|
Legfrissebb hozzászólások (2123 - 2142) (Témakör: LSD, út az igazi tisztasághoz?)
| | | | | | | | | | Hali! Lapot kettévágni ,nem egyszerű , én már kétszer csináltam ,teljesen tisztán ,de kell hozzá türelem. Egyébként most már van direkt ehhez kisollóm, a fiókomban találtam, (Mi a káosz ? Az ami ott van xD ) összecsukható , tényleg pici . Made In China. Azon gondolkodom, kellene hozzá egy csipesz is ,mert megfogni a darabokat ,az sem könnyű ,mert pici. Nameg ha izzad a tenyered, ujjad.. Cérnakesztyű is kell. :D Mire találták ki ezeket ha nem erre ? xD
Van egy barát-barátnőm aki egyszerűen kettéharapta ,és bedobta a másik felét a társa szályába ! :D
dj30
|
| | | | |
| | | | | | | | | | fear and loathing stílusban;D |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem vagy valami precíz :D |
| | | | |
| | | | | | | | | | Összehajtod, kettétéped. Ennyi :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | saroktól sarokig vágd ollóval |
| | | | |
| | | | | | | | | | Narancs, ha pörgős vagy ultra nyugis helyen toljátok akkor sztem elég lesz a fél.
Valami kis, lehetőleg egyenes ollóval vágd szét és próbáld csak a két ujjhegyed között fogni közbe a papírt. Jó kis kihívás tud lenni szokatlan kornyezetben! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | annyira szerintem nem számít, hogy felezed. egy papír általában korrekt, de ez elég változo szvsz. szal van akinek negyed, van aki megeszik egy felet/negyedet és még eszik rá. van aki bánja, hogy nem evett egy harmadikat:) set függő, meg, hogy miket próbáltál már és milyen volt. meg te függő.
de fél jó szokik lenni. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Üdv! Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy aki elsőnek próbálja, aki a LSD-t annak elég egy fél bélyeg? És ha igen akkor a bélyeget, hogy felezzem meg?Mármint ha kézzel tépem szét, nem mard a kezemen a hatóanyag?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Googelben keresgeltem de nem talaltam semmi hasznos dolgot. Bar nem hiszem h barki is tudna amugy mindenki halott volna rola. Nem igaz? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tifo kezd azzal, hogy utánanézel a dolgoknak. Ez az agyunk 5-10%át használjuk csak téma humbuk és volt is (asszem) itt róla szó.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Hulye kerdes de nincs valakinek otlete hogy hogyan tudnam az agyam 20-30%at hasznalni a mostani 5helyett??? Kicsit megegyszerusitenem az eletem:) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem a kutya ott van elásva, hogy a tanulás folyamatát nem értjük eléggé, azaz nem tudjuk pontosan, mi is a tanulás. Vannak persze egyszerű esetek, pl. ha bemagolsz egy menetrendet, akkor lexikális tudást nyertél. De pl. ha megtanulsz görkorizni (segítség nélkül), akkor mi is történik? Az agyad valahogyan rendszerezi a bejövő információkat, úgy dolgokat próbál ki, ezeket értékeli, kombinál stb. Neked pedig tudatosan fogalmad sincs, mi hogyan történik, csak mész. Olyan is van, hogy sokáig nem fejlődsz valamiben, de aztán ugrásszerűen igen (pl álmodban gyakorolsz valamit, felébredsz, és utána már tök jól csinálod). Tehát mondhatod azt, hogy valaki semmit se tanult abból, hogy minden héten berúgott, de lehet, hogy eljön az a pillanat, amikor hirtelen rájön, hogy neki ez nem kell, és abbahagyja. De azok az előző esték kellettek ahhoz, hogy ez megtörténjen.
A másik dolog, hogy mi is a tudás tulajdonképpen? Új információ? Mert a részeg embert is folyamatosan érik új infók, tehát tanul ? Az is lehet, hogy nem emlékszik rá, de a hatás már ott van az agyában. Vagy a tudás olyan infó, ami "jó"? De ki dönti el, mi a jó? Lehet, hogy neked jó az, hogy bemagolod a menetrendet, de más meg kiröhög, mert ott az elvira. Vagy szerinted jó az, ha rájön a másik, hogy berúgni rossz, de ő meg azt gondolja, hogy az a jó, ha berúg minden héten. Vagy a jó tudás az, aminek gyakorlati haszna van? Ez se mindig egyértelmű. Mi a haszna annak, ha tök jól tudsz beszélgetni másokkal, de sose mész sehova? Vagy ha bemagolod a miskolci menetrendet, de sose mész Misckolra. Az is lehet, hogy a tudás rossz hatással van rád (mint vki említette). Pl. bekerülsz egy szektába, egyre többet tudsz meg róluk, a vallásukról, de közben meg elhülyülsz.
A harmadik, amit megemlítenék, az az a jelenség, amikor nem nyersz konkrét tudást (akármi is az :), de a folyamatnak közvetve haszna van. Pl. amikor keresztrejtvényeket fejtesz, vagy más módon dolgoztatod az agyad, hogy frissebb legyen, avagy olyan technikákat próbálsz, amivel a tanulást tudod felgyorsítani (pl. képeket rendelsz szavakhoz), azaz a tanulási folyamatot javítod fel, illetve az agyad kapacitását növeled. Vagy amikor a tapasztalattal új csatornák, lehetőségek nyílnak meg benned, ily módon később sokkal többféle infót tudsz befogadni. Pl. amikor utazol, majd utána olyan dolgokat látsz meg a világban, amit addig nem. A trip alatt lehet, hogy nem tanultál semmit, de később nagyobb lesz a "sávszélességed" a világ felé. Mintha kapnál egy új érzékszervet, és először nem tudsz vele bánni, de szép lassan belejössz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem lehet egyrészt cél nélkül, másrészt közvetlenül a szer hatása alatt tanulni. Ha kijelentjük, hogy a felismerés is egyfajta tanulás.
"Ez a gyarapodási folyamat ráadásul teljesen bizonytalan módon történik: sem elöre kitüzött céljaira, sem késöbbi felhasználhatóságára nem utalsz."
Az alapkutatás sem a praktikus tudás megszerzéséről szól, de mégis nagyon fontos. Gyakran csak évtizedekkel később derül ki, hogy a nyert tudás mire használható fel.
Nah belepofáztam, valójában abból az önző okból, hogy visszakapcsolódjak valahogy a topik folyásába. Hehe. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Airborn:
Mondjuk tanulhata azt, hogy ezzel a társasága középpontja lehet, vagy hogy így elismerést válthat ki a többiekből. Az, hogy vmit tanult az ember, az nem biztos, hogy pozitív dolog. Idővel reméljük felismeri az illető, hogy lehet ezt máshogy is csinálni...
Gén:
Igazad van, tényleg túl általános vagyok, és önkényes a fogalom meghatározása terén. De kérdem én, ha az adott szavaknak ilyen jelentéseket adsz, akkor nem működik? Szerintem nagyon is működik. Ha visszább veszünk, és leredukálom magam az értelmező kéziszótárak szintjére, akkor nektek van igazatok. Én tanulás alatt rengeteg dolgot értek. Az egyszerű memóriába elraktározástól ("hű én ezt képet már láttam itt és itt!), a leghétköznapibb jelentéséig (meg tanulom ennek a könyvnek a tartalmát). Ha az általatok felállított keretrendszerben maradunk, hogy a tanulás mindig tudatos, pozitiv, előre meghatározott célal történik, akkor persze dobhatom az elméletem a francba. :)
Be kell látnom, hogy dobálózhatunk bármilyen példával, azt addig csűröm-csavarom amíg vmi megtanult dolgot felfedezek. Önigazolásokat keresek, amik az én szabály rendszeremben működnek, a tietekben nem. Beszéltem deeptrippel msnen, és abban maradtunk, hogy az élet egy folyamat (számomra végtelen), amiben végig tanulunk. (Ha tudod pontosan, akkor írd be, mert én már alig emlékszem.) Hogy mindenből, meg hogy állandóan, azt meg belül döntse el mindenki.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Orion.: De hát amíg önkényesen határozod meg a fogalmakat, addig nemhogy cáfolni, de egyáltalán véleményt sem lehet cserélni a témáról. Ilyenkor azért minimum illik egyeztetni egy értelmezö szótárral, még ha nem is a tanulás témájával mélyebben foglalkozó területek (pld. pedagógia, kognitív pszichológia, mesterségesintelligencia-kutatás) fogalomrendszerével és nyelvezetével. A "tanulás" általános meghatározásaiban a "tudás megszerzése" szerepel valamilyen formában. A te példádban túl automatikus módon gyártódik a tapasztalati alapú élmény-információból a "tudás". Ez a gyarapodási folyamat ráadásul teljesen bizonytalan módon történik: sem elöre kitüzött céljaira, sem késöbbi felhasználhatóságára nem utalsz. A tanult dolgok ismételgetését inkább gyakorlásnak hívják, és bár a "tudás anyja", de inkább memóriafenntartófunkciónak, mint az elsajátítás elsödleges módjának tekinthetö. Két másik fogalomkapcsolatot pedig szerintem túl általánosan határozol meg: 1) igen, tapasztalatból is lehet tanulni, de nem minden tapasztalás=tanulás; 2) igen, utánozva is lehet tanulni, de nem minden utánzás=tanulás. Az implicit tanulás példája pedig azért sántít, mert a te esetedben explicite kijelented, hogy tanultál, viszont nem tudod meghatározni, hogy pontosan mit is? A gyakori élményismétlés (pld. a seggtörléses példa) ellenérveként fel lehet hozni a tanulási görbe fogalmát is: a sokadik ismétlésnél már gyk. zéró a tanulás.
A "szeres" példára visszatérve: a pszichedelikus élménynél tulajdonképpen az utólagos élményfeldolgozás lehet az a tanulási szakasz, amiben az élmény tudássá alakítható. De ez nagyrészt egy tudatos, munkaigényes folyamat: a pontos visszaemlékezés a történtekre, a felbukkanó szimbólumok értelmezése, a saját érzelmek és viselkedés okainak feltárása, stb. Amennyiben ez a szintézis - a tripélmények visszahozása és a tanulságok beillesztése a szokványos tudatállapotba - tartós és pozitív változásokat eredményez a gondolkozásban/viselkedésben, akkor azt már lehet tudás megszerzésének hívni. De ezek hiányában igencsak alaptalannak tünik - számomra legalábbis - tanulásként utalni a puszta élménytöbbletre. A sok iskolapadban ülés nem egyenlö a tanulással. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az, hogy valaki mindíg leissza magát az maximum egy korábbi "tanulás" eredménye, nem az aktuális lerészegedésé. Szóval még csak azt sem tanulja meg, hogy nem jó, amit régebben tanult (hogy ki "kell" ütnie magát) Tehát akkor mit tanult ebből az esetből? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem feltétlen mi tanulunk abból amit teszünk... Ehhez jön a jól ismert mondás hogy lehet az az életünk értelme, hogy másoknak elrettentő példával szolgáljunk. Tanulni csak úgy tanul az ember ha a tudatánál van. síkrészeg, vagy totálkész ember nem képes abban a helyzetben, ahogy sok másra sem. Hogy állandóan tanul-e az ember "józan" állapotban? Nem feltétlen, ahogy nem mindenre emlékszik az agy sem. Tanulás alatt pedig azt értem (személyes vélemény) amivel egy adott helyzetben könnyebb dönteni 2 vagy több választási lehetőség közül. szubjektíven biztos, objektíven viszont nem feltétlen helyes irányba. (magyarázat: attól még hihetjük hogy a választásunk a jót szolgálja, hogy később kiderül az ellenkezője) a tapasztalás annyival több a tanulásnál (szintén szubjektív vélemény) hogy ebbe a továbbiakban lényegtelen dolgok, mozzanatok, gondolatok is beletartoznak. (pl.: álltalános dolgok) |
| | | | |
| | | | | | | | | | deeptrip:
Semmi esetre sem akatalak megsérteni, maximálisan tisztelek a véleményeddel együtt! Szerintem azért nem egyezik a véleményünk, mert mást értünk tanulás alatt. De akkor hagyjuk, ha nem szeretnéd folytatni.
Airborn:
Na ez egy jó kérdés, hogy abban a párórában mit tanult. Az, hogy vki mindig leissza magát megint csak egy tanulásnak az eredménye, ezer féle motivációval.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Orion nem kényszerítelek semmire se. Ha ilyen dolgokat állítasz akkor előfordul, hogy más nem így gondolja. A hitetlenkedő jelző sértő és az is, hogy a példámat gyakorlatilag 1mp alatt lerendezed és mondasz egy sajátot amire illik az elképzelésed. Elbeszélünk egymás mellett.
Szerintem, amiről te beszélsz az egyszerűen ennyi: mindenből lehet tanulni.
Az állandó szó használata nem szerencsés, főleg pszichedelikumok kontextusában. Ebből más levonhat olyan dolgokat, hogy dobjunk be 5 papírt és majd tanulunk belőle vagy amit gén írt, hogy utólag rálehet mondani MINDENRE, hogy tanultam belőle.
Ha levágod az ujjad abból is tanulsz kérdés, hogy mit és milyen áron. Ilyen formában a tanulás szó felszínes lesz és elveszti értelmét. Ha valami ennyire bonyolult az nekem már nem stimmel, sajnálom, ha neked ez hitetlenkedés nem tudok vele mit kezdeni.
|
| | | | |
|