|
Legfrissebb hozzászólások (5083 - 5132) (Témakör: Aktuális drogtémák)
| | | | | | | | | | Ha valóban VADkender, nem (cagy elenyésző mennyiségű) tartalmaz THC-t. Miért termesztene bárki is vadkendert, kötelet akar gyártani, vagy bio vietnami papucsot fonni? furcsa |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az elfogásakor az ingatlanban, és a hozzá tartozó elkerített fóliasátrakban több száz tő, különböző fejlettségi fokban lévő termesztett vadkenderre bukkantak." |
| | | | |
| | | | | | | | | | critical mass 2006. újpesti rakpart-dráva utca 15:00 h gyertek kétkereküek nembenzinüzemüek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Anna: A pszilocibin nem befolyásolja a vércukorszintet. Az LSD emeli.
"In a study conducted by A.M. Quetin, electrolyte levels, liver toxicity tests and blood sugar levels were shown to be unaffected by psilocybin (Passie 2002)." |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hello!
Ugye a gomba sincs hatással a vércukor szintre? :)
Köszi, Anna |
| | | | |
| | | | | | | | | | " Az szerintem terméketlen és sehova sem vezet, ha elkezdjük gúnyolni a vallásos emberek azért, mert hisznek bizonyos általunk elavultnak és értelmetlennek tartott hagyományokban, struktúrákban." ez így igaz, de úgy érzem nem árt megmutatni a másik nem vallásos, avagy materialista, vagy pogány metarealista oldal véleményét, főleg amiatt, mert ennek a gondolkodás -esetenként hit- struktúrának a megvilágítása az elmúlt százötven év alatt csúnya csorbát szenvedett, mert hatalmi eszközként használták. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az (egyébként jezsuita szerzetes) tanárom meg volt elégedve vele, és azt mondta "nagyon érzékeny lelkületű munka"."
ebben nincs semmi meglepő. a jezsuita rend a katolikus egyház félmilitarista hírszerző brigádja. persze, hogy örült a jó kis infóknak... :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | ja. bocs. ezt a 3310-3313 hozzászóláshoz írtam... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Valóban érdekes az a kép. Az alapítvány végez elsődleges prevenciót is, így elvileg normális, de nem szép. Előbb utóbb megújítjuk a tűcsere honlapját és gyönyörű lesz és nem lesz rajta sem dzsoint sem mosópor, csak tiszta információ :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A bűn valami kötelezőnek elfogadott igényhez, utasításhoz, vagy törvényhez való alkalmazkodás hiánya" Ezt írja a Wikipédia és ezt egy nagyon eltalált bűn-definiciónak látom. Tehát az bűn amit annak gondolsz; ami szemben áll a TE egyéni bűn-meghatározásoddal. |
| | | | |
| | | | | | | | | | igen egyetértek, ezt is írtam, hogy én éppen ezért tisztelem a keresztény papokat, olvass vissza:) egyetértünk. én bárki hitét elfogadom (valahol egyre megy) és azt gondolom, hogy ha sokan ugyanabban hisznek az egyfajta közös valóság megteremtése. lehetőség, vagy egy újabb illúzió, mindegy ajáték része, de a szépnek a teljesnek, mint ideának lehetősége. én a gondokat inkább ott látom, ahol, amikor ezt az igen misztikus megélést megpróbáljuk a társadalom rendszerébe áttranszformálni... nem mondom, hogy felesleges. KELL! de nehéz. ezért kérdeztem, hogy mi számít hitelesnek. nekem talán nem h iteles, de egy keresztény amit ezotera írt, hogy hiteles, neki mia hiteles? ezért mondtam, hogy komolyan nem tudom és érdekel... hol kezdődik a bűn? mozgó határnak érzem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | mese: egy keresztény számára az Egyház nem egyszerűen ostoba idejét múlt kötöttségek konglomerátuma, hanem egy misztérium: Krisztus teste. Egy keresztény ember nem mondhat le erről a misztériumról még akkor sem, ha átlátja, hogy az egyházi döntések gyakran még önmaguknak is ellentmondanak, mint ahogy egy hindu sem mondhat le a karmájáról. Ez is egy teher, amit cipelni kell, egy ellentmondás, ami feloldásra vár. Nem véletlen, hogy olyan ragyogó elmék, mint mondjuk Szent Ferenc vagy Ekhart mester, akik átlátták koruk egyházának a maiénál jóval durvább önellentmondásait, nem forditottak neki hátat vagy nem konfrontálódtak vele frontálisan. Mert lehet, hogy a klerikusok a feje tetejére forditják a kereszténységet, de a frontális lázadás sem keresztényi. A keresztény lázadás az életen keresztül nyilvánul meg. Nem mondom, hogy ezt fogadd el, csak azért irtam, hogy jobban megértsd. Az szerintem terméketlen és sehova sem vezet, ha elkezdjük gúnyolni a vallásos emberek azért, mert hisznek bizonyos általunk elavultnak és értelmetlennek tartott hagyományokban, struktúrákban.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | mit nevezhetünk hitelesnek ebben a témában? mi a hiteles bűn? az ezerszer fordított Biblia sorai vagy az általánosan begyöpösödött? télleg nem tudom. ezzel az egésszel az a bajom, hogy úgy érzem megkérdőjelezzük istent amikor valami megtröténik és azt mondjuk ennek megtétele, pl. a drogfogyasztás bűn. istentől elterel, ha megengedte oka van, egy újabb játék isten rendszerében, vigyen fel vagy le előre vagy hátra, légy boldog a ténytől, hoyg arendszer része vagy és megélsz és közvetítesz egy erőt, amit náláad jobban soha senki sem tudna! megint azt érzem világilag felübíráljuk istent, de milyen alapon?!én hiszem, hogy a "rossz" ugyanúgy hozzá visz és ugyanúgy hálát követel meg!
alapvetően nem tudok senkit/semmit sem tisztelni azért mert az le van írva, mert az "úgy van", stb. papokat tisztelem azért, mert erős a hitük valamiben, amit megkérdőjeleztek már ezerszer és mert kitartóan élnek egy manapság nem egyszerű életet, de nem azért tisztelem, mert közvetítő. nem hiszek a közvetítőben. A hithez nem kell közvetítő, a tudáshoz kell. A katolikus vallás amíg tudást nem ad át, csak hitre alapoz, addig nincs helye tanítóknak, a hit szikraként fogan meg. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile: igen, igen, én is tapasztalom az önsajnálat és a mimóza lelkület gyümölcseit. Ezeket-persze ha tisztában vagyunk nagyon is valós gyökereivel-bátran kritizálhatjuk. Én is ezt teszem , amikor csak tudom. A hiteles bűn-felfogás várat magára. De tavaly például jó tapasztalatom volt: arról adtam be etikából dolgozatot, hogy bizonyos drogok fogyasztóinak kirekesztése a társadalomból nem áll összhangban a katolikus erkölcsiséggel. Az (egyébként jezsuita szerzetes) tanárom meg volt elégedve vele, és azt mondta "nagyon érzékeny lelkületű munka". Bizonyára csodálkozott, hogy micsoda empátiával éltem bele magam a szegény drogfogyasztók helyzetébe :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Április 19: Kellemes Biciklinapot mindenkinek! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | próbáld meggyőzni egy hierarchikus szervezet egy tagját az egyenlőségről? a tudás almája túl erős oltás... |
| | | | |
| | | | | | | | | | mental disorder: Pont ugyanezt kéne elmesélned illetve kérdezned a fülkében is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gyónás?! Hmm...
Kíváncsi vagyok, hogy egy pap hogyan próbálna meggyőzni, hogy rossz dolgot csináltam ma délután:
"Ebéd után elszívtam némi zöldet, majd biciklire ültem, és a természetben töltöttem néhány órát. Friss levegőn voltam, aktívan mozogtam, közben gyönyörködtem az ébredező természetben. Amikor hazaértem, még segítettem néhány órát édesanyámnak.
Ha ezt sűrűn csinálom, a pokolra fogok jutni?" |
| | | | |
| | | | | | | | | | "[...] a kábítószerek liberalizálásának terve; a homoszexualitás propagálása; a gyermekek szabadságának hangsúlyozása szemben a szülőkkel és szemben a pedagógusokkal."
Hatalomvágy a tudatállapotok, a szexualitás és a szabadság felett.
Csináljunk ilyen kampányt, hogy elmegyünk gyónni! Remek módszer a papok anoním drogfelvilágosítására - muszáj végighallgatniuk :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ezotera: igazad van, nagyon sok kölcsönös meg nem értés uralkodik a katolikus egyházzal kapcsolatban. Az olyan egyházkritika, amely a katolikus vallással szemben érzett általános elutasításból fakad (pl. marxista valláskritika), természetesen terméketlen ellenségeskedéshez vezet. Valószínűleg hasonló érzelmek/indulatok vezéreltek sok fiatal liberális írót is, akikre hivatkozol, és akik szerint a katolicizmus mint olyan a "reakciós rákfene" amit irtani kell. Az a baj azonban, hogy az Egyház az ilyen jellegű kritikák felett érzett önsajnálat - egyébként keresztényietlen - pózába helyezkedik és nem tud különbséget tenni kritika és kritika között: nem tudja értékelni és befogadni az építő jellegű kritikát sem. Erre mondtam én azt, hogy horthysta zárvány: a 40 évig tartó mellőzöttség alatt kialakult ez a mimóza-beidegződés és a Horthy-rendszer hibás attitűdjeit erénnyé szépítő nosztalgikus múltba révedés. A refomrtörekvéseket azonnal totális támadásként értelmezik az Egyház és a tradíció ellen.
Attól függetlenül, hogy én rendkívül nagyra becsülöm azt a szellemi tradíciót, amit az Egyház képvisel, a klerikusokkal (hogy a hamvasi különbségtétellel éljek) nem tudok szót érteni: idegen nyelvet beszélnek, amiből meg nem értés, gőg, tudatlanság és önsajnálat árad. Vegyük például a drogfogyasztót: tegyük fel, hogy a jelenlegi kábítószerlistán (ami ugye nem éppen kánoni forrás) szereplő pszichoaktív anyagok fogyasztása például az alkohollal szemben még mértékletesen is bűnnek számít, és a kábítószerfogyasztók bűnösök. Meggyőződésem, hogy ez így nem igaz, de még ha igaz lenne is, a krisztusi tanítás feje tetejére állítása, sőt, egyenesen farizeizmus az, hogy a bűnösökre a világi hatóságok szigorú ítéletét követeljük. És ha olyan emberek irányítják az egyházat, akik számára ez nem világos, akkor az egyház nagy bajban van és megújulásra szorul. |
| | | | |
| | | | | | | | | | bong.com: Hát ja. Az eröszakalapú rendszerek nem fenntarthatók. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (materalizmus, vagy metarealizmus...) egy pontban csodáink egyben.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | a szépségben az ajó, hogy múlandó am jóságban meg az. hogy nem? avagy: a kisharang... |
| | | | |
| | | | | | | | | | gén, persze hogy lefekszik, mert nincs már akkora hatalma mint 500éve. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kezd öregedni:) Kellemes ünnepeket! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Valamint boldog 63. szülinapot az LSD-nek! |
| | | | |
| | | | | | | | | | és további kellemes pészachot. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Csatlakozom az elöttem szólóhoz: Kellemes Húsvétot mindenkinek! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egyébként meg kívánok mindenkinek sok haluci-nyuszit a zöldségben tojásolás alkalmából! |
| | | | |
| | | | | | | | | | midnen vallás alapja a vallásos élmény amelynek bevált megtalálási módja a picccedelikus szerek használata. ld. kelták és a fiatalok vizeletébe kiszűrt légyölő tipikusssss esete.
egyébként Nargilenak igaza van.
A keresztény fiataloknak évtizedek óta minden évben rendeznek Németországban (többynire) tábort, ún. nemzetközi hit hetet. már régen voltam, de egy kedves lett barátosném a szervezetben dolgozik, érdekelne ők hogyan vélekednek erről, a szervezet milyen lépéseket tesz mellette, vagy ellene a dolognak. Internationale Glaubenswoche, ismeritek??? |
| | | | |
| | | | | | | | | | metta: Ilyen IS van, persze; a füvel kezdte, most már a juhoknál tart... :) (söt, a juhok is a füvel kezdték... meg a juhik)
Régen a vallások keretei közé tartozott a rituális, spirituális, szakramentális droghasználat, söt egyes elméletek a pszichoaktív szerek által megtapasztalt transzcendenciát tartják a vallások kialakulási okának. Így nem lehet csodálkozni azon, hogy ha az egyházak módszerei nem tudnak csúcsélményt okozni, akkor sokan autodidaktákká válnak. |
| | | | |
| | | | | | | | | | gén, igen először gondoltam, hogy beírom az entheogént...:) de aztán rájöttem, hogy az csak a folyamat része... simán elkezd valaki füvezgetni, aszt spiritualizálni aztán a végén mán enteogén lesz... vagy ábrándozó lelekű juhokat terelő jógi... |
| | | | |
| | | | | | | | | | ezotera: Persze, ez egy statisztikailag is gyakori valószínüségü kombó. Így van az ismerettségi körömben is, és látom a negatív hatását annak, hogy valaki fél a közössége általi kiközösítéstöl egy olyan tevékenység morális megítélése miatt, ami kb. a szexszel egy kategória a hittestvérekre tartozás vonatkozásában. A hatalomgyakorlásra koncentráló vallások persze az élet minden területét irányításuk alá akarják vonni.
nargile: Szerintem az a baj, ha egy egyház nem áll ki a hívöi mellett, hanem gyk. lefekszik a horthysta, marxista vagy vulgármaterialista rezsimeknek.
metta: Ezt úgy pontosítanám, hogy az enteogén lelkületü drogfogyasztásnak vannak jelentös spirituális kultúraspektusai is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (der standpunkt des alten materialismus ist die bürgerliche gesellschaft, der standpunkt des neuen die menschliche gesellschaft oder die gesellschaftliche menschheit. - marx - thesen über feurrbach 1. ad feuerbach/10, 1845...) :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | (a drogfogyasztók többsége vallásos vagy előbb-utóbb azzá válik...) |
| | | | |
| | | | | | | | | | ezotera te olvastál marxot?
(a hideg futkos a hátamon ebben a panelrengetegben...)
ráadásul a katolikus egyház nyilvánvalóan az egyik legmateralistább szervezete a világnak...
horthysta zárvány kitűnően találó.
trmobózis a fejlődés útján. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Így már persze árnyaltabb a kép. Az, hogy horthysta zárvány(kitől származik az idézet? Révaitól, Lukácstól esetleg magától Rákositól) már azért meghaladott nézet, amit a ma is továbbélő "klerikális reakció" eszme éltet. Az a támadás, ami még manapság is végbement eme eszme nevében(főként az ÉS-re gondolok) jól mutatja, hogy a könyvtárainkban szunnyadó marxizmus még mindig hat -és fiatal írókra is!-. Nagyon elkanyarodtam az eredeti tárgytól. Az mindenesetre tény, hogy kevés olyan ország van az öreg Európa szívében, ahol ennyire eltávolodott volna az "értelmiségi közvélemény" az egyháztól és ahol annyi kölcsönös meg nem értés élne, mint hazánkban. A zsinati szellem nem hathatott a békepapi Magyarországon, de hidd el, hogy mára nagyban integrálódott. Az, hogy ennek üzenete eljusson az emberekhez és megértésre találjon, talán mindannyiunk közös érdeke.
Gén: fején találtad a szöget, sokan el is felejtik, hogy ez egy teljesen átlagos kombináció lehet. Vallásos drogos-ez egyelőre egy értelmezhetetlen fogalom a többségi társadalom számára. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ezotera: "A sors fintora, de valahogy hasonló helyzetben van ma egy magát vallásosnak valló fiatal és egy drogfogyasztó Magyarországon. Mindkettő előítéletek sűrűjében él, és gyakran saját csoportjában is elutasításra talál."
Hát még a magát vallásosnak valló fiatal drogfogyasztó... |
| | | | |
| | | | | | | | | | ezotera: úgy gondolom, hogy a 40 éves államszocializmus elsősorban NEM abból a szempontból hatott negatívan az Egyházra, hogy a társadalmat "vulgármaterializálta". 15 év fogyasztói társadalma ezen a területen sokkal alaposabb munkát végzett. Az államszocializmus érája elsősorban magát az Egyházt korrumpálta a szó szoros értelmében és olyan értelemben is, hogy a pluralista, demokratikus közélet hiányában az Egyház sem volt képes megújulni, befogadni a II. vatikáni zsinat szellemiségét, hanem a Horthy-korszak eszmeiségének izolált zárványa maradt a társadalom testében. Az egyházaknak meg kell újulniuk, ha hangot akarnak találni a fiatalsággal, nem pedig mutogatniuk kormányokra, médiára vagy úgy általában az "őrölt világra". Igaz, hogy az egyháztól természeténél fogva idegenek a forradalmi változások, de a páli anakephalaiószisz (recapitulatio) értelmében kell megújulnia: ezt a mutatványt utoljára a reformáció/ellenreformáció korában végezte el. A II. vatikáni zsinattal elindult valami hasonló, de sajnos mára eléggé leblokkolta a konzervatív szárny. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile, valós probléma, hogy az egyháziak nem találják meg a hangot a fiatalsággal. De ebben éppoly szerepet játszik ötven évnyi marxista agymosás és ennek eredményeképpen a mai vulgármaterialista, értékeket nem ismerően indivudualizált, "valósítsd meg önmagadat", "söpörj le mindenkit" nyugati mintás superliberalizáció, valamint az egyháziak(bizonyos egyháziak) nem korhű és hiteles megnyilatkozásai. Itt a daath-n nagyon gyakran olvasok az egyháziakat ostorozó véleményeket. Ez természetes. A bevett történelmi felekezeteknek Magyarországon nincs hiteles drogfelfogásuk. De te is ismered a tömegtájékoztatás problémáit. Hazánkban a vallásos élet (és ezen belül a reform szellemű vallásos felfogások és közösségek) szélsőségesen alulreprezentáltak a médiában. Ezért nem csoda, ha némileg torz kép alakul ki az egyházról. A sors fintora, de valahogy hasonló helyzetben van ma egy magát vallásosnak valló fiatal és egy drogfogyasztó Magyarországon. Mindkettő előítéletek sűrűjében él, és gyakran saját csoportjában is elutasításra talál.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | a katolikus gimnáziumok a legdurvábbak Pesten :o) sztahanovizmusba hajló munkaszeretetem nagy mértékben köszönhető korai tombolásomnak, fiatalkori alkocholizmusomnak. átgondoltam dolgokat, motiváltabb lettem. ja, és kibuliztam magam. a felelősségérzetem valahogy csak kialakult. amíg ilyen kockák irányítják az egyházakat addig lejárt lemez mind. a hit szabad, a vallás független, amit csinálnaka z intézmény.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha már a gyereknevelésről van szó, nem lehet figyelmen kívül hagyni az egyházak szerepét és felelősségét. Néhány csemege egyházfiaink választási körleveleiből:
GYULAY ENDRE SZEGED-CSANÁDI PÜSPÖK VÁLASZTÁSI KÖRLEVELE
"Az egyházi iskolák nevelése sokban hozzájárulhat a kábítószer használat kiirtásához és az életcélt és hívatás-szeretetet megtaláló fiatalok számának gyarapításához."
EGY PESTI PLÉBÁNOS LEVELE A VÁLASZTÁSOKRÓL
"A jelen kormány alatt folyt a kábítószerek liberalizálásának terve; a homoszexualitás propagálása; a gyermekek szabadságának hangsúlyozása szemben a szülőkkel és szemben a pedagógusokkal. E kormány nem áll a jövő a családok és a gyermekek pártján."
Érdekes adalék, mit gondolnak maguk a nebulók arról, hogy mennyire képesek az egyházi személyek "kiirtani" a kábítószerhasználatot. Volt egy felmérés nemrégen az iskolai prevenció állapotáról, és ebben a diákoknak mindössze 3 (azaz három) százaléka tartotta alkalmasnak az egyházi személyeket a drogprevenciós tevékenység folytatására. Ugyanebben a vizságlatban még a rendőrök is 29%-ot kaptak, az egyháziak kapták a legalacsonyabb pontszámot. A hiteles információforrással kapcsolatos felmérések terén szintén az egyházi személyek végeztek az utolsó helyen: mindössze 5%-a tartotta a diákoknak hiteles információforrásnak az egyházi személyeket. Talán az Egyházaknak inkább azon kellene elmélkedniük, hogy miért nem képesek megtalálni a hangot a fiatalsággal. |
| | | | |
| | | | | | | | | | gyerek. gyerek? kisfelnőtt? társ? genetikusan generált barátság? hogyan vetülhet fel bármilyen meg-nem-értés-ütés-verés-ártás-mártás? érnie kell.... |
| | | | |
|