|
Legfrissebb hozzászólások (503 - 552) (Témakör: Buddha, Jézus, Mohamed és barátaik)
| | | | | | | | | | Bocs a véleményemért, ha valakit bánt... (A) Számomra a Biblia az eddigi legjobb bestseller. |
| | | | |
| | | | | | | | | | pár éve elkezdtem olvasni a Bibliát, hát rendesen szíven ütött, a Biblia szerint csak nagyon kevesen kerülnek be a "paradicsomba", vagyis nem mindenki örökéletű, vagyis hát a reinkarnációról sincs benne szó, rámszakadt a világfájdalom, 2 napig csak feküdtem meg bőgtem, ha eszembe jutott , teljesen kiborultam , nem ebben hittem nem ismertem a Bibliát , még most se, anyukám mesélte hogy ő is sokat sírt a Biblián , hát, nem egy könnyű kis olvasmány, anyukám Jehova tanú volt pár évig , a Jehova tanúi talán pont ez a világfájdalom miatt olyanok amilyenek, próbálnak minél több embert megmenteni, különben szép vallás sok minden kavargott bennem érzésben, gondolatban a két nap alatt, haragudtam Istenre, nem éreztem igazságosnak, féltem , szégyeltem magam, úgy keveredtem ki belőle, hogy ráébredtem , hogy Isten a főnök , Ő jobban tudja, ahogy Ő akarja úgy lesz a legjobb, mindenkinek, másképp nem is lehet , most úgy gondolom , hogy nem tudhatom, csak Isten tudja, hogyan működik a világ, hogyan rendezte be, de mindannyiunknak ez a legjobb , ahogy van, de inkább a vágyaim vezérelnek hogy talán a Biblia téved , vagy tévesen fordítják , vagy eltitkolják = remény sokszor pedig arra gondolok , talán csak egy könyv, ami tele van bölcsességgel, élettapasztalattal, és húz Isten felé, Istenszerető emberek történetei |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én azon elmélkedtem eddig sokat,hogy Isten miért teremt tökéletelen lényeket,ha késöbb a tökéletelenségükért bünteti őket.Csak úgy heccből megkérdeztem róla a helyi plébánost is,vettem a fáradtságot és csak ezért elmentem egy templomban hogy erre a kérdésemre választ kapjak.Aki erre ezt válaszolta:
-Fiam,ne tegyél fel a Bibliának racionális kérdéseket,hiszen úgy sem tud válaszolni rá.Isten útjai kifürkészhetetlenek.
Na mondom ez aztán kielégítő válasz,de azért egyetlen dologért érdemes volt megkérdezni.Rájöttem hogy nem mindíg kell keresni a dolgok mit miértjét.Vannak dolgok amik éppen attól szépek mert nincsen rájuk racionális magyarázat.
Béke veletek
Verzamelmister |
| | | | |
| | | | | | | | | | Vannak pillanatok, mikor megkérdőjelezem azt, hogy volt-e teremtés valaha? Ha volt, akkor mikor lett vége? Vagy még mindig tart, és az egyetemes tudat mozgatórugói vagyunk? Szóval minél magasabb szinten áll szellemileg valaki (ezt akárhogy értelmezve), annál komolyabb feladatokat old meg a teremtésben, szerintem. Pl.: megfejti a DNS-szekvenciát teljes egészében vagy elkészíti az eddigi egyik legnagyobb alkotást... Legyen az akármi is. Vagy olyan dolgokat visz végbe akár a társadalomban, akár bárhol, melynek nem csak látszata van. Vagy egyszerűen megfejti önmagát és ezen keresztül a világot.
Hüpp. Nagyon keresem a szavakat, de nem találom őket. |
| | | | |
| | | | | | | | | | igaz de szerintem egy nem egyenlő az összessel, csak a része, és minden része másmilyen, de ebből áll össze az egész, teremtői nem vagyunk, csak alkotói a világnak |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ember=Isten Esetleg fordítva. Persze ez is csak vallás kérdése. Számomra ez a határ tényleg teljesen elmosódik. Úgyértem mint rész és egész, ember és isten, hidrogénatom és univerzum. |
| | | | |
| | | | | | | | | | arra gondoltam, hogy minden ember egyenértékű, és így hát Jézus és Hitler is egyenértékű , egy embert érő, oké hogy Jézus volt időszámításunk elején a leghíresebb és legjobb ember, Hitler pegig a leghírhedtebb, legrosszabb a 2. világháború idején, de értékük egyenlő, csak épp teljesen mások, barátom azt mondta hogy ez egyértelmű , soha senki nem is gondolta másképp gondoltam még: Buddha,Jézus , Mohamed + Hitler , a leghíresebb emberek , őket mindenki ismeri , szerintem ennyi a krém, nincs több; de emberek, példaképnek , vagy ellenpéldának jók, de nem többek , egy vallás alapja legyen Isten, csak Ő a szent, ugye? ne akarjunk embereket a helyére ültetni |
| | | | |
| | | | | | | | | | néha igen nehéz nem karmát gyártani, és elengedni a dühöt. gyakorolni, hogy felbontatlanul menjen vissza a feladónak, vagy felbontva de nem hozzátenni semmilyen átkot. nehéz, nehéz. de legalább nincs gyomorgörcs, hányinger, élet- és emberundor. csak apátia van, és rácsodalkozás az esetlegesen bekövetkező szép dolgokra, mint pl. egy gomba, vagy egy kis aranyos lila virág, vagy a saját mosoly.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Big respect a burmai buddhista szerzeteseknek! |
| | | | |
| | | | | | | | | | (hú... pl webtrip 504!!! váááá "504. Kerub 2004. október 4. 19:55 http://www.revolvemusic.com/Remembering.mov
aki megnézte az írja már le, hogy mi ez. Sajna nekem túl lassú a netem, de állítólag érdekes egy valami..." hát ja. télleg érdekes :D kösz, kerub) |
| | | | |
| | | | | | | | | | (höhö. ki akartam egészíteni, hogy az alábbi hsz-ben másodszor is a Fórum Irányelvek 504-es hsz ére gondolok, majd megnéztem ennek a topiknak az 504es hsz-ét... hehe... így is jó metaértelemben.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | saját magamra, a Fórum irányelvek topik 504. hozzászólásában felvázolt tudatfraktálelméletemre reagálok: tehát buddha, jézus, mohamed olyan kiterjesztései voltak, a minket megelőző/párhuzamos intellegincia/tudat által betáplált tudathálónak/kollektív tudatnak/tudatalattinak, akik képesek voltak "elolvasni", "komputálni" az abban, az ilyen 504. hozzászóláshoz hasonló üzeneteket? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Robert Anton Wilson dies at age 74 We mourn the death of our dear friend Robert Anton Wilson, an American novelist, essayist, philosopher, psychologist, futurologist, anarchist, and conspiracy theory researcher, born January 18, 1932 in Brooklyn, New York, who died on January 11, at 4:50am, at his home in Capitola, near Santa Cruz. He will be missed enormously by his many loving friends and devoted fans, and his powerful impact upon the world will continue to catalyze the evolution of the human species for many years to come. Bob was one of the most brilliant and conscious people to ever grace this wayward world, and he was always a man ahead of his time. We predict that his books will be far more popular in years to come than they are today. (1/11/07)
a Kvantumpszichológia című könyvét olvastam, szerintem jó :) http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Anton_Wilson |
| | | | |
| | | | | | | | | | ezek ilyen mély élmények ezeket nehéz lehet elfelejteni. némelyiket el se merem mesélni:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | háthamár ovi: a környezetemben lévö növényzet és a fény evése állandóan ( illetve az ablakon beszürödö fényben száldosó porcicák fogyasztása, mást nem is nagyon voltam hajlandó enni ), plussz a szobában lévö óriásóriás plüss kígyó tekergetése társaim különbözö testrészeire, legföképp a nyakra és fejre, merugye úgy hatékony. ja és a suliba elsö nap kapásból egy hatalmas fekete pontot kaptam, mert egy nagy szekrény tetejéröl VÉLETLENÜL (esküszöm:) levertem pár virágot. (hm devajon mit kerestem én egy szekrény tetején? fura) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nekem van egy 1 éves kor előtti emlékem, bár úgy hat mintha animált gif lenne: Befordulok a konyhába és nyújtózkodva matatok az asztal tetején amire nem látok rá, majd pacsizok az aktív sütőlappal... Óvodás kori emlékeim már többen vannak, pl otthon kifordulok a konyhából és rá 2-3 másodpercre leszakad az egész konyhaszekrény. Vagy oviban magamra öntöm a levest, Peti szalámit tesz a kakaómba, Gergő kavicsot tenne a fülembe csak nem tudja hogy csendespihenőn sohsem alszom, hanem (2arcú-)Bütyökkel és egy kutyával fedezem fel a csillagokat.:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | én eléggé emlékszem... na nem hiszem, hogy midnenre de vannak emlékek minden nélkül. csecsemő kori is van nem túl jók:( |
| | | | |
| | | | | | | | | | mingyár téli napforduló, mantráznak egy lutheránus templomban: Gloria in excelsis Deo, http://www.youtube.com/watch?v=mgyd6MkuBKs dejó, két éve nem dohányzom, gén, nézd meg lécci, mennyi a 28, 32, 47 2(CI), jön megint az ünneplés időszaka...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | én most nézegettem az ovis képeim. nektek élénk emlékeitek vannak ebből a korból ? elég sokáig elmentem az agyamban, hogy mi merre mikor és hogyan, de van egy pont (úgy 5 éves körüli) amikor nem emlékszem semmire.
csak ha meglátok a képen egy jól ismert játékot :) vagy ruhadarabot akkor ugrik be hogy jjaa télleg.
meta ha ez megnyugtat én az egyiken ugy nézik ki mint egy neveto kislany, a másikon elalszom (ez első áldozáson van), aztan van meg ahol harisnyaba vagyok és hasonlo élmények.mennyire másvolt akkor az észlelés ;)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | másrészt és egyben végiggondolás után megpróbálva megválaszolni komolyan az ajtóablak léjerpakolós-kérdésadaptációját: én a szem alapján meg a belőlem kiváltott érzéstovábbítási-lehetőség (mer azé magyarú jó... ) alapján ítélek, és "gondolkodom" szerintem nekem nincsenek igazi "gondolkodási" mechanizmusaim, hanem egyfajta "sajátrencer" alapján ami "állandóváltozó" ítélek. az egyetlen, ami marad... hú most nagyon mega akrtam mondani... mert van, de nem, az, h jó... hanem ez megin a kvália... és szerintem mindenki ilyen. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (rólam nincs is olyan kép, ahol bárki úttörőzne... de fura... én mindig nagyon béna vagyok. például az ovis képemen éppen lefújja a sapkámat a szél... egy csomón nem szereplek egy csomón meg nagyon hüjén nézek, mint ahogy, mindenki más is... és?) |
| | | | |
| | | | | | | | | | superego: "[...] ha lenne valami kötelező ideológia az iskolában. ebben az esetben szinte biztos, hogy a) emigrálnék b) ha a) nem lehetséges, akkor itthon maradnék és otthontaníttatnám a gyerekemet."
Nemrég még volt kötelezö ideológia a magyar iskolákban is: az úttörö mozgalom. A rendszerváltás elött kevés szülö merte ez alól kivonni a gyerekét. De például anyámék udvariasan megmondták a párttitkár-osztályfönöknek, hogy nem kérnek a számomra ilyen jellegü ideológiai indoktrinációt. Ezért van rajtam úttörönyakkendö helyett egyenes nyakkendö az osztályfényképeken... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nargile, én ezért tartom helytelennek a vallás továbbadásának hagyományát. Egy nagyon kedves ismerősöm ezért nem képes továbblépni bizonyos korlátain: elhitette magával, hogy hinnie, de fogalma sincs, hogy valójában miben hisz. Személy szerint megvetem az összes vallást, a hitet viszont tisztelem, hiszen a vallás csak humbug, a hit viszont valódi... A vallás ideológia, a hit pedig afféle "tudat". Nem tudom jobban megfogalmazni :-( |
| | | | |
| | | | | | | | | | "szerintem meg nincs veszélyesebb, mint fiatal értelmes kis tiniknek hit és ideológia nélküli tanokat átadni."
Húú, ezzel nagyon nem értek egyet, de szerintem te sem így gondolod igazából. Nincs veszélyesebb, mint fiatal értelmes kis tiniket behülyíteni különféle ideológiákkal. Azért fiatal és azért értelmes, hogy megtanulja kialakítani a saját világnézetét, nem kell neki gyárilag csomagolt világnézetet adni a tankönyv mellé.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Sportember: értem én, mint mondassz, és mégegyszer hangsúlyozom, hogy nem a közoktatás színvonalát akarom fényezni - nem is az otthontanítás/otthonszülés és társai ellen beszélek. De szerintem félreérted ennek a bizonyos amerikai neokon mozgalomnak a lényegét: ez már régen nem az a 60-es évek rendszerellenes hippimozgalma, ami azt mondja, hogy az indusztriális társadalom embertelen kohóiban elpusztul az egyéniség, és ezért kell kivonulni belőle a gyereket. Nem. Ezek az emberek attól félnek a közoktatásban, amit a hippik annak idején hiányoltak belőle: hogy a gyerekeket esetleg megtanítják használni a fejüket, és nem fogják többé feltétel nélkül beszopni, hogy Isten fehér republikánus és George Bush az ő prófétája, vagy egyáltalán attól, hogy esetleg megismerhetik a gyerekek a világ eredetét magyarázó alternatív elméleteket, esetleg horribile dictu még azt is elmondják nekik, hogy lehet a szex biztonságosabb, ha az ember óvszert használ. |
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem meg nincs veszélyesebb, mint fiatal értelmes kis tiniknek hit és ideológia nélküli tanokat átadni. noha én a magam részéről úgy gondolom, hogy a darwini evolúció megtörtént ami csupán anyagi leképeződése volt a teremtésnek, vagyis isten mondhatni valamin keresztül közvetve teremtett (mert szerintem a teremtésben sem jó sem rossz dolgok nincsenek, és nincsenek fölöslegesek sem és mindent bele kell építeni valahogy világképünbe, csak el kell vonatkoztatni a Descartes féle koordinátarendszertől) ... szóval szerintem nincs veszélyesebb mint sok értehetetlen tudományos magyarázatot átadni és telerakni a gyerek fejét azzal, hogy igen bármi megtörténhet a szervezete egy atomerőmű, erős de elég egy kis hiba és az egész leáll és senki sem vigyáz rád. a modern elméletek egyszerűen túlsúlyba kerültek, és a sok levegőbe feldobott áltudományos elmélettől az emberek, a felnövekvő generációk elmagányosodtak. mert egyfajta világnézet hit és bármilyen pro vagy kontra, tagadott, vagy megtartott istentől eltávolodtak, nem volt meg az az őserő, ami igenis kell, hogy átlendítsen az élet nehéz helyzetein.
persze vallások tovább éltek. és nem hiszem, hogy a pedagógusok jó része nem is tud arról, hogy 16 éves korban baromi nagy divat vallással misztikával, mágiával vagy épp a Mein Kampfal foglalkozni. igenis ezeket a gyerekek elolvassák és szerintem sokkal rosszabb ha ál-elméleteket szőnek róla, mintha szépen mindent meg lehet tárgyalni. a gyerekek nem hülyék és a legtöbb nem is elmebeteg. egy nagy baj van ilyen dolgokat tanulni, igenis erkölcsi érzék kell hozzá.
a 70es évek hippikorszaka alatt az oktatás ráeszmélt, hogy nem képesek erkölcsöt átadni a darwinizmussal vallástalan nézetekkel és a moden tudományokkal. (és az sem megoldás, haegy egyház moint valami inkvizíció rátelepszika világra és veri az erkölcsöt... csöbörvödör, szélsőségek) azért nem lehet ilyet, ilyen témákat, könyvekről stb. oktatni mert nincs hozzá kellő belső érzék. belső önvizsgálat és felelősségérzet. ERKÖLCS. hát kérem ezt kell kialakítani. a pobléma, hogy ehhez a célhoz ez az eszköz is!!!, ideológia nélküli száraz szarokból nem fog érték-ítélő rendszer kialakulni a csemetékben!!!
szerencsére megszerzik maguknak... persze az elhagyatottság, stb megmarad. és ennél az oktatásnál iskolánál az otthon tabnlás csak még fontosabb. merta pa meg anya, a két őserő isten és biztonság. aktív és passzív mozgatóerők. ennél fontosabb nincs. ezt kéne átadni. mert manapság a csemeték 30 évesen is gyerekagyúak, és az önkeresés, mit kezdjek magammal fázisa, nem 18 éves korig tart hanem egy életen át, és bizony sokan halnak meg úgy, hogy nem azt csinálták az életükkel amit szerettek volna... szerintem ez azért van szivacsosra szűrik az agyunkat! |
| | | | |
| | | | | | | | | | ja de én nem azt mondtam, h különb, meg azt se, hogy "a" "feminista" :), hanem a saját nyomi percepciós szokásaimmal kapcs. megj. h néha paradoxul kváliázok. :))))
a kommunista meg úgy jött, hogy közösségi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | metametta, "a feminista különb" nem, dehogy, részemről azért nem, mert magam mindkettő vagyok egyszemélyben.
egyszerűen incselkedés volt feminista- és kommunista-gyűlölő szeretteimnek. illetve télleg érdekelt,h neked konkrétan hogy jött (oda) a komcsizmó. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát látod... ez a különbség... amíg te mondjuk "drogozol", addig törvénybe ütköző cselekedet követsz el, viszont ha terjeszted a hülyeségedet akkor nem. hahhh micsoda világ ez. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az a vicc, hogy tényleg mindig van egy trend és egy ellentrend. aki filológus az tömi a fejét idegen szavakkal és ettől megbabonázva érzi magát a saját intelligánciájától? aztán muszáj követnie a dekadens áramlatokat, ami jelen esetben: olvassunk, értelmezzünk, de ne legyünk anarchisták, meg ne műanarchisták, mert az az én ellentrendi-trendi világképem szerint ciki. nyugodjunk csak bele aba ami van és maradjunk textuális és szájhősök.
többre becsülöm plautust homérosznál néha...
és a műanarchistát az sofasurfernél. |
| | | | |
| | | | | | | | | | jaja. ez a metazines cikk felületes és emiatt nem komolyanvehető. olyan, mint amikor az emoto doktorról előadja egy szlovák nyúédzses mamci, h kristályt csinált a vízbűl...
az atomenergia a lehető legkörnyezetkímélőbb áamfejlesztési módszer. a gp is csak akkor nyomul, ha szivárgásról van tudomása, amúgy kitűnő, ha van egy gps atomfizikus, ez emeli a szervezet színvonalát.
ha valaki budai villában lakik maces laptopja van ph-n ért, és lopik a teszkóban, az jófej. persze kérdés, h mit lopik? pl ha bomló állattetemeket, melyeket karácsonyi bevásárlás előtt raknak ki az embereknek, majd ezekkel eltorlaszolja a teszkó szállítóbejáratát az igazán szimpi lenne, vagy ha magának lop biókaját, mert akkor az fogy, és azt raknak ki többet. vagy ha mondjuk protézisragasztót, kutyakaját lopik, aztán elviszi egy ismerőse gyerekét a mekibe, ott gyorsan kicseréli a húst a kutyakajára és a szuperkidsz menű ajándékát meg a protkóragasztóra...
vagy ha csak azért lopik, mert teszkógazdaságos...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | kedves superego történészfilozófus, miért antipatikusak -illetve, ahogy te írtad únszimpatikusak... ezt a kifejezést habár nem igazán tudom értelmezni...- neked az általad és egyéb filológus társaidáltal "műanarchistának" titulált egyedek? szerintem kitűnő dolog, ha valaki részt vesz egy jó ügyben. így, úgy, amúgy... |
| | | | |
| | | | | | | | | | kommunális közösségekre kőkori civilizációkra, amikről a történelem szakosok azt szoktám mondani az nem úgy van, mert atankönyvükben nem az szerepel. a történelemről és segédtudományairól egyedi az elképzelésem:) ciklikus időhöz igazodó. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (tehát a taktilofília, mint erededő bűn? merhogy ezek az ókorban biztos marha sokat nyúlkáltak... és nekem az a meglátásom az ószövetség béli tanokról, hogy azok egyfajta élettanácsadási hozzájárulások. a kabbalah kicsit msá... de ez is az...) |
| | | | |
| | | | | | | | | | meg másrészt: akkor ezt most hogy érted? a mózes a tízparancsolathoz extra sötét rebellis tanításként az kapta, hogy ne nyúlkálj? |
| | | | |
| | | | | | | | | | hát ajtóablak... az nyilvánvaló, hogy a kommunista hogyan jön a fentilenti sorba... asszem ezt marx meg jézus, meg buddha, de akár a félkötelező iszlámista hagyomnányok is megokolják. na de... mér keltesz olyan paradox asszociációt, hogy a feminista különb? |
| | | | |
| | | | | | | | | | a feministát is csak isten teremtette, vagy az evolúció
ehhez a meséhez mit szóltok? Mózes megkapta istentől a tízparancsolatot, amelyek közül a 6. azt mondja: ne paráználkodj! Mózes színes életet élt az istennel való randi után: felesége, a fehér Cippóra mellett hadjáratban zsákmányolt, feka rabszolganőjét is kúrta. Mózes húga, Mirjam csúnyán felemlegette Mózesnek azt, hogy a férfi megszegi istene törvényét. isten bosszút is állt: Mózes (férfi) istene leprával betegítette meg a csajszit. nem életfogytig. hiszen mégiscsak a férfival kötött szövetséget
és kommunista hogy/mért jön a lenti sorba? |
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem egy "atomizált-urbanizált" rurális közösségben élünk. nem is értem,hogy mit vártok? tudatalatti felszabadításából táplálkozó kvantom-kommunista-internacionális-létélmény-forradalmat? akkor várjunk együtt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | az, hogy valaki otthon tanul még jelenti azt, hogy szar. ha apucianyuci elengedi e mellé társaságba gyerekek vele korúak közé. az, hogy darwinimus, hát kit érdekel... a tévéből is folyik meg az újságokból ha midnent leválogatnaka gyerekről úgy híjják zárda. egyébként régen otthon tanultak a gyerekek. különösena nők, akika házi teendőket nem igen tudták volna megtanulni egy egyetemen de még egy falusi iskolába sem. én nem vagyok ellenére, de ha már otthon tanul igenis kapjon széles választékot érdeklődésének megfelelően. azok a gyerekek akik burokban vannak nevelve, vagy csak szeretnéka szülők, de végül mégis általáűnosan agymosottak lesznek egy idő után felveszika csőlátást és nekik már mindegy, mindenütt otthon vannak. szerintem nem az a fontos hol, hanem hogy hogya, mit adsz mellé....
szegény gyerekem... ha lesz... itthon mi majd mindig megüljük ahalottak napját, jó kis rituálét rendezünk, a gyerek meg lefesti, hogy anya megy az erdőbe :PPPPPPPP |
| | | | |
| | | | | | | | | | sportember: tévedsz, én ELVÁROM az iskolától, hogy a Mein KampfRÓL is tanítsanak az iskolában - mint ahogy azt is, hogy tanítsanak neki a világ teremtésének különféle magyarázó elméleteiről, anélkül, hogy azt mondanák neki, hogy ez az abszolút igazság. Azt, hogy a gyerek aztán milyen értékrend szerint gondolja azt, hogy ez vagy az az igaz, azt már otthonról hozza magával: értékrendet, világnézetet stb. Ezért mondom, hogy az iskolának nem célja az indoktrináció, csak az ismeretek átadása, interaktív nevelés: nem véleményeket kell a gyerekeknek igazságként tanítani, hanem meg kell őket tanítani az információk alapján önálló véleményt formálni és megvédeni a saját véleményüket. |
| | | | |
| | | | | | | | | | sportman: nem azért tartom őket faroknak, mert otthon akarják taníttatni a gyereküket, hanem mert azt hiszik, hogy egyfajta burokban tudják felnevelni a gyereküket, és akkor majd megóvják őket a "veszedelmes" eszméktől meg dolgoktól. Pedig a burokban nevelt gyerek lesz a legvédtelenebb akkor, ha majd önállóan kell leélnie az életét. És egyébként sem szeretem, ha egy szülő nevelés szó alatt ideológiai indoktrinációt ért. Szerintem a jó nevelés nem az, hogy megmondod, hogy miben higyjél édes fiam, a kreácionistában vagy az evolucionistában, hanem hogy segítessz a gyereknek kifejleszteni azokat a képességeket, amelyekkel ő maga önállóan el tud igazodni a világban és el tudja dönteni, miben hisz, és hogy beléneveld a nyitottságot, hogy hallgasd meg mindkét fél álláspontját azelőtt, mielőtt bármelyiket is elvetnéd.
Ami az archaikus példákat illeti: más volt egy rurális közösségben felnevelkedni közoktatás nélkül, meg más egy atomizált-urbanizált nyugati társadalomban felnőni úgy, hogy a gyerek nem jár iskolába. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát szerintem inkább szívjon füvet egy tinédzser minthogy ilyen farok szülei legyenek, az ártalmasabb... |
| | | | |
| | | | | | | | | | értem. levelet nem kaptam, ha szántál. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem nagyon olvasgattam mélyrehatóan. Viszont originál héber volt.> Persze ez is csak átjött érzések egyike. |
| | | | |
|