|
Legfrissebb hozzászólások (1413 - 1432) (Témakör: Mozi "másképp": a pszichedelikus filmek)
| | | | | | | | | | Az különösen vicces, amikor erre a kettősségre rátalálsz egy filmben, és utána ráébredsz arra, hogy ugyanez a kettősség megvolt a történelem kezdetétől fogva minden nagy művész alkotásaiban (csak addig nem vetted észre). Hogy végig minden ott volt az orrod előtt, csak te nem láttad, és úgy képzelted, valami odakint fog megváltozni, és majd attól... pedig csak te változol meg. Ha úgy tetszik, kinyílsz a valóságra.
a.world.full.of.wonders
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Én nem mondanám, hogy nagy horror rajongó lennék, mert túl komolytalannak tartom a műfaj nagy részét, de zölden Cronenberget nézni (most láttam a Dead Ringers-t) azért nagyon bejön. Pont mivel módosítatlan tudatállapotban nem tesznek ezek rám nagy hatást, így végre lehet élvezni a filmet. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez a Donnie Darko nekem hihetetlenül bejött. Mindenkinek csak ajánlani tudom, de meg kell néznem kicsit összeszedettebben is, ha értitek mire gondolok ;-) Majd utána válaszolnék ilyen részletkérdésekre. Most csak azt tudom mondani, hogy a film egyszerre ment két tudatállapotban, ahol az idõ, és az idõre vonatkozó természeti törvények is teljesen mások voltak szerintem, de ezt most nem tudom kibogozni... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Írtátok többen, hogy szeretik H.P. Lovecroft írásait. Sikerült szereznem, egy Necronomicon című 1994-es filmet. Garantált horror trip! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én az időutazásba nem szeretek belegondolni, már a Terminátornál, meg a Vissza a jövőbe I-II-nél is jól megjártam :-)
Most elég, ha annyit megértek, hogy a téridő sokkal kevésbé szilárd dolog, mint amilyennek hiszem. Meg hogy a szerelem erősebb a halálnál. :-)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ma este a Birodalom utolsó része után, 23.55-kor portréfilm Lars von Trier-ről az MTV1-en. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igen, igen!!!
És közben beszélgetnek, de hogy mirõl, az nekem teljesen kiesett... Csak néztem, hogy mit mûvel. Az a jelenet nagyon ott volt... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Érdekes, nekem igy utólag, sok ráalvás után a Santa Sangre az elsõszámú Jodorowsky film... Nem tudom miért különben, valahogy jobban megérintett.
Leadták különben a Mûcsarnokos filmkub elõzõ sorozatában (én akkor láttam). Na abban a sorozatban második alkalommal Tod Browning Freaks-ét, és a The Unknown-ját adták. Látta valaki õket? Csak mert azok is iszonyat bejöttek, azok is cirkuszban játszódtak, ott is voltak mindenféle nyomorékok, kéznélküli emberek, stb.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Jodorowsky: Santa Sangre
Végül is megvan angolul, természeresen zölden néztem meg. Hát azért a másik két film sokkal jobb volt. Ennek túl egyszerű a témája, és bár erős szimbolizmus van benne, és sok érdekes hangulati hatás, de akkor is az alapja csak egy szimpla sorozatgyilkosság. Kiváncsi vagyok, hogy mit jelképez szerintetek a szent vér. |
| | | | |
| | | | | | | | | | mantis,
100% aláírom amit a Partik népéről írtál; veterán underground-goásként ugyanezeket vettem le én is: a jóléreznimagunkat-on, fogyasztáson és bizneszen kívül egy nagy ürességet. A szervezők, DJ-k és partyarcok jenkistílusban körbenyalták egymást (vagyis végülis önmagukat). A KékPontos meg a szerzetes voltak még a legszimpatikusabbak, meg a Vajnai Etchnója. A két író nagyon kívül volt, ami tényleg jó kontraszttal mutatta, mennyire el tud rohanni egy szubkultúra (a kommercialitása ellenére).
DJ Naga elég csalódás volt, ahogy a McKenna-fordításai, partykultúra-szakdolgozata, etnobotanikai jártassága ellenére ilyen "tudatbefolyásolók, mint az alkohol meg... nemtom mindenféle kábítószerek" stílusban dumált. Remélem, hogy csak be volt tépve (vagy tudatosan próbált meg lemenni az átlagos partyarc-színvonalra?) és élőben intelligensebb [lásd "Party ajánló"-topic]. A Kenderdemón interjúvolták a Hír-TV:n de csak az utolsó pillanatban kapcsoltam be.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Ezt a levelet kaptam a Műcsanrnokos filmklubbtól:
Kedves filmrajongók!
A szürrealizmus szellemében fogant vetítéssorozatunk utolsó darabjaként Masumura Yasuzo A vak fenevad (Moju) című 1969-es filmje lesz látható.
"Bizarr pinku-eiga (rózsaszín szexfilm) a japán Edgar Allan Poe tollából. Vak szobrász elrabolja álmai csodaszép asszonyát, hogy megformázza a tökéletes műalkotást. A modell előbb szökni próbál, ám lassanként átadja magát megszállott rabtartójának. Ha David Lynch lánya Tokióba születik, ilyennek képzeli a Lepkegyűjtőt." (Varró Attila)
Masamurát "rendezői debütálása (Csók, 1957) az új hullám előfutárává tette azzal, hogy szakított a japán filmekre hagyományosan jellemző szentimentalizmussal, naturalizmussal, és atmoszférateremtéssel (...) erotikus témájú filmjei többnyire szadomazochista kapcsolatrendszerében a nő az agresszívabb" (Berkes Ildikó-Nemes Károly: A japán film világa)
A film utáni beszélgetésen Varró Attila lesz a mentorunk. Búcsúzóul némi finomságra is számíthat, aki május 14-én 18 órakor ellátogat a Műcsarnok Előadótermébe.
Vidákovich Márton
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Biga, úgy látom, jó helyre kerültem, itt sok és sokféle pozitív függőségben "szenvedő" ember van, jóga-függők, Daath-függők és így tovább... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nem vette fel valaki ezt a partis filmet? Meg akartam nézni, de súlyos alváshiányokat kellett pótolnom épp... |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ajtóablak! SpectrumTV önmagában egy függőség, de ha az ember szív is ... ;-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Kedvenc "másképp"nézős sorozatomat újra leadja a SpektrumTv. A pszichológia ösvényein, csütörtökönként 16-tól, ismétlés szombat 2o.3o és következő kedd 19 óra. Nagy élmény tágult tudattal szemlélni a tudat működését. A sorozat szerkesztője, Philip Zimbardo szerintem ritka kiváló elme (egyébként ő végezte a valóságsók kapcsán közszájon forgó kísérletet, amelyben egy hétre összezártak egészséges pszichológus-hallgatókat, a fele rabot játszott, a fele börtönőrt. A tapasztaltak mindenkit nagyon megdobbentettek, 3 nap múlva be kellett rekeszteni a kísérletet. Mindenki túl komolyan vette a szerepét. A sorozat egyik részében láthatók archív részletek a kísérletből, és későbbi interjúk a résztvevőkkel.) Felejthetetlen élmény. Ja, és a memória alcímű részben mnemotechnikai gyakorlatok/játékok is vannak. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Megnéztem én is a Dunán a Partik népét, úgyhogy szeretnék egy pár dolgot írni róla. Összességében nagyon tetszett, mert a riporter csaj olyan semlegesen tudta feltenni a kérdéseit, hogy sokszor nem tudtam eldönteni, hogy magában szakad-e a röhögéstől vagy komolyan gondolja. Amikor megkérdezte az egyik gyerektől, hogy "És akkor te most Bionauta vagy?", akkor én nagyon jól szórakoztam.... Ami meglepett, hogy a Laki-nak mennyire egyszerű a beszéde. Állandóan használta ezt a szót, hogy "tolni", ami egy idő után írtó zavaróvá vált és esetlenné tette az egészet. És azért valljuk be Palotai és Dork sem volt a szavak embere.... A két író srác nagyon kellett ebbe a filmbe, mert jól ellenpontozták a többieknek az elszálltságát. Csak hevesen bólogatni tudtam, amikor azt fejtegették, hogy messze nincs az egész "part-kultúra" mögött annyi ideológia és gondolat, mint a "parti-arcok" gondolják. A szerzetes volt még nagyon szimpatikus és őszinte (de ahogy néztem a táncot is eléggé élvezte, nem csak a fiatalokkal való beszélgetést....)
Megmutattam apámnak is ezt a filmet és eléggé cinikusan, de teljesen helytállóan azt mondta rá, hogy ez egészen addig tart egy fiatal életében, amíg nem kell magát eltartania és nem kell bejárnia dolgozni. Tapasztalat, ha másnap reggel neked be kell menned nyolcra, akkor valahogy ez az "eksztázis" is megfakul és nem az lesz a legfontosabb, hogy egy hónapban 20 parti legyen minimum.
Amiről szerintem a Laki meg a hozzá hasonló emberek (kivéve a Palotai, mert ő az Isten) lemaradtak, az az a fordulat volt, amikor megjelentek a metróba is a partikat reklámozó plakátok és megjelentek a kiegészítőket áruló boltok (Pl: Iguana). Ezzel azt akarom mondani, hogy volt itt Magyarországon is egy hőskor, amikor még lehet, hogy volt mögötte közösségi élmény és hasonlóan gondolkodó fiatalok jólérezték magukat és egymást és lehet, hogy még tartalom is volt mögötte, de ez nagyon rövid ideig tartott. Nem kell szégyenkezni, ez ma már egy üzletág, amiben k*rva sok pénz van. A "parti-kultúra" nem szól semmiről, mint arról, hogy bulizol és jól érzed magadat meg fogyasztasz. A hozzá tartozó csiri-biri szósz csak azért kell, hogy különlegesnek érezhessed magadat. Itt van szerintem a nagy átverés.
Ezeket a gondolatokat erősítette bennem az is, hogy múltkor voltam Cinetripen (életemben először) és ott is valahogy azok a típusú emberek kerültek túlsúlyba, akiket inkább egy valóságshow-ban tudtam volna elképzelni. Szép kigyúrt fiatalok, tetoválásokkal testékszerekkel, csinos szolizott lányok stb. Mindenki őrülten ügyelt rá, hogy jól nézzen ki...
Persze sok értékes dolog is van, mint például az Etchno. Narc, téged ragadott meg a háttérben egymásba folyó képeknek a hatása? Csak nem emlékeztetett valamire? :))
Na befejezem, mert egy kicsit hosszabbra sikerült, mint akartam. Még annyi, hogy régen sokat jártam én is partikra, most már csak néha-néha betévedek, de inkább maradok a Rác-kertnél meg a házibuliknál. |
| | | | |
| | | | | | | | | | K-ldtem egy levelet erre a cimedre. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Nekem megvannak (A Santa Sangre is, de nincs feliatom és spanyolul van:( |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ki is mondta, hogy megvan neki az El Topo, meg a Holy Mountain? Nomad, vagy Mantis? Merthogy szeretném átvenni õket, ha lehetséges...
elõre is köszi! |
| | | | |
| | | | | | | | | | NarZ, kösz az üdvözlő szavakat, válaszképp elmondanám, a befogadás eddig is ment, node mostmár az ellentett irányú viselkedés is... |
| | | | |
|