, nem terjesztenek hazugságokat, nem manipulálnak embereket, nem ebből élnek, azok képtelenek leülni egy asztalhoz egymást tisztelve beszélgetni, és esetleg létrehozni valamiféle „szövetséget” ami mentes minden ilyen mocsoktól. Engem folyamatosan leakarnak járatni, kiakarnak oktatni a különböző „brujok” és „biznisz” arcok vagy „ego-herok”, lassan már 5 éve. Ezek között vannak olyanok is, akik nem kevés dolgot tanultak tőlem.
Én ezért osztom meg itt a tapasztalataimat, mert legalább akik elolvassák alaposan ezt a fórumot, és kellően tapasztaltak a pszichedelikumokban már, kellően felkészülnek minden téren, azok nyugodtan megtapasztalhatnak egy Ayahuasca élményt, minden mellébeszélés, manipuláció és mocsok nélkül. Akik szívtak DMT-t, azok már kapásból előnyben vannak, mert nem ismeretlen számukra a DMT világa.
Az Ayahuasca akkor veszélyes, ha nincs megtartva a kellő diéta, illetve amit Gén írt, telivan nyomva Toéval (datura), dohánnyal, az ehhez kapcsolódó halálesetek (pár darab volt) mind ehhez köthetőek. Magyarán mérgező növények vannak belekeverve a főzetbe és az adott balfasz, aki magát sámánnak hívja, lemérgezi az embereket, ami előtt ki sem kérdezi hogy szed e valami gyógyszert, stb.
Gén: Amit a modern sámáni szertartás környezetről írsz, azzal nem tudok teljesen egyet érteni, de megértem, hogy így látod, mert nem találkoztál még ilyennel. Viszont lassan már én is ott tartok, hogy lehet a legjobb lehúzni a „sámánokat” úgy ahogy vannak, mert 99%-ban a bullshit megy.
Helio: Nagyon korrekt hozzászólást írtál, ritkán olvasok ilyet, respekt érte.
Most pedig kíváncsian várom ki fog megint rámugrani és ki akarja kiforgatni az általam leírtakat… Üdv
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Szoktam olvasni a topicot, jó dolgokat írtok. Tetszik az oldal dicséret illeti gazdáját. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Metronóm egyetértek veled. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egyetértek Gén, bár kihagytad, hogy csak akkor biztonságos, ha az ember betartja a Mao diétát, nem használ egyéb szereket mellette, főleg amfetamint nem, mert ez a kombó bizony okozhat agyvérzést, illetve az sem mindegy, hogy szed-e az alany rendszeresen orvosságot, és hogy mi az amit szed. Valamint csak akkor biztonságos, ha biztosítva van a biztonságos környezet. Tényleges statisztikát Aya szeren történt elhalálozásról nem tudok felmutatni, hiszen egyik hulla sem tett még vallomást, se a "sámán" nem megy oda a hatóságokhoz, hogy bocs de véletlenül meghalt valaki a szeánszomon. Így hát marad az anekdota meg a józan paraszti ész, amivel le lehet vonni belőlük a tanulságot. Tudok olyan esetekről, szeánszokról, amit a tengeren tartottak, és az emberek elkezdtek vízbeugrálni s volt aki nem került elő. Figyelmen kívül hagyni a biztonságos környezet fontosságát nagy hiba. Lehet az sem árt, ha az ember nem a panellakásában fogyasztja, mert ha beleesik egy ordításrohamba, és a szomszédok kihívják rá a hatóságokat, nem fog tetszeni neki az a környezet, ahol majd magához tér. Olyanról is tudok, ahol egy férfi annyira megőrült, hogy hatan feküdtek rajta, hogy meg tudják akadályozni, hogy kárt tegyen magában. Jegyzőkönyv az esetről természetesen nem készült. Lehet könnyelműen venni az Ayázgatást, csereberélni recepteket, de a Szellem engem arra figyelmeztetett, hogy ha átadok felelőtlen kezekbe receptet, hiába vezérelt a legnagyobb jószándék és segítőkészség, a felelősség engem terhel, hogy ha a Gabócával történik valami. Szóval én nem adnék át semmiféle receptet, főleg ütőset nem, csak mert egy égből pottyant legény éppen tutira akar menni. Az ember ha mindenáron meg akar tanulni teát főzni, próbálkozzon kisebb, gyengébb dózisokkal, kísérletezgessen, és közben talán tanul egy kis alázatot is, ha szerencséje van az extrahigh élmény előtt. Szerintem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazából egy kérdés ami régota érdekel és talán emailre valoó az alapanyagokra vonatkozik. Hogy ki honnan? Honnanlehet? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Miska, hogy hányszor hány óráig kell főzni a caapit, azt forrása válogatja. Tényleg olyan az Aya mint a halászlé, minden portának megvan a maga receptje amire esküszik.
Ha meg akarsz tudni sokat az Ayáról, akkor ajánlom a dmt-nexus wikit: dmt-nexus.me |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gén nem tudok írni ha a nevedre kattintok azt irja ki hogy új tagokna nem elerheto mások emailcime. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Metronóm: Szerintem a legnagyobb kockázat az ayahuascával kapcsolatban nem maga a szer, hanem a kókler, önjelölt, öntelt, profitorientált sámánok mentalitása.
Átnéztem a kéznél lévő szakirodalmat, és mind egybevágóan fiziológiailag alacsony kockázatúnak, relatíve is nagyon biztonságosnak tartják az ayahuasca használatát és alkalmazását. Úgyhogy lécci ne dobálózz itt a szívroham, agyvérzés stb. -vel, ha az anekdotákon kívül nincs tényalapú adat halálesetek megtörténtére, kivizsgált okaira, és pontosabb körülményeire.
A tényleges problémás esetek okai tehát nem az ayahuasca fiziológiai és pszichés hatásaiban, hanem leginkább a szetben és szettingben kereshetőek. Sem a laborkísérletekben, sem az egyházi csoportoknál nem fordul elő ayahuascához köthető szisztematikus halálozás, úgyhogy a legnagyobb kockázatot a harmadik fajta fogyasztási közeg, a sámáni rituálék jelenthetik. Itt lehetséges, hogy a sámán toxikus növényeket is tesz a DMT+MAOI mellé, pl. atropin/szkopolamin/hioszciamin hatóanyagtartalmúakat, vagy a keringést megterhelő és alacsony adagokban is mérgező dohánylevet használtat orálisan/nazálisan. Vagy órákon át táncoltatja az - esetenként gyógyulás céljából odaérkező, ergó potenciálisan beteg - alanyokat. Az anekdotikus balesetek sem a szer, hanem a szerhasználati közeg és környezet biztonságáról árulkodnak - ezek megelőzhetőek és kiküszöbölhetőek a megfelelő mértékű előkészülettel, felügyelettel és segítőkkel. A modern sámáni szertartás-környezet óriási hiányossága, hogy egyáltalán nem készít fel a pszichés terhelésre: eleve nem szűri meg az alanyokat, nem készíti fel őket a tájékozott szerhasználatra, nem nyújt elegendő támogatást képzett és tapasztalt segítők által ("trip sitting") az utazáshoz, nem képez közösséget az egyéni utazókból, nem segít az utólagos élményértelmezésben és integrációban, stb.
Források pl. (kérésre küldök fulltexteket):
Barbosa, P. C. R., Mizumoto, S., Bogenschutz, M. P., & Strassman, R. J. (2012). Health status of ayahuasca users. Drug Testing and Analysis, 4(7-8), 601-609. doi: 10.1002/dta.1383
Bouso, J. C. & Riba, J. (2011). An overview of the literature on the pharmacology and neuropsychiatric long term effects of ayahuasca. In: dos Santos, R. G. (Ed.), The Ethnopharmacology of Ayahuasca, pp. 55-63. ISBN: 978-81-7895-526-1
dos Santos, R. G. (2013). A critical evaluation of reports associating ayahuasca with life-threatening adverse reactions. Journal of Psychoactive Drugs, 45(2), 179-188. doi: 10.1080/02791072.2013.785846
dos Santos, R. G. (2014). Immunological Effects of Ayahuasca in Humans. Journal of Psychoactive Drugs, 46(5), 383-388. doi: 10.1080/02791072.2014.960113
Kavenská, V., & Simonová, H. (2015). Ayahuasca Tourism: Participants in Shamanic Rituals and their Personality Styles, Motivation, Benefits and Risks. Journal of Psychoactive Drugs, 47(5), 351-359. doi: 10.1080/02791072.2015.1094590
Riba, J., McIlhenny, E. H., Valle, M., Bouso, J. C., & Barker, S. A. (2012). Metabolism and disposition of N,N-dimethyltryptamine and harmala alkaloids after oral administration of ayahuasca. Drug Testing and Analysis, 4(7-8), 610-616. doi: 10.1002/dta.1344 |
| | | | |
| | | | | | | | | | csücsökmiska: Kattints a nevemre és ha a zölddel jelzett kategóriába esik a témád, akkor írj. Más esetekben lécci ne írj. És kérlek, ne nyaggass másokat a "gyere emailre"-vel. A régebbi fórumozók le tudják kérni a te emailcímedet a nevedre kattintva, te pedig a regisztrációdtól számított 49 nap után tudod lekérni az ő emailcímeiket. Ezalatt lesz időd visszaolvasni több száz hozzászólást a választott témakörödben. |
| | | | |
|