|
Legfrissebb hozzászólások (273 - 292) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | az ellenségem ellensége:a b.. bzdmeg mondtam én valamit? lassan már vakon kellene hinni ilyen dolgokban hogy igaz legyen. ha sokáig maradok itt le is lőnek! |
| | | | |
| | | | | | | | | | A Vedanta-sútra első aforizmája az atháto brahma-jijnásá: Az emberi létformában az embernek az Abszolút Igazság felől kell tudakozódnia. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Képzeljék el, hogy művészek. Ha le akarnak festeni egy szép rózsát, meg kell ragadniuk az ecsetet, a palettán ki kell keverniük a megfelelő színeket, és erősen koncentrálniuk kell, hogy a festmény szép legyen. A kertben azonban nemcsak egy rózsát látunk, hanem ezret és ezret, virágba borulva. A természet festette valamennyit, rendkívül művészi módon. Mélyedjünk el egy kicsit jobban ebben a témában. Mi a természet? A természet mindössze egy működőképes rendszer, energia. Valamiféle energia működése nélkül hogyan tudna a rózsa olyan csodálatosan szirmot bontani egy bimbóból? Kell, hogy legyen valami energia, ami működésbe hozza s ez Isten energiája. Olyan észrevétlenül és sebesen működik azonban, hogy nem vagyunk képesek felfogni. Az anyagi energiák látszólag maguktól működnek, de a valóságban mindig valamilyen értelem áll a háttérben. Amikor festünk egy képet, mindenki láthatja, hogy dolgozunk. Az eredeti festményt, a valódi rózsát ugyanígy számos energia hozza létre. Senki ne gondolja, hogy a rózsa magától keletkezett! Nem. Semmi sem keletkezik magától. A rózsát a Legfelsőbb Úr energiái alkották, s ezek az energiák olyan észrevétlenek és olyan művésziek, hogy hatásukra ez a szép virág egyetlen éjszaka alatt nyílik ki." |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Van egy szép, régi történet egy rabbiról, akitől megkérdezte egyik tanítványa: Azelőtt éltek olyan emberek, akik színről színre látták Istent; miért nincsenek ma is ilyenek? Mire a rabbi így válaszolt: Mert ma senki nem tud olyan mélyre hajolni. Bizony, le kell hajolnunk valamelyest, ha a folyamból akarunk meríteni."
C. G. Jung |
| | | | |
| | | | | | | | | | Remelem nem fog senki ezert utalni, de nemreg toroltek egy illetot a daathrol, mert tul sokat jart a szaja:).(bocs Buddha) Viszont beirt O egy idezetet ide egy hete kb, amit en kimasoltam, mert nagyon megfogott.Most en irom le nektek.
"Azert vagy itt hogy mindent lass, ertsd a szot ,olvasd az irast.Azert vagy itt hogy mindent megtanulj, hogy az egbe szallj, s ne a porba hullj."
Koszi B. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Minden embernek, aki valaha volt, van vagy lesz, van egy dala. Ezt a dalt nem írta senki. Van dallama, van szövege. Nagyon kevesen jutnak odáig, hogy eléneklik a saját dalukat. A legtöbben attól félünk, hogy a hangunk nem elég jó hozzá, vagy a szöveg túl butuska, túl őszinte, netán túl fura. Így az emberek inkább megélik a dalukat."
mondjuk az utolsó mondatot nem nagyon értem:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | burkus nem tudom ezt mire irod, szerintem ertelmes, vagy a forum iranyelveinek megfelelo hozzaszolast nem torol innen ki senki, orulne(n)k ha kifejtened bovebben a mondandodat! szoviccnek jo volt, de nem a pszichedelikus viccek topikba irtad, ugyhogy gondolom nem is annak szantad! |
| | | | |
| | | | | | | | | | "My music is limited to certain elements of sound and there are many calm repetitions. There is also much prolongation of a single sound. I think silence and the prolongation of sound is the same thing in terms of space. The only difference is that there is either the presence or absence of sound. More important is whether the space is "living" or not. Our [Japanese] sense of time and space is different from that of the West. For example, in the Shinto religion, there is the term 'imanaka' which is not just the present moment which lies between the stretch of past eternity and future immortality, but also the manifestation of the moment of all time which is multi-layered and multi-dimensional .... I would like it if the listener could abandon all previous conceptions of time and experience a new sense of time presented in this music as if eternal time can be lived in a single moment." Somei Satoh |
| | | | |
| | | | | | | | | | "If you let it, it supports itself. You don't have to. Each something is a celebration of the nothing that supports it. When we remove the world from our sholders we notice, it doesn't drop. Where is the responsibility?"
John Cage - Silence |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The Buddha taught that anyone willing to follow a practice-path including correct philosophical understanding, concentration, meditation and emotional clarification will eventually realize this truth (selflessness) and become liberated from ego suffering. This means being liberated from destructive habitual emotional reactions such as anger, shame, jealousy and envy. With practice, we enlighten our philosophy, transform our psychology, develop genuine insight, and can finally live life in awe-filled appreciation for the sacred gift that it is."
http://www.mondozen.org/resource_library/documents.htm
Training manual |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Látni, amit mindenki lát, és gondolni, amit még senki sem gondolt." (Szent-Györgyi Albert) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ahogy egyre kevésbé értem az életet, valahogy megtanulom egyre jobban élni.
Jules Renard |
| | | | |
| | | | | | | | | | surrealism was a kind of call heard by certain people everywhere who, unknown to one another, were already practising instinctive forms of irrational expression - luis bunuel |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha nem értjük, honnan származunk, nem tudjuk, hogyan éljünk.
ez mekkora alap tattva...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Because look, a cat, when it walks--did you ever see a cat making an aesthetic mistake? Did you ever see a badly formed cloud? Were the stars ever misarranged? When you watch the foam breaking on the seashore, did it ever make a bad pattern? Never. And yet we think in what we do, we make mistakes." -Alan Watts |
| | | | |
| | | | | | | | | | "What's considered smart to the world and to parents is like... memorising things and doing good in school and... what I've come to find is what smart is is being able to trip out! You know. That's using more parts of your brain, that's your subconscious. It'll work. That's lining up things that are doing really intense things to your whole existence, here and in all your other lifes that are going on simultaneously. That's what smart is. Not just memorising something. A monkey can do that." -John Frusciante |
| | | | |
| | | | | | | | | | Részben igaz csak. Ez is megközelítés kérdése: példánál maradva ami egy növénynek egyből toxikus az másiknak csak a kritikus szint után lesz toxikus.
De ennek kapcsán felvetődik bennem a kérdés, hogy: A kritikus szint/tömeg az nem azt a pontot jelöli ahonnan a folyamat vissza fordíthatatlan? Vagyis az az anyag így is úgyis toxikus arra az élőlényre |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Fontos felismerés, hogy a növények számára fontos és szükséges elemek is lehetnek káros vagy toxikus hatásúak, ha koncentrációjuk jelentősen meghaladja a szükséges mennyiséget és eléri a kritikus szintet. A jelenlegi felfogás alapján ezért egyre szélesebb körben válik elfogadottá az a vélemény, hogy nem toxikus elemekről, hanem toxikus koncentrációkról kell beszélni."
A növények már tudják! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Bölcsnek lenni annyit tesz,döntesz de nem választasz Élsz de elfogadod halott vagy már ismered tudatlanságod mértékét és amikor minden egyetlen pillanatban sűrűsödik össze Akkor pontosan tudod hogy ez csak te vagy, éned teljes egésze,s megtartod nem a választásba menekülsz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A mérséklet uralkodik a gyönyörökön, az egyiket gyűlöli és elkergeti, a másikat adagolja és egészséges mértékre korlátozza, sosem keresi őket magukért; tudja, hogy a megkívánt dolgok legokosabb mértéke: nem annyit elvenni, amennyit akarsz, hanem annyit, amennyi megillet."
Seneca
|
| | | | |
|