|
Legfrissebb hozzászólások (1813 - 1832) (Témakör: legalize)
| | | | | | | | | | Nem hinném, hogy a globalizmus káros lenne, sőt szerintem éppen ellenkezőleg. Egyrészt rá leszünk kényszerítve, mert azt a sok szemetet (nem csak fizikai) sehogy máshogy nem tudjuk majd kezelni. (Furcsa lenne egy olyan világ, ahol már nem a területért - születés szabályozás, és nem a nyersanyagokért - mert elfogytak, menne a harc, hanem, hogy az elfoglalt területekre ki lehessen szórni a veszélyes hulladékokat (lehet, hogy nem is kell előtte elfoglalni)) Ráadásul internet, stb. miatt nincs már értelme a régi modelleknek, hiszen az emberiség újfent (szerintem már ez számtalanszor megtörtént) kiterjedt az egész bolygóra, és minden irányban szomszédok vannak. Inkább annak lenne értelme, hogy az embereket ránevelni, hogy ne önmagában való értékeknek tartsa a kultúráját, nyelvét, vallását, tehát valamit, ami neki jár, és ő ezáltal lesz magasabbrendű, és egy tökéletes világban az ő kultúrája, vallása, lenne teljesen elterjedve. Sokkal inkább úgy tekinthetnének rá, mint egy olyan különlegességre, amitől gazdagabbá és színesebbé válik a világ. Szóval ha nem paráznának folyton attól, hogy mindjárt kihalnak, biztos sokkal több idejük lehetne boldognak lenni. Szerintem amíg nem ilyen módon valósul ez meg, nincs is értelme golobalizmusról beszélni, mert ami most van, az csak az emberiség általános elégedetlensége átkonvertálva mohóságra -> termelésre-fogyasztásra, hátha attól jobb lesz (vagy még ennél is eszementebb baromságokra).
Nagy hibája az emberiségnak, hogy az utópiát egy elérhetetlen álomszerű dolognak tartja, vagy ha meg is valósulna, annak az ára a háttérben meghúzódó fonákságok és embertelenség lenne. Ez szerintem azért van, mert az utópiákat mindíg úgy akarták eddig megvalósítani, hogy egy "okos" ember kitalálta, hogy milyen szabályokat kell mindenkinek betartania, hogy mindenki boldog legyen. Ha viszont olyan oldalról közelítenénk egyszer ehhez, hogy a világban már minden feltétel fennáll a boldogsághoz, a többi tőlem függ, és csak azt kéne tennem, hogy másokat nem akadályozok ennek elérésében, talán könnyebben normalizálódhatna a helyzet. Olyan az egész, mintha a tenger összes hullámát uganolyan alakúra és méretűre akarnánk formálni, akkor állandóan interferencia lenne, minnél nagyobb területen érnénk ezt el a széleinél annál nagyobb lenne a fodrozódás, viszont ha mindenki elcsitítja a saját hullámát, előbb-utóbb megáll az egész, és átlátszóvá válik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | csak futólag olvastam, meg már fáradt is vagyok, még később átolvasom normálisan és visszatérek rá. most csak pár gondolat: nekem egy kicsit tulspirázottnak tűnik az írás így elsőre, de azt vettem ki hogy azért azt -bár ha egy kicsit ködösítve is- elég szépen kifejti hogy a pszihedelikumok hatása alatt visszatérünk ahhoz a bizonyos "néma tanuláshoz": azt már én is megfigyeltem hogy olyan az egész mintha újra boot-olna az agyunk és ismét meg kell neki tanítani minden ingert, de annyi a külömbség hogy közben tudat alatt ott van végig az eddig megszerzett és kombinált adatrengeteg. valami olyasmire gondoltam hogy az elején olyan síkra kellene terelni az egyént hogy attol a ponttól kivülről kezdje el szemlélni az egészet és úgy tanuljon tovább, amolyan "külső nézetből" volt erre egy jó hasonlat(számonra legalábbis): " nem a szavak jelépezik a dolgokat. számukra a dolgok jelképezik a szavakat." Pár dolog amiben nem értek egyet: ehhez az egészhez semmi szügség semmiféle pszihedelikus szerre(bár lehet hogy ilyenről szó sem volt-mondom fáradt vagyok/részben olvastam) Viszont amit olvastam: az állatok nyelvi agyműködésére tett utalások-bár 63'ban még nemigen tudtak ennyit a delfinek összetett agyáról és fejlett társadalmi életökről stb.... De egyébként boncolgatja ezt a kérdéskört amiről írtam, de inkább csak felismerte a pszihedelikus szerek használata és az egyén és tisztánlátás megörzésére való tanítás közös lehetőségeit. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hasonló kérdéseket feszeget Huxley "A kultúra és az egyén" című írása, itt van a DAATH könyvtárban. Mi a véleményed róla, Nlwarez? |
| | | | |
| | | | | | | | | | ezen törjük a fejünket: egy hosszú folyamattal lehetne valamit javítani, de én még mindíg azt mondom hogy a hosszú folyamat első lépése egy alapjaiban átalakított tanítási rendszer, ami pl nem a számonkérésre épít hanem az érdeklődésre mondjuk bele teszi a bogarat a fejbe (aztán távirányítással vezérli :)) és a kibontakozást támogatja, mehet az bármely irányba...vagy mittudomén. oké hogy fejlesztgetik álandóan újabb kiadású TANkönyvek (az aktuális érdekekkel és belefűzött szarral) de maga az egész rendszer elavult. csak az a zsákutca hogy már a TÖMEGES -ugyanaz- oktatás is elvesz az egyénből, de első lépésként akkor is itt kellene kezdeni sztem. |
| | | | |
| | | | | | | | | | NLWarez: Frankó - most akkor kérünk szépen egy olyan verziót ebből, ami figyelembe veszi a 10 milliárd embert, az esőerdők pusztulását, az óceánok felzabálását és a mesterséges energiaforrásokat, Pistát, Lacit. Ja, és ha lehet, ne legyen 1984. :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | bocs bocs nem akarok beleokoskodni az eszmefuttatásba, csak egy kérdésem azér lenne: Mi az a demokrácia?Úgy nagyjából tudom mit tanítanak róla, de nem ezt látom. van erre egy jó sztorim: van az a kártyajáték hogy UNO, egyszerű bugyuta mókás, szines kártyákkal egymást szopatjuk, játszottunk amerikaiakkal -ezt usában is játszák- és össze vesztünk azon hogy az ő szabályaik szerint csak bizonyos esetben(!) lehet az ütőkártyát felhasználni, de ezt radikálisan: mint pl ha a zsirban a 7est csak akkor rakhatod ki ha még egy makk10 és egy tök alsó van nállad, tehát az amerikai szabályok szerint szinte csak primitív kártyaadogatás egymásnak az egész "játék", s semmi értelme az egésznek szinte 0 a döntési beleszólásod. és nem hitték el hogy nállunk nem ezek a szabályok, míg nem mutattuk meg a leírást. Számomra ez tökéletesen lemodellezte az amerikai demokráciát! valaki kért egy pozitív pszihedelikus társadalmi modellt: Az egyénre alapuló társadalom. kezdeném az oktatás teljes megreformálásával, mindenek előtt az élet(minden változata) tiszteletének a normális nyitott teljeskörű megértetésével, így a későbbiekben lehetőség nyílik pl. arra hogy TÉNYLEGESEN eldöntheti az egyén hogy akar e gyereket, ezátal megszűnik a felelőtlen tulnépesedés mely minden probléma gyökere. aztán valamiféle egyénre szabott oktatási rendszer ahol mindenki tanulhatja(!) ami igazán érdekli. a csecsemő 0-6hónapos koráíg veszi fel azokat az ingereket amelyek az egész személyiségét, énjét, egyéniségét-és az egész életét-a későbbiekben meghatározzák. a következő kb 15év is nagyon fontos, de ez a 0-6hónap az amikor beég a bios az epromba. piramis rendszerben tanulunk: a bejött ingereket elkezdjük kombinálni ahogy idősödünk (kivűlről "okosodás")stb. tehát ezt a: látjuk egymástól gügyögős hülyegyerek "nevelési" hozzáálllást át kellene gondolni például. Aztán az opimális egyén létszámmal már lehet olyat kezdeni hogy: megszüntetjük ezt a felhalmozó gazdasági rendszert: ha úgy tetszik visszatérünk az ősközösséghez. gombázásnál megtapasztaltam a teljes egó vesztést, amikor mindenki minden cselekedete kihatással volt a többiekre, de az egyén megmaradt, csak az "önzés" megszünt. az effajta gondolkodáshoz nem kell "drog", kilehet alakítani gyerekkorban. ha tisztelnénk az életet, akkor élni akarnánk, igazán élni + egymást sem akarnánk pusztítani, a végső cél sem a reprodukálásba menekülés lenne, és nem lennénk üres zombik. Ha mindenki egy erős egyén lenne -minden egyes ember- nem volna szügség se irányitásra, nem igényelnénk az irányítást, és irányítókra sem lenne szügség. Ezt a társadalmat sajnos már nem lehet létrehozni 10milliárd emberrel. most már vége. 30év mulva nem lesz 1cm2 esőerdő sem, 25milliárdan leszünk, az óceánok 75%-a fel lesz zabálva, a szárazföldön már csak a mesterségesen termelt és létrehozott energiaforrások lesznek elérhetők. tudjátok régen volt Pista a szabó, Laci a kovács, most van Szabó 742 István, és Kovács 923 László. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A globalizáció folyamatát ha már észrevettük és felismertük, hogy nem jó, hova vezet(het), az már egy piros pont. Ha már észrevettük, felismertük és exponáltuk a mögötte meghúzódó érdekeket, jár a következő piros. Ha nem kavarodtunk össze nagyon, és zavarunkban nem csapkodunk össze-vissza, jár egy félpiros. A következő piros pontok akkor jönnek, ha minél tovább visszakövetjük a negatív folyamatokat és megtanuljuk a forrásukhoz minél közelebb blokkolni vagy csillapítani őket. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Anomia, bocs, de ezt rossz hallgatni. Ha a másik személyét támadom, gondolatait minősítem, azzal nemcsak retorikailag szúrom magam tökön, hanem minősítem saját magam is. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szerintem indokolatlanul makacs módon ragaszkodsz a tényekhez, amiket "hivatalosnak" lehet minősíteni. Amin ez a minősítés nincs rajta, azt igyekszel tudomásul se venni. Ezt önkényesnek érzem.
Vigyázzunk, nehogy tényként közölt feltételezéseket fogadjunk el hivatalosnak. Ez vonatkozik mindarra is, amit én mondok - én feltételezek és nem állítom be a feltételezéseket ténynek. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Na mindegy. Nyilván fölöslegesen ismétlem magamat. Leírtam a legfontosabb dolgokat a tilalom természetéről, amiket ebben az összeesküvés- és utópia-témában fontosnak tartok. Olyan tapasztalati tényeket, amiket senki nem vitat. Már úgy értem, senki, aki spekulálás helyett inkább utánanéz a tényeknek, és tudomásul veszi azokat. |
| | | | |
| | | | | | | | | | (Kiinduló előfeltételezés alatt értem például a legalizálás közvetlen hatásaira vonatkozó abszurd elképzeléseidet, amik egyszerűen csak ellentmondanak mindannak, amit a tilalom és a legalizálás természetéről tapasztalati tények alapján tudunk.) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tévedsz, Wyvern. A demokráciárol se tudták régen, hogy mivé fog evolválódni, hogy hogyan fog működni, és a kommunizmusból sem az lett, aminek tervezték. A demokrácia megszületése nem egy utópia megvalósítására tett próbálkozás volt, hanem egy itt-és-most politikai változás, ami aztán hosszú távon előre nem látható módon alakult. A kommunizmus alapja viszont egy utópia volt, amit megközelíteni sem sikerült.
Én azt hiszem, hogy a hozzáállásunkat megalapozott elképzelésekre kell alapoznunk, nem pedig paranoiától fűtött megalapozatlan spekulációkra, amik már kiinduló feltételezéseikben sem felelnek meg a tapasztalati valóságnak. |
| | | | |
| | | | | | | | | | http://index.hu/politika/kulfold/otpor4070/
Ezt a hírt úgy értékelem, hogy Ukrajna egyelőre nem kíván fejet hajtani a New World Order előtt, a már "fejhajtós" EU és USA fenyegetése ellen sem. Kíváncsian várom a fejleményeket. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A rövid- és középtávú gondolkodásnak vannak buktatói is. - Ha valaki így gondolkodik, és bármikor véletlen rálátása lesz nagyobb távú dolgokra, meglepetések érhetik. - Ha valaki nálad hosszabb távon gondolkodik, a tevékenységedet a tudtod nélkül tudja a saját hosszútávú terveibe beleilleszteni, avagy összeomlasztani, anélkül, hogy az okairól tudnál. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Siph, bármilyen hihetetlennek is hangzik, bármilyen társadalmat meg lehet szervezni-tervezni. A demokrácia sem csak úgy önmagától evolválódott hosszú időkön át. A kommunizmus sem. Ezeknek megvannak a célkitűzései és a leírásai, hogyan kell őket lépésről lépésre, centiről centire létrehozni. A történelemből pedig láthatjuk, hogy elindultak ezek a folyamatok (a végkifejleteiket persze nem érték el). |
| | | | |
| | | | | | | | | | A társadalom túl összetett rendszer ahhoz, hogy hosszú távra tervezni lehetne. Egy útópiáról nem tudjuk eldönteni, hogy megvalósulhat-e, és főleg nem tudjuk megállapítani, hogy mi kellhet a megvalósulásához. Éppen ezért kell közép- és rövidtávra gondolkozni. Olyan ez, mint a drogtilalom meg a drogmentes társadalom esete. Egy drogmentes társadalomban a drogokkal kapcsolatos károk mértéke nulla, a tilalom a valóságban viszont növeli a drogokal kapcsolatos károkat, és nem visz minket közelebb a drogmentes társadalomhoz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Amúgy ha valaki megdob egy olyan, a jelenlegi szarból is ténylegesen felépíthető pozitív pszichedelikus társadalmi modellel (Terence McKenna nálam kiesett, sorry), ami sem felépítése közben, sem kiépülése után nem alakítható át Novus Ordo Seclorummá, sem 1984-gyé, akkor meggyőzött. (Egy ideig, amíg nem jövök esetleges kínos keresztkérdésekkel :)))
Jelenleg semmi okom azt gondolni, hogy a dolgok a földi élőlények (beleértve az embert) és a Föld szempontjából pozitív irányba haladnának. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ha a valóságban az Island-hez a Brave New World-ön keresztül vezet az út (vagy fordítva), akkor én azt mondom, hogy ez az útvonal nem jó. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Hehe... Nektek a szép új világ "szómája" pszichedelikus drognak tűnik?! |
| | | | |
| | | | | | | | | | wyvern: Aldous Huxley a Brave New World (Szép Új Világ) mellett írt pozitív pszichedelikus drogos társadalom-utópiát is, csak ezt nem fordították le magyarra. Island, az a címe (utolsó regénye).
|
| | | | |
|