|
Legfrissebb hozzászólások (423 - 522) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | "What would an ocean be without a monster lurking in the dark? It would be like sleep without dreams." Werner Herzog
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Allah nem változtatja meg egy nép sorsát sem, ha az maga meg nem változik. [Korán] |
| | | | |
| | | | | | | | | | "You tried to access a document for which you don't have privileges." |
| | | | |
| | | | | | | | | | Isten működéséről az arab történet jut eszembe, nekem nagyon tetszik: Három földműves felkeresi a bölcs kalifát, hogy közös, bőséges termésüket isteni igazságosságával ossza el köztük. A kalifa az egyiknek egy darabot ad, a másiknak kettőt, a harmadiknak az összes többit. Az első kettő háborog: -Ez így nem igazságos! -Miért, hogy gondoltátok? kérdi a kalifa. -Egyenlően! -Ti isteni igazságosságot akartatok mondja a kalifa. Az egyenlőség a szolgák igazságossága. |
| | | | |
| | | | | | | | | | a harc jutalma, hogy újra harcolhatsz.
ezt csocsó közben láttam be, amikor az 50es érmék halmára pillantottam. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Gyerekkoromban minden éjszaka egy bicikliért imádkoztam. Miután láttam, hogy Isten nem így működik, loptam egyet magamnak, és a megbocsátásért imádkoztam." Emo Philip |
| | | | |
| | | | | | | | | | avantgárdista álomfoszlány: boldog vagyok, amikor és amiért. |
| | | | |
| | | | | | | | | | én ezzel a maslow idézettel a magam részéről nem tudok egyetérteni. a betegség, a beteg lények, egyedek tanulmányozása úgy hiszem, hogy az egészség kategóriáját támogatja - többek között. a beteg pszichológia és beteg filozófia talán éppen ott kezdődik, amikor a megbélyegző kategóriákba nyomoritunk tendenciákat, állapotokat, lényeket... ez is csak egy szociopathológiás csatolmány. egy világos társadalomban a nyomorék és az istencsászár szerepjátékok nélkül, de természetes szerepeiket maximálisan ellátva, egymást fejlesztve él együtt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | egy vadvilág. Túl mindenen. |
| | | | |
| | | | | | | | | | kisróka: Nem Leary-re céloztam, söt, Leary pont azt mondta, hogy az LSD az egészséges, kiegyensúlyozott stb. embereknek való - tehát valamiféle pozitív pszichológiát nyomatott. Mint ahogy Maslow is, aki a humanisztikus és transzperszonális pszichológiai irányzatok egyik jelentös figurája volt és a csúcsélményeket tanulmányozta egészséges embereknél.
Az aforizma akkor jött elö, amikor a droghasználat célzatait kutató felméréseket és tanulmányokat kerestem. A talált publikációk szinte mindig csak a problémás, függö drogosokkal foglalkoznak, vagy halmozottan problémás, veszélyeztetett csoportok droghasználati szokásaival. Ezen gondolkoztam el, hogy a drogtéma pszichológiája tényleg mennyire a "nyomik" megfigyelésén alapul, tehát nem ad egy átfogó, teljeskörü képet a jelenségröl, így önmaga is csak részleges, megnyomorított "nyomi" (=crippled) lesz. Mint ahogy az erre alapuló filozófiai elméletek is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gén Nem tudom, Leary-re céloztál-e a Maslow-idézettel, de vajon létezik olyan, hogy helyes (egészséges) filozófia? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom még jobban vagyok. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The study of crippled, stunted, immature, and unhealthy specimens can yield only a cripple psychology and a cripple philosophy." -- Abraham Maslow (19081970) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Istenek vagyunk - de csak akkor, ha képesek vagyunk felfedezni és ápolni isteni mivoltunkat. [T. Leary] |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Vasútállomás az egész világ, és vasutas benne minden férfi és nő." Sejtlik Angéla, vágánykezelő |
| | | | |
| | | | | | | | | | "az igazság idegállapot vagy megfogalmazás" "ami él, annak mind igaza van" (Szabó Lőrinc: Az Egy álmai) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A sarki fény nem vakítja a parasztot" [Gyuri] |
| | | | |
| | | | | | | | | | Today a young man on acid realised that all matter is just energy condensed to a slow vabration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream and we are the imagination of ourselves. - Bill Hicks |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A vallásosság nem cél, hanem oly eszköz, mely a legtisztább kedélynyugalom által a műveltség legmagasabb fokát teszi elérhetővé. (
) Ezért mutatja a tapasztalás, hogy legtöbbnyire álszentekké válnak azok, akik célul és célszerűségként állítják oda a vallásosságot." - Goethe
Goethe védelmében mára ennyit :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Aki tagadni akarja, hogy a természet isteni szerv, az tagadjon már mindjárt minden kinyilatkoztatást." - Goethe |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A természettudományokban nem lehet kellően tárgyalni bizonyos problémákat anélkül, hogy ne hívnók segítségül a metafizikát; azonban nem amaz iskola- és szólambölcsességet, hanem azt, ami a fizika előtt, után és vele egyidőben volt, van és lesz." - Goethe
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Hiszen mindenki csak azt hallja meg, amit megért." - Goethe |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Aki tudományosan vagy művészileg képzett, annak nincs szüksége vallásra." Goethe |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az erkölcs mindössze egy vékony máz az emberi állaton, amit magányos elmélkedések órái raktak reá, s ami könnyen ledörzsölődik róla, amikor falkába verődik, s kitör alóla a vadállat rejtett ösztöne." /Wass Albert/ |
| | | | |
| | | | | | | | | | a forma követi a funkciót. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Amikor kislány voltam, valóban komolyan azt hittem, hogy a fák meg a virágok ugyanolyan lények, mint a madarak, vagy az emberek. Hogy gondolkozni tudnak, és beszélgetni is szoktak egymással. És hallanánk is, hogy mit beszélnek, ha igazán megpróbálnánk. Csak el kéne távolítani a fejünkből minden egyéb hangot, egészen csöndben kéne maradni, és nagyon erősen figyelni. Néha még most is azt hiszem. Csak soha nem tudunk elég csöndben lenni..."
(Truman Capote) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az ember mindenben makacsul az értelmet keresi. John Garder Morál
talán erre gondoltál : ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igen ezt szoktam, de sajnos nem emlékszem 100% . Asszem volt egy olyan, hogy "az ember mindenben makacsul az értelmét keresi..." Googléztam, de nem találtam :/ |
| | | | |
| | | | | | | | | | ha keresel egy idézetet és egy részére valamennyire emlékszel, akkor a google tud segíteni :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem lehet valahogy lementeni az itteni idézeteket? Most is kb. 1 órája csak frissítem az oldalt. Nagyon jó idézetek vannak itt. Viszont egy kettőt, nem találok. :/ |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Két oka van tehát annak, hogy a dolgok számunkra nehezen megismerhetők: vagy mert meghaladják létük magasztossága folytán intellektusunk mértékét olyannyira, hogy velük kapcsolatban úgy viselkedik értelmünk, mint a denevér szeme a napfénnyel szemben, vagy mert nincs létük vagy létezésük, ami az értelem tárgya."
Augustinus: Vallomások, XII. könyv
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Én úgy gondolom, hogy az ember, ha igazán szabad vagy megvilágosodott vagymi, akkor nincs szüksége semmire, akkor az egész világ egy nagy, érdekes játszótér, amiben csupa örömét leli. :) Az elején pedig mindenki nulláról indult, tiszta lappal, csak félünk a haláltól, mert van ugye a testünk, ami megsérülhet, és akkor jaj biztos meghalunk, és akkor mi lesz velünk, mert azt hisszük, hogy a testünk vagyunk mi. Emiatt már amikor megfoganunk, elkezdjük minden felesleges szarral körülvenni magunkat, ami azt az illúziót kelti, hogy megvédhetjük vele a testünket a mindentől, ami csupa rossz. Aztán kicsusszanunk a világba, szétnyomódik közben a testünk meg hideg lesz meg gravitáció, és még jobban megbizonyosodunk róla, hogy ez valami marhaszar hely, és még jobban féltjük a testünket. Aztán felnövünk, építünk magunknak közben egy személyiséget a félelmeinkből, naaagy vezetők leszünk, irányítjuk a többi embert, és a félelmeinket alapul véve megmondjuk nekik, hogy mit szabad, mit kötelező és mit nem szabad csinálni, mert ez vagy az nekünk nagyon jó vagy nagyon rossz volt, és ha ők ezt vagy azt csinálják, akkor biztosan nekik is olyan jó vagy olyan rossz lesz, mint nekünk. Hozunk törvényeket, megfenyegetjük a többit, hogy bántani fogjuk őket, hogy nehogy olyat tudjanak csinálni, ami szerintünk rossz. Ha mégis megcsinálják, akkor megbüntetjük őket, hogy féljenek ők is attól a dologtól (azaz kitaláljuk a bűnt), mert olyan buták vagyunk, hogy azt hisszük - természetesen magunkból kiindulva, hogy a félelem az egyetlen eszköz arra, hogy megvalósíthassuk önmagunkat, ami buta módon abban merül ki, hogy megpróbáljuk a testünket megvédeni a világtól. Pedig mennyivel jobb lenne, ha nem megfélemlítenénk a többit, hanem elmagyaráznánk nekik, amit gondolunk. De persze ha el kéne magyarázni, akkor nem tudnánk, mert rádöbbennénk, hogy valójában nincs is olyan, hogy jó vagy hogy rossz, csak épp az alapján döntjük el ezeket, hogy félünk az adott dologtól vagy sem. Szerintem. Bocsi, hogy kicsit bő lére eresztettem a dolgot, de már nagyon bennem voltak ezek egy ideje. Érdekel, hogy szerintetek helyesek-e a meglátásaim. Segítsük egymást a megvilágosodáshoz :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | A Földet nem örökségül kaptuk, hanem gyermekeinktől kölcsönözzük azt. (indián közmondás)
Az emberek nem lusták. Egyszerűen nincs olyan céljuk, ami motiválná őket. (Anthony Robbins) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Csak h egy kis ON is legyen: "Ahimsa Paramo Dharma - A legfőbb törvény a nemártás" |
| | | | |
| | | | | | | | | | Érdekes amit mondasz... Tegyük fel, hogy a másiknak való ártás természetellenes. Csakhát az önző vágyaink, a megszokás és a társadalmi normák miatt az ember hozzászokik, belefásul. Javíts ki, ha nem ezt akartad mondani.
Ha viszont jól értelmeztem a szavaidat, akkor felmerül a kérdés, hogy miért erőszakos szinte az összes civilizáció? Ha természetellenes az erőszak, akkor miért velejárója az emberiségnek? Hogy lehet eredendő bűn valami, ami sok helyen máig szükséges az életbenmaradáshoz?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Meg amit említettél a "hozzászokás" szerintem kulcsszó. Nem rázza meg a böllért a brutalitás, mert hozzá van szokva. De ez szerintem lényegében fásultság - ugyanannyira bele lehet fásulni a bűnbe is, mint a hétköznapokba, de épp arra valók a pszichedelikumok, hogy megtörjék a fásultságod és belenyomják az arcodba azokat az abszurd dolgokat, amikhez hozzá vagy fásulva... Mellesleg, megnézném az emberünket, ahogy papíron végigcsinálja a disznóvágást :D szerintem nem menne neki. Ott ölelgetné a malacokat. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja és a malac torkát átvágni.. nem lennék rá képes kurvára nem.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ezek szerint a bűn (is) relatív? Nem tartom kizártnak. Elképzelhető, hogy csak az követ el bűnt, aki annak éli meg. Elképzelhető, hogy az én kultúrámban kimondottan igazságosnak számít megkövezni egy nőt, aki megcsalta a férjét, igazságosnak tartom a bűnhődését én is, a rokonaim, a barátaim, mindenki. Mégis, amikor a kezemben tartott követ hozzávágom, és az felszakítja az ő bőrét, kiontja az ő vérét, roncsolom őt, és látom hogy ezt éppen én teszem vele - elvonatkoztatva attól amit tett, belülről rossz érzésem van. Még akkor is, ha az igazságérzetem elnyomja ezt. Ez már inkább talán az agresszió témakör, de számomra az számít bűnnek, ha valaki agresszív. És igen, ily módon mindannyian bűnösök vagyunk. Viszont, ha miközben kövezem a nőt, egy csepp fájdalom sincs bennem - nem bűntudatra gondolok, mert úgy érzem hogy megérdemli - fájdalomra gondolok, empátiára... ha ez nincs az emberekben valahol, akkor nagy szarban vagyunk. Remélem hogy van. Remélem hogy nem vagyok túlzottan idealista ..
A rendőrös példa jó volt. Összekötve az eddigi példámmal, a rendőrnek ezt kellett tennie. De közben valószínűleg érezte a fájdalmat amiről beszéltem. Ha nem, akkor valami nincs rendjén.. azt se tudom honnan indultunk :D remélem nem komplikálom.. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem nincs benne:( Minden csak nevelés és környezet kérdése. Az persze lehet, hogy a sok agresszív gondolat, az ezzel együttjáró gyűlölet és fusztráció csomó lelkibetegséget generálhat, de szerintem ez nem jelenti azt, hogy a bűnök okozta tudatalatti lelkiismeretfurdalást látjuk. Vagy ha igen, akkor bűnös mindenki, aki fél, haragszik, vagy egyszerűen csak nincs megelégedve a sorsával.
Igazából, ha belegondolsz, legtöbb emberben a bűntudatnál még az igazságérzete is mélyebb. Ha valami bűnt követünk el, sokszor próbáljuk magunk előtt azzal mosni magunkat, hogy ez valamiért igazságos volt. A bűn csak akkor bűn, ha igazságtalan. Az igazságnál szubjektívebb dolog pedig kevés van.
Maradjunk az emberölésnél. Ha egy őrült elkezd puskával lövöldözni egy iskolában, és épp ott van egy rendőr, az -ha van hozzá lélekjelenléte- előkapja a szolgálati fegyverét, és lelövi az őrültet, hogy megmentse magát, és a gyerekeket. Ha ez traumát okoz neki, az azért van soha életében nem ölt előtte. Ha háborúban nőtt volna fel, és hétévesen lelövi az első áldozatát(és a környezete ezt pozitívan megerősíti), akkor semmi gondja nem lett volna ezzel a tettel. Figyeld meg, hogy kívülről, mikor megítéled a cselekedet(hogy helyes volt-e), az igazságérzetedhez nyúlsz. Igazságtalanul lőtték le az őrültet? Akkor a rendőr bűnös. Igazságosan tette? Akkor persze hogy nem az.
Amitől az ember undorodik, és fél, az a közvetlen erőszak, de ez is csak azért, mert nem vagyunk hozzászokva. Nem tudom képes lennél-e egy disznóvágáson átvágni egy malac torkát, és végignézni, ahogy egyre kevesebb erővel küzd az életéért, de mégis ritka az ilyenen pityergő böllér.
Szóval összefoglalva: ha te úgy szocializálódtál, hogy úgy gondolod, az az igazságos, ha az erősebb elveszi a gyengébbtől a jussát(mert hisz miért nem tudta a gyengébb megvédeni), akkor semmi bűntudatod nem lesz, ha odamész egy gyengébb emberhez, agyonütöd a kőbunkóval, és elveszed a megcsócsált mamutcombot tőle. Egyszerűen ez az igazságos, mindig is így volt, mindig is így lesz, a természet így működik, nem? Ha nem veszed el te haltál volna éhen, akkor inkább ő tegye, ő a gyengébb és butább. Ma meg mit mondunk? Nem mehetsz oda a puskával a közértbe, mert hiába veszed el a pénzt, és szöksz el vele, ez nem igazságos. Az agyonlőtt pénztárost is sajnálod, meg talán a céget is. A pénz megszerzésének szabályai vannak. Megvan, hogyan igazságos megszerezni a pénzt. Ha máshogy szerzed meg, az bűn. Azt is tudjuk, hogy mikor szabad bántani másik embert(az állam megbüntetheti, te megvédheted magad, stb.), semmikor máskor nem szabad, mert bűn(de ha szétnézel, ezz itthon is semmibe veszi egy csomó szubkultúra, szerintük sokkszor az áldozat "megérdemelte" hogy bántsák, és nekik sincs lelkiismeretfurdalásuk).
Így is túl hosszú lettem, arról már nem írok, hogy legtöbb ember mennyire önző és gonosz. Különben is, lehet, hogy teljes hülyeség, amit itt írok:) Semmi pszichiáteri vagy szociológiai képzettségem nincs. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Még mindig nem túl meggyőző. De talán értitek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Azt próbálom elmakogni, hogy nem feltétlenül és kizárólag külső behatásra alakul ki az erkölcsi gát, legalábbis én nem így érzem magamnál. Hanem van egy olyan része az embernek, ami ösztönszerű, egy ilyen kis valami bennünk - nem tudom, tisztaság? amire később rárakódik a sok fos, de azért mélyen ott van. És érzi ha a test bűnt követ el. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Persze, világos. Mégis azt hiszem hogy léteznek abszolút bűnök. Azt nevezem bűnnek, amikor valamit megteszel valaki kárára, annak ellenére, hogy az neked is fájdalmat okoz. Pedig az a fájdalom amolyan erkölcsi intelem, hogy amit csinálsz, helytelen. Szerintem ez minden emberben benne van, kulturális háttértől függetlenül. Még a hidegvérű kéjgyilkosban is, aki már annyira fásult, hogy csak ez a fájdalom jut át a kérgesedett érzékelésén. De az is lehet, hogy ez a fájdalomérzet szociológiailag determinált, lehet hogy csak magamból indulok ki? Vagy csak nekem esik szarul bántani másokat? =) |
| | | | |
| | | | | | | | | | A te erkölcsi érzékedet nem a jogszabályok, hanem a családod és a barátaid alakították ki. Te -de szerintem itt sokan így vannak ezzel- nem tartod bűnnek a törvény megszegését. Bűnnek tartod viszont az emberölést. Vannak olyan emberek ebben az országban, talán ők is a többség, akik viszont elfogadják bizonyos keretek közt az emberölést, például a halálbüntetés visszaállítását szeretnék, vagy bizonyos feltételek mellett elfogadhatónak tartják a háborúkat. Más kultúrákban, más emberek esetén esetleg a törvény megszegése sokkal nagyobb bűn, mint megölni egy embert, esetleg ha például a törvény megengedi, akkor egyáltalán nem is bűn. Gyakorlatilag nincs olyan morális parancs, amelyik kultúrától függetlenül érvényes lenne, ezért nem is nagyon van olyan bűn, ami minden valaha létezett kultúrában elítélendő volna. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Embert ölni számodra, számunkra bűn. Viszont ha megnézed, egyes kultúrákban máig kvázi elfogadott eszköze a gyilkosság a konfliktusok rendezésének. Sőt, Gén kiegészítésével a múltban még könnyebb olyan kultúrát találni, ahol olyan módon is lehetséges volt embert ölni, ahogy ma már gyilkosságnak számítana. Érdekes lenne, ha a MOL vezérigazgatója pallosjogot kapna, nem?:) Vagy ha az ellenzék szavazóit felségárulás vádjával elevenen elégetnék. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazatok van! Csak nem esett le. Valószínűleg azért, mert én a bűnt tényleges formájában értelmeztem, mármint valószínűleg egyetértünk abban, hogy drogozni nem bűn, csak törvényellenes. Embert ölni viszont még akkor is bűnös cselekedet lenne, ha jogszabályilag köteleznének rá. De most már értem akkor :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Buká: Heh, ez pont az egyik kedvenc hozzászólásom, söt Minstrelé is!
Bár Álommanó már remekül megaszonta, de azért hozzátenném, hogy még frappánsabb és igazabb lenne a bünt térben ÉS idöben változó fogalomként konceptualizálni. A morális értékek, attitüdök és tabuk lokalitása és temporalitása tényleg megdöbbentö változékonyságot mutat. A drogtémával kapcsolatosan elég az európai térképre nézni - vagy pláne a világtérképre - illetve a drogtörténelmet visszaolvasni. Hiszen még 50 éve sincs, hogy létrejött a mai kábítószerszabályozási tiltórendszer. És persze ugyanilyen kultúrfüggöen változik a helyzet a szexualitáshoz, családstruktúrákhoz, egészségügyhöz, emberi jogokhoz stb. füzödö morális kérdésekben is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem arra, hogy kultúrától függ, hogy az adott cselekedet bűnnek számít-e vagy nem. És a kultúrák pedig a földrajzi hely szerint változnak. Tehát ha Magyarországon jól berúgsz, akkor a társadalom szemében fasza gyerek vagy, míg ha ugyanezt Iránban teszed meg, akkor bűnös. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Láttam egy olyat, hogy "A bűn földrajzi fogalom." WTF? Jól láttam? valaki el tudná magyarázni hogy ez mire utal? |
| | | | |
| | | | | | | | | | "amig meg nem lattad, hogy mennyire keveset latsz; nem lattal semmit" rTyler :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem csak a sötét van ott. együtt beszélik ki a fényt a pletykával! |
| | | | |
| | | | | | | | | | A fény azt hiszi, gyorsabb mindennél, de téved. Mindegy, milyen sebesen száguld a fény, mindig azt fogja találni a végén, hogy a sötétség ért oda elsőnek, és rá vár.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az értelem társaságba kívánkozik, a butaság a tömeget kedveli."
Horváth Imre
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Kár, igazán kötekedhetnél. :-)
Ha esetleg megjön hozzá a kedved van egy szeretet topic, ahol lehetne vitázni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Vannak szeretet típusok, és persze szeretet illúziója is. De nem kötekedni vagyok itt :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kb. :-) Legyen inkább csak illuzió. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Azt nem hívom szeretetnek :P |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az aki vár valamit attól, akinek szeretetet ad. Vagy pl. addig nem vesz semmibe, amíg meg nem tudja, hogy gazdag vagy, "nagy" barátaid vannak stb...álszent emberek? |
| | | | |
| | | | | | | | | | ....De van aki pénzért adja. :( |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A szeretetben az a jó, hogy ingyen van" = )) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egyetlen Igazság van! Nincsenek nézőpontok. Ne pazarold a kiszabott idődet, tudván tudd a teremtés törvényeit, és ne próbálj harcolni ellenük! EZ AZ IGAZSÁG PARANCSSZAVA! |
| | | | |
| | | | | | | | | | a reményből könnyek lesznek aztán betegség a bizalomból háború és hátba döfött kés a karácsonyi vacsorából egész éjjel tartó hányás a szerelmes álomból önemésztő világgyűlölés a várakozásból magányos sírás és önvád a kedvességből bűnbakkeresés a testből féregtáp aztán kőolaj a lélek egy kamuzás minden egy nagy rohadó önámítás. mikor lesz már karácsony?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | " Ami kimondható: mantra, Ami hallható: tanítás, Bármerre is mész: megérkezel." Ismeretlen |
| | | | |
| | | | | | | | | | " Nem az életművem révén akarok halhatatlanná válni, hanem úgy, hogy nem halok meg. Nem a honfitársaim szívében akarok tovább élni, hanem a lakásomban" Woody Allen |
| | | | |
| | | | | | | | | | Sevil bazz... :D ezt én sem vágtam eddig
Jól vigyázz, mert a köztársasági elnök ugyan hasonlít a milliomos egyetemistához, de leginkább olyan, mint a bunkó nyugdíjas!
A vattacukor a tüsszögni szokott, miközben a gyógyszer eszméletlen nyom.
Csigatészta akkor csinál rétegesen öltözködő kemény drogot, amikor díjbirkózó jön retkesen. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tágabb tudatállapotok megismerése tágabb erkölcsi törvények betartását követeli. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised God doesnt work that way, so I stole one and prayed for forgiveness." Emo Philips |
| | | | |
| | | | | | | | | | möhöh :D
"Jobb ma egy impozáns vattacukor, mint holnap két emberevő tanulság." "Érdekes hentessel még a popénekes se tud beszélni." :D "Olyan érvényes menetjeggyel rendelkező vagy...," "Szarik, mint boszorkány a galád boszorkánytól." _O_ |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Nincs olyan otromba hiba, ami ne lenne egy kicsit mentolos is."
"Bevásárlás közben minden úriember náthás."
"A világegyetem szereti a bográcsot, mert az olyan radikális, mint a hanyag matróz."
http://sznyorf.nuclearzoo.hu/ (réginek régi, én most találtam rá) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az eredmény a következő kérdés, az élet értelme negyvenkettő |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mennyi mindent dobnánk el magunktól,ha nem félnénk attól,hogy más valaki fölveszi. Oscar Wilde |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egy végtelen úton nem mindegy, hogy hanyadik vagy?
K. Shadow |
| | | | |
| | | | | | | | | | Itt vagyok oszt kész!
Szemcsam Csüemcsü Rinpócse |
| | | | |
| | | | | | | | | | S én nem kivántam, hogy legyek, s vagyok! Majd nem kivánnék halni, s meghalok |
| | | | |
| | | | | | | | | | Minden Szerencsét hoz!
Uburu Mubangi |
| | | | |
| | | | | | | | | | Amit csak ordítva lehet elmondani, azt érdemes igazán! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | a kérdés eleve kizárja a választ! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Papír alapú, kétlábú életformához tartozok, mely a Kartonozóbol ered. precíz így valóban jobban hangzik:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az emberek többsége az gondolja, az ember szén alapú életforma.... Egy frászt, papír!!!! (akták, nyomtatványok, bizonyítványok, űrlapok stb.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | amit csak ordítva lehet elmondani, azt nem érdemes. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A fing a szar köszönése. :)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Aki néha kitudja nevetni magát annak maximális tisztelet . (saját gagyiság)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Szén alapú, kétlábú életformához tartozok, mely a majmoktól ered. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A meggyőző lehetetlen mindig jobb, mint a nem meggyőző lehetséges." (Arisztotelész) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ma van a holnap tegnapja.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | valószínűleg a haldoklás kínjához megfelelő a halál gyönyöre. valami olyasmi érzés mint mikor nagyon álmos vagy és végre elalhatsz-szerintem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én már jópárszor gondolkodtam egy-egy gyönyör hullám tetőponjtán, hogy kész, itt és most elég volt az életből, most lenne jó meghalni. Úgyhogy szerintem közel sem akora megerősítés az életvágyra. Csak egy darabig lehet igazán élvezni a hedonizmust. Aztán rájössz, hogy ez felszínes. Igazából minél többet trippelek, annál inkább mélyebben élem meg ezeket a lelkiállapotokat. A kín meg hülyén hangzik, de sok esetben felszabadít. Na nem mint ha olyan nagy szenvedéseken estem át volna eddig. De esetenként jó az önmegtartóztatás az élet minden területén. Vagy amikor addig futsz, hogy szinte összeesel, és fáj minden porcikád a kimerültségtől. Vagy egy hosszú böjt, vagy hogy már 2 hete nem dohányoztam(! :)). Építik az ember jellemét. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mert a kín ugyanabba a halálba kerget bele, ami a gyönyör megszületése. Pl van valami, ami elviselhetetlen. Képletesen is, de belehalsz, elveszi minden energiád, depresszióba zuhansz. Később jön a mosolygás: "nahát, ezen paráztam ennyit?" Aztán jobb esetben azon már nem fogsz legközelebb. Én így gondolom ezt. Az igazság meg egy olyan dolog, hogy ki mit tart annak. Szerintem mi csak a nagy kollektív igazság apró szövetszálai vagyunk. Minden amit mondunk, és állítunk igaz (akár csak önigazolás szinten), azonban egymagában hiányos. Tehát mondd valamit Hamvas, vagy Te, aztán vannak akik megtalálják benne a számukra éppen beilleszthető infót, van aki meg máshol találja ezt meg. : ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Van egy hiba ezzel az elmélettel. Miért van az, hogy a kín a halálba tud kergetni embereket? Akkor hát mégsem igaz, hogy a gyöngyör és kín közt lényeges különbség nincs, mert dehogynincs. A kín -ha elég erős- megöli az embert. Kit könnyebben, kit nehezebben, de azért jobbára sikerrel jár. Míg a gyönyör inkább erősíti az életvágyat("olyan jó nekem most, nem akarok meghalni!").
Persze Hamvas gondolhatott erre, amit írsz, logikusan is hangzik. Csak akkor szerintem nem volt igaza. Nagyon nem.
(Tudom én, hogy "nyűgös" vagyok, meg azt is, hogy egy erősebb ember(pl. bármelyik jöttment csaj) szemében ez nevetséges... dolgozom az ügyön, hogy valahogy megembereljem magam :D) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Arról hogy, ha nem lennél ilyen "nyűgös", akkor nem lennél minek viszonylatában nem az, tehát nem nyűgös. (Ne vedd magadra a jelzőt:D) Szóval a boldogság is csak valaminek viszonylatában az, és fordítva. Aki él az benne van ebben a dulaista viszonyban. Mert ha nem lenne két pólus, akkor nem lenne miről beszélni, téged sem lenne, ami különhatározzon. Meghalni pedig félünk. Lemondani minden vágyunkról, a döntés jogáról, a dulaizmusról. Nekem hirtelen ez jutott eszembe. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Lenne egy kérdésem.
Gondolkozott már azon valaki, hogy ez:
"A gyönyör és a kín között lényeges különbség nincs. Amíg az ember él, addig jóra és rosszra egyaránt szomjas, és csak egyet akar, az élet kábító italától lerészegedni."
mit jelent? Nem tudom összerakni. Boldogságot hoz tán a kín, csak Hamvas erre rájött, én pedig nem? Vagy ez az egész semmit se ér így magában a szövegkörnyezet nélkül?
Én úgy tudom magamról, hogy utálom a kínt, de még mennyire. Egy picit fáj a hasam, és már mindent gyűlölök amit csak érzékszervekkel felfogni képes vagyok. Nagyon utálok beteg lenni, nagyon utálom ha fáj valamim, nagyon utálom ha a lelkem fáj, mindent utálok, amire a kín szó rámondható. Akkor miről beszél Hamvas? |
| | | | |
| | | | | | | | | | ha valami értelmetlen de jó, akkor az nem értelmetlen mert jó |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A lélek valóságai, ámbár nem láthatók és nem hallhatók, mégis valóságok." |
| | | | |
| | | | | | | | | | az emberek között lenni olyan, mint passzívan dohányozni. mindenki fujja rád a mérget, te meg ha nem dohányzol, vagy leszarnak, vagy hülyének néznek és kiközösítenek a társaságból
knowledge of the minute:)
(saját) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "a honda szervó visszafele is egyujjas" |
| | | | |
| | | | | | | | | | Edesapam(nyugodjon bekeben) egyik nagy mondasa:
"Fiam koszonts mindenkinek az utcan, mert nem tudhatod ki az apad!" |
| | | | |
| | | | | | | | | | Aki úgy jön le, hogy nem maradt fent, inkább fel se ment volna. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ha nem érdekel hol vagy, nem tévedhetsz el." |
| | | | |
|