|
Legfrissebb hozzászólások (5093 - 5112) (Témakör: Aktuális drogtémák)
| | | | | | | | | | ja. bocs. ezt a 3310-3313 hozzászóláshoz írtam... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Valóban érdekes az a kép. Az alapítvány végez elsődleges prevenciót is, így elvileg normális, de nem szép. Előbb utóbb megújítjuk a tűcsere honlapját és gyönyörű lesz és nem lesz rajta sem dzsoint sem mosópor, csak tiszta információ :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A bűn valami kötelezőnek elfogadott igényhez, utasításhoz, vagy törvényhez való alkalmazkodás hiánya" Ezt írja a Wikipédia és ezt egy nagyon eltalált bűn-definiciónak látom. Tehát az bűn amit annak gondolsz; ami szemben áll a TE egyéni bűn-meghatározásoddal. |
| | | | |
| | | | | | | | | | igen egyetértek, ezt is írtam, hogy én éppen ezért tisztelem a keresztény papokat, olvass vissza:) egyetértünk. én bárki hitét elfogadom (valahol egyre megy) és azt gondolom, hogy ha sokan ugyanabban hisznek az egyfajta közös valóság megteremtése. lehetőség, vagy egy újabb illúzió, mindegy ajáték része, de a szépnek a teljesnek, mint ideának lehetősége. én a gondokat inkább ott látom, ahol, amikor ezt az igen misztikus megélést megpróbáljuk a társadalom rendszerébe áttranszformálni... nem mondom, hogy felesleges. KELL! de nehéz. ezért kérdeztem, hogy mi számít hitelesnek. nekem talán nem h iteles, de egy keresztény amit ezotera írt, hogy hiteles, neki mia hiteles? ezért mondtam, hogy komolyan nem tudom és érdekel... hol kezdődik a bűn? mozgó határnak érzem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | mese: egy keresztény számára az Egyház nem egyszerűen ostoba idejét múlt kötöttségek konglomerátuma, hanem egy misztérium: Krisztus teste. Egy keresztény ember nem mondhat le erről a misztériumról még akkor sem, ha átlátja, hogy az egyházi döntések gyakran még önmaguknak is ellentmondanak, mint ahogy egy hindu sem mondhat le a karmájáról. Ez is egy teher, amit cipelni kell, egy ellentmondás, ami feloldásra vár. Nem véletlen, hogy olyan ragyogó elmék, mint mondjuk Szent Ferenc vagy Ekhart mester, akik átlátták koruk egyházának a maiénál jóval durvább önellentmondásait, nem forditottak neki hátat vagy nem konfrontálódtak vele frontálisan. Mert lehet, hogy a klerikusok a feje tetejére forditják a kereszténységet, de a frontális lázadás sem keresztényi. A keresztény lázadás az életen keresztül nyilvánul meg. Nem mondom, hogy ezt fogadd el, csak azért irtam, hogy jobban megértsd. Az szerintem terméketlen és sehova sem vezet, ha elkezdjük gúnyolni a vallásos emberek azért, mert hisznek bizonyos általunk elavultnak és értelmetlennek tartott hagyományokban, struktúrákban.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | mit nevezhetünk hitelesnek ebben a témában? mi a hiteles bűn? az ezerszer fordított Biblia sorai vagy az általánosan begyöpösödött? télleg nem tudom. ezzel az egésszel az a bajom, hogy úgy érzem megkérdőjelezzük istent amikor valami megtröténik és azt mondjuk ennek megtétele, pl. a drogfogyasztás bűn. istentől elterel, ha megengedte oka van, egy újabb játék isten rendszerében, vigyen fel vagy le előre vagy hátra, légy boldog a ténytől, hoyg arendszer része vagy és megélsz és közvetítesz egy erőt, amit náláad jobban soha senki sem tudna! megint azt érzem világilag felübíráljuk istent, de milyen alapon?!én hiszem, hogy a "rossz" ugyanúgy hozzá visz és ugyanúgy hálát követel meg!
alapvetően nem tudok senkit/semmit sem tisztelni azért mert az le van írva, mert az "úgy van", stb. papokat tisztelem azért, mert erős a hitük valamiben, amit megkérdőjeleztek már ezerszer és mert kitartóan élnek egy manapság nem egyszerű életet, de nem azért tisztelem, mert közvetítő. nem hiszek a közvetítőben. A hithez nem kell közvetítő, a tudáshoz kell. A katolikus vallás amíg tudást nem ad át, csak hitre alapoz, addig nincs helye tanítóknak, a hit szikraként fogan meg. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile: igen, igen, én is tapasztalom az önsajnálat és a mimóza lelkület gyümölcseit. Ezeket-persze ha tisztában vagyunk nagyon is valós gyökereivel-bátran kritizálhatjuk. Én is ezt teszem , amikor csak tudom. A hiteles bűn-felfogás várat magára. De tavaly például jó tapasztalatom volt: arról adtam be etikából dolgozatot, hogy bizonyos drogok fogyasztóinak kirekesztése a társadalomból nem áll összhangban a katolikus erkölcsiséggel. Az (egyébként jezsuita szerzetes) tanárom meg volt elégedve vele, és azt mondta "nagyon érzékeny lelkületű munka". Bizonyára csodálkozott, hogy micsoda empátiával éltem bele magam a szegény drogfogyasztók helyzetébe :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Április 19: Kellemes Biciklinapot mindenkinek! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | próbáld meggyőzni egy hierarchikus szervezet egy tagját az egyenlőségről? a tudás almája túl erős oltás... |
| | | | |
| | | | | | | | | | mental disorder: Pont ugyanezt kéne elmesélned illetve kérdezned a fülkében is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gyónás?! Hmm...
Kíváncsi vagyok, hogy egy pap hogyan próbálna meggyőzni, hogy rossz dolgot csináltam ma délután:
"Ebéd után elszívtam némi zöldet, majd biciklire ültem, és a természetben töltöttem néhány órát. Friss levegőn voltam, aktívan mozogtam, közben gyönyörködtem az ébredező természetben. Amikor hazaértem, még segítettem néhány órát édesanyámnak.
Ha ezt sűrűn csinálom, a pokolra fogok jutni?" |
| | | | |
| | | | | | | | | | "[...] a kábítószerek liberalizálásának terve; a homoszexualitás propagálása; a gyermekek szabadságának hangsúlyozása szemben a szülőkkel és szemben a pedagógusokkal."
Hatalomvágy a tudatállapotok, a szexualitás és a szabadság felett.
Csináljunk ilyen kampányt, hogy elmegyünk gyónni! Remek módszer a papok anoním drogfelvilágosítására - muszáj végighallgatniuk :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ezotera: igazad van, nagyon sok kölcsönös meg nem értés uralkodik a katolikus egyházzal kapcsolatban. Az olyan egyházkritika, amely a katolikus vallással szemben érzett általános elutasításból fakad (pl. marxista valláskritika), természetesen terméketlen ellenségeskedéshez vezet. Valószínűleg hasonló érzelmek/indulatok vezéreltek sok fiatal liberális írót is, akikre hivatkozol, és akik szerint a katolicizmus mint olyan a "reakciós rákfene" amit irtani kell. Az a baj azonban, hogy az Egyház az ilyen jellegű kritikák felett érzett önsajnálat - egyébként keresztényietlen - pózába helyezkedik és nem tud különbséget tenni kritika és kritika között: nem tudja értékelni és befogadni az építő jellegű kritikát sem. Erre mondtam én azt, hogy horthysta zárvány: a 40 évig tartó mellőzöttség alatt kialakult ez a mimóza-beidegződés és a Horthy-rendszer hibás attitűdjeit erénnyé szépítő nosztalgikus múltba révedés. A refomrtörekvéseket azonnal totális támadásként értelmezik az Egyház és a tradíció ellen.
Attól függetlenül, hogy én rendkívül nagyra becsülöm azt a szellemi tradíciót, amit az Egyház képvisel, a klerikusokkal (hogy a hamvasi különbségtétellel éljek) nem tudok szót érteni: idegen nyelvet beszélnek, amiből meg nem értés, gőg, tudatlanság és önsajnálat árad. Vegyük például a drogfogyasztót: tegyük fel, hogy a jelenlegi kábítószerlistán (ami ugye nem éppen kánoni forrás) szereplő pszichoaktív anyagok fogyasztása például az alkohollal szemben még mértékletesen is bűnnek számít, és a kábítószerfogyasztók bűnösök. Meggyőződésem, hogy ez így nem igaz, de még ha igaz lenne is, a krisztusi tanítás feje tetejére állítása, sőt, egyenesen farizeizmus az, hogy a bűnösökre a világi hatóságok szigorú ítéletét követeljük. És ha olyan emberek irányítják az egyházat, akik számára ez nem világos, akkor az egyház nagy bajban van és megújulásra szorul. |
| | | | |
| | | | | | | | | | bong.com: Hát ja. Az eröszakalapú rendszerek nem fenntarthatók. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (materalizmus, vagy metarealizmus...) egy pontban csodáink egyben.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | a szépségben az ajó, hogy múlandó am jóságban meg az. hogy nem? avagy: a kisharang... |
| | | | |
| | | | | | | | | | gén, persze hogy lefekszik, mert nincs már akkora hatalma mint 500éve. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kezd öregedni:) Kellemes ünnepeket! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Valamint boldog 63. szülinapot az LSD-nek! |
| | | | |
|