|
Legfrissebb hozzászólások (123 - 142) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | most komolyan meg kell ezt az egyszerű mesét magyarázni?
a farkasok a lélek aspektusai, megszemélyesítései, az etetés pedig metaforikus értelemben azt jelenti, hogy amely érzelmeket érzed, helyezed előtérbe, azzal a táplálékkal látod el az annak megfelelő farkast.
bár jóhiszeműen azt gondolnám, hogy ez teljesen világos, ezért a kötekedést betudom a gonosz farkas ármánykodásának! |
| | | | |
| | | | | | | | | | A másik farkas nem lehet kedves és békés, ha folyamatosan harcol. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ... arról nem is beszélve, hogy miféle farkas szorul etetésre? |
| | | | |
| | | | | | | | | | uh...
[jóhogynem azt kérdezted, hogy hogyan hazudhat egy farkas]
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ...és mit eszik a jó farkas? vattacukrot? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egy öreg indián mesél az unokájának:
Fiam, mindannyiunkban egy harc zajlik két farkas között. Az egyik gonosz. Dühös, irigy, kapzsi, neheztelő, hazug és önző. A másik vidám, békés, reményteli, alázatos, kedves és őszinte.
A kisfiú elgondolkozott, majd megkérdezte:
És melyik farkas győz?
Az idős ember csöndesen válaszolt:
Az, amelyiket eteted. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The future lies in the imagination." - Terence McKenna
(may these holly words of a saint be blessed; a saint: cofounder of our new wide-horizons religion... may we all be blessed to imagine the best...) |
| | | | |
| | | | | | | | | | igen. ezt a mondást nemcsak te, én, kovács józsef 6 általánost végzett segédmunkás, hanem galilei is ismerte. és? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Eredeti mondás: "Adj nekem egy szilárd pontot és egy emelővel az egész világot kifordítom a sarkából."
Arkhimédész mondta és nem a föld(akkoriban egek) forgásáról szól. |
| | | | |
| | | | | | | | | | well, i ain't gettin dat shit. what da blo:dy fuck you are takkin about here nanodesu...
arkhimédesz és galilei hogyan kerül egy skatulyába akkor, amikor egy téves állítást arról, hogy galilei állítását tévesen értelmezzük, próbálok helyesbíteni?
- amúgy kihagytam az előző kommentből egy csak-ot, mármint, hogy nem csak az égbolt mozog fölötte... de galilei szempontjából a föld mozgása volt lényeges.
persze tudom, jung mandala elméletéről is beszélgethetünk nágárdzsúnát párhuzamba állítva... de mi a picsa értelme van?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Rex Sikerült Arkhimédész állítását(ami ráadásul helyes) teljesen kifordítanod... Hint: Az erőkarról szól |
| | | | |
| | | | | | | | | | Arkhimédesz is kereste azt a nyamvadt pontot... |
| | | | |
| | | | | | | | | | galilei pedig azon kattogott, hogy ha találsz a FÖLDÖN egy biztos pontot, akkor felfordíthatod a világot... ezt ugye arra alapozta, hogy ha állsz a földön, attól még megfordul az égbolt feletted, majd rájött, hogy mégis mozog az a dolog amin állt, nem a világ mozog körülötte...
néha a dolgok simán azok, aminek ismered őket.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Traktoros_János: Descartes saját szavai franciául "Je pense, donc je suis" (1637), illetve késöbb latinul "cogito, ergo sum" (1644). Ezekben _szó_szerint_ a gondolkodás szerepel, nem a kételkedés.
A kételkedést mint módszertani eszközt valóban alkalmazta Descartes; a gondolkodás (mint kognitív tevékenység) tágabb fogalmába a kételkedés is belefér.
De az egy téves/hamis állítás, hogy szó szerint a kételkedést használta volna ebben a legelhíresültebb mondatában. |
| | | | |
| | | | | | | | | | néhány elferdült szólást szeretnék kijavítani.
Galileo Galilei csak azt monda "eppur si muove" = "Mégis mozog" Azt csak az idióta magyarázók teszik hozzá hogy ő a Földre gondolt. Erre csak Arany János tudok idézni: "Gondolta a fene!" Valami másra gondolt, talán arra az erőre jött rá amitől forog a mindenség?
A másik meg a híres gondolkodom tehát vagyok. a-aa! Azt így mondta ki hogy Kételkedem tehát vagyok. kicsit kéne ismerni a filozófiáját és nem a betanult marhaságot puffogtatni a nagy szolipszista elmélkedésben. Ugyanis Descartes azt a gondolatot bontotta ki hogy elvet mindent ami összetett és oka van, mert az nem lehet Isten. Így egészen odáig farigcsálta a fát, mint az öreg székely a viccben, hogy nem hogy kocsi de egy fogpiszkáló is alig maradt neki. Arra jött rá hogy "Én létezem, mert tudok kételkedni." szépen kiöntötte a gyereket a vízzel.
olyan nincs hogy "Gondolkodom tehát vagyok." Az van hogy "Kételkedem tehát vagyok" |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."
Woody Allen |
| | | | |
| | | | | | | | | | "I am never bored anywhere: being bored is an insult to oneself." - Jules Renard |
| | | | |
| | | | | | | | | | Aleister Crowley:
"Ha valaki komolyan veszi a Bibliát, ez megörülhet.
De aki komolyan vette a Bibiát, ez eleve őrült fajta."
(én nem vagyok az, én nem érzem magam őrültnek. Hiába ha elgépelek betűket a neten, ettől még nem vagyok az a szabadlábas vödör) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Véletlenek pedig nincsenek. Csak olyanok vannak akik nem vélik a dolgok okát.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Modern hedonism: continuous pleasure and consumption of goods. Post-modern hedonism: happiness, wellness, and a constant state of self care and self referencing." |
| | | | |
|