|
Legfrissebb hozzászólások (113 - 162) (Témakör: Daath bölcsességgenerátor)
| | | | | | | | | | *:hogy vajon somát ezoterikus értelemben kik és mibe avathatták be, az is egy jó kérdés
|
| | | | |
| | | | | | | | | | szubjektív észlelet:
minden vallás egy bizonyos kérdés körül tekeredik, mégpedig, hogy vajon az univerzum csak csupa káosz e és véletlen.
hogy melyik lehet a helyes kulturkontextus itt, (a poszt-netkulturális) Magyarországon, az tényleg egy nagyon jó kérdés.
rexre reagálva pedig; ja, durva a mémesített instant-életértelme- ezoterikus(*)-diffúz bullshit, bár részemről azt látom, hogy ezek a dolgok azért terjednek mostanában el, mert sokan vágynak egy new gamere. |
| | | | |
| | | | | | | | | | 'It is the job of an artist to deepen a mystery, not to clarify it.' Francis Bacon
nekem ez a mai... |
| | | | |
| | | | | | | | | | (nagyon utálom magam, hogy miért van bennem egy alapvető morális vagy inkább etikai oltás, tehát pl. nem vagyok hajlnadó légből kapott faszságömlennyel befutni és ezért rengeteg pénzt kérni. itt agyarlandban a newages szerepekért iszonyatos küzdelem megy, általános oskolát, szakmunkásképzőt, vagy okj-s masszázstanfolyamot végzett emberek lesznek sámánkutatók, sámánok, tantrikus oktatók... a sámánkutató attól lesz sámán, hogy összeguglizik egy anyagot, lebratyizik feldmárral, vagy valamelyik hasonszőrű ezócelebbel, a facebookon bejelöli az ismerősei ismerőseit, napi 55x updatel általában ilyesmi, lentebb is látható idézetek, aztán előadásokat szervez a gyomorrezgető félműveltségével. a sámán attól lesz sámán, hogy 3x főz magának ayahuascát, az indián mémhalmazt magára tekeri, remekül ért az önmarketinghez -általában rövid, hangzatos, de valójában semmit sem jelentő, kicsit poszt-off-neodadaista hangulatú verbális agymosó technikákkal példálozik - és ahhoz, hogyan paráztasson be és tartson sakkban nála butább, vagy a spiritualitás felé nyitott embereket. a tantra oktató valójában egy átlagos, de inkább fiús, kicsit frigidusznak tűnő, törtető csaj, vagy egy kivénhedt prosti, aki közli veled, hogy a tantra indiából származik, majd a soma nevű hájtorony ízlésrendőrségi ügynek beillő hányadékaival példáloz, 15x elmondja neked, hogy "láv" "peace" " hellinger" "csakra" "tarot", aztán ha elmondod, hogy a tantra és india nem igazán tartozik egy kalap alá, stb, akkor közli veled, hogy te mocskos vagy és gátlástalan... ezek a közeli múlt tapasztalatai számomra, mert gondoltam, hogy körülnézek, megismerem, hogy kik ezek az emberek, akik a hazai szintéren küzdenek egymással az ezócelebségért. sokat paráztam és még többet korholódtam. komolyan senkit sem sikerült vennem... és úgy néz ki, hogy a világukból sikerült számüztni magam... :DDD úgyhogy a mostani idézet az indián farkasosnak az a megfelelője, ami számomra többet mond, ugyanebben a témában az egyik -tinikorom óta- kedvenc írónőmtől: )
There were always in me, two women at least, one woman desperate and bewildered, who felt she was drowning and another who would leap into a scene, as upon a stage, conceal her true emotions because they were weaknesses, helplessness, despair, and present to the world only a smile, an eagerness, curiosity, enthusiasm, interest. ― Anaïs Nin
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ezékiel: Oké oké! :) Persze, hogy nem a mondanivaló/lényeg akad be, csak szerintem a formai tálalása némileg kultúridegen a számunkra (és ezt könnyü cinizmussal lereagálni). Ha nincs meg a mélyebb kultúrkontextus ismerete, akkor nem lesz súlyozottan fontos pl. az indiánok bölcsessége. Az ezóra meg nagyon is jellemzö ez a pozitív etnodiszkrimináció, automatikusan hasra esni bármi elött, ami ösi vagy távoli kultúra része. Közben az amazóniai indiánsámán igenis farmerban és Itchy&Scratchy pólóban cigizve keveri az ayahuascát, igenis kibassza a szárazelemet meg a müanyagszemetet az öserdöbe, és igenis lenyesi a kecske fejét a bio-búzacsíra rágcsálás helyett.
Alapvetöen persze, hogy hasonlatok, metaforák és sztorik által jobban értelmezhetök lesznek a lélektani folyamatok, de pl. a Biblia is azért beszél bárányokról, pásztorokról, mezöröl, pelyváról, stb. mert akkor és ott azokkal tudták érthetöen megfogalmazni az absztraktabb gondolatokat és érzelmeket (az indiánok meg a farkasokkal).
Azt viszont nem tudom, hogy a poszt-posztmodern netkultúrában mik lehetnének a jó metaforák. Lájkold a jó farkast, a rosszat meg bannold? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ja, tudom. Máskor hagytam volna menni, de most ilyenem volt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | uncensored
Szerintem az ilyen szintű lehúzás már túlkapás. |
| | | | |
| | | | | | | | | | szirupos szentimentalizmus. wow. tudod mit, legyen igazad. így, hogy pőre cinizmusoddal átitattad, már nekem sem tetszik annyira. pedig azt gondoltam, hogy az érzelmek tudatosítása, amiről ez a már egyenesen kommerciális tanmese szól, fontos dolog. bocs, ha ezo-fingtam. kérlek, hogy idézz fel a számomra, az annyian-annyival szebben megfogalmazottakból, hogy értsem végül mit is akarsz mondani azon kívül, hogy blöee. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez a kis sztori több sebből vérzik, de a legnagyobb baja az, hogy nem autentikus indián bölcsesség, hanem fals ezo-maszlag, amit Jóska bá' költött a klotyón ülve. Értem én, hogy mi akar ez lenni... értem, de nem az: tehát giccs. Nagyon is értem, de ezt annyian, annyival szebben fogalmazták meg. Az öreg indián üldögél az amerikai éjszakában, belekortyol a kokakólájába és spirituális farkasokat etet. Az a szirupos szentimentalizmus, ami ebből a néhány sorból képes kigőzölögni, szerinted a jó vagy a rossz farkas számlájára írható? |
| | | | |
| | | | | | | | | | most komolyan meg kell ezt az egyszerű mesét magyarázni?
a farkasok a lélek aspektusai, megszemélyesítései, az etetés pedig metaforikus értelemben azt jelenti, hogy amely érzelmeket érzed, helyezed előtérbe, azzal a táplálékkal látod el az annak megfelelő farkast.
bár jóhiszeműen azt gondolnám, hogy ez teljesen világos, ezért a kötekedést betudom a gonosz farkas ármánykodásának! |
| | | | |
| | | | | | | | | | A másik farkas nem lehet kedves és békés, ha folyamatosan harcol. |
| | | | |
| | | | | | | | | | ... arról nem is beszélve, hogy miféle farkas szorul etetésre? |
| | | | |
| | | | | | | | | | uh...
[jóhogynem azt kérdezted, hogy hogyan hazudhat egy farkas]
|
| | | | |
| | | | | | | | | | ...és mit eszik a jó farkas? vattacukrot? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egy öreg indián mesél az unokájának:
Fiam, mindannyiunkban egy harc zajlik két farkas között. Az egyik gonosz. Dühös, irigy, kapzsi, neheztelő, hazug és önző. A másik vidám, békés, reményteli, alázatos, kedves és őszinte.
A kisfiú elgondolkozott, majd megkérdezte:
És melyik farkas győz?
Az idős ember csöndesen válaszolt:
Az, amelyiket eteted. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The future lies in the imagination." - Terence McKenna
(may these holly words of a saint be blessed; a saint: cofounder of our new wide-horizons religion... may we all be blessed to imagine the best...) |
| | | | |
| | | | | | | | | | igen. ezt a mondást nemcsak te, én, kovács józsef 6 általánost végzett segédmunkás, hanem galilei is ismerte. és? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Eredeti mondás: "Adj nekem egy szilárd pontot és egy emelővel az egész világot kifordítom a sarkából."
Arkhimédész mondta és nem a föld(akkoriban egek) forgásáról szól. |
| | | | |
| | | | | | | | | | well, i ain't gettin dat shit. what da blo:dy fuck you are takkin about here nanodesu...
arkhimédesz és galilei hogyan kerül egy skatulyába akkor, amikor egy téves állítást arról, hogy galilei állítását tévesen értelmezzük, próbálok helyesbíteni?
- amúgy kihagytam az előző kommentből egy csak-ot, mármint, hogy nem csak az égbolt mozog fölötte... de galilei szempontjából a föld mozgása volt lényeges.
persze tudom, jung mandala elméletéről is beszélgethetünk nágárdzsúnát párhuzamba állítva... de mi a picsa értelme van?
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Rex Sikerült Arkhimédész állítását(ami ráadásul helyes) teljesen kifordítanod... Hint: Az erőkarról szól |
| | | | |
| | | | | | | | | | Arkhimédesz is kereste azt a nyamvadt pontot... |
| | | | |
| | | | | | | | | | galilei pedig azon kattogott, hogy ha találsz a FÖLDÖN egy biztos pontot, akkor felfordíthatod a világot... ezt ugye arra alapozta, hogy ha állsz a földön, attól még megfordul az égbolt feletted, majd rájött, hogy mégis mozog az a dolog amin állt, nem a világ mozog körülötte...
néha a dolgok simán azok, aminek ismered őket.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Traktoros_János: Descartes saját szavai franciául "Je pense, donc je suis" (1637), illetve késöbb latinul "cogito, ergo sum" (1644). Ezekben _szó_szerint_ a gondolkodás szerepel, nem a kételkedés.
A kételkedést mint módszertani eszközt valóban alkalmazta Descartes; a gondolkodás (mint kognitív tevékenység) tágabb fogalmába a kételkedés is belefér.
De az egy téves/hamis állítás, hogy szó szerint a kételkedést használta volna ebben a legelhíresültebb mondatában. |
| | | | |
| | | | | | | | | | néhány elferdült szólást szeretnék kijavítani.
Galileo Galilei csak azt monda "eppur si muove" = "Mégis mozog" Azt csak az idióta magyarázók teszik hozzá hogy ő a Földre gondolt. Erre csak Arany János tudok idézni: "Gondolta a fene!" Valami másra gondolt, talán arra az erőre jött rá amitől forog a mindenség?
A másik meg a híres gondolkodom tehát vagyok. a-aa! Azt így mondta ki hogy Kételkedem tehát vagyok. kicsit kéne ismerni a filozófiáját és nem a betanult marhaságot puffogtatni a nagy szolipszista elmélkedésben. Ugyanis Descartes azt a gondolatot bontotta ki hogy elvet mindent ami összetett és oka van, mert az nem lehet Isten. Így egészen odáig farigcsálta a fát, mint az öreg székely a viccben, hogy nem hogy kocsi de egy fogpiszkáló is alig maradt neki. Arra jött rá hogy "Én létezem, mert tudok kételkedni." szépen kiöntötte a gyereket a vízzel.
olyan nincs hogy "Gondolkodom tehát vagyok." Az van hogy "Kételkedem tehát vagyok" |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."
Woody Allen |
| | | | |
| | | | | | | | | | "I am never bored anywhere: being bored is an insult to oneself." - Jules Renard |
| | | | |
| | | | | | | | | | Aleister Crowley:
"Ha valaki komolyan veszi a Bibliát, ez megörülhet.
De aki komolyan vette a Bibiát, ez eleve őrült fajta."
(én nem vagyok az, én nem érzem magam őrültnek. Hiába ha elgépelek betűket a neten, ettől még nem vagyok az a szabadlábas vödör) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Véletlenek pedig nincsenek. Csak olyanok vannak akik nem vélik a dolgok okát.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | "Modern hedonism: continuous pleasure and consumption of goods. Post-modern hedonism: happiness, wellness, and a constant state of self care and self referencing." |
| | | | |
| | | | | | | | | | legmélyebb értelemben a drogok arra tanítanak hogyan csináld a legnehezebbet.
nemet mondani. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az örökkévalóság: tudatállapot.
Müller Péter |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az igazságnak, amit kimondasz, nincs sem múltja, sem jövője. Egyszerően csak létezik, nincs más rendeltetése.
Richard Bach |
| | | | |
| | | | | | | | | | A félelem egyre növekszik, melyet egy patkányversenyen is megfigyelhetünk: az embereket is magában foglaló élő organizmusok a cső egyik végébe tesznek valamit, hogy a másik végéből odaereszthessék az állatot, mely a hosszú futás során teljesen kifárad. De a további szórakozás kedvéért a cső végén újabb utak találhatók, hogy az állat ott is keresgélni tudjon. A bejárati oldalra - szemmel és füllel rendelkező- ganglionokat helyeznek el, így könnyebben tudják csenni és lenyelni a körülöttük lévő dolgokat. És mikor már eleget ettek, a többletenergiájukat fel tudják használni azzal, ha bonyolult módon tekeregnek ide-oda, mindenféle hangot adnak ki, mikor kifújják a levegőt, és ha egy csoport összegyűlik, akkor megküzd egy másik csoporttal. Idővel a csövek nagyra nőnek, hogy már alig lehet őket csőnek nevezni, amit a különböző mozgásformák eredményeként érnek el. Bizonytalan az a szabály, miszerint nem esszük meg saját formánk csöveit, de általában komoly verseny zajlik a cső legjobb típusának címéért. Mindez hihetetlenül haszontalannak tűnik, de mégis, mikor elkezd gondolkodni rajta, inkább hihetetlennek fog hatni, mint haszontalannak. Mindenesetre kivételesen szokatlan.
Alan Watts - A könyv |
| | | | |
| | | | | | | | | | Why make problem , when there is none? Buddha
Mekkora igazsag , ahova nem kepzelunk ott nincs is semmi rossz , minden csak a megitelesunk alapjan lesz jo vagy rossz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Eddigi életem során a legnagyobb zsarnok akivel találkoztam az önmagam volt. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Játékszerrel jobb játszani!:) (ez saját, és nem írok többet, ígérem) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Csoportmunka: A sok, kevés. Ahhoz, hogy tudjam, mi az elég, előbb, Tudnom kell, mi a sok.
H2O&team |
| | | | |
| | | | | | | | | | "A világegyetem bámulatos, mig a föld gömbölyű. Nos, hogy kik állnak a háttérben, és kik vannak elöl? A bal, a jobb, a középső és az oldalsó különválasztása talán lehetetlen, csak feltételezhető. Még az ébredés, és az eszmélés is a realitás és az illuzió között mozog"
(David Daniel Kennedy) |
| | | | |
| | | | | | | | | | :))) az én köreimben ugyanez másképp:
Két hallucinofil beszélget. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Tüdő: Ti tényleg nem féltek a hallutól?????????? Tester: ez a kérdés már majdnem egy koan (egykalapalatt fórum) |
| | | | |
| | | | | | | | | | You know, you came from nothing - you're going back to nothing. So what have you lost? Nothing! |
| | | | |
| | | | | | | | | | Élet célja: Tapasztalni. ---Pintér László--- |
| | | | |
| | | | | | | | | | "The assumption that we're all utterly powerless, that's the Devil at work."
Thom Yorke |
| | | | |
| | | | | | | | | | Az embernek eszébe jut, mennyi sivár munka létezik a földön: szénbányászat, az 50-es csavar beillesztése az 51-es anyacsavarba, csatornaásás, számok összeadása. A világ tele van érdektelen munkákkal, amelyek önmagukban nem okoznak örömöt. Úgy tűnik, az iskoláinkat is az élet unalmasságához igazítjuk. Azzal, hogy a gyerekeket arra kényszerítjük, hogy olyan tantárgyakra figyeljenek, amelyek nem érdeklik őket, előre arra kondicionáljuk őket, hogy később elvégezzék azokat a munkákat, amelyeket nem élveznek.
-Alexander Sutherland Neill-
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Nekem kellenek a hallucinációk, hogy tudjam hova tenni a valóságot. |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Sétálni lehet céltalanul, de leülni nem." Beduin fless |
| | | | |
| | | | | | | | | | Egy eltévedt elme ami megvakult a hazugságoktól, menthetetlen az emberi lét fájdalmától. - Pintér László. (( saját )) |
| | | | |
| | | | | | | | | | "Ne ess pánikba!" Galaxis útikalauz stopposoknak "Ess pánikba!" Vogon útikalauz stopposoknak |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ez egy igazi kérdés... nem a vikiékre reflektáltam!! |
| | | | |
|