|
Legfrissebb hozzászólások (1653 - 1662) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | Enyhén fricska a buddhizmusnak.
Hogy van test és lélek...nem tudom, talán jó lenne hinni benne, hisz akkor nem csak ez a néhány évtized adatik meg. Ha meg olyanformán reinkarnálódunk, hogy igazából nincs is lelkünk, csak a karmánk determinál erre a tökéletlen létre, akkor pedig törekedjünk a kialvásra, a Nirvánára. Az élet akkor is játék, ha sokszor szarabb, mint legvadabb álmainkban a gonosz manifesztációja. Legalábbis jó lenne így élni, ilyen sztoikus nyugalommal. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szemelvény Nietzsche Im-ígyen szóla Zarathustra c. művéből:
A test megvetőiről.
A test megvetőihez van mondókám. Nem akarom, hogy ezentúl mást tanuljanak és tanítsanak, hanem csak hogy vegyenek búcsút tulajdon testüktől - és im-ígyen némuljanak el.
"Test vagyok és lélek" - így beszél a gyermek. S miért ne beszéljen az ember gyermek módjára?
Ámde, a ki felserkent, a tudó így szól: test vagyok egészen, s kívüle semmisem; és a lélek csak szó meg-megjelölni egy valamit a testen.
A test nagy értelem, sokféleség egynemű értelemmel, háború és béke együttesen, egy akol és egy pásztor.
Én vérem! Tested szerszáma a te kis értelmed is, a melyet "elmé"-nek hívsz, kis szerszáma és játékszere nagy értelmednek.
Azt mondod: "én" - és büszke vagy erre a szóra. De nagyobb az, a miben nem akarsz hinni - a te tested és annak nagy értelme: az nem mondja: "én", de cselekszik mint "én".
A mit az érzék érez, a mit az elme megismer, annak sohasincs vége önmagában. Ám az érzék és elme szeretnének rábeszélni, hogy ők minden dolog végső céljai: annyira hívságosak.
Szerszám és játékszer az érzék és elme: s még mögöttük vagyon a "magad". A "magad" az érzékeik szemével keres, ő is a szellem fülével hallgat.
Egyre hallgat a "maga" és keres: összehasonlít, legyőz, hódit, rombol. Uralkodik és az "én"-eden is uralkodik. Gondolataid és érzelmeid mögött, én vérem, áll egy hatalmas uralkodó, egy ismeretlen bölcs - kinek neve "magad". Testedben lakik, maga a tested.
Több értelem van testedben, mint legjobb igazságodban. S vajjon ki tudja, mire kell testednek legjobb igazságod?
A "magad" nevet "én"-eden és büszke ugrándozásain. "Mit nekem a gondolat ez ugrásai és röptei? - mondja magának. Kerülő utak az én célomhoz. Én vagyok az "én" póráza és eszméinek sugalmazója.
A "magad" így szól az "én"-edhez: "itt érezz fájdalmat". S akkor szenved és gondolkozik azon, hogy miképen szüntethetné meg szenvedését - és épen e végre kell, hogy gondolkozzék.
A "magad" így szól az "én"-edhez: "itt érezz örömöt!" S akkor örül és gondolkozik azon, hogy még sokat örüljön - és épen evégre kell, hogy gondolkozzék.
Egy szavam van a test megvetőihez. Hogy ők megvetnek, ebben áll a tiszteletük. Ugyan mi az, a mi tiszteletet és megvetést és értéket és akaratot teremt?
A teremtő "magatok" teremté magának a tiszteletet és megvetést, teremte magának örömöt és jajt. A teremtő test teremté magának a szellemet, akarata egyik karjáúl.
Testnek megvetői! Még boldogságtokban és megvetéstekben is a "magatok" valóságát szolgáljátok. Mondom néktek: a "magatok" akar meghalni és az fordul el az élettől.
Nem bírja már azt, a mit legjobban szeret: magán túl teremteni. Ezt szereti legjobban, ez minden égő vágya.
De immár későnek látja erre az időt: - ezért a "magatok" valósága le akar tünni, óh testnek megvetői!
Le akar tünni, s ezért levétek a testnek megvetői. Mivelhogy nem bírtok már magatokon túl teremteni.
S ime! ezért vagytok az élet és a föld haragosai. Tudattalan írígység vagyon megvetéstek sanda pillantásában.
A ti utatok nem az én utam, óh testnek megvetői! Nem vagytok nékem hidak az emberfölötti ember felé!
Im-ígyen szóla Zarathustra.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez szerintem idevág: "Lelkünk elhagyja testünk inkubátorát, ha már Lét-érett." Fodor Ákos |
| | | | |
| | | | | | | | | | Minden Egy, az idő meg nem-létező... De én most inkább megyek, és nem létezek : DDD |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tapasztalat keletkezik. Kezdet nélküli idők óta.
Egyébként szerintem az egység - elválasztás szemléltetésére jó példa az óceán. Ha a hullámokat nézzük, akkor mindegyik más és megkülönböztethetőek egymástól. Ugyanakkor az óceán mélysége ugyanaz. Ezek egy éremnek a két oldala. Tehát mi is vagyunk, hiszen én írok, te olvasod. De ugyanakkor a tér amiben a dolgok megjelennek, a határtalan tiszta fény ami a tudatunk (és amit én pl épp nem tapasztalok) na az közös. |
| | | | |
| | | | | | | | | | De mi keletkezik? Ó, Talamon, nem tudok rájönni, homályosíts már fel! |
| | | | |
| | | | | | | | | | még? most! is keletkezik... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Talamon: "Dehogy keletkezett"---ezt megmagyaráznád, mi nem keletkezett? __ Anyesz, ki még mindig új itt |
| | | | |
| | | | | | | | | | Dehogy keletkezett, Watts dehogy tévedett;))
A test csak kb. afféle faszög - mely ideköti a Szellemet egy időre - biztos nem véletlenül - de a szeg szép lassan elrohad, s a Szellem tovaszáll.. Minek megszabadulni a testtől, úgy sincs sokáig, türelem.. bírjátok ki még ezt a pár évet, addig felesleges elvágyódni belőle, szerintem inkább ezt a tér-idő kontinuumot kell felhasználni arra, hogy kiismerjük - a test is a Tudat egy aspektusa... Tapasztalatom szerint ez a világ csak egy teszt - ha valamit igazán tudatosítasz, attól megszabadulsz - de ha pl. munka közben félig ott se vagy, akkor így is maradsz - elvágyódsz csak folyton, de a helyzettől nem szabadulsz, mert nem látod be, hogy eh ez most mi a fenének kell nekem, ahelyett, hogy jólérezném magam végre,stbstb..
Na de mi a fenének kell nekem folyton hülyeségeket írkálni?;)) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én úgy gondolom, hogy lelkünk különválasztható testünktől. Ákimáki szavaival élve a naprendszer egyetlen masszából formálódott. De ez az anyag. A lelkünk, a tudatunk viszont nem ebből a masszából van, ezért nem lehet Egy a testünkkel. Hogy is lehetne Egy? És ami nem az, szétválasztható. Elméletileg mindenképpen. És ami elméletileg megvalósítható, gyakorlatban is az. Idővel. |
| | | | |
|