|
Legfrissebb hozzászólások (333 - 342) (Témakör: legalize)
| | | | | | | | | | Van 1-2 gondolatom azzal a francia statisztikával kapcsolatban. Erősen torzított és a háttér körülményektől teljesen csupaszt szám halmaz. Csak a halálos balesetek és a vizsgált csoportból az összes sofőr, tehát nem a balesetért felelős sofőr hanem aki, teszem azt férfi volt és fiatal, igen gyakran motorozott éjszaka (Franciaországban) vesztette életét. Nem vesszük számításba az útviszonyokat, a vezetési- és alkoholkultúrát [kenderkultúrát?].
"A közlekedés résztvevői között a cannabis és az alkohol fogyasztása gyakorlatilag azonos gyakorisággal fordul elő ez 2.9 százalék a cannabis- és 2.7 százalék az alkohol esetén. A halálos baleseteknek legalább 2.5 százalékában vehető bizonyítottnak a cannabis szerepe, az alkohol pedig a halálos balesetek 28.6 százalékát okozta a vizsgálat szerint." ugyanabból a cikkből
Összes résztvevő - beszívott - etilesen vezetők = 94,6% = józan sofőrök Összes baleseti halál - beszívottak = 97,5 = ivott vagy józan balesetben résztvevők (3:7)
Még az eredeti mintában mértnél is kevesebben vannak a smokerek, csak 6/7-ük. Viszont a részegek több mint 10-esen felül reprentáltak a szűkítés után.
Hipotetikus hónap 20. napján Tételezzük fel, hogy az átlagnál többen fogyasztanak kannabiszt és vezetnek. Kevesebb baleset történik az utakon, de magasabb százalékban vannak akik fogyasztottak zöldherbát. Lehet tologatni a minta méretét vagy az előfordulásokat, de nem hiszem hogy nagyban megdobná a kannabiszos vezetés kockázatát. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nagyon meglepödtem a repülön, barcelonabol berlin fele uton.
Egyreszt, meg soha nem lattam ilyen szepnek a földet repülö ablakabol(felig felhös sunset 2 oran keresztül, a földközi tenger partjaitol a havas alpokon keresztül a kivilagitott nemet varosokig).
Ha epp nem vizualis orgazmusom volt, akkor az easyjet amugy roppant unalmas, erdektelen ujsagjat lapozgattam.
Volt egy Legalizacioval foglalkozo cikk, 2 oldalon egymas mellet.Elsö oldal "YES": miert legyen legalis, cigi-alkohol-kave, plusz valami "Wire" cimü sorozat analogia. igazabol nem ertettem tisztan.De egesz jonak tünt. A Guardian( mi mas:)) ujsagiro tollabol.
mellete levö oldal " NO" : ha legalizalnank, akkor az azt sugallna a tarsadalomnak es föleg a tiniknek, hogy a drog nem is olyan veszelyes.Portugalia peldaja, ahol dekriminalizaltak a fogyasztast, de Portugalia nem egesz Europa stb stb .Holland pelda, bar nem is nött de nem is csökkent a bünözes... ismeretlen angol ujsagiro tollabol.
De, hogy ilyet beleraknak a repülös magazinba.Nyilvan sok a fiatal aki fapadossal utazgat, megis meglepödtem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | témához: emlékszem egy buli után amikor haverom betépve vezetett szembe sávba :D éjjel 3kor még szerencse hogy nem volt forgalom az utakon...végülis nagy gáz nem történt :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ezt egyértelműen csak akkor lehetne megállapítani, ha külön megvizsgálnák, beszívva hányan NEM okoznak, és hányan okoznak balesetet (és lehetne ugyanezt vizsgálni alkoholra, illetve józan vezetésre). Így ebből lehetne valami összefüggést felállítani, de az hogy a balesetet okozók 7%-ának vérében van kannabisz, az önmagában nem mond el semmit erről.
Más tanulmányok (ausztrál, ill. kaliforniai) azt találták, hogy a beszívva vezetők átlag kb. fele annyi balesetet okoznak, mivel lassabban vezetnek, óvatosabbak, kevesebbet előznek, és jobban betartják a követési távolságot.
A tanulmányok megtalálhatók Mitch Earlywine - Marihuána - a tudomány álláspontja c. könyv bibliográfiájában. |
| | | | |
| | | | | | | | | | De - persze ez még nem jelenti azt, hogy józanul veszélyesebb vezetni, mint részegen vagy beszívva. Mint ahogy a 7% önmagában még nem bizonyíték arra sem, hogy a fűszívók gyakrabban okoznak balesetet. Az ok-oksági kapcsolatokkal mindig csínján kell bánni. Például a fiatal férfi motorosok szerintem alapból kockázatvállalóbbak az átlagnál, ÉS emellett jóval gyakrabban is fogyasztanak kannabiszt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Francia kutatók összegyűjtötték azon halálos balesetek részletes adatait, melyek okozói bizonyítottan drog vagy alkohol hatása alatt álltak és ezt a kábítószer vérszintje is megerősítette. Két év alatt 2001. októbere és 2003. szeptembere között - 10.748 ilyen eset fordult elő. A vizsgált csoportból a sofőrök 7 % százaléka fogyasztott cannabist, 21.4 százalék alkoholt és 2.9 százalék mindkettőt. A balesetet okozók többsége férfi volt és fiatal, igen gyakran motoros. A végzetes baleset leggyakrabban éjszaka következett be."
(http://www.weborvos.hu/hirek/cannabis_okozta_kozuti_balesetek/68945/)
Szóval akkor 7% cannabisz, 21.4% alkohol, és feltehetően a maradék 70% pedig józan volt. Mindez nem azt jelenti, hogy a legtöbb balesetet józan emberek okozzák? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát ez így eléggé pszichedelikus. :-)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | NeuroSoup egy kansasi sztriptíztáncosként kezdte, ahol találkozott Gordon Todd Skinner nevû DEA informátorral, akihez késõbb feleségül ment. Skinner egy rakétabázison illegális vegyi labort üzemeltetett, ahol amerika LSD-forgalmának nagy részét gyártották, és még számos más szert. NeuroSoup tapasztalatai innen származnak :)
Aztán miután Skinner véletlen kinyírt egy embert fentanyllal, rohant a DEA-hoz hogy immunitást kapjon. Cserébe felnyomta a társait, akiket életfogytiglanra lesitteltek LSD elõállítás miatt, õt pedig szabadon engedték.
A sztori további pikáns részlete, hogy három évvel késõbb NeuroSoup összejött egy 18 éves csávóval, mire Skinner ezt megtudva bedühödött, telenyomta õket drogokkal és elvitte õket egy hotelbe, ahol 6 napon át kínozta a gyereket, majd kidobta a sivatag közepén meghalni. Végül õt is lesittelték életfogytiglanra.
NeuroSoup, Skinner ex-csaja meg megtért hippi lett, azóta hirdeti a legális enteogéneket és "elítéli a bûnözõket". |
| | | | |
| | | | | | | | | | "she is all Head and no Heart, she should have been a Scientologist."
Azt hiszem, ez a komment elég jól körülírja, mit találok benne zavarónak.
|
| | | | |
|