|
Legfrissebb hozzászólások (3983 - 3992) (Témakör: "A" pszichedelikus zenék)
| | | | | | | | | | A tuvát szeretem én is. Azt hiszem a tuva pontosan a torok-éneklési technikát jelenti. Nagyon mély, nagyon nyers.
Ha magyar tuvát akartok hallani, akkor az Úzgin Űver zenéjében néha vannak ilyen elemek. Nekem van még Huun-Huur-Tu nevű (nem tudom igazából milyen nemzetiségűek, de valahol a volt szovjet területről jönnek) zenekartól egy pár cédém, ők is elég komolyan csinálják..... 8)
Amire már hosszú évek óta vadászok a neten, az a pigmeus kórus. Egyszer egy Wim Wenders filmben hallottam, a főhős mindig azt hallgatta és nagyon tetszett nekem. Ők is ilyen több szólamban egészen furcsa hangulatú énekléseket csinálnak. Ha van esetleg valakinek az tök jó lenne. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tool -ban pl. az énekes eggyé válik a zenével. Anélkül is jóklennének a számok, mert hihetetlenkomplex pusztán csak az, amit a dobos müvel, stbstb, ám valahogy Maynard hangja van annyi erövel telítve, hogy az szakít ki a "hétköznapi tudaból" a "tényleg hétköznapi tudatba". Engem is zavar abban a bizonyos spacetime contiuumban Mckenna sok rizsája, hiába mond bármit, bár lehet, hogy egy utazás során odaillönek tünne... Vagy a Small grey creatures c. dal, ahogy visz be a soundscapékba a Shulmannál, azis szerintem jól el van találva... De pl a PI 7. trackja egy gombatrippen keménynek tünt(én röhögtem:) - "AND WE'VE GOT A FUCKIN GUN!" Általában az általam hallgatottaknál(orbitalék, tobin, stb) inkább csak mint alapanyagot használják az emberi hangot, eltorzítva, stb s néhanéha bedobják a "hangfelületbe", hogy azok keltsenek hullámokat a tudatterünkbe... de pl Ravi Shankhar indiai srácó, raga daga din din taka taka din din tak di diri dimm DIMM TAKA TAKA ...DIM DIMMMM na az kész, emberi hangszer...ilyesmit ír Watts is az Öröm kozmológiájában... http://www.daath.hu/showText.php?id=1
Vagy a tuva zenék, ahol gerjesztett többszólamú sámánszintibácsik adnak ki hangokat a dobok mellé... Mondjuk egyszer egy sportszigetre menve, kb a T+6. órában rendesen fájt ganszazoli nyomorúsága, ahogy betöltötte a négyzetkilómétert...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | az emberi hang mindig feldobja a zenét... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szöveg-nemszöveg: Én azért igénylem (legalábbis nagyon sokat dob egy zenén szvsz) ha mondjuk egy kiállás előtt van egy kis szöveg nem kell hogy értelme legyen csak legyen valami...meg ne kérdezzétek hogy miért talán én ilyen beszédcentrikus ember vagyok :) bár ez abszolút nem jelenti hogy kommunikatív is :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | A pszichedelikus zene az végülis semmi. :) Talán egy utalás arra, hogy keresd az újat, kísérletezz, próbálj másképp látni, stb....... a pszichedelikus drogokhoz is csupán ennyi köze van, a másképp látás forszírozása.
Minden zene képes tudatállapotváltásra, csak az egyéntől függ, hogy hogyan éli meg a helyzetet, kihez mi áll közelebb. Én mindenféle zenét hallgatok, klasszikustól az improvizatív experimental jazzig, space rocktól az avantgarde ambientig, mindent ami elektronikus vagy akkusztikus vagy ezek bármilyen elegye.... :) Nem az a fontos, hogy milyen stílusú egy zene, hanem hogy éppen kinek mire van szüksége, és ez attól (is) függ, hogy adott mű mit üzen, mi a mondanivalója, de ez a mondanivaló is totál szubjektív lehet mindenkinek. Tehát a zene által okozott hatás számít.
Visszakanyarodva a felvetett kérdéshez, a Hallucinogen olyan zene, ami a GoaTrance hőskorában született, de kitűnű keveréke az azt megelőző AcidTrance zenéknek és a Goát követő PsyTrance-nek is. Tehát azért nagyszerű, mert ugyan alapvetően Goa zene, megmutatja hogy az egész merről jött és merre tart, vagyis időtálló alkotás.... A Shpongle is ilyesmi, de sokkal több helyről vadássza össze az elemeket, és mesterműnek inkább csak az első albumot tekinteném (Are You Shpongled?).
Egyébként mindenféle hasonló kérdésben segít, a http://www.allmusic.com .... |
| | | | |
| | | | | | | | | | A szép női vokálok, kórusok nem zavarnak! A HalluDub első számában az a női hang egyszerűen hihetetlenül jó :-) Csak ne akarja nekem senki sem megmondani, hogy én most épp merre utazzak és mire gondoljak! Ha elég komplex és vivős a zene, a szólóhangszerek úgyis elvisznek. Hát igen, angolból én sem vagyok annyira jó, hogy mindent értsek, ha meg már koncentrálok a fordításra, akkor valahogy vesztek az "utazó-energiámból". Egyszer haverom mutatott egy ilyen szövegelős zenét (lehet, hogy pont az említett McKennás duplaCD volt), a szám végén teljesen kész volt, és kérdezte, hogy nem volt semmi, ugye? Én meg mondtam, hogy ja de azért úgy nagyjából mesélje már el, hogy miről szólt :-)
Ozricéknak van sokszor olyan számuk, hogy analóg szintikkel egyfajta beszélgetést csinálnak, mintha valami távoli bolygó pszicho életformái beszélgetnének, ez engem sokkal jobban elvisz, mint bármilyen szimbolikus-lírai ének... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Engem is nagyon tud zavarni a szöveg, főleg az "olyanabb" zenékben, de pl. a Korai rikácsolásai, vagy ColorStar szanszkrit beszólásai annyira helyénvalók, h. nem kellene az instrumentál verzsön. Aztán még az Enigma stringjei tetszenek még nagyon, pedig az sem egy földhöz tapadt téma. A Spacetime Continuum-nak van egy olyan albuma, amin asszem minden második trekkben szövegel a McKenna. Hát izé... a zene az valami fenomenális, de hihetetlenül irritáló benne a szöveg. Gyanítom ha érteném sem tartanám szükségesnek, pedig a hanglejtések, hangszínek nagyon el vannak találva, csak szerintem nem illik oda. |
| | | | |
| | | | | | | | | | jó az ha az ilyen fajta zenékben szöveg, de tényleg csak mértékkel, és nem mindegy milyen. Ship of Fools az tényleg jól csinálja. jó tud lenni az amikor a zene nagyrésze leáll, és a háttérből 5-10mpre kiemelkedik a szöveg, de azt is szeretem, mikor a szöveg nem úgy van jelen mint általában(zene kiséri az éneket), hanem csak betársul a zenébe, mint egy hangszer a sok közül. és látszólag tényleg csak annyi mint egy hangszer a sok közül, de azért icipicit mégis több tud lenni, mert mégiscsak szöveg, és emberből jön kifele teljesen közvetlenül. az megy hogy milyen nyelven van... azért nem tudok még túl profin angolul, nem szoktam érteni (max pindurkát) a számokban időnként elhangzó szövegrészeket. és ennek örülök, mert nem korlátol, nem szavakat és jelentéseket juttat el hozzám, csak egy érzést. vagy többet. de a lényeg az, hogy nem kell hogy eszembe jussanak hogy 'ja igen, vannak szavak(, de gagyi)'. ha zenét csinálnék, a szöveg benne szerintem halandzsa lenne. nem olyan vicces halandzsa, hanem tudjátok ti milyen. : ) Banco De Gaia: Igizeh (2000) albumán a kettes szám (Obsidian). Na ott ugye halandzsázik a lány, mikor énekli hogy "u wana-wana nemtommi"? csak mert mindíg próbálok figyelni, hogy hátha, de nem. de tetszik. : ) |
| | | | |
|