|
Legfrissebb hozzászólások (5281 - 5290)
| | | | | | | | | | Metronóm: Szerintem a legnagyobb kockázat az ayahuascával kapcsolatban nem maga a szer, hanem a kókler, önjelölt, öntelt, profitorientált sámánok mentalitása.
Átnéztem a kéznél lévő szakirodalmat, és mind egybevágóan fiziológiailag alacsony kockázatúnak, relatíve is nagyon biztonságosnak tartják az ayahuasca használatát és alkalmazását. Úgyhogy lécci ne dobálózz itt a szívroham, agyvérzés stb. -vel, ha az anekdotákon kívül nincs tényalapú adat halálesetek megtörténtére, kivizsgált okaira, és pontosabb körülményeire.
A tényleges problémás esetek okai tehát nem az ayahuasca fiziológiai és pszichés hatásaiban, hanem leginkább a szetben és szettingben kereshetőek. Sem a laborkísérletekben, sem az egyházi csoportoknál nem fordul elő ayahuascához köthető szisztematikus halálozás, úgyhogy a legnagyobb kockázatot a harmadik fajta fogyasztási közeg, a sámáni rituálék jelenthetik. Itt lehetséges, hogy a sámán toxikus növényeket is tesz a DMT+MAOI mellé, pl. atropin/szkopolamin/hioszciamin hatóanyagtartalmúakat, vagy a keringést megterhelő és alacsony adagokban is mérgező dohánylevet használtat orálisan/nazálisan. Vagy órákon át táncoltatja az - esetenként gyógyulás céljából odaérkező, ergó potenciálisan beteg - alanyokat. Az anekdotikus balesetek sem a szer, hanem a szerhasználati közeg és környezet biztonságáról árulkodnak - ezek megelőzhetőek és kiküszöbölhetőek a megfelelő mértékű előkészülettel, felügyelettel és segítőkkel. A modern sámáni szertartás-környezet óriási hiányossága, hogy egyáltalán nem készít fel a pszichés terhelésre: eleve nem szűri meg az alanyokat, nem készíti fel őket a tájékozott szerhasználatra, nem nyújt elegendő támogatást képzett és tapasztalt segítők által ("trip sitting") az utazáshoz, nem képez közösséget az egyéni utazókból, nem segít az utólagos élményértelmezésben és integrációban, stb.
Források pl. (kérésre küldök fulltexteket):
Barbosa, P. C. R., Mizumoto, S., Bogenschutz, M. P., & Strassman, R. J. (2012). Health status of ayahuasca users. Drug Testing and Analysis, 4(7-8), 601-609. doi: 10.1002/dta.1383
Bouso, J. C. & Riba, J. (2011). An overview of the literature on the pharmacology and neuropsychiatric long term effects of ayahuasca. In: dos Santos, R. G. (Ed.), The Ethnopharmacology of Ayahuasca, pp. 55-63. ISBN: 978-81-7895-526-1
dos Santos, R. G. (2013). A critical evaluation of reports associating ayahuasca with life-threatening adverse reactions. Journal of Psychoactive Drugs, 45(2), 179-188. doi: 10.1080/02791072.2013.785846
dos Santos, R. G. (2014). Immunological Effects of Ayahuasca in Humans. Journal of Psychoactive Drugs, 46(5), 383-388. doi: 10.1080/02791072.2014.960113
Kavenská, V., & Simonová, H. (2015). Ayahuasca Tourism: Participants in Shamanic Rituals and their Personality Styles, Motivation, Benefits and Risks. Journal of Psychoactive Drugs, 47(5), 351-359. doi: 10.1080/02791072.2015.1094590
Riba, J., McIlhenny, E. H., Valle, M., Bouso, J. C., & Barker, S. A. (2012). Metabolism and disposition of N,N-dimethyltryptamine and harmala alkaloids after oral administration of ayahuasca. Drug Testing and Analysis, 4(7-8), 610-616. doi: 10.1002/dta.1344 |
| | | | |
| | | | | | | | | | csücsökmiska: Kattints a nevemre és ha a zölddel jelzett kategóriába esik a témád, akkor írj. Más esetekben lécci ne írj. És kérlek, ne nyaggass másokat a "gyere emailre"-vel. A régebbi fórumozók le tudják kérni a te emailcímedet a nevedre kattintva, te pedig a regisztrációdtól számított 49 nap után tudod lekérni az ő emailcímeiket. Ezalatt lesz időd visszaolvasni több száz hozzászólást a választott témakörödben. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hello Gén. Te tudnál emailra jönni? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kissé hihetetlen (vagyis talán naggyon) amit irtál mert mindenhol máshol ezek ellenkezóit állítják. De tudál jónni emailra egy kerdes erejéig? qxy88@freemail.hu. Címre? Van egy kerde amit itt nem tudook feltenni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Metronóm: "Nem kevesen vannak, akik meghaltak Ayahuasca hatása alatt."
Forrás? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem kevesen vannak, akik meghaltak Ayahuasca hatása alatt. Ez lehet attól, hogy fizikailag nem bírja az ember, például nem tartott diétát és az anyagok összevesztek a testében, vagy túl sok volt neki az élmény és szívrohamot, agyvérzést kapott, vagy ijedtében ölte meg magát, szenvedett balesetet. Több komolyságot és tiszteletet érdemelne az Ayahuasca. Persze nem muszáj elhinni, és megfogadni, amit mi itt tanácsolunk neked, a Szellem majd úgyis megtanít az alázatra. De a Szellem nem ilyen türelmes és megértő. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazabol azt nem ertem, maivel kis problemam van hogy nehany receptben miert több a p. Virdis mint a caapi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Dmt nélkül? Kizárólag 1 maoi-val? És azt meddig kell főzni? 8óráig , vagy néhány percig mint a videóban? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Miska, az Ayának nincs egy konkrét receptje.
Többféle növényt használnak, többféle összetételben. Sámánja, területe válogatja; alkalom szerint is kiegészítik különböző hatóanyagokkal. A növények hatóanyagtartalma se stabil. A dmt-nexus szerint először tisztán caapival, dmt tartalmú növény nélkül érdemes belőni a dózist, aztán a dmt-t fokozatosan növelni, amíg eléri az ember a sweet spotot.
Az aya nem csak egy drog, hanem egy szertartás... A bevett pszichedelikomok közt a rizikósabbak ktzé is tartozik. Idő, rákészülés, komoly tanulás kell hozzá. |
| | | | |
|