|
Legfrissebb hozzászólások (1063 - 1082) (Témakör: Ayahuasca)
| | | | | | | | | | markoss: Köszi a színes és érdekes beszámolót és a korábbi tapasztalataiddal összehasonlítást, ez meggyözöen illusztrálta az aya-trip erösségét.
Még az is érdekelne, hogy te milyen keretek között fogyasztottad az ayát, esetleg pont így csoportosan ceremoniálisan-rituálisan? Dél-Amerikán kívül Hollandiában is van néha ilyen retreat-re lehetöség. Rick Strassman kísérleti tapasztalatai szerint a kontextus nagyon erösen meghatározza a DMT/aya használat szubjektív élményét, pld. a párducok és óriáskígyók mennyiségét :)
http://www.imprint.co.uk/jcs_10_2.html
Ebben olvastam egy érdekes aya-cikket Benny Shanontól - aki egyébként vicces módon összetévesztett engem valakivel Albert Hofmann szülinapján ;) - ha kell, lemásolom neked is (papírverzió van meg). |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mimosa rootbark is VERY VERY VERY strong, it WILL kick your ass through several dimensions. Psychedelic bravado is not in order with this substance. This is no toy psychedelic, this is the Real Thing. Do not assume that just because you can eat a quarter sheet of acid and cope that you can handle ayahuasca. You can't handle ayahuasca. IT handles YOU. Use her with respect, and she can show you things you cant see any other way. Use her unwisely, and she will tear you apart and teach you respect. http://leda.lycaeum.org/?ID=5694
A fenti csak egy példa idézet, megerősítvén, hogy semmi nem készíthet fel egy ayahuasca tripre. Ha majd egyszer kipróbálod, megérted mit jelent ez a mondat. Én többéves LSD tapasztalattal rendelkezem, sohasem volt bad trip-em, még heroikus dózisoktól sem. Pontosan az általad említett "jöjjön aminek jönnie kell" volt a hozzáállásom, végigolvastam (majdnem) mindent előtte, mégis abszolút lehengerlő volt az egész. Más olvasni, hallani valamiről és más megélni azt. Talán úgy lehetne illusztrálni a különbséget, hogy míg az LSD-től hátradölhetsz a karosszékbe és nézheted a mozit szenvtelenül, objektíven, addig az ayától ez egész élmény részévé válsz. Itt már nem nézheted röhögve, kívűlállóként a horrorfilmet, itt már téged végeznek ki, te halsz ezer halált. A sav egy 8 órás, többnyire homogén folyamat, míg az ayának szakaszai vannak, és az első stádium (általában az első hányásig) a fizikai léttel való ádáz harcot képviseli. Át kell menni a halál élményén, el kell tudni viselni a halál millió formájának látképeit, a kínzókamrákat, az emberiség egész sötét műltjának pillanatképeit. Nyílván nem hal meg az ember a trip alatt, de átmegy a programon meg az élményen, és a halálfélelem úgyanúgy beindul, az életösztön ugyanolyan krízissel reagál. Hiába döntöd el a trip előtt, hogy te erre képes vagy, amikor benne vagy, az egyetlen gondolatod hogyan vess véget ennek az őrültségnek. A Sting a Törött zene című könyvében ugynezt írja le: soha nem érezte magát olyan rosszul és sohasem félt annyira mint az ital alatt, megkérdőjelezte döntését hogy tehetett ekkora őrültséget, amikor ilyen rémségekbe belement. Tehát ez az első stádium, és ez független attól, mennyire vagy tapasztalt trippelő. Én kerestem lehetséges egyéni életrajzi, elfojtott tudattalan tartalmakat, melyek felszínre törnek és magyarázattal szólgálhatnak a látomásokra, de azt hiszem itt már egy kollektív szintről van szó amivel szembesülsz, és akármilyen egészséges vagy lelkileg, ezek elársztják a tudatod. Ugyanakkor katarzisszerűen megélheted és kiengedheted őket, és ennyivel kevesebb szemetet hordozhatsz lelked mélyén, azon a szinten ahová megadózisú LSD sem képes behatolni. Ezek után a szintetikus drogok, mint az LSD vitamintablettának tekinthetők.:-) Ezen gyógyító/tisztító hatása miatt is alakult ki egy igen látványos ayahuasca turizmus Dél-Amerikában.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | markoss: "Már az elején úgy éreztem olyasmi történik, aminek nem szabadna megtörténni."
A fenti mondatod alapján úgy hangzik, mintha kellö felkészülés nélkül vágtál volna neki a tripnek - ha a felkészülést úgy értelmezzük, hogy legalább alapból elfogadod a "jöjjön aminek jönnie kell!" gondolatát és a tripnek legalább jelentös részében ehhez tartani tudod magad.
Mivel a hányás gyakori az aya-tripeken, ezért nehéz megmondani, hogy a leírásodból mennyi az aya hatása és mennyi egy "sima", szinte bármilyen szerrel megtörténhetö "bad trip" jellemzése.
Háttérinfóként érdekelne, hogy mennyire vagy tapasztalt trippelö és voltak-e korábban bad tripjeid?
Jól vettem ki a szavaidból, hogy összességében félelmetesnek de hasznosnak találtad ezt az aya-tripet? |
| | | | |
| | | | | | | | | | Én nem értek a biokémiához, nem tudom mi méreg, mi nem, mi játszódik le a szervezetben, azt viszont tudom, hogy amikor kipróbáltam az italt, totál úgy éreztem, mintha valaki mérget kevert volna a löttybe. Ha nem tudom miről van szó, akár mentőt is hívtam volna. Nem csak az iszonyatos hányinger miatt, hanem tényleg úgy tünt, hogy na most mindennek vége van. Ilyenkor álítólag a sajtba, téliszalámiba, vörösborba bele is lehet halni (a fizikai síkon -, a DMT-től csak a szellemi síkon dobod fel a bakancsot:-). Már az elején úgy éreztem olyasmi történik, aminek nem szabadna megtörténni. Az első növénnyel a kapuőr el lett altatva, majd kiszabadult valami olyan félelmetes és hatalmas erő, ami normálisan jó hogy le van bénítva azzal az MAO enzimmel vagy mivel. Amikor az indiánok ezt a kapuőr kijátszást felfedezték, olyan titkok birtokába jutottak, amelyek esetleg csak halál után tárulnak fel. Így megéri a kísérlet, ha alaposan fel vagy készülve.
Az aya 4-5 óra totál organikus, test-lélek élményt nyújt. A legtöbb esetben a halál és a túlvilág élményeivel kell szembenézni. A trip alatt szélsőséges pánikhelyzetbe is kerülhetsz, átkozván a pillanatot amikor ilyen véget nem érő, kárhozatot hozó szörnyűséget bevettél, de aztán a halálfélelem elmúltával jön a megnyugtató újraszületés és feltöltődés, a dolgok pozitív átértékelődése. Tehát az egész végeredményben egy nagy pszichés vihar a biliben, bár amikor az ember benne van, teljesen a padlón érezheti magát, annyira drasztikus. Főleg a fizikai síkon, ahogy a betegségek aktiválódnak és elhagyják a rendszert hányás közben.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Siphersh, Én+te+ö=gén: Igen, minden emberben termelődik DMT a tobozmirigyben, de a skizofréneknél történik állandó jellleggel az említett metabolikus hiba miatt. Másoknál elsősorban határhelyzetekben aktiválódik: születés, halál, halálközeli élmény, misztikus/spirituális állapot, téboly, extázis, transzformációs élmény. Mindez hasonlít a pszichedelikus állapotokra, de természetes formában, drogmentesen.
Ha van széles sávod, érdemes megnézni ezt a klippet a témában (52 perc, 521 MB): http://arkady.indymedia.org/media/video/Shamans_Of_The_Amazon-Dmt,_Ayahuasca,_Mcke nna.mpg
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Igen, úgy értettem, hogy endogén vegyület. A "neurotranszmitter"-t itt most általános értelemben mondom. Azt nem tudom, hogy szinaptikus ingerületátvivő anyag-e, hanem azt mondom, hogy az emberi anyagcsere természetes része, nem méreg, és éppen azért tudja ilyen gyorsan lebontani a szervezet, mert nem idegen anyag, hanem megvannak a természetes rendszerek a DMT lebontására.
Rick Strassman munkásságát nem ismerem, de a tobozmirigy minden emberben termel DMT-t, nemcsak az elmebetegekben. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A DMT egy emberi neurotranszmitter
Had szomorítsalak el, de erre nincs bizonyíték
Rick Strassman hipotézise, hogy a DMT neurotranszmitter meg "szellem molekula" nincs széles körben elfogadva, éppen azért mert nem több mint hipotézis. Ugyan a DMT az agyban a szerotonin receptorokra tapad, szerkezete hasonlít a hangulatot és gondolkodást szabályozó szerotoninra, de csak pathológiás esetekben lehet kimutatni jelenlétét az agyban. Ami hogy ha igaz, normális esetben a DMT méreg és nem természetes emberi neurotranszmitter. A skizofrén betegek testében található belőle (vmi melatonin/szerotonin metilációs anyagcsere hiba DMT-t eredményez) - mintha ez táplálná az állandó módosult tudatállapotot, ez lenne felelős a deluziókért és hallucinációkért, a káoszért és halálközeli élményekért, emiatt nem tud "föl"-szabadulni a mélytudatból és betagolódni a konszenzus valóságba. Szóval a DMT valóban egy endogén halluciongén, de nem neurotranszmitter - vidd be mesterségesen, és az agy 10 percen belül mexabadul tőle. Az ayahuasca esetében azért tud órákig hatni, mert a máj és az epe lassan, adagolva juttatja a véráramba.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | lou: Igen, arra értem; ha a MAO-t egy méreglebontó rendszerként értelmezik, akkor aszerint a monoaminok mérgek, márpedig a dopamin, adrenalin, noradrenalin és szerotonin igencsak szükséges neurotranszmittereknek számítanak.
Esetleg olyan logikával, hogy "ha valamiböl túl sok van és az nem jó a szervezetnek, akkor a túladagolást mérgezésnek hívjuk", akkor lehet méregnek venni olyasmit is, ami szokványos adagolásban szükséges és/vagy hasznos.
De a leírásban ott volt, hogy "egyszerűsítve" és korrekt a cikk, nincs ok panaszra. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Ne vicceljél már. A DMT-t nem méregként kezeli a szervezet. Éppen ellenkezőleg. A DMT egy emberi neurotranszmitter, természetes része az emberi szervezet működésének. Nem méregként kezeli a szervezet, hanem úgy bontja le, ahogy a természetes emberi DMT-t. Éppen ezért van, hogy a DMT egyáltalán nem viseli meg a szervezetet. Az ayahuasca nem csak DMT-t tartalmaz. |
| | | | |
| | | | | | | | | | A kifogásolható méreg szót a méreglebontó rendszer-re érted? Pedig úgy néz ki, hogy a DMT-t télleg méregként kezeli a szervezet. Aki megissza a holtak gyökeréből készült italt, annak is az az érzése, hogy mintha meg lett volna mérgezve vagyis az ayahuasca lényegében egy méreg, melyet túlél az ember. Megláthatja a másvilágot úgy, hogy visszatérhet. |
| | | | |
| | | | | | | | | | lou: Ez viszont egy korrekt, tényalapú, szubjektív élményeket is említö, ideológiailag független és nem-moralizáló leírás; csupán a "méreg" szó kifogásolható :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Valóban, az 1 nyúédzses szöveg, sajna nem találni sok magyar nyelvű leírást. Még ebbe futottam bele:
DMT tartalmú növényeket már az ősi kultúrákban is használtak Közép- és Dél-Amerikában a helyi törzsek. Természetes zsenijükről az ad számot, hogy amíg a 20. század végén önkeresést végző próbálkozók Európában és Amerikában szájon át elfogyasztva (pl. a pántlikafüvet) semmi hatást nem tapasztaltak, a sámánok már több száz/ezer éve alkalmazták az ayahuasca nevű italt sikerrel. Szertartásaik célja változó volt, de a kultúrájukra jellemző: beavatás, gyógyítás (mind a beteg, mint a gyógyító részéről), tanítás.
Az ayahuasca trükkje, hogy tartalmaz olyan növény(eke)t is, amelyek un. MAO-gátló tulajdonságokkal rendelkeznek. (Ilyen, szintén könnyen nevelhető ill. beszerezhető növény a Szíriai Rutafű [Peganum Harmala].) A MAO jelentése MonoAmin Oxidáz, egyszerűsítve egy méreglebontó rendszer a szervezetben, amely hatékonyan bánik el a DMT-vel is (amely vegyület szintén a monoamin-ok körébe tartozik). A MAO-gátló növények, szerek gátolják e mechanizmus működését, így a szájon át bevett pántlikafű (inkább a pántlikafűből kivont alkaloidákat fogyasztják), és az elszívott tiszta DMT is hatékonyabban fejti ki hatását.
Ha megvan a megfelelő mennyiség, a DMT egyszerűen kiszippant a hipertér-be. Sokaknak természetesen ez félelmet, szorongást, gyakran fizikai tüneteket is okozhat (erős szívdobogás, megemelkedett vérnyomás és testhőmérséklet). Mentálisan mindenesetre érdemes előtte felkészülni, hogy az utazó esetleg más Tudatokkal, Idegenekkel, de mindenképpen valami Mással fog találkozni, ami akár azzal is félelmet kelthet, hogy különbözősége ellenére nagyon ismerős
|
| | | | |
| | | | | | | | | | narcowboi, Ne is kísérletezz yopoból aya főzetet készíteni, mert az kizárólag szippantásra való. Hánytató és egyéb mérgező anyagok vannak benne, melyek nem kedveznek a szájon át való bevitelnek (olvass bele a http://www.ayahuasca.com fórumokba ha nem hiszed). Bár olyan ocsmány keserű, hogy amúgy is kihánynád, de inkább spórold meg a magokat másra. Amúgy is a yopo elsősorban bufotenint tartalmaz és csak kevés DMT-t. Egyszerűbb Mimosa hostilis vagy Psychotria viridis növényt használni erre a célra - főképp az utóbbit, mert az az eredeti alkotóeleme a varázsitalnak (az MAO gátló B. caapi amazóniai kúszónövénnyel együtt). A M. hostilis/P. harmala kombináció nem igazán ayahuasca, hanem un. analóg, vagyis MAOI/DMT forrás, és az eredmény is kissé kissé eltér a valódi sámáni élménytől.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Nekem ez teccik a legjobban: " Felszínre hozza a leggyengébb pontokat az egyében, majd egy krízis helyzetet teremt, hogy segítse a továbbhaladást."
Ez mondjuk egy középvonal-menti körfűrészes bemetszésre is igaz. Segít a továbbhaladásban... a túlvilágra :DD
|
| | | | |
| | | | | | | | | | lou: Hát ebben aztán van minden: csakra, karma, lélek, kettösség, fényes-sötét, mélység-magasság, sámánok, más téridödimenziók, fizikai-spirituális, szívközpont, tudati szintek, "benne rejlö erök", elmezavar, energia, varázserö, gyógyír, "rekreációs kábítószer", élet/halál, hit-remény-szeretet.
Hol találtad ezt a leírást? Ilyen ontológiailag zagyva misztikus metafizikai mémturmixok általában a nyúédzses magazinok sajátosságai.
Ez a kedvencem: "Ha valaki az ayahuasca energiáját és erejét rossz célra használja, az energia ellene fordulhat és tönkreteheti." Jujj! :) |
| | | | |
| | | | | | | | | | Itt egy leírás valahonnan:
Az ayahuasca egy rendkívül erős gyógyszer és természeténél fogva kettős hatással bír az egyén tudatára. Az ellentétek gyógyszerének tekinthető, ahol a fényes oldalt beárnyékolja a sötét oldal, és a kétségbeesés mélységéből a boldogság magasságába emelheti az egyént. Az anyag ellentmondásos természete nagy mértékben függ a használótól. Hagyományosan a dél-amerikai sámánok alkalmazzák az italt, mely lehetővé teszi a belépést a tér és az idő más dimenziójába. Mivel megvan az a képessége, hogy változást idézzen elő az egyén legbelsőbb énjében, nagyon óvatosan kell használni. Az ayahuasca a fizikai gyógyulás és a spirituális tisztulás céljából alkalmazható. Megnyitja a szív központot, tisztítja a csakrákat, felnyitja a magasabb tudati szinteket. A benne rejlő erők következtében megváltoztathatja az egyén karmáját és visszaállíthatja egyensúlyi állapotát. Ha valaki az ayahuasca energiáját és erejét rossz célra használja, az energia ellene fordulhat és tönkreteheti. Rekreációs kábítószerként való használata nem javasolt.
A fizikai betegségek gyógyítása mellett a következő hatásai lehetnek:
Hatóereje meggyógyíthatja az elmezavarban szenvedőket. Mélyebb karmikus szinten eloldja a lelket ősi kötelékektől, varázserőt tör meg, feloldja az öngyilkos eseteket. Mint élet/halál gyógyszer, megmutatja a lélek sötét oldalait, melyek feltartóztatják a fejlődést, és szembesíti az egyént legmélyebb félelmeivel. Felszínre hozza a leggyengébb pontokat az egyében, majd egy krízis helyzetet teremt, hogy segítse a továbbhaladást. Gyógyírként szolgál az öngyűlöletre, ahol a szív érzelmileg sebzett és az egyén saját kínján kívül nem képest mást felajánlani. Gyógyírként szolgál azok számára, akik hitüket és reményüket vesztették, a szeretet elhagyta őket. Azok számára, akik félnek a betegségektől, a ráktól, vagy életük egy részét felemésztette a kemoterápia.
|
| | | | |
| | | | | | | | | | Van itt egy "mit egyek-igyak MAO-Ival" című topik. |
| | | | |
| | | | | | | | | | Mivel a mimózafélék családjába főként trópusi/szubtrópusi elterjedésű növények tartoznak, így nem valószínü, hogy fajnak lenne külön magyar elnevezése.
Az egyik taxonómia szerint: törzs: Angiospermatophyta = zárvatermők osztály: Dicotyledonopsida = kétszikűek rend: Fabales (Leguminosales) = hüvelyesek család: Mimosaceae v. Mimosoideae = mimózafélék nemzetség: Anadenanthera faj: colubrina |
| | | | |
|