|
Legfrissebb hozzászólások (2583 - 2602) (Témakör: LSD, út az igazi tisztasághoz?)
| | | | | | | | | | te figyejjé má hogy veszed a bátorságot ahhoz, hogy más emberek rendszerét ismeretessed? te már annyira keményen a transzcendentális lényeddel működöl, hogy mán olyan transzcendens vagy, hogy má immanáltad a jójistent, oszt osztasz, mint bagoly az erdei bábszínházban? ha egyszer a kis kígyónak az volt a megvilágosodás, hogy, miután megrágcsált a tavaszi napfénynek való örülgetése közepette egy arnyos kis gombácskát szeretettel, beleolvadott az erdei páfrányszőnyegbe, oszt azt beépítette a rencerébe, akkor az neki haladás. vagy nem. de a maga kis kígyólátókörében neki nem tudhatod milyen. vagy hogy a kis erdei zsázsarózsatündérke véletlenül rászállott a hajnalkavirágra aztán egy másik alkalommal harmalát rágcsált és aszitte nincsen semmi se? de neki az úgy volt új, ahogy. neki az volt a túlhaladása az addigiaknak. há milyen színdarab lesz az kedves oktondi bagoly kartárs, ha egyből lefitymál minden szereplőt a rendező? egyáltalán. ugyanaz az erdő?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Tehát az első eset szerintem valamennyire az egóhoz köthető releváció, (attól eltekintve, hogy az is milyen, illetve, hogy most én ide írok milyen folyamat része) a másodikról meg nem lehet eldönteni. Ez is túl mérlegelősre sikerült hozzászólás, de remélem érhető/elfogadható. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igen. Azokról beszélek, akik keverhetik, vagy keverik, vagy beillesztik a jelenséget (mely után -primitíven fogalmazok- nem érzik magukat jól :) a rendszerükbe. (Ami saját maguknak tökéletes lehet). Sehol nem írtam, hogy kész-passz, objektívan nem érnek el egy maximálisan leüresedett állapotot, hanem, hogy lehetséges, hogy azt csak a saját rendszerük egy szegletén belül élik meg. Nem jellemezni akarok, feltételezni.
B-kat példák: 1.Valaki beleolvad a padlóba, és azt megéli a rendszerén belül mindenféle hozadékinformációkkal egy megvilágosodásnak. 2.Valaki átéli a megszűnését
|
| | | | |
| | | | | | | | | | hm.aha.ja.
hopax. felhívom figyelmedet kettő dolgocskákra: 1. úgy tűnik, hogy kevered a transzendenst a transzcendentálissal. 2. mások élményeinek az osztályozása különös tekintettel azok "pszeudo" jellegének, az élmény objektív értelmezhetőségének hiánya miatti teljesen abszurd jellemzése maga az álság. egyszerűen falszifikációs tautológia.
elnézést.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | jaja, így ok. én is így gondolom
bocs, hogy belepofáztam, de hátha másoknak is tisztább így : ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem ezek logikus halmazok, hogy egy ál-transzcendens élmény transzcendens-jellegű, de nem valódi transzcendens. Ynullal amúgy megbeszéltem msnen, a fő problémám csupán annyi, hogy sokan nem tudják megkülönböztetni egy adott rendszer egyik végletében való megmaradást egy azon kívűli állapottal, ami sok problémához és "fuldokláshoz" vezethet. Ezért a valódi transzcendens élményhez viszonyítva egy "ál" az mindenképpen illuzió.
Példaként egy globálisan set&settingelhető dolog (gyakori dolog trippeken) egy kollektívtudatos mindenki-egy érzés, és sokan ezt elkönyvelik "maximálisnak", holott csak a tudat-galaxisok interferenciája. (Szolipszizmus((ok)) metszetének átélése, tehát egy renderelt multi ego layerkép megjelenése)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Bocs Hopax, de nekem úgy tűnik, mintha az ellentmondást (vagy félreértést) te generáltad volna azzal, hogy egyszer azt mondod maguk a transzcendens élmények is többnyire illúziók, aztán meg transzcendens-jellegű, végül pedig ál-transzcendens élményekről beszélsz.
A transzcendencia valaminek (ált. az elme, ego) a meghaladásáról, az azon való túllépésről szól. Az ál-transzcendens tehát érthető, de mi a tarnszcendens-jellegű?
Ha az előbbivel is erre akartál utalni akkor oké, de ez esetben viszont ugyanazt modod mint ynul, és csak félreértés van köztetek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ellentmondás? Mi között? Én azt mondom, hogy rengeteg a szub-szubjektív "áltranszcendens" élmény. Ami akár megnyilvánulhat úgy is, amit te leírtál. |
| | | | |
| | | | | | | | | | halihé itt valami ellentmondás van. ha a "tudatomba száguldozok" az nem transzcendens élmény hanem azt hívjuk hétköznapnak :) a transzcendens élmény az ami felfedi a közvetlen érzékelés számára nem nyílvánvaló dolgokat mint mondjuk a megismerő tudat és a megismert világ közötti összefüggés, vagy a pillanatról pillanatra történő elmúlás és keletkezés. esetleg segít megértetni hogy a hétköznapi észlelés az ami a téves fogalmi és érzelmi-indulati átszínezések miatt nem engedi azt hogy úgy lássam a dolgokat ahogy vannak. így bepillantást kapva abba hogy mennyi potenciál rejlik a létezésben, a jelen pillanat tágasságában az ember már jobban odahallgat arra a halk duruzsolásra a lelkében ami arra hívja hogy végre szabad utat engedjen az emberi természetben rejlő kíváncsiságnak és megismerésre törő akaratnak amíg az a bizonyos csattanós egy kéz pofon nem vágja végre. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | 2039-re reagálva, azzá= illuzióvá az adott rendszeren belül. |
| | | | |
| | | | | | | | | | drága tala, ja, az elhatározás az lehet beza kegyetlen :-) és értem mitmondsz az BármiÁronnal. de azért persze mégsemnem BármiÁron :-) hogy ezt lehozzad józan észre bárkinek... ne is mondd testvérem :-) én is asziszem kuruzsló az aki nem tudja elmagyarázni a "tudományát" egy ötéves gyereknek (vonnegut-plágium). de a józan ész az se elég... a minap nargile osztotta meg velem, hogy schopenhauer állítólag egyszer a lelki nyugalomról írt egy esszét, és amikor megzavarta a takarító néni, akkor lerugdosta a lépcsőn :-) ha nem is így volt, akkor is, na ez az, ez a schopenhauerség, ami van. vagy mint amikor a koanban az egyik törekvő levelet hagy a másiknak, hogy tyú megvilágosodtam, a négy égtáj szele ki nem mozdít. a másik amikor viszontlátogatja, ő se leli otthon, s ő is levelet hagy. kábé olyasmit, hogy tesvérem, a te megvilágosodásod egy fing. jön aztán első törekvőnk nagy dühödten, hogy hogy képzeled te azt, hogy az én megvilágosodásom egy fing? mire a társa, hogy lám, a négy égtáj szele ugyan ki nem mozdít, de egy bélszellenetnek már az említése is...
hopax: ".. válhatnak azzá." az=? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem regresszív kavarodások, hanem esetleg nagyon letisztult, archetipikus transzcendens-jellegű élmények válhatnak azzá. Beblokkolja az egyént, nem törődve azzal, hogy az csak a saját tudat-galaxisának keresztül kasul történő átélése, ami meglehet, hogy az elefánt farka. Viszont ezt túlhaladni csak a szubjektumot ellökve, semmit átélve lehet. És itt nagyon éles a határvonal a saját semmi és a "tényleges" semmi között. Szerintem itt jön képbe a halál, ha az egyén halálakor van akkora energiája, hogy kilöködjőn a tudatgalaxisából. Erre zoomolgatós hasonlat a fény, mint "tisztatudat", elektron mint "elme" kilökődése (Ill. jó, hogy írtad az atomos példát). > anyag elhagyása. |
| | | | |
| | | | | | | | | | no de miért lenne illúzió? az megeshet hogy valaki összekever egy regresszív kavarodást egy tényleges transzcendens élménnyel (vagy fordítva) így az értelmezésében téved így a további viszonya az élménnyel torz lesz, de ez nem azt jelenti hogy abban a pillanatban az az élmény illúzió volt. (vagy pl akkor most az elektron-meg atommag illúzió? egy csomó felfedezést tett lehetővé amik nem tűntek el attól még hogy bejött a kavantumizé :) ha meg nagyon végletessen értjük akkor meg állítólag minden tapasztalás amíg alanyi-tárgyi kettőségben éljük meg csak egy csekély szegletét tartalmazza a "valóságnak".
az meg egy jó kérdés hogy egyáltalán létezik e olyan hogy illúzió, mrmint hogy úgy valami ánblokk az legyen, vagy inkább az van hogy az elefánt különböző részeit tapogató vakok vagyunk és ki csak a farkát fogja és ott leragad ki meg végigtapogatja az egészet vagy esetleg kinyitja a szemét és látni kezd?
vagy pl a délibáb: "A távolságuk miatt nem látható tárgyakat láthatóvá teszi, a látóhatáron lebegnek, megkettőződnek, vagy fordított állásban látszanak az egyébként is látható tárgyak."
vagy a sötétben kötelet kígyónak látva, tényleg egy hosszúkás valami fekszik ott a földön ennyiben lehetne kígyó is csak éppen nem sziszeg és almát sem dugdos a számba :) tehát egy radiátort pl sosem nézek kígyónak stb.
-monomán agymenés ende- |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hi all! Bocs ha megszakítom a témát. Kicsit késve(jan. 11.) de szeretnék boldog születésnapot kívánni az öregnek. A JóIsten sokáig éltesse Hofmann papát! |
| | | | |
| | | | | | | | | | drága Bomba
köszi, javítom:(jah és smst nem látok sajna, csak annyit, hogy datos;)
csak a hozzáállás, elhatározás legyen kegyetlen...mint: LEÁLLíTOM AZ ELMÉT BÁRMI ÁRON-...ehhez kell egy 'meglátás', ezen is dolgozom, hogy ezt lehozzam józan észre bárkinek...tehát pillanatról pillanatra, légzésről légzésre, lépésről lépésre, nem veszítve el a fegyelmet, a motivációt, az ön-őszinteséget...idáig mindig az történt pontosan, ahogy itt írtad, pl a tripek, a módszereim anno ezek voltak wow..ez látszólag bátorságra vall, pedig pont ez a gyávaság...nem azt mondani, hogy na mostantól TÉNYLEG minden pillanatom erre szánom, hanem szinte haszontalanságokkal próbálkoztam, hogy bebizonyítsam magamnak: "látod, tala elme, most odagúrtam, húzd meg magad kiccsávó" --ez a z usa taktika- - s jóhogy visszajött, mák, hogy még élek *vigyor* --az abszolút bátorság az, ha pl akár minden lény ezen a földön kiröhög, félreért, megun, blabla akkor is leállítom az elmét mert ez vagyok - és hamarosan többet tárok fel(készül), de valahol kezdeni kell és mindenki leesik először haha
///"az elmével nem érdemes kegyetlenül bánni. nem lehet és nem is tanácsos megpróbálni erőszakkal megállítani/leblokkolni. olyan, mint egy folyó, ha felduzzasztod, áttöri a gátat, és több kárt csinál, mint hasznot. irányokat lehet neki adni. de az elme szintjén nem lehet elzárni a csapot."///-Bombadil |
| | | | |
| | | | | | | | | | Alapvetően nem jó-rossz kontextusban gondoltam a bináris rendszerre, hanem konkrétan arra, hogy egy minden-semmi bináris rendszerben fel kell ismerni a binaritáson túllevő egységet, és nem a nullájában kell azt hinni, hogy az az alapvető semmi. A legtöbb transzcendens élmény pszichedelikus beszámolókban illuzió, erre céloz tala is. Ezáltal mivel sok esetben nehéz meghaladni, jobb tudatosítani a létezését, de nem jó az ál-semmiben fuldkolni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | hopax: az india gondolkodásban az "üresség" szó többek között a dolgok állandó és független létének a hiányát jelenti (így nem "valami"), egy fogalmi konstrukcióktól és fogalmi sokasítástól mentes kettősség nélküli bölcsesség vagy látás, és nem hit tárgya hanem egy hagyományvonal paradigmáit és kontemplatív praxisát követően közvetlenül megélhető és tapasztalatilag igazolható. Szerintük a semmi végtelen potencialitás, minden ebből a kiterjedés nélküli pontból jön (egy pont ha mozgásnak indul, létrehoz egy vonalat, majd a vonalakból síkot, s a síkból pedig a 3 dimenziós világot). az tény hogy van jó és rossz de minden misztikus hagyomány egyet ért abban hogy van valami ami mindezen túl, (vagy ezek: a rossz és a jó előtt :) van és hogy ezzel közvetlenül kapcsolatba lehet lépni. a mindkét oldalba megmártózás alatt meg nem értem hogy mire gondolsz? egyik nap baltával rohangálsz a városba és suhogtatod másik nap meg az erdőben virágokat szedsz és a számveróverdöréjbóvt dúdolod? Ami pedig az illúziót illeti, (lesarkított példa) hogy ha mondjuk egy ember felismeri, hogy bár eddig abban hiszemben volt hogy vele szemben sokan indokolatlanul agresszívek, valójában a saját agresszióját vetítette ki másokra csak ettől még nem fog megváltozni az ahogy a világot érzékeli. Ahhoz hogy helyre tudja tenni saját és mások kapcsolatát meg kell haladnia bizonyos indulatainak leválasztását magáról és kivetítését másokra. a transzcendencia szó ha jól tudom megőrzést és meghaladást jelent. (egy tepsi gőzölgő almáspite több mint fahéj, meg alma, meg tészta annak ellenére hogy ezekből a részekből áll megfelelő összeállásban egyben túl is mutat rajtuk) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Valószínu, hogy azért nem tudunk többet tanulni, mert meglévo tudásunk akadályoz ebben: agyunk belso kapcsolatrendszere gyerekkorunkban olyan információs pályákat stabilizált, amelyek a legjobban beváltak, viselkedésünket a legtöbb helyzetben hatékonyan és gazdaságosan irányítják, tehát nem érdemes rajtuk változtatni. Ugyanakkor a természet elég okos volt ahhoz, hogy ezt a konzervatív stratégiát se vigye túlzásba. Agyi huzalozásunk valamennyire azért változni tud, amikor új problémát kell megoldanunk, új környezethez kell alkalmazkodnunk, vagy szokatlan benyomások érnek."
hejj na, abban remélem megegyezünk hogy pl tripen elég új és szokatlan benyomások érik az embert ami kibillenti az addigi programból. :) az is igaz hogy ahelyett hogy elfogadnánk a talajnélküliséget van valami elemi ösztön arra hogy újra kockafejet öltve félelmek és reményeket halucinálva unos untalanul körkörösen ismétlődő és szilárd fogalmi reprezentációkkal operáló mentális sémákba bújva szűkítsük le a tág és önösséget meghaladó varázslatos őszinte jelen-létünket, de ez nem egy szer hibája. trip nélkül én személy szerint gőzöm sincs hogy valaha is kinézhettem volna a kultúrám síkvilágából és ráláthattam volna az elfuserált emóciókra és motivációkra amik vezérelték és vezérlik énrendszeremet meg ezt az egész őrületet "itt kint". persze nem könnyű ezek után őszintén tovább menni, de türelemmel figyelemmel és megfelelő (fogalmi!) kontextusokkal ill. azok váltogatásával ("megkülönböztető bölcsesség") szerintem a lélek sötét éjszakáján átevickélhet az ember. ja és igen, ezek az ajtós-kulcsos dolgok és felejtések meg szerintem fontosabbak is lehetnek mint egy trip. ez igaz. ezért ilyen kúrva nehéz. |
| | | | |
|