|
Legfrissebb hozzászólások (1403 - 1452) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | "Az a tapasztalatom, hogy azoknak embereknek, akiknek nincsenek hibáik, azoknak nagyon kevés erényük van."
Abraham Lincoln
"Számomra a szabad társadalom definíciója szerint olyan társadalom, ahol biztonságos népszerűtlennek lenni."
Adlai E. Stevenson
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Volt amikor a múltnak éltem, volt mikor a jelennek és volt mikor külön a jövőnek..
Mára a múltból merítem az erőt, a jövőt tervezem és a jelenben élek..
kp |
| | | | |
| | | | | | | | | | A szégyen jó dolog. Építi a lelket. A legtöbb ember el sem jut odáig, h szégyellje magát. Viszon vannak akik olyan dolgok miatt szégyellik magukat, amiért más egy életen át küzd... Az értékrendje saját maga előtt mindenkinek más! A szégyen nem egy rossz dolog, hanem a fejlődés része:)
|
| | | | |
| | | | | | | | | | a dolgok önmagukban sohasem rosszak, csak a róluk alkotott gondolataidban válnak azokká |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Azt mondják, bűnösnek valami olyan miatt érzem magam, amit megcselekedtem vagy elmulasztottam megtenni, de a szégyenünk a lényünk eredendő ürességéből fakad. Nem a cselekedeteinkből, hanem amik vagyunk, és amik nem vagyunk. A bűn erkölcsi, a szégyen, legalábbis az alapvető szégyen, pedig ontológiai kérdés. Nem annyira a viselkedés megváltoztatásával enyhíthető, mint inkább az önmagunkról alkotott kép lényegének átalakításával, az univerzumban elfoglalt helyünk meghatározásával. A szégyen nem azzal kapcsolatos, amit teszünk, hanem azzal, ahol időzünk."
Richard Rohr |
| | | | |
| | | | | | | | | | nem kötözgetem sehova, inkább megeszem. mármint a macskát. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Murphy macskája mindig a hátára esik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Macska hátára kötve próbáltátok már? |
| | | | |
| | | | | | | | | | ja már a vajazást is le kell vajazni |
| | | | |
| | | | | | | | | | BIZTOS ROSSZ FELÉT KENTED MEG ;-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | leejtettem a kenyeremet és nem a vajas felére esett. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ,,Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel."
Bertrand Russell angol filozófus
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Aminek hangja a testemben zeng. |
| | | | |
| | | | | | | | | | " Minden emberi dolognak valójában csakis az a lényege, hogy az ember pillanatonként bebizonyítsa magának: ő ember, nem pedig orgonasíp.
Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij "
en orgonasíp vagyok |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Már mindent elmondtak valamikor, de mivel senki sem figyel oda, újból és újból vissza kell térnünk, és elölről kell kezdenünk az egészet."
/André Gide/
Ez olyan,mintha az emberek nem tanulnának saját és egymás hibáiból, pedig az okosabb ember törekszik rá,mégis képes hibázni. De vannak kevésbé okos emberek is,akik valószínűleg szintén törekednek hibáik kijavítására, ill. megszüntetésére vagy megelőzésére,de gyakrabban hibáznak.
Na mármost ez lehet,hogy nem így van, de akkor mégis mitől fejlődik töretlenül a világ?
Szerintem a sorozatos hibáktól. Mert minden sorozat megszakad egyszer,nem?.....és elölről kell kezdenünk az egészet.
OFF,ON,OFF....ON |
| | | | |
| | | | | | | | | | A gondolatszabadság minden határt átlép .
!
? |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A magány nem más, mint az élettől való félelelem."
Eugene O'Neill |
| | | | |
| | | | | | | | | | RE: 381. Liet
Az állandó a lehetőség a változásra, tehát a változás. Szerintem.
CFP
|
| | | | |
| | | | | | | | | | A sport az elit nyugalma? .-) |
| | | | |
| | | | | | | | | | József Attila
KESERŰ
Ó rádióaktivitás! most olvasom és görögdinnyét eszem és erősen tudom Hogy a világ csak bennünk változik Szines kereplő vagyok csupán, halljátok? arcom átlátszó mögötte virágok röpködnek, amint fölbuktak az elektromos hullámokból Szeretőmtől is elszakít a humanista század, ó lepipált szomorúság, gyújtsd föl ma éjjel a menhelyeket A bárányok birkák, én szamár vagyok s csak hosszú elnyúlt árnyékom a pásztor Ha szemem behunyom, az eroplánok lezuhannak és azok is Melyek belőlem szállnak föl naponta Te csillogó porszem, állítsd el aranyos motoraidat, reggel úgyis kisöpör az asszony Ó az asszony, a szeretőm csak sír, csak sír és könnyei tovább hajtják a régi turbinákat Kár, kár miértünk is De éljenek a köszörűs inasok, akik fütyörésznek És nem is tudják, hogy az égbolt fejünk fölül elvitorlázott a pénztárcákba.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Nem hiszek Justiciának. Meglehetősen kétes nemű. Justicia szakállas nő!"
Salvador Dalí |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Jóllehet hétköznapjaimban tipikusan magányos ember vagyok, az a tudat, hogy egy olyan láthatatlan társasághoz tartozom, akik az igazságért, szépségért és őszinteségért küzdenek, megóv az elszigeteltség érzésétől."
Albert Einstein |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Az, hogy idő létezik, illúziúzó...mégis makacsul tartja magát"
Albert Einstein |
| | | | |
| | | | | | | | | | idö egyáltalán nincs. egy teljesen fiktív dimenzió. de ha már a jelenvalóság ilyen "pont most banalitás" ábrázolásánál tartunk,akkor legyünk pontosak: a jelen a múlt és a jövö vektorainak spirálörvénnyé tekeredö találkozásán meghatározott szakasz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A jelen mindíg MOST van, ez egy mozgó pillanat, valamilyen megfontolás alapján GONDOLATBAN feloszthatjuk részekre, de a VALÓDI léte most van! |
| | | | |
| | | | | | | | | | A "pont most" szókapcsolat nem lehet definíció - esetleg így: "a pont most". Ilyet nem szoktunk mondani.
Az infinitezimálisan kicsi idő tényleg csak kicsi és nem nulla - a határértéke nulla. A világ "foly"amatainak leírásakor nem dolgozunk nulla időtartamokkal - ennek nincs értelme. Nem vonhatóak le további következtetések egy véges/nulla vagy hasonló kifejezésekből. A folyamatosság időbeliség.
De ha nem szándékunk további fogalmi struktúrákat építeni egy állításunkra, bátran kijelenthetjük a _jelen_ nem nagyon kicsi, hanem nulla kiterjedésű vagyis _pont_.
Itt vége is a gondolatmenetnek...szerencsére. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A pont egy axióma, ezért nem lehet "definiálni", Euklidész igy jellemzi:
" Pont az, ami nem osztható részekre."
Ebbe gondoljatok bele...!!!
( ugy értem , hogy a "pont most"-tal egy tetszőlegesen rövid / de nem végtelenül rövid! /, véges időintervallumot adsz meg, nem pedig egy részek nélküli idő(/tlen)egységet) |
| | | | |
| | | | | | | | | | szerintem a jelen is pont szoktuk is mondani:
pont most
: ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Igazából csak a jelen létezik. Nincsen egészen objektív múlt, mindenki máshogy emlékszik, mivel a jelent önmagában mindenki máshogy éli meg. A jövő pedig a jelen vágyai, elképzelései, mert mire bekövetkezik, azonnal jelenné válik, majd múlttá (emlékezetté). Azt a pillanatot nevezzük jelennek amikor a jövő múlttá válik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | " jelen az a kiterjedés nélküli pillanat"
pontosítanék, az időtlenség kiterjedés nélküli, egyenlő a ponttal. Az idő viszont részekre osztható (múlt jelen jövő). Idő és időtlenség, múlandóság és örökkévalóság, azonban nem választahtó szét, mivel relativ fogalmak, nincs egyik a másik nélkül. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A jelen az a kiterjedés nélküli pillanat, mely elválasztja a végtelen múltat a végtelen jövőtől. - A jelen az a kiterjedés nélküli pillanat, melyben emlékeket lapozgatok a múltról és elképzelem a jövőt. Az idő felosztása értelmetlen: Valami meg fog történni, valami megtörténik, valami megtörtént. - Jön onnan ami még nincs, azon keresztül aminek nincs kiterjedése, arra ami már nincs..." én |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az önbizalom az a nyugodt, magabiztos érzés, ami orra bukás előtt eltölti az embert.
Dr. L. Binder |
| | | | |
| | | | | | | | | | Úgy hogy állandóan változó, és változóan állandó. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A változás, átmenet az egyik állapotból a másikba. Sem a kiindulási, sem a végső nem marad meg hiszen a kör újra kezdődik. Akkor hol az állandó? Sehol |
| | | | |
| | | | | | | | | | füld=föld, bocsi nem rég ébredtem |
| | | | |
| | | | | | | | | | Szubjektív véleményem,hogy az idő nem múlik el a füld nem lesz öregebb csak mi lesünk azok, a felfogásunk változik, a civilizáció fejldődik , más lesz a tudomány a felfogás,de az öröklét ugyan az marad,legalábbis sztem |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Semmi sem állandó csak a változás."
annyit még hozzátennék, hogy két dolog van változás szempontjából, változók és állandók, ha az állandóság állandó, és a változás is az, akkor minden állandó. Nem? ( vagy egyszerűen csak relativ:) ) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Úgy tűnik azért szeretjük az ismétlődéseket, mert nem tapasztaljuk a pillanat frissességét. Így nem a mostban vagyunk otthon. De keressük az otthon érzését és azt érezzük ismerősnek, ami hasonlít valamire ami már volt. De bármennyire is ismétlődik valami, az sose lesz ugyanolyan. (Erre rájön az ember pl. ha kínai golyókat forgat a kezében vagy ha a lélegzetét figyeli.)
"Semmi sem állandó csak a változás." |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Bármilyen boldogság is van ebben a világban, az annak köszönhető, hogy boldogságot szeretnénk másoknak. Bármilyen szenvedés is van ebben a világban, az annak köszönhető, hogy kizárólag magunk akarunk boldogok lenni." (Santideva) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Jeremy Bentham: a büntetés elkerülhetetlensége jobban elrettent a bűnelkövetéstől, mint a büntetés súlyossága. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az édenkert amiből amúgy sohasem lettünk kizavarva, már nem ég mert már leégett(ük) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "What is a weed? A plant whose virtues have not been discovered." "Mi a gyom? Egy olyan növény, amelynek még nem fedezték fel az erényeit."
Érdekes idézet R. W. Emersontól :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A mazsola egy rémültnek látszó szőlőszem." |
| | | | |
|