|
Legfrissebb hozzászólások (2133 - 2182) (Témakör: legalize)
| | | | | | | | | | Re#696 Érdekes, de számomra nem ismeretlen vélemény, hozzáállás. Nem kivánok érdemben vitába szállni vele, csak annyit jegyzek meg, hogyha az egészet, pontosabban a pszichedelikus szerhasználat negáltját tenném bele, akkor ugyanúgy állna az érvelés, de akkor a szerhasználat nélküli elmélkedés, szemléletválást és világmegváltást propagálná! Ugyanilyen meggyözöen. Nemde? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ó, semmi kifogásom Kína ellen. Sőt, remélem és szinte várom ezt a fajta hatalomváltást. A távol-kelettel kapcsolatban még vannak illúzióim. :-) De nem igazán érdekel, hogy mit csinál a világ politikailag. Illetve van egyfajta tényekkel nem kellően megalapozott intuitív véleményem arról, hogy mi folyik itt, és mi várható, de nem akarok érdemben beszélni róla, mert állandóan dezinformálnak, és más dolgok jobban érdekelnek annál, minthogy azzal töltsem az időmet, hogy mepróbáljam kideríteni mi is a pontos helyzet úgy en bloc. Szóval a világ tegye csak a dolgát, én meg kellően kis pont vagyok benne ahhoz, hogy nagyjából én is azt tehetem, ami a dolgom, a karmám, bármi. Néha beveszek egy bélyeget, néha meg szívok egy kicsit. Szívesen megfizetném az adótartalmát is, ha engednék, hogy legyen... A többi, meg a lényeg, no az meg ott van Cellux hozzászólásában... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mondhattam volna akár Indiát vagy egy mohamedán vallású országot is. A lényeg: a globalizálódó világban a vonatkozó nemzetközi egyezmények módositása igen-igen nehéz, és talán az egyes országokat képviselö politikusok nem mennek bele a közelharcba. Hollandiát is elég sok kritika éri: a kábitószer forgalmakról szóló jelentésekben a fö "exportáló" ill. tranzit ország épp Hollandia (pl. kokain tranzit, ectasy-forrás, nederwiet). És a beszedetlen adóEURok is ott csapódnak le. Szóval nehéz elképzelni az alkohol- és kábitószertilalomhoz keményen ragaszkodó és az ezek fogyasztását - ill. az utóbbiak termelését általában nem - türö "világok" a globális egymásmellettélését. Nekem legalábbis ilyen szegényes a fantáziám... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az én szívügyem a pszichedelikus szerek, enteogének használatának legalizációja. Úgy érzem, ezért a célért tényleg érdemes küzdeni.
Saját bőrömön tapasztaltam meg ezeknek az anyagoknak a szemlélet- és életformáló (mindent egybevetve pozitív) hatását és úgy gondolom, a társadalom nagyon sokat veszít azzal, hogy e rendkívüli lehetőségeket kínáló szerekről nem vesz tudomást (illetve azokat pusztán deviáns szubkultúrák tagjainak öncélú szórakozását és önfelejtését szolgáló "kábítószereknek" tartja).
Meggyőződésem, hogy a jelenlegi globális válságból az emberiség csak egy minél több emberre kiterjedő tudati forradalom révén juthat ki. A cél az lenne, hogy az emberek döntő többségében (és leginkább a döntéshozókban) tudatosuljon: nemcsak önmagunkért vagyunk felelősek, hanem azokért az ökológiai/társadalmi rendszerekért is, amelyeknek emberi születésünknél fogva részesei vagyunk. Egyedül e felelősség felvállalásával képes az ember arra, hogy megfelelő döntéseket hozzon, e nélkül minden, amit csinál, legfeljebb tüneti kezelés, a problémák passzív elodázása lehet.
Ennek a felelősségérzetnek a kialakulásához kizárólag az ember önismeretének elmélyülése vezethet el. A puszta gondolkodás nem elég, mert nem érinti meg elég mélyen a személyiséget. Csak az vezethet sikerre, ha valóban, a teljes lényünkkel átérezzük azt a kapcsolatot, amely a külvilággal összeköt bennünket. Ha feltárjuk pszichénk mélységeit, ha szembekerülünk saját szorongásainkkal,félelmeinkkel és legyőzzük azokat, csak akkor leszünk képesek a világ kihívásaival is adekvát módon szembenézni.
A nyugati civilizáció az önismeret megszerzésére sokáig egyetlen módszert ismert: a pszichoanalízist, amely bár jelentős eredményeket ért el, mindig beleakadt abba a problémába, hogy az átlagember megfelelő segédeszközök nélkül nem képes tudatának egy bizonyos szintjénél mélyebbre menni. Ennek következtében a pszichoanalízis freudi hagyománya nem is foglalkozik mással, mint a pszichének azokkal a szintjeivel, amelyek a normális (neurotikus) XX. századi ember számára, annak hétköznapi tudatállapotában elérhetőek. Ez pedig vajmi kevés ahhoz, hogy lehetővé tegye a tudat gyökeres átalakítását.
Az ötvenes években Stanislav Grof és más pszichiáterek felfedezték, hogy az LSD és a pszilocibin révén a pszichoanalitikus terápia addig ismeretlen mélységekbe képes eljutni, sőt, megfelelő terápiás támogatás esetén egyetlen pszichedelikus "ülés" képes az emberi pszichében olyan alapvető pozitív változásokat előidézni, amelyek épp a fent említett tulajdonságok - globális felelősségérzet, egységérzés - megjelenését, a tágabb összefüggések meglátását eredményezik.
Amikor az USA a hatvanas évek végén betiltotta a pszichedelikus szerek használatát, akkor ezzel azokat a kutatásokat is leállította, amelyek e szerek társadalmi méretekben való biztonságos alkalmazásának, és így az emberi tudat felszabadításának lehetőségeit kutatták.
Mára kialakult az a faramuci helyzet, hogy a társadalom életének jobbra fordításán elvileg munkálkodó akadémikusok, tudósok és társadalomkutatók helyett a hozzánk hasonló "drogosok" azok, akik progresszív módon ezeket a szereket kutatják, mindezt mindenféle anyagi támogatás nélkül, sőt, az állam üldöz bennünket azért, mert megpróbálunk rájönni, miképpen lehetne e szereket az egyéni, társadalmi és ökológiai problémák orvoslása érdekében a legbiztonságosabban felhasználni.
És engem ez a helyzet kissé zavar.
Ruzsa Balázs (cellux)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "... ha tetszik, ha nem..." Én is ezt üzenem... mondjuk Kínának :) Kína tegye az ő dolgát, én meg teszem az enyémet... |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Hit, szexuális élet, válás, stb?" Ezen magatartásfomák ill. problémáik drog nélkül is léteznek. A kémiai (bár eleinte nem annak ismert) szerhasználat szabályozása évezredekig pusztán vallási / kulturális / morális volt. A jogi "kezelés" csak 100éves.
"A törvényi szigor, mert igazságtalannak, aránytalannak és értelmetlennek tartom." Én úgy látom és jósolom, hogy a kodifikált szigor érdemben nem fog enyhülni, legfeljebb az érvényesitésére lesznek variációk.
Az EU joghomogenizáló jövöjével kapcsolatban nincsenek illúzióim. Az EU az, ami. A világ lakosságának kb. 4/5 része Ázsiában, Afrikában és D-Amerikában él. És szaporodik. A nemzetjözi szabályozásban az ö véleményük lesz a mérvadó (pl.Kináé. ha tetszik, ha nem.) Félek,hogy az erö- és manipulálóképesség már nem ay EU és USA sajátja (lásd a terrorizmusra adott válaszlépéseket). |
| | | | |
| | | | | | | | | | A legalizáció alapjául annak a felismerése kellene, hogy szolgáljon, hogy ez egy olyan dolog, amit ilyen módon nem lehet kezelni. U.I., az, hogy nem kerülnek le a szerek a kábítószerlistáról az egy dolog. De az tény, hogy sok országban enyhülnek az alkalmazott szankciók. Egyébként is az, hogy adott társadalom adott időben mire gondolja azt, hogy nem magánügy, az is mindig változott. A társadalom változásával együtt. Mondjak elcsépelt tételeket? Hit, szexuális élet, válás, stb? Továbbá az is van, hogy az emberek egy jó része tisztában van azzal, hogy az érthető társdalmi önszabályozási törekvések mellett iszonyatos mértékű, nem igazán a többség érdekei szolgáló manipulációnak is ki van téve. Ezért szkeptikus a mainstream véleményekkel szemben, ezen belül a tudomány eredményeivel szemben is. Hozzáteszem a tudomány sem tudja kihúzni magát az alól, hogy benne él egy manipulatív közegben, ráadásul emberi lények művelik, akik maguk sem tévedhetetlenek, és nagyon sok kérdésben nincs is konszenzus. Ergó az van, ami mindig. Vélemény- és hitbéli különbségek ember és ember között... Amit én szeretnék az pusztán annyi, hogy ne fenyegessen a törvényi szigor, mert igazságtalannak, aránytalannak és értelmetlennek tartom. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A legalizáció fokozatosan fog megtörténni. Mind időben, mind térben, mind erősségben. Nyugateurópa felől terjed felénk a dekriminalizáció, és ha meg is torpan valahol keleten, az nem Magyarországon lesz. Az EU-n belül egységes lesz végül a szabályozás, csak amíg az összes országot fokozatosan óvatosan összehangolják, addig időnek kell eltelnie.
Ezt egy jobbos ismerősöm magyarázta el nekem, akiben az volt a vicces, hogy minden fontos kérdésben a jobbos pártok oldalán állt, de akárminek az okát magyarázta, az köszönőviszonyban sem volt azzal, amit a sajtóban látni-olvasni lehet, amit a politikusok, vagy a hivatalos megmondóemberek, szakártők stb. mondanak...
Szal a legalizáció ugyanolyan lefutott ügy már mint pl. amilyen az EU csatlakozás volt már közvetlenül a rendszerváltás után... Ami most van az műbalhé az egyszeri drogos szempontjából...
Csak tudnám minek írok akkor még mindig ide... :-)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Mivel a drogok ill. kábitószerek szabályozása és a kapcsolatos legalizáció jogi úton, törvényes keretek között valósul/valósitható meg, és nem pedig kulturális területen, szokások révén "terjed", ezért a társadalom beleszól a törvénykezésbe. Még akkor is, ha sokak szerint erre nem lenne joga (lásd "A lerészegedés joga"). Pont az általad felsorolt problémák miatt is mondható, hogy a civilizált(?) ipari/nyugati világban "no man is an island", cselekedeteink másokat is érintenek, esetleg közvetve v. közvetlenül károsithatnak. Fel lehetne tenni a kérdést, hogy mi lenne/lett volna, ha az ópium forgalmát, stb. nem szabályozták volna úgy 100 évvel ezelött. Ugyanoda vezethetett volna, mint a most kiemelt népegészségügyi problémává váló dohányzás vagy alkoholfogyasztás? Amik legálisak (bizonyos, de egyre szükölö keretek között). |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én nem ebben az irányban látom a legalizáció útját. Az, hogy a drogok "károsak" az nyilván tény, bár nem ártana valamiféle rangsort felállítani, hiszen a legtöbb anyagról az átlagember csak azt tudja, hogy árt. (hogyan, milyen távon, milyen mennyiségben, maradandó -e, stb.-ről fogalma sincs senkinek). Csakhogy nem a drogok jelentik az egyedüli problémát a világban, van még elég, sőt még válogatni is lehet, és a közös mindezekben ugyanaz: az ember akkor gondolkodik hosszútávon, amikor kedve van, mindenáron próbálja a felelősséget áthárítani, és kifogásokat keres, hogy időt nyerjen, és ne kelljen itt és most megoldani a problémákat. A problémák pedig sokkal súlyosabbak, mint azt a legtöbben gondolnák: környezetszennyezés, túlnépesedés, önzés, globális politikai helyzet eldurvulása, stb. A drogháború csak egy eszköz arra, hogy ne kelljen ezekkel foglalkozni. Ezeket MIND úgy kellene megondani, hogy az egyes emberek felismerik az egyéni felelősségüket, és aszerint cselekszenek. Ha a társadalom ezt fel tudná ismerni, nem lenne szükség rá, hogy törvényekkel szabályozzák, milyen anyagot fogyaszthat valaki. Azt nyilván nem fogják bebizonyítani, hogy a fű egészséges, de azt esetleg beláthatnák, hogy magánügy. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A legalizávió, int valós esély? Nekem ebben vannak kételyeim. Persze ez nektek nem újdonság... Hadd vessek fel egy gondolatot ée egy analógiát. (A rövidség kedvéért eltekintek a pontos jogi szóhasználattöl.) Az egységes kébitószerlista magja immáron 43 éves. 1961. óta csak felkerültek anyagok, onnan le még nem. Csupán egyes országokban a orvosi használat korlátozásának apróbb módosulási ill. a csekély mennyiségek fogyasztásának különleges kezelése (dekriminalizálás ill. legalizálás) történt meg egyes országokban. A kábitószerlista 1961- óta csak bövült (MDA, MDMA, 2C-B, ETC,). A listára kerülés alapelve: bünös, ameddig be nem bizonyosodik róla, hogy ártatlan. Mivel elsösorban orvosi felüegyelet nélüli, rekreációs használatról van szó. [Elnézést a müvészektöl, akik igyekeznek a kreáció segédeszközeként ( is) feltüntetni a fogyasztást.] A legalizációért küzdök kb. 40 éve az értalmatlanságra vonatkozóan új és érdemi bizonyitékokkal nem tudnak elöállni, viszont idöközben a fránya tudomány halad, és egyre-másra produkálja a hol aggasztó, hol pedig egyértelmüen az ártalmasságra utaló jeleket, és alkalmanként bizonyitékokat a kevésbé károsnak hitt szerekre vonatkozóann. Emiatt a mérleg nyelve nem kétslges, melyik irányba billent ki. Analógia: számámrfa egy kicsit hasonló a helyzet a (másik) Zöldek által a génmanipulált szervezetekkel kapcs. álláspontjához: be kell bizonyitani, hogy azok ártalmatlanok, és csak ezt követöen engedélyeztethetök. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Lehet hogy egy idő után a dolog legalizálni fogja önmagát. Szerintem egy picit hasonlít a dolog a graffitire. Egyrészt a társadalom megtanulta tolerálni, másrészt a graffitisek közül is megszelídültek azok az elemek amelyek csak a rongálás miatt csinálták (és a legnagyobb szálka ők voltak a társadalom szemében). Mára ők vagy abbahagyták, vagy megtanultak szépen rajzolni-festeni :) Ma meg a folklór része, graff versenyek szerveződnek, sőt, tavaly nyáron a MÁV megengedte néhány lepukkant vagon legális festését is.
Vissza a legalize-ra, ... én egyelőre a cselekedeteimben foglalok állást az ügyben :) Csak a graffel szemben ez bonyolultabb eset mert a tudatmódosításnak rosszabb a sajtója... :-/ |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hát igen.. alapkérdés, hogy jó stratégák legyünk-e, vagy egyszerűen mondjuk, amit gondolunk... talán itt ezen a főrumon ez utóbbi az elégséges és kielégítő... bár azt is tudom, hogy a nagy karizmatikusok és stratégák sokszor nagyvonalúan eltekintettek ettől... de én nem vagyok nagy stratéga, sem nem vagyok nagy karizmatikus, úgyhogy csak mondom, amit gondolok... amúgy bizonyos szempontból igazad van, czr... |
| | | | |
| | | | | | | | | | szentseg,ego,tunde-magia...talan elrugaszkodtunk egy kicsit,nemde?
ahoz,hogy erdemleges eszmecseret folytassunk a legalizaciorol-sajnos meg- nagyon is foldhozragattnak kell lennunk.
csak nezem a topicot es (nemtom miert!?)az egyik nyers cimboram sokat emlegetett mondata jutott eszembe :" drogosok nem tudnak ezen vilag dolgaival mit kezdeni,nemhogy valtoztatni rajta!"
senkit nem szeretnek megbantani de csodalkozunk azon,hogy "a nagyerdemunek"-mellesleg pont annak amit meg szeretnenk valtoztatni 1kicsit-halvany lila goze sincs,hogy mi mirol(mit?,miert?) kavarunk itt ossze-vissza.
farkasok kozt farkaskent kell uvolteni...legalabbis azert,hogy megertsek
sajnos a legalizacio cimu szindarab nem a mi podiumunkon,plane nem a mi musorfuzetunk szerint fog lejatszodni
abban segitsunk-es ez a mi/ti? felelossegunk-,hogy legalabb kozos nyelven irodjon a mu
(es pont en beszelek?...:))
czr,akinek csak kicsit fajt mar a feje |
| | | | |
| | | | | | | | | | Narc, én is bocs, sokat gondolkoztam tegnap és ma. Ha lesz érdemi gondolatom legalize témában, írom is :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szent, nem szent. Az, hogy "szent" az csak egy szó, mindenkinek más a jelentése...
Én azt mondanám, hogy az LSD leginább valamiféle tünde mágia... Galadriel tükre mondjuk... ;-)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | :)) "Én már most nyertes vagyok "- Nyereményed az esély, hogy kitörj énközpontú gondolkodásmódodból végre...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#679 1) "[U I, mielőtt besérülnél, nem téged kritizállak, általában az előítéletes többségi társadalmat, amit jelenleg te reprezentálsz e fórumon, hozzáteszem - hogy fényezzem az egódat - nagyon karakánul és bátran." Most az apróságoktól eltkeintek (pl. az ellenitélet miért lenne elöitélet?): bátorságom mozgatóereje az igazság megismerésének vágya, amihez energiát az ad, hogy nekem nincs vesztenivalóm. Én már most nyertes vagyok (meg beképzelt-;). 2) Nem jött megfejtés az kendermagos EU-zászló cimlapra! Nme kell a kenderzöld-hasú?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Most már tényleg sok lesz az offból. Át lehetne vezetni ezt egy másik topikba. Tényleg van jópár topik, aminek nagyon témájába vág ez a párbeszéd. Az on-topik felvetések totál elvesznek az offolás között -- már ha szabad így panaszkodnom; harmadszor azért nem jövök elő ugyanazzal a kérdéssel... |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ez teljesen rendben is van, azt hiszem ezt mindkettőnk elmondhatja magáról :)"
Nos ezt én mondtam az imént a tiszteletlenséggel kapcsolatban. Ezután olvastam, István a 675. hozzászólásod és rájöttem hogy a fenti gondolatom elhamarkodott volt. Vannak olyan szituációk amikor fejet kell hajtanunk a nálunk bölcsebb ember vagy hatalmasabb erő előtt. De az a legjobb, ha minden embernek és erőnek megadjuk a tiszteletet. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Számámra a tudomány eszköz, hogy a bennem megfogalmazódó kérdésekre választ kapjak. A kérdések megfogalmazásában pedig egyrészt saját magam ötletei és lehetöségei, másrészt kollégáim problémái, s végül - DE NEM utolsósorban - a jelen és a közeljövö társadalmi igényei, poblémái az útmutatóak."
Itt szerintem kettőnk megközelítése tér el. Én inkább önmagamat szeretném megtalálni-megvalósítani és ebben a folyamatban a vallás, a tudomány és a művészet nem eszközként van jelen, hanem mint nyelvezet játszik közre. Én ebbe a körbe egyébként belevettem a természet és a nem-emberi élőlények igényeit-problémáit is.
"Az általam müvelt "tudományban" nincs Szentség, söt azon vagyok / vagyunk, hogy ha kell minden dogmát elvessünk, és újravizsgáljunk sok mindent. Az új(donság) keresése sokszor tiszteletlenséggel párosul."
Ez teljesen rendben is van, azt hiszem ezt mindkettőnk elmondhatja magáról :)
"Ami szent a tudományban az a korrektség, elfogulatlanság."
Szerintem ez nem szent a tudományban - hanem a tudomány jellemzője, tulajdonsága.
"A természettudomány (science) nem mindenható. Nem is akar az lenni. Egy módszer és az az által felhalmozott tudás együttese. A gondok a felelötlen vagy meggondolatlan használatától erednek."
Igen, ez a lényeg! Ahogy már említetted is, a gond nem a tudományban hanem a hozzá viszonyuló ember felfogásában van.
"Nem gondoltam, hogy el kell magyarázni."
Szerintem nagyon jó hogy elmondtad, hogy mindannyian elmondhassuk! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Alázat, Uraim és Hölgyeim, igen alázat a természet eröivel szemben, és azzal szemben, amivel a természet minket felruházott. És azzal szemben is, ami bennünk és a másik emberben lakik. Alázat a természet igazával, és a másik ember szenvedésével szemben. De bátor és kitartó küzdelem a minket vagy önmagukat megalázókkal szemben. Uti, non abuti.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#672 "Mit akarsz a tudománytól? Általa szent emberré válni? Mit akarsz a szent emberré válástól? Uralkodni, befolyásolni? Hmm..."
Nem értem, mit kell annyit aggódni a tudomány szó olvastán! Számámra a tudomány eszköz, hogy a bennem megfogalmazódó kérdésekre választ kapjak. A kérdések megfogalmazásában pedig egyrészt saját magam ötletei és lehetöségei, másrészt kollégáim problémái, s végül - DE NEM utolsósorban - a jelen és a közeljövö társadalmi igényei, poblémái az útmutatóak. Az általam müvelt "tudományban" nincs Szentség, söt azon vagyok / vagyunk, hogy ha kell minden dogmát elvessünk, és újravizsgáljunk sok mindent. Az új(donság) keresése sokszor tiszteletlenséggel párosul. Ami szent a tudományban az a korrektség, elfogulatlanság. A természettudomány (science) nem mindenható. Nem is akar az lenni. Egy módszer és az az által felhalmozott tudás együttese. A gondok a felelötlen vagy meggondolatlan használatától erednek. Ilyen egyszerü ez. Nem gondoltam, hogy el kell magyarázni. Sajnálom, hogy az öniróniát félreértettétek... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Foly---tatás: Holy Urine Kiegészités elözö irásomhoz: van Szent Vizelet is! Bár e körben jólismert, árdemes felidézni a Szóma egy sajátos finn-ugor változatát: az Ob-Irtisz környékén nyelvrokonaink körében még a XVIII-XIX. században is élt az Amanita muscaria ottani rekreációs (tehát nem a Rig-Védai értelemben vett valláso) fogyasztásának sajátos változata. A tehetösebbek mulatozásaik során légyölö galócából készült italt fogyasztottak, majd amikor az udvarra mentek könnyiteni magukon (megnyiltak az Érzékelés Kapui!), az odagyülekezett szegények fatálakban fogták fel a vizeletet, ami elegendö muszcimolt tartalmazott ahhoz, hogy majd az azt megivó pórnép is deliriumos állapotban élvezhesse a hatást. Állitólag még a 3. ilyen körben is volt elegendö hatóanyag... A fentiek biokémiai háttere: a gombában az eredetileg meglevö állitólagos fö pszichoaktiv muszcimol mellett levö iboténsav az emberi szervezetben dekarboxilezödéssel muszcimollá alakul; mindkettö GABA agonista.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "...akkor én, a vegyész az adott drog vallásának a papja, szent embere vagyok?"
Azért, mert ez így kijött belőled, lenne egy gondolatom még.
Mit akarsz a tudománytól? Általa szent emberré válni? Mit akarsz a szent emberré válástól? Uralkodni, befolyásolni? Hmm...
A szent emberek nem külsőségek alapján lettek azok, akik-amik. Nem is azért, mert egy jó producer mögéjük állt és szentet csinált belőlük. (Lsd. mai sztárkultusz, annak minden vonásával) A szentség belülről és/vagy Istentől fakad.
Kapzsiságukról, uralkodásvágyukról lemondani képtelen emberek sosem lettek szentek. Maximum ideig-óráig, amíg magukat szentnek merték nevezni és erőszakkal vagy manipulációval váltották ki önmaguk istenítését. Ugyanez a helyzet a mai sztárkultusszal is. A külsőségek megvannak, de az elhivatottság, önzetlenség, szerénység és mindenek felett a tehetség és a harmónia már hiányzik. Kuka. |
| | | | |
| | | | | | | | | | UI: "Tehát nem az Istenekkel, hanem saját magunkkal találkozunk..."
A saját magunkkal való találkozás nem zárja ki az Istennel való talákozást. Istenképtől függ, hogy Istent magunkon belülre vagy kívülre helyezzük. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ha ez a tisztitás felszentelés, akkor én, a vegyész az adott drog vallásának a papja, szent embere vagyok?"
Ezt a cselekedetek alapján az utókor dönti el. Az én olvasatomban: ha a célod a megtisztítással hogy jót nyújts az embereknek és/vagy a Természetnek, de egyiket se sértsd semmilyen módon - akkor igen, érdemesnek találhatlak arra hogy megfogadjam némely tanácsod. De ez még mindig távol van a szent ember fogalmától (és ennek a fogalomnak véleményem szerint nincs definíciója).
Ha a célod csupán önmagad szent emberként való beállítása és ebből fakadóan önmagad kiemelése és megkülönböztetése önös érdekekből kifolyólag - akkor csak azt mondom: hát igen, ő csak egy a millióból. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#655 - 667. A kábitószer, mint Szentség - Holy Shit? Nem kivántam visszatérni a témára, de meg kell tegyem. Itt valami nagy zürzavart látok / olvasok. Tudtommal a pszichoaktív szerek semmi mást nem csinálnak, mint 1) a fogyasztóban már meglevö tapasztalatokat hívják elö, rendezik át, vagy helyezik más megvilágításba, illetve 2) az aktuális percepciót torzítják és elegyitik korábbi élményeinkkel (lásd 1.). Hogyan megy ez végbe? Nem tudjuk. Tehát nem az Istenekkel, hanem saját magunkkal találkozunk úgy, ahogy a szer nélkül csak ritkán illetve bizonyos meditációs technikák elsajátitásával (no meg bizonyos betegségekkel ill. hipnózissal) lehet elérni. A szer nem szentség, hanem csupán / legfeljebb a szentély kulcsa. A Doors of Perception tárulnak ki a szer által. Semmi más. Nem istenek eledele, mert fogyasztása által magunk nem lehetünk istenek. Ha pl. én vegyészként elöállitok egy hallucinogént (DOB, 2C-I) vagy valami indolszármazékot, netán salvinorint, az bizony mind sötét trutyi addig, amig fáradságos munkával meg nem tisztitom. Ha ez a tisztitás felszentelés, akkor én, a vegyész az adott drog vallásának a papja, szent embere vagyok? Akkor döntsétek el: én egy brujo vagy egy diableró (vagy segédjük) vagyok? Ráadásul az LSD és a DOB tkp. nem is természetes anyagok. Még valami a középkórról: Galvani és Faraday elött a vitustáncot járó élettelen békacombban mi lakozott?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Re#667 "Te nem tartod Isten és a természet elleni perverziónak és bűnnek azt, hogy egy növény be van tiltva?" Rossz a fogalmazás. Milyen növény van betiltva? Engedéllyel még morfint adó mákot is lehet termeszteni, nemhogy kendert, ipari célra. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Siphersh: "Hogy a templom nem szent? Ebben most elbizonytalanodtam. Nem sikerült utánanéznem, de azt hiszem, a felszentelt templom szent természetű. Mondjuk, csak a katolikus teológia nevében nyilatkozhatok." -írtad. Igazad volt az ez előtti hozzászólásban, ugyanis a templom nem szentség, mert templom azóta nem is létezik, mióta Kr.u.70-ben Titus lerombolta! A zsidóság és a keresztyénség azóta nem ismer templomot, nincs ilyen. Majd lesz, nemsokára, de most nincs.... U I: Te nem tartod Isten és a természet elleni perverziónak és bűnnek azt, hogy egy növény be van tiltva? Vagy ezt is "trutyi"-nak tartod?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Akkor játsszunk!
MELYIK angolnyelvü képes (politikai) hetilap európai kiadasának MELYIK számának cimlapján látható kék alapon 12 s'rga kenderlevél körben elrendezve? Aki a helyes megfejtést email cimemre hétfö délig (febr. 23.) megküldi, annak egy "I grew hemp" felülbélyegzésü, (G. Washingtont ábrázoló) 1 USD zöldhasú beszkennelt JPG változatát e-postázom. Üdv, UI istvan@chemres.hu |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az európai középkor - szerintem ez egy fejen talált szög. Itt most talán abban a kontextusban sötét, hogy akkor (a hangszedő most az ezerszer forgatott bakelitjeim egyike fölé ér, 3...2...1...) az egyházak mondták meg a frankót. Ma a tudományos intézmények teszik ugyanezt. Nincs joga megsértődnie senkinek sem, túl kéne lépni a vagdalkozáson meg ezen a harcoláson. Az embernek a logikája és az érzelmei egyaránt fontosak és egyenrangúak - ha a harmónia megvan a kettő között, abból baj nem lehet. (serc-katt... surr surr surr ... hopp, lemez vissza a lemeztasiba) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja, ja. Nem illik sértegetni a másikat. Én is ezt mondom. Sőt, csak annyit, hogy nem árt tudni, hogy ki mit érezhet sértőnek. Nem is valami elvárásról, vagy számonkérésről beszélek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja. Biztos igazad van. Én csak azt mondom, hogy ha egy vallásos hindu jön vendégségbe, akkor jó tudni, hogy mit illik, mit nem illik. És ha én megyek vendégségbe a hindukhoz, akkor meg főleg. Nem azt mondom, hogy nem beszélhetek a templomról mint épületről, de nem árt tudni, hogy a szenteltvizes edény nem köpőcsésze.
Attól nagyon messze vagyunk, hogy kinek mit "kell" elfogadnia. De ha valaki nem akar sértő lenni, akkor jó, ha tudja, mi merre mennyi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Siph: Indiában a tehén szent állatnak számít, itthon viszont pl. én, meg az emberek nagy többsége mégis a húsát eszi. Ha egy hívő hindu itt van Magyarországon, akkor semmi értelme elkezdenie magyarázni, hogy egyes emberek sértőnek találhatják, ha a tehénről, mint haszonállatról beszélünk. Szerintem valami olyasmi a tartható középút, hogy az egyik oldalnak el kell fogadnia, hogy a másik oldal a tehenet / varázsgombát / felszentelt templomot szentnek tartja, a másik oldalnak pedig el kell fogadnia, hogy az egyik oldal ezeket haszonállatnak, növénynek illetve épületnak tartja. Persze "élni és élni hagyni" jelleggel nem illik sértegetni a másik oldalt...
Amúgy nem vagyok otthon semmilyen teológiában olyan szinten, hogy a templomok szent természetéről tudjak vitázni, csak egy példa akart lenni :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hogy a templom nem szent? Ebben most elbizonytalanodtam. Nem sikerült utánanéznem, de azt hiszem, a felszentelt templom szent természetű. Mondjuk, csak a katolikus teológia nevében nyilatkozhatok.
De mindegy az elmélet. A lényeg az, hogy jó tudni, hogy ki mit tarthat esetleg hitében sértő dolognak, ha nem akarok sértő és tapintatlan lenni. Jó tudni. Ennyi. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja, és a templom speciel nem szentség. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hm... Nem értek egyet veled, Shin. Én csak elmondtam, hogy ezt bizonyos emberek sértőnek találhatják. A szóbeli szentségtörésen megsértődni ma már nem szokás. Ha valaki azt mondja, hogy az eukarisztia összes haszna az, hogy rostban gazdag és jó érelmeszesedés ellen, akkor ugyanezt mondanám neki. Nem utasítanám rendre, nem sértődnék meg, csak felhívnám a figyelmét, hogy bizonyos emberek az eukarisztiát szentséges természetűnek tartják, és sértőnek találhatják az ilyen megjegyzéseket. De ezt is csak akkor mondanám, ha feltételezném, hogy ezt ő esetleg nem tudja, és esetleg hajlandó tiszteletben tartani mások vallásos meggyőződését. Hiszen ha szándékosan csinálja, akkor minek felhívni rá a figyelmét. A különbség itt esetleg csak az, hogy egy törvényileg megpecsételt össztársadalmi szentséggyalázásról van szó. De nem hiszem, hogy ez változtatna a tényen, hogy bizonyos emberek hitbéli irányultságát sérti az ilyen beszéd. Nem hiszem, hogy a törvények hatálya arra is kiterjedne, hogy mi szent, és mi nem. Ez lelkiismereti kérdés, belső dolog, a törvények pedig legföljebb az emberek cselekedeteire vonatkozhatnak.
Sajnos a mai világban olyan erőteljesen jelen van a kvázi militáns vallásellenesség, hogy aki nem egy remete életét éli, az lassan immunissá válik az ilyesmire. Megsértődni...? Neem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Siph: szerintem jobban teszed, ha hozzászoksz, hogy az entheogén szereket egy kategóriába hallod sorolva a "mérgező trutyikkal", mert mostanában ez az általános hozzáállás... elképzeltem a templomok és az entheogén szerek párhuzamba állítását, és arra jutottam, hogy mint ahogy egy "jó" kereszténynek sem szabad megsértődnie azon, ha a templomot valaki egy kategóriába sorolja a laktanyával, úgy neked sem szabad megsértődnöd a másik párhuzamon - nem, nem tudom, mi lenne a helyes hozzáállás (pl. megmagyarázni, hogy ez mért nem jó, egyszerűen nevetni rajta, figyelmen kívül hagyni, gondolván, hogy "szegény eltévedt ember") lehet, hogy nem a megsértődés a helyes szó, hanem inkább a rendreutasítás. Én speciel rossz néven venném, ha valaki további indoklás nélkül elmagyarázná, hogy leszek szíves a templomokat a továbbiakban nem egy kategóriába sorolni a laktanyákkal, mert az sértő és ennyi...
|
| | | | |
| | | | | | | | | | U I, lehet, hogy úgy gondolod, hogy ez a fórum azt képviseli, hogy az LSD jó dolog? Én azt hiszem, megpróbáltuk egyértelművé tenni, hogy ez az oldal és ez a fórum az enteogén anyagokról szól, és azt képviseli, hogy nyíltan és behatóan meg kell vizsgálnunk ezt a kérdéskört. Ez az oldal nem egy vitában elfoglalt álláspont. Az LSD veszélyeit taglaló tanulmány éppoly relevanciával bír ezen az oldalon, mint az LSD esetleges hasznos felhasználási lehetőségeit vizsgáló írás.
Én nem tudom, hogy mi indukálja benned ezt a pártoskodó hozzáállást. Ha a tájékoztatás és a legjobb megoldások megtalálása a célod, akkor ezen a fórumon nem fogsz ellenségeket találni, bármennyire is keresed. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Eh, U I, nem tudom, miért akarod folyamatosan úgy láttatni, mintha nem látnánk téged szívesen ebben a topikban. Megpróbáltam hangsúlyozni, hogy nem rendreutasításnak szántam a kérésemet, csupán felhívtam a figyelmedet, hogy bizonyos emberek sértőnek találhatják az ilyen megjegyzéseket.
Mi itt azért beszélgetünk ezekről a kérdésekről, mert szeretnénk tájékozottabbá válni, és szeretnénk megtalálni a megfelelő módokat és hozzáállásokat önmagunk és a társadalom szempontjából. Itt semmilyen véleménnyilvánítás nem "beleköpés a levesbe".
De hagyjuk akkor a tudományt, látom, hogy inkább a személyes irányultság síkján szeretnéd kezelni a kérdést.
Ebben a tekintetben igazából nem értem, hogy miért tartod az enteogéneket egyneműnek a kábító hatású drogokkal. Tudom, hogy ez a topik a kender jogi vonatkozásaival foglalkozik, de a kender csak azért témája ennek a fórumnak, mert pszichedelikus karakterekkel is bír. Sokan vannak itt, akiket elsősorban ez a pszichedelikus jelleg érdekel, akár kenderről legyen szó, akár másról. És azok az anyagok, amikben tisztán, vagy "pusztán" jelenik meg az enteogén jelleg, és mentes a feltétel nélküli élvezetszerzés lehetőségétől, vagy a stimuláns és szedatív jellegektől, sokkal inkább képviselik a szabadságot, mint a rabszolgaságot. Az origóhoz képest ahogy a dohány, a heroin, az alkohol vagy a kokain a kábulat oldalán állnak, úgy állnak a tiszta enteogének az eszmélet oldalán. Nem véletlen, hogy az LSD-t az alkoholizmus kezelésére használták, nem véletlen, hogy ma egy másik enteogén, az ibogain mutatkozik a létező leghatékonyabb terápiás segédeszköznek a súlyos drogfüggőségek kezelésében, nem véletlen, hogy a pszilocibin az OCD kezelésében ígérkezik vizsgálatra érdemesnek, és nem véletlen, hogy az LSD-t és a pszilocibint a neurózisok kezelésének terápiás segédeszközeként használták, hiszen éppenhogy nem kábultatot jelent az ilyen befolyásoltság, hanem feltárulkozást, és kompromisszummentes ráeszmélést, szembetekintést saját belső valónkkal és a világgal való kapcsolatunkkal.
A kábulat éppen az, ami ellen való igyekezetet képvisel a pszichedelikus mozgalom, akár vallásos, akár profán keretek között. Ha te a kábulat és a lelki rabszolgaság ellen teszed le a voksodat, akkor nagyon örülök, ha együtt gondolkozhatunk erről a kérdésről, mert a közös cél az első és legfontosabb dolog az emberek közösségi igyekezeteiben. Ha közös a cél, akkor már csak nyitottság és hajlandóság kérdése, hogy szót tudunk-e érteni egymással.
Ezt az Ignis Sacer dolgot nem értem. Azt nyilván te is tudod, hogy az általam példaként felsorolt enteogének egyikét sem tartalmazza az anyarozs. Hogy azért lenne középkori gondolkodás a pszichedelikus mozgalom, mert egy pszichedelikus anyag vegyi rokonságban áll az ergot-alkaloidákkal? Én azt hiszem, hogy ha valamilyen korral összefüggésbe akarjuk hozni a moidern enteogén kultúrát, akkor nem az európai középkor a legtalálóbb éra.
Mindegy... nem tudom, hogy mire föl ez az ellenséges és gúnyos hangnem, U I. Abból, amit elmondtál, nekem úgy tűnt, hogy az értékítéleteid nem összeegyeztethetetlenek az én értékítéleteimmel. A tárgyi ítéleteknek pedig azt hiszem, mindig párbeszéd tárgyát kell képezniük. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egy kis olvasnivaló:
D. E. Nichols: A scientist reflects on the discovery and future of LSD. A "Heffter Research Institute News" utolsó tétele.
http://www.heffter.org/
A benne leirtak többé-kevésbé egyeznek az általam e Fórumon korábban leirt véleményemmel. Poor Dave!
Üdv, UI |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igen, jobb ha megyek, és átkristályositok egy kis 2C-I és TMA-2 sósavas sót. Nehogy tisztátalan legyen az Analitikai Szertartáshoz. Mert az bezavar a Kisérletben. Ugye?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Re #647 "Ha te azt hangoztatod, hogy ezek az anyagok egyneműek a függőséget okozó kábító hatású mérgező "trutyival", akkor a szentséget szent természetétől megfosztva kezeled, per definitionem szentségtörést és szentséggyalázást követsz el. Ez sokak számára rendkívül sértő megnyilvánulás. Arra szeretnélek kérni, hogy tartózkodj az ilyen megjegyzésektől." Nos, továbbra is úgy vélem, hogy ezek a "trutyik", no jó "Szent Trutyik" megzavarják az agymüködés egyensúlyát, bár kétségtelen, hogy ebböl a megzavart állapotból illetve az eredeti állapot helyreállásának testi/lelki folyamataiból lehet okulni. Mivel szóhasználatomon nem kivánok változtatni, jobb ha megfogadom a jótanácsot, és tartózkodom a megjegyzéstevéstöl. Minden ilyesfélétöl ezen a Fórumon. Megdöbbenve látom, sokan az Ignis Sacer imádatának korában, azaz a Középkorban élnek, de legalábbis úgy gondolkodnak. Ez nemcsak meglep, de el is gondolkodtat. Még akkor is, ha - akár természettudományos, akár transzcendens alapon - csupán vicces ijesztgetésnek szánták a fenti vélemény- és szólásszabadság korlátozó megjegyzést. Bocs, hogy beleköptem a Levesbe! Üdvözülettel, Ujváry István istvan@chemres.hu |
| | | | |
| | | | | | | | | | Siph, kicsit felkavaró ámde egyben mégis megnyugtató amit mondasz. Ki is szállok most. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem hiszem, Wyvern909. A természettudományos eredmények elé oda kell képzelni, hogy "a természettudomány mai állása szerint", és ebből az is kiderül, hogy a _természettudomány_ szerint, annak vonatkozási körén belül értve. A természettudomány például nem mondhat semmit arról, hogy van-e Isten, éppen azért, mert a természettudományosság nem jelenti egyben azt is, hogy a természettudományosságot abszolút vonatkozási körrel ruházzuk fel.
Az, amit te mondasz, kifejezetten csak filozófiai alapon lehet. Ha valaki például materialista, akkor valóban így gondolhatja. De a materializmus nem következik a természettudományból.
Persze van, aki azt hiszi, hogy a materializmus következik a termésezttudományosságból, és akkor ő valóban úgy gondolja, ahogy írod, de ne higgy az ilyen embernek. Az ilyen ember csak buta.
De ne offoljunk, mert a Narzissos kimoderál minket. Talán "a semmi érzete" topikba lehetett volna írni, de nem vagyok benne biztos. |
| | | | |
|